Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door Lothian »

ElieVandoorne schreef:Op een ander forum zou die post nochtans bitter weinig reacties krijgen. Maar hier word je bijna op één lijn geplaatst met dierenmishandelaars omdat je hond in een kennel vertoeft. Terwijl ik mensen ken die hun honden in een kennel houden, maar er meer actief mee bezig zijn dan pakweg de helft van het forum. :19: Zijn verre van ongelukkige honden en zie dus niet in waarom het niet hondvriendelijk zou zijn...
Ik kan me hier toch niet zo veel bij voorstellen. Zelfs al ben je iedere dag 4 uur met de hond op pad, dan zit hij toch nog 20 uur in een allicht ruime, maar wel individuele kennel? En als je meerdere honden hebt haal je het eigenlijk toch al niet om veel meer dan 4 individuele uren per dag per hond te besteden (althans, als je daarnaast misschien een baan hebt)? Ik vind het me erg moeilijk voor te stellen dat een baasgericht ras als een herder het verder prima vindt om minstens 20 uur alleen door te brengen. Maar misschien zie ik het verkeerd want ik zit verder helemaal niet in de hondensport. Dat hoor ik dan graag.

Ik vind kennels zéker niet per definitie onvriendelijk maar wanneer een hond het grootste deel van de dag in z'n eentje zit heb ik daar al snel moeite mee, of dat nou in een huiskamer of een kennel is.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Marion. schreef:
laeken schreef:Ik ga misschien ook een kennel maken voor Eva. Daarin wil ik haar doen als er mensen op bezoek zijn die bang voor honden zijn of wanneer er kinderen op bezoek komen van familie. Dan kan ze daar een paar uurtjes in omdat ze anders in bench moet. Ook denk ik dat zij het wel lekker vindt om zo nu en dan even lekker alleen buiten te zijn. Op dit moment ligt ze lekker op het balkon en dat is ook omheind 8x3 meter. Heerlijk vindt ze dat. Dus ik sluit zeker niet uit dat er voor Eva nog een keer een kennel komt omdat zij te veel stress heeft van bezoek.
Allemachtig. Je bent een grote klucht.
Ohhh mijn hemel en dan zo'n drama maken van mijn kennel :LOL: ik zei het hier thuis nog let op die hebben dadelijk ook een kennel hoor net zoals ze ook ineens de bench toch wel fijn vonden hahaha echt hoor die neem ik nooit meer serieus :smile2:

dus Eva zit dadelijk ook een paar uurtjes? wat sneu zeg je zal maar een hele dag visite krijgen, ik hoef mijn honden iig niet voor mijn visite op te bergen die worden met open poten ontvangen :E:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

laeken schreef:
Pepie schreef:De reden dat een hond daar zit dat weet de hond toch niet,en Bunker kan toch ook gewoon bij electra,dus helemaal buiten de roedel is hij dan toch niet.
:U:
Dat zeg jij. Ik lees elke dag weer wat anders dus ik zie het als een groot gelul. Qoutes uit 1 topic:
En niet omdat hij begon maar Elektra. Alleen is Elektra in een gevecht makkelijker te handlen en brengt ze niet zo'n schade aan dan Bunker.
T is dnek maar hoe je t leest ik lees hier dat electra minder schade aan een ander zou brengen dan bunker zou doen dus niet dat electra schade aan bunker brengt.
alleen durf ik hem niet meer samen te laten met de andere
Dus bunker laat ze niet meer los tussen de andere tegelijk???

Als de rest van de tuin met de tijd leeg is wordt de kennel groter gemaakt zodat Buffel, Elektra en Tank erin kunnen en Bunker los kan
omdat we Bunker en de andere mannen nu gescheiden moeten houden heb ik een kennel gekocht
Ja Elektra is de aanstichster, dat is een heel gemeen meisje af en toe
Weet je, wat is het nou? Kan hij wel met Tank of niet met Tank?of ie met hem alleen kan weet ik niet denk dat ze dat risico niet meer wil lopen Is het nu Elektra die gaat knokken met Bunker maar ondertussen wel met Bunker kan?Ik denk niet dat electra en bunker samen tegen elkaar vechten maar wel samen een andere pakken waarbij electra de aanstichter is Moet Bunker nu 3-4 uur in de kennel omdat Buffel op bezoek komt of moet hij daarin omdat hij niet meer met de andere honden kan? Hij leeft permanent gescheiden maar ondertussen samen met Elektra die de aanstichtster van gevechten is? Hij kan niet met Tank maar ze doen elkaar niks?

