Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mieke-Bo schreef:Renee, ik denk heus niet dat iedereen hier collectief gestoord is.. Dat is wel heel erg alle mensen over 1 kam scheren vind je ook niet?

JYBD, Ja, en die 3 dierenartsen worden allemaal in twijfel getrokken tegenover een forum waar je geen gezichten kunt zien, volle zinnen kunt horen of volledige emoties kunt waarnemen. Lijkt mij (misschien naïef) toch wat wij die 3 moeten vertrouwen omdat wij nou eenmaal niet voor de volle 100% kunnen kijken in de situatie...

Dat is hoe ik het zie, die onderzoeken komen er dus wel. Het hondje verslechterd niet acuut dus ik zie geen reden waarom er nu acuut allerlei onderzoeken moeten plaatsvinden. En ik ben het eens dat die echo, foto en het bloed onderzoek vorige week al plaats had moeten vinden.
Maar goed, dat is niet gebeurd, maandag word er direct actie ondernomen, dus we moeten als forum nu maar dealen met de situatie zoals die is.
ik snap jouw post niet zo erg :U:
eigenlijk zeg je dus gewoon hetzelfde als de rest, maar omdat jij het zegt is het wel prima?

hondje heeft pijn, hondje heeft al die tijd al pijn maar als dat voor jou niet zo belangrijk is zul je ook wel niet begrijpen waarom andere mensen zich daar wel druk over maken.

en waar ik mee deal of niet maak ik zelf wel uit, in het irreële geval dat ik daar hulp bij nodig heb gil ik wel!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

johanna68 schreef:nou dat eten deed ze zover ik weet eerst niet zo raar.. Als ze nu water gaat drinken bv...lijkt ze te moeten testen met haar tong door middels van likken langs de randjes of er water inzit...soms als bak half vol is..loopt ze dan dwars door de bak..er vanuit gaande dat er niks inzit..dan merkt ze dus aan haar natte poten...oh er zat wel water in...en dan drinkt ze..maar altijd langs de randjes.. Zo loopt ze dus ook continu om de bakken heen..eerst van alle kanten lijken te kijken..testen vanaf welk kant ze moet gaan eten uit bak..Bak is rond trouwens ..hahaah... Heel raar..ik dacht dat mss tik was die ze deed toen ik haar brokjes geweekt in warm water gaf...maar doe ik dus niet meer.

Ennuh kom net in keuken en haar hele bak brok is leeg...!!
Heb de rest nog niet gelezen, maar ziet/ruikt ze wel goed?

In elk geval, ik blijf hopen en duimen dat jullie samen snel eindelijk van een onbezorgde puppytijd kunnen gaan genieten. Dat hebben jullie absoluut verdiend.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Misschien ligt de nadruk te erg op het eten en drinken,
wat ik heel goed snap,
maar waardoor het voor Puck iets engs kan worden.
Hier wordt nog steeds geduimd voor Puck en jou :D
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Renee, soms snap ik mijzelf ook niet zo goed. Van mijn kant denk ik dat ik jouw/jullie verkeerd begrepen heb. Excuses.. En ik hoop dat Puck snel de juiste zorg krijgt die hij nodig heeft. Want pijn verdiend geen enkel dier of mens.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mieke-Bo schreef:Renee, ik denk heus niet dat iedereen hier collectief gestoord is.. Dat is wel heel erg alle mensen over 1 kam scheren vind je ook niet?

JYBD, Ja, en die 3 dierenartsen worden allemaal in twijfel getrokken tegenover een forum waar je geen gezichten kunt zien, volle zinnen kunt horen of volledige emoties kunt waarnemen. Lijkt mij (misschien naïef) toch wat wij die 3 moeten vertrouwen omdat wij nou eenmaal niet voor de volle 100% kunnen kijken in de situatie...

