Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
......
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: ......
Even checken of ik het goed begrepen heb.
IPO is toch hobby, training voor geleider en hond, hond doet geen echt politiewerk oid?
KNPV is training voor honden die daadwerkelijk diensthond bij de politie zijn?
IPO is toch hobby, training voor geleider en hond, hond doet geen echt politiewerk oid?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jij pretendeert er zoveel over te weten toch? Dus lees het programma maar door, dan kom je het wel tegen.christo schreef:Zie je wel, je snapt het niet. Dit begrijpen alleen ingewijden.Renee1966 schreef:Wordt er echt raak gemept met die stok dan.
Ik dacht dat daar alleen mee gedreigd werd (beetje in de richting van de hond zwaaien).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nee ze is niet blond, ze bedoelt gewoon dat je het programma ook kunt veranderen, omdat het een hobby-matig programma is. En als het hele programma dan veranderd is, dan kun jij dus prima examen of wedstrijden doen.malinois schreef:Ben je nu echt zo blond? Dan kun je toch geen examens en wedstrijden doen???christo schreef:Dat snap ik, muts. Maar zulke onderdelen kun je ook schrappen. Waar hebben we het nou over? Gaan jouw honden gebruikt worden voor het echte werk? Nee. Nou dan.malinois schreef:Weet je, ik zou me als ik jou was maar eens verdiepen in het IPO programma, dan praten we daarna wel verder.Wahahaha keurmeester ziet me aankomen op een examen.... meneer de keurmeester, we laten de stokslagen achterwege hoor, want dat vind ik zielig....
Dat hoort in het IPO programma!
Nee mijn honden gaan niet gebruikt worden maar doen IPO dus doen het volledige programma, en daar horen stokslagen ook bij.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
softstokkenBudkes schreef:In de KNPV gebruiken ze geen stokken hoor, maar takken. IPO kan ik je niets over zeggen.
Maar goed, kan toch redelijk aankomen hoor, heb weleens een hijs tegen mn kont gehad en ik kan je vertellen dat dit toch best gevoelig is....
Daarom worden ze ook alleen op aangegeven plaatsen gegeven, o.a. de schouder

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gos
- Zeer actief
Oeps, verkeerd gelezenBudkes schreef:Christo is degene die je naar de keel vliegt, niet de hond, zat net te overwegen om Christo aan te kopen als volgende praktijkhond.....Gos schreef:Een hond die in principe afgericht wordt met als doel daarna de praktijk in te gaan, bij gebleken geschiktheid, zoals in de KNPV voor het gros van de afrcihters, leer je bij voorkeur nou net niet naar de keel te gaan.... de bedoeling is juist controle en gerichte inzet, niet het opvoeren van ongeleide projectielen.christo schreef: Het is een hobby. Dan laat je die stokslagen toch achterwege? Is ook een ideetje. Mens, wie mijn hond met een stok slaat heeft mij aan zijn arm hangen in plaats van mijn hond. Als het niet meteen recht naar de keel is.
Christo kun je ook een beetje zoeken ?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja zoiets dacht ik al wel, maar ik wist het niet zeker.malinois schreef:softstokkenBudkes schreef:In de KNPV gebruiken ze geen stokken hoor, maar takken. IPO kan ik je niets over zeggen.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik kan in mn eentje niet het hele programma veranderen hoor, dan zeggen ze 'stop maar als je het niet bevalt' haha, maar ik zie daar ook totaal het nut niet van in, het blijft een praktijkprogramma dan kun je net zo goed helemaal stoppen... er mag wel iets van een hond verwacht worden qua drift, karakter etc.Budkes schreef:
Nee ze is niet blond, ze bedoelt gewoon dat je het programma ook kunt veranderen, omdat het een hobby-matig programma is. En als het hele programma dan veranderd is, dan kun jij dus prima examen of wedstrijden doen.

