ik vond het van hem geen aardige opmerking en hij kènt mij niet eens, vandaarBrigitte schreef:Dit is een forum daar mag iedereen reageren, kan ook wel van jou zeggen dat je nooit eens ergens anders dan je eigen topics reageertPak-de-bal schreef:wat doe jij er ineesn tussen, kleine snotneus, heb je geen huiswerk?matthijs schreef:Waarom ben jij zoals je bent, topic na topic?heb jij geen hond uit te laten of mag je niet naar buiten van hem?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tot 2x toe maltezers doodbijten
Moderator: moderatorteam
-
Pak-de-bal
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, menig Pitbull zou die vasthoudendheid willen bezitten denk ikmalinois schreef:jij bent nog veel erger dan welke pittbull dan ookPak-de-bal schreef:vind ik niet, je neemt een hond , die zowel in het verleden , als in het heden, wel erg veel kleine hondjes aanvaltmo schreef:wubjes schreef:Hoe dan ook .. gewoon in en in triest voor alle partijen
En dan altijd en eeuwig de discussie van dat keffende bolletje en die misdadige pitbull![]()
Het zijn honden.. persoonlijkheden.. individuen het had net zo goed een maltezer kunnen zijn die een chihuahua uit elkaar scheurt![]()
Wij zijn toch zelf verantwoordelijk voor de daden van onze honden
Lekker makkelijk om het steeds op het ras af te schuiven....![]()
gr.monique
en dood heeft gebeten![]()
of je neemt er eentje of niet .... aan jou de keus , niet van mij !
je neemt dus óok het risico mee !! ....
ik word er een beetje ziek van, dat de stafford - en pittbull-lovers,
altijd en eeuwig weer de discussie hebben van:
nou, andere honden zijn ook zo , hoor !![]()
![]()
hoe komen jullie erbij, om steeds maar weer zo te zijn ?
Keer op keer, en topic en topic
zal je buuf zijn zeg
-
Brigitte
- Zeer actief
Ken jij wel iedereen dan waar je geen aardige opmerkingen tegen maakt?Pak-de-bal schreef:ik vond het van hem geen aardige opmerking en hij kènt mij niet eens, vandaarBrigitte schreef:Dit is een forum daar mag iedereen reageren, kan ook wel van jou zeggen dat je nooit eens ergens anders dan je eigen topics reageertPak-de-bal schreef:wat doe jij er ineesn tussen, kleine snotneus, heb je geen huiswerk?matthijs schreef:Waarom ben jij zoals je bent, topic na topic?heb jij geen hond uit te laten of mag je niet naar buiten van hem?
Laatst gewijzigd door Brigitte op 03 jun 2008 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pak-de-bal
wie is er geen pitbull haatster dan , na het zoveelste doodbijt-incidentAnne Panne schreef:en ik word een beetje ziek van jou, pitbullhater..ik word er een beetje ziek van, dat de stafford - en pittbull-lovers,
nou, andere honden zijn ook zo , hoor !
je doet precies het zelfde als die pitbulllovers.. maar dan andersom..
ik word daar zo doodziek van ! , hoeveel honden volgen nog?
morgen kan het die van jou zijn !
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
ik NIET iig.. ik kan namelijk nog logisch nadenken.. jij nietPak-de-bal schreef:wie is er geen pitbull haatster dan , na het zoveelste doodbijt-incidentAnne Panne schreef:en ik word een beetje ziek van jou, pitbullhater..ik word er een beetje ziek van, dat de stafford - en pittbull-lovers,
je doet precies het zelfde als die pitbulllovers.. maar dan andersom..![]()

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik, ik krijg dan vaak meer een hekel aan de baasjesPak-de-bal schreef:wie is er geen pitbull haatster dan , na het zoveelste doodbijt-incidentAnne Panne schreef:en ik word een beetje ziek van jou, pitbullhater..ik word er een beetje ziek van, dat de stafford - en pittbull-lovers,
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik. Ondanks dat ik een hapklaar brokje heb.Pak-de-bal schreef:wie is er geen pitbull haatster dan , na het zoveelste doodbijt-incidentAnne Panne schreef:en ik word een beetje ziek van jou, pitbullhater..ik word er een beetje ziek van, dat de stafford - en pittbull-lovers,
Als wij ooit in een land zouden gaan wonen waar de RAD niet geldt dan gaan wij ook absoluut overwegen om een leuke red nose pitbull teef te kopen. Prachtige honden en over het algemeen gewoon heel lief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Mickie schreef:En vanmorgen in de krant, zie vooral het vetgedrukte in rood, was het in het eerste bericht niet precies andersom?![]()
Neemt niet weg dat het nooit had mogen gebeuren.
