Hugo schreef:Martin schreef:Hugo schreef:
Nou Hugo als je dit ook mooi vindt heb je geen slechte smaak joh

Vind het een geweldige mooie hond, en ja mijn eerdere uitspraken wil dan toch herzien

Weet je Hugo,
Ik heb eind jaren `80 een Duitse agent gekend.
Die man had een Pitbull, van hele goede aflomst, hij had hem zelf in Amerika gekocht van Bobby Hall, een bekende fokker. Deze hond was afgericht tot zover als hij had kunnen gaan. Sch III en weet ik wat allemaal niet meer. Toen ik de hond leerde kennen was hij wat ouder, en ziek, longkanker. Maar hij heeft me videos laten zien waarop die hond dus bezig was, wedstrijden. Nou weet ik niet zo heel veel van africhting e.d., maar zelfs ik kon zien dat die hond bijzonder goed werkte. Kreeg veel applaus, en veel mensen stonden met open mond te kijken langs de kant.
Hij trainde met die hond gewoon bij de plaatseljike politiehondenvereniging, in Hamburg. Nooit geen enkel probleem gehad. Totdat hij daar opeens niet meer welkom was met die hond. Vanwege de slechte naam die het ras begon te krijgen.
Maar goed, ik denk dat bij elke africhter het water in de mond had gelopen bij het zien van die hond, hij kon álles, en luisterde perfekt. Een hele serieuze hond, herinner ik me nog, dat wel.