Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: broodfok

Ongelezen bericht door Badu »

Jaap* schreef:
Badu schreef:
LaRep schreef:Misschien een verkeerde vergelijking maar zo doe ik het ook met mijn auto's.
Vind ik het waard koop ik hem koste wat kost en anders kijk ik verder.
Precies :ok:
Je wilt een Rolls Royce of een Opel... met bijpassend financieel volume :mann:
Weer een misvatting qua redenering.
Bij een hond stopt het bij de aanschaf, daarna zijn de kosten voor elke hond vrijwel gelijk.
Terwijl de kosten pas het begínnen bij de aanschaf, bij het rijden in een exclusieve auto.
Je kunt praten als brugman, maar je houdt er een niet kloppende en, als ik het mag zeggen, onprettige gedachtengang op na in je poging om een hoge pupprijs te rechtvaardigen.
Tjezus Jaap... je stelt mij teleur :ugh:
Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Koop een inteeltproduct, voer het brokken, castreer het & laat er veelvuldig anti vlooienzooi & andere giftroep overheen gieten. Denk zomaar dat je dan in de komende 8 jaar vele pieken lichter wordt aan DA kosten dan wanneer je een zorgvuldig gefokte pup aanschaft & gevoel ontwikkelt voor instandhouding van het systeem 'hond' :19:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
labje schreef:
marian* schreef:
Melanie 74 schreef: Zou je ook even een onderscheid kunnen maken? Silvester schrijft voor zijn rekening, en al eerder gezegd het is mijn kennel, mijn naam, mijn pups.
Duidelijk nu? Je hetze mag je geheel en alleen op Silvester richten en niet op mij, heb je nog nooit wat gedaan of beledigd, ben er ondertussem wel klaar mee om door jou maat te pas en te onpas te worden beledigd. :kotz:
Jammergenoeg voor jou straalt dat wat hij schrijft wel op je af, dus ik zou hem als ik jou was vriendelijk doch dringend verzoeken op te houden met dat domme gedoe.
Precies. :ok:
Heeft de man zelf geen hobbies waar hij over kan schrijven, in plaats van jouw kennel in discrediet brengen?
Je eigen partner notabene :LOL:
Kan me hier zó niets bij voorstellen in een relatie.
Och, misschien de kennel dan toch maar op de honden en hun achtergrond waarderen. Daar gaat het namelijk om.
Mwah, ik vind het wel degelijk belangrijk dat je bij problemen kan terugvallen op een fokker zonder dat die meteen als een Neanderthaler tekeer gaat :wink:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Badu schreef:
Jaap* schreef:
Badu schreef:
LaRep schreef:Misschien een verkeerde vergelijking maar zo doe ik het ook met mijn auto's.
Vind ik het waard koop ik hem koste wat kost en anders kijk ik verder.
Precies :ok:
Bij een hond stopt het bij de aanschaf, daarna zijn de kosten voor elke hond vrijwel gelijk.
Terwijl de kosten pas het begínnen bij de aanschaf, bij het rijden in een exclusieve auto.
Je kunt praten als brugman, maar je houdt er een niet kloppende en, als ik het mag zeggen, onprettige gedachtengang op na in je poging om een hoge pupprijs te rechtvaardigen.
Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Koop een inteeltproduct, voer het brokken, castreer het & laat er veelvuldig anti vlooienzooi & andere giftroep overheen gieten. Denk zomaar dat je dan in de komende 8 jaar vele pieken lichter wordt aan DA kosten dan wanneer je een zorgvuldig gefokte pup aanschaft & gevoel ontwikkelt voor instandhouding van het systeem 'hond' :19:
Zou dat echt Badu? Ook van zorgvuldig gefokte (labrador in mijn geval) pupjes ken ik de meest trieste verhalen hoor, die klauwen met geld kostten, daar is echt geen zoals jij het noemt inteeltpup voor nodig.
rose
Zeer actief