Kom zeg. Bunker zit gescheiden, binnen en buiten en in de bench en in de kennel en achter de traphek. Daar gaat het om. Dat lees ik en dat staat er letterlijk. Dat vind ik zielig en ik heb gewoon recht op die mening zonder commentaar. :ok:
Jij mag best die mening hebben maar iedereen mag daar toch comentaar op hebben zoals jij ook altijd op iedereen hebt en alleen jou mening is de juiste :ugh:
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik kom Tank wel bij jou brengen :engel:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Brigitte schreef:Ik kom Tank wel bij jou brengen :engel:

Ohhww is goed hoor :E:
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Allemachtig. Je bent een grote klucht.
Beter dan een zuur stalkerig wijf met een kutkarakter dat dat niet eens door heeft :ok:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Jesis wat een gezeik.
Marc, ik snap eerlijk gezegd niet waarom je eerst zo tegen Brigitte tekeer bent gegaan omdat ze een kennel voor Bunker heeft gekocht , terwijl je notabene zelf een paar berichten terug aangeeft dat je er in de toekomst misschien ook èèn voor Eva aanschaft.
Ik snap het verschil niet zo ...

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

laeken schreef:
Beter dan een zuur stalkerig wijf met een kutkarakter dat dat niet eens door heeft :ok:
Fijn dat mee genieten ...
laeken
Zeer actief

pepim schreef:
laeken schreef:
Fijn dat mee genieten ...
Ja, vraag Marion anders eens op te houden met dat eeuwige geblaat tegen mij. Dan is het meteen gestopt. :ok:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

laeken schreef: Ja, vraag Marion anders eens op te houden met dat eeuwige geblaat tegen mij. Dan is het meteen gestopt. :ok:
Je kunt haar ook gewoon in de negeerstand zetten. :wink:

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Lothian schreef:
ElieVandoorne schreef:Op een ander forum zou die post nochtans bitter weinig reacties krijgen. Maar hier word je bijna op één lijn geplaatst met dierenmishandelaars omdat je hond in een kennel vertoeft. Terwijl ik mensen ken die hun honden in een kennel houden, maar er meer actief mee bezig zijn dan pakweg de helft van het forum. :19: Zijn verre van ongelukkige honden en zie dus niet in waarom het niet hondvriendelijk zou zijn...
Ik kan me hier toch niet zo veel bij voorstellen. Zelfs al ben je iedere dag 4 uur met de hond op pad, dan zit hij toch nog 20 uur in een allicht ruime, maar wel individuele kennel? En als je meerdere honden hebt haal je het eigenlijk toch al niet om veel meer dan 4 individuele uren per dag per hond te besteden (althans, als je daarnaast misschien een baan hebt)? Ik vind het me erg moeilijk voor te stellen dat een baasgericht ras als een herder het verder prima vindt om minstens 20 uur alleen door te brengen. Maar misschien zie ik het verkeerd want ik zit verder helemaal niet in de hondensport. Dat hoor ik dan graag.

Ik vind kennels zéker niet per definitie onvriendelijk maar wanneer een hond het grootste deel van de dag in z'n eentje zit heb ik daar al snel moeite mee, of dat nou in een huiskamer of een kennel is.
Mijn pup vindt het alvast prima, hij is het ook gewoon uiteraard, hij zit al van dag 1 dat ik hem had in die kennel :wink:
Eerst zat hij met 2 in de kennel, ondertussen al geruime tijd alleen en ik kan zeker zeggen: alleen doet hij het beduidend beter dan dat hij met 2 erin zat.

Als ik de honden uitlaat, heb ik ze gewoon alle 2 bij, individueel uitlaten hoeft niet.

