Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede poging: podenco andaluz

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef: En wie begon DINGDONG!! :idea: :idea: :idea:

yamie schreef:
wat zien jullie als podenco''s?
Eline* schreef:
Kssssssssst!!!! Ga weg!! Wil, Hanneke, Martijn en ik begrijpen het allemaal prima en begin in hemelsnaam niet weer over halfrasjes, mixjes en stamboekvee!
Dat is een directe reactie op het vorige verneukte topic :roll: DINGDONG! :idea:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maargoed, ik word er moe van. Sterkte met alles verder :hamer: :zwaai
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:

yamie schreef:
Eline* schreef:
Kssssssssst!!!! Ga weg!! Wil, Hanneke, Martijn en ik begrijpen het allemaal prima en begin in hemelsnaam niet weer over halfrasjes, mixjes en stamboekvee!
Dat is een directe reactie op het vorige verneukte topic :roll: DINGDONG! :idea:
jaja DINGDONG.. ik had niks te maken met dat andere topic, ik stel gewoon een vraag .... :19:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Zoie schreef:
Podenji schreef:
linda schreef:
yamie schreef: zeg hallo, laat dat forum er even buiten wil je...
Sorry,t valt gewoon op :ok:
we waren hier allemaal al lid en een aantal ok al behoorlijk lang dus what's your point? :wink:

Nou Linda mag voor zichzelf praten, maar ze mengt zich hier in een discussie die al langer loopt en steeds weer de kop op steekt zonder dat ze indruk wekt dat ze weet waar het over gaat.

Kan niet anders dan Marc gelijk geven op dit punt, en als Kitty2 als nieuwkomer er anders over denkt mag dat, maar dan moet ze even zeggen hoe of wat en niet zomaar de ene na de andere zuigende opmerking maken.

nu haal je mijn reacties wel aan, maar ik vind dat er veel ergere rotreacties gegeven zijn door bepaalde mensen, zuigend vind ik wel een heel zwaar woord, maar goed, ik heb het wel gezien hier en zie wel of ik terug kom :19:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

MARC_S schreef:Maargoed, ik word er moe van. Sterkte met alles verder :hamer: :zwaai
harder slaan op je hoofd marc, misschien begint je verstand dan te werken :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:

yamie schreef:
Eline* schreef:

Ja daaaag....kom op zeg, je kan niet gelijk bij elk ander topic gelijk iemand weer aanvallen terwijl er nog geen kwaad woord is gevallen hoor :wink:
Rob*
Zeer actief

Podenji schreef:
MARC_S schreef:Maargoed, ik word er moe van. Sterkte met alles verder :hamer: :zwaai
harder slaan op je hoofd marc, misschien begint je verstand dan te werken :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Voorlopig is het met mijn verstand prima gesteld, dus het maakt me weinig uit dat twee mensen waar ik geen woord mee kan wisselen zonder dat ze de essentie missen daar iets op aan te merken hebben :ok:

Sterkte daarmee, nogmaals. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Ja daaaag....kom op zeg, je kan niet gelijk bij elk ander topic gelijk iemand weer aanvallen terwijl er nog geen kwaad woord is gevallen hoor :wink:
Nee inderdaad, jij hebt het echt weer helemaal door zeg. :idea:

Knap van jou :ok:

Enne, wederom, sterkte gewenst met alles :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Podenji schreef:
Afbeelding
Wat leuk bedacht Rob, helemaal zelf gedaan? Knap hoor van/voor jou. :ok:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
Podenji schreef:
Afbeelding
Wat leuk bedacht Rob, helemaal zelf gedaan? Knap hoor van/voor jou. :ok:

Nee dat heeft blijkbaar het bedrijf verzonnen wat vonkvrij gereedschap maakt :pffff:
laeken
Zeer actief

kitty2 schreef:nu haal je mijn reacties wel aan, maar ik vind dat er veel ergere rotreacties gegeven zijn door bepaalde mensen, zuigend vind ik wel een heel zwaar woord, maar goed, ik heb het wel gezien hier en zie wel of ik terug kom :19:
Die mensen waren in gesprek meis, die kwamen niet uit het niets even wat sneren plaatsen zonder inhoud. Ik ken je niet maar jij mij wel schijnbaar :19:

Enne, blijf maar weg hoor, gewoon niet terugkomen :neenee: :ok:

Dag Kiddo. :zwaai
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
kitty2 schreef:nu haal je mijn reacties wel aan, maar ik vind dat er veel ergere rotreacties gegeven zijn door bepaalde mensen, zuigend vind ik wel een heel zwaar woord, maar goed, ik heb het wel gezien hier en zie wel of ik terug kom :19:
Die mensen waren in gesprek meis, die kwamen niet uit het niets even wat sneren plaatsen zonder inhoud. Ik ken je niet maar jij mij wel schijnbaar :19:

Nehhhh....als ik zo lees he, dan heb je het nog niet helemaal om mensen proberen te stangen, maar goed gewoon blijven volhouden en misschien.....koop ik een taart voor om het te vieren :ok:
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

Nehhhh....als ik zo lees he, dan heb je het nog niet helemaal om mensen proberen te stangen, maar goed gewoon blijven volhouden en misschien.....koop ik een taart voor om het te vieren :ok:
Wat een knappe opmerking Robje. Dat heb je echt heel knap gedaan. :ok:
En er staan niet eens spontaan A's achter je woorden, echt helemaal knap.

En wat een leuke poging mijn bedoeling te achterhalen. Bijna goed.... Maar toch heel erg leuk gedaan hoor Rob. :ok:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

En wat een leuke poging mijn bedoeling te achterhalen. Bijna goed.... Maar toch heel erg leuk gedaan hoor Rob. :ok:

Die hamer die je net op je hoofd stond te rammen he?Ik weet niet maar mag je nu echt mee stoppen hoor :ok:
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef: Die mensen waren in gesprek meis, die kwamen niet uit het niets even wat sneren plaatsen zonder inhoud. Ik ken je niet maar jij mij wel schijnbaar :19:

Die hamer die je net op je hoofd stond te rammen he?Ik weet niet maar mag je nu echt mee stoppen hoor :ok:
Wat een giller :smile: Jij moet een moppenboek voor analfabeten gaan schrijven. Moet wel duidelijk op de kaft staan :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Zeg Podenji, welke erfelijke problemen kunnen er bij de Podencies voorkomen?
Hd komt toch niet voor bij dat soort hondjes, maar waar zijn hun wel gevoelig voor?
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

Wat een giller :smile: Jij moet een moppenboek voor analfabeten gaan schrijven. Moet wel duidelijk op de kaft staan :mrgreen:

Ben jij ook analfabeet dan?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Angel-eyes schreef:Zeg Podenji, welke erfelijke problemen kunnen er bij de Podencies voorkomen?
Hd komt toch niet voor bij dat soort hondjes, maar waar zijn hun wel gevoelig voor?
Ik zou zeggen maak een nieuw topic aan.

Anne
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Zeg Podenji, welke erfelijke problemen kunnen er bij de Podencies voorkomen?
ik spreek nu alleen over de ibicenco maar axonal dystrophie kan voorkomen maar is naar mijn weten bijna uitgebannen en idd ja onder meer door zorgvuldige fok waarbij ook lijnteeld werd gebruikt om de eventuele problemen naar boven te halen en uit te bannen :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

MARC_S schreef:

nee jij trekt volle zalen, en kiddo??? ik heb nog altijd een naam hoor "markjuh"
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:Wat mij dwars zit is dat jij Eline en andere mensen dwars zit die iets voor herplaatshonden willen betekenen. Afgedankte honden dus. Jij komt met griezelverhalen over afgedankte honden en de bijbehorende problemen en verkondigd daarna even sec dat je zelf altijd een pup bij de fokker zou halen.

Dan probeer ik je even te herinneren dat je nu wel ontzettend disrespectvol en dom loopt te lullen omdat je dus praat over de mensen die jouw boxertjes net genomen hebben. De mensen die dus wel een opvanghond nemen en jouw probleem oplossen Het zijn de mensen zoals Eline, Wil, Martijn en ik die honden van mensen als jij overnemen. En wij zijn het waar jij totaal disrespectvol mee omgaat en nu ga je nog een punt maken over het helpen van honden uit Spanje ook tav Eline. Dat gaat er dus bij mij niet in van iemand die net zelf zijn honden als herplaatser heeft aangeboden.