-
Pak-de-bal
- Mit
- Zeer actief
Dát geeft weer een heel andere kijk op het verhaal dus...Mickie schreef:En vanmorgen in de krant, zie vooral het vetgedrukte in rood, was het in het eerste bericht niet precies andersom?
BN De Stem schreef:BREDA - Advocaat Menno Buntsma vindt dat de politie onnodig veel risico heeft genomen door een agressieve American Staffordshireterriër na een fataal bijtincident in Breda niet onmiddellijk in beslag te nemen.
De gebeurtenissen vonden het afgelopen weekeinde plaats in de Bredase Vestingstraat en zorgden daar voor veel opwinding. Dader Rocco logeerde bij een kennis van zijn baasje, die net als het echtpaar Van Gool in de Vestingstraat woont. Speedy werd zaterdagavond het eerste slachtoffer van Rocco. Buntsma vindt het onbegrijpelijk dat de politie de hond toen niet in beslag heeft genomen. Dat gebeurde pas na het tweede incident. "Het is toch niet niks? Speedy is door die hond verscheurd. Wat is er dan nodig om zo'n hond in beslag te nemen?", vraagt Buntsma zich af.
Een politiewoordvoerster laat weten dat Rocco gewoon aangelijnd was en werd bestormd door de losgerukte Speedy. Het hondje werd uitgelaten door de zoon van het echtpaar. De oppas heeft Rocco meteen na de aanval teruggebracht naar het café van zijn baasje aan de Boschstraat. Voor de politie was dat voldoende om aan te nemen dat de hond geen gevaar meer vormde voor de omgeving. Maar Rocco werd later die nacht door iemand uit het café meegenomen. Wat er vervolgens is gebeurd, blijft een raadsel. Feit is dat Rocco zondagmorgen rond 6.15 uur weer in de Vestingstraat liep. Vrij als een vogel. Toen de vrouw des huizes Jamy uitliet, sloeg Rocco voor de tweede keer toe. Ook nu weer met fatale gevolgen.
Buntsma: "Je moet er niet aan denken wat er in een dergelijke situatie nog meer had kunnen gebeuren. Stel je voor dat het later op de dag was geweest en dat er kinderen in de buurt aan het spelen waren."
Buntsma zegt dat het echtpaar aangifte zal doen van de 'moord' op hun honden. Hij overweegt daarnaast nog een aanklacht tegen de politie in te dienen voor nalatigheid. Volgens de politie is aangifte doen niet nodig, omdat het Openbaar Ministerie al onderzoekt of Rocco legaal of illegaal is. In het laatste geval zal er een zaak van gemaakt worden.
De eigenaar van de hond verblijft in het buitenland, maar zou al wel hebben laten weten dat hij bereid is de schade te vergoeden. Voor baasje Ton van Gool is dat een schrale troost. "Wij krijgen daar onze hondjes niet mee terug. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit gebeurd is."
In dat geval is het, hoe sneu ook, de verantwoordelijkheid van de maltheser eigenaren.
- Mit
- Zeer actief
Honden hóeven toch geen allemansvriendjes te zijn?Pak-de-bal schreef:een pittbull?S@ndr@ schreef:ik ook niet , ondanks dat ik zelf niet aan het ras zal beginnen, mogen ze er van mij zijn, met alle liefde zelf.
Maar als je weet dat het in de genen, toch een keer fout zou kunnen gaan?
ook nog?
Hate to burst your bubble, maar ook jouw Bauke zou een keer een hondje kunnen grijpen...Honden zijn honden, dicht ze geen sociale mens eigenschappen toe...
-
Pak-de-bal
ik heb het idee, dat de politieagenten niet durfden iets verder te doen,Mickie schreef: Voor de politie was dat voldoende om aan te nemen dat de hond geen gevaar meer vormde voor de omgeving.
een misschien gespannen sfeer daar in het café?
anders is het duidelkijk dat ze in slaap waren gevallen:"
"hondje dood, en verscheurd ? ...maar geeft niet, hoor....volgende keer niet meer doen, hè?
-
Pak-de-bal
nou ja zeg !.. wat een onzin !Jinx schreef:Honden hóeven toch geen allemansvriendjes te zijn?
