Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Douce,moet terug van de rechter!!!
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Re: Douce,moet terug van de rechter!!!
Ik begrijp nu dat als je dingen weg laat er dus een heel ander beeld naar voren komt."poeh"
De verdraaide feiten of wisselende verhalen die door de RDE of zijn woordvoerders verspreid worden, waarvan bewijs gevraagd wordt maar enkel en alleen overschreeuwd worden zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Inbeslagnames, rechtszaken die de nodige vraagtekens oproepen. Dan maar niet te spreken over gebeurtenissen uit het verleden die toch wel een bepaald beeld laten zien van de personen achter de RDE.
Bedoel je dat met verdraaide feiten?
Wat bedoel je dan met gebeurtenissen uit het verleden?
Waren dat ook verdraaide feiten?
Dierenleed moeten we samen aanpakken
- poeh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): van alles wat
Ja inderdaad zo bedoel ik dat @donnaperra
Wanneer iets weggelaten wordt zoals o.a de 2 adoptie aanvragen van de mevr. Uit Rijsbergen uit de stukken naar de voorzieningsrechter in Utrecht en de juistheid van het contact met de Franse databank SCC dan krijgt de rechter natuurlijk geen compleet beeld van alles en heeft op basis van wat hij/zij aangeleverd kreeg de beslissing genomen dat Douce in afwachting van het kort geding in beslag werd genomen.
En door te kijken naar het verleden kunnen we enigszins een beeld vormen van bepaalde personen.
Hoe mensen zijn, doen en reageren.
Marianca heeft het steeds over de honden die de dupe zullen worden van deze discussie maar als ik kijk naar één van de oorzaken waardoor België het verbod op invoer van buitenlandse honden wil instellen dan kom ik toch tot een verontrustende conclusie, en krijg een beetje een indruk hoe de mens die hier mede voor verantwoordelijk is voelt,functioneert en een dier ziet.
Regels zijn er om nageleefd te worden schreef de RDE in het kort geding omtrent Douce, maar naar het schijnt dat ze dit eenzijdig bedoelen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GGP1F4717" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer iets weggelaten wordt zoals o.a de 2 adoptie aanvragen van de mevr. Uit Rijsbergen uit de stukken naar de voorzieningsrechter in Utrecht en de juistheid van het contact met de Franse databank SCC dan krijgt de rechter natuurlijk geen compleet beeld van alles en heeft op basis van wat hij/zij aangeleverd kreeg de beslissing genomen dat Douce in afwachting van het kort geding in beslag werd genomen.
En door te kijken naar het verleden kunnen we enigszins een beeld vormen van bepaalde personen.
Marianca heeft het steeds over de honden die de dupe zullen worden van deze discussie maar als ik kijk naar één van de oorzaken waardoor België het verbod op invoer van buitenlandse honden wil instellen dan kom ik toch tot een verontrustende conclusie, en krijg een beetje een indruk hoe de mens die hier mede voor verantwoordelijk is voelt,functioneert en een dier ziet.
Regels zijn er om nageleefd te worden schreef de RDE in het kort geding omtrent Douce, maar naar het schijnt dat ze dit eenzijdig bedoelen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GGP1F4717" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Kijk, dat is een beetje het probleem. Als je met de halve wereld problemen hebt, dan kun je wel blijven volhouden dat de halve wereld het bij het verkeerde eind heeft. Maar een meer plausibele verklaring zou je ook kunnen zoeken binnen de eigen gelederen.ohohoh schreef:Wat zijn jullie werkelijk asociale mensen. Jullie moeten echt psychisch ziek zijn,
De kans dat er dáár ergens iets schort is dan immers veel groter. Maar dat zal wel asociale psychotische onzin zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als ik dit artikel nu lees dat blijkt dus ook dat ze onder meerdere vlaggen werken..........poeh schreef:Ja inderdaad zo bedoel ik dat @donnaperra
Regels zijn er om nageleefd te worden schreef de RDE in het kort geding omtrent Douce, maar naar het schijnt dat ze dit eenzijdig bedoelen.![]()
En ik ben het geheel met de belgische autoriteiten eens waarom honden uit verre landen halen als de eigen asiels ook vol zitten.
Frankrijk , Spanje en de oostbloklanden gaan nu eenmaal anders met hun honden om en er is niet voor niets de uitspraak verbeter de wereld en begin bij jezelf.
We maken het daar lekker makkelijk want er is weer plek dus wordt er weer opnieuw gedumpt en zo zullen daar nooit de ogen open gaan om misschien eens iets aan de mentaliteit te veranderen. Voor mij voelt dit hetzelfde als de broodfok in stand houden door pups te kopen ;-(
En als stichtingen met zulke enorme aantallen honden ophalen dan riekt dat voor mij naar handel........
Sandra