Oh, en die klauwen met geld hebben geen zak te maken met voer, pipetten, castratie of weet ik wat voor onzin je er nu bij gaat halen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Badu schreef:Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Als je het omdraait krijg je dezelfde uitkomst waarschijnlijk de goed gefokte hond die zo behandelt word als het inteeltproduct in je verhaaltje :denken:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

tineke schreef:
Badu schreef:Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Als je het omdraait krijg je dezelfde uitkomst waarschijnlijk de goed gefokte hond die zo behandelt word als het inteeltproduct in je verhaaltje :denken:
En laat die zorgvuldig gefokte hond nou ook een inteeltproduct zijn :schrik:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:
Badu schreef:
Jaap* schreef:
Badu schreef:Precies :ok:
Zou dat echt Badu? Ook van zorgvuldig gefokte (labrador in mijn geval) pupjes ken ik de meest trieste verhalen hoor, die klauwen met geld kostten, daar is echt geen zoals jij het noemt inteeltpup voor nodig.
Denk het echt ja... uitzonderingen daar gelaten uiteraard :roos:
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef:
rose schreef: Zou dat echt Badu? Ook van zorgvuldig gefokte (labrador in mijn geval) pupjes ken ik de meest trieste verhalen hoor, die klauwen met geld kostten, daar is echt geen zoals jij het noemt inteeltpup voor nodig.
Eva's stamboom is een lantaarnpaal. Kost geen drol.
Lantaarnpaal? Ik geloof dat ik dat even niet begrijp.
rose
Zeer actief

Maeve schreef:
tineke schreef:
En laat die zorgvuldig gefokte hond nou ook een inteeltproduct zijn :schrik:

Ja, daar hoef je ook niet raar van staan te kijken.
rose
Zeer actief

LongFields schreef:
Cleva schreef:
rose schreef: Zou dat echt Badu? Ook van zorgvuldig gefokte (labrador in mijn geval) pupjes ken ik de meest trieste verhalen hoor, die klauwen met geld kostten, daar is echt geen zoals jij het noemt inteeltpup voor nodig.

Gelukkig, ben ik niet de enige :wink:
rose
Zeer actief

Badu schreef:
rose schreef:
Denk het echt ja... uitzonderingen daar gelaten uiteraard :roos:
Waren het maar uitzonderingen :(:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:
LongFields schreef:
Cleva schreef:

Gelukkig, ben ik niet de enige :wink:
Mooi samenraapsel van uit-verband-gerukte-quotes :devil:
Afbeelding

moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Topic is opgeschoond. Discussie graag verder over het onderwerp voeren.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond. De honden die gehaald worden zouden anders ingeslapen worden. Dus het probleem in stand houden doen ze zelf al. Wil je een pup dan kan je die overal ophalen, wil je er vanaf dan heeft de gemeente daar een dodingsstation voor. Als er al iemand een keer wat over kan houden aan die honden dan zijn het wel de mensen die ze ophalen. Alleen die opereren ook verminkte honden, verzorgen ze tijdelijk en vangen ze vaak op indien nodig.

De uitspraak dat alle honden uit het buitenland broodfok zijn is wel heel erg dom. Immers, niemand die de honden daar fokt verdient er wat aan. :roll: Dus geen van die honden is geboren om de fokker rijk te maken.

Deze honden worden meestal geboren omdat de mensen daar niet zo van castreren zijn en niet zo van het op hun honden letten. Dus de teef zit in een tuin met een laag hekje of aan een ketting. Makkelijk bereikbaar voor de reuen die achter lage hekjes zitten of loslopen. Dan vinden de eigenaars dus op een dag een nest. Dat nest wordt groot en die pups worden uitgedeeld of weggegeven aan dierenwinkels, mensen die ze kennen en anders ergens gedumpt. Broodfok? Ik zie gen enkele link daarmee. Er zal daar ook wel broodfok zijn hoor. Net als hier en overal. Maar als je een hondje haalt bij een Stichting heeft dat niks met de broodfok te maken in de meeste gevallen. Net zoals dat is met de hondjes uit de Nederlandse asielen. Of die broodfok zijn of niet doet er ook niet toe.

