Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat een mooie beelden. Ben er zowaar een beetje ontroerd van.
Wat ziet Takkie er goed uit :E:
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Al die tijd lees ik langs de zijlijn het verhaal over Takkie mee. Maar die filmpjes, poeh, diepe respect. Voor Takkie, maar zeker ook voor jou!
Takkie de Teckel
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Ja goed he? :D Er begint een gevoel van normaal te komen weer. Vandaag heb ik alleen maar gewoon voer geblenderd met water en zo met de spuit gegeven en hij vindt het lekker! Veel lekkerder dan de convalescence lijkt het, en hij krijgt het ook makkelijker binnen.

Convalescence is ook meer een poederpapje en dit toch meer echt vleessmaak. Hier is hij gelijk al dol op. Ik kan hem vaker en meer geven dan met de convalescence, ik merk dat hij het beter binnenkrijgt. blij dat dit goed gaat, dat zal aardig in de kosten schelen! Convalescence zat hij op ongeveer 9 euro per dag! Met gewoon pate op nog geen euro per dag!

Brokjes in gelei ging minder goed door de blender, er bleven nog n paar ini mini stukjes in zitten die af en toe de spuit verstopten. Maar een kuipje pate met rund en hart ging er prima doorheen, werd samen met 200 ml water een smakelijk soepje voor hem. Bij deze manier staat hij echt al te springen als ik de spuit vul! De convalescence at hij toch meer omdat hij nou eenmaal honger had, zo zag t er uit. Moest hem soms even op weg helpen en daarna ging hij uit zichzelf pas door. Maar geblenderde pate gaat erin als pap!

Het gaat er ook echt beter in: na afloop slijmt hij minder, en zijn het een paar druppels water die eruit vallen. Bij de convalescence kwamen er wat meer druppels uit en dat was een papje van de convalescence. Ook lijkt het alsof zijn bekkie beter ruikt nu we gewoon voer nemen. Vanaf nu alleen maar gewoon voer!

Geen medicijnen meer, geen speciaal ziekenhuis voer meer... gewoon water en voer zoals altijd, alleen het voer nog even vloeibaar. Stapje voor stapje, maar het wordt steeds beter te managen zo!
Laatst gewijzigd door Takkie de Teckel op 18 okt 2015 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Habibi schreef:Heeft niets met vechten of ellende te maken. Maar echt met zélf doen en zoeken naar mogelijkheden.

Nou inderdaad! Top!
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Super om te horen. Hoeveel gram eten krijgt hij nu per dag??
Takkie de Teckel
Actief
Contacteer:

Pff, overstappen op gewoon voer in de blender had ik veel eerder moeten doen! Hij is er stapelgek op, kan haast niet van de spuit afblijven! Waar ik bij de convalescence echt na elke spuit vol (40ml) minstens 10 minuten moest wachten omdat hij er anders misselijk van werd, kan ik nu moeiteloos gewoon 3 spuiten direct na elkaar geven! 120 ml in 5 minuten, en geen misselijkheid, hij slikt het prima weg, geen overgeven, niks van dat alles! Van de ene op de andere dag, na wisselen van voer, ineens echt gewoon normale werking van maag en darmen!

Ik geef hem nu 3 kuipjes pate van 150 gram verspreid over de dag, elk aangelengd met ongeveer 220 ml water. Dus 450 gram pate, en 660 ml water. Ruim voldoende! In de pate zit zelf natuurlijk ook nog vocht, dus hij krijgt nu ruim boven de 700 ml water binnen en ruim boven wat hij minimaal nodig heeft aan voeding. Hier kan hij mee op krachten en op gewicht komen.

Het eten geven gaat nu dus 200% beter dan met de convalescence. Zijn nieuwe dieet van € 1,38 per dag doet het een stuk beter dan zijn oude dieet van € 9,- per dag!

Ook slijmt hij minder na, en blijft zijn bekkie schoner. Hij heeft er zelf ook veel baat bij: hij is een stuk energieker geworden, weer zoals vanouds. Minder hangerig door misselijkheid gevoelens maar weer haantje de voorste. Op de fiets staat hij weer als kapitein met zijn poten voorop de stuurbak, even een blafje naar hondjes die we tegenkomen, poepen gaat ook beter, niet meer te hard maar gewoon normale drollen.

