Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

renee-uk schreef:
S@ndr@ schreef:we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt :wink:
en die worden toch al meer dan goor van alle groenstroken waar mensen t gewoon laten liggen, dat is echt niet mijn toedoen
niet alleen jouw toedoen, maar je werkt er wel aan mee.
die maaiers hebben de gemeenteregelingen ook niet gemaakt.
en dat afmeten aan anderen vind ik ook belachelijk, als die in het water springen doe jij dat toch ook niet?

ze moesten bij jullie gewoon ook doen wat ze hier doen.
word je betrapt als je de poep van je hond niet opruimt krijg je een vette boete (die op kan lopen tot 1000 pond) die je meteen moet afrekenen.
kun je dat niet, kun je mee naar het bureau en mag je ervoor gaan zitten.
werkt prima kan ik je vertellen!
Nou ik zou zeggen gewoon doen, heerlijk achter iedere struik en boom een controleur, werkt vast als een tierelier :cheer:
of we dat moeten willen is een vraag twee, volgens mij kom je veel verder door mensen aan te spreken en naar ze te luisteren en een stukje goodwill te kweken, maar dat is te simpel waarschijnlijk, dwang en controleren is veul leuker.
S@ndr@
Zeer actief

ja, maar dan ook voor schapen, geiten koeien paarden enz, gewoon alle dieren dan - zijn er ook best fors veel kan de gemeentelijke kist flink gevuld worden, hoeft ik me niet meer gediscrimineerd te voelen als honden eigenaar :engel:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat ik dan weer niet snap is dat de buurkat na dik 16 pagina's nog steeds niet welkom is.
Verder komt voor mij toch wel duidelijk naar voren dat we een vervelend, zeurderig, naar volkje aan het worden zijn.
En nee, ik word ook niet blij van katten in de tuin.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb maar omdat die twee hier heel goed kunnen samenwerken :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:Dat denk ik ook, omdat iedereen met een tuin wel kattenoverlast heeft.
Misschien kun je het even over jezelf hebben maar ik heb dat als ik een tuin had nooit zo ervaren.
Ook niet op ons buitenhuisje waar het in de buurt stikte van de katten.
Oh en mijn dochter ervaart het zo ook niet, net zomin als Jan zijn moeder toen ze nog zelfstandig woonde.
Mijn dochter heeft zelf twee katten maar als ze zalmmix krijgen komt de buurkat altijd even door het raam naar binnen en smikkelt mee.
Daar moet ze smakelijk om lachen en het ergert haar totaal niet.
S@ndr@
Zeer actief

Suske schreef:Wat ik dan weer niet snap is dat de buurkat na dik 16 pagina's nog steeds niet welkom is.
Verder komt voor mij toch wel duidelijk naar voren dat we een vervelend, zeurderig, naar volkje aan het worden zijn.
En nee, ik word ook niet blij van katten in de tuin.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb maar omdat die twee hier heel goed kunnen samenwerken :ugh:
met name dat vind ik echt heel aanwezig de laatste tijd :ugh:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

S@ndr@ schreef:
JYBD schreef:Ik denk dat het aantal voor overlast zorgende katten vele malen groter is dan de voor overlast zorgende honden.
Ik denk dat je dat als honden liefhebber gauw zult denken ja
Ik ben honden EN kattenliefhebber en denk dat dus.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

kooi schreef: Ik krijg dat wel, ondanks mijn zorgvuldige en goed beargumenteerde uitleg, - waarbij ik een aantal van de ergste bezwaren ontzenuw- omdat ik niet bereid ben om een druppel op een gloeiende plaat te zijn?

Ik ben er nog niet zo zker van dat er geen tijd komt, binnen enkele decennia, dat ik Nyckle met eeen wetsartikel om de oren kan slaan dat het verboden is om zich met een hond op openbaar terrein te bevinden.

En dat is voor mij een zwaarwegende reden om in de stad geen hond meer te nemen.
Net zoals ik geen kat meer zal nemen als er een verbod komt op de buitenkat.

