Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Outcross nest Tamaskan (update Thyri)
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Outcross nest Tamaskan (5 weken oud)
Prachtige foto's!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ben enorm blij met de foto's van runninggirl!

En wat betreft de individuele verschillen, het reutje is het meest een herder qua karakter. Gericht op bij je zijn, samen werken en hij vermaakt zich het liefst door echt iets samen met je te doen (trekspelletje, apporteren). Alleen vermaken vindt hij moeilijker. Hij is enorm op je gericht en stemt zich goed af op wat je van hem wilt. Hij is onwijs gek op kinderen en is daar ook heel zacht mee. Is er niet bij weg te slaan als ze er zijn. Hij is heel ondernemend, maar ook wat meer onder de indruk als iets niet gaat zoals hij verwacht. Bijvoorbeeld als hij lekker rond rent en per ongeluk heel hard met zijn kop tegen iets aan rent. Dan is hij even beduusd, maar pakt de draad snel weer op. Hij kan ook een keel opzetten als hij iets niet leuk vindt (bijvoorbeeld als hij alleen ergens achter moet blijven), het teefje doet dat zelden.
Het teefje is twee druppels water Mila. Vermaakt zich met kleine pluisjes, takjes, blaadjes, etc. Altijd vrolijk en nergens van onder de indruk. Ze is wat meer stoïcijns en laid back, wat ook betekent dat als ze iets stouts doet bijvoorbeeld, je haar er vaker bij weg moet halen dan haar broer. Als haar iets overkomt, dan interesseert het haar niets en er is niets wat haar vrolijke inborst overschaduwd. En het liefst ligt ze lekker bij je op schoot te kroelen, zodra je bij ze gaat zitten duikt ze op je schoot om daar heel lekker te gaan liggen, diep te zuchten, voorzichtig aan je te knabbelen (van die liefdesbeetjes) en daarna in slaap te vallen. Ze kijkt je dan ook heel lang aan, zo van "Gezellig hè?" Het reutje is dan ondertussen nog in je sjaal, kleren en haar aan het happen.
Ze is klein, maar kan ook van zich afbijten indien nodig. Inmiddels laat ze ook niet meer over zich heen lopen door haar broer, waar ze eerder niet weerbaar tegen was vanwege het grootte verschil.
Al met al, hele leuke beestjes en ik ben enorm benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen.

De karakters zijn wel wat ik er zo ongeveer van verwachtte, maar veel verwachtingen had ik niet. Ze zijn heel open, niet snel onder de indruk en vinden alles leuk. Ze herstellen enorm snel. Zijn erg gericht op mensen en gedragen zich keurig rondom Rhodin bijvoorbeeld. Ook zit er (met name bij het reutje) al wat apporteerdrift in.basil schreef:owhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe zijn de karaktertjes? Wat je ervan verwachtte? Tot nu toe dan tenminste.

En wat betreft de individuele verschillen, het reutje is het meest een herder qua karakter. Gericht op bij je zijn, samen werken en hij vermaakt zich het liefst door echt iets samen met je te doen (trekspelletje, apporteren). Alleen vermaken vindt hij moeilijker. Hij is enorm op je gericht en stemt zich goed af op wat je van hem wilt. Hij is onwijs gek op kinderen en is daar ook heel zacht mee. Is er niet bij weg te slaan als ze er zijn. Hij is heel ondernemend, maar ook wat meer onder de indruk als iets niet gaat zoals hij verwacht. Bijvoorbeeld als hij lekker rond rent en per ongeluk heel hard met zijn kop tegen iets aan rent. Dan is hij even beduusd, maar pakt de draad snel weer op. Hij kan ook een keel opzetten als hij iets niet leuk vindt (bijvoorbeeld als hij alleen ergens achter moet blijven), het teefje doet dat zelden.
Het teefje is twee druppels water Mila. Vermaakt zich met kleine pluisjes, takjes, blaadjes, etc. Altijd vrolijk en nergens van onder de indruk. Ze is wat meer stoïcijns en laid back, wat ook betekent dat als ze iets stouts doet bijvoorbeeld, je haar er vaker bij weg moet halen dan haar broer. Als haar iets overkomt, dan interesseert het haar niets en er is niets wat haar vrolijke inborst overschaduwd. En het liefst ligt ze lekker bij je op schoot te kroelen, zodra je bij ze gaat zitten duikt ze op je schoot om daar heel lekker te gaan liggen, diep te zuchten, voorzichtig aan je te knabbelen (van die liefdesbeetjes) en daarna in slaap te vallen. Ze kijkt je dan ook heel lang aan, zo van "Gezellig hè?" Het reutje is dan ondertussen nog in je sjaal, kleren en haar aan het happen.

Al met al, hele leuke beestjes en ik ben enorm benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen.

