Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

het is echt sneu wat er allemaal gebeurd is.

als ik het eerste verhaal lees geef ik de schuld aan de eigenaar van de pitbull achtige/stafford/pitbull.
ik zou mijn hond nooit aan iemand mee geven die de hond niet in bedwang kan houden.

lees ik het tweede verhaal... kan je de "schuld" bij de maltezer baasjes neerleggen... als die niet was "losgerukt" had het misschien wel nooit gebeurd..

maar ja wat is de waarheid??? ik weet het niet... het staat hier wel.. maar is dat echt gebeurd??
wil je het weten ga je zelf verhaal halen :wink:

zelf heb ik dus een hond die sinds ie als pup zijnde vaak gebeten is terwijl ie wou spelen nu dus eerst bijt voordat ie gebeten word.
dat is de reden dat hij nooit maar dan ook nooit los gaat.

dat we nog thuis woonden zijn er helaas wat incidenten gebeurd maar gelukkig geen ernstige (lees 1 wondje).
dit was de reden dat er mensen bij ons thuis woonden die de deur niet goed achter hun kont dicht deden.
nu ben ik iets meer als een jaar getrouwd.. en is er wat gebeurd hier?? Nee.. dus ben heel blij dat we nu op ons zelf wonen en niet elke keer meer op hoeven letten of iemand de deur goed dicht heeft gedaan... omdat we zelf weten wat er kan gebeuren en wij daar dus extra allert op zijn.

het is al vaker gezegd maar als mensen nu eens wat meer verantwoordelijk heid nemen dan heb je al heel wat problemen minder :ok:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

MARC_S schreef:Maar als je er deze draai aan geeft dan is het dus sowieso de schuld van de eigenaar van de grootste hond?
Hoe zou het inderdaad zijn als bijv. een staff mijn dogo aanvliegt en het met de dood moet bekopen? :roll:

Swiffers vind ie alleen maar of lief of irritant zonder ook maar iets te doen. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:We geven gewoon de eigenaar van de dode hondjes de schuld want dei vroegen er gewoon om :smile:
Wat zeg je dat toch weer aardig :mrgreen:

Moest meteen hier aan denken toen je mij zo de les ging lezen. Eigenlijk is het dus zelfs volgens jouw gewoon de schuld van de eigenaar van de maltezer. Wel natuurlijk alleen als het bij jou zelf gebeurd :wink:
Bij een ander is het wel leuk om er een moralistisch praatje aan te hangen, zeker als het tegen mij kan.

chrico schreef:Jij vind het geen provocatie maar een hond die ongevraagd de circel van een ander inloopt doet dat wel :wink: al is het kwispelend.
In zo een situatie kan je gewoon de schuld niet bij een ander leggen, jouw hond ontsnapt door jouw fout. Ik ga er vanuit zoals ik zou reageren en dat is dat ik op zo een moment ingrijp voor mijn honden het zouden doen maar ga er ook vanuit dat als dit gebeurd nadat je mij gepasseerd bent en ik niet zie wat er gebeurde dat ik ook te laat kan zijn met ingrijpen. Dan nog zijn mijn honden op dat moment niet fout maar jij als baas van de ontsnapte hond.

1 van mijn honden blaft niet, gromt zelden, maar verteld wel met zijn houding wat hij wel en niet goed vind. Bijten is geen laatste redmiddel, bijten is hondentaal, soms zacht soms hard net wat de tegenstander verdiend op zo een moment.

Mijn honden zijn geen gevaar voor een ander zolang iedereen zijn eigen verantwoording neemt.
Laatst gewijzigd door laeken op 03 jun 2008 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Moos schreef:
Jinx schreef: Nee Marloes, je hebt inderdaad gelijk. Mijn excuses :wink:
Maar het is dan in elk geval niet zo zwart wit als 1 persoon hier schijnt te denken, dat alleen de stafford schuld heeft.