Beste kooi. Jij zat tot 2 maal te roepen dat er geen wet was, die verbood om jou katten zonder begeleiding naar buiten te sturen. Jammer voor jou bestaat die wet er wel. art 16.3 voorziet hierin. Slaat ook op honden trouwens, zoals je 2maal hebt kunnen lezen.

Nu kun je je in alle bochten wringen en excuses bedenken om hier onderuit te wringen, maar ik denk niet, dat jij door het rode stoplicht rijdt. Staat ook in een wet dat dat niet mag.

Gaan we met z'n allen wel door rood licht rijden, dan ontstaat er een zootje. Wel, dat is er nu ook met katten aan de hand.

Ik denk, dat jij het wel makkelijk vindt dat je een kat hebt, en zoals de meeste kattenliefhebbers het dier door de achterdeur de buurt in laat gaan. Komt ie 's Avonds moe maar voldaan thuis. Ze zal je echt niet vertellen, wat ze allemaal heeft uitgespookt.
Wat jij denkt is: "Wat is het toch een lieverd".

Ach, jij bent de enige niet, die zo denk.

Jij mag me met een wetsartikel om de oren slingeren hoor. Ik hoef me tenminste niet achter een heleboel excuses en onzin te verschuilen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:
JYBD schreef:Ik denk dat het aantal voor overlast zorgende katten vele malen groter is dan de voor overlast zorgende honden.
Ik denk dat je dat als honden liefhebber gauw zult denken ja
Zoals Kooi denkt dat honden weer veel meer overlast bezorgen omdat ze kattenliefhebber is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Dus niet want ik ben honden EN kattenliefhebber. Ik heb dus nergens last van. :roll:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:je Ik wou er voorheen mijn nek nog wel voor breken hoor, om af te dalen tot zo ongeveer sloot niveau, gewoon omdat t een vriendleijke gemeente was voor haar bewoners, nu niet meer.
een gemeente die niets voor zijn bewoners doet, kan ook niet heel veel terug verwachten wat mij betreft, maar je was er toch al van overtuigd dat ik overlast veroorzaakte en dat ik aso ben of me zo gedraag eerst oordelen helemaal niets wetend, alleen maar willen hakken want,........... DAT IS ASO
terwijl niemand t ooit terug vind :U: waar mijn honden poepen daar lopen echt geen mensen :neenee:
Er lopen inderdaad geen mensen, en er zijn ook andere dieren die daar poepen, zoals eenden en ganzen, waterratten, katten, weet ik veel meer.
Het is de natuur. En die is niet altijd even schoon nee. Zelfs de paadjes zijn vaak vies, vanwege de modder. Ik ruim de poep van mijn honden ook niet op, dat doet niemand hier. Hier heb je zandwegen en daarnaast lopen fietspaden. Mijn honden doen het meestal in het gras, daar komt niemand.
Hier speelt ook geen overlast van hondenpoep. Dat is hier gewoon niet aan de orde.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

tineke schreef:
Muk schreef:Dat denk ik ook, omdat iedereen met een tuin wel kattenoverlast heeft.
Misschien kun je het even over jezelf hebben maar ik heb dat als ik een tuin had nooit zo ervaren.
Oh en mijn dochter ervaart het zo ook niet, net zomin als Jan zijn moeder toen ze nog zelfstandig woonde.
Mijn dochter heeft zelf twee katten maar als ze zalmmix krijgen komt de buurkat altijd even door het raam naar binnen en smikkelt mee.
Zo ervaar ik het ook niet bij mij in de voortuin zie ik regelmatig katten schijten of plassen ze gaan hun gang maar van het voorjaar trek ik mijn handschoenen aan en haal het onkruid eruit en ik weet dat de meeste mensen bij mijn in de buurt dat ook niet zo ervaren want we hebben bijna allemaal katten :mrgreen: waar ik mij wel aan ergerde was aan de hond die toen nog leefde van de over buurman die liet zijn hond overal tegen aanzeiken
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:
renee-uk schreef:
S@ndr@ schreef:we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt :wink:
en die worden toch al meer dan goor van alle groenstroken waar mensen t gewoon laten liggen, dat is echt niet mijn toedoen
niet alleen jouw toedoen, maar je werkt er wel aan mee.
die maaiers hebben de gemeenteregelingen ook niet gemaakt.
en dat afmeten aan anderen vind ik ook belachelijk, als die in het water springen doe jij dat toch ook niet?