- Bonnie F
- Zeer actief
Oh, dat klinkt allebei geweldig. Nou kan ik niet kiezen....... Welke zou Zappa het leukste vinden?
Grijns.
Grijns.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aelynn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- -Gaby-
- Zeer actief
Haha, ja, ze is echt leuk! Maar hij ook... Ze zijn beiden te gek.basil schreef:Dat klinkt heel goed zeg. Wel erg fijn dat ze beiden zo in bereik blijven voor je. Dat meisje klinkt wel helemaal ideaal

Ik vermoed de mooie meid, haha.Bonnie F schreef:Oh, dat klinkt allebei geweldig. Nou kan ik niet kiezen....... Welke zou Zappa het leukste vinden?
Grijns.
Lieske_1977 schreef:Zelden mooiere puppy's gezien dan deze
Bedankt allebei!Aelynn schreef:Wat een prachtige puppy's!

- -Gaby-
- Zeer actief
En vandaag zes weken oud!
Alles gaat goed, ik ben zeer tevreden met de pups. Open, speels, vrolijk en vrij. Maar ook leerbaar en gevoelig. Voor zo ver ik kan zien, wel wat ik beoogde. En afgelopen week hebben ze nieuwe dingen meegemaakt, voor de foto's van het eerste uitstapje met de auto, zie: Eerste uitje met Rhodin, Mila en pups.
En meer van Rhodin en Baku: Klik
En dan nu de weekfoto's en de eerste standfoto's! Voor de kenners, ik hoor graag wat jullie er van vinden qua bouw etc.
Faelan's Thyri:

Faelan's Ragnar:

En meer van Rhodin en Baku: Klik
En dan nu de weekfoto's en de eerste standfoto's! Voor de kenners, ik hoor graag wat jullie er van vinden qua bouw etc.

Faelan's Thyri:

Faelan's Ragnar:

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Re: Outcross nest Tamaskan (6 weken oud en standfoto's)
Wat een pracht hondjes
En ragnar

En ragnar

Laatst gewijzigd door fenneke op 11 apr 2016 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het reutje erg mooi hoor!
Teefje ook maar reutje spreekt me meer aan, heel mooi hoofdje!
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Oh, ik moet dit topic ook helemaal niet openende, smelt 

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
tussen de 60 en 80cm
de gemiddelde teef is zo'n 65cm en de gemiddelde reu zo'n 70cm
maar er zijn ook kleinere en grotere. Mila is aan de kleine kant en Konah van Rahne is groot voor een teef(Konah heeft een broer die 80cm is)

maar er zijn ook kleinere en grotere. Mila is aan de kleine kant en Konah van Rahne is groot voor een teef(Konah heeft een broer die 80cm is)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wauw
wat gaat dat snel!

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Beide práchtige hondjes, en wat worden ze al groot! 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

- Tineke
- Zeer actief
Ragnar

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ze zijn zo leuk!! Ik zou niet kunnen kiezen hoor. Zoals je het teefje beschrijft lijkt het me wel echt een heerlijke pup in karakter.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Prachtige foto's! Wat ziet Mila er ook goed en happy uit op de foto's. Toch maar even de pups op de wereld gezet en voor ze zorgen, dat lijkt me best veel energie kosten. Maar dat is zo niet te zien aan Mila. En de oren van Thyri en Ragnar staan nu echt
Gisteren mocht ik even pup knuffelen
Ze zijn echt te lief
Het was hier al omschreven, maar leuk om zelf mee te maken , dat verschil in karakter, echt mooi om te zien. Ragnar stort zich vol overgave en enthousiasme in de begroeting, wil gelijk knuffelen /spelen en contact. Thyri komt ook blij hoi zeggen maar dan op een heel bescheiden en rustige manier. Even snuffelen en je bekijken met zo'n wijze blik
En ze hebben zo'n hele zachte puppyvacht 

Gisteren mocht ik even pup knuffelen

- -Gaby-
- Zeer actief
Fijn dat je ze zo mooi vindt! Ben zelf ook best tevreden met het resultaat. Ik vind het leuk dat ze beiden zo sekse typisch zijn. Ook qua karakter.Marjoleine schreef:Ik vind het reutje erg mooi hoor!
Ze zijn gelukkig beiden al verzegd, dus je kunt veilig smelten.pinguin20 schreef:Oh, ik moet dit topic ook helemaal niet openende, smelt