Hij is een tijd geleden op logement geweest bij iemand, daar mocht hij 's avonds gewoon mee in huis, samen met nog 2 volwassen honden en 1 pup. Dat ging verder ook prima. Ook als hij hier eens in huis komt, gaat dat prima. (Moet ook van me, geen geklooi in huis)
Maar om te zeggen dat hij een huisleven mist? nee, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Ik zou er ook niet méér mee bezig zijn moest hij in huis zitten :U: ja, meer onder zijn voeten geven vermoedelijk, omdat hij op het aanrecht zit, of iets gepikt heeft, of niet rustig neerligt... :wink:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

maart schreef:Maar om te zeggen dat hij een huisleven mist? nee, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Ik zou er ook niet méér mee bezig zijn moest hij in huis zitten :U: ja, meer onder zijn voeten geven vermoedelijk, omdat hij op het aanrecht zit, of iets gepikt heeft, of niet rustig neerligt... :wink:
Dat laatste vind ik dan altijd wel weer van die drogredenen hoor. Alsof honden die in huis leven de godganze dag op het aanrecht springen, tegen de ruiten opknallen, je omver denderen etc etc. Er is ook nog zoiets als opvoeding hoor, en ja, dat kan ook bij de mechelaars die jij hebt of weet ik veel wat voor werklijnhonden.

Cash zou best in een kennel kunnen. Je zal hem niet horen, hij zal gewoon de hele dag wat liggen te maffen. Maar goed, wat kan een hond anders in een kennel?
Maar goed, met los in huis kunnen ze meer gaan en staan waar ze willen. Ze kunnen hier tijdens de mooiere dagen zelf kiezen of ze binnen op de bank willen liggen of buiten in de tuin.
In mijn ogen hebben ze toch echt meer bewegingsvrijheid dan in een kennel hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

maart schreef: Ik zou er ook niet méér mee bezig zijn moest hij in huis zitten :U: ja, meer onder zijn voeten geven vermoedelijk, omdat hij op het aanrecht zit, of iets gepikt heeft, of niet rustig neerligt... :wink:
Heb jij ook een pup gehad zonder bench of kennel? Even nieuwsgierig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

MonaToetje schreef:
laeken schreef: Ja, vraag Marion anders eens op te houden met dat eeuwige geblaat tegen mij. Dan is het meteen gestopt. :ok:
Je kunt haar ook gewoon in de negeerstand zetten. :wink:

L.
Nee hoor, dat is niet nodig. Als ik een grote mond van dat gekke mens krijg krijgt ze er een terug. Ik weet niet of jij met de vingers in je oren langs een of andere buurtgenoot gaat lopen die je openbaar voor weet ik wat uit loopt te maken? Nou ik ook niet dus. Zolang Marion mij overal opzoekt en haar opmerkingen meent te moeten plaatsen zal ik haar daarvoor belonen met een lullige opmerking terug. Wat ik verder heb geprobeerd in de afgelopen 10 jaar werkte niet en dus is dit nu mijn strategie om met dat debiele wijf om te gaan. :E:

Ik ben er dus klaar mee. Ik weet niet waar ze de motivatie vandaan haalt om jaar in jaar uit in topics op te duiken met haar opmerkingen maar ik ben er in elk geval klaar mee. Wat je geeft kan je krijgen en dat is in haar geval een lelijke sneer. :19:

En ik hoef er verder ook geen opmerkingen meer over want daarvoor moet je bij Marion zijn. Niet bij mij. Zij spoort niet :piew: en ik ben er slechts klaar mee :lekkerpuh:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
maart schreef: Ik zou er ook niet méér mee bezig zijn moest hij in huis zitten :U: ja, meer onder zijn voeten geven vermoedelijk, omdat hij op het aanrecht zit, of iets gepikt heeft, of niet rustig neerligt... :wink:

ja, Ds leeft al altijd in huis, Fax heeft de eerste 8 à 10 maanden (weet ik niet meer precies) ook in huis gezeten.
Absoluut benchloos, ik kom zelf gek als ik nog maar denk dat ik een ruimte ter grootte van een toilet opgesloten zou worden :schrik:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

maart schreef:
Zoek stok! schreef:

ja, Ds leeft al altijd in huis, Fax heeft de eerste 8 à 10 maanden (weet ik niet meer precies) ook in huis gezeten.
Absoluut benchloos, ik kom zelf gek als ik nog maar denk dat ik een ruimte ter grootte van een toilet opgesloten zou worden :schrik:
Haha hier ook liever een kennel dan een bench :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief

