Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben ik weer..... 10.000 kg lichter..... zijn bloedwaardes zijn stabiel gebleven
Ietsjes verslechterd de nieren, maar absoluut niet verontrustend.
Morgenochtend heb ik de Allopurinol in huis en dan wordt gestart met de behandeling.
Een definitieve uitslag is er nog steeds niet ('er wordt van alles omheen getest' of zoiets), maar gezien dat het bloed 'stabiel' blijft, is de verdenking naar LM nog veel groter geworden. Dus we gaan eindelijk starten met de behandeling....
Nog wat andere dingen: als het geen LM is, dan was de 'voorzichtige speculatie' dat het dus zijn lever is, aangezien die eiwitwaarde enorm laag is. Dan moet ik dus denken aan een ernstige ontsteking van de lever of een tumor.
De Allopurinol zal hier dan geen kwaad aanrichten (vermoedelijk valt er dan meer weinig aan te richten).
Dus LM zou gezien zijn toestand de meest gunstige uitslag zijn, want hiermee maakt hij een kans als zijn nieren en lever het houden.
Het vermoeden is, dat omdat het algemene eiwitgehalte zo enorm hoog is, dat het albumine gehalte 'onderdrukt' worden en áls de medicijnen aanslaan, dan zal dit meer in evenwicht komen.
Dus nou ja..... tuurlijk is het helemaal niet goed, maar gezien alle toestanden van van de week en de nare berichten over nieren en inslapen, is dit goed nieuws en is er even dus 10.000 kg van mijn schouders gevallen.
Zoals het ernaar uitziet, maakt Moppie nu een kans en wordt er eindelijk wat gedaan!!
Ietsjes verslechterd de nieren, maar absoluut niet verontrustend.
Morgenochtend heb ik de Allopurinol in huis en dan wordt gestart met de behandeling.
Een definitieve uitslag is er nog steeds niet ('er wordt van alles omheen getest' of zoiets), maar gezien dat het bloed 'stabiel' blijft, is de verdenking naar LM nog veel groter geworden. Dus we gaan eindelijk starten met de behandeling....
Nog wat andere dingen: als het geen LM is, dan was de 'voorzichtige speculatie' dat het dus zijn lever is, aangezien die eiwitwaarde enorm laag is. Dan moet ik dus denken aan een ernstige ontsteking van de lever of een tumor.
De Allopurinol zal hier dan geen kwaad aanrichten (vermoedelijk valt er dan meer weinig aan te richten).
Dus LM zou gezien zijn toestand de meest gunstige uitslag zijn, want hiermee maakt hij een kans als zijn nieren en lever het houden.
Het vermoeden is, dat omdat het algemene eiwitgehalte zo enorm hoog is, dat het albumine gehalte 'onderdrukt' worden en áls de medicijnen aanslaan, dan zal dit meer in evenwicht komen.
Dus nou ja..... tuurlijk is het helemaal niet goed, maar gezien alle toestanden van van de week en de nare berichten over nieren en inslapen, is dit goed nieuws en is er even dus 10.000 kg van mijn schouders gevallen.
Zoals het ernaar uitziet, maakt Moppie nu een kans en wordt er eindelijk wat gedaan!!
- Zoie
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt redelijk hoor! Maar nog steeds geen echte uitslag dus.
Als het zo is dat zijn lever niet goed zit dan zou je kunnen overwegen hem ook capsules met Mariadistel te geven.
Dit middel heb ik onlangs, nav. de leverproblemen van mijn moppie, leren kennen. Het heeft een leverondersteunende en ook een beschermende werking. Het maakt de lever ongevoeliger voor schadelijke stoffen.
Ik zou, met wat ik nu weet, kiezen voor ondersteuning van de lever met dit middel gedurende de behandeling. Google eens op Mariadistel.
De hoeveelheid die een middelgrote hond (+/- 30 kg) krijgt is de helft van wat mensen innemen.
Als het zo is dat zijn lever niet goed zit dan zou je kunnen overwegen hem ook capsules met Mariadistel te geven.
Dit middel heb ik onlangs, nav. de leverproblemen van mijn moppie, leren kennen. Het heeft een leverondersteunende en ook een beschermende werking. Het maakt de lever ongevoeliger voor schadelijke stoffen.
Ik zou, met wat ik nu weet, kiezen voor ondersteuning van de lever met dit middel gedurende de behandeling. Google eens op Mariadistel.
De hoeveelheid die een middelgrote hond (+/- 30 kg) krijgt is de helft van wat mensen innemen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Toch een beetje positief nieuws gelukkig!\
Wanneer hebben ze "alles er omheen" eindelijk getest en de uitslagen binnen?
Fijn dat je in ieder geval wat kunt gaan doen, door middel van die Allopurinol. Hopelijk heeft Moritz daar baat bij.
Sterkte, kijk uit dat je niet wegwaait nu je 10.000 kilo lichter bent!
Wanneer hebben ze "alles er omheen" eindelijk getest en de uitslagen binnen?
Fijn dat je in ieder geval wat kunt gaan doen, door middel van die Allopurinol. Hopelijk heeft Moritz daar baat bij.
Sterkte, kijk uit dat je niet wegwaait nu je 10.000 kilo lichter bent!