-
Gos
- Zeer actief
Nee, KNPV biedt de mogelijkheid te trainen en examens te doen in verschillende disciplines met als doel dat de hond daarmee de praktijk in zou kunnen gaan. Lees maar eens op de site van de knpv (knpv.nl), menu bovenin op het knpv logo klikken en dan statuten, het eerste stukje.Renee1966 schreef: KNPV is training voor honden die daadwerkelijk diensthond bij de politie zijn?
Na een behaald KNPV-certificaat volgt altijd nog een verder opleiding in de praktijk voor de specifieke eisen die het werk stelt. Een hond die het certificaat heeft is daarmee dus nog geen diensthond.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijna, IPO = hobbyRenee1966 schreef:Even checken of ik het goed begrepen heb.
hier het nationale reglement:
http://www.hondensport.com/CWH/Formulie ... glement%20(Nederlands" onclick="window.open(this.href);return false;)%202009.pdf
maar KNPV kan dit ook zijn, niet iedereen verkoopt zijn hond. Het is een opleiding tot...
Ik ken ook een aantal mensen die KNPV doen, maar hun hond nooit zullen verkopen. Dus ook gewoon als hobby.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik vind dit een heel eerlijk verhaal, ongeacht of ik het er mee eens ben. Overigens vind ik het nog wel een verschil of je daadwerkelijk met je hond in de praktijk aan het werk moet of dat je voor je hobby met je hond sport. Niet dat ik het gebruik van TT voor werkhonden nou gelijk goedkeur, maar ik vind het wel twee verschillende dingen.Budkes schreef:Ik heb er wel eens moeite mee dat er hier zo heel vaak een; "het is het één of het ander beeld heerst ".
Dwz. als je een clicker gebruikt dan weet je niet wat een tt inhoudt en houdt je je slechts bezig met mietjessporten, en als je een tt gebruikt dan ben je niet creatief genoeg, of een baas die niet genoeg kan. Of een machtswellustige baas die kost wat kost zijn kleine egootje wil vergroten.
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het gebruik van een brabander(tje) schandalig vind en dubbel schandalig bij de jonge hond van TS.
Ik stam zelf uit de GG uit de tijd dat er nog alleen met slipkettingen en (idd longfields) knieheffingen werd gewerkt. Daarna ben ik doorgegroeid naar vooral belonen en uiteindelijk de clicker. Nu ben ik dus, door mijn werk, het pakwerk ingerold. Ook ik was in den beginne, in de overtuiging dat ik mijn diensthond wel op de clicker door de keuring kreeg..........ik kwam van een koude kermis thuis.
De drift, het karakter én de nabijheid van de pakwerker, maken mijn huidige diensthond totaal onbereikbaar voor de clickermethode. Alle 3 de diensthonden die ik tot nu toe heb gehad waren dan niet meer bereikbaar. De eerste diensthond heb ik sporadisch met een TT getraind, de tweede diensthond niet, maar die was heel erg van mij onder de indruk, van mijn stem en houding, deze heb ik nooit fysiek óf met TT gecorrigeerd, maar ook deze hond was bij pakwerk niet te bereiken middels de positieve methode, daarvoor was echter een brul van mij genoeg om hem te bereiken. Deze hond is overigens wel na 1 jaar weg gegaan omdat hij het werk in de praktijk niet aan bleek te kunnen.
De derde diensthond, mijn huidige dus, train ik bij het pakwerk nooit zonder TT. Deze hond zit onwaarschijnlijk hoog in drift maar door met de TT te werken kan ik daar de controle op houden. Op alle standen, afhankelijk van moment, de oefening, en hoe zijn kop staat op dat moment én hoe mijn kop staat op dat moment. Dan werk ik van standje 20 tot 127. En laten we er nu aub niet omheen lullen. Dat doet gewoon zeer. Vind ik het leuk om mijn hond pijn te doen ? Nee. Dùs beperk ik het tot het allernoodzakelijkste, maar ik kan niet zonder, met déze hond. Het gebruik van de TT bij deze hond, altijd, betekend juist dat ik de TT nagenoeg niet hoef te gebruiken, dat ik niet op andere wijze hoef te corrigeren én dat ik een goed beheersbare hond heb, waarmee ik zodoende elke 2 jaar weer door de verplichte keuring kom en waarmee ik in de praktijk super kan werken.
