Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Marion. »

Anne Panne schreef:wat grappig toch dat het verhaal van neeltje wel geloofd word. maar het verhaal van de eigenaar van de staff niet

hoe zou dat nou toch komen zeg? :roll:
En ik vind het juist erg "grappig" dat de vechthondenmensen het verhaaltje van de eigenaar direct geloven. En "zie je welllll" gaan roepen. Denk jij zelf serieus dat de eigenaar het onder zijn ogen heeft zien gebeuren???

Maak er alsjeblieft geen anti-staff verhaal van zeg, daar is in dit geval absoluut geen sprake van.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Algemene vraag aan de mensen van "de vechthondenbrigade" (laat meteen even duidelijk zijn dat dat niet mijn normale woordkeuze is maar deze nu gebruik omdat dit in het topic zo geschreven wordt!!)

Vinden jullie het geoorloofd dan?

Dus, een hondje zit in de auto bij de eigenaar en een andere hond wordt getriggerd door een blaffende 3e hond. Daarop springt de getriggerde hond over een hek en verwond het hondje in de auto dusdanig dat deze overlijdt.
Verder niks mee en niks minder? Mag dit of niet? Want daar gaat het eigelijk om toch?
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Nanna schreef:
Nakisha schreef: Verder vind ik een groepje staffordeigenaren hier behoorlijk ver gaan. Dat je van je ras houd, is goed. Dat je je ras wilt verdedigen begrijpelijk.
Maar ik mag aannemen dat ik hier praat tegen verantwoordelijke staffeigenaren, die de gedragingen van hun hond(en) kennen en ze uit de problemen houden?
Waarom voel je je dan uberhaupt aangesproken door anti-stafford verhaaltjes? Simpel feit is gewoon dat er heel wat tokken met staffords en dergelijke honden rondlopen
Maar wat als je als forumbewoner bij die laatste groep hoort? Juist, dan ga je tokkig lopen gillen en krijsen en aan alle kanten je gelijk proberen te halen.....
Grappig, je kunt hier op het forum precies zien welke staffbaas bij welke groep hoort, de tokgroep laat zich nl. nogal makkelijk kennen ;-)
en jij en anderen tokken en krijsen net zo hard mee om het tegendeel te bewijzen

dus laten we elkaar nou niet voor tokkies uit gaan maken :roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Anne Panne schreef:waarom zou irwi er over liegen? :ugh:
waarom neeltje?
Perry en Noah

Afbeelding
Limanade
Zeer actief

duitse herder schreef:
waarom neeltje?
daarom zeg ik dat de waarheid wel in het midden zal liggen
Afbeelding

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Wat is dit een trieste discussie geworden!!
Elkaar voor tokkies en vechthondgespuis uitmaken...heel triest.
Ik zou het verhaal ook graag van 2 kanten horen. De arme teckel komt er niet door terug maar denk dat het verhaal twee kanten heeft waardoor je kunt begrijpen waarom iets gebeurt. Dit wil niet zeggen dat je daardoor de situatie goed vind of minder erg.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Anne Panne schreef:gevolg blijft idd hetzelfde ja.. teckel dood.. maar de oorzaak kan wel een heel ander licht op de zaak brengen
Nee, vind ik niet. Tenminste, niet als de "veroorzaker" in dit geval over een hek moet om in een vreemde auto te springen :wink:
Ik vind het bv een heel ander verhaal als er een hond aan de andere kant van dat hek naar die (in dit geval) stafford heeft zitten grommen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Om Staffords in een beter daglicht te plaatsen?
Om ook interessant te kunnen doen?
Om gewoon iets te vertellen te hebben?

Irwi is geen partij. Neeltje is juist vrij direct betrokken, aangezien het een directe vriendin betreft.

Waarom..? Dat zou je Irwi moeten vragen...
Afbeelding
Marion.

Waarom zou Neeltje erover liegen? WTF heeft ene Irwi hier mee te maken? En mag ik misschien geloven dat stafjes-eigenaren onder elkaar (van het soort dat Nanna bedoeld) de boel een beetje aandikken. Ten faveure van de Staff natuurlijk.
Marion.