ze moesten bij jullie gewoon ook doen wat ze hier doen.
word je betrapt als je de poep van je hond niet opruimt krijg je een vette boete (die op kan lopen tot 1000 pond) die je meteen moet afrekenen.
kun je dat niet, kun je mee naar het bureau en mag je ervoor gaan zitten.
werkt prima kan ik je vertellen!
Nou ik zou zeggen gewoon doen, heerlijk achter iedere struik en boom een controleur, werkt vast als een tierelier :cheer:
of we dat moeten willen is een vraag twee, volgens mij kom je veel verder door mensen aan te spreken en naar ze te luisteren en een stukje goodwill te kweken, maar dat is te simpel waarschijnlijk, dwang en controleren is veul leuker.
en je hond laten schijten en het niet opruimen omdat je boos bent op de gemeente :idea:
ja je zult vast erg ver komen met een vriendelijk praatje :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

M@rijke schreef:
tineke schreef:
Zo ervaar ik het ook niet bij mij in de voortuin zie ik regelmatig katten schijten of plassen ze gaan hun gang maar van het voorjaar trek ik mijn handschoenen aan en haal het onkruid eruit en ik weet dat de meeste mensen bij mijn in de buurt dat ook niet zo ervaren want we hebben bijna allemaal katten :mrgreen: waar ik mij wel aan ergerde was aan de hond die toen nog leefde van de over buurman die liet zijn hond overal tegen aanzeiken
ja dat snap, ik hondenzeik is ook veel viezer dan kattenzeik :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

renee-uk schreef:
M@rijke schreef:
tineke schreef:
Bijzonder inderdaad :D
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
nou vreselijk veel overlast had ik ook niet van die kat, maar dat ie op mijn bbq ging zitten zeiken vond ik toch aanmerkelijk minder leuk.
ik hou mijn hond ook op eigen terrein en ik denk niet dat mijn buren het leuk zouden vinden als hun bbq ondergezeken werd door mijn hond, ook al is die kans wat klein met een teef ;)

ik blijf erbij dat de katten van mijn buren niet in mijn tuin horen en dat het aan hen is om dat te voorkomen.
Afbeelding

labje
Zeer actief

Eerder schreef ik al dat ik baal van die kattenpoep in mijn tuin..
Ik erger me echter ook aan de hondenbazen die het verrekken om op te ruimen.
Hier geldt die plicht, en al was die er niet, laat je het toch niet liggen op stoepen en wandelpaden?
Iedereen loopt hier met een zakje aan de lijn, maar bijna niemand gebruikt het.
En zó worden de regels steeds strenger, worden losloopgebieden beperkt etc. :(:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben ook soms katten in de tuin en Sjon en Elektra haten ze echt :schrik: Soms zitten de katten bovenop de kennels de honden uit te dagen en dan jaag ik ze gewoon ff weg want Sjon is in staat de kennels op te klimmen. Voordat ik de tuindeur open doe klap ik een paar keer met de deur dan weten die katten dat de honden naar buiten komen :mrgreen: in de zomer staat de achterdeur dag en nacht open en ja dan moeten de katten zelf opletten dat ze niet in de tuin belanden want dan weet ik zeker dat ze er geweest zijn.

