Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto castreren ja/nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Otto castreren ja/nee

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:Nogmaals ik denk dat jij juist een uitzondering hebt en niet andersom....
Niet voor niets blijft 99% intact in de africhting.
Niet uit flauwigheid, maar is dat ook niet omdat die honden eerder worden ingezet om mee te fokken?
Of omdat men in ieder geval die mogelijkheid wil open houden?
Nee dat denk ik niet...
nee denk ik ook niet.
dat je africhting doet wil niet zeggen dat je een topper bent, een tophond hebt of fokaspiraties ;)
niet alle mensen die een jachtcursus doen willen fokken lijkt mij, is een beetje hetzelfde ;)
Duidelijk dames :ok:
Ik kreeg de indruk dat het bij de africhting allemaal wat feller/fanatieker toe ging dan bij de gemiddelde jachttraining renee-uk? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Max is met 6 maanden gecastreerd door z'n vorige eigenaar :( hij wordt altijd bereden en word dik van lucht, echt sneu vind ik dat.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef: Niet uit flauwigheid, maar is dat ook niet omdat die honden eerder worden ingezet om mee te fokken?
Nee dat denk ik niet...
nee denk ik ook niet.
dat je africhting doet wil niet zeggen dat je een topper bent, een tophond hebt of fokaspiraties ;)
niet alle mensen die een jachtcursus doen willen fokken lijkt mij, is een beetje hetzelfde ;)
Ik kreeg de indruk dat het bij de africhting allemaal wat feller/fanatieker toe ging dan bij de gemiddelde jachttraining renee-uk? :wink:
dat ligt aan de club, de hond en de geleider en is denk ik net zo als bij de jachtmensen.
denk dat er zat mensen een jachtcursus doen maar nooit echt op jacht gaan en niet iedereen die ipo traint zal wedstrijden lopen.
maar ook als je dat niet doet kun je natuurlijk wel serieus met je hobby bezig zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

ranetje schreef:Niet uit flauwigheid, maar is dat ook niet omdat die honden eerder worden ingezet om mee te fokken?
renee-uk schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef: Nee dat denk ik niet...
nee denk ik ook niet.
dat ligt aan de club, de hond en de geleider en is denk ik net zo als bij de jachtmensen.
denk dat er zat mensen een jachtcursus doen maar nooit echt op jacht gaan en niet iedereen die ipo traint zal wedstrijden lopen.
maar ook als je dat niet doet kun je natuurlijk wel serieus met je hobby bezig zijn.
Natuurlijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:
malinois schreef:Nogmaals ik denk dat jij juist een uitzondering hebt en niet andersom....
Niet uit flauwigheid, maar is dat ook niet omdat die honden eerder worden ingezet om mee te fokken?
In de praktijkwerkers zijn alle honden zo ongeveer intact.

ik heb daar een serie artikelen over gedaan, al die honden die dus daadwerkelijk werken voor de kost. Drugshonden, algemeen, van alles, gewoon intact.
Dat fascineerde me en dus heb ik dat gevraagd. Die honden zijn zo gericht op hun werk dat ze helemaal geen last hebben van die hormonen. Dat is zo uiterst zeldzaam dat die enkele hond waar de ballen er wel af zijn gewoon opvalt.
Ze hebben ze ook liever intact volgens mij, mede omdat de drive verminderen kan door castratie, maar ik heb het ook gezien.
Een hond die aan het werk ging en langs twee hoogloopse teven moest. Hij kéék niet eens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Wel vreemd dan dat alle hulphonden wel hun voortplantingsorganen moeten inleveren.....
Dat is verre van vreemd want die komen niet bij hondengeleiders en werken ook niet met mensen die verstand hebben van honden. Die werken na training voor alles en iedereen en dan is het dus wel noodzakelijk dat ze rustig zijn. Ik vind hulphonden om die reden altijd een beetje zielig. Als je de gemiddelde geleidehond ziet lopen krijg ik nl medelijden. Ik snap dat ze nodig zijn en je mag honden daarvoor van mij gebruiken. Alleen ik zou zelf liever geen geleidehond zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