Anne Panne schreef:
duitse herder schreef:
waarom neeltje?
Nou nee hoor. Je zei (gedurende dit hele topic) al iets over "Zie wel! Ik wist wel dat een staff niet zomaar over een hekje zou springen en een teckel in een auto zou gaan belagen. Wat een gedraai toch weer".
Waren je eigen woorden.
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Oorzaak is de domme staffordbaas, die denkt dat zo'n krachtige hond niet over een hekje van 1.20 meter kan springen.
Groetjes, Corrie en Misty
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne Panne schreef:
duitse herder schreef:
waarom neeltje?
En dan? Dan is het minder onverantwoordelijk om je hond achter een te laag hekje te zetten, daaroverheen te laten springen, en in andermans auto haar hond te grazen te nemen?
Als de Teckel wel heeft gegromd, of een Labje heeft geblaft, dan kon de baas van de Stafford er niks aan doen ofzo?
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

[quote="Marion."]

nou marion dan zou ik toch eens beter gaan leren lezen.. want dat heb ik niet gezegd
ik heb gezegd dat er van 2 kanten wel wat verdraait zal zijn
MAAR dat IK niet geloof dat een staff (ongeacht in welke situatie, wie wat of waar) zonder trigger of wat dan ook vanuit het niets aanvalt
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Moos schreef: En dan? Dan is het minder onverantwoordelijk om je hond achter een te laag hekje te zetten, daaroverheen te laten springen, en in andermans auto haar hond te grazen te nemen?
Als de Teckel wel heeft gegromd, of een Labje heeft geblaft, dan kon de baas van de Stafford er niks aan doen ofzo?
je moet me geen woorden in de mond gaan leggen want daar hou ik niet van

ik zeg alleen maar dat de waarheid in het midden ligt.. omdat je nu 2 verschillende kanten hebt gehoord

en wat je met die tekst doet, moet je helemaal zelf weten, maar ga niet voor mij praten want zo trek je dingen uit zijn verband en ga je dingen verdraaien die ik helemaal niet zo bedoeld heb
Afbeelding

Nakisha
moderator

Nanna schreef:
Marion. schreef: En mag ik misschien geloven dat stafjes-eigenaren onder elkaar (van het soort dat Nanna bedoeld) de boel een beetje aandikken. Ten faveure van de Staff natuurlijk.
En altijd onmiddellijk met TO-TAAL niet terzake doende plaatjes komen van staffords met kinderen.
Alsof het één ook maar een millimeter met het ander te maken heeft.
Mensen moeten sowieso eens leren mens- en hondagressie te scheiden.
Een hond kan een absolute goedsul zijn tegen iedereen, en toch de hond van de buren koud maken als hij ietsje te dichtbij komt.
Anderzijds heb je draken die geen vreemde mensen binnen tien meter dulden, maar waar de buurhond zo het terrein op kan wandelen, waarop ze even later nog lekker aan het spelen zijn ook.

Staffords staan natuurlijk wel bekend om het feit wat minder tolerant te zijn naar andere honden. Er zijn wel meer rassen met dit probleem. In plaats van dat te ontkennen of te doen alsof het lieve knuffelberen zijn, (zoals dus met foto's met baby's... het heeft immers geen bal met het gedrag tegen HONDEN te maken...) zouden juist de staffordeigenaars ervoor moeten gaan staan om dit bekend te maken en andere staffordeigenaars te waarschuwen. Zo voorkom je ongelukken.

Ik heb het al zo vaak gehoord en geloof het ook wel; Het overgrote deel van de staffords zijn gewoon hele lieve honden tegen mensen.
Maar helaas is er net zo'n groot deel die dat juist weer niet tegen andere honden is.