Ik ben echt gek op katten en zou ze zelf ook wel willen maar ja met de huidige roedel is dat geen succes :engel:
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

renee-uk schreef:
M@rijke schreef:
tineke schreef:
Dan hebben jullie zeker nog nooit de zeik van een ongecastreerde kater geroken :kotz:
Ook leuk trouwens, als je zelf al je katten hebt laten helpen en ze keurig netjes en veilig in de afgezette tuin houdt; en er komt vervolgens een kat van iemand die te bedonderd is om z'n beestje te laten castreren bij jou de schutting en voordeur onder pissen.
Meurt als een gek, eigen katten letterlijk over de zeik want met een beetje pech gaan ze er gezellig overheen om hun territorium af te bakenen....
renee-uk
Zeer actief

marina50 schreef:
renee-uk schreef:
M@rijke schreef:
tineke schreef: Misschien kun je het even over jezelf hebben maar ik heb dat als ik een tuin had nooit zo ervaren.
Dan hebben jullie zeker nog nooit de zeik van een ongecastreerde kater geroken :kotz:
Ook leuk trouwens, als je zelf al je katten hebt laten helpen en ze keurig netjes en veilig in de afgezette tuin houdt; en er komt vervolgens een kat van iemand die te bedonderd is om z'n beestje te laten castreren bij jou de schutting en voordeur onder pissen.
Meurt als een gek, eigen katten letterlijk over de zeik want met een beetje pech gaan ze er gezellig overheen om hun territorium af te bakenen....
niks jullie :neenee:
ik zet er niet voor niks deze :piew: smiley bij
Afbeelding

M@rijke
Zeer actief

Dat zeg ik toch niet over de stank, ik vond het erg dat hij de hond tegen de auto of tegen de fietsen van de buurtkinderen liet zeiken
labje
Zeer actief

M@rijke schreef:Dat zeg ik toch niet over de stank, ik vond het erg dat hij de hond tegen de auto of tegen de fietsen van de buurtkinderen liet zeiken
Terwijl je de drollen van de buurtkatten tolereert en het fluitend opruimt uit je voortuin.
Dàt vind ik enigszins apart ja :D
Afbeelding
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Scusi, blijkbaar niet goed gelezen... Komt misschien omdat dat voor mij de hoofdreden is om niet zo blij te zijn met loslopende buurtkatten, en dan reageer ik wat fel ;)
M@rijke
Zeer actief

labje schreef:
M@rijke schreef:Dat zeg ik toch niet over de stank, ik vond het erg dat hij de hond tegen de auto of tegen de fietsen van de buurtkinderen liet zeiken
Terwijl je de drollen van de buurtkatten tolereert en het fluitend opruimt uit je voortuin.
Dàt vind ik enigszins apart ja :D
Lees je wel wat ik schreef?
Ik hoefde niet de fietsen en de auto's van de buren schoon te maken ik had het alleen maar over mijn eigen voortuin dat daar katten in scheten en dat vind ik prima, ik schreef nergens dat die hond in mijn voortuin pieste
labje
Zeer actief

M@rijke schreef:
labje schreef:
M@rijke schreef:
Ik hoefde niet de fietsen en de auto's van de buren schoon te maken ik had het alleen maar over mijn eigen voortuin dat daar katten in scheten en dat vind ik prima, ik schreef nergens dat die hond in mijn voortuin pieste
Ja.
Heb het goed gelezen.
Kat mag in je voortuin schijten, hond mag nergens tegenaan piesen.
Zoiets, toch? :tongue:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

labje schreef:
M@rijke schreef:
labje schreef:
M@rijke schreef:
Ja.
Heb het goed gelezen.
Kat mag in je voortuin schijten, hond mag nergens tegenaan piesen.
Zoiets, toch? :tongue:
:mrgreen:
Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:ik blijf erbij dat de katten van mijn buren niet in mijn tuin horen en dat het aan hen is om dat te voorkomen.
Dat is ook zo maar als dat niet het geval is dan is het dus niet als Muk beweert dat iedereen met een tuin last heeft van katten.
Wellicht omdat wij honden hebben maar ik heb zelden tot nooit last gehad van katten of het in ieder geval niet als overlast ervaren.
Net zoals de andere mensen die ik noem in mijn stukje ,mijn dochter ervaart de kat die bij haar binnen komt niet als overlast dat is mijn punt.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

@ Nyckle,

Is goed hoor man, ik hen het begrepen.
Als mijn kat in mijn tuin een rat vangt is er niets aan de hand.
Vangt ze diezelfde rat in de tuin van mijn buurman, dan ben ik strafbaar! :E:

En waar komen die ratten en ook muizen vandaan?
Die komen op de volière van de buurman af.