Daar maak je dus een domme fout en ik vind het totaal respectloos om te gaan lopen verkondigen dat jij alleen pups van een fokker wil en geen herplaatsers terwijl je nog geen 6 maanden geleden 2 honden tegelijk hebt herplaatst bij mensen die dus niet bij elke hond naar een fokker rennen om een pup te bestellen. Ben maar blij met die mensen ipv ze dwars te zitten nadat je eigen "probleempjes" opgelost zijn als sneeuw voor de zon door die mensen
Dank je wel Marc. Hondenliefhebber Rob zakt wat door het ijs door hondjes als Kiki als rotzooi te kwalificeren en inderdaad terloops ook duidelijk maakt hoe hij blijkbaar zijn eigen herplaatsers ziet.

Ik vind het echt achterlijk dat we niet over podenco's uit Spanje mogen spreken maar wel over podencoachtige hondjes omdat mensen met een rashond zich dan te kort gedaan voelen. Niemand van de eigenaren van de mixjes zegt hier een zuivere podenco te hebben, er wordt alleen aangegeven dat men wat meer wil weten over een ras wat in de mix zit.
Het getuigt echt van een zieke arrogantie als je je geroepen wordt ieder topic daar weer een punt van te moeten maken. Het is jammer want het vergalt ieder plezier. Het zou toch ook niet leuk zijn als in ieder topic over fokken de anti-fokclub gaat zitten braken. Laat elkaar in de waarde, lees even door de woorden heen en zie de intentie waarmee dingen zijn geschreven. Dit topic was gewoon leuk keuvelen over eigen hondjes, nergens de intentie een hoogdravend betoog over de podenco te houden of ergens in te gaan op raszuiverheid.
Wat mij betreft ben ik klaar met een paar mensen hier, die hier alleen maar genoegen scheppen in het verzieken van andermans plezier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

kitty2 schreef:nee jij trekt volle zalen, en kiddo??? ik heb nog altijd een naam hoor "markjuh"
Je klinkt erg jong dus ik zal even uitleggen waarom ik zo reageer. Jij komt uit het niets mij de les lezen zonder dat we ooit gesproken hebben en zonder dat je ook maar een woord uitleg geeft over waar dat dan ineens vandaan komt. :denken: Je uit een afkeer die ik niet kan plaatsen aangezien we nooit een onaardig woord gewisseld hebben. Ik heb je uberhaubt nooit gesproken op dit forum :19:

De enige reden die ik kan bedenken is dat je een vriendinnetje van Podenji of Rob bent. Dat mag, maar ga dan niet vanuit die motivatie tekeer tegen mensen die je niet eens kent. Staat je wel zo netjes en anders geef je je mening waarna je altijd je ongenoegen nog in een volgend antwoord kan uitten (eenmaal in gesprek met iemand).

De manier die jij kiest is niet de meest fatsoenlijke dus een aantal mensen viel daarover. Ik ook want ik kreeg ineens de volle laag van iemand die uit het niets komt gesprongen en daar hou ik niet van :neenee:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Het zou toch ook niet leuk zijn als in ieder topic over fokken de anti-fokclub gaat zitten braken. Laat elkaar in de waarde, lees even door de woorden heen en zie de intentie waarmee dingen zijn geschreven.
Ik wordt daarnaast terloops nog even in de anti-foklobby ingedeeld terwijl ik dweep met de honden en de fok van Suzanne bv. Ik heb ook nog nooit iets gezegd over het fokken van Crutz of Huts of wie dan ook. Ook yamie en podenji schat ik hoog in wat betreft hun doelen en manier van werken. Maar 1 woord verkeerd en je bent anti-fok en wil je niet verdiepen want je bent dom en onwetend etc.