Kijk terug naar de geschiedenis van het ras, en je snapt ook waarom.
Het word ook tijd dat erfelijkheid en het fokken op eigenschappen wat zwaarder word gewogen... Want dat bepaald ook een héél groot deel!
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:
Marion. schreef: En mag ik misschien geloven dat stafjes-eigenaren onder elkaar (van het soort dat Nanna bedoeld) de boel een beetje aandikken. Ten faveure van de Staff natuurlijk.
En altijd onmiddellijk met TO-TAAL niet terzake doende plaatjes komen van staffords met kinderen.
Alsof het één ook maar een millimeter met het ander te maken heeft.
Niet meer doen, het komt nl. enorm krampachtig over.
Wat ik wel grappig vind is dat daardoor juist ze zichzelf naar beneden halen. Alles op alles stellen om te zeggen dat Staffords heus niet gevaarlijk zijn. Beken gewoon dat je ras bepaalde eigenschappen heeft en dat sommige eigenaren daar niet mee om kunnen gaan.. :roll:
Je ziet toch ook niet elke herder eigenaar hier meteen ruzie maken, die kunnen zelfs tegen een beetje zelfspot. Sneu dit jongens, erg sneu.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne Panne schreef:
Moos schreef: En dan? Dan is het minder onverantwoordelijk om je hond achter een te laag hekje te zetten, daaroverheen te laten springen, en in andermans auto haar hond te grazen te nemen?
je moet me geen woorden in de mond gaan leggen want daar hou ik niet van

ik zeg alleen maar dat de waarheid in het midden ligt.. omdat je nu 2 verschillende kanten hebt gehoord

en wat je met die tekst doet, moet je helemaal zelf weten, maar ga niet voor mij praten want zo trek je dingen uit zijn verband en ga je dingen verdraaien die ik helemaal niet zo bedoeld heb
Maar vertel dan eens, waarom wil je per se blijven zeggen dat het verhaal van Neeltje niet klopt dan? Jij blijft maar volhouden over die waarheid die in het midden zal liggen, en het nut om dat te weten is? Wordt de situatie en het gevolg (hond doodgebeten in eigen auto) daar zoveel anders van dan?
Afbeelding
Nakisha
moderator

Anne Panne schreef:
Marion. schreef:

nou marion dan zou ik toch eens beter gaan leren lezen.. want dat heb ik niet gezegd
ik heb gezegd dat er van 2 kanten wel wat verdraait zal zijn
MAAR dat IK niet geloof dat een staff (ongeacht in welke situatie, wie wat of waar) zonder trigger of wat dan ook vanuit het niets aanvalt
De trigger was vermoedelijk het geblaf van de betreffende tekkel.
Maar praat dat de dood van de tekkel goed? Dat is eigenlijk het vraagstuk.
En, nog belangrijker; hoe kon het gebeuren dat de stafford kon ontsnappen? Mensen maken fouten, maar verwachten dat een hond achter een hekje van 1.20 blijft, is ook gruwelijk naief, om niet te zeggen nalatig.
Schuld van de stafford? Schuld van de baas!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
Nakisha schreef: Verder vind ik een groepje staffordeigenaren hier behoorlijk ver gaan. Dat je van je ras houd, is goed. Dat je je ras wilt verdedigen begrijpelijk.
Maar ik mag aannemen dat ik hier praat tegen verantwoordelijke staffeigenaren, die de gedragingen van hun hond(en) kennen en ze uit de problemen houden?
Waarom voel je je dan uberhaupt aangesproken door anti-stafford verhaaltjes? Simpel feit is gewoon dat er heel wat tokken met staffords en dergelijke honden rondlopen
Maar wat als je als forumbewoner bij die laatste groep hoort? Juist, dan ga je tokkig lopen gillen en krijsen en aan alle kanten je gelijk proberen te halen.....
Grappig, je kunt hier op het forum precies zien welke staffbaas bij welke groep hoort, de tokgroep laat zich nl. nogal makkelijk kennen ;-)
Nou jijzelf anders ook hoor ,ben jij niet degene die altijd klaar staat met een asomuil
en rond maaiende Tyrannosaurus rex poten als het even mee of tegen :mrgreen: zit.
tineke

