Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie opvoeden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Discussie opvoeden

Ongelezen bericht door iones »

smoekie schreef:

hehe, hoho, maar daar krijg je als je wilt en je hebt het geluk wel wat moois voor terug he :pffff:

pampers verbruikende lieve kinderen :engel:
Alleen pijn en ongemak, dat is wat ik er van krijg. Want wat ik ervoor terug kan krijgen, wil ik niet. Niet iedereen wil namelijk kinderen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

iones schreef:
smoekie schreef:

hehe, hoho, maar daar krijg je als je wilt en je hebt het geluk wel wat moois voor terug he :pffff:

pampers verbruikende lieve kinderen :engel:
Alleen pijn en ongemak, dat is wat ik er van krijg.
Dat weet je niet want je hebt ze niet :wink:
iones schreef:wat ik ervoor terug kan krijgen, wil ik niet. Niet iedereen wil namelijk kinderen.
Dat is een vaststaand feit :ok: Maar indien je ze wel wilt en of hebt krijg je er behalve een grootverbruikend lief kind ook heel veel moois terug :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

smoekie schreef:[

Ach slimmerik, ik had het over een baarmoeder, niet over kinderen! Die baarmoeder, daar heb ik pijn en ongemak van! :lol: En een baarmoeder heb ik toch wel hoor! Ik merk maandelijks dat ik dat kreng heb!
smoekie schreef:
iones schreef:wat ik ervoor terug kan krijgen, wil ik niet. Niet iedereen wil namelijk kinderen.
Dat is een vaststaand feit :ok: Maar indien je ze wel wilt en of hebt krijg je er behalve een grootverbruikend lief kind ook heel veel moois terug :F:
Ach ja, maar ik krijg van een hond ook al zoveel terug en daar ben ik heel tevreden mee. Ik hoef er ook niet zoveel voor op te offeren. Je moet er gewoon 200% voor gaan als je een kind wilt en dat doe ik eerlijk gezegd niet. Dus begin ik er ook niet aan. Ik ben tevreden met mijn leven zoals het nu is en daar wil ik niet veel aan veranderen. Ik heb vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Een kind zou mijn leven ingrijpend veranderen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:[

Ach slimmerik, ik had het over een baarmoeder, niet over kinderen! Die baarmoeder, daar heb ik pijn en ongemak van! :lol: En een baarmoeder heb ik toch wel hoor! Ik merk maandelijks dat ik dat kreng heb!
smoekie schreef:
Ach ja, maar ik krijg van een hond ook al zoveel terug en daar ben ik heel tevreden mee. Ik hoef er ook niet zoveel voor op te offeren. Je moet er gewoon 200% voor gaan als je een kind wilt en dat doe ik eerlijk gezegd niet. Dus begin ik er ook niet aan. Ik ben tevreden met mijn leven zoals het nu is en daar wil ik niet veel aan veranderen. Ik heb vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Een kind zou mijn leven ingrijpend veranderen.

Och die baarmoeder kan wel tegen een stootje hoor. Pijn valt reuze mee. wortelkanaalbehandeling is erger :smile:

En idd als je niet zoveel voor wilt op offeren moet je er ook niet aan beginnen en is een hond een goed alternatief :wink: Vriend van mijn moeder is ook geen kindertype hoor, houd heel veel van die van mij maar daar is dan ook direct alles mee gezegd. Met andere kinderen heeft hij bitter weinig.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

nyckle schreef:
Onderzoek heeft het aangetoond. Vroeger werden kinderen ook sneller zindelijk dan nu.
En was dat beter? Ik ken ook mensen die als ze met 4 jaar nog 's nachts in bed plasten, dan werden ze met de kont in een emmer koud water gezet. Snel is niet altijd beter.
Had het er van de week nog over met mijn moeder. Nichtje van 6 had èrrug veel schik, en van het lachen in haar maillot gepiest. Ik geloof dat ik daar tot zeker mijn 12e last van heb gehad.
En ik werd nooit met mijn kont in een emmer water gezet hoor. Mijn sluitspieren werken gewoon iets minders. Nog steeds heb ik - als ik moet niesen - wel eens een ongelukje. Dan doe ik hetzelfde als mijn moeder destijds. Wassen en verschonen en doorgaan.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Gaat het hier nu over pampers v.s. katoenen luiers, of over het opvoeden en dan de vergelijkenis trekkende met de hond v.s. een kind ?! :N:
smoekie
Zeer actief

