Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik hou erg veel van....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Pak-de-bal schreef:om dan verder te moeten kijken?... nee, dan moet ik weg, ik heb nog een ander leven naast de computer !

En daarom doe ik niet mee aan, in mijn ogen wat onzin verhalen van:
Ik heb een nieuw truitje gekocht of zoiets
leuk voor degene die dat ook leuk vinden, maar ik hou daar niet van..

net zoals die 100 'en foto's te móeten zien, kijk maar eens op zondagavond, je word daar helemaal kriegel van hoeveel dat er zijn
daar
heb ik daar ook geen tijd voor.

en honden die overleden zijn,
zijn voor mij ook al reageer ik niet altijd, maar ik lees ze wel, maar omdat ik ze niet ken, reageer ik er minder op. :19:

of het motto:
Er is een leven nog bùiten het forum...
Nu ga ik dan toch ook een keer reageren.

Op meldingen van nieuwe truitjes enzo hoef je ook niet te reageren, je hoeft ook niet alle foto's te bekijken of er op te reageren ( dat doe ik ook niet meer) maar dat je niet meeleeft met leden die zieke honden hebben, leden waarvan hun hond zelfs overleden is omdat je ze niet kent is toch echt het bewijs dat alles alleen maar om PdB draait :19:

Je zegt dat jouw motto is dat er nog een leven buiten het forum is, maar bijv. in dit topic reageer je je suf. Waarom dan niet een keer medeleven tonen met een ander? Ik denk dat ik het antwoord weet:
PdB staat dan niet in het middelpunt en dat kan PdB niet hebben.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Addy schreef:
Gos schreef: Deze reactie van je is trouwens ook een voorbeeld van hoe je niet ingaat op wat ik net schreef. Maar misschien heb ik me hierboven wel heel erg onduidelijk uitgedrukt en begrijpen andere forummers ook niet wat ik bedoelde :mrgreen:
Ik denk dat de meeste forummers prima begrijpen wat je bedoelt :ok:
Dank je, ik ging toch aan mezelf twijfelen. En als jij het begrijpt (jij kon toch niet zo goed lezen begreep ik? :wink: ), zullen er vast nog wel meer zijn.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gos schreef: En als jij het begrijpt (jij kon toch niet zo goed lezen begreep ik? :wink: ), zullen er vast nog wel meer zijn.
dat zeggen sommigen en vanaf vandaag ga ik voor peace men, no war, dus ook hun geef ik helemaal gelijk :ok:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Addy schreef:
Gos schreef: Deze reactie van je is trouwens ook een voorbeeld van hoe je niet ingaat op wat ik net schreef. Maar misschien heb ik me hierboven wel heel erg onduidelijk uitgedrukt en begrijpen andere forummers ook niet wat ik bedoelde :mrgreen:
Ik niet hoor.
Leg eens uit Addy :mann: :F:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:
LongFields schreef:Na 14 pagina's lang alleen maar lezen wil ik toch een reactie plaatsen in dit topic.
Wat mij persoonlijk het meeste stoort aan PdB, is niet zozeer het verkondigen van haar mening als de enige juiste en het keer op keer doen van uitspraken die totaal niet gestoeld lijken op enige hondenkennis, maar wel het complete gebrek aan reacties op anderen die iets naars meemaken, leuke foto's plaatsen of wat dan ook.
Het enige wat er gebeurt is dat PdB zich inmengt in allerlei gedrags-gerelateerde topics over met name "vechthonden". Maar een reactie in de fotohoek zal je van haar niet of zelden zien. Een reactie op een zieke hond, een hond die is komen te overlijden, een leuk resultaat dat is behaald of een reactie op een grappige gebeurtenis die in de Koffiecorner staat zijn een zeldzaamheid van onze Pak.

Dáár kan ik dus echt met mijn verstand niet bij. Het lijkt er in mijn ogen daardoor op dat PdB voornamelijk met zichzelf bezig is, en met de reacties die op haar aparte kijk op het hebben van honden komen.
Marjolein, waarom is dit zo?

Verder wil ik nog kwijt dat het niet zo is dat alleen maar negatief op haar gereageerd wordt, en Marjolein, dat weet jij ook. Een bepaald topic wat je geopend hebt een poos terug over je gezondheid leverde een flinke stroom steun- en sterktewensen op kan ik me nog goed herinneren, en ik weet zeker dat je dat ook nog niet vergeten zal zijn.