Goh,ben vandaag werken geweest en wat zie ik...er zijn relschoppers op dit Forum..
Mensen die zich aanmelden en hier vanalles en nog wat schelden..
Nou,volgens mij is een cursus lezen wel een goed idee voor jullie..
Ik heb nergens iemand persoonlijk beledigd wat ik natuurlijk niet kan zeggen van sommige hier,het enigste wat IK hier kom doen is over de Stichting praten waar ik WEL goede ervaringen mee heb..Dus,ik praat over goede ervaringen en over het dodingsstation in Frankrijk waar jullie niet echt mee zitten..
Jullie willen antwoorden op vragen die al beantwoord zijn en dus niet meer krijgen,is toch duidelijk?Ik weet wie hier zijn onder andere namen,ben niet van gisteren...ook al denken jullie dat.

Nou,volgens mij is een cursus lezen wel een goed idee voor jullie..

Ik heb nergens iemand persoonlijk beledigd wat ik natuurlijk niet kan zeggen van sommige hier,het enigste wat IK hier kom doen is over de Stichting praten waar ik WEL goede ervaringen mee heb..Dus,ik praat over goede ervaringen en over het dodingsstation in Frankrijk waar jullie niet echt mee zitten..
Jullie willen antwoorden op vragen die al beantwoord zijn en dus niet meer krijgen,is toch duidelijk?Ik weet wie hier zijn onder andere namen,ben niet van gisteren...ook al denken jullie dat.
-
- Zeer actief
Ik ben resque dogs nog steeds dankbaar voor alle honden die ze gered hebben tijdens de RAD.

empyree schreef:Als ik dit artikel nu lees dat blijkt dus ook dat ze onder meerdere vlaggen werken..........poeh schreef:Ja inderdaad zo bedoel ik dat @donnaperra
Regels zijn er om nageleefd te worden schreef de RDE in het kort geding omtrent Douce, maar naar het schijnt dat ze dit eenzijdig bedoelen.![]()
En ik ben het geheel met de belgische autoriteiten eens waarom honden uit verre landen halen als de eigen asiels ook vol zitten.
Frankrijk , Spanje en de oostbloklanden gaan nu eenmaal anders met hun honden om en er is niet voor niets de uitspraak verbeter de wereld en begin bij jezelf.
We maken het daar lekker makkelijk want er is weer plek dus wordt er weer opnieuw gedumpt en zo zullen daar nooit de ogen open gaan om misschien eens iets aan de mentaliteit te veranderen. Voor mij voelt dit hetzelfde als de broodfok in stand houden door pups te kopen ;-(
En als stichtingen met zulke enorme aantallen honden ophalen dan riekt dat voor mij naar handel........
Nou,die WET wilde,zeg bewust wilde,de dierenorganisatie Blid en Asielen in Belgie maar deze WET gaat dus niet door!
Ik heb hier ook honden uit asiels,3 uit belgie en 1 uit NL Mij maakt het niet uit welke hond urgent is uit welk land dan ook.
De spaanse Galgos en Greys hebben nu ook mijn aandacht,altijd beter dat iemand ze adopteert dan wanneer ze vergast worden in het doddingsstation of aan een boom worden gehangen...
Weet je,ik denk weleens eraan om ze de beelden te laten zien van het Asiel Frankrijk of de Website..maar dan gaat de Anti groep daar beginnen,dus laat het maar.irwi schreef:Ik ben resque dogs nog steeds dankbaar voor alle honden die ze gered hebben tijdens de RAD.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat asiel in Frankrijk in Béthune is een gewone SPA en geen dodingstation zoals jullie de onwetende hondenliefhebber willen doen geloven !marianca schreef:Dus,ik praat over goede ervaringen en over het dodingsstation in Frankrijk waar jullie niet echt mee zitten..
Alleen besluit men hier nu eenmaal eerder om kansarme honden een spuitje te geven dan in Nederland maar dan mag je het geen dodingstation noemen.
Zelf heb ik in Nederland in een asiel gewerkt en heb ik soms moeite gehad met het koste wat kost willen plaatsen van sommige honden terwijl zij keer op keer teruggebracht werden vanwege problemen en wie is daar mee gebaat ???????
Sandra