Dat is hoe ik het zie, die onderzoeken komen er dus wel. Het hondje verslechterd niet acuut dus ik zie geen reden waarom er nu acuut allerlei onderzoeken moeten plaatsvinden. En ik ben het eens dat die echo, foto en het bloed onderzoek vorige week al plaats had moeten vinden.
Maar goed, dat is niet gebeurd, maandag word er direct actie ondernomen, dus we moeten als forum nu maar dealen met de situatie zoals die is.
Ik bedoelde eigenlijk, die dierenartsen, al zijn ze met zijn drieen, hebben niet de capaciteiten in huis, wat betreft apparatuur om de goede en wat ik denk, erg nodige, onderzoeken te doen bij deze kleine Puck. Ze kunnen geen echo maken e.d. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

En dan iemand maar een beetje aan te laten modderen, zo zie ik het tenminste, misschien met de beste bedoelingen maar wel met bar weinig resultaat. Waarom de kleine niet opgenomen bijvoorbeeld.

Mijn oude kater is nu ook al 3 dagen opgenomen in de kliniek, gewoon om beter te kunnen onderzoeken en beter te kunnen bewaken dan ik hier thuis kan. En om misschien dingen op te merken die ik over het hoofd zie. Ik weet niet of hij het gaat redden maar mijn dierenartsen zitten er wel bovenop. Dat bedoel ik. Misschien is de kliniek waar ze nu komt met Puck gewoon niet goed genoeg. Anders zou er toch allang iets gevonden zijn? Positief of negatie, dit speelt toch al wat weken?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Dat heb je niet verkeerd begrepen, en zo wel, dan heb ik het ook verkeerd begrepen..
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Jammer toch wel, totaal geen updeets meer, Zit je mee te leven, mee te denken en dan opeens niets meer? Prima, ik hoop dat de kleine het gaat redden.
Ik reageer maar niet meer, heeft zo ook geen zin.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik vind het ook erg jammer en hoop dat het beter gaat.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Ik had ook graag geweten wat er met de kleine Puck aan de hand is en hoe het nu gaat . Ik leefde zo met jullie mee.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik ben ook benieuwd. Hoe gaat het met Puck?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Joehoe.
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Ook hier een bezorgde lezer, die dagelijks uitkijkt naar nieuws, het liefst goed nieuws natuurlijk :(:
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Ook hier een stille meelezer, die hoopt dat het met Puck weer beter gaat !
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben ook heel benieuwd. Jammer dat er veel kritiek was, je doet vast alles wat je kunt.
Ariane
Erelid

TS is gisteren nog online geweest.
Jammer dat er geen update gegeven is.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound

Ongelezen bericht door pointer »

Ook ik ben zo'n stille lezer en leef mee met hond en baas, dus ook met Puck. Het zou fijn zijn een update te krijgen over kleine Puck.
Groetjes Iris
katerke
Zeer actief

Ongelezen bericht door katerke »

kom ook regelmatig kijken of alles aan het beteren is

je leeft met hen mee. duimt met hen mee.
khoop wel dat we nog iets te horen krijgen hoe het nu met puck is

Khoop dat het allemaal goed komt
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Vind het ook niet leuk dat ik hier niks meer ga zetten... Als eerst mijn manier van schrijven met onderbreking van puntjes. Zoonlief heeft tijd terug een waterijsje gegeten boven toetsenbord en sommige toetsen zitten muur vast.

Enige dat ik wel wil schrijven hier dat ik spijt heb dat ik toch al Puck voor onderzoeken heb gebracht. Mijn dierenartsen en de rest dierenartsen hadden gelijk.. Ze kan het niet aan. Eerst aansterken omdat er verbetering was . Aansterken deed ze ondanks dat er misschien inwendig iets zou kunnen zijn vandaar zou dat latere zorg zijn die ze nodig had.. En idd ..na een enorme geweldige opleving afgelopen weekend en mooie poep...zelfs buiten dwangvoer om zelfstandig eten en 3 ons aangekomen van vrijdag tot gisteren...Dat alles is dank aan een reis en onderzoeken weg. Puck had gelijk bij thuiskomst water dunne ontlasting...eet niet meer. Zit geen beweging meer in. Heb tot half twee bij haar gezeten en vanaf 6 uur weer. Inmiddels had ze zo de bench onder gepoept nam niet eens moeite om verderop te gaan liggen. Lag er midden in. Kortom. Puck heeft de stress van onderzoeken niet aangekund en we zijn dus terug bij af.

