Moderator: moderatorteam

Snotverkouden en een stem alsof ik voor een sekslijn werk, maar verder gaat het heel aardig, jaPanna schreef:Oh oh oh wat een heerlijkheid![]()
![]()
Ben je inmiddels weer een beetje uitgerust?
Nee, bij een aantal zijn er al wat spikkels maar niet heel veel nog.PattyB schreef:Wat zijn de voetjes nog roze. Is dat bij allemaal nog zo?

Ik keek er nu expres naar gezien de discussie vorige keer bij het nestje van Senna. Die waren 2 dagen eerder dan de uitgerekende datum, maar er zaten er bij die met 4 dagen leeftijd al vrij donkere poten hadden. Vandaar!Marjoleine schreef:Nee, bij een aantal zijn er al wat spikkels maar niet heel veel nog.PattyB schreef:Wat zijn de voetjes nog roze. Is dat bij allemaal nog zo?
Ik heb een paar vrij lichte pups ertussen, die zijn wat later meestal.
En ze zijn 5 dagen te vroeg geboren, ik vermoed dat dat ook invloed heeft.
Het begint nu wel te komen, hoor. Kijk maar:

Nee, dat mag je nietInge O schreef:mag ik even zeuren? ze zijn één dag te vroeg geboren, geen 5
. de draagtijd van een teef is tussen de 58 en 63 dagen, alles binnen die range is dus volstrekt normaal.
nou, ik weet niet of dat per ras is, ik ken van vele verschillende rassen nesten, van horen en zelf mee gemaakt en het varieert van 56 dagen tot 64/65 dagen..Marjoleine schreef:Nee, dat mag je nietInge O schreef:mag ik even zeuren? ze zijn één dag te vroeg geboren, geen 5
. de draagtijd van een teef is tussen de 58 en 63 dagen, alles binnen die range is dus volstrekt normaal.
![]()
![]()
Ik heb maar eenmaal pups eerder dan de 60e dag gehad, op dag 58 op precies te zijn, en die waren behoorlijk prematuur.
Op totaal 25 nesten of zo stel ik dus dat hier ongeveer 60 dagen de ondergrens is.![]()
Even serieus: zou dat per ras verschillen eigenlijk?
Ja, dat is onderzocht inderdaad.Inge O schreef: wat misschien wel ras- of lijngebonden zou kunnen zijn is het tijdstip tov. de eisprong dat ze zich laten dekken?
want dat beïnvloedt natuurlijk juist de werpdatum.

Ja, zo kan ik het ookInge O schreef: en willemijn houdt zich blijkbaar het beste aan de vetgemaakte regel.
AhInge O schreef:de dekdatum neem ik aan?ranetje schreef:Wat een schattige foto's Marjoleine![]()
Inge O
Wat is the day of breeding in dit verband?
Vertaal ik iets niet goed?