Felix schreef:Gaat het hier nu over pampers v.s. katoenen luiers, of over het opvoeden en dan de vergelijkenis trekkende met de hond v.s. een kind ?! :N:
momenteel weer over pampers vs kat.luiers :smile:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Felix schreef:Gaat het hier nu over pampers v.s. katoenen luiers, of over het opvoeden en dan de vergelijkenis trekkende met de hond v.s. een kind ?! :N:
momenteel weer over pampers vs kat.luiers :smile:
Tsja, de wisseling van onderwerp(en) is niet bij te houden in dit topic :mep:
iones
Zeer actief

smoekie schreef:

Och die baarmoeder kan wel tegen een stootje hoor. Pijn valt reuze mee. wortelkanaalbehandeling is erger :smile:

En idd als je niet zoveel voor wilt op offeren moet je er ook niet aan beginnen en is een hond een goed alternatief :wink: Vriend van mijn moeder is ook geen kindertype hoor, houd heel veel van die van mij maar daar is dan ook direct alles mee gezegd. Met andere kinderen heeft hij bitter weinig.
Wortelkanaalbehandeling is ook zo'n ervaring die ik hoop over te slaan..... au auaua.... en ik heb ook nog allevier mijn verstandskiezen en als die zich tam houden dan blijven ze zitten waar ze zitten. WAnt als ze dat niet doen, moeten ze er allemaal van opzij uitgesneden worden.
Marion. schreef: Had het er van de week nog over met mijn moeder. Nichtje van 6 had èrrug veel schik, en van het lachen in haar maillot gepiest. Ik geloof dat ik daar tot zeker mijn 12e last van heb gehad.
En ik werd nooit met mijn kont in een emmer water gezet hoor. Mijn sluitspieren werken gewoon iets minders. Nog steeds heb ik - als ik moet niesen - wel eens een ongelukje. Dan doe ik hetzelfde als mijn moeder destijds. Wassen en verschonen en doorgaan.
Is dat een vorm van "niet zindelijk zijn", als je plast omdat je die niet in kunt houden door een bepaalde emotie? Niet zindelijk zijn is volgens mij iets wat vooral tussen de oren zit. Wat jij daar beschrijft lijkt me eerder een fysiek ongemak.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Nu maar eens weer "on to topic...."
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

nyckle schreef:Nu maar eens weer "on to topic...."
Volgens mij was iedereen daar nu onderhand over uitgezeverd :mrgreen:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

En wat weten de huismoeders onder ons op dit forum te vertellen over de jeugd, die zonodig zo rond deze tijd zich eigen bezig wil of dient te houden met vuurwerk en alle aanverwante zaken. Ik bedoel, als ik zie wat hiero zo rond loopt met een flinke zak vuurwerk, en dan de leeftijd vraag .. Dan zijn die nog niet eens gemachtigd om uberhaupt zelf die rommel aan te schaffen in een winkel ;)

Dus hoe opvoedkundig is dat ? :N: :mep:
iones
Zeer actief

Ik snap niet dat die ouders niet bang zijn dat hun kids ongelukken krijgen met die rotzooi! Er gaat zoveel mis met vuurwerk jaarlijks, ik zou mijn kind daar niet aan bloot durven te stellen. En al dat geld dat er naartoe gaat, zo'n verkwisting! Geld verkwisten valt volgens mij niet onder goed opvoeden.
smoekie
Zeer actief

Felix schreef:En wat weten de huismoeders onder ons op dit forum te vertellen over de jeugd, die zonodig zo rond deze tijd zich eigen bezig wil of dient te houden met vuurwerk en alle aanverwante zaken. Ik bedoel, als ik zie wat hiero zo rond loopt met een flinke zak vuurwerk, en dan de leeftijd vraag .. Dan zijn die nog niet eens gemachtigd om uberhaupt zelf die rommel aan te schaffen in een winkel ;)

Niet die denken dat hun kinderen niets overkomt :ugh:

Oudste van mij is bijna 12 wilde vorig jaar ook al vuurwerk om zelf af te steken met zijn "maatjes" prima dat zijn "maatjes" dat van hun ouders mogen hoor (11-11+13) maar hij blijft er voorlopig nog met zijn takken af en al wat er afgestoken wordt steekt ie voorlopig nog steeds samen met zijn vader of mij af.