empyree schreef:Dat asiel in Frankrijk in Béthune is een gewone SPA en geen dodingstation zoals jullie de onwetende hondenliefhebber willen doen geloven !marianca schreef:Dus,ik praat over goede ervaringen en over het dodingsstation in Frankrijk waar jullie niet echt mee zitten..
Alleen besluit men hier nu eenmaal eerder om kansarme honden een spuitje te geven dan in Nederland maar dan mag je het geen dodingstation noemen.
Zelf heb ik in Nederland in een asiel gewerkt en heb ik soms moeite gehad met het koste wat kost willen plaatsen van sommige honden terwijl zij keer op keer teruggebracht werden vanwege problemen en wie is daar mee gebaat ???????
Als honden niet geplaatst worden binnen een aantal weken worden ze ingeslapen,dan is het een dodingsstation!!!!! Koste wat kost is goed van je,de meeste honden die geplaats zijn komen nieteens terug en als wel dan door onwetende adoptanten die zo graag een stoere hond willen.Er zitten genoeg oudjes in dat asiel die geplaats zijn en niet alleen de RDE plaats die,meer Stichtingen ...Je kan e rpas over mee praten als je daar bent geweest.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
marianca schreef:empyree schreef:Dat asiel in Frankrijk in Béthune is een gewone SPA en geen dodingstation zoals jullie de onwetende hondenliefhebber willen doen geloven !marianca schreef:Dus,ik praat over goede ervaringen en over het dodingsstation in Frankrijk waar jullie niet echt mee zitten..
Als honden niet geplaatst worden binnen een aantal weken worden ze ingeslapen,dan is het een dodingsstation!!!!! Koste wat kost is goed van je,de meeste honden die geplaats zijn komen nieteens terug en als wel dan door onwetende adoptanten die zo graag een stoere hond willen.Er zitten genoeg oudjes in dat asiel die geplaats zijn en niet alleen de RDE plaats die,meer Stichtingen ...Je kan e rpas over mee praten als je daar bent geweest.

En ja sommige hond worden na een aantal weken ingeslapen maar dat komt omdat bepaalde rassen(kruisingen daarvan) hier gewoon weinig kans maken om herplaatst te worden. De SPA in Béthune vangt veel dieren uit de regio Parijs op omdat die daar al helemaal geen kans maken qua formaat..........
De SPA is gewoon het landelijke ASIEL van Frankrijk !
Sandra

Dus ook oude,gehancicapte honden horen daarbij,die maken geen kans?Want,de RDE redt genoeg van die honden en niet alleen Rottweilers of een bepaald ras/kruising..Trouwens,honden die een bepaald ras of kruising zijn hoeven niet worden ingeslapen,een verstandige adoptant is voldoende..Voor mij en vele vele andere is het Asiel in Frankrijk wel een dodingsstation..word je binnen een bepaalde niet geadopteert wordt je ingeslapen,het asiel zit propvol...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
marianca schreef:Voor mij en vele vele andere is het Asiel in Frankrijk wel een dodingsstation..word je binnen een bepaalde niet geadopteert wordt je ingeslapen,het asiel zit propvol...
Voor mij (en waarschijnlijk vele anderen) is het dus geen dodingsstation.Dat is iets waar honden heen gebracht worden om op een of andere manier vermoord te worden.
Dat is het betreffende asiel niet;honden krijgen daar in elk geval nog een kans om geadopteerd te worden en in een dodingsstation dus niet.
Simpel toch?
En daarbij;op de langere duur red je er geen hond mee als je ze daar alleen maar weg haalt.Dat zorgt er echt alleen maar voor dat er weer plaats is voor de volgende en het zou veel beter zijn om selectiever te importeren en de Fransen ervan te overtuigen dat honden noch een statussymbool noch een wegwerpartikel zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mocht ons iets overkomen, dan hoop ik dat de meisjes in een dodingsstation komen. Samen ergens geplaatst mag ook, maar anders dan maar in een dodingsstation. Dat ze zij aan zij sterven. Een week na ons. Dat lijkt me wel mooi. Moet ik wel nog even ergens laten vast leggen dat Mieppie dan op mijn buik moet liggen, en Saar tussen ons beiden. Gewoon, zoals we ook slapen.marianca schreef:Dus ook oude,gehancicapte honden horen daarbij,die maken geen kans?Want,de RDE redt genoeg van die honden en niet alleen Rottweilers of een bepaald ras/kruising..Trouwens,honden die een bepaald ras of kruising zijn hoeven niet worden ingeslapen,een verstandige adoptant is voldoende..Voor mij en vele vele andere is het Asiel in Frankrijk wel een dodingsstation..word je binnen een bepaalde niet geadopteert wordt je ingeslapen,het asiel zit propvol...
Ik zou jullie graag fotos willen laten zien van Douce,helaas werkt het niet...
Laatst gewijzigd door marianca op 05 nov 2010 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maria7
- Actief
Dit gebeurt in Belgié dus ook .Maar dat zijn dan zeker geen dodingstations.marianca schreef:Voor mij en vele vele andere is het Asiel in Frankrijk wel een dodingsstation..word je binnen een bepaalde niet geadopteert wordt je ingeslapen,het asiel zit propvol...