Let wel ik gebruik de TT (en ook op de hoogste stand dus) alleen met het pakwerk, dus niet met appel, niet met de vaardigheidsbaan en niet met zoeken en revieren. Dan komt alleen de bijtrol of het balletje in beeld. Of de frolic.
Bij het pakwerk lust ie geen frolic, ziet ie geen bijtrol en ook geen bal.
Dat de hond, ergens in dit topic genoemd, wel in rust een GG-parcours loopt met een andere geleider en op het IPO-terrein onbereikbaar is begrijp ik volkomen. Dat beeld zouden mijn eerste 2 diensthonden ook zonder meer laten zien, nummer 3 waarschijnlijk niet, maar dat zit hem dan ook echt in zijn karakter. Dus ligt dat dan persee aan de geleider? In mijn beleving hoeft dat niet altijd, maar is de setting ook heel erg van belang.
Door de TT-gebruiker in een hokje te plaatsen als zijnde een onkundige, machtswellustige baas zou dan inhouden dat deze met al zijn honden op eenzelfde wijze om zou moeten gaan.
Welnu, ik heb mijn Bullmastiff met de Clicker "afgericht" (GG).
Mijn oude diensthond bezit de grootste middelvinger die je bij een hond maar kunt bedenken, ziet mij als wandelend koekiemonster en overweegt bij elk "bevel" of dat voor hem wel de moeite van het opvolgen waard is. Deze hond is echter zo wijs dat hij zich ook prima redt zonder begeleiding en met middelvinger, dus krijgt hij van mij die vrijheid.
Dan hebben we nog "terror" Perry de Jack Russell, nu 10 maand. Dat hondje is, ongelogen waar, in zijn hele leven nog maar 1 keer gecorrigeerd, omdat ik mijn geduld verloor. Daar was hij zo van onder de indruk, en ik daardoor nog meer, dat ik mij onmiddellijk voornam om hém dus nooit meer te corrigeren. Ook Perry wordt alles met de Clickermethode geleerd.
Maw. er zijn meerder wegen die naar Rome leiden. Niet alles is alleen zwart of wit. TT gebruik betekend niet automatisch dat de gebruiker niet anders wil, niet anders kan of dat deze sowieso onkundig is, of niet de tijd wil nemen. Sommige doelen zijn helaas met sommige honden niet haalbaar zonder.
Ik denk niet dat ik zelf de TT zou gebruiken anders dan voor mijn professie, ik sluit niets helemaal uit, maar vooralsnog denk ik het niet. Daarvoor leg ik mijn lat altijd veel te laag en ben ik absoluut niet ambitieus genoeg wat dat betreft. Voor mij persoonlijk moeten de belangen echt hoger liggen dan alleen hobby om de TT te gebruiken.
En zodra ik ook maar ga overwegen om een brabander(tje) bij mijn hond om te hangen ga ik ander werk zoeken.........

- Renee1966
- Zeer actief
Oke bedankt, het is duidelijkmalinois schreef:Bijna, IPO = hobbyRenee1966 schreef:Even checken of ik het goed begrepen heb.
http://www.hondensport.com/CWH/Formulie ... glement%20(Nederlands" onclick="window.open(this.href);return false;)%202009.pdf
maar KNPV kan dit ook zijn, niet iedereen verkoopt zijn hond. Het is een opleiding tot...
Ik ken ook een aantal mensen die KNPV doen, maar hun hond nooit zullen verkopen. Dus ook gewoon als hobby.
