Pak-de-bal schreef:malinois schreef:zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt...

6 maander is erg overdreven, hoogstens een paar weken ervoor en een paar weken erna..
is dat dan zoveel gevrAagd om daar even rekening mee te houden in een losloopgebied?
Dan maar even niet, je hebt er tenslotte zelf voor gekozen..
Ik heb inderdaad voor teven gekozen met alles wat daar bij hoort. Ik loop ook niet tijdens de loopsheid in een losloopgebied waar het druk is. Maar als ze niet loops zijn loop ik waar ik wil. Als reuen het nodig vinden mijn teven dan lastig te vallen (als ze niet loops zijn) vind ik dat niet mijn probleem. Ik neem mijn verantwoordelijkheden voor mijn eigen honden, dat verwacht ik ook van anderen.
Ik heb een teef die al jaren geen baarmoeder meer heeft, toch lijken reuen haar nog steeds geregeld leuk te vinden. Moet ik dan met haar ook overal weg blijven? Mijn moeder heeft een gecastreerde reu die lekker ruikt, ook hij mag dus nergens komen?
Een reu die achter een hoogloopse teef aan gaat hoeft inderdaad niet slecht opgevoed te zijn. Sommige honden hebben er wat meer moeite meer dan anderen. Maar een reu die 'm smeert achter een teef aan die niet loops is vind ik gewoon slecht opgevoed. Je kunt niet alles op de hormonen schuiven.
Je vind dat jouw Bauke de natuur volgt en dat de natuur niet 'slecht opgevoed is'. Maar vergeet je niet dat een loopse teef ook gewoon natuurlijk is
Misschien kun je beter je verantwoordelijkheden nemen en wat verder rijden met Bauke zodat je rustig kunt lopen zonder last te hebben van al die akelige mensen met loopse teven, bijna loopse teven, net na de loopsheid teven, teven die er net tussen zitten en wat je al niet meer bedenkt om het weglopen van je hond te verklaren