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
-
- Zeer actief
In nederland zijn er ook genoeg wantoestanden. Daar hoef je niet voor naar frankrijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Maria7
- Actief
Mag je foto,s maken van Douce terwijl zij in beslag is genomen en bij een onafhankelijk iemand hoort te zitten?Raar dat dit wordt toegestaan terwijl het kortgeding nog plaats moet vinden.marianca schreef:Ik zou jullie graag fotos willen laten zien van Douce,helaas werkt het niet...

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik zie geen foto's........Alleen de melding dat ik niet de permissies heb om de afbeelding te downloaden.

- poeh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): van alles wat
Ik ook niet 

@Maria
Ik heb begrepen dat de Familie V afziet van een rechtszaak...
Ik heb begrepen dat de Familie V afziet van een rechtszaak...

-
- Zeer actief
niet want ze zijn niet te zien, waarom niet simpel een foto op photobucket uploaden en via de img button hier plaatsen?marianca schreef:http://www.ons-dierenforum.nl/download/ ... ?id=98&t=1
http://www.ons-dierenforum.nl/download/ ... ?id=98&t=1
Toch gelukt...
Overigens de laatste bewegende beelden van de hond op het adres waar ze al maanden zit met een andere hond geeft me niet de indruk dat het een zieke hond is die slecht in haar vel zit.
Blijf gewoon van mening dat op het moment dat je ziet dat een hond op zijn plek zit je gewoon blij moet zijn dat die hond een leuk adres heeft en niet op strepen moet gaan staan omdat het zo nu eenmaal moet gaan en in je recht staat.
Ook de manier waarop de dames van de stichting zich profileerden bij de rijdende rechter was niet echt reclame voor de stichting

Blijf het dieptriest vinden dat er over de rug van een hond die ogenschijnlijk op een leuk adres zat nu dit allemaal speelt.
En over herplaatsers uit het buitenland dat is een andere discussie want ook ik ben van mening dat er in Nederland ook genoeg dieren in een asiel zitten die een mooi plekje verdienen en kunnen krijgen.
Hier bij Douce vind ik het knap zielig dat er zo een gehakketak is over en weer, en dat er over gepraat wordt is alleen maar mooi in de zin van dat dit bekend wordt en hoe deze stichting te werk gaat blijkbaar. Doodzwijgen is de kop in het zand steken er zijn prima herplaatsingstichtingen, en mensen die herplaatsen en honden opvangen, zij zo ik hier en daar lees en hoor verschillende mensen op dit forum die honden opvangen en observeren en resocialiseren en kijken waar ze het best te plaatsen zijn.
Die mensen steken er tijd in, en zijn met de honden bezig zodat ze kunnen zien in wat voor soort omgeving de hond zou kunnen passen, zijn ook mensen die hondengedrag bestuderen en inschatten, ik heb daar meer vertrouwen in dan een herplaatsing stichting die honden van de dood red in frankrijk en naar het zich laat aanzien niet echt de honden eerst leert kennen voor de herplaatsing
- Maria7
- Actief
Staat er niks onder de urls?Gelukkig maar ,want ik hoef niet te weten hoe Douce er nu uitziet,pffffff.Zij zal de Fam,de V vreselijk missen en natuurlijk ook haar hondenmaatje.

Gaat niet plaatsvinden,Familie V ziet ervan af...Tja,waarom zouden ze dat doen?Maria7 schreef:Mag je foto,s maken van Douce terwijl zij in beslag is genomen en bij een onafhankelijk iemand hoort te zitten?Raar dat dit wordt toegestaan terwijl het kortgeding nog plaats moet vinden.marianca schreef:Ik zou jullie graag fotos willen laten zien van Douce,helaas werkt het niet...
-
- Zeer actief

Even je geholpen om de foto's te laten zien
-
- Zeer actief
Hebben misschien al een andere hondmarianca schreef:Gaat niet plaatsvinden,Familie V ziet ervan af...Tja,waarom zouden ze dat doen?Maria7 schreef:Mag je foto,s maken van Douce terwijl zij in beslag is genomen en bij een onafhankelijk iemand hoort te zitten?Raar dat dit wordt toegestaan terwijl het kortgeding nog plaats moet vinden.marianca schreef:Ik zou jullie graag fotos willen laten zien van Douce,helaas werkt het niet...

Bedankt,maar hoe heb je dat gedaan?Ik zet ze tussen de URL,de kopie,maar jij hebt meteen de foto...blondie schreef:
Even je geholpen om de foto's te laten zien