Nanna schreef:
Cash schreef:
Cash zou best in een kennel kunnen. Je zal hem niet horen, hij zal gewoon de hele dag wat liggen te maffen. Maar goed, wat kan een hond anders in een kennel?
Klachtenbrieven schrijven en petities indienen.... :19:
Natuurlijk legt hij zich er bij neer, wat moet hij anders? De gemiddelde gevangene legt zich er ook bij neer, wetende dat ontsnappen toch niet mogelijk is. Maar dat een hond stil is in de kennel wil nog niet zeggen dat hij er een tópleven heeft. :roll:
Dat zeg ik toch ook?
En daarbij, als zo'n hond het in zijn hoofd haalt om hysterisch te gaan zitten zijn hebben we daar atlidj nog de blafband of TT voor he.
Niet dat ik zeg dat dit bij DS of Brigitte gebeurd hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Brigitte schreef:Ik kom Tank wel bij jou brengen :engel:
Ik heb zelfs nog een lege kennel. 3x2 meter, met mega nachthok. Alleen geen zwembad.. :hmmm:

Wat een gedoe om een paar uurtjes kennel zeg....
De één kiest hiervoor en de ander daarvoor. Mij lijkt het netjes geregeld zo!

Ik ga me langzamerhand zwaar schuldig voelen hier.... (nog net niet genoeg om ze binnen te halen)
maart
Zeer actief

Cash schreef:
Nanna schreef:
Cash schreef:
Klachtenbrieven schrijven en petities indienen.... :19:
Natuurlijk legt hij zich er bij neer, wat moet hij anders? De gemiddelde gevangene legt zich er ook bij neer, wetende dat ontsnappen toch niet mogelijk is. Maar dat een hond stil is in de kennel wil nog niet zeggen dat hij er een tópleven heeft. :roll:
Dat zeg ik toch ook?
En daarbij, als zo'n hond het in zijn hoofd haalt om hysterisch te gaan zitten zijn hebben we daar atlidj nog de blafband of TT voor he.
Niet dat ik zeg dat dit bij DS of Brigitte gebeurd hoor.
Ds zou hysterisch gaan blaffen hoor, die heeft alleen de eerste 11 weken van haar leven een kennel van de binnenkant gezien :wink:

verder zeg ik ook niet dat hij omdat hij stil is een topleven heeft. Maar dat vind ik van een hond die binnen zit daarom persé ook niet.
Hond zit binnen DUS hij heeft een topleven, gaat ook niet op.

Er zijn best zat honden die binnen zitten en helemaal geen (een in mijn ogen) topleven hebben.
net zoals er honden die buiten zitten helemaal geen topleven hebben.

Gelukkig bestaat er tussen zwart en wit nog een grijze zone :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Met deze hitte zou ik persoonlijk niet blij zijn met een kennel in de zon...
Mijn honden kunnen kiezen overdag. Binnen of buiten. Met dit weer liggen ze binnen. Dumas ligt sowieso altijd in mijn buurt en luca nog wel eens onder de struiken in de tuin. s avonds kunnen ze ook kiezen, beneden of boven. Meestal liggen ze boven op de overloop :F:
Cash
Zeer actief

maart schreef:Ds zou hysterisch gaan blaffen hoor, die heeft alleen de eerste 11 weken van haar leven een kennel van de binnenkant gezien :wink:

verder zeg ik ook niet dat hij omdat hij stil is een topleven heeft. Maar dat vind ik van een hond die binnen zit daarom persé ook niet.
Hond zit binnen DUS hij heeft een topleven, gaat ook niet op.

Er zijn best zat honden die binnen zitten en helemaal geen (een in mijn ogen) topleven hebben.
net zoals er honden die buiten zitten helemaal geen topleven hebben.

