Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenforum Doe Dag - zie pagina 11!!! 2009

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
shanty

Re: Hondenforum Doe Dag - zie pagina 11!!!

Ongelezen bericht door shanty »

En ik denk dat iedereen ook wel honger had na de lange warme dag. Ik heb er geen sec aan gedacht om er wat foto's van te maken
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:Wij vonden het ook enorm gezellig!
Super georganiseerd!
Weten we vast wie de volgende dag doet. :mrgreen:

de workshop winnaars :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef:
Super georganiseerd!

Haha, da's een goeie :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ariane schreef:
cloris schreef:De BBQ was redelijk verspreid over het hele veld, je kon halen en dan gewoon bij je zitje de boel enigzins redelijk naar binnen werken, wat vrij lastig was met sommige honden :oohja:
Dus geen foto's :(
Wellicht dat M.van Tellingen wat meer eetfotos heeft kunnen maken tijdens de BBQ :smile:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

massam schreef:
Super georganiseerd!

Wie zijn dat dan? :D
M@scha
Zeer actief

cloris schreef:De BBQ was redelijk verspreid over het hele veld, je kon halen en dan gewoon bij je zitje de boel enigzins redelijk naar binnen werken, wat vrij lastig was met sommige honden :oohja:

dat naar binnen werken ging volgens tapas erg goed toen mama suzanne de stapel bijna lege bordjes even neerzette en dat precies voor haar neus deed :smile:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

cloris schreef:
Ariane schreef:
Dus geen foto's :(
Wellicht dat M.van Tellingen wat meer eetfotos heeft kunnen maken tijdens de BBQ :smile:
Ohh wat ben ik blij dat ik al weg was zeg, had er nog bij moeten komen :N:
M@scha
Zeer actief

Brigitte schreef:
massam schreef:
Super georganiseerd!

Wie zijn dat dan? :D

jij, baasje luna en jacksel volgens mij :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

massam schreef:
He nee toch ga weg hoor :devil:
M@scha
Zeer actief

Brigitte schreef:
massam schreef:
He nee toch ga weg hoor :devil:

ik ga nergens heen, ik wacht op de uitnodiging! :pffff:

en misschien kun je structuurdevil linda wel charteren om te helpen want die kan dit soort grapjes dus echt heel goed! :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

massam schreef:
en misschien kun je structuurdevil linda wel charteren om te helpen want die kan dit soort grapjes dus echt heel goed! :ok:
Idd ennu never change a winning team dusse :pffff:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dusse zit Linda er gewoon weer aan vast :smile:

Maar het was echt wel superstrak georganiseerd en geregiseerd, echt helemaal top :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ja echt heel goed gedaan Linda. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ja eigen schuld hoor had ze het maar niet zo super moeten regelen allemaal :pffff:
M@scha
Zeer actief

Brigitte schreef:Ja eigen schuld hoor had ze het maar niet zo super moeten regelen allemaal :pffff:

ja toch, had ze er een zooitje van gemaakt had ze niet meer gehoeven :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

massam schreef:
Brigitte schreef:Ja eigen schuld hoor had ze het maar niet zo super moeten regelen allemaal :pffff:

ja toch, had ze er een zooitje van gemaakt had ze niet meer gehoeven :pffff: :mrgreen:
Dat bedoel ik, dan had ik het graag gedaan hoor maar ja nu hoeft dat dus niet meer :F:
Zoek stok!
Zeer actief

De volgende keer moet er in ieder geval goed (hard) geluid zijn. Zodat er omgeroepen kan worden wat waar begint. We hadden dat ook willen hebben, maar het was de locatie niet gelukt en toen moest het op het laatste moment nog. Als er de volgende keer een euro per persoon extra gevraagd wordt, kan het gewoon gehuurd worden.

De winnaars van de Talent Award zijn Petra met haar jonge DH (naam weet ik niet meer uit m'n hoofd) voor Dog Dance, Brigitte met Elektra voor agility, Karin met Jamey voor IPO, Maartje met Tess voor speuren en Inge met Luna voor reddingshondenwerk.

En nu ik toch bezig ben. Ik heb de uitslag van de agilitywedstrijd hier niet, maar uit m'n hoofd heeft Suzanne met Sjefke de beginnerswedstrijd gewonnen. Suzanne met Sorbonne was volgens mij tweede en Sander met Ziva derde, of het was net andersom....

