Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:Marjolein, nou krijg je van zoveel leden te horen dat je er naast zit.
Zie je nou in dat het probleem niet altijd bij een teefje ligt, maar dat het probleem ook bij een reu kan liggen?
ook bij een reu, daar ben ik het wel mee eens,

maar de manier waarop.. reuen zijn dan bijna altijd in hùn ( jouw) ogen:

slecht opgevoed :roll:

en dat vind ik te ver gaan,.. de natuur is niet "slecht opgevoed' ...:roll:

maar je moet gewoon het met elkaar rooien , niet alleen van de reuen kant,
die slecht is opgevoed :roll:
nogmaals waar val ik onder en hoe kan het dat ik met mijn reuen geen last heb... ondanks een eigen intacte teef.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
omafia schreef:Ja maar dat heb je niet altijd voor het zeggen he, niet overal kan je lekker wandelen met je honden
hier wel in het toch wel drukke den haag, maar dan moet je wel even met je auto :19:
het is bij mij aan de overkant....niemand te zien !!! :eek:

maar ja, het is te ver voor de meute, en ja, de aardappels moeten op gezet worden,
dus snel maar even met de honden uit :wink:
meid, ik rij 4 x per dag naar het bos.... :roll: loops of niet loops
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zou daar geen tijd voor hebben. ik werk de hele dag, ik laat Bowie smorgens een kort rondje uit smiddags in mijn pauze een halfuurtje en savonds anderhalfuur, het is genoeg voor hem hij ligt de hele dag te pitten op mijn werk.

Maar ik vind gewoon niet dat je andere mensen die loopse teven hebt kan verplichten om een eind uit de buurt te gaan wandelen van wege de reuen, dan moeten de reuen opgevoed worden.

Ik heb zelf een reu kom ik een loopse teef tegen gaat hij aan de riem, dat vind ik geen probleem
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ga rijdend of lopend twee keer per dag naar een bos o.i.d. waar de honden los kunnen lopen.
Maar een loopse teef neem ik dan niet mee. Die gaat 3 weken + misschien nog een paar dagen, lopen in een gebied met aanlijnverplichting. Ik speel daar wel met haar aan een lange lijn.

Verder is het aan de bazen van reuen om hun hond onder controle te houden voor het geval ze nog een beetje lekker ruikt ondanks de spray met "reu weg" :mrgreen:

Dat vind ik elkaar zo min mogelijk tot last zijn. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Re: bedankt loopse teef...

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:Wie zegt dat mijn hond niet met andere honden om kan gaan?
Dat kan ze wel, mits ze normaal benaderd wordt. Het feit dat een hond angstig is voor andere honden betekent nog niet dat ze helemaal niet met andere honden om kan gaan, dat zie je te zwart wit.

Daarnaast heeft niemand last van mijn honden als ik met ze door een losloopgebied loop.
Dat kan van die hormonaal gestoorde reu niet gezegd worden.
Dus wie moet er hier nou wegblijven uit dat losloopgebied?
ik bedoelde meer in de context van:

als je een hond hebt, die voor andere reuen lekker ruikt,
dan moet je er zèlf een oplossing voor vinden ,
en niet in die mierenhoop van reuen gaan lopen

want dat is vragen om moelijkheden. :19:

net dus als die hond, die niet met andere honden kan opschieten,
die gaan óók ergsn anders lopen en ook niet in die mierenhoop.

je moet het , als je het zelf vervelend vind die lab reu te ontmeoeten, dan maar ergns anders gaan lopen.
het is aan jòu dan de keuze , want zij verandert toch niet..
dan heb je wel gemerkt

en dan kan je wel blijven zeggen van : ik mag hier ook lopen

dat mag wel , maar dan komt die lab schter je aan, dus wat kies je? :19:
Iedereen die 'n hond heeft, reu, teef, loopse teef, whatever, zal z'n hond redelijk onder appel moeten hebben staan wil je die los laten lopen. HIj moet bij je komen als je hem roept, en je hond mag niet ongevraagd op alle honden aflopen, al zeker niet als deze zijn aangelijnd, ook in 'n losloopgebied, want het is daar niet verplicht je hond los te laten lopen. Dus dit is jouw probleem en niet iemands anders probleem.

