Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zoie schreef: met broedende zwanen moet je idd wel degelijk oppassen. Luna is ook eens geintimideerd door zo'n zwaan, en ik was blij dat het goed afliep.
Ik raak zelf zwaar geintimideerd door broedende zwanen :N: Ze hebben een keer vlakbij waar ik toen woonde gebroed, nou ik fietste en liep wel een stukje om hoor, wat een agressie!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef: Rio weet ik bijna zeker van dat ik hem zou moeten aanlijnen bij een loopse teef ophaar hoogtepunt omdat ik hem anders niet zou meekrijgen ,niet met wat lekkers ,niet met een balletje want meneer denkt dan liever aan zijn eigen ballen :mrgreen: ga ik zomaar van uit.
Dat maakt van Rio geen losgeslagen ongeleid projectiel en die indruk krijg ik weer uit wat ik hier zo lees wanneer je dat niet zonder meer zonder aanlijnen lukt.
Het gros van de honden die ik ken, zijn niet 100 % gehoorzaam. Zelfs honden waar veel mee getraind wordt, hebben toch wel iets waarbij ze moeilijk onder appel te zetten zijn. Dat kan jagen zijn, ballen, loopse teven, seksegenoten of iets anders. Ik denk dat het aan de baas is om je hond goed te kennen en te zorgen dat anderen ook op die ongehoorzame momenten geen last van je hond hebben. Ik zie werkelijk niet in wat er mis mee is om je hond op zo'n moment terug te roepen (of er heen te rennen) en aan te lijnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:
Zoie schreef: met broedende zwanen moet je idd wel degelijk oppassen. Luna is ook eens geintimideerd door zo'n zwaan, en ik was blij dat het goed afliep.
Ik raak zelf zwaar geintimideerd door broedende zwanen :N: Ze hebben een keer vlakbij waar ik toen woonde gebroed, nou ik fietste en liep wel een stukje om hoor, wat een agressie!
overigens was luna zelf niet zo onder de indruk. Die probeerde vanuit het water de zwaan te bijten :N:

Je kunt er idd beter uit de buurt blijven, zeker met een hond.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

billy schreef: Ook beschadigde pa auto's omdat hij zijn spiegelbeeld erin zag, dus iedereen parkeerde verderop. :mrgreen:

Groetjes Els
:mrgreen:

Voor zwanen heb ik ook heilig respect, sowieso om hun schitterende uiterlijk, maar inderdaad ook omdat als ze 'boos' zijn, je liever niet in hun weg wilt staan. :mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
tineke schreef: Rio weet ik bijna zeker van dat ik hem zou moeten aanlijnen bij een loopse teef ophaar hoogtepunt omdat ik hem anders niet zou meekrijgen ,niet met wat lekkers ,niet met een balletje want meneer denkt dan liever aan zijn eigen ballen :mrgreen: ga ik zomaar van uit.
Dat maakt van Rio geen losgeslagen ongeleid projectiel en die indruk krijg ik weer uit wat ik hier zo lees wanneer je dat niet zonder meer zonder aanlijnen lukt.
Het gros van de honden die ik ken, zijn niet 100 % gehoorzaam. Zelfs honden waar veel mee getraind wordt, hebben toch wel iets waarbij ze moeilijk onder appel te zetten zijn. Dat kan jagen zijn, ballen, loopse teven, seksegenoten of iets anders. Ik denk dat het aan de baas is om je hond goed te kennen en te zorgen dat anderen ook op die ongehoorzame momenten geen last van je hond hebben. Ik zie werkelijk niet in wat er mis mee is om je hond op zo'n moment terug te roepen (of er heen te rennen) en aan te lijnen.
Nee ik zie ook niet wat daar mis aan is tenzij je hond agressief zou kunnen zijn maar dat vind ik dan weer een heel andere verhaal :wink:
Rio kan strondeigenwijs zijn maar het is ook een lieve vriendelijke knuffelbeer waarbij ik zeker niet alles uit de kast zou willen halen om hem dat af te leren.
Dan zou ik zijn karakter moeten breken en dat zou het mij nooit niet waard zijn.
Uiteraard zorg ik dat andere geen overlast van hem hebben maar ook dat lijkt me duidelijk :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:

Ja, zelfs de meest gehoorzame hond heeft wel zo'n soft spot. Voor Billy is dat paardenpoep eten. Als ik de poep niet eerder zie dan hij en geen 'uhuh' of 'nee' zeg dan heeft 'ie de eerste vijg al doorgeslikt... :mrgreen:
En ja, ik zou er misschien heel hard op kunnen gaan trainen maar zolang ik er ook de lol van inzie (die stoute blik van Bill) heeft dat geen zin, dat heeft 'ie namelijk door.