laeken schreef:
Nanna schreef:Wel vreemd dan dat alle hulphonden wel hun voortplantingsorganen moeten inleveren.....
Dat is verre van vreemd want die komen niet bij hondengeleiders en werken ook niet met mensen die verstand hebben van honden. Die werken na training voor alles en iedereen en dan is het dus wel noodzakelijk dat ze rustig zijn. Ik vind hulphonden om die reden altijd een beetje zielig. Als je de gemiddelde geleidehond ziet lopen krijg ik nl medelijden. Ik snap dat ze nodig zijn en je mag honden daarvoor van mij gebruiken. Alleen ik zou zelf liever geen geleidehond zijn.
Zie je ook wel eens geleidehonden die op dat moment vrij zijn?
Afbeelding
Goliat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goliat »

Geleidehonden zijn niet zielig, ze zijn geconcentreerd aan het werk met hun baas. Niet anders dan bij jacht of speuren ect. Ze zijn doorgaans de hele dag bij hun eigenaar dat heeft ook niet elke hond.

Ik denk dat een groot deel van hoe een hond na de castratie wordt van de eigenaar afhangt. Er zijn genoeg mensen die denken zo die is lekker rustig hoef ik er ook niet veel meer mee te doen. Tsja en die dutten dan in en vervolgens worden ze dik, maar blijf jij net zo actief als ervoor dan veranderd jouw hond echt niet in een zielig hoopje hoor. Zat honden in de behendigheid en flyball ect. die lekker actief bezig zijn zonder de hormoontjes....

Zo natuurlijk is het voor de hond ook niet meer om in deze maatschappij zijn zaakje te behouden, hij mag niet dekken, niet vechten om een teef en andere reuen uit de weg lukt in ons drukke landje ook niet altijd even makkelijk. Ik denk dat een hond die giert van de hormonen echt wel flink gefrusteerd kan raken hoor, want als je hem echt natuurlijk wilt houden dan zou hij dat dagelijks mogen doen.....en dat kan natuurlijk niet.
Goliat
Vaste gebruiker

Geleidehonden zijn niet zielig, ze zijn geconcentreerd aan het werk met hun baas. Niet anders dan bij jacht of speuren ect. Ze zijn doorgaans de hele dag bij hun eigenaar dat heeft ook niet elke hond.

Ik denk dat een groot deel van hoe een hond na de castratie wordt van de eigenaar afhangt. Er zijn genoeg mensen die denken zo die is lekker rustig hoef ik er ook niet veel meer mee te doen. Tsja en die dutten dan in en vervolgens worden ze dik, maar blijf jij net zo actief als ervoor dan veranderd jouw hond echt niet in een zielig hoopje hoor. Zat honden in de behendigheid en flyball ect. die lekker actief bezig zijn zonder de hormoontjes....

Zo natuurlijk is het voor de hond ook niet meer om in deze maatschappij zijn zaakje te behouden, hij mag niet dekken, niet vechten om een teef en andere reuen uit de weg lukt in ons drukke landje ook niet altijd even makkelijk. Ik denk dat een hond die giert van de hormonen echt wel flink gefrusteerd kan raken hoor, want als je hem echt natuurlijk wilt houden dan zou hij dat dagelijks mogen doen.....en dat kan natuurlijk niet.
Goliat
Vaste gebruiker

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:
Eens met beide... hulphonden vind ik dan nog wat leuker om te zien dan geleidehonden. Die laatste vind ik ook altijd wat sneu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

malinois schreef:
laeken schreef:
Eens met beide... hulphonden vind ik dan nog wat leuker om te zien dan geleidehonden. Die laatste vind ik ook altijd wat sneu.
Wat maakt een geleidehond dan sneuer dan een hulphond?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Goliat schreef:..