Hate to burst your bubble, maar ook jouw Bauke zou een keer een hondje kunnen grijpen...Honden zijn honden, dicht ze geen sociale mens eigenschappen toe...
wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
dat elke hond maar een ander aanvalt en doodbijt?
lees jij maar weer eens de boeken, voordat je hier wat opschrijft..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Kind wat kunnen mij die genen schelen,Pak-de-bal schreef:een pittbull?S@ndr@ schreef:ik ook niet , ondanks dat ik zelf niet aan het ras zal beginnen, mogen ze er van mij zijn, met alle liefde zelf.
Maar als je weet dat het in de genen, toch een keer fout zou kunnen gaan?
ook nog?
Baco heeft een staf vriendinnetje, Bo
Bo is een lekker ding.
Er loopt hier ook een stafje die met geen enkele hond kan, net als Sammie, hij kwispeld als hij je ziet met je hond, tot je dichtbij genoeg bent -maar die zit bij een super eigenaar, die krijgt de kans niet wat dan ook kwaad te doen.
Het is echt aan de eigenaren om er goed mee om te gaan.
en ik heb geen last van welke hond dan ook zolang er verantwoordelijk mee om wordt gegaan,
Ik heb hier last van vuilnisbakkies en een koiker die regelmatig ontsnapt
en dan hap snap doet naar mijn mannen
- Moos
- Zeer actief
Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. De doodstraf omdat een hond een andere hond 'bestormd' (wat dat dan ook precies in mag houden) is wel erg grof he?Jinx schreef:Dát geeft weer een heel andere kijk op het verhaal dus...Mickie schreef:En vanmorgen in de krant, zie vooral het vetgedrukte in rood, was het in het eerste bericht niet precies andersom?
BN De Stem schreef:BREDA - Advocaat Menno Buntsma vindt dat de politie onnodig veel risico heeft genomen door een agressieve American Staffordshireterriër na een fataal bijtincident in Breda niet onmiddellijk in beslag te nemen.
De gebeurtenissen vonden het afgelopen weekeinde plaats in de Bredase Vestingstraat en zorgden daar voor veel opwinding. Dader Rocco logeerde bij een kennis van zijn baasje, die net als het echtpaar Van Gool in de Vestingstraat woont. Speedy werd zaterdagavond het eerste slachtoffer van Rocco. Buntsma vindt het onbegrijpelijk dat de politie de hond toen niet in beslag heeft genomen. Dat gebeurde pas na het tweede incident. "Het is toch niet niks? Speedy is door die hond verscheurd. Wat is er dan nodig om zo'n hond in beslag te nemen?", vraagt Buntsma zich af.
Een politiewoordvoerster laat weten dat Rocco gewoon aangelijnd was en werd bestormd door de losgerukte Speedy. Het hondje werd uitgelaten door de zoon van het echtpaar. De oppas heeft Rocco meteen na de aanval teruggebracht naar het café van zijn baasje aan de Boschstraat. Voor de politie was dat voldoende om aan te nemen dat de hond geen gevaar meer vormde voor de omgeving. Maar Rocco werd later die nacht door iemand uit het café meegenomen. Wat er vervolgens is gebeurd, blijft een raadsel. Feit is dat Rocco zondagmorgen rond 6.15 uur weer in de Vestingstraat liep. Vrij als een vogel. Toen de vrouw des huizes Jamy uitliet, sloeg Rocco voor de tweede keer toe. Ook nu weer met fatale gevolgen.
Buntsma: "Je moet er niet aan denken wat er in een dergelijke situatie nog meer had kunnen gebeuren. Stel je voor dat het later op de dag was geweest en dat er kinderen in de buurt aan het spelen waren."
Buntsma zegt dat het echtpaar aangifte zal doen van de 'moord' op hun honden. Hij overweegt daarnaast nog een aanklacht tegen de politie in te dienen voor nalatigheid. Volgens de politie is aangifte doen niet nodig, omdat het Openbaar Ministerie al onderzoekt of Rocco legaal of illegaal is. In het laatste geval zal er een zaak van gemaakt worden.
De eigenaar van de hond verblijft in het buitenland, maar zou al wel hebben laten weten dat hij bereid is de schade te vergoeden. Voor baasje Ton van Gool is dat een schrale troost. "Wij krijgen daar onze hondjes niet mee terug. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit gebeurd is."
In dat geval is het, hoe sneu ook, de verantwoordelijkheid van de maltheser eigenaren.
We hebben net een hele discussie gehad in dit topic dat honden soms ook los kunnen schieten. "losgerukte Speedy" is misschien ook zo'n geval.