Het blijft uiteraard gewoon een vreselijke situatie voor alle betrokken eigenaren...
Tot op zekere hoogte zal de Stafford niet alleen schuld hebben natuurlijk :wink:
Ik vind alleen wel dat een hond doodbijten zodanig grof is dat hoe het ook gegaan is een groot deel van de schuld daar toch wel ligt. Had de Stafford een muilkorf om gehad had dit bijvoorbeeld al niet kunnen gebeuren.
Als je je hond die een andere hond killed bij een oppas brengt omdat jij zo nodig op vakantie moet lijkt me die oppas een muilkorf meegeven bijvoorbeeld geen heel slecht idee.
Maar is er binnen dit verhaal bekend dan of die Stafford al vaker honden heeft doodgebeten? Misschien was dit de eerste keer en was er helemaal niet bekend dat die hond zo reageerde omdat er daarvoor niemand was die zn hondje in de buurt durfde te laten komen?
Of lees ik ergens overheen?

Ik doe Quasar niet preventief een muilkorf om. Hij heeft nog nooit een andere hond verwond, hoe fel hij ook reageert op een afstand. Ben me ervan bewust dat dit altijd kan gebeuren, maar ik ga hem daarom niet preventief muilkorven.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Moos schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
dat elke hond maar een ander aanvalt en doodbijt? :roll:

lees jij maar weer eens de boeken, voordat je hier wat opschrijft..
Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijft :piew:
Wie zegt dat de Maltezer aanviel? Hij stormde erop af. Er stormt zo vaak een Labje op mijn honden af, maar niet om aan te vallen hoor.

Het blijft toch speculatie voor een groot deel.
Tuurlijk, maar als mijn honden zich agressief gedragen aan de lijn en ze krijgen een loslopende hond te pakken, puur speculatief want dat gebeurd verder niet, dan vind ik het toch zo dat de loslopende hond schijnbaar zelf wilde vechten. Welke hond loopt nu in de kaken van een uitvallende agressieve hond? Ze kunnen ook gewoon uit de buurt blijven als ze loslopen en de maltezer blijkt nu losgerukt. Gerukt nog wel :mrgreen:
Er bestaan best wat plaat-voor-de-kop Maltezer reutjes hoor :wink:
Misschien stond deze hond wel enorm te kwispelen, zoals Macha weleens omschreven heeft, kwam Maltezer even dom patsen, en HAP.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Mickie schreef:
Moos schreef:Het blijft toch speculatie voor een groot deel.
Dat klopt. Ik vind het alleen opmerkelijk dat de berichtgeving in de media 180 graden kan draaien. Het is al de zoveelste keer dat, in de haast om spectaculair nieuws als eerste te brengen, er minder waarde wordt gehecht aan de accuraatheid van dat nieuws. De media neemt de speculaties van andere media klakkeloos over en gooit er liefst zelf nog wat nieuwe speculaties tegenaan om het nog wat aan te dikken :19:
Ik heb ergens zo'n idee dat dat is omdat de RAD toch op veel weerstand heeft gestuit. Misschien probeert de media zo om "meer zieltjes te winnen" die vóór de RAD zijn?
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Moos schreef:
MARC_S schreef:
Moos schreef:
Mickie schreef: Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijft :piew:
Wie zegt dat de Maltezer aanviel? Hij stormde erop af. Er stormt zo vaak een Labje op mijn honden af, maar niet om aan te vallen hoor.

Het blijft toch speculatie voor een groot deel.
Tuurlijk, maar als mijn honden zich agressief gedragen aan de lijn en ze krijgen een loslopende hond te pakken, puur speculatief want dat gebeurd verder niet, dan vind ik het toch zo dat de loslopende hond schijnbaar zelf wilde vechten. Welke hond loopt nu in de kaken van een uitvallende agressieve hond? Ze kunnen ook gewoon uit de buurt blijven als ze loslopen en de maltezer blijkt nu losgerukt. Gerukt nog wel :mrgreen:
Er bestaan best wat plaat-voor-de-kop Maltezer reutjes hoor :wink:
Misschien stond deze hond wel enorm te kwispelen, zoals Macha weleens omschreven heeft, kwam Maltezer even dom patsen, en HAP.
kwispelen is niet altijd een teken van ' he leuks spelen'
maar ook een teken van dominantie.. zo van: ' he dit is mijn straat' om maar even een voorbeeld te geven
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Moos
Zeer actief

Jinx schreef:
Maar is er binnen dit verhaal bekend dan of die Stafford al vaker honden heeft doodgebeten? Misschien was dit de eerste keer en was er helemaal niet bekend dat die hond zo reageerde omdat er daarvoor niemand was die zn hondje in de buurt durfde te laten komen?