In t wil mag ook niet elk roedellid maar in t rond dekken. Een hond giert niet maar zo compleet gefrustreerd van de hormonen hoor wat moeten ze hier dan wel niet. Ze leren hier vanaf pup er al mee om te gaan dus trainen met loopse teven en ze leven hier met een intacte teef en gaan er ook mee uit.

Uit de weg gaan lukt prima over t algemeen maar ja daar moet je dan wel wat moeite voor doen natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Goliat schreef:Geleidehonden zijn niet zielig, ze zijn geconcentreerd aan het werk met hun baas. Niet anders dan bij jacht of speuren ect. Ze zijn doorgaans de hele dag bij hun eigenaar dat heeft ook niet elke hond.

Uh, honden zijn 1 of 2 keer per jaar 3 dagen vruchtbaar. De rest van hun leven, dus zeg 99% van de tijd dekken ze niet en worden ze niet gedekt. Daar kan een hond prima mee omgaan. Er zijn zat reuen die nooit dekken. Ook niet in de natuur als je naar wolven kijkt. Die zijn 1 keer per jaar loops en dan dekt de sterkste partner van de wolvin. De rest dekt niet. Frustraties door hormonen komen vast voor maar dat komt niet omdat honden elke dag wipjes horen te maken.

Ik vind geleidehonden wel zielig. Ik zie geen motivatie in hun werk. Ze zijn getraind om te geleiden maar ik zie dus geen spel, beloning en meer. Ik zie vooral honden die genegeerd moeten worden door hun omgeving en die moeten doen wat ze gezegd wordt zonder dat dat beloond wordt met de bal of iets anders. En als ze vrij zijn ziet de baas nog steeds niks dus hij kan er nog steeds niet mee op het wad gaan wandelen of mee gaan hardlopen in het bos. Denk dat dat persoonlijk is. Mijn hond is ook meestal in gezelschap van ons en mag doen wat ze wil. Dat is denk ik toch wel fijner. :engel:
Afbeelding
Goliat
Vaste gebruiker

Ja als een wolf een eigen familiegroep heeft anders zwerven de mannetjes rond en dekken gewoon andere vrouwtjes uit andere families... Onze honden leven niet in dat soort families, dekken niet met hun teef en krijgen over het algemeen geen familie met jongen ect. De situatie voor een huishond is heel anders en niet meer te vergelijken en daarom denk ik dat er heel wat reuen gefrusteerd en gestressed kunnen raken omdat ze hun natuurlijke behoefte niet kwijt kunnen en dan bedoel ik niet alleen dekken... Maar het ligt ook absoluut aan de reu, de ene reu heeft veel meer last van zijn opspelende hormonen dan de ander.

Geleide of hulp honden spelen echt wel hoor, die weten prima het verschil tussen werken en niet werken. Ik kom regelmatig een hulphond tegen in het losloopgebied en die vermaakt zich prima, zodra het weer tijd is gaat de knop om en helpt zijn baasje. En blinden mensen kunnen ook prima een boswandeling maken hoor of een strandwandeling, of lekker op vakantie gaan op de eilanden met hun hond ect.

Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Ik ben geen voor of tegenstander van castreren, iedereen moet die keuze zelf maken maar sommige meningen hier slaan nergens op en ik denk dat er ook veel mensen reageren die helemaal geen ervaring hebben castratie maar alleen maar van horen zeggen.....
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Je zegt eerst ieder zijn mening, maar daarna vind je wel dat sommige meningen nergens op slaan? Waarom mag jij wel over die mening oordelen dan? :)