Als laatste wil ik nog zeggen:
"verbeter de wereld, begin bij jezelf".
Ik quote mijzelf maar even, aangezien Marjolein wederom uitblinkt in het vermijden van beantwoording van serieuze vragen. :roll:
ik wil je wel een antwoord geven:

ik heb niet veel tijd zoals jullie dat doen, ik heb mijn handen vol van reacties te moeten beatwoorden,
zoals deze van jou nu :wink:
om dan verder te moeten kijken?... nee, dan moet ik weg, ik heb nog een ander leven naast de computer !

net zoals die 100 'en foto's te móeten zien, kijk maar eens op zondagavond, je word daar helemaal kriegel van hoeveel dat er zijn
daar

zijn voor mij ook al reageer ik niet altijd, maar ik lees ze wel, maar omdat ik ze niet ken, reageer ik er minder op. :19:

of het motto:
Maar snap je nou niet dat het vreemd is dat je dus wel de tijd hebt om topics als deze te openen en in heel veel topics je kont tegen de krib te gooien, en dan niet de moeite neemt om je aardige kant te laten zien door in te gaan op dingen die ándere mensen bezighouden?

Natuurlijk is er nog een leven buiten het forum, als je denkt dat andere forummers dat niet hebben dan vind ik dat ook van kortzichtigheid getuigen eerlijk gezegd. Juist over het leven buiten dit forum worden er veel topics geplaatst.

Weet je wat het is Marjolein, door jouw bijdrages aan dit forum geef je een bepaalde indruk over jezelf, en deze indruk kán ook alleen gebaseerd worden op wat je hier schrijft en hoe je je opstelt op het forum.
Het overgrote deel van het forum heeft je nog niet ontmoet, en jij die mensen ook niet. Dus je wordt dan hoe je het ook wend of keert beoordeeld op wat je schrijft.
En als dat dan alleen topics zijn waarop je ingaat op allerlei in jouw ogen agressieve gedragingen of agressieve honden, terwijl er keer op keer duidelijk wordt uitgelegd door de betreffende eigenaren hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit, dan worden mensen daar wel eens moedeloos van en krijg je omdat je op serieuze zaken niet onderbouwd kunt antwoorden of het gewoon niet doet op den duur steeds minder leuke reacties terug.

Het is een beetje "wie zaait zal oogsten" denk ik. En dit soort topics helpen dan ook niet zo mee. :wink:
Probeer je gewoon voor te houden dat het vele malen simpeler is om te proberen bij jezelf iets te veranderen, dan te proberen ditzelfde bij alle anderen te bewerkstelligen. Dat is namelijk vechten tegen windmolens.
Gos
Zeer actief

Ari@ne schreef:
Addy schreef:
Ik niet hoor.
Leg eens uit Addy :mann: :F:
Zeg Ariane, wel serieus doen he! Nu ben je de spot aan het drijven met onze zwakke punten, gemeen hoor! :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:geef ëens eerst een antword op de vraag:
"word PdB niet teveel uitgelokt?
Nee, naar mijn mening wordt je niet vaker uitgelokt dan elk willekeurig ander.
Nu graag even antwoord op mijn vraag.
nee, ik wil hier verder over gaan:

in hoeverre vergelijk je dat?

Wordt er aan anderen dan ook steeds dezelfde vragen gesteld van 100 topics geleden? :denken:
Over die deur bv?
Ik weet wel genoeg. Dag Marjolein.
oeh, GEEN antwoord op mijn vraag.....

dus niet alleen ik doet dat zeker !

ik weet er nog eentje Jaap, een quote, die mij achtervolgt:

van die oude man die ik zogenaamd in de struiken had geduwd ! :boos:
Addy

Pak-de-bal schreef:van die oude man die ik zogenaamd in de struiken had geduwd ! :boos:
Lieverd, dat heb je letterlijk zo opgeschreven en dat was toch enigszins vermakelijk, vind je zelf ook niet :mrgreen:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Weet je Marjolein, ik vind dit topic een gemiste kans voor jou. Juist door nu eens serieus in te gaan op de vele vragen, had je je op een andere manier kunnen profileren op het forum.