En over aanlijnen bijv. dat doe ik bij Silka als we in een gebied lopen met veel wild, zoals in de Ardennen. In de bossen hield ik haar aan de lange riem inplaats van los, omdat wij allebei nogal moeite hadden met de appèl op zo'n moment. (Het drukte te zwaar op haar, merkte ik).
Ter compensatie gingen we dan wel regelmatig in de velden wandelen, daar kon ze wel prima los.

Wat ik maar wil zeggen: ik zie appèl ook helemaal niet als iets negatiefs, zolang je hond maar snapt wat de bedoeling is. En dat bereik je alleen door regelmatig te oefenen. Alleen sommige dingen zoals het jagen, zitten wel heel erg in het wezen van een hond als Silka. Dat beheersbaar te maken/houden kost veel tijd, moeite en energie. Dat geeft niet, zolang het voor beide partijen leuk blijft, denk ik... :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zwanen kunnen zeker behoorlijk agressief zijn. Zou de gemiddelde hond daar niet van onder de indruk zijn? Ik geloof van de mijne wel.

Wil het niet weten hoor, laat meneer en mevrouw zwaan lekker met rust.
Ga wel kijken als ze kleintjes hebben, zonder honden.
Want prachtig zijn ze wel, heel machtig gezicht.

Maarre... sorry, is echt heel erg of-topic. :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:. Dat geeft niet, zolang het voor beide partijen leuk blijft, denk ik... :wink:
Inderdaad dat is voor ons ook een belangrijk punt ,wij moeten het naar onze zin hebben met onze honden maar ook voor hun is het wel leuk om een fijn leven te hebben want tenslotte zijn ze daarvoor van ons afhankelijk.
Orson moet gewoon heel goed onder appel staan anders zou het een onaanvaardbare hond in onze maatschappij kunnen worden en daar heb ik dus echt heel goed en veel op getraind.
Dat appel levert hem ook weer voordeel op ,vrijheid ,want dat is alleen mogelijk met een goed appel over hem.
Dat gaat trouwens heel makkelijk want hij heeft voor eigen een zacht en werklustig karakter :ok:
Rio is veel zelfstandiger al gaat dat voor hem in weer andere situaties op dan Orson maar ook weer veel vriendelijker.
Micron is het kleinste ettertje hier :mrgreen: maar die is weer prima met alle honden en mensen die we tegekomen.
Naar aanleiding van hun eigen gedrag en mogelijkheden worden ze opgevoed en dat is voor hun bij alledrie verschillend.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind onder appèl staan helemaal niks negatiefs aan :19: ........Ik doe met banjer ook oefeningen........wel nadat hij eerst is uitgeraasd :mrgreen: ..........Ik doe ook veel met gebarentaal(uit ranetje haar boekje)........dat vind ik leuk :wink: ............Hier moet een hond gewoon luisteren,dan heb je er het meeste plezier van :cheer:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Pepie schreef:Ik vind onder appèl staan helemaal niks negatiefs aan :19: ........Ik doe met banjer ook oefeningen........wel nadat hij eerst is uitgeraasd :mrgreen: ..........Ik doe ook veel met gebarentaal(uit ranetje haar boekje)........dat vind ik leuk :wink: ............Hier moet een hond gewoon luisteren,dan heb je er het meeste plezier van :cheer:
Tuurlijk, maar het zijn geen robothondjes, je kunt soms in een situaties verzeild raken waar er ineens even helemaal niet geluisterd wordt.
En als dat situaties zijn die een gevaar op kunnen leveren (hond valt andere hond aan, hond steekt weg over, hond loopt in een val etc..) dan kun je die maar beter voorkomen door bijv. aan te lijnen, inplaats van te vertrouwen op 100% appèl.
Nou ja, dat geldt dus voor een van mijn honden in een bepaalde situatie. Misschien is het een 'makkelijke' weg, maar als er een risico is dat er gewonden of doden vallen, dan neem ik die weg wel. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