Dit gaat nu al 3 dagen zo, sinds ik overgestapt ben op gewoon voer. Super gewoon! Als dit zo door blijft gaan is hij binnenkort eindelijk helemaal hersteld van alles.
Afbeelding

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wauw, goed zeg! :cheer:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

:cheer:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Takkie de Teckel schreef:Hij heeft er zelf ook veel baat bij: hij is een stuk energieker geworden, weer zoals vanouds. Minder hangerig door misselijkheid gevoelens maar weer haantje de voorste. Op de fiets staat hij weer als kapitein met zijn poten voorop de stuurbak, even een blafje naar hondjes die we tegenkomen
:ok: Kijk, dat zijn de betere berichten!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Wat fijn dat hij nu in de stijgende lijn zit. :E: Super goed bezig jullie allebei!!
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat fijn al die positieve berichten. :E:
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

:cheer: :cheer: :cheer:

heerlijk om te lezen hoe goed hij het doet. Het is gewoon een super hondje met een super baasje
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Pfff en als je nou had geluisterd naar al die mensen die je aanraadden hem in enig stadium te laten gaan, gewoon omdat zij dat zouden doen :ugh:

Een schoolvoorbeeld dat doen wat je zelf het best lijkt meer dan loont :cheer:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat fijn dat het eten zo goed gaat!! Vooral zo doorgaan :cheer: :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Wolf* schreef:Pfff en als je nou had geluisterd naar al die mensen die je aanraadden hem in enig stadium te laten gaan, gewoon omdat zij dat zouden doen :ugh:

Wat dan? Nou dan had t beestje rust gehad. Hartstikke fijn dat t zo goed gaat voor TS en dat meen ik echt, maar t neemt niet weg dat ik t mijn hond niet zou aandoen. Ook niet na deze positieve berichten. Gelukkig heb je die keus met honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

:E: Superfijn voor Takkie en voor jou
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
*Wolf* schreef:Pfff en als je nou had geluisterd naar al die mensen die je aanraadden hem in enig stadium te laten gaan, gewoon omdat zij dat zouden doen :ugh:

Wat dan? Nou dan had t beestje rust gehad. Hartstikke fijn dat t zo goed gaat voor TS en dat meen ik echt, maar t neemt niet weg dat ik t mijn hond niet zou aandoen. Ook niet na deze positieve berichten. Gelukkig heb je die keus met honden.
Wat malinois schrijft.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Super hoor! blij dat het zo goed gaat.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*Wolf*
Zeer actief

malinois schreef:

Jij hebt de neiging dingen erg op jezelf te betrekken, merk ik wel. Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

crutz schreef:
malinois schreef:

Wat malinois schrijft.
Hier hetzelfde. Geweldig wat hij heeft bereikt maar ik denk niet dat ik hetzelfde had gedaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Wolf* schreef:
malinois schreef:

Jij hebt de neiging dingen erg op jezelf te betrekken, merk ik wel. Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad :wink:
Nee ik reageer gewoon op jouw reactie.
Ik zou t ook niemand adviseren nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

crutz schreef:
malinois schreef:

Wat malinois schrijft.
Ik denk er precies zo over. Het is heel fijn dat het zo goed gaat en ik bewonder de moed van zowel baas als hond maar ik zou dit zelf in geen enkel geval met mijn eigen honden overwegen. Ik denk ook dat het niet voor elke hond een optie zou zijn. Takkie is slim en weet zich er goed mee te redden maar dat zal niet voor elke hond gelden. Gelukkig kunnen we als baas zijnde daar zelf een beslissing in maken. Hij heeft dit besloten, prima. Dat iemand het anders zou doen is ook prima lijkt mij.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Yara schreef: Ik denk ook dat het niet voor elke hond een optie zou zijn. Takkie is slim en weet zich er goed mee te redden maar dat zal niet voor elke hond gelden.
En hiermee sla je de spijker op de kop :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het nog steeds totaal irrelevant wat een ander bij zijn of haar hond gedaan zou hebben. De eigenaar van Takkie heeft het wél gedaan en het lijkt erop dat dit voor Takkie goed uit gaat pakken.
Dat er mensen zijn die zeggen dit zelf nooit te hebben gedaan weten we nou wel.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kells schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef:Ik vind het nog steeds totaal irrelevant wat een ander bij zijn of haar hond gedaan zou hebben. De eigenaar van Takkie heeft het wél gedaan en het lijkt erop dat dit voor Takkie goed uit gaat pakken.
:ok:
Ik doe er eentje bij. :ok:

En hier ook 1 :ok:

Echt super dat Takkie het zo goed doet!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
mechelaarguus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mechelaarguus »

Ik heb dit zo gelezen he en ik moet zeggen petje af. Wat een verschrikkelijke keus heb je moeten maken. Ik kan het me een beetje voorstellen, maar ook dan maar een beetje, en ik heb gekozen om niet door te gaan. Ik kon het niet langer aanzien en koos voor in mijn ogen mijn hond en niet voor mijzelf. Zo doet een ieder wat hij/zij denkt dat goed is. Echt geen beoordeling of veroordeling want aan de kant staan kijken is altijd makkelijk he. Ik ben jij niet en jij mij niet toch. Ik heb echter wel een maar.