Dan vind ik het wel ver gaan, om een hond die puur voor de hobby getraind wordt (dus waar verder geen levens vanaf hangen) om zo'n hond te pijnigen met prikbanden/spijkerbanden en stokslagen.
Wat is daar het extra nut van, in de dagelijkse praktijk als huis-tuin-en-keuken-hond?
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit staat in de concept reglement van 2011 voor het IPO:
Gerade bei der Ausbildung des Hundes gebührt der physischen wie psychischen Gesundheit oberste Priorität. Als oberstes Prinzip gilt daher ein tiergerechter, artgemäßer und gewaltfreier Umgang mit dem Hund. Selbstverständlich sind die ausreichende Versorgung des Hundes mit Nahrung und Wasser, sowie die Fürsorge für seine Gesundheit, die unter anderem regelmäßige Impfung und ärztliche Untersuchungen einschließt. Darüber hinaus besteht die Verpflichtung, dem Hund regelmäßigen Kontakt mit Menschen und genügend Beschäftigung zur Befriedigung seines Bewegungsbedürfnisses zu gewähren.
Gerade bei der Ausbildung des Hundes gebührt der physischen wie psychischen Gesundheit oberste Priorität. Als oberstes Prinzip gilt daher ein tiergerechter, artgemäßer und gewaltfreier Umgang mit dem Hund. Selbstverständlich sind die ausreichende Versorgung des Hundes mit Nahrung und Wasser, sowie die Fürsorge für seine Gesundheit, die unter anderem regelmäßige Impfung und ärztliche Untersuchungen einschließt. Darüber hinaus besteht die Verpflichtung, dem Hund regelmäßigen Kontakt mit Menschen und genügend Beschäftigung zur Befriedigung seines Bewegungsbedürfnisses zu gewähren.
Jan

-
Gos
- Zeer actief
Mijn eigen teefje is een vrij zacht hondje, in andere situaties prima te belonen met balletje of snoepje, maar inderdaad, bij het pakwerk zijn die dingen totaal onzichtbaar voor haarBudkes schreef: Bij het pakwerk lust ie geen frolic, ziet ie geen bijtrol en ook geen bal.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou stokslagen zijn dus met softstok en dat zit nu eenmaal in het programma dus hoort er bij. Pijnigen? Nee dat doe je hem niet daarmee, ze weten niet anders, wordt vanaf pup al aangeleerd.Renee1966 schreef:Oke bedankt, het is duidelijkmalinois schreef:Bijna, IPO = hobbyRenee1966 schreef:Even checken of ik het goed begrepen heb.
Ik ken ook een aantal mensen die KNPV doen, maar hun hond nooit zullen verkopen. Dus ook gewoon als hobby.![]()
Dan vind ik het wel ver gaan, om een hond die puur voor de hobby getraind wordt (dus waar verder geen levens vanaf hangen) om zo'n hond te pijnigen met prikbanden/spijkerbanden en stokslagen.
Wat is daar het extra nut van, in de dagelijkse praktijk als huis-tuin-en-keuken-hond?
Prikbanden loop ik thuis ook mee indien nodig dus zie al helemaal niet in waarom ik er niet mee zou kunnen trainen. Overigens train ik niet met een prikker want mn honden worden daarmee alleen gekker dus dat heeft geen zin.
Waarom moet het overigens een huis-tuin-en keukenhond nut hebben?
Ik koop mijn honden om er mee te sporten... niet om als huishond te hebben.

-
Fin
- Zeer actief
Budkes schreef:Christo is degene die je naar de keel vliegt, niet de hond, zat net te overwegen om Christo aan te kopen als volgende praktijkhond.....Gos schreef:Een hond die in principe afgericht wordt met als doel daarna de praktijk in te gaan, bij gebleken geschiktheid, zoals in de KNPV voor het gros van de afrcihters, leer je bij voorkeur nou net niet naar de keel te gaan.... de bedoeling is juist controle en gerichte inzet, niet het opvoeren van ongeleide projectielen.christo schreef: Het is een hobby. Dan laat je die stokslagen toch achterwege? Is ook een ideetje. Mens, wie mijn hond met een stok slaat heeft mij aan zijn arm hangen in plaats van mijn hond. Als het niet meteen recht naar de keel is.