Pepie schreef:Ik vind onder appèl staan helemaal niks negatiefs aan :19: ........Ik doe met banjer ook oefeningen........wel nadat hij eerst is uitgeraasd :mrgreen: ..........Ik doe ook veel met gebarentaal(uit ranetje haar boekje)........dat vind ik leuk :wink: ............Hier moet een hond gewoon luisteren,dan heb je er het meeste plezier van :cheer:
Tuurlijk, maar het zijn geen robothondjes, je kunt soms in een situaties verzeild raken waar er ineens even helemaal niet geluisterd wordt.
En als dat situaties zijn die een gevaar op kunnen leveren (hond valt andere hond aan, hond steekt weg over, hond loopt in een val etc..) dan kun je die maar beter voorkomen door bijv. aan te lijnen, inplaats van te vertrouwen op 100% appèl.
Nou ja, dat geldt dus voor een van mijn honden in een bepaalde situatie. Misschien is het een 'makkelijke' weg, maar als er een risico is dat er gewonden of doden vallen, dan neem ik die weg wel. :wink:
Hier hetzelfde, als het een gevaarlijke situatie kan worden.
Saar luistert echt bijna 100% naar hierkomen. Alleen, net als Billy, bij bepaald vreten moet ik wel zelf ook opletten anders hapt ze wel even wat weg.
En ze heeft 1 iemand waar ze helemaal hoteldebotel idolaat van is. Waarom weet ik niet, maar als ze deze persoon ruikt was ze vroeger pleitte. Niet handig want uiteindelijk komt ze wel weer ergens een weg tegen als ze maar lang genoeg doorrent uit het bos :N: , en ze heeft dan echt blik op oneindig en gaaaaaaaaaaaan.
Ik heb dat om kunnen buigen door haar te leren dat als ze deze persoon ruikt ze de jackpot krijgt (super lekkere extra grote koeken bijvoorbeeld, of een hele hand vol kattenbrokjes). Als ze deze persoon nu ruikt komt ze, in plaats van hem direct te peren, naast me op een neer stuiteren "jaaaaaaaaaa, kom maar op met die jackpot baas!!!!".
Dan geef ik haar dat dus, en kan ik haar een paar minuten zo laten volgen.
Maar als ze maar door en door blijft stuiteren gaat ze toch echt aan de riem (met nog een keer de jackpot erin, dat aan de riem gaan dus ook weer leuk is). Ik ga het risico niet nemen dat ze hem toch weer smeert, en in zo'n situatie ga ik ervanuit dat een hond een hond is en dat je nooit 100% betrouwbaar appel (met streepje) hebt met 100% zekerheid.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef: Hier hetzelfde, als het een gevaarlijke situatie kan worden.
Saar luistert echt bijna 100% naar hierkomen. Alleen, net als Billy, bij bepaald vreten moet ik wel zelf ook opletten anders hapt ze wel even wat weg.
En ze heeft 1 iemand waar ze helemaal hoteldebotel idolaat van is. Waarom weet ik niet, maar als ze deze persoon ruikt was ze vroeger pleitte. Niet handig want uiteindelijk komt ze wel weer ergens een weg tegen als ze maar lang genoeg doorrent uit het bos :N: , en ze heeft dan echt blik op oneindig en gaaaaaaaaaaaan.
Ik heb dat om kunnen buigen door haar te leren dat als ze deze persoon ruikt ze de jackpot krijgt (super lekkere extra grote koeken bijvoorbeeld, of een hele hand vol kattenbrokjes). Als ze deze persoon nu ruikt komt ze, in plaats van hem direct te peren, naast me op een neer stuiteren "jaaaaaaaaaa, kom maar op met die jackpot baas!!!!".
Maar als ze maar door en door blijft stuiteren gaat ze toch echt aan de riem (met nog een keer de jackpot erin, dat aan de riem gaan dus ook weer leuk is). Ik ga het risico niet nemen dat ze hem toch weer smeert, en in zo'n situatie ga ik ervanuit dat een hond een hond is en dat je nooit 100% betrouwbaar appel (met streepje) hebt met 100% zekerheid.
Aja, die 'jackpot' zou ik nog wel eens kunnen proberen bij Bill, die is daar wel gevoelig voor, denk ik.
Silka wat minder, hoewel voor (zalm)koek van Moos, gaat ze nog wel op haar kop staan (bijna.... :mrgreen: )
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Aja, die 'jackpot' zou ik nog wel eens kunnen proberen bij Bill, die is daar wel gevoelig voor, denk ik.
Silka wat minder, hoewel voor (zalm)koek van Moos, gaat ze nog wel op haar kop staan (bijna.... :mrgreen: )
Haha, leer je Silka de handstand :mrgreen:

Die jackpot werkte echt heel snel. Binnen 2 of 3 keer had ze het helemaal door. En godzijdank is dat dus nog net even leuker dan die persoon ergens in de verte.
Maar dan moeten we daarna wel een ander pad in kunnen slaan, die jackpot is op een gegeven moment op, en met zo'n verleiding als die geweldige persoon in zicht kan ik haar niet minutenlang laten volgen. :wink:
Of nou ja, da's niet helemaaal waar. Ze kan het wel, maar als er een weg in het spel is ga ik toch voor helemaal op safe (dus aanlijnen).
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef: Haha, leer je Silka de handstand :mrgreen:

Die jackpot werkte echt heel snel. Binnen 2 of 3 keer had ze het helemaal door. En godzijdank is dat dus nog net even leuker dan die persoon ergens in de verte.
Maar dan moeten we daarna wel een ander pad in kunnen slaan, die jackpot is op een gegeven moment op, en met zo'n verleiding als die geweldige persoon in zicht kan ik haar niet minutenlang laten volgen. :wink:
Of nou ja, da's niet helemaaal waar. Ze kan het wel, maar als er een weg in het spel is ga ik toch voor helemaal op safe (dus aanlijnen).
Ik ga het zeker proberen. En bij Silka moet het heeeeel lekker zijn (vandaar dat ik jouw zalmkoek noemde) omdat ze niet zo makkelijk te motiveren is met voertjes. (En op die handstand oefenen we nog... :wink: ).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Goeie tip Marloes :ok:
Heb je nog een suggestie voor als de hond op 20 meter van je af aan een plasje ruikt en dan weet :idea: dat die bepaalde baas met honden zeer kort geleden langs is gekomen.........................
Dan is het bij Rana gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan en zelfs de dorpsweg, met veel (vracht)verkeer houdt haar dan niet tegen :N:
En dat alleen maar bij die ene baas met haar honden. :roll:

Ik weet hoe laat ze ongeveer loopt, dus ik ga nu vroeger en loop zo dat ik haar in het bos tegen kom.
Maar ja........................
Een keer iets later en.............................. :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Moos schreef:
kitty schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:
natuurlijk is dat zo... maar ik heb dus nooit verschil gemaakt in luisteren tussen mijn sporthonden en mijn huishond..Allemaal moesten ze luisteren, dus hier was ook hier etc. Ik kon van haar niet verwachten dat ze IPO zou gaan draaien, zeker met haar achtergrond van mishandeling... maar je kent toch ook het filmpje wel wat hier ergens gestaan heeft van een JR die pakwerk deed... het kan dus wel... :wink:
Maar dan nog kan je niet met alle rassen hetzelfde bereiken. Het zijn toch niet voor niks verschillende rassen :19:
Een JR die pakwerk doet kan natuurlijk (deze specifieke JR dan), een Shih-tzu of Cavalier die pakwerk doet? Ik zie het niet gebeuren hoor.
Net zoals je ook geen mopshond op heel hoog niveau (of laag niveau volgens mij :mrgreen: ) jachttraining ziet doen.
Dat lig natuurlijk ook aan het feit dat niemand een mopshond aanschaft met het idee "gaan we eens lekker jachttraining doen later", maar het zit er toch ook qua ras niet ingebakken.

Gewone basisgehoorzaamheid, zoals hier is hier, is wat anders (zoals ik al zei :wink: ).
Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
Ik heb pakwerk gedaan met een cavalier, een amerikaanse cocker en een dwergpoedel. Niet op een hoog niveau, maar ze deden het fanatiek genoeg hoor :wink:
Oke, correctie; op hoog niveau dan :mrgreen: :wink:

Leuk om te lezen trouwens! Bijzonder :ok:
Dat was ook inderdaad heel leuk om te doen. Vooral de cavalier pakte heel goed.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Goeie tip Marloes :ok:
Heb je nog een suggestie voor als de hond op 20 meter van je af aan een plasje ruikt en dan weet :idea: dat die bepaalde baas met honden zeer kort geleden langs is gekomen.........................
Dan is het bij Rana gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan en zelfs de dorpsweg, met veel (vracht)verkeer houdt haar dan niet tegen :N:

Ik weet hoe laat ze ongeveer loopt, dus ik ga nu vroeger en loop zo dat ik haar in het bos tegen kom.
Nou, nu Saar weet van die jackpot kan ik haar dus terugroepen nadat ze aan het plasje (op afstand) van de hond die bij die ene speciale persoon hoort heeft geroken.
Ik moet haar alleen dan wel echt voor zijn, dus zodra ik haar reactie zie op dat plasje moet ik met die jackpot gaan lopen zwaaien en haar roepen.
Als ze namelijk al aan het gaaaaaaaaaaaaaan is, is de kans 50/50 dat ze, ondanks (en als ze WEL komt dus dankzij haha) die jackpot, nog terug te roepen is.
Als ze vlakbij me loopt, of achter me, en dus langs mij moet om naar die persoon te rennen, komt ze uit zichzelf naast me stuiteren voor die jackpot (en hoef ik dus niet eens meer op te letten). Maar als ze inderdaad 20 meter voor me loopt en het ruikt, dan moet ik heeeel oplettend zijn...