Ik doe Quasar niet preventief een muilkorf om. Hij heeft nog nooit een andere hond verwond, hoe fel hij ook reageert op een afstand. Ben me ervan bewust dat dit altijd kan gebeuren, maar ik ga hem daarom niet preventief muilkorven.
De tweede Maltezer kwam niet op hem af en die heeft hij zelf gepakt (volgens het eerste verhaal uit de handen van de baas gerukt, maar of dat waar is laten we ook maar even in het midden :wink: ).
Ik kan me er echt he-le-maal niks bij voorstellen dat die hond anders gewoon speelde met vreemde honden in het park. Moos was snauwerig naar sommige reuen, dat kwam echt niet opeens hoor, daar zat een ontwikkeling in.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Moos schreef:
Jinx schreef:

De tweede Maltezer kwam niet op hem af en die heeft hij zelf gepakt (volgens het eerste verhaal uit de handen van de baas gerukt, maar of dat waar is laten we ook maar even in het midden :wink: ).
Ik kan me er echt he-le-maal niks bij voorstellen dat die hond anders gewoon speelde met vreemde honden in het park. Moos was snauwerig naar sommige reuen, dat kwam echt niet opeens hoor, daar zat een ontwikkeling in.
Tja, daar kan je weer meer speculaties op los laten...Misschien heeft Maltezer 1 wel aangevallen of geprovoceerd en zag Rocco in Maltezer 2 hetzelfde?
Misschien reageerde de baas wel agressief toen ze die hond weer zag en reageerde Maltezer 2 daarop en triggerde dat Rocco weer?
Ik heb werkelijk geen idee...

Edit: En die hond zal absoluut niet vrolijk hebben gespeeld hiervoor. Maar misschien alleen hard hebben geblaft en gegromd naar andere honden? Dat doet Quasar ook, vind ik persoonlijk geen reden om hem te muilkorven.
Laatst gewijzigd door Mit op 03 jun 2008 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Moos schreef:Er bestaan best wat plaat-voor-de-kop Maltezer reutjes hoor :wink:
Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen. :wink:

Ik ga in ieder geval geen rekening houden met plaat-voor-de-kop exemplaren van welk ras dan ook, als ze de waarschuwingen van mijn hond al niet snappen hoe moet ik dan zien wat hun eigen insteek is? :denken: Ik hou gewoon netjes mijn hond bij me en verwacht dat van een ander ook.
Moos
Zeer actief

Dat wel of niet muilkorven is een hele andere discussie waar we nooit helemaal uitkomen :wink:

Ik vind dat als je een hond hebt waarvan je weet dat hij voor de kill zal gaan bij een loslopende hond die komt buurten, en je kan die hond niet over je schouder gooien, ophangen in zijn tuig, gegarandeerd die andere hond wegwerken etc etc, dat je dan moet muilkorven.
Maar ik weet dat anderen daar anders over denken :wink:

En deze hond was dus niet bij de eigen baas maar bij een oppas. Ik vind het ook tegenover de oppas wel zo netjes om dan te melden dat je hond-agressieve hond die voor de kill gaat even een muilkorf om moet.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Moos schreef:Dat wel of niet muilkorven is een hele andere discussie waar we nooit helemaal uitkomen :wink:

Ik vind dat als je een hond hebt waarvan je weet dat hij voor de kill zal gaan bij een loslopende hond die komt buurten, en je kan die hond niet over je schouder gooien, ophangen in zijn tuig, gegarandeerd die andere hond wegwerken etc etc, dat je dan moet muilkorven.
Maar ik weet dat anderen daar anders over denken :wink:
Dat vind ik ook.
Maar als je niet weet of hij voor de kill gaat?
Ik weet 100% zeker dat Quasar wil domineren als er een loslopende grote hond op hem afkomt. Maar wat hij zal doen als die andere hond even dominant doet? Geen idee.
Dus ik weet niet of hij voor de kill gaat, en daarom vind ik muilkorven onnodig, tót er daadwerkelijk blijkt dat hij gaat vechten.
En dan lopen wij altijd samen met de honden, dus als Lars hem niet kan houden kan ik bij wijze van spreken nog helpen :wink:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Moos schreef:Ik vind dat als je een hond hebt waarvan je weet dat hij voor de kill zal gaan bij een loslopende hond die komt buurten, en je kan die hond niet over je schouder gooien, ophangen in zijn tuig, gegarandeerd die andere hond wegwerken etc etc, dat je dan moet muilkorven.
Hoe moet je dat weten als er nog nooit iets is gebeurt? :denken: Quasar zal volgens velen in die categorie vallen en ja het is een enorme etter aan de lijn maar los is er nog nooit iets gebeurt. Meer dan gewoon preventief aangelijnd houden voel ik me niet toe verplicht. :neenee:
Moos
Zeer actief

Jinx schreef: En dan lopen wij altijd samen met de honden, dus als Lars hem niet kan houden kan ik bij wijze van spreken nog helpen :wink:
En dat is dan dus ook al een hele andere situatie dan een oppas met een hond-agressieve supersterke hond :wink:

Als ik Moos bij een oppas had die ook aangelijnd met hem ging lopen gaf ik al een streng verbod op snuffelen met vreemde reuen, en ook nog de instructie dat als het niet anders kan omdat de andere baas niet meewerkte ze Moos maar op moesten tillen en meenemen de andere kant op.
Moos snauwde, meer was het echt niet, maar als hij de verkeerde trof was hij dus wel de lul, en dus mocht een oppas niks met hem qua risico's. Ik zelf tilde hem dan uiteraard nooit op, want ik wist precies hoe Moos in elkaar stak. Een oppas heeft hem trouwens ook nooit op hoeven tillen, maar ik gaf ze die optie wel.
Dan vind ik het toch een hele kleine moeite om je Stafford die voor de kill zou kunnen gaan even een muilkorfje mee te geven naar de oppas.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
Jinx schreef: En dan lopen wij altijd samen met de honden, dus als Lars hem niet kan houden kan ik bij wijze van spreken nog helpen :wink:
En dat is dan dus ook al een hele andere situatie dan een oppas met een hond-agressieve supersterke hond :wink:

Als ik Moos bij een oppas had die ook aangelijnd met hem ging lopen gaf ik al een streng verbod op snuffelen met vreemde reuen, en ook nog de instructie dat als het niet anders kan omdat de andere baas niet meewerkte ze Moos maar op moesten tillen en meenemen de andere kant op.
Moos snauwde, meer was het echt niet, maar als hij de verkeerde trof was hij dus wel de lul, en dus mocht een oppas niks met hem qua risico's. Ik zelf tilde hem dan uiteraard nooit op, want ik wist precies hoe Moos in elkaar stak. Een oppas heeft hem trouwens ook nooit op hoeven tillen, maar ik gaf ze die optie wel.
Dan vind ik het toch een hele kleine moeite om je Stafford die voor de kill zou kunnen gaan even een muilkorfje mee te geven naar de oppas.
Ik denk dat als je het weet van je hond, dat je daar een ander niet mee moet belasten :roll: , gewoon in een goed pension doen, kan dus een hoop leed voorkomen, die mensen mag je van verwachten dat ze weten wat ze doen :wink:
Mit
Zeer actief

Moos schreef:

Ja maar Marloes...Als je dat gewoonweg niet weet?
Als wij Quasar naar een oppas zouden brengen zullen we de oppas uitleggen hoe hij reageert, en hoe hij hem het beste kan houden.
Maar we zullen op dit punt geen muilkorf meegeven.
Is misschien ook omdat Quasar niet reageert op swiffers, en alleen op grotere honden. Als er een grotere hond op hem afkomt die hém wil domineren kan het foutgaan, maar dan wil ik ook dat Quasar de kans heeft om zichzelf te verdedigen, dus geen muilkorf.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Ik denk dat als je het weet van je hond, dat je daar een ander niet mee moet belasten :roll: , gewoon in een goed pension doen, kan dus een hoop leed voorkomen, die mensen mag je van verwachten dat ze weten wat ze doen :wink:
Ja, dat vind ik ook, maar goed, hij was nou eenmaal wel bij een oppas dus daar ging ik maar even vanuit verder :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:

Ik denk dat als je het weet van je hond, dat je daar een ander niet mee moet belasten :roll: , gewoon in een goed pension doen, kan dus een hoop leed voorkomen, die mensen mag je van verwachten dat ze weten wat ze doen :wink:
Dat lijkt me nog de beste optie. Wij brengen Quasar gewoon naar pension, met de instructie dat hij voor de zekerheid gewoon álleen in de kennel en álleen op het speelveld mag.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lars schreef:
Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen. :wink:

Ik ga in ieder geval geen rekening houden met plaat-voor-de-kop exemplaren van welk ras dan ook, als ze de waarschuwingen van mijn hond al niet snappen hoe moet ik dan zien wat hun eigen insteek is? :denken: Ik hou gewoon netjes mijn hond bij me en verwacht dat van een ander ook.
Ja ho.....

Ik ben ook absoluut niet blij met die aanstormende exemplaren met Kaya, dat voorop gesteld.
Maar moeten ze dit met de dood of zware verwondingen bekopen? Nee, vind ik absoluut van niet.

Een paar weken geleden had ik, of liever gezegd Pieter, zo'n geval: in aanlijngebied een pup van een maand of 4 die op Kaya kwam afgerend.
Pieter stond met zijn rug letterlijk tegen een muur in een hoek en kon geen kant op.
Kaya viel uit, grommen en lip optrekken. Pup begreep hier geen moer van (vind ik altijd vreemd, maar goed) en deed een hernieuwde 'kennismakings' poging. Hierop viel Kaya nogmaals uit en Pieter maaide haar kop naar de andere kant..... helaas zat zijn duim tussen de aanval :oeps:

Pup was geen haar geraakt, gelukkig maar!

Foute baas om puplief in aanlijngebied los te laten lopen, ver van zich af, dus baas kon niet ingrijpen.
Maar moet puppy dan op z'n minst een trauma oplopen? (en in het geval van de Maltezer met de dood bekopen?).
Puchu is als pup, en nu nog weleens, ook op een aangelijnde hond afgelopen. Krijgt hij op z'n kop...... tja, zijn vette pech. Maar laat de eigenaar de hond verder gaan onder het mom 'mijn hond is aangelijnd' en komt hij dan zwaargewond of zelfs dood uit de confrontatie dan ben ik toch niet blij op z'n zachtst gezegd.

In zo'n situatie doe je toch alles om dit te verkomen? Wij hebben zelfs overwogen om Kaya te muilkorven, maar vonden dit toch te ver gaan om diverse redenen o.a. omdat ze tot nu toe, dus in 6.5 jaar, nog nooit voor de kill is gegaan of serieuze verwondingen heeft toegediend.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Jinx schreef: Ja maar Marloes...Als je dat gewoonweg niet weet?
Als wij Quasar naar een oppas zouden brengen zullen we de oppas uitleggen hoe hij reageert, en hoe hij hem het beste kan houden.
Is misschien ook omdat Quasar niet reageert op swiffers, en alleen op grotere honden. Als er een grotere hond op hem afkomt die hém wil domineren kan het foutgaan, maar dan wil ik ook dat Quasar de kans heeft om zichzelf te verdedigen, dus geen muilkorf.
Quasar reageert alleen op grote patserige honden, dus dat vind ik ook alweer een ander verhaal. Dat is ook niet HAP en dood dan natuurlijk.
Ik vraag me trouwens af hoe makkelijk jullie zijn in het even naar een oppas brengen van Quasar. Volgens mij zijn jullie daar verantwoordelijker in dan deze Staff eigenaar :wink: (wiens oppas de hond door iemand anders mee laat nemen uit het cafe van zijn baas :roll: ).

Als je hond een mogelijke Swiffer killier is wil het er bij mij niet in dat dat opeens twee keer gebeurt. Dat weet je vantevoren dat hij ook mini hondjes gewoon grof pakt.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Moos schreef:En dat is dan dus ook al een hele andere situatie dan een oppas met een hond-agressieve supersterke hond :wink:
Zoals jij Moos omschrijft zou hij dus ook hond agressief kunnen zijn, ligt er maar net aan welke definitie je daaraan hangt. Wat is hond aggressief? Als je hond al eerder een andere hond in tweëen heeft gebeten? Als hij aggressief (snauwen valt daar mi ook onder) op een andere hond reageert?