Broodfok is het fokken van honden op commerciële wijze. Dus maximale winst. Dat betekent zo min mogelijk kosten. Dus huisvesting, voedsel en verzorging is minimaal. De fok is maximaal dus zoveel mogelijk pups uit elke teef. Dat betekent in de praktijk dat slecht gehuisveste dieren elke loopsheid pups krijgen. Zodra de productieve jaren over zijn is de commerciële waarde van de hond 0. Dus dan vliegt de hond eruit. Wat dat in hemelsnaam met buitenlandse honden te maken heeft mag Joost weten.

Ik vraag me sowieso altijd af waarom mensen zoveel te miepen hebben over honden uit het buitenland. Wat is precies het probleem? Dat er een hond in Nederland niet verkocht wordt of uit het asiel komt? Wil niet lullig doen maar in de Nederlandse asielen zitten me ook wel honden hoor. Als je geen herder, geen Jack Russel of kangal en ook geen stafford of bulldogkruising wil dan moet je al hard gaan zoeken. Dan kom je uit op bijtende chihuahua's en soms op een hele leuke hond en dan heb je geluk. Als je een leuk klein kruisinkje zoekt en je kijkt op MP naar advertenties van buitenlandse stichtingen dan kun je kiezen uit 100 perfect leuke hondjes, van pup tot 10 jaar bij wijze van. En als mens kies je wat je wil. De kans dat jouw perfecte hondje ooit in Spanje of Griekenland is geboren is dus wel heel erg groot.

Wat verder een voordeel is aan een hond uit het buitenland is dat er geen debiel 6 maanden Cesar Milan heeft zitten toepassen op je hond. De hondjes uit het buitenland zijn vaak veel meer blanco. Hier in Nederland neigen we toch naar opvoeden en regelen. Te vroeg alleen laten, weinig spelen met andere honden en noem maar op. In het buitenland lopen de hondjes gewoon rond. Niemand zit ze in hun zij te porren met uitgestoken vingers en niemand heeft er een slipketting op kapot staan rukken. Dus voor mij vaak veel interessantere honden omdat ik liever niet met de erfenis van een debiel opgescheept zit. Ik heb fantastische honden gehad aan Nederlandse herplaatsers. Wel altijd met een heftig verleden en hevige reacties daarop. De buitenlandse hond die ik had was uitermate makkelijk. Dat zie ik ook om mij heen. Een sociale hond die alleen geen opvoeding heeft gehad. Heerlijke dieren om mee te beginnen. Wat ik niet zeg is dat je aan een Nederlandse asielhond geen heerlijke hond kan hebben voor de duidelijkheid. Alleen zijn die wel vaak "verpest" ipv niet opgevoed. :ok:

Natuurlijk zijn er zat buitenlandse honden met grote problemen en hele makkelijke asielhonden uit Nederland. Maar gemiddeld genomen is de buitenlandse hond echt meer blanco en minder verpest. Hooguit heeft hij wat gemist. Maar dat kan je goedmaken. Een verknalt leven als pup met een veel te strenge baas die hem met de neus door de poep gewreven heeft, de nek kaal gerukt heeft met een slipketting en hem vervolgens heeft laten molestreren door de pitbull des huizes is vaak veel lastiger op de rails te krijgen en om te vormen tot de hond die jij wil dat het is. Een onbezorgd en lief wezen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het wel met je eens Nanna. Ik wil ook liever geen verknipte hond die gebruikt is voor status of als afschrikmiddel. Want al die pitbulls in de asielen maken me gewoon heel triest. MP staat er vol mee. Kan heel lang alleen zijn in zijn bench. Die beesten zijn soms geen onderdeel van het gezin maar worden mee de straat op genomen als de heren er zin in hebben. Ze worden opgejut, geslagen en geschopt. Mocht ik met eigen ogen zien toen ik een vrijwilligersproject deed in een armoedig stuk Amsterdam. Daar liep werkelijk elke gast met een pitbull rond en in die paar uur werden er rake schoppen en klappen uitgedeeld aan die arme dieren. Daarna, als de heren er op uitgekeken zijn kan het dier oprotten. Of er moet een grotere komen en dan zit de oudere hond in de bench. Ik moet zeggen dat ik zeer te doen heb met die honden. Liefst zou ik juist wel zo'n dier nemen en het een goed en liefdevol tweede leven geven. Ik durf dat echter niet meer. Ik durf geen hond meer aan die evt misschien andere honden gaat vastgrijpen en proberen te vermoorden. Dat trek ik nu niet meer.