Gelukkig bestaat er tussen zwart en wit nog een grijze zone :ok:
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena is een hond die haar hele leven binnen heeft gezeten, toch heeft ze nooit bij ons gelegen, altijd in haar bench met de deur open. Deur dicht heeft ze alleen als pup een paar maanden gehad, dus ze kon altijd los in de kamer. Toch lag ze er dus nooit, niet hier en niet in Apeldoorn... altijd in haar bench of buiten. Dus het verhaal dat een herder zo graag bij zijn baas wil liggen gaat simpelweg niet altijd op. Ook voor Xantos was het een ramp binnen, die wilde niet eens binnen, zat altijd te hijgen voor de deur dat hij maar naar buiten kon.
Al mijn honden hebben overigens minstens tot hun 2e jaar binnengezeten.
Xavi loopt hier ook altijd buiten, is maar weinig binnen (als het moet omdat de deur dicht is, maar ook dan en ook van de winter heeft hij hele dagen buiten gelopen, heeft zich niet gemeld om naar binnen te willen, ook niet als het regent kan droog liggen, staan zitten en lopen indien nodig).
Bijkomend voordeel is dat ik niet op ze hoef te mopperen, geen dingen hoef te verbieden. Ze kunnen buiten en in hun kennels lekker doen wat ze willen.
Ze hebben een enorm kauwbot allemaal, de kleine heeft flesjes en andere speeltjes, ze kunnen lopen, bij elkaar snuffelen door de tralies etc.
Zouden ze het binnen beter hebben? absoluut niet ben ik van overtuigt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het is maar net wat je zelf en je hond gewend is. Ik vind een kennel niks omdat een hond dan wel van alle kanten prikkels krijgt maar hier weinig mee kan. Een bench zie ik al een soort inbakenen, een prikkelloze ruimte, waardoor de hond makkelijk (verplicht) kan rusten. Je moet dan een hond niet langer dan hij wil rusten/slapen in de bench leggen, vind ik dan.

Mijn honden zijn een bench gewend en je merkt dit dat als ze erin liggen dat ze meteen die diepe zucht slaan... :D
Ze slapen er bijna nooit meer in omdat ik het gezelliger vind als ze op de slaapkamer liggen :wink: maar aan Buck merk je dat hij de bench eigenlijk fijner vond ( rustiger) Nu heeft hij het idee dat hij mij s'nachts in de gaten moet houden.
Ik gebruik nu de bench voor het eten en als er visite komt of soms als ik wil dat ze verplicht moeten rusten, voor de honden en mij een "normale" en goede oplossing.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:Ze kunnen buiten en in hun kennels lekker doen wat ze willen.
Ze hebben een enorm kauwbot allemaal, de kleine heeft flesjes en andere speeltjes, ze kunnen lopen, bij elkaar snuffelen door de tralies etc.
Ze kunnen hier ook kauwen, spelen en snuffelen :19: En op een heel wat groter oppervlak dan in zo'n petieterige kennel. Hoezo, ze kunnen "lekker doen wat ze willen"? Wat moet je in jesisnaam dóen op twee vierkante meter?
Hier kunnen ze bovendien contact met me maken wanneer ze dat maar willen. En vooral de herdershondjes zijn altijd in mijn buurt te vinden, zoals dat een herdershond ook betaamt. Nee, ik ben blij dat ik mijn honden niet als apen in een kooi hoef te houden.
Ze zijn hier al lang blij dat ze rustig kunnen liggen en slapen, de tijd dat ik thuis ben trainen ze nl en wandelen ze.
Elke dag speuren daarnaast gaat ze niet in de koude kleren zitten, zeker niet met de verwachting die ik van het speuren heb, dat is geen vrijheid blijheid met iets opzoeken.
Dat is heel strak op de cm speuren en dat kost heel veel energie.
Nogmaals zoals je kunt lezen hebben mijn honden die behoefte niet, die liggen liever buiten...
Wat is het verschil met Xena die in een varikennel ligt (open) de hele dag of in een kennel van meerdere vierkante meters?
Dan ligt ze toch ook niet bij me? De varikennel staat naast de keuken dus niet in de buurt van mij als ik in de kamer zit.
Nogmaals ze komt er echt niet uit, alleen om te drinken en om zich ff te strekken en dan gaat ze retour vari, al jaren.
Xavi heeft de hele tuin tot zn beschikking buiten, kan spelen met de andere honden door de tralies etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
Ze kunnen hier ook kauwen, spelen en snuffelen :19: En op een heel wat groter oppervlak dan in zo'n petieterige kennel. Hoezo, ze kunnen "lekker doen wat ze willen"? Wat moet je in jesisnaam dóen op twee vierkante meter?
Hier kunnen ze bovendien contact met me maken wanneer ze dat maar willen. En vooral de herdershondjes zijn altijd in mijn buurt te vinden, zoals dat een herdershond ook betaamt. Nee, ik ben blij dat ik mijn honden niet als apen in een kooi hoef te houden.