Waar leg je de grens? Is het niet gewoon de bedoeling dat de baas (ook de tijdelijke) gewoon zijn verantwoording neemt? In dit verhaal zijn er twee dingen misgegaan, de eerste maltezer die losliep en de staff die later losliep. Los van de uitkomst zijn beide bazen fout en is er mi in twee gevallen sprake van hond aggressief gedrag. (een normale staff zal niet grijpen als er geen aanleiding is)
Mit
Zeer actief

Caro. schreef:
Lars schreef:

Ja ho.....

Ik ben ook absoluut niet blij met die aanstormende exemplaren met Kaya, dat voorop gesteld.
Maar moeten ze dit met de dood of zware verwondingen bekopen? Nee, vind ik absoluut van niet.

Een paar weken geleden had ik, of liever gezegd Pieter, zo'n geval: in aanlijngebied een pup van een maand of 4 die op Kaya kwam afgerend.
Pieter stond met zijn rug letterlijk tegen een muur in een hoek en kon geen kant op.
Kaya viel uit, grommen en lip optrekken. Pup begreep hier geen moer van (vind ik altijd vreemd, maar goed) en deed een hernieuwde 'kennismakings' poging. Hierop viel Kaya nogmaals uit en Pieter maaide haar kop naar de andere kant..... helaas zat zijn duim tussen de aanval :oeps:

Pup was geen haar geraakt, gelukkig maar!

Foute baas om puplief in aanlijngebied los te laten lopen, ver van zich af, dus baas kon niet ingrijpen.
Maar moet puppy dan op z'n minst een trauma oplopen? (en in het geval van de Maltezer met de dood bekopen?).
Puchu is als pup, en nu nog weleens, ook op een aangelijnde hond afgelopen. Krijgt hij op z'n kop...... tja, zijn vette pech. Maar laat de eigenaar de hond verder gaan onder het mom 'mijn hond is aangelijnd' en komt hij dan zwaargewond of zelfs dood uit de confrontatie dan ben ik toch niet blij op z'n zachtst gezegd.

In zo'n situatie doe je toch alles om dit te verkomen? Wij hebben zelfs overwogen om Kaya te muilkorven, maar vonden dit toch te ver gaan om diverse redenen o.a. omdat ze tot nu toe, dus in 6.5 jaar, nog nooit voor de kill is gegaan of serieuze verwondingen heeft toegediend.
Tuurlijk is dat niet goed te praten. Maar je weet niet hoe de oppas heeft gereageerd. Ongetwijfeld heeft die er alles aan gedaan om te voorkomen dat de hond doorging.

Als je je hond uit vrije wil loslaat dan weet je dat er risico;s aan zitten. Als de hond losschiet is het domweg een rot ongeluk. Moeten mensen met een hond die fel reageert op anderen dan allemaal preventief muilkorven? (weet dat je dat niet vindt hoor :wink: ).

Over het algemeen zijn juist de mensen met een lastige hond, die ik ken, heel verantwoordelijk. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
Maargoed, muilkorven kan, maar de meeste mensen kiezen hier niet voor. Zouden die alleen hun hond in de tuin mogen laten piesen? We hebben die stomme RAD al, waar eindigt het?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Lars schreef: Zoals jij Moos omschrijft zou hij dus ook hond agressief kunnen zijn, ligt er maar net aan welke definitie je daaraan hangt. Wat is hond aggressief? Als je hond al eerder een andere hond in tweëen heeft gebeten? Als hij aggressief (snauwen valt daar mi ook onder) op een andere hond reageert?
We hebben het hier de hele tijd over een Stafford die voor de kill gaat. Volgens mij noem ik het dus ook de hele tijd 'zodanige hond-agressief dat hij voor de kill gaat", of iets in die trant.
Een vergelijking met een snauwende Moos, die nog nooit zelfs maar een plek kwijl op de vacht van een andere hond veroorzaakt heeft, die meerdere keren tot bloedens toe gegrepen is en zich niet eens verdedigde, raakt kant nog wal met een Stafford die doodbijt natuurlijk :19:

En nogmaals, als je hond een potentiele Swiffer killer is dan weet je dat echt wel hoor.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik verwacht et ook van een ander hoor :pffff: , maar mochten ze dit niet doen(wat vreemd genoeg meer dan eens voorkomt) dan doe ik alles, maar dan ook alles in het werk stellen om brokken te voorkomen,
Nu zijn mijn honden godzijdank niet erg aggressief :19: Met een uitzondering.
Baco heeft echt de pestpokke hekel aan airdale terriers :19: en alles wat erop lijkt(dus ook de kleinere varianten)

en (gelukkig lopen er niet heel veel van) soms moet ik echt de hakken in het zand zettten om te voorkomen dat er een airdale vermoord word.
(en dan kan ik ook alleen maar hopen, en bidden dat de lijn niet breekt dan),

Maar ik blijf antie muilkorf :wink:
het zou de allerlaatste :N: maatregel zijn die ik tref
Mit
Zeer actief

Moos schreef:
Jinx schreef: Ja maar Marloes...Als je dat gewoonweg niet weet?
Quasar reageert alleen op grote patserige honden, dus dat vind ik ook alweer een ander verhaal. Dat is ook niet HAP en dood dan natuurlijk.
Ik vraag me trouwens af hoe makkelijk jullie zijn in het even naar een oppas brengen van Quasar. Volgens mij zijn jullie daar verantwoordelijker in dan deze Staff eigenaar :wink: (wiens oppas de hond door iemand anders mee laat nemen uit het cafe van zijn baas :roll: ).

Als je hond een mogelijke Swiffer killier is wil het er bij mij niet in dat dat opeens twee keer gebeurt. Dat weet je vantevoren dat hij ook mini hondjes gewoon grof pakt.
Klopt, wij brengen hem naar pension met de nodige instructies.
Tja, het blijft moeilijk...Ik kan me ergens voorstellen dat de oppas in paniek raakte en heeft gedacht: Goh dan kan ik hem beter daar onderbrengen. Niet wetende wat er uiteindelijk zou gebeuren.
Bij de eerste "moord" vind ik persoonlijk zowel de oppas als de maltezer eigenaar geen schuld hebben. Bij de tweede vind ik de schuld liggen bij oppas nr 2 uit de kroeg.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Caro. schreef:Ja ho.....

Dat zeg ik helemaal niet, ik doe daar geen enkele uitspraak over. Ik zeg alleen dat ik daar geen rekening mee ga houden, ik ga ervan uit dat de andere baas zijn hond bij die van mij weghoudt en ik zorg ervoor dat die van mij geen kans krijgt om bij zijn hond te komen. Ik loop bijv. ook nooit in losloopgebieden met Quasar. :wink:

Mocht het toch gebeuren dan ben ik wel van mening dat de andere baas verwijtbaar is. Ik doe mijn uiterste best het te voorkomen maar een fatale afloop neemt niet direct alle verantwoordelijkheid bij de andere baas weg. :neenee:
Qal
Zeer actief

Moos schreef:We hebben het hier de hele tijd over een Stafford die voor de kill gaat.
Nee we hebben het hier over een fataal incident waarvan we bij god niet weten wat er gebeurt is of wat de aanleiding is geweest. Het enige wat we weten is dat er twee maltezers en een staff bij betrokken zijn. Ik probeer alleen enige nuancering aan te brengen door te vragen naar de definitie van hond aggressief. Wat maakt los van de uitkomst (die redelijk logisch is gezien grootte en kracht) de ene hond wel hond aggressief en de andere niet? Is dat dan omdat een maltezer kleiner is, kan een maltezer niet hond aggressief zijn? Misschien ging de maltezer juist voor de kill maar was de staff net een maatje te groot? :denken:
Een vergelijking met een snauwende Moos, die nog nooit zelfs maar een plek kwijl op de vacht van een andere hond veroorzaakt heeft, die meerdere keren tot bloedens toe gegrepen is en zich niet eens verdedigde, raakt kant nog wal met een Stafford die doodbijt natuurlijk :19:
Nou dan hebben Moos en Quasar een hoop gemeen, zelfde kleurtje, nog nooit een andere hond iets aangedaan maar zelf wel talloze keren aangevallen zijn. :smile:
Toch vrees ik dat Quasar voor jou in de "staff categorie" zou vallen maar Moos zeer zeker niet. :roll:
En nogmaals, als je hond een potentiele Swiffer killer is dan weet je dat echt wel hoor.
:neenee: Tot het echt gebeurt weet je dat gewoon niet.
Moos
Zeer actief