En ik moet zeggen, ik blijf heel benieuwd naar hoe je echt bent. Volgens mij meen je het namelijk helemaal niet zo kwaad, maar ben je gewoon wat onhandig en erg in het nadeel omdat je niet goed met het geschreven woord overweg kan.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: een quote, die mij achtervolgt:
Je begint er zelf over PdB. Maar misschien ben je er wel reuze trots op, dat je een paar van die topics hebt gehad die bij een ander in het geheugen gegrift staan :mrgreen: Daar wil ik je toch wel een compliment over geven: alleen al terugdenken aan zo'n topic doet me lachen, en dat is lekker op zo'n ochtend dat je in de tuin wilt gaan werken maar het niet ophoudt met regenen ( :boos: dat moest pas nadat ik bemest zou hebben)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Gos schreef:
Addy schreef:
Dank je, ik ging toch aan mezelf twijfelen. En als jij het begrijpt (jij kon toch niet zo goed lezen begreep ik? :wink: ), zullen er vast nog wel meer zijn.
Ik begrijp het ook prima hoor :ok: Volgens mij was ik degene die PdeB uitnodigde om eens te wandelen met een van mijn herdertjes :denken: maar daar is inderdaad nooit een antwoord op gekomen.
Afbeelding
Pak-de-bal

LongFields schreef:En als dat dan alleen topics zijn waarop je ingaat op allerlei in jouw ogen agressieve gedragingen of agressieve honden, terwijl er keer op keer duidelijk wordt uitgelegd door de betreffende eigenaren hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit, dan worden mensen daar wel eens moedeloos van en krijg je omdat je op serieuze zaken niet onderbouwd kunt antwoorden of het gewoon niet doet op den duur steeds minder leuke reacties terug.

Het is een beetje "wie zaait zal oogsten" denk ik. En dit soort topics helpen dan ook niet zo mee. :wink:
Probeer je gewoon voor te houden dat het vele malen simpeler is om te proberen bij jezelf iets te veranderen, dan te proberen ditzelfde bij alle anderen te bewerkstelligen. Dat is namelijk vechten tegen windmolens.
ik reageer soms als het tegendeel weer wat bewezen wordt:
een eigenaar van een stafford schrijft hier dat zijn hond altijd vast moet lopen, omdat
hij niet met andere honden om kan gaan.

kijk, dat soort posten vind ik heel eerlijk en daar zeg ik ook wat van. :19:

dan ligt het toch ook aan de hond? :denken:
wat is daar nou mis mee, om daar even op te reageren? :19:

en verder heb je natuurlijk wel gelijk:
zoals ook iemand mij ooit een advies gaf:
ga nou alleen maar de leuke topics af, en niet waar je je weer aan ergert
of aan mee doet met die discussie, die je hoog zit.

maar dat kan ik niet :
het discussieren zit mij in het bloed gewoon :19:
Addy

alm@ schreef:Ik begrijp het ook prima hoor :ok: Volgens mij was ik degene die PdeB uitnodigde om eens te wandelen met een van mijn herdertjes :denken: maar daar is inderdaad nooit een antwoord op gekomen.
klopt en ze heeft van meerdere mensen een uitnodiging gehad waar ze nooit op ingegaan is :wink:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:van die oude man die ik zogenaamd in de struiken had geduwd ! :boos:
Lieverd, dat heb je letterlijk zo opgeschreven en dat was toch enigszins vermakelijk, vind je zelf ook niet :mrgreen:
ik was toen heel erg kwaad op die man die NIETS deed terwijl
Bauke werd afgeslacht in de struiken door ZIJN hond

en daar werd om gelachen????

bah, wat naar ! :pffff:

oh wee, als het jùllie hond was die daar onder lag :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 apr 2008 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gos
Zeer actief

Addy schreef:
alm@ schreef:Ik begrijp het ook prima hoor :ok: Volgens mij was ik degene die PdeB uitnodigde om eens te wandelen met een van mijn herdertjes :denken: maar daar is inderdaad nooit een antwoord op gekomen.
klopt en ze heeft van meerdere mensen een uitnodiging gehad waar ze nooit op ingegaan is :wink:
Eigenlijk is dat ook wel te begrijpen bedenk ik nu. Want misschien vallen die herder wel mee, maar loop je wel te wandelen met de een of andere aso. Dus die drempel is dan wel veel hoger dan we misschien gedacht hadden. Mmm, hoe kunnen we haar over die drempel heen helpen?
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Ari@ne schreef:
Pak-de-bal schreef:om dan verder te moeten kijken?... nee, dan moet ik weg, ik heb nog een ander leven naast de computer !

daar

of het motto:
Nu ga ik dan toch ook een keer reageren.

