Tja ook bij fokkers met boom krijg je soms zo honden mee. Niet alle boom fokkers zijn goede fokkers. Soms zijn boomloze fokkers nog stukken beter (en dan heb ik t niet alleen over klapkaakfokkers maar in t algemeen) . Ik zie ook niks in t verbieden op internet. Verbied de rasypes maar en toon maar aan bij aanhouding middels dna dat t geen klapkaakkruising is. Veel makkelijker.maitestar schreef:Via internet bedoel ik de adverteerpagina's voor particulieren zoals Marktplaats, Speurders en de Facebookgroepen.mijke schreef:Hoe zou die internetverkoop aan banden moeten worden gelegd dan? Op wat voor manieren moeten mensen dan in vredesnaam nog aan een hond komen? Alle stichtingen, asiels en fokkers verkopen ook gewoon op internet. Als je online niet te vinden bent als verkoper besta je niet tegenwoordig. Dat ga je echt niet zomaar veranderen.
Overigens ben ik er helemaal niet zo van overtuigd dat het alleen de kruisingen en stamboomlozen zijn die het probleem geven, maar dat terzijde.
De stichtingen en asiels kunnen toch gewoon hun websites gebruiken? Ik neem aan dat je bij hun nog steeds langs moet komen en dus koop je niet via internet zoals het nu bij een hoop particulieren wel gebeurd.
Nu vind je bij de meesten een advertentie van pups, je belt ze en je kunt ze vandaag nog halen.
Al t huidige korf en aanlijnen en verbod per (ik noem maar wat 1 maart) op dat type. Vanaf die dag loop je t risico op in beslagname van alles wat na die datum geboren is.