Bij ons op de club weet ik geen enkele reu die last heeft van zijn hormonen en dat terwijl er gewoon loopse en dekrijpe teven op hetzelfde veld lopen. Zelfs als er de dag van te voren gedekt is op het terrein loopt diezelfde reu gewoon weer rustig. Hier thuis in de buurt ken ik juist weer heel veel gefrustreerde honden, maar die zijn allemaal gecastreerd. Ik heb maar één gecastreerde teef gehad die nergens last van had, de rest (oppashonden, zowel reuen als teven) veranderden of enorm in karakter, of werden dik, eigenlijk gewoon alle mogelijke gevolgen. Van de reuen bleven degene die om hormoondingen gecastreerd werden net zo erg na castratie. Maar dan heb je wel een verschil tussen de standaard huishonden die gecastreerd werden om diverse redenen en de sporthonden die het niet werden. Geen hele eerlijke vergelijking dus, ik denk dat bij die 1e groep een hoop vervelend gedrag niks met hormonen te maken had, maar wel met opvoeding.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken genoeg reuen die ff snel een dekking moeten doen bij een wedstrijd waar ze zelf ook nog aan deelnemen.... en goliat een mening kan niet fout zijn daarom is t een mening. Je kunt t er niet mee eens zijn maar dat is wat anders.
Ik ben t niet eens met jouw mening dus is t ook onzin?
Afbeelding
Goliat
Vaste gebruiker

Ik zeg toch ieder zijn mening en daarna geef ik mijn eigen mening, lijkt mij niks mee toch.
Ik zeg ook nergens dat een mening fout is, maar wat wel jammer is dat mensen advies gaan geven die er helemaal geen ervaring mee hebben. En dan vooral jammer voor mensen die specifiek om ervaringen vragen.

In mijn eigen topic over chemische castratie vroeg ik om ervaringen en de eerste reactie is van iemand die begint met "ik heb er geen ervaring mee...maar....". Dan denk ik reageer dan niet want een ervaring van een nichtje van een vriendin van de buurvrouw.....daar schiet niemand niets mee op!

Een verschil tussen sporthonden en huishonden vind ik echt kul. Mensen met huishonden kunnen minstens zo actief zijn en niet alle huishonden zijn gecastreerd en niet alle sporthonden zijn intact en dat zegt ook niets over hun prestaties.
Mijn vroegere Rottweiler teef liep wedstrijden, was gecastreerd maar deed niet onder voor de ander honden hoor.
Ik denk ook zeker dat dat meer te maken heeft met wat voor een karakter de hond heeft en of deze bijv. uit een bepaalde werklijn komt. Hier zit de werklust gewoon in de genen en daar veranderd een castratie niet veel aan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Als jij zegt dat sommige meningen nergens op slaan is dat een feit en niet een mening. Want dan stond er 'ik vind' of 'imo' ...

Ik heb zelf een gecastreerde teef gehad dus ik weet prima waar ik t over heb. Verder struikel je hier over de castraten in de buurt en je herkent ze al van verre...

En prima dat jij t kul vind ik vind dat zeker niet en zit toch ook al wat jaartjes in de sport en heb zelf ook verschillende werkrassen gehad.
Niet alle sporthonden zijn intact idd maar wel het overgrote deel in de africhting iig. Eventjes snel geteld nu op de club alles intact vorige vereniging ook alles intact en als ik t me goed kan herinneren die daarvoor ook geen enkele castraat. Lijkt me geen toeval in al die jaren.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Goliat schreef:Ik zeg toch ieder zijn mening en daarna geef ik mijn eigen mening, lijkt mij niks mee toch.
Ik zeg ook nergens dat een mening fout is, maar wat wel jammer is dat mensen advies gaan geven die er helemaal geen ervaring mee hebben. En dan vooral jammer voor mensen die specifiek om ervaringen vragen.

In mijn eigen topic over chemische castratie vroeg ik om ervaringen en de eerste reactie is van iemand die begint met "ik heb er geen ervaring mee...maar....". Dan denk ik reageer dan niet want een ervaring van een nichtje van een vriendin van de buurvrouw.....daar schiet niemand niets mee op!