Een losgeschoten hondagressieve hond die een andere hond doodbijt daar mogen we niet van zeggen dat hij dood moet.
Maar een losgeschoten klein hondje waarvan we niet eens weten hoe hij op Rocco afvloog (maar Rocco doodbijten was lastig geworden), die mag wel de doodstraf krijgen? En dan niet via euthanasie, nee, gewoon verscheuren die hap.

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Marjolein,
kom jij uit een ei?
leef je onder een steen?
wat is dat toch met jou dat je altijd en overal bij je punt blijft en gewoon nooit maar dan ook nooit afwijkt van dat wat jij denkt dat de wereld zou moeten zijn????
Ik snap het niet hoor,hoe je het voor elkaar krijgt,en wat zul je elke keer teleurgesteld zijn als er weer iemand tegendraads is en niet doet wat in jouw verwachting ligt,vermoeiend.
kom jij uit een ei?
leef je onder een steen?
wat is dat toch met jou dat je altijd en overal bij je punt blijft en gewoon nooit maar dan ook nooit afwijkt van dat wat jij denkt dat de wereld zou moeten zijn????
Ik snap het niet hoor,hoe je het voor elkaar krijgt,en wat zul je elke keer teleurgesteld zijn als er weer iemand tegendraads is en niet doet wat in jouw verwachting ligt,vermoeiend.
- Mit
- Zeer actief
Dat zeg ik niet schat. Maar honden hebben hondengedrag. Niet alle honden vinden elkaar aardig. Het is aan de eigenaren om dat in de gaten te houden.Pak-de-bal schreef:nou ja zeg !.. wat een onzin !Jinx schreef:Honden hóeven toch geen allemansvriendjes te zijn?
Hate to burst your bubble, maar ook jouw Bauke zou een keer een hondje kunnen grijpen...Honden zijn honden, dicht ze geen sociale mens eigenschappen toe...![]()
wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
dat elke hond maar een ander aanvalt en doodbijt?![]()
Juist mensen die denken dat hun hond nóóóóóit iets zal doen zijn imo een risico.
En ik bepaal zelf wel of ik hier meepost of niet. Ik heb zelf een leuk allemansvriendje én een niet heel sociale hond, dus denk dat ik hier best over mee kan praten.
- Mit
- Zeer actief
Nee Marloes, je hebt inderdaad gelijk. Mijn excusesMoos schreef:Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. De doodstraf omdat een hond een andere hond 'bestormd' (wat dat dan ook precies in mag houden) is wel erg grof he?Jinx schreef:Dát geeft weer een heel andere kijk op het verhaal dus...Mickie schreef:En vanmorgen in de krant, zie vooral het vetgedrukte in rood, was het in het eerste bericht niet precies andersom?
We hebben net een hele discussie gehad in dit topic dat honden soms ook los kunnen schieten. "losgerukte Speedy" is misschien ook zo'n geval.
Een losgeschoten hondagressieve hond die een andere hond doodbijt daar mogen we niet van zeggen dat hij dood moet.
Maar een losgeschoten klein hondje waarvan we niet eens weten hoe hij op Rocco afvloog (maar Rocco doodbijten was lastig geworden), die mag wel de doodstraf krijgen? En dan niet via euthanasie, nee, gewoon verscheuren die hap.
Maar het is dan in elk geval niet zo zwart wit als 1 persoon hier schijnt te denken, dat alleen de stafford schuld heeft.
Het blijft uiteraard gewoon een vreselijke situatie voor alle betrokken eigenaren...
- Moos
- Zeer actief
Wie zegt dat de Maltezer aanviel? Hij stormde erop af. Er stormt zo vaak een Labje op mijn honden af, maar niet om aan te vallen hoor.Mickie schreef:Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijftPak-de-bal schreef:wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
Het blijft toch speculatie voor een groot deel.

- Mit
- Zeer actief
Ik denk dat Marjolein teveel uitgaat van de boeken.Mickie schreef:Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijftPak-de-bal schreef:wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
Ik heb die boeken heus wel gelezen, maar ik leer juist het meest van hoe mijn honden zich gedragen. Dat haal je niet uit al die leuk bedoelde boeken.