Vind het doodeng die zooi. Al die kinderen die al vanaf 7-8 jr met die troep op straat lopen en van die dingen achter je gooien dat jij of je hond zich kapot schikt :S: wil je ze dan achterna gaan schieten ze als ratten alle kanten op :boos:

Daarbij moet je eens kijken wat een beetje "mooi" siervuurwerk kost zeg :ugh: hier wordt er zo ongeveer 50 euro uitgegeven en dat vind ik meer dan genoeg. Daar zit hooguit een pak rotjes bij en de rest zijn mooie potten :ok:

Dag na oud en nieuw zie je die kinderen ook nog eens langs de straten rond zwalken om te kijken of er nog rotjes liggen die niet zijn afgegaan. Levensgevaarlijk. :piew:
iones
Zeer actief

Toch zal het je niet meevallen om je kind daar van af te houden. Want natuurlijk zal hij beginnen met "ja maar die mag ook... etc". En achter je rug om trekt hij op met die kinderen, hij gaat met ze mee, als ze vuurwerk gaan afsteken want je kunt er niet de hele tijd bij zijn.

En al waarschuw je je een ongeluk, je kent dat wel, ze nemen niet alles van je aan, denkt dat je overdrijft, bang bent uitgevallen "want andere ouders zitten er ook niet zo mee dus zal het wel meevallen".

Het feit dat kinderen andere mensen en dieren vuurwerk achterna gooien, toont aan dat ze onvoldoende verantwoordelijkheid hebben om correct ermee om te gaan. Hoe kan het dan zijn dat het legaal voor ze is om het TOCH te doen?
Voor elk hondsgezeik zijn miezerige regeltjes, iedereen MOET perse een autogordel aan in de auto. Verder willen ouders traphekjes, kinderen tot zoveel jaar moeten in kinderzitje ACHTERin de auto, anders krijg je een bekeuring, vijvers worden gedempt, speeltuinen moeten van rubber worden zodat er zachtjes gevallen wordt, maar kinderen mogen wel vuurwerk afsteken. Dit klopt toch niet?
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat je het als ouder zijnde niet echt kan verbieden. Krijgen en of mogen ze het bij jou niet, dan doen ze het wel gewoon achter je rug om :roos:

Echter, wat in een beschaafde wijk wonen we hier dan ;)

Als je hier aan komt lopen met je hond, vragen de jongetjes (het zijn haast nooit meisjes!) keurig of ze even moeten stoppen of vrolijk door mogen gaan met hun frustratie's te uiten d.m.v. een knal of 10 :D
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

iones schreef:Toch zal het je niet meevallen om je kind daar van af te houden. Want natuurlijk zal hij beginnen met "ja maar die mag ook... etc". En achter je rug om trekt hij op met die kinderen, hij gaat met ze mee, als ze vuurwerk gaan afsteken want je kunt er niet de hele tijd bij zijn.

En al waarschuw je je een ongeluk, je kent dat wel, ze nemen niet alles van je aan, denkt dat je overdrijft, bang bent uitgevallen "want andere ouders zitten er ook niet zo mee dus zal het wel meevallen".

