Ik kan me hier toch niet zo veel bij voorstellen. Zelfs al ben je iedere dag 4 uur met de hond op pad, dan zit hij toch nog 20 uur in een allicht ruime, maar wel individuele kennel? En als je meerdere honden hebt haal je het eigenlijk toch al niet om veel meer dan 4 individuele uren per dag per hond te besteden (althans, als je daarnaast misschien een baan hebt)? Ik vind het me erg moeilijk voor te stellen dat een baasgericht ras als een herder het verder prima vindt om minstens 20 uur alleen door te brengen. Maar misschien zie ik het verkeerd want ik zit verder helemaal niet in de hondensport. Dat hoor ik dan graag.ElieVandoorne schreef:Op een ander forum zou die post nochtans bitter weinig reacties krijgen. Maar hier word je bijna op één lijn geplaatst met dierenmishandelaars omdat je hond in een kennel vertoeft. Terwijl ik mensen ken die hun honden in een kennel houden, maar er meer actief mee bezig zijn dan pakweg de helft van het forum.Zijn verre van ongelukkige honden en zie dus niet in waarom het niet hondvriendelijk zou zijn...
Ik vind kennels zéker niet per definitie onvriendelijk maar wanneer een hond het grootste deel van de dag in z'n eentje zit heb ik daar al snel moeite mee, of dat nou in een huiskamer of een kennel is.