Helemaal in het begin toen ik met die jackpot begon heb ik ook heel veel aangelijnd met haar gelopen omdat ik niet wist inderdaad of die persoon er was of niet. Godzijdank had ze die jackpot zo snel door, want meer dan een paar dagen heel veel aangelijnd lopen in het bos vind ik ook niet zoveel aan :N:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Martijn schreef:Ik heb er nog eens over nagedacht en eigenlijk vind ik het heel jammer dat appèl gezien wordt als iets negatiefs.
Ik doe bijna dagelijks aandachtsspelletkes met dapper en hij vindt dat juist enorm leuk.
Een beetje puzzelen aan de rand van wat hij nog begrijpt en ondertussen rennen. Hij komt totaal voldaan thuis en onderwijl kan hij los omdat hij perfect luistert.

We zijn nu bezig met het combineren van commandos en het is gewon heel gezellig. Niets straf of "en hij zal naar me luisteren of anders.." gewoon leuk samenzijn.

Ik heb hem lang genoeg niet onder appèl gehad om te weten hoe dat is en ik vond het stressvol en ergerlijk. Ook voor hem.
Is niet l.llig bedoeld, maar heb je hem nu zo goed onder appèl dat je hem bij je kunt roepen als er een loopse teef loopt?
Dat zou ik nl. ongelofelijk knap vinden (meen ooit gelezen te hebben dat hij loopse teven lastig viel).
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Rami schreef:
O ik ben met banjer ook nog niet zover hoor..........drib was een heel stuk makkelijker :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
ranetje schreef: Goeie tip Marloes :ok:

Nou, nu Saar weet van die jackpot kan ik haar dus terugroepen nadat ze aan het plasje (op afstand) van de hond die bij die ene speciale persoon hoort heeft geroken.
Ik moet haar alleen dan wel echt voor zijn, dus zodra ik haar reactie zie op dat plasje moet ik met die jackpot gaan lopen zwaaien en haar roepen.
Als ze namelijk al aan het gaaaaaaaaaaaaaan is, is de kans 50/50 dat ze, ondanks (en als ze WEL komt dus dankzij haha) die jackpot, nog terug te roepen is.
Als ze vlakbij me loopt, of achter me, en dus langs mij moet om naar die persoon te rennen, komt ze uit zichzelf naast me stuiteren voor die jackpot (en hoef ik dus niet eens meer op te letten). Maar als ze inderdaad 20 meter voor me loopt en het ruikt, dan moet ik heeeel oplettend zijn...

Helemaal in het begin toen ik met die jackpot begon heb ik ook heel veel aangelijnd met haar gelopen omdat ik niet wist inderdaad of die persoon er was of niet. Godzijdank had ze die jackpot zo snel door, want meer dan een paar dagen heel veel aangelijnd lopen in het bos vind ik ook niet zoveel aan :N:
:ok:
Ik zal zien of ik iets met die baas kan organiseren.
Anders moet ik misschien ook tijden met een lange lijn lopen en daar heb ik ook niet zo veel zin in :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: :ok:
Ik zal zien of ik iets met die baas kan organiseren.
Anders moet ik misschien ook tijden met een lange lijn lopen en daar heb ik ook niet zo veel zin in :wink:
Succes :ok:
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Re: bedankt loopse teef...

kitty schreef:
Pak-de-bal schreef:
kitty schreef:Hoe weet je dat die teef ook echt loops was? Als je alleen het gedrag van je hond als criteria neemt hoeft dit echt niet te kloppen. Ik had vandaag ook een reu heel lang achter me aan. Niet weg te slaan bij 1 van mijn teven. Maar de teef was toch echt niet loops :roll:
was dat niet ook een stabij? :wink:

Bauke is erg neus-gevoelig wat dat betreft en haalt de teven er zo uit, die het zelfs nog moeten worden.
( wat het baasje zelf niet eens wist)

reuen kunen de luchtjes weken ervoor en erna nog blijven ruiken, hoor :wink:
Dus omdat reuen geurtjes weken ervoor en er na nog weken kunnen ruiken mag ik maanden lang niet met mijn teef in een losloopgebied :19: :denken: Als mijn teef hoogloops is blijf ik wel weg maar ik kan toch geen rekening houden met alle reuen die nog weken achter haar kont aan zitten? Dat is dan toch echt de verantwoordelijkheid van de reueneigenaar :wink:
toch zou ik hier nog wel antwoord op willen hebben...