Christo kun je ook een beetje zoeken ?
Ik trek me voor de rest even terug uit deze discussie. Zit te hoog in mijn drift, er moet wat rust in gebracht worden.
- Renee1966
- Zeer actief
Zolang jouw hond niet als diensthond gebruikt wordt, maar om mee te sporten, is het imo een huishond hoor.malinois schreef:Nou stokslagen zijn dus met softstok en dat zit nu eenmaal in het programma dus hoort er bij. Pijnigen? Nee dat doe je hem niet daarmee, ze weten niet anders, wordt vanaf pup al aangeleerd.Renee1966 schreef:
Oke bedankt, het is duidelijk![]()
Prikbanden loop ik thuis ook mee indien nodig dus zie al helemaal niet in waarom ik er niet mee zou kunnen trainen. Overigens train ik niet met een prikker want mn honden worden daarmee alleen gekker dus dat heeft geen zin.
Waarom moet het overigens een huis-tuin-en keukenhond nut hebben?![]()
Ik vind het dan ver gaan om met stokken te slaan en prikbanden of TT oid om te hangen.
Overigens vind ik het voor een diensthond ook nogal heftig allemaal, maar daar zie ik dan nog een zeker nut.
Die moeten er wel stáán als zich situaties voordoen én onder controle blijven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag, stokslagen horen nu eenmaal bij het programma, misschien moet je het eens voelen of bekijken dan zal het je vast meevallen.Renee1966 schreef:Zolang jouw hond niet als diensthond gebruikt wordt, maar om mee te sporten, is het imo een huishond hoor.malinois schreef:Nou stokslagen zijn dus met softstok en dat zit nu eenmaal in het programma dus hoort er bij. Pijnigen? Nee dat doe je hem niet daarmee, ze weten niet anders, wordt vanaf pup al aangeleerd.Renee1966 schreef:
Waarom moet het overigens een huis-tuin-en keukenhond nut hebben?![]()
Ik vind het dan ver gaan om met stokken te slaan en prikbanden of TT oid om te hangen.
Overigens vind ik het voor een diensthond ook nogal heftig allemaal, maar daar zie ik dan nog een zeker nut.
Die moeten er wel stáán als zich situaties voordoen én onder controle blijven.
Als ik mijn hond als huishond koop, koop ik misschien wel een ander type hond als ik nu als werkhond koop...
Ik zoek hem puur uit voor de sport, en daar heb je andere karakters etc. voor nodig dan als je wellicht een huishond zou kopen.
Dusty was mijn huishond, daar deed ik niks mee...
Mijn werkhonden koop ik om mee te kunnen sporten en moeten dus over een bepaald karakter, drift etc. beschikken.
Op mijn site staan wel een aantal filmpjes wellicht dat er op enkele ook de stokslagen wel staan...
Weet het niet zeker, kan ze vanuit hier niet bekijken...

- Renee1966
- Zeer actief
Sport is voor mij hobby, diensthond is werk.
Dat voor een diensthond zulke driften nodig zijn, begrijp ik, maar voor een sport, nou nee.
Het zou, wmb beter zijn, als het programma voor de sporthonden wat aangepast werd.
Ik bedoel, jullie spelen tenslotte maar dat je voor het echie bezig bent, dus een beetje minder kan dan toch ook wel.
Kunnen er wat minder heftige honden gebruikt worden, met leukere trainingsmethodes.
Maar goed, dit is een discussie waar wij niet uit zullen komen.
Dat voor een diensthond zulke driften nodig zijn, begrijp ik, maar voor een sport, nou nee.