Een verschil tussen sporthonden en huishonden vind ik echt kul. Mensen met huishonden kunnen minstens zo actief zijn en niet alle huishonden zijn gecastreerd en niet alle sporthonden zijn intact en dat zegt ook niets over hun prestaties.
Mijn vroegere Rottweiler teef liep wedstrijden, was gecastreerd maar deed niet onder voor de ander honden hoor.
Ik denk ook zeker dat dat meer te maken heeft met wat voor een karakter de hond heeft en of deze bijv. uit een bepaalde werklijn komt. Hier zit de werklust gewoon in de genen en daar veranderd een castratie niet veel aan.
Daarom zeg ik de standaard huishond, want de huishonden hier op het forum zijn jammer genoeg niet het gemiddelde van NL. Ik ken namelijk maar weinig mensen in het echte leven die zo actief zijn met hun hond. En als je had gelezen, ging dat over mijn eigen ervaring met bekende honden, waar ik zelfs zeg dat een hoop van de problemen waardoor een hond gecastreerd werd, weinig met hormonen te maken hadden, maar met opvoeding.

Dat is dus weer geen kul, want het is MIJN ervaring.
Goliat
Vaste gebruiker

Een werkhond komt meestal uit een lijn van honden die gefokt worden op werklust ect. Dit zit in zijn genen en niet in zijn hormonen.

Als je een goed dressuurpaard wilt fokken kies je bloedlijnen waar de paarden opwaarts gebouwd, met een goed achterbeen en een mooie halshouding. Het karakter het liefst sensibel zodat deze altijd scherp is. Top dressuur of springpaarden zijn heel vaak ruin en lopen de sterren van de hemel. Zij hebben de werklust in hun genen.

Als jij bijv. IPO of schapendrijven wilt gaan doen kies je een ras die daar voor gefokt is en een fokker die bezig is om die bepaalde karaktereigenschappen voor die doeleinden probeert te verbeteren en door te geven aan de nieuwe generatie. Deze honden zullen altijd voor je willen werken hier zijn ze op gefokt, heeft niets met hormonen te maken. Teven kunnen ook prima werkhonden zijn en bezitten toch ook niet die dosis testesteron?

Ben gewoon benieuwd waarom dan niet voor niets honden intact blijven bij de africhting?
Goliat
Vaste gebruiker

Een werkhond komt meestal uit een lijn van honden die gefokt worden op werklust ect. Dit zit in zijn genen en niet in zijn hormonen.

Als je een goed dressuurpaard wilt fokken kies je bloedlijnen waar de paarden opwaarts gebouwd, met een goed achterbeen en een mooie halshouding. Het karakter het liefst sensibel zodat deze altijd scherp is. Top dressuur of springpaarden zijn heel vaak ruin en lopen de sterren van de hemel. Zij hebben de werklust in hun genen.

Als jij bijv. IPO of schapendrijven wilt gaan doen kies je een ras die daar voor gefokt is en een fokker die bezig is om die bepaalde karaktereigenschappen voor die doeleinden probeert te verbeteren en door te geven aan de nieuwe generatie. Deze honden zullen altijd voor je willen werken hier zijn ze op gefokt, heeft niets met hormonen te maken. Teven kunnen ook prima werkhonden zijn en bezitten toch ook niet die dosis testesteron?

Ben gewoon benieuwd waarom dan niet voor niets honden intact blijven bij de africhting?
laeken
Zeer actief

Het is niet voor niets. Dat is net het hele punt. Een reu die je niet castreert is gezonder en sterker. Wel handig als je hond sport. Ook kan hij meer eten en krijgt hij dus meer voedingsstoffen binnen. De honden zijn dan meestal ook actiever. Hoezo voor niks intact laten? Draai het om, waarom in vredesnaam een mooie sporthond verknallen met wat pech om niks?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Goliat schreef:

Zo zie ik het ook. Ze zijn gefokt om te werken, dan zien ze geen loopse teef of iets.
Ik ben benieuwd voor degene die beweren dat het puur te trainen is, ook zo reageren als ze bv met een Engelse Bulldog zouden trainen.
Perry en Noah

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:Het is niet voor niets. Dat is net het hele punt. Een reu die je niet castreert is gezonder en sterker. Wel handig als je hond sport. Ook kan hij meer eten en krijgt hij dus meer voedingsstoffen binnen. De honden zijn dan meestal ook actiever. Hoezo voor niks intact laten? Draai het om, waarom in vredesnaam een mooie sporthond verknallen met wat pech om niks?
De meeste mensen laten het niet doen om niks. Daarbij zijn de argumenten die je aanhaalt ook niet altijd waar.
Honden krijgen niet altijd minder voedingsstoffen binnen. En een gecastreerde hond is niet ongezonder omdat hij gecastreerd is :19:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Goliat schreef: In mijn eigen topic over chemische castratie vroeg ik om ervaringen en de eerste reactie is van iemand die begint met "ik heb er geen ervaring mee...maar....". Dan denk ik reageer dan niet want een ervaring van een nichtje van een vriendin van de buurvrouw.....daar schiet niemand niets mee op!
Het is wat lastig om zelf ervaring te hebben met chemische castratie als je eigen honden allemaal teven zijn natuurlijk. Dat wil niet zeggen dat ik er niets van af weet, toevallig heb ik zelf 5 nesten pups gefokt, en heb ik 24 jaar ervaring opgedaan met allerlei hondenzaken, door contacten met andere hondenmensen. Beetje kortzichtig om aan mijn eerste paar woorden direct een waarde-oordeel te hangen vind je ook niet?
Daarbij haal je er nu iets bij wat ik in die eerste post na jouw openingsbericht helemáál niet geschreven heb, om blijkbaar je punt te maken. Dit was namelijk mijn reactie:
LongFields schreef:Ik heb zelf geen ervaring met chemische castratie, maar zou er niet te veel van verwachten als ik jou was want het is verre van een wondermiddel, hoewel het vaak wel zo gezien wordt. Persoonlijk zou ik het eerder zoeken in toch een medisch probleem en dat eerst helemaal willen uitsluiten voordat ik chemische castratie zou overwegen.
Is er behalve het ontlastingsonderzoek al meer onderzocht?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
Goliat schreef:

Zo zie ik het ook. Ze zijn gefokt om te werken, dan zien ze geen loopse teef of iets.
Ik ben benieuwd voor degene die beweren dat het puur te trainen is, ook zo reageren als ze bv met een Engelse Bulldog zouden trainen.
Ja hoor ik hoef er geen ander ras bij maar genoeg hondensporters hebben een totaal ander ras/type hond naast hun sporthonden. En ook die kunnen prima met hun ballen functioneren. Waarom? Omdat ze die op dezelfde manier opvoeden als hun sporthond. Nee is nee en gedragen doe je gewoon allemaal sporten of niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Het is niet voor niets. Dat is net het hele punt. Een reu die je niet castreert is gezonder en sterker. Wel handig als je hond sport. Ook kan hij meer eten en krijgt hij dus meer voedingsstoffen binnen. De honden zijn dan meestal ook actiever. Hoezo voor niks intact laten? Draai het om, waarom in vredesnaam een mooie sporthond verknallen met wat pech om niks?
Kijk dit dus...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Goliat schreef: In mijn eigen topic over chemische castratie vroeg ik om ervaringen en de eerste reactie is van iemand die begint met "ik heb er geen ervaring mee...maar....". Dan denk ik reageer dan niet want een ervaring van een nichtje van een vriendin van de buurvrouw.....daar schiet niemand niets mee op!
In je eigen topic geef je helaas ook geen antwoorden op dingen waar andere mensen wee wat aan zouden kunnen hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat hier een aantal wel een castratie nodig hebben. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”