En ze luistert perfect naar de fluit, beter dan de rest

Moderator: moderatorteam
Hier lukt dat ook nog met Sancho kom. Heerlijk dat we daar nog steeds geen energie in hoeven steken en als ik jou berichtjes lees kan dat dus best zo blijven. ZaaaaaaaaaligMarjoleine schreef:Fien holt wel vooruit maar niet van het pad af.
En ze luistert perfect naar de fluit, beter dan de rest
Hij lijkt er in elk geval meer op dan op de kruising waaruit hij is voortgekomen. Dan verwacht je toch een platte neus of een overbeetje.Frenk schreef:
Of Frenk trouwens Hava in zich heeft weet ik dus niet, maar hij lijkt er wel erg op, dus vandaar dat ik ook maar gezellig meepraat
Ik heb geen idee, eerlijk gezegd.Marie-Josée schreef: Kun je aan de puppyvacht eigenlijk al zien hoe de volwassen vacht zal worden?
Oh dit is grappig. Spikey is aan de binnen kant van zijn oren kaalMarjoleine schreef:Ik heb geen idee, eerlijk gezegd.Marie-Josée schreef: Kun je aan de puppyvacht eigenlijk al zien hoe de volwassen vacht zal worden?
Ik weet alleen dat de beharing aan de binnenkant van het oor een indicatie is voor hoe dik de uiteindelijke vacht wordt.
Misschien kan Patricia hier iets zinnigs over zeggen?
Ik heb Fiens oortjes al diverse malen uit moeten plukken.Marie-Josée schreef:Ik ga meteen naar de binnenkant van de oortjes kijken![]()
Al weet ik dan nog niet wat ik moet zien
Ja, dat is echt erg prettigMarie-Josée schreef: Martin en ik zijn nog steeds verwonderd dat Sancho gewoon meteen komt als we hem roepen terwijl Tomas dat vanmorgen ook heel braaf deed maar zich ineens bedacht en de andere kant op racete....dat heeft ook zijn charme maar het is toch ook prettig als het anders kan![]()
Het hangt af van de manier waarop.Wat me opvalt is dat Sancho nog steeds niet graag meegaat. Dan duikt hij zijn mand in en valt acuut in een comateuze slaap. Of hij houdt zijn kopje gebogen zodat je wel medelijden móet krijgen met het arme ding.....toch gaat hij in het bos helemaal los en geniet tot in elk vezel van zijn tenger lijfje.
Haha ja zo doet Sancho dat ook, hij heeft duidelijk de pest aan slecht weer.blacky schreef:Hier twee verschillende mee komers. Spikey weet niet hoe gek hij moet doen als ik ze roep. Steekt zijn kop door de lus en wil direct weg.
Laika komt met gebogen hoofd aanzetten. Draait haar hoofd weg voor de riem en gaat bedeesd achter me staan zo van: nou ja vrouwtje als het moet dan wil ik wel hoor. Eenmaal buiten is er niets meer aan de hand.
Met slecht weer is ze ook als eerste klaar. En kijkt me dan aan zo van "vrouwtje ik ben klaar, hup naar huis"![]()
Ze weet dat er geen ontkomen aan is dus loopt ze hard vooruit. Telkens omkijkend of ik wel kom.
Wat sneu! Omdat je bepaalde geluiden in een hondenleven niet uit kunt bannen lijkt me er zachtjes aan wennen inderdaad beter.Frenk schreef:.
Ik probeer het nu een beetje te laten ontspannen, door zo'n metalig geluid te maken en hem dan te belonen. Maar zou dat de juiste weg zijn?
Ik vermoed dus dat er in zijn vroege jeugd iets gebeurd is met kettingen of voerbakken ofzoHet lijkt wel een soort trauma.
Dat heb ik bij onze eigenwijze jachtjoekels ook altijd met veel succes toegepast. Soms lag ik zelfs mijn adem inhoudend in een greppel en liet ze heel gemeen een paar keer in blinde paniek voorbijvliegen. Maar ik had nooit meer weglopers.Frenk schreef:Lol! Wat een leuk gezicht moet dat zijn geweest![]()
Frenk was denk ik iets jonger toen 'ie bedacht dat hij een eigen willetje had. Jongens, ik wat met hem te stellen gehad zeg...Tot de verlossende opmerking van Marjolein dat ik teveel achter hem aanliep en het juist omgekeerd moest zijn. Toen ben ik in het bos (als hij vooruit stoof) af gaan slaan. De eerste paar keer met de schrik in 't hart ohalsiemaarkomtohalsiemaarkomt
![]()
Maar het werkte wel
Ik zou niet weten hoe ik aan de binnenkant van hun oren kan zien hoe hun vacht uiteindelijk wordt ik zal er eens op gaan letten of het klopt, nooit opgeletMarjoleine schreef:Ik heb geen idee, eerlijk gezegd.Marie-Josée schreef: Kun je aan de puppyvacht eigenlijk al zien hoe de volwassen vacht zal worden?
Ik weet alleen dat de beharing aan de binnenkant van het oor een indicatie is voor hoe dik de uiteindelijke vacht wordt.
Misschien kan Patricia hier iets zinnigs over zeggen?
O,je wat herkenbaar. Laika kon zo een Havanezer zijn. Als we wandelen in het losloop gebied en er komt een andere hond aan dan doe ik Spikey altijd vast. (hoe klein hij ook is hij gaat in de aanval).Marjoleine schreef:Meta zei dat, van die oren
Mijn hoop voor Fien is erop gevestigd![]()
Fien luistert nog steeds enorm goed, hoewel ze wel praatjes kreeg tegen de buitenwereld toen ze een maand of 7-8 was.
Vanavond ook weer, zij loopt los dat laatste rondje.
En dan komt ze een killer-lab tegen, die zij dan wel effe gaat regelen :N:
Daarna kwam ik twee shiba's tegen, die mot mevrouw ook niet.
En tenslotte een goldenmeisje dat Orpa niet mot (die was vast maar gromde wel), wat voor Fien aanleiding is daar ook eens tegen te gaan staan foeteren![]()
Die muis denkt volgens mij echt dat ze ze hebben kan![]()
Maar goed, ze maakt wel amok maar houdt ook altijd afstand en als ik roep komt ze direct.
Alleen wil ik 's avonds laat liever niet roepen
Sta je dus te fluisterroepen in het duister