Het zou, wmb beter zijn, als het programma voor de sporthonden wat aangepast werd.
Ik bedoel, jullie spelen tenslotte maar dat je voor het echie bezig bent, dus een beetje minder kan dan toch ook wel.
Kunnen er wat minder heftige honden gebruikt worden, met leukere trainingsmethodes.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Eens. Complimenten voor Budkes. Eerlijk verhaal, niet er omheen lullen. En ik kan me daar ook prima in vinden.Carma schreef:
Ik vind dit een heel eerlijk verhaal, ongeacht of ik het er mee eens ben. Overigens vind ik het nog wel een verschil of je daadwerkelijk met je hond in de praktijk aan het werk moet of dat je voor je hobby met je hond sport. Niet dat ik het gebruik van TT voor werkhonden nou gelijk goedkeur, maar ik vind het wel twee verschillende dingen.

Linda, Izzie en Bram
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
hoe raad je het zo?Chiki schreef:Als ut bij de 2 Berten is: doe ze de groetjesCash schreef:dank je!Chiki schreef:Ik hoop voor je dat je een goede club hebt of vindt die de benodigde kennis en oog op honden in huis hebben!
Die club zit denk ik wel goed, staan open voor nieuwe dingen en zijn zeer seriues met de sport bezig.
En ik ken ze al een tijdje, weet dus wat ik eraan heb.
Maar ik zal ze de groetjes doen!

Cash v Heiligental en Flow.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Van die stokslagen zullen ze niet heel veel merken. het is meer de dreiging erachter wat sommige eng vinden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een hond heb zien pijnlijden bij de stokslagen, wel honden die de dreiging eng vondenRenee1966 schreef:Oke bedankt, het is duidelijkmalinois schreef:Bijna, IPO = hobbyRenee1966 schreef:Even checken of ik het goed begrepen heb.
Ik ken ook een aantal mensen die KNPV doen, maar hun hond nooit zullen verkopen. Dus ook gewoon als hobby.![]()
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik kan alleen voor mijn eigen clubs spreken.Zoek stok! schreef: Ik ben wel benieuwd wat de africhtingswereld er aan doet om excessen tegen te gaan. Want dat er clubs zijn waar excessen voorkomen, hebben we in dit topic kunnen lezen. Wordt er actie ondernomen, staat het ter discussie? Of is het leven en laten leven?
Bij de eerste was het vooral leven en laten leven en met kritiek werd dan ook niets gedaan.
Het ging daar heel snel achteruit vond ik zelf en ik ben er dan ook weggegaan.
Bij de tweede club let iedereen een beetje op elkaar en wordt je gewaarschuwd als je 'te ver' gaat.
Maar als je gaat schoppen e.d. krijg je geen waarschuwing: je wordt er dan direct uitgeknikkerd.
Spijkerbanden en teletac zijn daar verboden.
Er is ook een proeftijd voor je echt lid wordt, zodat gekeken kan worden of je in de club past
(qua trainingsmethodes).
Er trainen er een hoop met clicker, maar dat is geen must (met Nando wordt niet geclickerd)
Het klinkt misschien super streng, maar ik vind het zelf reuze gezellig, vooral omdat de nadruk op leuk bezig zijn ligt.
Laatst gewijzigd door Danoontje powerrr op 17 mar 2010 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Renee1966
- Zeer actief
Dat slaan, is dus zo'n beetje voor de nep, niet echt raak en/of hard?duitse herder schreef:Van die stokslagen zullen ze niet heel veel merken. het is meer de dreiging erachter wat sommige eng vinden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een hond heb zien pijnlijden bij de stokslagen, wel honden die de dreiging eng vondenRenee1966 schreef:
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
[quote="duitse herder.]
Van die stokslagen zullen ze niet heel veel merken. het is meer de dreiging erachter wat sommige eng vinden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een hond heb zien pijnlijden bij de stokslagen, wel honden die de dreiging eng vonden[/quote]
Van die stokslagen moet je idd niet meer maken dan het is.