Wat ik met mijn hond ervaren heb is dat de dierenartsen van nu zo veel langer doorgaan met behandelen dan 30 jaar geleden. Leggen zij nu de lat hoger omdat wij als klant dat willen of omdat ze er zelf beter van worden. Dan heb ik het niet alleen over geld maar ook over kennis vergaren. Zelf heb ik meegemaakt dat ik toch behoorlijk duidelijk moest zijn wat ik wel en niet voor mijn hond wilde in een lastige situatie. Had ik te laat door. Dom dom. Het leek wel alsof doorgaan makkelijker werd geaccepteerd dan stoppen. Mijn ervaring dan he.

Maar toppie dat het zo goed gaat. Houden zo he Doei
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Demi schreef:
Kells schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef:Ik vind het nog steeds totaal irrelevant wat een ander bij zijn of haar hond gedaan zou hebben. De eigenaar van Takkie heeft het wél gedaan en het lijkt erop dat dit voor Takkie goed uit gaat pakken.
:ok:
Ik doe er eentje bij. :ok:

En hier ook 1 :ok:

Echt super dat Takkie het zo goed doet!
Nog 1 dan :ok:

Goed te zien dat Takkie zo enorm is opgeknapt! Heb dit topic met spanning gelezen, en dan hoop je zo op een happy end en t lijkt erop dat is wat t is :cheer:
Afbeelding
Takkie de Teckel
Actief
Contacteer:

Dag lieve mensen,

Ik heb er inderdaad zelf voor gekozen om met hem door te gaan, maar altijd ook met zijn welzijn in het hoofd. Is zijn levenskwaliteit erop achteruit gegaan? Nu niet meer, maar enig lijden heeft hij wel gehad, vooral door de ziekte vooraf. Hij moet nu met een aanpassing leven, dat is waar, maar is nog steeds vol leven en energie en gewoon zin en levenslust. Ik hou van hem, en hij ook van mij. Alle honden uitlaters in het park hier vlakbij staan hogelijk verbaasd toe te kijken hoe hij moeiteloos het centrum van de aandacht op eist en zijn mannetje staat tussen alle honden.

Was het bij de ziekte gebleven, dan was hij nu alweer bijna op gewicht en was alles gewoon voorbij en leefden we nog lang en gelukkig. Het verlies van zijn tong was best hard, ook voor hem, maar hij past zich nu al wonderwel aan. Heb ik het mezelf moeilijk gemaakt? Ook wel een beetje, maar ik heb nooit een huisdier gewild zonder daarvoor ook de verantwoording te aanvaarden. Het is geen wegwerp voorwerp dat je maar aan de kant doet als er iets stuk is. Aan de andere kant: de optie om te stoppen is er altijd, eenmaal gedaan is het alleen niet meer om te keren.

Zoals hij nu nog meer opleeft dan hij al deed sinds de overstap op gewoon voer maakt me echt superblij en begin ik te geloven dat het inderdaad goed zal eindigen. Het heeft ook wat dingen in mezelf wakker gemaakt, en een nieuwe waardering voor het leven gebracht. Wie weet is dit uiteindelijk ook niet voor niets zo gegaan.

Vandaag ging in elk geval weer helemaal geweldig. Hij heeft een heel blik van 400 gram runderpate met pens op, geblenderd in ongeveer 700 ml water. Dat ging zo vlot dat ik er urenlange pauzes in heb kunnen lassen. Morgen ga ik voor het eerst werken zonder hem ook mee te nemen. In de ochtend krijg ik er nu makkelijk een half blik van 400 gram in, en in de avond makkelijk de andere helft. Heeft hij dorst, dan is er de drinkfontein, dus het komt hem aan niets meer te kort dan voorheen als ik ging werken.

Een paar dingen mag hij voorlopig van mij niet, en dat is gaten graven, op takken knabbelen en buiten iets opeten (mocht hij sowieso al niet). Pas als hij weer helemaal aangesterkt is en weer tegen een stootje kan wil ik dat weer toestaan.

Met een beetje geluk heeft hij nog 8 mooie jaren te gaan, uitgaande van de leeftijd van 13 jaar. En die wil ik graag met hem doorbrengen!
Afbeelding

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn respect heb je voor je doorzettings vermogen en geduld :flower:

Hou ons op de hoogte hoe het gaat.
Ik zat vanavond naar m'n eigen honden te kijken hoe die op een koehoef knabbelen het viel mij op hoeveel ze hun tong gebruiken, ik dacht aan Takkie "hoe doet hij dat nou?" en "kwijlt hij meer dan met tong"?
Met jou als baasje heeft hij zeker nog goeie jaren te gaan. :ok:

Enuhh... volgens mij kan een teckel 17 jaar worden :W:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”