Met de herders idem. Vaak van die honden uit africhtingsnesten die in gezinnen zitten. Totaal verknipt raken en dan het asiel in gaan. Ook daar durf ik niet meer aan te beginnen.

De terriertjes zijn vaak erg fel, niet al te makkelijk en meestal heel erg eigenwijs. Zouden ze dat niet zijn dan zijn ze zo geplaatst nl. De felle Jack Hussels belanden in asielen. En die wil ik dan weer net niet hebben.

Dus voor mij blijven ook heel duidelijk de buitenlandse honden over. Of met geluk een keer een NL asielhond. Maar als ik die niet neem gaat die zo naar een ander gezien mijn criteria op dit moment.

En dat die onderbeetjes met ruw haar in Spanje iets met broodfok te maken zouden hebben ontgaat mij volledig. Broodfok fokt geen bastaarden met onderbeten en in de kleur bruin. Dat zijn nu de echte straatschoffies waarvan pa rondliep en alle teefjes in de tuintjes weet te dekken. Die hondjes staan massaal op MP als buitenlandse dodingsstationsdiertjes. Niks mis mee meestal en prima om te vormen tot lieve aardige slimme huishondjes. Ik zou er zo voor gaan als ik dat nu kon doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Denk ook niet dat dit broodfokhonden zijn. Wat me wel tegenhoud zijn de vele zuidelijke ziektes. Als je al ziet welke voorzorgsmaatregelen ik moet nemen voor een weekje hongarije of tsjechie om mn eigen honden mee te nemen(en dat zij nog niet eens de grootste risicolanden als spanje en griekenland) dan weet ik zeker dat dit niet gebeurd is bij deze straathondjes...
En dan niet t risico dat een hond een ziekte mee zou brengen maar een (ongeneeselijke) ziekte heeft wat je kan onderdrukken met medicatie maar niet kan genezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

M@scha schreef:
renee-uk schreef:
Mellowcake'je schreef:misschien toch wel kijken voor een ander ras, maar dit zou dan zijn eerder omdat ik hem een beetje aan de dure kant vind, en mijn man van bulldog'jes houdt .. we zien nog wel
nee denk ik niet
eerder iemand die graag gister een pup had gehad omdat ze vandaag bedacht heeft dat een pup wel leuk is en die verder ook geen belang hecht aan wat een pup nodig heeft en -nog erger- ook geen zin heeft om zich daarin te verdiepen.
gevalletje van hond moet en zal er komen en na ons de zondvloed :cheer:

maar gelukkig heeft ze pdb aan haar kant :LOL:

ik denk ook niet dat het een trol is. wel iemand die weinig info heeft en wat ze hier leest goed oppikt. jammer dat sommige mensen al zo afgestompt zijn door de hondenellende dat ze het bijna voor elkaar krijgen dat onwetende mensen weggaan door die mensen meteen van van alles te beschuldigen.

denk je echt dat jouw berichtjes beter helpen tegen het kopen van een broodfokpup dan de adviserende berichtjes?
ach wie weet opent het ogen.

en afgestompt door hondenellende?
ja vast, daarom maak ik me ook zo boos over broodfok en het goedpraten daarvan, het aanschaffen van honden zonder ook maar een tel te bedenken wat je zo'n pup te bieden hebt, neem ik zelf een 8 jarige herplaatser met een rotverleden en spendeer ik elke maand weer een kapitaal aan adoptie/opvanghondjes en de organisaties die zich daarmee bezig houden.

wat een karikatuur van zichzelf is dit forum geworden en wat vreselijk jammer is dat :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond. De honden die gehaald worden zouden anders ingeslapen worden. Dus het probleem in stand houden doen ze zelf al. Wil je een pup dan kan je die overal ophalen, wil je er vanaf dan heeft de gemeente daar een dodingsstation voor. Als er al iemand een keer wat over kan houden aan die honden dan zijn het wel de mensen die ze ophalen. Alleen die opereren ook verminkte honden, verzorgen ze tijdelijk en vangen ze vaak op indien nodig.