En nogmaals mijn excuus voor het niet meer plaatsen van update aan diegene die graag lezen betreft Puck haar toestand.
Laatst gewijzigd door johanna68 op 31 dec 2013 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef:Puck heeft de stress van onderzoeken niet aangekund en we zijn dus terug bij af.

Nou, nee. Als je niet uit gaat vinden waarom ze zo ziek is, lijkt mij de kans vrij groot dat ze gewoon dood gaat.
Soms moet je een stap achteruit doen om weer vooruit te komen. Hopelijk kun je nu snel beginnen met behandelen in plaats van in leven houden :(:
johanna68
Zeer actief

dagmar88 schreef:
johanna68 schreef:Puck heeft de stress van onderzoeken niet aangekund en we zijn dus terug bij af.

Nou, nee. Als je niet uit gaat vinden waarom ze zo ziek is, lijkt mij de kans vrij groot dat ze gewoon dood gaat.
Soms moet je een stap achteruit doen om weer vooruit te komen. Hopelijk kun je nu snel beginnen met behandelen in plaats van in leven houden :(:
Kijk sorry...wil niet bot overkomen...maar je zou verschil van gisterochtend en nu moeten zien.. Voorspelling dierenarts is uit gekomen. Aangezien Puck duidelijk...heel duidelijk aan de beterende hand was...dus sterk werd..diarree weg...had de onderzoek even kunnen wachten.. Wel nadien doen maar niet op zo'n korte termijn..aangezien Puck te zwak was en niet nog zwakker mag worden..Dat ze eindelijk goeie poep had en eet en fitter wil niet gelijk zeggen dat ze sterk genoeg was. Even voor alle duidelijkheid. Puck weegt met haar 10 weken en 3 dagen leeftijd. 3335 gram!!!! Nee ze kan niks meer missen. En ondanks dat alles was alles nu aan beteren en aan het gaan werken. Helemaal toppoep zonder finidiar...zelfstandig gaan eten langzaam aan..fitter dan ooit..zelfs af en toe een sprintje richting mij. Bijten op een soort gerookt bot en piepen van irritatie omdat ze er niks af kreeg.... Nee ze kon het nog niet aan en aangezien het beter ging konden we er even van uitgaan..mocht er iets gevonden worden...dan kan het wel even wachten omdat ze opknapte...dat was NR 1 belangrijkste.

Alles is nu weg door al die stress en een stapje terug doen kan ze zich even niet permitteren
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Blijf a.u.b. een update plaatsen. Hier zijn veel meer mensen die met jou en Puck mee leven. Ik vind het heel erg dat ze weer achteruit gaat en blijf duimen en hopen.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

ute schreef:Blijf a.u.b. een update plaatsen. Hier zijn veel meer mensen die met jou en Puck mee leven. Ik vind het heel erg dat ze weer achteruit gaat en blijf duimen en hopen.
Hier net zo! Kan de diarree niet (mede) door het gerookte bot komen Johanna? Dat is niet erg goed voor zwakke buikjes. Wat is er uit de onderzoeken gekomen?

Sterkte met het kleine meisje!
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Wat is er aan onderzoek gedaan?
Ja, stress kan van invloed zijn, maar doorpakken in onderzoek had ik in een eerder stadium wel gedaan. :wink:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

rose schreef:
ute schreef:Blijf a.u.b. een update plaatsen. Hier zijn veel meer mensen die met jou en Puck mee leven. Ik vind het heel erg dat ze weer achteruit gaat en blijf duimen en hopen.
Hier net zo! Kan de diarree niet (mede) door het gerookte bot komen Johanna? Dat is niet erg goed voor zwakke buikjes. Wat is er uit de onderzoeken gekomen?