Het feit dat kinderen andere mensen en dieren vuurwerk achterna gooien, toont aan dat ze onvoldoende verantwoordelijkheid hebben om correct ermee om te gaan. Hoe kan het dan zijn dat het legaal voor ze is om het TOCH te doen?
Voor elk hondsgezeik zijn miezerige regeltjes, iedereen MOET perse een autogordel aan in de auto. Verder willen ouders traphekjes, kinderen tot zoveel jaar moeten in kinderzitje ACHTERin de auto, anders krijg je een bekeuring, vijvers worden gedempt, speeltuinen moeten van rubber worden zodat er zachtjes gevallen wordt, maar kinderen mogen wel vuurwerk afsteken. Dit klopt toch niet?
Kinderen hebben idd niet veel verantwoordelijkheidsgevoel en al zeker niet als ze dat niet geleerd wordt. Een van de nadelen van vuurwerk is is dat het zo beperkt afgestoken mag worden. Beperkt in de zin van een korte periode van het jaar. Dat maakt het afsteken extra interessant voor ze, maar ook gevaarlijk omdat er weinig ervaring mee is.
Daarnaast hoe zwaarder het verbod, hoe groter de uitdaging om daar tegen in te gaan.
Niet dat ik er nu voor pleit om het hele jaar door vuurwerk af te steken :neenee: . Ik geef alleen wat volgens mij speelt.

Ik ben er voor om kinderen (mensen) niet zo te betuttelen en weg te houden van dingen waaraan ze zich kunnen bezeren. Belangrijk in de opvoeding is vooral het leren omgaan met bepaalde dingen/situaties. Dus aanleren om op een veilige manier de trap af te komen bv, in plaats van een hekje neer te zetten.
Dát zie ik helaas steeds minder in onze samenleving. In plaats van dat kinderen geleerd wordt wat de consequenties van hun handelen kunnen zijn en hoe ze letsel kunnen voorkomen, worden ze juist afgehouden van dergelijke situaties door allerlei 'veiligheidsmaatregelen'. Het zal wel te lastig zijn en teveel tijd kosten ofzo.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Felix
Zeer actief
Contacteer:

De meeste volwassen mensen weten al niet eens kundig met consumenten vuurwerk (alsof het met zo'n term in ene een stuk veiliger zou zijn .. ) om te gaan, laat staan dat ze het dan op een wijze en goede manier aan hun kinderen zouden kunnen leren ;)
iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Ik ben er voor om kinderen (mensen) niet zo te betuttelen en weg te houden van dingen waaraan ze zich kunnen bezeren. Belangrijk in de opvoeding is vooral het leren omgaan met bepaalde dingen/situaties. Dus aanleren om op een veilige manier de trap af te komen bv, in plaats van een hekje neer te zetten.
Dát zie ik helaas steeds minder in onze samenleving. In plaats van dat kinderen geleerd wordt wat de consequenties van hun handelen kunnen zijn en hoe ze letsel kunnen voorkomen, worden ze juist afgehouden van dergelijke situaties door allerlei 'veiligheidsmaatregelen'. Het zal wel te lastig zijn en teveel tijd kosten ofzo.
Maar juist dit noodzaakt eigenlijk dat vuurwerk algeheel verboden zou moeten worden. Dus niet meer verkopen aan particulieren maar gewoon ergens gemeentelijk afsteken. het zou beter zijn voor het milieu, de dieren (denk aan al die bange dieren die dagen de deur niet uit durven om hun behoefte te doen) en ook bange kleine kinderen.
Marie-Josée
Erelid

Wij hebben altijd uitgedragen dat vuurwerk gevaarlijk is en dat dieren er vreselijk door van streek kunnen raken en onze jongens hebben er dan ook nooit behoefte aan gehad.De oudste heeft een keer een klein pakketje gekocht ( hij was toen een jaar of...11 geloof ik) en het samen met Martin afgestoken echter na twee vuurpijlen had hij het wel bekeken.
Maar dat is denk ik ook een kwestie van geluk :wink:
iones
Zeer actief

ja maar ook van opvoeding. En ik vrees dat jullie een uitzondering zijn hierin.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

maar vooral ook veel geluk :mrgreen: .

2 zoons hier, beiden even streng opgevoed, de één leeft vanaf 1 januari alweer naar 31 december toe, vuurwerk yes yes yes.
De ander kijkt er niet naar om.
Gr. Aniek

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:maar vooral ook veel geluk :mrgreen: .