Nakisha schreef:De trigger was vermoedelijk het geblaf van de betreffende tekkel.
Maar praat dat de dood van de tekkel goed? Dat is eigenlijk het vraagstuk.
En, nog belangrijker; hoe kon het gebeuren dat de stafford kon ontsnappen? Mensen maken fouten, maar verwachten dat een hond achter een hekje van 1.20 blijft, is ook gruwelijk naief, om niet te zeggen nalatig.
Schuld van de stafford? Schuld van de baas!
Eens :ok:
_Leonie
Zeer actief

tineke schreef:
Nou jijzelf anders ook hoor ,ben jij niet degene die altijd klaar staat met een asomuil
en rond maaiende Tyrannosaurus rex poten als het even mee of tegen :mrgreen: zit.
Kun je het mee doen Nanna. :mrgreen:
Limanade
Zeer actief

damn zeg dat ik het nog uit moet leggen :roll:

tuurlijk is het klote dat die teckel dood is en TUURLIJK had dit NOOOOOIT mogen gebeuren.. maar het is nou eenmaal wel gebeurt..

maar er worden 2 verhalen verteld.. 1 door neeltje en 1 door irwi die de eigenaar van de staff aan de lijn had.. dus alle 2 verhalen uit de 2e lijn
vandaar dat ik zeg dat er van alle 2 de kanten wel wat verdraait is..

en dat staat even los van wat er gebeurt is..
Afbeelding

Marion.

Hoe dan ook, het kaartje voor de eigenaren van Bartje heb ik klaar. Ik vind dat zij momenteel de steun van onbekenden kunnen gebruiken, en niet de eigenaren van de aanvallende hond.
tineke

Marion. schreef:Hoe dan ook, het kaartje voor de eigenaren van Bartje heb ik klaar. Ik vind dat zij momenteel de steun van onbekenden kunnen gebruiken, en niet de eigenaren van de aanvallende hond.

Ook eens :wink:
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef:
Ssssst :mrgreen:
Info komt toch echt van jezelf af :mrgreen: :wink:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

irwi schreef:Trouwens de politie is al bij de eigenaar geweest en vond het een erg lieve hond.
:smile:
En zo lief voor de kinderen......
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
_Leonie
Zeer actief

Bonnie F schreef:
irwi schreef:Trouwens de politie is al bij de eigenaar geweest en vond het een erg lieve hond.
:smile:
En zo lief voor de kinderen......
Proest. :smile: :smile: :smile: :smile:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Voor iedereen die het niet snapt en ik snap het wel dat jullie het niet snappen want het past niet in het straatje van de meesten.
Erg dat het beestje dood is. Erg dat het geplaatst wordt door de ts in dit context wat een totaal vertekend beeld is van alles.
Het verhaal dat ik geschreven heb is uit mond van de eigenaar die ik gebeld heb.
Dat ik dat doe moet ik zelf weten wat jullie daarvan zeggen en denken nou boeiend.
Dat er gescholden moet worden tegen me dat is ook jammer maar tekenend voor onmacht.
Dat het allemaal kan en mag op dit forum is natuurlijk heel leuk zeker voor het vermaak op de zaterdagmiddag.
Dus allemaal de groetjes en serieuze berichten hierover hoef je van mij niet meer te verwachten.
Iedereen die dat wil weten die mag me pben.
Nou nu laat ik het rellen en dellen weer over aan de intellectuelen.
Afbeelding
Lassu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Lassu »

Het geeft helemaal niet zo'n totaal vertekend beeld als jij beweert, irwi.

Stafford springt over omheining en grijpt uit het niets een Teckel, dat is wat er staat en dat is ook wat bevestigd wordt door de andere partij. Maar goed, volgens mij hebben al meerdere mensen dit verduidelijkt.

Hoe de details van het verhaal verder ook gebracht worden, het had gewoon nooit mogen gebeuren.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Nanna schreef:
irwi schreef: Dus allemaal de groetjes en serieuze berichten hierover hoef je van mij niet meer te verwachten.
Afbeelding
Heb je er zin in :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”