Ik mag dus met mijn teef zo'n 6 maanden per jaar niet in een losloopgebied? Want eerst moet ze loops worden,dan is ze het en dan ruikt ze nog een poos lekker :denken: En omdat sommige reuen dan denken dat ze lekker ruikt moet ik weg blijven overal :denken: Kun je je voorstellen dat ik hier wat moeite mee heb :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

kitty schreef:Ik mag dus met mijn teef zo'n 6 maanden per jaar niet in een losloopgebied? Want eerst moet ze loops worden,dan is ze het en dan ruikt ze nog een poos lekker :denken: En omdat sommige reuen dan denken dat ze lekker ruikt moet ik weg blijven overal :denken: Kun je je voorstellen dat ik hier wat moeite mee heb :19:
ik zou zo bijna zeggen:
dàt is het risico van het vak en daarom heb ik dan ook voor een reu gekozen. :19:

maar àls je dat niet wilt, zijn er mogelijkheden om daar van af te komen,
en dat is sterlisreen, want elke reu komt gewoon naar je hond toe
of je dat wilt of niet, het is de natuur.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:het is de natuur.
Je kunt beter meewerken met de natuur. Als je de natuur gaat tegenwerken trek je eigenlijk altijd aan het kortste eind.
Je kunt toch gewoon accepteren dat het soms lastig is :19:
Waarom nu weer de wereld naar onze hand willen zetten?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
kitty schreef:Ik mag dus met mijn teef zo'n 6 maanden per jaar niet in een losloopgebied? Want eerst moet ze loops worden,dan is ze het en dan ruikt ze nog een poos lekker :denken: En omdat sommige reuen dan denken dat ze lekker ruikt moet ik weg blijven overal :denken: Kun je je voorstellen dat ik hier wat moeite mee heb :19:
ik zou zo bijna zeggen:
dàt is het risico van het vak en daarom heb ik dan ook voor een reu gekozen. :19:

Jij hebt voor een reu gekozen en het risico van het vak is dan dat hij zijn neus volgt als je hem niet opvoed :wink: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hier zijn ook wel eens loopse teven, maar ik krijg Beike gewoon mee, ook als hij los loopt.
Hij is wel gecastreert, dat helpt misshien ook wel een beetje.

Bijna alle honden hier op de buurt lopen los en het gebeurt wel eens dat er een loopse teef is.
Niet elke eigenaar gaat dan met zijn teef het park in, maar die beestjes moeten toch ook uit??
Die hebben net zo veel recht op plezier en uit laten dan teefjes die niet loops zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
ik zou zo bijna zeggen:

als jij je reu dan opvoedt dan is het probleem toch opgelost? dan hoeft er niet gesneden te worden in gezonde hondjes. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

kitty schreef:...

Jij hebt voor een reu gekozen en het risico van het vak is dan dat hij zijn neus volgt als je hem niet opvoed :wink: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
daarmee is het probleem niet opgelost en trouwens dan kun je dat andersom ook roepen. Kun je je teef niet gewoon steriliseren/castreren? Ik vind het ook niet relevant, dat bepaald de eigenaar zelf of de hond al dan niet geholpen wordt wanneer en waarom.
Ik ben het verder met je eens en vind ook dat we met ons allen moeten blijven trainen dat onze honden andere wezens niet tot last zijn. Maar het blijft soms wel lastig hoor vooral door die opspelende hormonen :smile:
Laatst gewijzigd door Sucha op 05 mei 2008 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
ik zou zo bijna zeggen:

als jij je reu dan opvoedt dan is het probleem toch opgelost? dan hoeft er niet gesneden te worden in gezonde hondjes. :ok:
zij heeft geen last van mijn reu, maar van reuen in het algemeen :roll:
Pak-de-bal

kitty schreef: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
dit vind ik erg egoistisch :neenee:

maar zo denken een heleboel loopse-teef eiegnaren nou eenmaal :roll:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 05 mei 2008 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”