2 zoons hier, beiden even streng opgevoed, de één leeft vanaf 1 januari alweer naar 31 december toe, vuurwerk yes yes yes.
Dit doet me aan een zeer zwaar christelijk gezin denken, wat vroeger bij ons in de buurt woonden. Zondags zovaak mogelijk naar de kerk met een hoedje op, geen TV .. En alleen met kongingendag of andere bijzondere events de radio uit de kelder. Maar (toen nog) op 30 en 31 december wel de hele dag de buurt gek knallen met vuurwerk :D

En pa & ma maar klagen over de buurt kinders met hun vuurwerk, terwijl hun eigen kroost het hardst mee knalde ;)
iones
Zeer actief

Felix schreef:
Budkes schreef:maar vooral ook veel geluk :mrgreen: .

Dit doet me aan een zeer zwaar christelijk gezin denken, wat vroeger bij ons in de buurt woonden. Zondags zovaak mogelijk naar de kerk met een hoedje op, geen TV .. En alleen met kongingendag of andere bijzondere events de radio uit de kelder. Maar (toen nog) op 30 en 31 december wel de hele dag de buurt gek knallen met vuurwerk :D

En pa & ma maar klagen over de buurt kinders met hun vuurwerk, terwijl hun eigen kroost het hardst mee knalde ;)
Grinnik, hier hebben we een oerkatholieke orgelspeler en onderwijzer die streng is voor zijn gezin. Kinderen moeten dit en dat, mogen een hele hoop niet, mogen met veel dingen niet mee doen, overdreven streng. Wel iedere keer kids mee slepen naar de kerkdienst....En dan worden er hier en daar ruiten in gegooid.

Die orgelspeler al meteen beschuldigend doen over slechte ouders en slechte opvoeding, want zijn kinderen zouden nooit zoiets doen. Je weet wel, "die van oons deut dat nich" (we leven hier in twente). Maar dus wel he.....
Iedereen ginnegappen, en het kwam ook nog in het dorpsgala met carnaval.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Felix schreef:En wat weten de huismoeders onder ons op dit forum te vertellen over de jeugd, die zonodig zo rond deze tijd zich eigen bezig wil of dient te houden met vuurwerk en alle aanverwante zaken. Ik bedoel, als ik zie wat hiero zo rond loopt met een flinke zak vuurwerk, en dan de leeftijd vraag .. Dan zijn die nog niet eens gemachtigd om uberhaupt zelf die rommel aan te schaffen in een winkel ;)

Politie bellen, mijn ervaring is dat dat zeer effectief is. Mijn zoon is ooit (ik denk dat hij 15 of 16 was ofzo) op 30 december aangehouden met rotjes op zak (dus hij gooide niet eens rotjes, hij was alleen 'in bezit van') en kreeg via bureau HALT een dag taakstraf, te weten de parkeergarage in het winkelcentrum schoonmaken. Ik vond dat eerlijk gezegd een tikje overdreven en zoon heeft van ons geen extra straf gekregen.

Mijn dochter heeft ooit (ik geloof dat ze een jaar of 11 was) onder toejuichingen van de rest van de buurtjeugd een rotje van een ander kind (want zij mocht nog geen rotjes) bij iemand door de brievenbus gegooid. Daar is na een goed gesprek met de mensen in kwestie geen politie bij gehaald, maar dochterlief heeft dat jaar geen vuurwerk af mogen steken, mocht nog geen sterretje vasthouden op oudejaarsavond terwijl alle andere kinderen in de buurt wel hun pa's mochten helpen met vuurwerk. En dat was een fikse straf voor stoere 'populaire' dochter.

Ze hebben er allebei wel iets van geleerd. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
smoekie
Zeer actief

Hier hebben we voornamelijk buitenlandse kinderen, maar enig besef van even wachten of wat dan ook als je met je hond of klein kind voorbij komt lopen geen sprake.