-
mirjam-
-
Rob*
- Zeer actief
Haal daar nog maar de helft vanaf, Mariadistel heeft een inwerkingstijd nodig waarmee het vaak verergert als je het neemt dan neem je dus altijd de helft, ook als mens zijnde.Wil de hond schreef:
mariadistel word al heel lang gebruikt in de bodybuilding en powerliften als lever reiniger en daar heeft het ze werking ook al bewezen dus het is zeker aan te raden maar dan wel oppassen met de start, want voor je het weet verergert het, verlagen kan alsnog maar denk dat het in dit geval niet bevoordelijk is as het erger word.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het vermoeden is dus niet dat er foute dingen aan de lever zijn; het hele sterke vermoeden is LM en dat het algemene zeer verhoogde eiwitgehalte het éne zeer verlaagde eiwitgehalte 'onderdrukt'.
Maar áls we aan iets anders moeten denken, wat zeer onwaarschijnlijk is in zijn ogen, dan gaat de verdenking dus uit naar de lever.
Met injecties wordt dus voorlopig nog niets gedaan ivm de lever.
Tja, de defintieve uitslag
'ieder moment'
morgen moet ik weer bellen.
Als de uitslag positief is, dan zitten we nu al op de goede weg, en als hij niet verslechterd dan moeten we volgende week weer bloed laten prikken op de nieren.
Maar áls we aan iets anders moeten denken, wat zeer onwaarschijnlijk is in zijn ogen, dan gaat de verdenking dus uit naar de lever.
Met injecties wordt dus voorlopig nog niets gedaan ivm de lever.
Tja, de defintieve uitslag
Als de uitslag positief is, dan zitten we nu al op de goede weg, en als hij niet verslechterd dan moeten we volgende week weer bloed laten prikken op de nieren.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- markdh
- Zeer actief
Eindelijk toch iets positiefs(in die woorden dat je nu met de medicijnen aan de gang kan gaan)Geef Moritz maar een aai over zijn kop en een dikke knuffel.En kan me voorstellen dat je je nu een 10.000 kg lichter voelt
Maar ok jij verdiend een schouderklopje,ook al was je op van de zenuwen vind dat je je toch fantastisch hebt gehouden en niet 'gek' bent geworden
Klasse meid

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Annelies
- Zeer actief
-
Marion.
-
Wendy!
- Zeer actief
-
C@rmen
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja zijn houding was stukken beter; ik ging er ook helemaalMarion. schreef:He, goed nieuws. Was de houding van de dierenarts ook iets positiever? Ik vind hem uitermate negatief.
Dat was dus niet zo..... ja, dat lage eiwitgehalte kán hem fataal worden, maar dit gaat niet zomaar: eerst een bolle buik en dan moet ik meteen komen. Het is niet zo dat hij ineens neervalt.
Van dat soort dingen allemaal. Nieren bedoelde hij ook dat áls het enorm hoog zou zijn (omdat ik had gezegd dat hij meer plastte en meer dronk) dán zou een behandeling heel erg moeilijk worden en moesten we er echt aan denken hem in te laten slapen. En dat is gewoon waar dat behandeling dan heel erg moeilijk wordt.
Het is gewoon een vreselijke ziekte, hoe dan ook. Het is niet zo van 'hoppa pilletje erin en het is weer goed'.
Het kan alle kanten opgaan: hij kan er goed op reageren en dan kan hij nog een half jaar prima leven of nog wel zes jaar. Hij kan ook niet of slecht op de medicijnen reageren en dan is het afgelopen.
Er is niets van te zeggen hoe het gaat lopen. Hij kan ook enorm opknappen en dan ineens dat het toch fout gaat.
LM is heel erg grillig.
Dus we zijn er nog lang niet, maar er is zeker wel hoop.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
-
Marion.
Goed dat je er even heen geweest bent dus. Vind ik dat hij de boel nog steeds van de negatieve kant brengt (als dit, dan dood, en als dat, dan over), maar goed. Blij dat hij het nu wat anders heeft gebracht.Stang schreef:Ja zijn houding was stukken beter; ik ging er ook helemaalnaartoe, maar dat zakte daar wel. We hebben toch vrij uitgebreid gepraat en er waren ook misverstanden: hij had gezegd over dat lage eiwitgehalte en dat dit elk moment fout kon gaan. Dus ik zit hier al dagenlang te kijken of Moritz niet dood neervalt, en als een half uurtje van huis ben dan heb ik het niet meer.
Dat was dus niet zo..... ja, dat lage eiwitgehalte kán hem fataal worden, maar dit gaat niet zomaar: eerst een bolle buik en dan moet ik meteen komen. Het is niet zo dat hij ineens neervalt.
Van dat soort dingen allemaal. Nieren bedoelde hij ook dat áls het enorm hoog zou zijn (omdat ik had gezegd dat hij meer plastte en meer dronk) dán zou een behandeling heel erg moeilijk worden en moesten we er echt aan denken hem in te laten slapen. En dat is gewoon waar dat behandeling dan heel erg moeilijk wordt.
Met al onze duimen en gedachten voor jouw Moppie moét het gewoon allemaal goed komen. Knuffel voor jou