Dat is niet de juiste manier Alma zeker niet bij herders.alm@ schreef:Mijn herders zijn beiden hier als herplaatser gekomen. Een herder had gruwelijke bak(en kluif)nijd, zij vloog mij echt naar mijn strot bij wijze van spreken. Ik heb dat nog nooit zo erg gezienOok hier net als Tineke veel geduld. Het heeft een maand of 2 geduurd voordat zij ervan overtuigd was dat bij ons haar eten niet afgepakt zou worden. We hebben er een superhondje aan
Ik ken een achterbuurvrouw bij de nicht van mijn zoon zijn schoonmoeder en die heeft een herder gehad en die heeft haar van achter aangevallen

Dat schijnen ze allemaal te doen dus je moet ze absoluut geen ruimte geven hoor ,ze zijn zeer dominant per definitie allemaal,en als ze dat doen moet je ze meppen.
Je kunt je niet veroorloven een stapje terug te doen bij dit soort honden, dat kan zeer slecht aflopen,zeker als ze een verleden hebben.
Ik zou dus snel wat situaties gaan creeeren waarbij je dit soort zaken laat gebeuren en dan moet je uiteraard wel direct handelen als een wolf.
Zo kun je tenminste zaken voorkomen Alma