De uitspraak dat alle honden uit het buitenland broodfok zijn is wel heel erg dom. Immers, niemand die de honden daar fokt verdient er wat aan. :roll: Dus geen van die honden is geboren om de fokker rijk te maken.

Deze honden worden meestal geboren omdat de mensen daar niet zo van castreren zijn en niet zo van het op hun honden letten. Dus de teef zit in een tuin met een laag hekje of aan een ketting. Makkelijk bereikbaar voor de reuen die achter lage hekjes zitten of loslopen. Dan vinden de eigenaars dus op een dag een nest. Dat nest wordt groot en die pups worden uitgedeeld of weggegeven aan dierenwinkels, mensen die ze kennen en anders ergens gedumpt. Broodfok? Ik zie gen enkele link daarmee. Er zal daar ook wel broodfok zijn hoor. Net als hier en overal. Maar als je een hondje haalt bij een Stichting heeft dat niks met de broodfok te maken in de meeste gevallen. Net zoals dat is met de hondjes uit de Nederlandse asielen. Of die broodfok zijn of niet doet er ook niet toe.

Broodfok is het fokken van honden op commerciële wijze. Dus maximale winst. Dat betekent zo min mogelijk kosten. Dus huisvesting, voedsel en verzorging is minimaal. De fok is maximaal dus zoveel mogelijk pups uit elke teef. Dat betekent in de praktijk dat slecht gehuisveste dieren elke loopsheid pups krijgen. Zodra de productieve jaren over zijn is de commerciële waarde van de hond 0. Dus dan vliegt de hond eruit. Wat dat in hemelsnaam met buitenlandse honden te maken heeft mag Joost weten.

Ik vraag me sowieso altijd af waarom mensen zoveel te miepen hebben over honden uit het buitenland. Wat is precies het probleem? Dat er een hond in Nederland niet verkocht wordt of uit het asiel komt? Wil niet lullig doen maar in de Nederlandse asielen zitten me ook wel honden hoor. Als je geen herder, geen Jack Russel of kangal en ook geen stafford of bulldogkruising wil dan moet je al hard gaan zoeken. Dan kom je uit op bijtende chihuahua's en soms op een hele leuke hond en dan heb je geluk. Als je een leuk klein kruisinkje zoekt en je kijkt op MP naar advertenties van buitenlandse stichtingen dan kun je kiezen uit 100 perfect leuke hondjes, van pup tot 10 jaar bij wijze van. En als mens kies je wat je wil. De kans dat jouw perfecte hondje ooit in Spanje of Griekenland is geboren is dus wel heel erg groot.

Wat verder een voordeel is aan een hond uit het buitenland is dat er geen debiel 6 maanden Cesar Milan heeft zitten toepassen op je hond. De hondjes uit het buitenland zijn vaak veel meer blanco. Hier in Nederland neigen we toch naar opvoeden en regelen. Te vroeg alleen laten, weinig spelen met andere honden en noem maar op. In het buitenland lopen de hondjes gewoon rond. Niemand zit ze in hun zij te porren met uitgestoken vingers en niemand heeft er een slipketting op kapot staan rukken. Dus voor mij vaak veel interessantere honden omdat ik liever niet met de erfenis van een debiel opgescheept zit. Ik heb fantastische honden gehad aan Nederlandse herplaatsers. Wel altijd met een heftig verleden en hevige reacties daarop. De buitenlandse hond die ik had was uitermate makkelijk. Dat zie ik ook om mij heen. Een sociale hond die alleen geen opvoeding heeft gehad. Heerlijke dieren om mee te beginnen. Wat ik niet zeg is dat je aan een Nederlandse asielhond geen heerlijke hond kan hebben voor de duidelijkheid. Alleen zijn die wel vaak "verpest" ipv niet opgevoed. :ok:

Natuurlijk zijn er zat buitenlandse honden met grote problemen en hele makkelijke asielhonden uit Nederland. Maar gemiddeld genomen is de buitenlandse hond echt meer blanco en minder verpest. Hooguit heeft hij wat gemist. Maar dat kan je goedmaken. Een verknalt leven als pup met een veel te strenge baas die hem met de neus door de poep gewreven heeft, de nek kaal gerukt heeft met een slipketting en hem vervolgens heeft laten molestreren door de pitbull des huizes is vaak veel lastiger op de rails te krijgen en om te vormen tot de hond die jij wil dat het is. Een onbezorgd en lief wezen.
Marc, uit mijn hart gegrepen. :ok: :ok: :ok:

Malinois: klopt, de kans op een hond uit het buitenland met een ziekte is redelijk groot. Een goede stichting screent en test de honden en dan nog kan er iets door heen glippen.
Mijn Bonnie bleek hier in Nederland hartworm te hebben. Moest een vreselijk zware kuur ondergaan die potentieel dodelijk voor haar kon zijn (niets doen zou sowieso haar dood zijn), 6 weken absolute benchrust om toxische schok en/of embolie te voorkomen en toen ze de kuur bleek te hebben overleefd had ze als restverschijnsel beschadigde hartkleppen.
Nou is er tot nu toe prima mee te leven, voor haar en voor mij, door haar elke dag twee harttabletjes te geven maar geen arts kan me garanties voor de toekomst geven. Misschien wordt ze 14 maar het kan ook over een paar jaar afgelopen zijn.
En doet toch zeer om een zeer vrolijke actieve jonge hond midden in het spel ineens te zien ophouden en een kwartiertje te gaan liggen omdat ze doodmoe en buiten adem is.

Ik propageer dus beslist geen buitenlandse hond. Ik propageer helemaal niets. Behalve dan dat het misdadig is om broodfok te steunen door daar een pup te kopen.
Er zijn zoveel meer mogelijkheden om een leuke hond te vinden. Hier of elders. Je moet alleen een beetje geduld hebben en niet op een woensdagavond met het hele gezin om de keukentafel te zitten en te besluiten dat je een hond wilt. Om vervolgens op zaterdag na een dagje gezellig 'shoppen' met de eerste de beste hond thuis te komen die je vindt.
Verdorie, mensen doen er gemiddeld langer over om een nieuwe auto of koelkast te vinden en doen daar veel meer onderzoek naar. En een hond heb je toch meestal veel langer in huis dan die auto of koelkast.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oke mijn conclusie is dat een broodfokker iemand is die er ruim op verdiend en anders is het een hobby fokker wand een hobby kost meestal geld.
Maar wil niet zeggen dat alle broodfokkers slecht zijn net zo min als de hobby fokkers je moet altijd je eigen verstand gebruiken.
Ik snap ook niet waarom een show en zo in een pup berekend moeten worden of de dekhengst, maar ja ik ben beter in verzekeringen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

En voor Badu, ik kan dan wel een afgekeurde dombo zijn die leeft van geld van de staat, ik weet zeker dat mijn dieren de zorg krijgen die ze nodig hebben en zoveel meer.
Genoeg rijke die 60 uur in de week moeten werken en nog een tikje golf enzo daarna moeten spelen die geen 10 uur in de week wat met hun hond doen is alleen leuk om je vrienden te laten zien van kijk mijn hond is naakt zijn daarna wordt het weer buiten gesloten,
Ik zou er geen 1 van willen hoor daar niet voor stel dat de honden de zelfde arogatie als de fokster hebben :pffff:
Afbeelding
Arna

Ongelezen bericht door Arna »

Daantje_ schreef:
Mees schreef:
Dus als jij op basis van rare vooroordelen een mening spuit is dat 'gezonde discussie' en als mensenmet verstand van zaken en persoonlijke ervaring daar iets tegenover zetten is dat 'een vorm van manipulatie'?
:idea:
Welke?
en wie bedoel je dan?
Jou?