Wat gezegd is; het gaat vooral om de dreiging; stem van de pakwerker, de arm die met een slaan beweging op de hond afkomt en dan het tikje van de stok.
Ik heb daar echt nog nooit een hond om horen piepen of gillen. Je moet niet denken dat de pakwerker met alle kracht die hij heeft aan het meppen is.
Van die stokslagen zullen ze niet heel veel merken. het is meer de dreiging erachter wat sommige eng vinden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een hond heb zien pijnlijden bij de stokslagen, wel honden die de dreiging eng vonden[/quote]
Van die stokslagen moet je idd niet meer maken dan het is.
Wat gezegd is; het gaat vooral om de dreiging; stem van de pakwerker, de arm die met een slaan beweging op de hond afkomt en dan het tikje van de stok.
Ik heb daar echt nog nooit een hond om horen piepen of gillen. Je moet niet denken dat de pakwerker met alle kracht die hij heeft aan het meppen is.

Cash v Heiligental en Flow.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
malinois schreef: Wahahaha keurmeester ziet me aankomen op een examen.... meneer de keurmeester, we laten de stokslagen achterwege hoor, want dat vind ik zielig
- Renee1966
- Zeer actief
Ik snap umCash schreef:Van die stokslagen moet je idd niet meer maken dan het is.duitse herder schreef: Van die stokslagen zullen ze niet heel veel merken. het is meer de dreiging erachter wat sommige eng vinden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een hond heb zien pijnlijden bij de stokslagen, wel honden die de dreiging eng vonden
-
Kyra-
- Zeer actief
Wat voor de een begint als sport met hond 1 kan uitlopen tot verkoop van de hond voor de dienst.Renee1966 schreef:Sport is voor mij hobby, diensthond is werk.
De driften in een hond zitten erin of niet, je kan nu eenmaal niet het vakje "driften" afsluiten.
Je kan wel proberen ermee om te gaan en het te begeleiden.
Verder kan ik mij in het verhaal van Aniek helemaal vinden. Het is niet zo dat men van een platteband (met eventueel voer, balletje, speetje) overgaat naar een pennenband of Brabander naar een TT.
Ik denk dat er tussen deze stappen een grote trukendoos aan te pas komt voordat er een overstap is.
Bij sommige honden is het niet nodig en bij een aantal kan je bijna niet anders.
Wees nu eerlijk het verkeerd gebruik of misbruik van welk materiaal dan ook, kan net zo erg zijn als het goed gebruik van een TT. Zolang je maar eerlijk en duidelijk bent en blijft naar de hond toe.
Si vis pacem, para bellum
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
Jij zou best een goede kunnen zijn voor de ipochristo schreef:Budkes schreef:
Christo is degene die je naar de keel vliegt, niet de hond, zat net te overwegen om Christo aan te kopen als volgende praktijkhond.....
Christo kun je ook een beetje zoeken ?![]()
Ik trek me voor de rest even terug uit deze discussie. Zit te hoog in mijn drift, er moet wat rust in gebracht worden.
-
Kyra-
- Zeer actief
Cash schreef: Je moet niet denken dat de pakwerker met alle kracht die hij heeft aan het meppen is.
Si vis pacem, para bellum
-
Fin
- Zeer actief
Ik zou binnen een dag een strafblad hebben. Ik kan het namelijk ook niet hebben als iemand zijn eigen hond loopt te mangelen terwijl ik er naast sta.Danoontje powerrr schreef:Jij zou best een goede kunnen zijn voor de ipochristo schreef:Budkes schreef:
Christo is degene die je naar de keel vliegt, niet de hond, zat net te overwegen om Christo aan te kopen als volgende praktijkhond.....
Christo kun je ook een beetje zoeken ?![]()
Zoals jij met je hond en de clubs waar jij komt omgaat vind ik leuk om te lezen trouwens.