Bij dezen blijf ik dus plijten voor 'n 'hondenrijbewijs' dat personen die een hond willen aanschaffen eerst voldoende kennis tot zich nemen over hondengedrag en hoe zich te gedragen met je hond buitenshuis en daarvoor slagen voordat ze een hond mogen aanschaffen. De meeste problemen onstaan omdat mensen geen flauwe notie hebben van hondengedrag en totaal niet in staat zijn de lichaamstaal van hun hond te lezen.

Ik vind het jammer voor Bauke.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Zeg Pak. Ik neem aan dat jij ook vindt dat vrouwen in een rokje die in een park wandelen en worden verkracht 'erom vroegen'? Hadden ze daar maar niet moeten lopen? Want die arme mannen kunnen natuurlijk niet hun vleselijke lusten negeren...dat snapt iedere gek.

Eigenlijk dan toch best wel een kek ding, zo'n burqa. Niewaar?
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Bianca_Storm schreef:
kitty schreef:...

Jij hebt voor een reu gekozen en het risico van het vak is dan dat hij zijn neus volgt als je hem niet opvoed :wink: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
daarmee is het probleem niet opgelost en trouwens dan kun je dat andersom ook roepen. Kun je je teef niet gewoon steriliseren/castreren? Ik vind het ook niet relevant, dat bepaald de eigenaar zelf of de hond al dan niet geholpen wordt wanneer en waarom.
Ik ben het verder met je eens en vind ook dat we met ons allen moeten blijven trainen dat onze honden andere wezens niet tot last zijn. Maar het blijft soms wel lastig hoor vooral door die opspelende hormonen :smile:
Ik vind het helemaal niet nodig hoor dat iemand snijdt in een gezonde hond. Maar als PDB mij verteld dat ik mijn teefje moet castreren omdat haar reu problemen heeft met loopse teven draai ik het liever om :wink:
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
kitty schreef:Ik mag dus met mijn teef zo'n 6 maanden per jaar niet in een losloopgebied? Want eerst moet ze loops worden,dan is ze het en dan ruikt ze nog een poos lekker :denken: En omdat sommige reuen dan denken dat ze lekker ruikt moet ik weg blijven overal :denken: Kun je je voorstellen dat ik hier wat moeite mee heb :19:
ik zou zo bijna zeggen:
dàt is het risico van het vak en daarom heb ik dan ook voor een reu gekozen. :19:

maar àls je dat niet wilt, zijn er mogelijkheden om daar van af te komen,
en dat is sterlisreen, want elke reu komt gewoon naar je hond toe
of je dat wilt of niet, het is de natuur.
als jij je reu dan opvoedt dan is het probleem toch opgelost? dan hoeft er niet gesneden te worden in gezonde hondjes. :ok:
zij heeft geen last van mijn reu, maar van reuen in het algemeen :roll:
Ik heb geen enkel probleem met reuen. Ik dacht juist begrepen te hebben dat jij last hebt van teven :19:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

kitty schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: ik zou zo bijna zeggen:
dàt is het risico van het vak en daarom heb ik dan ook voor een reu gekozen. :19:

maar àls je dat niet wilt, zijn er mogelijkheden om daar van af te komen,
en dat is sterlisreen, want elke reu komt gewoon naar je hond toe
of je dat wilt of niet, het is de natuur.
als jij je reu dan opvoedt dan is het probleem toch opgelost? dan hoeft er niet gesneden te worden in gezonde hondjes. :ok:
zij heeft geen last van mijn reu, maar van reuen in het algemeen :roll:
Ik heb geen enkel probleem met reuen. Ik dacht juist begrepen te hebben dat jij last hebt van teven :19:
Volgens mij zie je dat niet helemaal goed. PdB heeft geen last van loopse teven, zij heeft last van Bauke, die gecharmeert is van loopse teven :wink: . Bauke zal er, denk ik zo, helemaal geen probleem mee hebben als een teef loops is :smile1: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt... :19:
6 maander is erg overdreven, hoogstens een paar weken ervoor en een paar weken erna..