Ik wil notabene ooit misschien zelf nog wel een nestje fokken als ik een ras heb en dat nest wordt een plus voor dat ras. :ok:

Waar het om gaat geef jij weer perfect aan, het punt dat er zo gehamerd wordt over iets wat totaal niet ter zake doet om vervolgens tot 2 keer toe willens en wetens een topic te verzieken van mensen die gewoon blij zijn met hun hondjes en helemaal niet zitten te wachten op een discussie over raszuiverheid oid :denken: :roll: Natuurlijk ben je die mensen dan op een gegeven moment spuugzat!

Het lijkt een beetje op dat topic van mij over oerwoudhondjes. Toen is ook 1000 keer gezegd wat er stond maar dat maakte niks uit. 40 pagina's doorzagen over iets wat ik gezegd zou hebben. :devil:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik kan overigens die hele podenco andaluz niet in mijn toepels hondenencyclopedie vinden. Is het wel een erkend ras ?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:ik kan overigens die hele podenco andaluz niet in mijn toepels hondenencyclopedie vinden. Is het wel een erkend ras ?
alleen in spanje :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Eline* schreef:Het zou toch ook niet leuk zijn als in ieder topic over fokken de anti-fokclub gaat zitten braken. Laat elkaar in de waarde, lees even door de woorden heen en zie de intentie waarmee dingen zijn geschreven.
Ik wordt daarnaast terloops nog even in de anti-foklobby ingedeeld terwijl ik dweep met de honden en de fok van Suzanne bv. Ik heb ook nog nooit iets gezegd over het fokken van Crutz of Huts of wie dan ook. Ook yamie en podenji schat ik hoog in wat betreft hun doelen en manier van werken. Maar 1 woord verkeerd en je bent anti-fok en wil je niet verdiepen want je bent dom en onwetend etc.
:neenee: voor de laatste keer er wordt door jullie, niet op de weergeven feiten ingegaan en er wordt gelijk met laster en leugens gegooid en vervolgens word er door jullie enkel gereageerd op zo'n manier en er word gewoon flink om de weergeven feiten heengeluld als jullie daar nou gewoon op in waren gegaan en zelf niet begonnen te rellen over heel andere dingen was er niets aan de hand geweest, en dan kan je mij de zwarte piet toespelen ik vind het best maar Hanneke2 begon zelf met een opmerking waarmee ze iets heel anders insuineerde dan een gezellig keuvel topic over podencootjes vervolgens stelt yamie een gewone vraag en eline reageert daar uiterst gefrustreerd op :19: kijk eerst eens naar jullie zelf :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Podenji schreef:
Zoie schreef:ik kan overigens die hele podenco andaluz niet in mijn toepels hondenencyclopedie vinden. Is het wel een erkend ras ?
alleen in spanje :wink:
En pas in 1992. Dus de andaluzzen die nu andaluzzen mogen heten, met (alleen in Spanje geldige) stamboom dus, stammen direct af van een aantal 'representatieve vertegenwoordigers van het ras'. En die voorouders hadden (of hebben, want wellicht leven er nog een stel van), dus *geen* stamboom. Mijn Lilo heeft haar oren niet mee, maar hadden die netjes rechtop gestaan en was ze vijftien jaar geleden geboren, dan hadden haar kinders volgens de kenners misschien wel officieel andaluz mogen heten. :mrgreen:

En even zodat iedereen het snapt: de discussie waar ik niet om gevraagd hebt gaat dus tussen mensen die zeggen dat het ras al dik 3000 jaar bestaat en mensen die zeggen dat het ras 13 jaar bestaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rob*
Zeer actief

starfleet schreef:
Ik zou zeggen maak een nieuw topic aan.

Anne

Hoezo?
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef: Dank je wel Marc. Hondenliefhebber Rob zakt wat door het ijs door hondjes als Kiki als rotzooi te kwalificeren en inderdaad terloops ook duidelijk maakt hoe hij blijkbaar zijn eigen herplaatsers ziet.

Mwah....rotzooi??Ja misschien, maar goed jij kraakt zelf al te graag rashondjes af, dus zwijg jij alsjeblieft huppelkutje :ok:

Ga jij je maar eens goed verdiepen in de hondjes waar je mee loopt te dwepen :ok:
Gesloten

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”