Op meldingen van nieuwe truitjes enzo hoef je ook niet te reageren, je hoeft ook niet alle foto's te bekijken of er op te reageren ( dat doe ik ook niet meer) maar dat je niet meeleeft met leden die zieke honden hebben, leden waarvan hun hond zelfs overleden is omdat je ze niet kent is toch echt het bewijs dat alles alleen maar om PdB draait :19:

Je zegt dat jouw motto is dat er nog een leven buiten het forum is, maar bijv. in dit topic reageer je je suf. Waarom dan niet een keer medeleven tonen met een ander? Ik denk dat ik het antwoord weet:
PdB staat dan niet in het middelpunt en dat kan PdB niet hebben.
en pak de bal staat geregeld in het middelpunt op de zelfde manier die jij ook vaak hebt gehad , en toen was jij aan het :jank: :jank: :jank:
waar heb ik dat aan verdient , mens jij juist jij moet weten hoe het voelt als je het hele forum in je nek hebt liggen
ik zal maar geen topics op noemmen , ik hoop of denk dat jij nog best weet waar die over gingen
en toen jij een paar forum leden had die nog voor je op kwamen . wat een dankbaarheid was dat voor je

na weken geen tekkelgek op dit forum en het eerste holletje is pak de bal
hier ga ik zelfs nog van kotsen

laat pak de bal zijn die zij is , negeer haar dan als je dat niet aan kan
en er staat nergens , maar ook nergens dat je overal op moet reageren

en ja schatjes ik ga nu ook lief doen hoor
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Anna*Poncho schreef:
Pepie schreef:
MARC_S schreef:
Anna*Poncho schreef: Inderdaad, het gevoel van 'stik allemaal maar'. Begrijpelijk ook.
Jeetje he. Hoe kom je hierbij? Ze zit hier toch zelf en ondergaat die negativiteit anders alsof het pokon voor haar is hoor. :roll: Als ik het goed begrijp moet ze hier de hele dag met mensen in discussie gaan en lijdt ze er heel erg onder? :denken: :smile:
Je geeft voor jezelf het antwoord al in je smiley....... :denken: :smile:
Geloof niet dat je op een serieus antwoord van haar zit te wachten.......is het wel :roll:
Reacties vanuit wraaklust/zin tot kwetsen zijn zelden echt overtuigend maar die van marc s vind ik bijna aandoenlijk zo dik ligt het erbovenop :mrgreen:

edit: verandering van smileyvoorkeur :mrgreen:
Kwetsend en wraaklustig? Sorry maar een verschil van mening over PdB heeft niets met kwetsend en wraaklustig te maken hoor. Ik snap dat jij die woorden graag aan mij koppelt maar kies je context gewoon even correct dan :wink:

Maargoed, als we toch op die toer gaan, ik vind jouw reacties vanuit schijnheiligheid en jezelf proberen neer te zetten als een begripvol ruimdenkend mens nooit zo overtuigend omdat ik weet dat je dat niet bent :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 28 apr 2008 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: ik was toen heel erg kwaad op die man die NIETS deed terwijl

Er werd gelachen om jouw manier van de situatie beschrijven, beste Marjolein, dat was gewoon erg grappig. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Bauke zwaargewond uit de strijd kwam, of heb ik iets gemist?
Addy

Gos schreef:
Addy schreef:
Eigenlijk is dat ook wel te begrijpen bedenk ik nu. Want misschien vallen die herder wel mee, maar loop je wel te wandelen met de een of andere aso. Dus die drempel is dan wel veel hoger dan we misschien gedacht hadden. Mmm, hoe kunnen we haar over die drempel heen helpen?
Ik ken Alma en is een keurig beschaafde jongedame :ok:
Pak-de-bal

Gos schreef:
Addy schreef:
ik zag het nut er niet van in, want mensen , zoals die jongen met zijn stafford, van hierboven,
zullen NOOIT aan mij vragen :

zullen we eens gaan wandlen? :19:

natuurlijk zijn het allemaal leuke honden dan, die meegaan,
dat kan je toch wel indenken?