als je er maar ééntje zet van 2 m² kun je ze inderdaad beter in een bench houden.

Mijn idee van kennel is dan blijkbaar toch iets anders dan de Nederlandse gedachten ervoor.
Ik HOEF hem verder ook helemaal niet in een kennel te houden, ik wil dat gewoon. En daar legt hij zich (letterlijk :engel: ) bij neer. Net zoals DS zich neerlegt bij haar binnenleven. Hoewel die ook soms wel eens liever buiten zou willen zitten denk ik, maar dat gaat niet gezien de tuin niet omheind is.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vind het ook wel een verschil of een kennel voor een paar uur is of voor 'altijd'.
Voor een paar uur is ik die van Bri prima lijkt me. Toekomst is om hem nog uit te bouwen!

Hier hebben ze kennels van 3x2. Met gaten in de schuur dat ze naar binnen kunnen.
Nachthokken, manden, vlonders, kluiven en een kong. Daarnaast fietsen, mee werken en intensief trainen.
Neuh, ben er wel van overtuigd dat ze het niet slecht hebben eigenlijk.
Ieder vult het in naar eigen idee....

Indy zou nog gaan binnen, al zou je daar misschien wel horendol van worden omdat ze bij tijden een behoorlijk druk ding is. Denk dat ik véél bezig zou zijn om die rustig te houden binnen.
Mike die wíl je niet binnen hebben... geloof mij maar...... (hartstikke leuke hond hoor!, maar denk dat je daar écht gek van zou worden... denk dat die met het grootste gemak een rondje over de tv, door de raamlijst zou doen :engel: ) Ik geloof ook niet dat hij ooit binnen heeft gewoont.
Cash
Zeer actief

malinois schreef:
Nanna schreef:
Ze zijn hier al lang blij dat ze rustig kunnen liggen en slapen, de tijd dat ik thuis ben trainen ze nl en wandelen ze.
Elke dag speuren daarnaast gaat ze niet in de koude kleren zitten, zeker niet met de verwachting die ik van het speuren heb, dat is geen vrijheid blijheid met iets opzoeken.
Dat is heel strak op de cm speuren en dat kost heel veel energie.
Nogmaals zoals je kunt lezen hebben mijn honden die behoefte niet, die liggen liever buiten...
Wat is het verschil met Xena die in een varikennel ligt (open) de hele dag of in een kennel van meerdere vierkante meters?
Dan ligt ze toch ook niet bij me? De varikennel staat naast de keuken dus niet in de buurt van mij als ik in de kamer zit.
Nogmaals ze komt er echt niet uit, alleen om te drinken en om zich ff te strekken en dan gaat ze retour vari, al jaren.
Xavi heeft de hele tuin tot zn beschikking buiten, kan spelen met de andere honden door de tralies etc.
Nou ja, weet je, mij klinkt het niet zo normaal in de oren hoor dat een hond uit zichzelf de hele dag in een kooitje wil liggen.
En ook niet dat een hond de kennel zo fijn vind omdat bij de baas zijn betekend dat je van alles moet, je strak in het gelid moet lopen e.d.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat zo'n hond zijn kennel als ontspanning ziet; eindelijk geen baas die van alles van mij verwacht maar rust aan mijn hoofd.
Maar ik vind dat dan dus helemaal niks voor de hond.