Blijft toch een bijzonder forum dit.
Omdat ik een kattenliefhebber ben, ben ik geen hondenliefhebber? :denken:

En mijn katten, die veroorzaken allerlei soorten overlast bij de forumleden en hun dieren.
Terwijl ze toch in de praktijk, zoals aangegeven, dat helemaal niet doen waar ze daadwerkelijk wonen.
Toch kan men pagina's lang over de kat blijven oreren, terwijl men zelf de hondenpoep van de eigen hond niet opruimt.

Alle overlast van andere dieren en mensen vallen totaal in het niet bij de onverdraaglijke overlast die katten veroorzaken.

En het meest verwonderlijke is toch wel dat iones gewoon het woord tot mij blijft richten, totaal gespeend van enige schaamte als ze is.
S@ndr@
Zeer actief

mensen hebben tegenwoordig overal een hekel aan, terwijl de katten niet veranderd zijn, de mensen zelf wel. ben zo verscrikkelijk blij dat ik me niet overal aan irriteer, t lijkt me een verschrikking :schrik:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

kooi schreef:@ Nyckle,

Is goed hoor man, ik hen het begrepen.
Als mijn kat in mijn tuin een rat vangt is er niets aan de hand.
Vangt ze diezelfde rat in de tuin van mijn buurman, dan ben ik strafbaar! :E:

Aha, jij loopt met je kat samen een blokje om! Je hebt het helemaal begrepen? :scratch:

En waar komen die ratten en ook muizen vandaan?
Die komen op de volière van de buurman af.

Blijft toch een bijzonder forum dit.
Omdat ik een kattenliefhebber ben, ben ik geen hondenliefhebber? :denken:

Het zal echt wel, dat je een honden- en kattenliefhebber bent, maar dat je van vogeltjes houdt, valt nog te bezien. Je zit er blijkbaar niet erg mee dat je kat aan het stropen is. Dat doen katten als ze zonder toezicht rond struinen.

En mijn katten, die veroorzaken allerlei soorten overlast bij de forumleden en hun dieren.
Terwijl ze toch in de praktijk, zoals aangegeven, dat helemaal niet doen waar ze daadwerkelijk wonen.
Toch kan men pagina's lang over de kat blijven oreren, terwijl men zelf de hondenpoep van de eigen hond niet opruimt.

Ja, je moet je gelijk toch ergens halen. Een van de manieren is om anderen de schuld te geven en je zelf daardoor vrij te pleiten.

Alle overlast van andere dieren en mensen vallen totaal in het niet bij de onverdraaglijke overlast die katten veroorzaken.

Ik begrijp niet dat je alle andere dieren er ook nog bij gaat halen. Het ging toch over katten van buren. die hun gang mogen gaan?

En het meest verwonderlijke is toch wel dat iones gewoon het woord tot mij blijft richten, totaal gespeend van enige schaamte als ze is.
Er zijn heel veel mensen die zich mogen schamen. Ook mensen die hun huistijger zonder toezicht laten struinen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Tara schreef:Kooi zegt letterlijk dat ze geen druppel op een gloeiende plaat wil zijn, maar als iedereen er zo over blijft denken verandert er natuurlijk nooit wat.
Ik vind het helemaal geen punt om de enige te zijn, de buurt blijft weliswaar volgescheten, maar de hele buurt weet ook dat het niet van die mevrouw met die vier grote honden is.
Dat is hier precies eender, minus 3 honden dan. Er is werkelijk niemand die het opruimt, de zakjes liggen wel over straat. Maar dat verschoont mij niet van mijn (morele) plicht om de zooi van mijn hond op te ruimen. Aldus een kattenliefhebber wier katten nauwelijks buiten komen en hun behoefte op hun bak doen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”