( ben gekke henkie niet? :smile: ) Ik heb dat zo door, hoor !
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 apr 2008 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Pak-de-bal schreef:zoals ook iemand mij ooit een advies gaf:
ga nou alleen maar de leuke topics af, en niet waar je je weer aan ergert
of aan mee doet met die discussie, die je hoog zit.

maar dat kan ik niet :
het discussieren zit mij in het bloed gewoon :19:
Heel eerlijk van je dat je gewoon toegeeft geen interesse te hebben in andere dan 'discussie'-topics. Ik geloof ook dat iedereen het best kan reageren in overeenstemming met zijn/haar gevoel en niet omdat het sociaal wenselijk is. Dan krijg je de eerlijkste, oprechtste antwoorden :ok:
boemerang
Zeer actief

Gos schreef:
Pak-de-bal schreef: ik was toen heel erg kwaad op die man die NIETS deed terwijl

Er werd gelachen om jouw manier van de situatie beschrijven, beste Marjolein, dat was gewoon erg grappig. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Bauke zwaargewond uit de strijd kwam, of heb ik iets gemist?
ben bang van wel , want dat topic begon wel leuk ,maar duurde ook maar even
en het was weer raak met geen al te fijne opmerkingen
Afbeelding
Anna*

MARC_S schreef:
Anna*Poncho schreef:
Pepie schreef:
MARC_S schreef: Jeetje he. Hoe kom je hierbij? Ze zit hier toch zelf en ondergaat die negativiteit anders alsof het pokon voor haar is hoor. :roll: Als ik het goed begrijp moet ze hier de hele dag met mensen in discussie gaan en lijdt ze er heel erg onder? :denken: :smile:
Je geeft voor jezelf het antwoord al in je smiley....... :denken: :smile:
Geloof niet dat je op een serieus antwoord van haar zit te wachten.......is het wel :roll:
Reacties vanuit wraaklust/zin tot kwetsen zijn zelden echt overtuigend maar die van marc s vind ik bijna aandoenlijk zo dik ligt het erbovenop :mrgreen:

edit: verandering van smileyvoorkeur :mrgreen:
Kwetsend en wraaklustig? Sorry maar een verschil van mening over PdB heeft niets met kwetsend en wraaklustig te maken hoor. Ik snap dat jij die woorden graag aan mij koppelt maar kies je context gewoon even correct dan :wink:

Maargoed, als we toch op die toer gaan, ik vind jouw reacties vanuit schijnheiligheid en jezelf proberen neer te zetten als een begripvol ruimdenkend mens nooit zo overtuigend omdat ik weet dat je dat niet bent :mrgreen:
Je reactie overtreft mijn verwachtingen ruimschoots :mrgreen:
Addy

Pak-de-bal schreef: ik zag het nut er niet van in, want mensen , zoals die jongen met zijn stafford, van hierboven,
zullen NOOIT aan mij vragen :

zullen we eens gaan wandlen? :19:

natuurlijk zijn het allemaal leuke honden dan, die meegaan,

Maar we nemen toch alleen onze eigen honden mee :19: toch niet die van vreemden :wink:
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: natuurlijk zijn het allemaal leuke honden dan, die meegaan,

Ok, maar als je er dus nu van uitgaat dat al die mensen die je aangeboden hebben lekker te gaan wandelen met hun hedders, dus wel leuke honden hebben, dan blijft er toch niets meer over van je uitspraken dat alle herders onbetrouwbaar zijn?

Als je dit soort nuancering zou kunnen aanbrengen in je berichten (niet alleen over herders maar ook over andere dingen), dan wed ik dat je nooit van die reacties zou krijgen als waarover je aan het klagen bent. Serieus.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Anna*Poncho schreef: Je reactie overtreft mijn verwachtingen ruimschoots :mrgreen:
Gelukkig :engel:, want dat is ook waar je het mee zal moeten doen verder :zwaai
Afbeelding
Addy

MARC_S schreef:
Anna*Poncho schreef: Je reactie overtreft mijn verwachtingen ruimschoots :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
boemerang
Zeer actief

Gos schreef:
Pak-de-bal schreef: een quote, die mij achtervolgt:
Je begint er zelf over PdB. Maar misschien ben je er wel reuze trots op, dat je een paar van die topics hebt gehad die bij een ander in het geheugen gegrift staan :mrgreen: Daar wil ik je toch wel een compliment over geven: alleen al terugdenken aan zo'n topic doet me lachen, en dat is lekker op zo'n ochtend dat je in de tuin wilt gaan werken maar het niet ophoudt met regenen ( :boos: dat moest pas nadat ik bemest zou hebben)
nee hoor addy mag die oude man altijd graag even aan halen hoor
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:Je reactie overtreft mijn verwachtingen ruimschoots :mrgreen:
Je leest wat je wilt lezen. Fijn dat er aan je verwachtingen wordt voldaan :ok:
Anna*

MARC_S schreef:
Tot de volgende keer ja, ben benieuwd weer :wink:
Gesloten

Terug naar “Algemeen”