Moderator: moderatorteam
Ja veel mensen vinden hem er goed uitzien! en dat is ook wel zo, maar voor zijn soort staat een normaal gewicht van rond de 9 kilo. Hij is altijd ongeveer 8 geweest, dus daar wil ik hem ook weer naartoe hebben. Je voelt nu nog aan zijn ribbetjes en rug dat er nog wat bij moet. Maar het is al minder duidelijk en er komt langzaam wat bij.Gollum schreef:Hij ziet er goed uit! Ik kan me niet voorstellen dat er nog 2 kilo bij moet op zo'n klein hondje.
Idd flinke hoeveelheden. De meeste hier op brok hebben voldoende aan 300-400 gram op een dag en als ze alleen vers krijgen 500-1000 gram maar dat zijn Mechelaars van 20-35 kiloDomor schreef:Dat zijn wel serieuze hoeveelheden die je moet voeren. Ik zou kijken of renske gaat om te mengen, daarvan hoef je naar 400g per 15kg hond te voeren.
Ik heb daar even naar gekeken en dat ziet er heel interessant uit! Kwalitatief 200% beter voer dan uit de supermarkt zo te zien... En de oprichtster, Renske, heeft ook TeckelsDomor schreef:Dat zijn wel serieuze hoeveelheden die je moet voeren. Ik zou kijken of renske gaat om te mengen, daarvan hoef je naar 400g per 15kg hond te voeren.
Al gevonden! Bij de dierenwinkel op de hoek zeg maar, de dichtstbijzijnde. Ga daar zo even 1 verpakking halen, eerst ff uitproberen. Maar ben er nu al voor, het is gewoon veel beter voer! Wel iets duurder dan supermarkt, maar nog steeds dik goedkoper dan zkh voer. En online nog goedkoper. Thanks voor de tipDomor schreef:Bij ons heeft vrijwel iedere dierenwinkel het inclusief faunaland, pets place en welkoop/boerenbond. Ik zou gewoon een belletje wagen naar dierenwinkels in de buurt.
Is het niet belangrijker dat hij goede en hoogwaardige voeding binnen krijgt dan hoe voordelig het is?Takkie de Teckel schreef:Ik heb daar even naar gekeken en dat ziet er heel interessant uit! Kwalitatief 200% beter voer dan uit de supermarkt zo te zien... En de oprichtster, Renske, heeft ook TeckelsDomor schreef:Dat zijn wel serieuze hoeveelheden die je moet voeren. Ik zou kijken of renske gaat om te mengen, daarvan hoef je naar 400g per 15kg hond te voeren.
Ik heb met hen gebeld, volgens hen moet het wel gaan. Hun winkel-zoeker op de site werkte niet, ze gaan me terugbellen waar het hier in Amsterdam verkrijgbaar is. Of weet iemand hier het misschien? Ga ik het gelijk uitproberen!
Zie het ja... 395 gram voor tot 15 kilo! Een blikje is ongeveer 1,50, daar kan hij dan 2 dagen mee, dus is 0,75 per dag. Dat is te doen, zeker als het zo goed is.
Betekent wel dat de fontein nog belangrijker gaat worden want dan krijgt hij via het eten minder water binnen. Maar op zich zou dat goed moeten gaan.
Eerlijk gezegd vind ik dat totaal geen argument.Takkie de Teckel schreef:Ja echt, superblij! Het wandelen is nu weer genieten geworden. Soms ben ik zo trots op hem dat ik het wil uitschreeuwen en iedereen vertellen.
Ja veel mensen vinden hem er goed uitzien! en dat is ook wel zo, maar voor zijn soort staat een normaal gewicht van rond de 9 kilo. Hij is altijd ongeveer 8 geweest, dus daar wil ik hem ook weer naartoe hebben. Je voelt nu nog aan zijn ribbetjes en rug dat er nog wat bij moet. Maar het is al minder duidelijk en er komt langzaam wat bij.Gollum schreef:Hij ziet er goed uit! Ik kan me niet voorstellen dat er nog 2 kilo bij moet op zo'n klein hondje.
Nog twee filmpjes van vanmiddag dan![]()
- Takkie is niet bang voor grotere honden, maar wel voorzichtig bij ze.
- Lekker aan de wandel en snuffel in het park