Heavy schreef:
Dus jij wil beweren dat het altijd aan de baas ligt of een hond last heeft van zijn hormonen en zich daar naar gedraagt? En jij bent zo'n geweldig baasje die alle honden dat afgeleerd krijgt

laat me niet lachen zeg.
Misschien heb jij wel toevallig nooit een hond gehad die erg veel last had van zijn hormonen?
Want je hebt last en erg veel last namelijk zit nogal verschil in .
Ik heb al heel wat reuen gehad van verschillende rassen en ook een vorige schapendoesreu en inderdaad die hadden ook geen last van hun hormonen en ik dus ook niet

ook nooit laten castreren
Maar deze reu had er gewoon méér last van maarja dat kan niet he .
Ik geloof best dat het niet vaak voorkomt en dat je met opvoeding een heel eind komt maar deze rakker luisterde prima met chip en zodra die was uitgewerkt ging hij de hort op en werd bijna aangereden en ja dat was voor mij de druppel.
mijn honden wel ja, dat schrijf ik toch?
nee vast niet, watjes waren het, makke schapen waarvan er veel in een hok gaan en hormonen hadden ze nog nooit van gehoord

ennuhhhhh niet zo erg duimzuigen heavy, je kunt je naam wel veranderd hebben maar dat wil niet zeggen dat ik me jouw vroegere posten niet meer herinner hoor
tja ik had ook loopse teven in huis bij mijn reuen en nee ondanks dat mochten ze niet dekken en heb ik ze ook niet laten castreren: '
mijn teef

' werkte uitstekend!
ze kregen overigens ook niet de kans de hort op te gaan en liepen evenmin onder auto's
iedereen moet wat mij betreft trouwens fijn zelf weten of ie zijn reu al dan niet wil verminken, maar leg de reden waarom dat gebeurt dan bij jezelf en kom niet met allerlei kulsmoezen aanzetten.
dat lijkt me wel zo eerlijk ten opzichte van die hond.
oh om medische redenen castreren staat hier volkomen buiten uiteraard, tegen overmacht kan niemand op.
als je moet kiezen tussen je hond houden zonder ballen, of hem verliezen met ballen lijkt me de keus nogal eenvoudig.
en verder ga ik weer achterover zitten en gewoon maar meelezen denk ik, dat beviel me eigenlijk prima!