Sterkte met het kleine meisje!
Jij schrijft het, ik dacht het. Is mogelijk.
renee-uk
Zeer actief

waarom is dat hondje niet opgenomen als het zo verschrikkelijk verzwakt is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ariane
Erelid

renee-uk schreef:waarom is dat hondje niet opgenomen als het zo verschrikkelijk verzwakt is?
Goeie.

johanna68
Zeer actief

nee gerookte bot komt niet van..ze kreeg er namelijk niets af...daarom deed ze zo piepen...het is gewoon zo'n gekleurde bot..volgens mij die eeuwig meegaan omdat er dus niks afkomt.. Je hebt ze ook te koop en dan zit er wel iets in...erin gestopt dus.

Ze is niet opgenomen omdat ze niet uitgedroogd is dus geen infuus nodig heeft..alleen de behandeling op dit moment wat ze al kreeg en thuis te doen is..dus dwangvoeren..pillen en injectie's..Nog meer stress om haar daar voor te laten opnemen is niet verstandig lijkt me ..gezien de harde feiten na gisteren. Gisteren was ik niet bij eigen dierenarts dus en zou Puck opgenomen moeten worden (wat dus niet noodzakelijk was) aangezien ze vooruitging..dan zou het hier bij mijn dierenarts wel kunnen. Die heeft trouwens ook dienst deze dagen. En zo verzwakt...ze werd moe en thuis begon gelijk na aankomst diarree weer. Dus bij de dierenarts zelf ook nog niet zo als na thuiskomst. Inmiddels heeft ze net gepoept en lijkt weer dikker te worden..Nog wel diarree maar geen waterdunne

Betreft uitslag...sorry maar daar laat ik me niet meer over uit hier in topic. Ja er is iets ontdekt maar hierdoor is de behandeling niet anders als er voor.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind het zo verdomd triest voor pup Puck, maar ook voor jou, dit had je je nooit kunnen voorstellen. Weet, dat de mensen die lezen en schrijven het alleen maar goed bedoelen. Dus ik hoop dat je nog wel updates wil blijven posten, mensen leven enorm mee.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

johanna68 schreef:nee gerookte bot komt niet van..ze kreeg er namelijk niets af...daarom deed ze zo piepen...het is gewoon zo'n gekleurde bot..volgens mij die eeuwig meegaan omdat er dus niks afkomt.. Je hebt ze ook te koop en dan zit er wel iets in...erin gestopt dus.

Ze is niet opgenomen omdat ze niet uitgedroogd is dus geen infuus nodig heeft..alleen de behandeling op dit moment wat ze al kreeg en thuis te doen is..dus dwangvoeren..pillen en injectie's..Nog meer stress om haar daar voor te laten opnemen is niet verstandig lijkt me ..gezien de harde feiten na gisteren. Gisteren was ik niet bij eigen dierenarts dus en zou Puck opgenomen moeten worden (wat dus niet noodzakelijk was) aangezien ze vooruitging..dan zou het hier bij mijn dierenarts wel kunnen. Die heeft trouwens ook dienst deze dagen. En zo verzwakt...ze werd moe en thuis begon gelijk na aankomst diarree weer. Dus bij de dierenarts zelf ook nog niet zo als na thuiskomst. Inmiddels heeft ze net gepoept en lijkt weer dikker te worden..Nog wel diarree maar geen waterdunne

Betreft uitslag...sorry maar daar laat ik me niet meer over uit hier in topic. Ja er is iets ontdekt maar hierdoor is de behandeling niet anders als er voor.
wat apart dat er iets ontdekt is dat met lapmiddelen die tot nu toe niks geholpen hebben behandeld gaat worden :scratch:
ik haak af met de hoop dat pupje puck ondanks dit wekenlange gekluns toch herstellen zal.
wat een gesol met dat hondje :cry:
arme klein pupje, hartbrekend vind ik het.
Afbeelding

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat onzettend sneu allemaal dat gedoe met zo'n ukkepukje.. :(
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”