Ik denk dat wij verder ook geluk hebben hoor. Middelste meid 9 heeft er bitter weinig belangstelling voor (nog?) die vind die grote bengaalse dingen met veel kleurtjes heel mooi die ze samen met mij afsteekt, verders vind ze het voornamelijk mooi om te zien. En levy vindt het leuk om te doen en zou graag met die jongens mee doen, maar merk wel dat hij het zelf desondanks toch ook wat eng vind hoor. Als die een rotje afsteekt weet ie niet hoe snel ie er 10 mtr bij uit de buurt moet komen :smile: Tegen de tijd dat hij die angst overwonnen heeft gaat ie maar met de andere jongens op pad :wink: (is ie 13-14 is mooie leeftijd :F: )
Marie-Josée
Erelid

Wij waren niet eens streng voor onze kinderen, vaak volgen ze toch onbewust de normen van de ouders denk ik.Veel vaders zijn stiekem ook gek op vuurwerk :wink: terwijl Martin er niets aanvindt.
Ook overmatig of te jong alcohol gebruiken is hier nooit aan de orde geweest terwijl ze echt wel op stap gaan.
Ik zag toch vaak dat vriendjes die een stel feestneuzen van ouders hadden ( om het netjes te zeggen) zelf ook al erg jong laveloos waren.
Misschien is het ook niet verstandig om de hele dag te lopen verbieden maar werkt het beter om zelf het voorbeeld te geven.Echter; net als bij honden :wink: , is er ook bij opgroeiende kinderen geen enkele garantie te geven.
De oudste heeft bv wel een keer hennepplantjes tussen mijn rozen gezet :N: :denken: en ik denk niet dat het kwam door mijn liefde voor tuinieren :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marie-Josée schreef:De oudste heeft bv wel een keer hennepplantjes tussen mijn rozen gezet :N: :denken: en ik denk niet dat het kwam door mijn liefde voor tuinieren :mrgreen:
Hihi, dat doet mij dan weer denken aan een man die op een mooie dag (lang lang geleden) aan het bureau kwam en mij een zakje wiet toonde. Hij vroeg wat dat was. Ik uitgelegd. Hij vertelde dat hij dat bij zijn zoon op de slaapkamer had gevonden en vroeg hoe erg dat was.
Dus ik hem uitleggen dat dat er aanlag hoeveel zijn zoon er van blowde, dus elke dag een zakje of 1 joint in het weekend, of ie nog naar school ging, want dan was elke dag een zak wiet mss iets te veel van het goede maar alleen in het weekend als alternatief voor klem zuipen zo gek nog niet etc. etc. en last but not least vroeg ik natuurlijk hoe oud het knulletje was.
Zegt ie; 24 :N: :smile:
Toen moest ik me echt even omdraaien om mijn gezicht weer in de plooi te krijgen. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Budkes schreef: Hihi, dat doet mij dan weer denken aan een man die op een mooie dag (lang lang geleden) aan het bureau kwam en mij een zakje wiet toonde. Hij vroeg wat dat was. Ik uitgelegd. Hij vertelde dat hij dat bij zijn zoon op de slaapkamer had gevonden en vroeg hoe erg dat was.
Dus ik hem uitleggen dat dat er aanlag hoeveel zijn zoon er van blowde, dus elke dag een zakje of 1 joint in het weekend, of ie nog naar school ging, want dan was elke dag een zak wiet mss iets te veel van het goede maar alleen in het weekend als alternatief voor klem zuipen zo gek nog niet etc. etc. en last but not least vroeg ik natuurlijk hoe oud het knulletje was.
Zegt ie; 24 :N: :smile:
Toen moest ik me echt even omdraaien om mijn gezicht weer in de plooi te krijgen. :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hanneke2 schreef:
iones schreef:Huh? hoe doe je dat?

Baarmoeder ruilen? :lol1:
Wat zij zegt! Ik heb gerekend met 4 dagen per maand, maar ik ben zelf altijd een week ongesteld, kan na afloop ongeveer aan de bloedtransfusie. :roll: Het is niet eerlijk verdeeld.

Je vergeet wel even dat de tijd dat een vrouw zwanger is, een kind baart en borstvoeding geeft en ze dus NIET ongesteld is, van die zes jaar af te trekken :wink:

Verder ben ik ook 1 tot 2 x keer per jaar ongesteld doordat ik de pil doorslik.
Ik ben nu druk bezig de keuze te maken - steriliseren of mirena staafje, het 1 e gesprek bij de dokter zit er al op.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”