Misschien zou Marjolein iets meer naar honden algemeen moeten kijken en iets minder van het geschreven woord moeten uitgaan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar als je er deze draai aan geeft dan is het dus sowieso de schuld van de eigenaar van de grootste hond? Ik begrijp wel dat het nooit mag gebeuren maar dat neemt niet weg dat je met een kleine hond ook die verantwoordelijkheid hebt. Het verhaal is nu totaal anders en zo nalatig was die oppas dus niet. De maltezer vliegt een veel te grote hond aan en krijgt helaas fataal lik op stuk. Super super super erg, maar ook wel erg moeilijk te voorkomen.Moos schreef: Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. De doodstraf omdat een hond een andere hond 'bestormd' (wat dat dan ook precies in mag houden) is wel erg grof he?
Als ik met Dapper loop en er komt een kaninchentekkel die hem aanvalt en hij bijt 1 keer goed terug kan het al einde verhaal zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
O.k daar had ik overheen gelezen(is ook heel moeilijk om een malthezer te houden, )Mickie schreef:Het jochie was 26S@ndr@ schreef:geen enkele hond verdient de doodstraf, in dit verhaal, en verantwoordelijkheid neerleggen bij een joggie die een hondje uitlaat, vind ik ook veel te ver gaan.
domme ongelukken , maar 2 keer binnen 24 uur, de duivel schijt dan wel erg nadrukkelijk op een hoop
ik verander jochie, in lummel van 26
- Moos
- Zeer actief
Tot op zekere hoogte zal de Stafford niet alleen schuld hebben natuurlijkJinx schreef: Nee Marloes, je hebt inderdaad gelijk. Mijn excuses![]()
Maar het is dan in elk geval niet zo zwart wit als 1 persoon hier schijnt te denken, dat alleen de stafford schuld heeft.
Het blijft uiteraard gewoon een vreselijke situatie voor alle betrokken eigenaren...
Ik vind alleen wel dat een hond doodbijten zodanig grof is dat hoe het ook gegaan is een groot deel van de schuld daar toch wel ligt. Had de Stafford een muilkorf om gehad had dit bijvoorbeeld al niet kunnen gebeuren.
Als je je hond die een andere hond killed bij een oppas brengt omdat jij zo nodig op vakantie moet lijkt me die oppas een muilkorf meegeven bijvoorbeeld geen heel slecht idee.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tuurlijk, maar als mijn honden zich agressief gedragen aan de lijn en ze krijgen een loslopende hond te pakken, puur speculatief want dat gebeurd verder niet, dan vind ik het toch zo dat de loslopende hond schijnbaar zelf wilde vechten. Welke hond loopt nu in de kaken van een uitvallende agressieve hond? Ze kunnen ook gewoon uit de buurt blijven als ze loslopen en de maltezer blijkt nu losgerukt. Gerukt nog welMoos schreef:Wie zegt dat de Maltezer aanviel? Hij stormde erop af. Er stormt zo vaak een Labje op mijn honden af, maar niet om aan te vallen hoor.Mickie schreef:Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijftPak-de-bal schreef:wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
Het blijft toch speculatie voor een groot deel.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik wordt erg nieuwschierig naar welke boeken ze dan leest, Harry potter ofzoJinx schreef:Ik denk dat Marjolein teveel uitgaat van de boeken.Mickie schreef:Zoals je hebt kunnen lezen was het de Maltheser die de (aangelijnde) staff aanviel. Dat werpt toch echt een ander licht op de zaak. Maar goed, dat wil jij niet horen, dus lees je dat ook niet. Oogkleppen op en maar doordenderen... en dan ook nog doodleuk zeggen dat een ander maar eens iets moet lezen voor hij hier wat opschrijftPak-de-bal schreef:wij , als mensen, moeten er op toezien, dat het hier geen wildernis wordt,
Ik heb die boeken heus wel gelezen, maar ik leer juist het meest van hoe mijn honden zich gedragen. Dat haal je niet uit al die leuk bedoelde boeken.
Misschien zou Marjolein iets meer naar honden algemeen moeten kijken en iets minder van het geschreven woord moeten uitgaan
het gaat in iedergeval niet over hondengedrag zoals ik ze ervaar
- Mit
- Zeer actief
Nouja, wat Marloes zegt is ook zo. Niemand weet of die Maltezer echt aanviel of kwam snuffelen. Maar dat maakt gewoon niet uit als je een hond hebt die niet met andere honden kan.MARC_S schreef:Maar als je er deze draai aan geeft dan is het dus sowieso de schuld van de eigenaar van de grootste hond? Ik begrijp wel dat het nooit mag gebeuren maar dat neemt niet weg dat je met een kleine hond ook die verantwoordelijkheid hebt. Het verhaal is nu totaal anders en zo nalatig was die oppas dus niet. De maltezer vliegt een veel te grote hond aan en krijgt helaas fataal lik op stuk. Super super super erg, maar ook wel erg moeilijk te voorkomen.Moos schreef: Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. De doodstraf omdat een hond een andere hond 'bestormd' (wat dat dan ook precies in mag houden) is wel erg grof he?