Niemand van ons weet, of er daar in het land van herkomst géén handelaars lees :broodfok- praktijken bestaan, en als dit onderwerp niet objectief besproken kan worden, dan is het géén gezonde discussie meer.

Maar roeptoeter nog maar even verder, wellicht krijg je dan het gelijk aan jou kant.
Einde discussie, met jou dan hé :wink:
Dit is waar je de discussie mee start:
Mees schreef:Hoi, ik ben een leek op het gebiedt van honden fokken, mijn pup komt van een boerderij, dus is dat nu automatisch een broodfokker?
Of ga ik nu toch te kort door de bocht?

Maar wat denken jullie van die honden die uit het buitenland komen, vaak ook jonge pups, worden die dan niet gefokt voor geld?
En blijven wij niet juist het probleem van "straathonden" instant houden door al die zielige honden vandaar naar hier te willen halen/redden?
Dan wordt er denk ik aan die 250 euro vraagprijs, nog verdient.
Of niet? omgerekend in kosten/winst.

zomaar waar ik als onwetende aan moest denken, bij het lezen van diverse berichten :roll:
Je hebt overal mensen voor, als er wat te verdienen valt.
Zielig' is een oordeel, 'redden' is ook een oordeel. Een aantal mensen willen dat recht zetten omdat het niet gaat om zielige hondjes redden. Volgens jou zou dat manipulatie zijn, als ik dat goed begrijp. '

Of er op verdient wordt, wellicht. Voor zover ik weet heb je goede en slechte stichtingen. Goede stichtingen zullen er vrijwel niets aan verdienen. Ik snap nu niet zo goed waar de link tussen broodfok en honden uit het buitenland vandaan komt?
Mijn excuus voor mijn woord keuze,
Maar als ik al niet mag zeggen dat zwerfhonden/pups uit het buitenland zielig zijn, en ik daar een oordeel mee doe, dan weet ik het ook niet meer, net als met het woord redden, want er wordt natuurlijk niet op de emoties van ons Nederlanders ingespeeld.

Maar ik geef toe, dat het niet echt veel met het onderwerp van broodfokken te maken had, uitzonderingen daar gelaten, en dat ik daardoor onbewust baasjes heb gekrenkt.. :ugh:
Elk baasje is gek op zijn/haar hondje, waar deze dan ook vandaan komt, dat begrijp ik maar al te goed.

verder laat ik het hierbij, volg de discussie lezende.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:En voor Badu, ik kan dan wel een afgekeurde dombo zijn die leeft van geld van de staat, ik weet zeker dat mijn dieren de zorg krijgen die ze nodig hebben en zoveel meer.
Genoeg rijke die 60 uur in de week moeten werken en nog een tikje golf enzo daarna moeten spelen die geen 10 uur in de week wat met hun hond doen is alleen leuk om je vrienden te laten zien van kijk mijn hond is naakt zijn daarna wordt het weer buiten gesloten,
Ik zou er geen 1 van willen hoor daar niet voor stel dat de honden de zelfde arogatie als de fokster hebben :pffff:
Absoluut :F:
Afbeelding

twinkeltje
moderator

Badu schreef:
twinkeltje schreef:En voor Badu, ik kan dan wel een afgekeurde dombo zijn die leeft van geld van de staat, ik weet zeker dat mijn dieren de zorg krijgen die ze nodig hebben en zoveel meer.
Ik zou er geen 1 van willen hoor daar niet voor stel dat de honden de zelfde arogantie als de fokster hebben :pffff:
Absoluut :F:
Ik bedoel maar ik heb al genoeg 1 dramaqueen die denkt dat hij heel wat is, maarja die fokker niet gezien :U: en die wil natuurlijk wel de knapste blijven :pffff:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Werk je zelf eigenlijk wel of hou je je hand op bij je man?
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Werk je zelf eigenlijk wel of hou je je hand op bij je man?
Andersom :pffff:
Afbeelding

twinkeltje
moderator

Ik wist dat je wat fout deet , nu val je door de mand
Afbeelding