Ik ben dan toch blij dat mijn honden lekker naast mij op de bank willen liggen of bij mij willen komen zonder de angst dat er van alles van ze verwacht wordt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Daisy@ schreef:Indy zou nog gaan binnen, al zou je daar misschien wel horendol van worden omdat ze bij tijden een behoorlijk druk ding is. Denk dat ik véél bezig zou zijn om die rustig te houden binnen.
Mike die wíl je niet binnen hebben... geloof mij maar...... (hartstikke leuke hond hoor!, maar denk dat je daar écht gek van zou worden... denk dat die met het grootste gemak een rondje over de tv, door de raamlijst zou doen :engel: ) Ik geloof ook niet dat hij ooit binnen heeft gewoont.
Maar dat is toch ook je opvoeding? Waarom kan een werkhond niet leren zich binnen te gedragen? Die van mij kunnen dat prima hoor. En Hera is geen mak lammetje. Hera is in huis ook druk en dat vind ik tot op bepaalde hoogte prima, dan gaat ze haar gekke gang maar , maar we gaan niet over de vensterbanken rennen of op het aanrecht springen.

Ik heb ook wel herders in huis genomen die alleen maar een kennel gewend waren. Dan weten ze idd niet wat ze overkomt en doen ze de gekste dingen maar na een paar dagen gedragen ze zich prima.
En gek genoeg waren die herders niet bij je weg te slaan. Die kozen totaal niet voor de tuin of het balkon maar wel het plekje op de bank naast mij.
AfbeeldingAfbeelding
maart
Zeer actief

Nanna schreef: Omdat je die wèl kunt leren om netjes te volgen, over een hekje te springen en een boef te stellen, maar klaarblijkelijk niet om zich binnen zoals iedere andere hond te gedragen. :19: Onmogelijke opgave. Dat is tenminste het excuus om ze in een kooitje te duwen, want ze zijn na een uurtje training "zo lekker moe" en hebben weer 23 uur rust nodig. Jaja, het is gewoon de baas die dat wel lekker makkelijk vindt....

overdrijven is echt jouw ding hé :F:

Die van mijn trainer zitten overigens binnen in huis, behalve als hij beneden werkt in zijn garage, dan zitten ze ook gewoon bij hem en lopen de ganse dag bij hem rond.
en 's avonds leren ze dan wat over een hekje springen en een boefje pakken. En als hij tijd overheeft, speelt hij nog eens een Speurhond ook met in de 90 punten :F:

één die 23 uur rust nodig heeft, hoef ik overigens niet hoor, die krijgt zo een ticketje retour, zie dat ik nog de kennel moet beginnen schoonmaken ook :mrgreen:

*edit: ff netjes gequoted.
Laatst gewijzigd door maart op 30 mei 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

Cleva schreef:
Zeg dan gewoon:" Joh, het is een beest. Die neemt het zoals het komt."
Dat is namelijk gewoon waar. Maar ga niet zitten doen alsof die kennel er voor zijn plezier is en dat hij er zo blij mee moet zijn.
Dat bestaat namelijk ook maar dat soort kennels zien er echt heel erg anders uit dan deze hondenstalling. Dat is dan meer iets met vrije toegang naar het woonhuis en plek om te graven, schaduw, zon en dergelijke.
ow, maar hier is niets voor zijn plezier. Die hond is er zelfs niet voor zijn plezier, die is er voor mijn plezier :19: en tja, daar moet hij inderdaad maar tevreden mee zijn.

En dat is hij ook denk ik, want ik mezelf toch wel goed in de omgang met mijn honden. Prima sociale honden, doen alles voor me, gaan graag met me om, hebben daarnaast dagelijks hun beweging en vrijheid.... tgoch, nee, te klagen hebben ze niet :wink:

Ik vind de kennel op de foto in het beginbericht ook verre van een kennel die ik zou zetten. In de mijne heeft hij ook schaduw, zon (beperkt, kennel staat tussen de bomen), graven had hij in principe niet maar hij heeft vakkundig een paar latten van de bankirai tegels geplukt en graaft dus daar dan een prachtig gangetje :cheer: . Toegang tot het huis heeft hij echter niet, die krijgt hij alleen soms.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”