Als ik met Dapper loop en er komt een kaninchentekkel die hem aanvalt en hij bijt 1 keer goed terug kan het al einde verhaal zijn.Ik kan hem niet wegtoveren natuurlijk
Als ik hier Quasar aan de lijn heb, en er komt een Rottweiler bij, of die nu snuffelt of aanvalt, ik weet niet wat Quasar zal doen.
Maar ik vind het wel fijn dat er even wat meer duidelijkheid is, en dat het dus niet de schuld is van de stafford eigenaar. En waarschijnlijk ook niet de schuld van de Maltezer eigenaar omdat die inderdaad losschoot.
Dus hoe stom het dan ook klinkt, ik vind eigenlijk dat er helemaal geen schuld bestaat in dit verhaal.
Wat wel kwalijk is is dat de Stafford door iemand is losgelaten 's nachts...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Kleine hondjes zijn nou eenmaal eerder stuk dan grote.
Zo gaat dat.
Stabijs zijn vaak genoeg ook etters trouwens, zeker bij de verkeerde baas.
En elke hond kun je gek maken of asociaal naar mensen/honden. Zo moeilijk is dat niet.
De enige keer dat ik gebeten ben was door een pekingees, en ik heb een dwergkees gekend die altijd een straal van 5 meter ruimte om zich heen had.
Maar ja, dat mag, zo'n schattig schoothondje.
Logisch ook he, altijd opgetild om hem te beschermen tegen de enge honden uit de buurt. Ja, daar wordt Keesje wat angstig van, van die grote boze honden. Hij doet niks, hoor, hij waarschuwt alleen maar
Tis maar goed dat ze WA verzekerd waren, Keesje had heel wat broekspijpen op zijn geweten en als ie een grote Kees was geweest vast ook wel kleine hondjes.
Maar dan nog was ie hooguit vals geweest, niet gevaarlijk.
Dat zijn alleen enge herders en pittbuls, dat is duidelijk.
Zo gaat dat.
Stabijs zijn vaak genoeg ook etters trouwens, zeker bij de verkeerde baas.
En elke hond kun je gek maken of asociaal naar mensen/honden. Zo moeilijk is dat niet.
De enige keer dat ik gebeten ben was door een pekingees, en ik heb een dwergkees gekend die altijd een straal van 5 meter ruimte om zich heen had.
Maar ja, dat mag, zo'n schattig schoothondje.
Tis maar goed dat ze WA verzekerd waren, Keesje had heel wat broekspijpen op zijn geweten en als ie een grote Kees was geweest vast ook wel kleine hondjes.
Maar dan nog was ie hooguit vals geweest, niet gevaarlijk.
Dat zijn alleen enge herders en pittbuls, dat is duidelijk.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 03 jun 2008 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Hij stormde erop af. Daar maakt iedereen aanvallen van, maar zoals ik al zei, er stormen dagelijks Labjes op mij honden af, die toch echt niet aanvallen tot doel hebben.MARC_S schreef:Maar als je er deze draai aan geeft dan is het dus sowieso de schuld van de eigenaar van de grootste hond? Ik begrijp wel dat het nooit mag gebeuren maar dat neemt niet weg dat je met een kleine hond ook die verantwoordelijkheid hebt. Het verhaal is nu totaal anders en zo nalatig was die oppas dus niet. De maltezer vliegt een veel te grote hond aan en krijgt helaas fataal lik op stuk. Super super super erg, maar ook wel erg moeilijk te voorkomen.Moos schreef: Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. De doodstraf omdat een hond een andere hond 'bestormd' (wat dat dan ook precies in mag houden) is wel erg grof he?
Als ik met Dapper loop en er komt een kaninchentekkel die hem aanvalt en hij bijt 1 keer goed terug kan het al einde verhaal zijn.Ik kan hem niet wegtoveren natuurlijk
De tweede Maltezer kwam iig niet zelf op die hond af, en die heeft hij ook vermoord, dus ergens lijkt me dat dit toch meer een gevalletje is van een hond-agressieve hond die gewoon ook graag voor de kill gaat, dan een grote sterke hond die zichzelf verdedigde tegen een kamikaze-Maltezer.