Bij de wedstrijdlopers was Simone eerste met AJ, Peter met Chain tweede en Jorda met Dena derde.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:De volgende keer moet er in ieder geval goed (hard) geluid zijn. Zodat er omgeroepen kan worden wat waar begint. We hadden dat ook willen hebben, maar het was de locatie niet gelukt en toen moest het op het laatste moment nog. Als er de volgende keer een euro per persoon extra gevraagd wordt, kan het gewoon gehuurd worden.
Dat is inderdaad een verbeter puntje voor een (hopelijk!) volgende keer. Hierdoor krijg je ook meer mee van de demo's denk ik. Maar ach,... niets kan helemaal perfect zijn toch :wink:

Ik vind de BBQ trouwens ook nog wel een complimentje waard. Dat zag er allemaal keurig uit en er was vollop keus. Helaas mocht ik van Sonja B. alleen maar een stukje kip en een paar broodjes, maar dat smaakte iig erg goed :ok:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik vond het ook superleuk en heb het heel erg naar mijn zin gehad. Er kwamen een heleboel dogdance talenten voorbij, ook bij de rassen die je anders nooit in de dogdance ziet, wat ik zelf erg leuk vond.

De behendigheidswedstrijd vond ik ook gaaf om te doen, en ik denk er serieus over na om de behendigheid met Saffie weer op te pakken.

Iedereen bedankt voor deze leuke dag!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef: Dat is inderdaad een verbeter puntje voor een (hopelijk!) volgende keer. Hierdoor krijg je ook meer mee van de demo's denk ik. Maar ach,... niets kan helemaal perfect zijn toch :wink:
Het was wel jammer dat het geluid niet hard genoeg was om een microfoon te gebruiken. Bij Dog Dance had zelfs meer dan de helft niet eens door dat er een demo aan de gang was. Voordat de reddingshondenwerk-demo begon, ben ik daarom maar gaan rondrennen om mensen er op te attenderen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Tijdens de prijsuitreiking ben ik vergeten de workshopleiders te bedanken :oeps: Wel persoonlijk gedaan, maar ook nog even zo: bedankt dat jullie de hele dag in de brandende zon hebben gestaan om mensen kennis te laten maken met jullie sport :ok:

Er waren veel talenten in de verschillende disciplines. Het is altijd moeilijk om eentje uit te kiezen voor de prijs. Zou leuk zijn als een aantal mensen heeft ontdekt dat de hond een bepaalde sport wel erg leuk vindt en daarin doorgaat.
Vera vond de behendigheid workshop echt ontzettend leuk (en ik ook :mrgreen: ), dus daar gaan we eens naar kijken als we verhuisd zijn :wink:

Nogmaals bedankt voor het organiseren :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier ook een bedankje namens Dave, Vincent en mijzelf... wij vonden het leuk ook eens mensen te zien die nooit iets met IPO deden maar toch interesse hadden. Helaas was het onmogelijk om in 6 min. per persoon iets uit te leggen en tevens te doen wat je normaal in 4 jaar doet maar we hebben een poging gedaan. Waarschijnlijk zullen een aantal het jammer gevonden hebben niet te mogen bijten, maar wij vonden het onverantwoord om honden te laten bijten die wij niet kenden. Aanplagen prima, kun je ook eens zien hoe bepaalde rassen reageren, soms heel anders dan verwacht (zie Jamie bijv.) maar bijten niet.
Vandaar dat wij voor deze opzet hebben gekozen, met het beladen TT onderwerp, een mouwtje aantrekken voor de geinteresseerden en aanplagen door een 'echte' pakwerker compleet in pak van wat honden. Veel appel oefeningen doen wordt al snel weer een GG cursusje dus dat had ook weinig zin. Daarvoor in de plaats kijken waar sommige honden 'problemen' mee hadden en een mogelijke oplossing hiervoor aanbieden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Tijdens de prijsuitreiking ben ik vergeten de workshopleiders te bedanken :oeps: Wel persoonlijk gedaan, maar ook nog even zo: bedankt dat jullie de hele dag in de brandende zon hebben gestaan om mensen kennis te laten maken met jullie sport :ok:

Er waren veel talenten in de verschillende disciplines. Het is altijd moeilijk om eentje uit te kiezen voor de prijs. Zou leuk zijn als een aantal mensen heeft ontdekt dat de hond een bepaalde sport wel erg leuk vindt en daarin doorgaat.
Vera vond de behendigheid workshop echt ontzettend leuk (en ik ook :mrgreen: ), dus daar gaan we eens naar kijken als we verhuisd zijn :wink:

Nogmaals bedankt voor het organiseren :ok:
Wij absoluut ook dus! Behendigheid was een groot succes!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

malinois schreef:Hier ook een bedankje namens Dave, Vincent en mijzelf... wij vonden het leuk ook eens mensen te zien die nooit iets met IPO deden maar toch interesse hadden. Helaas was het onmogelijk om in 6 min. per persoon iets uit te leggen en tevens te doen wat je normaal in 4 jaar doet maar we hebben een poging gedaan. Waarschijnlijk zullen een aantal het jammer gevonden hebben niet te mogen bijten, maar wij vonden het onverantwoord om honden te laten bijten die wij niet kenden. Aanplagen prima, kun je ook eens zien hoe bepaalde rassen reageren, soms heel anders dan verwacht (zie Jamie bijv.) maar bijten niet.
Vandaar dat wij voor deze opzet hebben gekozen, met het beladen TT onderwerp, een mouwtje aantrekken voor de geinteresseerden en aanplagen door een 'echte' pakwerker compleet in pak van wat honden. Veel appel oefeningen doen wordt al snel weer een GG cursusje dus dat had ook weinig zin. Daarvoor in de plaats kijken waar sommige honden 'problemen' mee hadden en een mogelijke oplossing hiervoor aanbieden.
Ik vond het inderdaad jammer dat er niet echt gebeten werd, maar kon het wel wat begrijpen door de uitleg van Dave. Ik was niet erg verbaasd over Jamey's reactie, had wel zoiets verwacht. Eigenlijk zou ik nu met dit diploma naar de ipo club moeten gaan en vragen of ik toch mee zou mogen doen, aangezien ze toch duidelijk talent heeft :engel:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacksel schreef:Ik vond het inderdaad jammer dat er niet echt gebeten werd, maar kon het wel wat begrijpen door de uitleg van Dave.
zoiets gebeurd met IPO honden zelf al niet eens dus laat staan met honden honden van mensen die wij niet kennen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vond de IPO demo heel leuk om bij te wonen. Aidan's reaktie op het schouwspel was kostelijk, die wilde meedoen met al die actie! Helaas voor hem heeft hij in mij een vrouwtje dat daar een stokje voor steekt.

Honden laten bijten in een pakwerker lijkt me als buitenstaander een heel slecht idee. Ze hoeven dat maar één keer in het dagelijks leven uit te proberen op een voorbijganger of zo en je hebt een fors probleem, dus dat is alleen maar heel begrijpelijk.

@Karin: hoe reageerde Jamey nou eigenlijk, wat maakte dat ze de prijswinnaar werd?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Jacksel schreef: Ik vond het inderdaad jammer dat er niet echt gebeten werd, maar kon het wel wat begrijpen door de uitleg van Dave.

maar dat heb je met IPO hé, IPO staat niet gelijk aan bijten. Een workshop 'pakwerk' zou vind ik ook niet verantwoord zijn.

Ik vond de uitleg alleszinds leuk om te horen :ok:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

malinois schreef:Hier ook een bedankje namens Dave, Vincent en mijzelf... wij vonden het leuk ook eens mensen te zien die nooit iets met IPO deden maar toch interesse hadden. Helaas was het onmogelijk om in 6 min. per persoon iets uit te leggen en tevens te doen wat je normaal in 4 jaar doet maar we hebben een poging gedaan. Waarschijnlijk zullen een aantal het jammer gevonden hebben niet te mogen bijten, maar wij vonden het onverantwoord om honden te laten bijten die wij niet kenden. Aanplagen prima, kun je ook eens zien hoe bepaalde rassen reageren, soms heel anders dan verwacht (zie Jamie bijv.) maar bijten niet.
Als jullie het onverantwoord vinden neem ik gelijk aan dat het dat dus ook is en lijkt het mij alleen maar verstandig dat er niet echt gebeten werd.
Ik vond het interessant om de TT eens te voelen, maar ik vond het ergens wel jammer dat het verhaal er omheen leek op een promopraatje voor de TT. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dus IPO kennelijk niet kunt doen zonder TT en dat vind ik jammer. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om nader kennis te maken met de IPO, al zou het mijn manier van trainen niet zijn :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

chrico schreef: Tamara heb ik vooral over na lopen denken of zij Fien niet gewoon als oppashond had want daar had ik mij echt een ander beeld van voorgesteld.
nee, nee, ik was het echt en fien is echt geen oppashond :smile: Hoezo dacht je dat eigenlijk? :mrgreen: Omdat ze zo eigenwijs was en niet naar me luisterde? :smile:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 24 aug 2009 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

christo schreef:
@Karin: hoe reageerde Jamey nou eigenlijk, wat maakte dat ze de prijswinnaar werd?

ze reageerde heftig, zoals ze op alles heftig reageerde :mrgreen:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”