Dat klopt inderdaad, Mila is net iets boven de 60 cm. Qua grootte vergelijkbaar met een Mechelaar teef/Husky reu ongeveer. Maar dan ranker.Van schreef:tussen de 60 en 80cm![]()
Dankjewel! Dat idee heb ik ook inderdaad. Leuk om te horen dat ik niet de enige ben, want uiteraard ben ik niet echt objectief, haha. Qua "fouten" vind ik de maskertjes te licht, de reu heeft (aldus de rasstandaard) een foutkleur, zijn staart is te lang en hij draagt hem te hoog. Maar qua bouw, conditie, uitstraling en karakter ben ik dik tevreden wat betreft beiden.Caat* schreef:Wat zijn ze mooi! Ik vind ze allebei super qua bouw, ze zien er mooi in evenwicht uit (voor/achter, hoekingen). En je ziet echt al reu/teef type, de reu is echt een beertje en het teefje heeft zo'n zachte blik.
Ja het is ook lastig kiezen. Het reutje ontwikkelt zich als een zeer op mensen gericht hondje, dat zijn gedrag constant op je afstemt. Meer nog dan het teefje. Ook wel heel erg leuk moet ik zeggen.luna2906 schreef:Ze zijn zo leuk!! Ik zou niet kunnen kiezen hoor. Zoals je het teefje beschrijft lijkt het me wel echt een heerlijke pup in karakter.

Nee, dat is helemaal niet aan Mila te zien, dat klopt. Haar conditie is super, alleen haar vacht valt nu helemaal uit en wordt heel erg stug. Ach, trekt vanzelf wel weer bij. Leuk dat de pups je ook zo goed bevielen! Precies het verschil wat ik ook zie in karakter wat jij omschrijft.lotje&famke schreef:Prachtige foto's! Wat ziet Mila er ook goed en happy uit op de foto's. Toch maar even de pups op de wereld gezet en voor ze zorgen, dat lijkt me best veel energie kosten. Maar dat is zo niet te zien aan Mila. En de oren van Thyri en Ragnar staan nu echt![]()
Gisteren mocht ik even pup knuffelenZe zijn echt te lief
![]()
Het was hier al omschreven, maar leuk om zelf mee te maken , dat verschil in karakter, echt mooi om te zien. Ragnar stort zich vol overgave en enthousiasme in de begroeting, wil gelijk knuffelen /spelen en contact. Thyri komt ook blij hoi zeggen maar dan op een heel bescheiden en rustige manier. Even snuffelen en je bekijken met zo'n wijze blik
En ze hebben zo'n hele zachte puppyvacht

- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuke foto's van de pups!
Dochter lijkt steviger gebouwd te zijn dan haar moeder als pup of lijkt dat zo?
Dochter lijkt steviger gebouwd te zijn dan haar moeder als pup of lijkt dat zo?
- -Gaby-
- Zeer actief
Nu de pups van Mila al bijna zes maanden zijn werd het wel weer eens tijd voor een update!
Gelukkig gaat het hartstikke goed met ze. Qua karakter (tot nu toe) waar ik op hoopte! Open, sociaal, mensgericht, makkelijk te trainen (het baasje van Baku heeft nog nooit zo'n makkelijke pup gehad
) en het alleen zijn gaat beter dan destijds met Mila. Thyri heeft wel wat moeite met helemaal alleen zijn, maar met een andere hond gaat het prima.
We hebben gisteren de eerste familiereünie gehad en ik was zo verbaasd, Baku is een enorme hond geworden! Baku is 28 kg en Thyri 16,5 kg.
Mila is slechts 25 kg, dus Baku is zelfs al groter dan haar! Ook is hij heel licht geworden, Thyri ook trouwens. De foto's spreken wel voor zich! 
Baku:

Thyri:

En Mini & Maxi samen
:

En samen met moeder Mila:

Gelukkig gaat het hartstikke goed met ze. Qua karakter (tot nu toe) waar ik op hoopte! Open, sociaal, mensgericht, makkelijk te trainen (het baasje van Baku heeft nog nooit zo'n makkelijke pup gehad

We hebben gisteren de eerste familiereünie gehad en ik was zo verbaasd, Baku is een enorme hond geworden! Baku is 28 kg en Thyri 16,5 kg.

Baku:

Thyri:

En Mini & Maxi samen

En samen met moeder Mila:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Re: Outcross nest Tamaskan (update, bijna zes maanden)
Wat leuk!
Het zijn prachtige honden geworden.
Het zijn prachtige honden geworden.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje wat zijn die al groot
Wat gaat de tijd snel. Maar ze zijn prachtig allebei. Heel erg mooie honden.

- runninggirl
- Zeer actief
Hahaha waar zijn die schattige puppy's gebleven?
Baku zal uiteindelijk een flinke hond worden. En Thyri vind ik juist ook heel mooi met haar ranke lijf.
Baku zal uiteindelijk een flinke hond worden. En Thyri vind ik juist ook heel mooi met haar ranke lijf.
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Wat zijn ze mooi
Ik vind dat je de witte herder er wel goed in kan zien. Prachtig gewoon 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik vind thyri al een grote hond maar haar broer
Prachtig gelukte honden

Prachtig gelukte honden

Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat zijn ze mooi geworden. Hoe reageerden ze op elkaar?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Baku vind ik het meeste op een witte herder lijken.
Ze worden echt prachtig!
Ze worden echt prachtig!