Lars schreef: Nee we hebben het hier over een fataal incident waarvan we bij god niet weten wat er gebeurt is of wat de aanleiding is geweest. Het enige wat we weten is dat er twee maltezers en een staff bij betrokken zijn. Ik probeer alleen enige nuancering aan te brengen door te vragen naar de definitie van hond aggressief. Wat maakt los van de uitkomst (die redelijk logisch is gezien grootte en kracht) de ene hond wel hond aggressief en de andere niet? Is dat dan omdat een maltezer kleiner is, kan een maltezer niet hond aggressief zijn? Misschien ging de maltezer juist voor de kill maar was de staff net een maatje te groot? :denken:
De Staff heeft de tweede dag de tweede Maltezer gewoon te grazen genomen zonder dat die uberhaupt op hem afkwam. Of hij echt uit de handen van het baasje gerukt is laten we in het midden.

Nou dan hebben Moos en Quasar een hoop gemeen, zelfde kleurtje, nog nooit een andere hond iets aangedaan maar zelf wel talloze keren aangevallen zijn. :smile:
Toch vrees ik dat Quasar voor jou in de "staff categorie" zou vallen maar Moos zeer zeker niet. :roll:
Waar slaat die laatste opmerking nou weer op?
Jullie hebben het zelf over hoe zijn gedrag is, en nee dat is niet vergelijkbaar met het snauwen wat Moos weleens deed, die elke dag prima functioneerde in losloopgebieden ook met op hem afstormende honden. Kan ik ook niks aan doen hoor :19:
Iedereen roept altijd maar om het hardst hier dat een snauw af en toe moet kunnen. Nu opeens was Moos dan een hond-agressieve hond, misschien had ik hem ook wel moeten muilkorven :idea:
Nee, ik snap je punt niet, en ik heb het idee dat je nu gewoon stiekem nijdig aan het worden bent en iemand een beetje probeert 'te pakken'.
:neenee: Tot het echt gebeurt weet je dat gewoon niet.
Dat de kans er behoorlijk inzit weet je wel totdat het gebeurt. Of je moet echt totaal geen idee hebben hoe je eigen hond in elkaar zit.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Waar slaat die laatste opmerking nou weer op?
Jullie hebben het zelf over hoe zijn gedrag is, en nee dat is niet vergelijkbaar met het snauwen wat Moos weleens deed, die elke dag prima functioneerde in losloopgebieden ook met op hem afstormende honden. Kan ik ook niks aan doen hoor :19:
Iedereen roept altijd maar om het hardst hier dat een snauw af en toe moet kunnen. Nu opeens was Moos dan een hond-agressieve hond, misschien had ik hem ook wel moeten muilkorven :idea:
Nee, ik snap je punt niet, en ik heb het idee dat je nu gewoon stiekem nijdig aan het worden bent en iemand een beetje probeert 'te pakken'.
Quasar is ook milder als hij losloopt hoor. Maar aangezien we hem niet 100% vertrouwen laten we hem niet los :wink:
Wat de rest van de quote van Lars betreft, geen idee :mrgreen:
Hij is beneden en ik wilde hier alleen even op reageren. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jinx schreef:Ik denk dat Marjolein teveel uitgaat van de boeken.
Ik heb die boeken heus wel gelezen, maar ik leer juist het meest van hoe mijn honden zich gedragen. Dat haal je niet uit al die leuk bedoelde boeken.

Misschien zou Marjolein iets meer naar honden algemeen moeten kijken en iets minder van het geschreven woord moeten uitgaan :wink:
Marjolein heet Pak-de-Bal, hoor!

Even voor de duidelijkheid.
Anders ga ik mijn naam veranderen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”