is dat dan zoveel gevrAagd om daar even rekening mee te houden in een losloopgebied?
Dan maar even niet, je hebt er tenslotte zelf voor gekozen..
Ik heb inderdaad voor teven gekozen met alles wat daar bij hoort. Ik loop ook niet tijdens de loopsheid in een losloopgebied waar het druk is. Maar als ze niet loops zijn loop ik waar ik wil. Als reuen het nodig vinden mijn teven dan lastig te vallen (als ze niet loops zijn) vind ik dat niet mijn probleem. Ik neem mijn verantwoordelijkheden voor mijn eigen honden, dat verwacht ik ook van anderen.
Ik heb een teef die al jaren geen baarmoeder meer heeft, toch lijken reuen haar nog steeds geregeld leuk te vinden. Moet ik dan met haar ook overal weg blijven? Mijn moeder heeft een gecastreerde reu die lekker ruikt, ook hij mag dus nergens komen?
Een reu die achter een hoogloopse teef aan gaat hoeft inderdaad niet slecht opgevoed te zijn. Sommige honden hebben er wat meer moeite meer dan anderen. Maar een reu die 'm smeert achter een teef aan die niet loops is vind ik gewoon slecht opgevoed. Je kunt niet alles op de hormonen schuiven.
Je vind dat jouw Bauke de natuur volgt en dat de natuur niet 'slecht opgevoed is'. Maar vergeet je niet dat een loopse teef ook gewoon natuurlijk is :wink:
Misschien kun je beter je verantwoordelijkheden nemen en wat verder rijden met Bauke zodat je rustig kunt lopen zonder last te hebben van al die akelige mensen met loopse teven, bijna loopse teven, net na de loopsheid teven, teven die er net tussen zitten en wat je al niet meer bedenkt om het weglopen van je hond te verklaren :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

en wat je al niet meer bedenkt om het weglopen van je hond te verklaren
Ja maar het ligt niet aan Bauke..... :roll:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

kitty schreef: Misschien kun je beter je verantwoordelijkheden nemen en wat verder rijden met Bauke zodat je rustig kunt lopen zonder last te hebben van al die akelige mensen met loopse teven, bijna loopse teven, net na de loopsheid teven, teven die er net tussen zitten en wat je al niet meer bedenkt om het weglopen van je hond te verklaren :mrgreen:
En dan heb je meteen geen last van al die enge herders, vechthonden en al die andere in jouw ogen abnormale honden :mrgreen: Om het nog maar niet te hebben over al die vreselijke asociale bazen die zich niet zo gedragen zoals jij.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Geer schreef:Zeg Pak. Ik neem aan dat jij ook vindt dat vrouwen in een rokje die in een park wandelen en worden verkracht 'erom vroegen'? Hadden ze daar maar niet moeten lopen? Want die arme mannen kunnen natuurlijk niet hun vleselijke lusten negeren...dat snapt iedere gek.

Eigenlijk dan toch best wel een kek ding, zo'n burqa. Niewaar?
:mrgreen: :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:Ik heb eigenlijk redelijk veel staffies gekend en nooit iets ondervonden dat ze slecht te trainen zijn. Ze zijn eigenlijk redelijk makkelijk in de opvoeding zoals ik ze mee heb gemaakt.
ik kan alleen voor de engelse staffies spreken en ik vind het enorm makkelijk te trainen en enorm baasgerichte hondjes.

dat moeilijk te trainen snap ik inderdaad ook niet :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:Hoe zou jij handelen Marjolein als je een teefje zou hebben dat angstig is en op zo'n onwenselijke manier wordt lastig gevallen door een reu (even voor de duidelijkheid: we hebben het hier dus niet over een teefje dat loops is hè)?
maar moet ze nog nèt loops worden, of is ze nèt loops geweest?

in beide gevallen zou ik daar even niet lopen, vooral.. als ik al vantevoren die lab zie staan , daar

en even ergens anders gaan , en als die mevrouw weg is, dan weer daar gaan wandlen... :ok:
of andere tijden daar gaan wanlen :19:
nee zonder invloed van loopsheid of bijna loopsheid ofzo...

wat zou je dan doen?

zo heeft lola 1 reu die verliefd op haar is. gewoon altijd. als ze hem aan ziet komen zie je haar al zuchten....
wat zou jij dan doen als lola jouw teef was? baasje is wel te zien maar onderneemt geen actie zelfs niet op aanwijzingen van mij en trainers eromheen..
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hee Pak realiseer jij je wel dat als je zegt dat loopse teven ergens ver uitgelaten moeten worden, dat de teven die ver van jou af wonen dan in jouw park worden uitgelaten? :N:

Zo kom je er nooit vanaf :boos:
En wat nu?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”