Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weet je al wat je volgende ras gaat worden?
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Weet je al wat je volgende ras gaat worden?
Geen idee, ik zie wel wat er op mijn pad komt en wanneer, voorlopig eerst maar woonruimte vinden waar mijn duo welkom is

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weer een Weim!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Oh ja een woning aan het bos is ook ok._Inge_ schreef:Hoezo heb je daarvoor een tuin nodig;)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier absoluut weer een werklijn labrador 

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nee, leuk he?
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
de volgende wordt of een Basset Artésien Normand of een Dalmatische hond
Dit zijn echt onze /mijn rassen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Terrihoula's
Moosje,
ik fok heel bewust.
Mijn Houla heeft alvast geen HD.
En de reu die ik ervoor op het oog heb is mijn bewezen werker en dekreu Wasabi, 5 jaar oud.
Deze reu kan met alle andere honden, is leergierig, bruikbaar en hard op jacht, en redelijk gehoorzaam.
Hij is een goede vererver.
Als honden bij mij een seizoen jacht hebben overleefd, dan betekent dat dat ze bij 25 graden hitte nog door een maisveld kunnen rennen achter everzwijnen, 40 drijfjachtdagen in elk weer en het zwaarste terrein hebben gehad, met talloze "ontmoetingen" met zwartwild en ook met roodwild, dat ze zich over behoorlijke afstanden hebben leren oriënteren en terug komen over hun eigen spoor, hun speurneus ontwikkeld is en ook hun meutesamenwerking, en hun band met mij, en dat ze ook bij -10 in sneeuw en ijs, hun dagen hebben gelopen. Voodoo heeft haar eerste seizoen geweldig gedaan, en ook al meermaals aangeschoten en gevallen wild gevonden, heeft verluid over een gevonden geschoten varken, luistert goed, is niet geslagen of geblesseerd geraakt, en blijkt enorm hard te kunnen lopen en dit over grote afstand. Wasabi heeft 4 zulke seizoenen erop zitten, inclusief bouwjacht op roofwild met contact. De honden gaan bij dit werk, regelmatig tot op (en in mijn idee ook makkelijk over) de grens. Als een hond dat kan, en daarbij fit blijft en lenig van gangwerk, en niet afvalt bij heel veel jachtdagen, en zich snel herstelt van uitputting/ verwondingen, is hij gezond!
Mijn terrier lijn, fok ik al 20 jaar, en ik heb 7 of 8 generaties voorouders waarmee ik gewerkt heb of nog werk, en die ik dus uit en te na ken. Als er een erfelijke kwaal in die lijn zit, zal ik het wel gemerkt hebben.
Ik heb idd een wachtlijst voor pups, al kan ik natuurlijk niet zeggen of iedereen die daarop staat, ook daadwerkelijk een pup neemt nadat ze geboren zijn, want dat fenomeen kennen we onderhand: 2 jaar op de lijst, bel ik op: teef gedekt, andere kant enthousiast, bel ik op: pups geboren, helemaal blij, bel ik op: de pups mogen weg. Ze hebben een andere gekocht, ze zijn getrouwd/ gescheiden/ verhuisd/ gestopt met jagen etc. etc. en ze hoeven geen pup meer. Maar dan verkoop ik de overgebleven pups maar per advertentie.
Van elk nest wat ik zelf fok, is het bewijs dat ik achter de combinatie sta, nl. ik houd er een pup zelf van, anders wil ik niet dat ze geboren worden. En dan worden ze ook niet geboren.
En ik herplaats ook mijn eigen honden en doe dat zo goed als ik kan, dat lukt vrij aardig. Als dat betekent dat ik een herplaatshond die ik gefokt heb, en teruggenomen/ gekregen, een half jaar of langer, bij mij heb voor ik er iemand voor vind, dan is dat maar zo.
Dus de terrihoula's zijn geen snelle opwelling, er is over nagedacht. Ik geloof er echt in, voor het jachtgebruik dan toch, maar denk ook wel als sporthond, zeker canicross maar bv. ook behendigheid.
De terriers willen alleen maar jagen, en ja s- zomers mee naar evenementen (vooral racen) en door iedereen geaaid worden is een goede tweede tijdsbesteding; de catahoula vindt daarnaast nog veel meer dingen leuk, eigenlijk vrijwel alles.
Moosje,
ik fok heel bewust.
En de reu die ik ervoor op het oog heb is mijn bewezen werker en dekreu Wasabi, 5 jaar oud.
Deze reu kan met alle andere honden, is leergierig, bruikbaar en hard op jacht, en redelijk gehoorzaam.
Als honden bij mij een seizoen jacht hebben overleefd, dan betekent dat dat ze bij 25 graden hitte nog door een maisveld kunnen rennen achter everzwijnen, 40 drijfjachtdagen in elk weer en het zwaarste terrein hebben gehad, met talloze "ontmoetingen" met zwartwild en ook met roodwild, dat ze zich over behoorlijke afstanden hebben leren oriënteren en terug komen over hun eigen spoor, hun speurneus ontwikkeld is en ook hun meutesamenwerking, en hun band met mij, en dat ze ook bij -10 in sneeuw en ijs, hun dagen hebben gelopen. Voodoo heeft haar eerste seizoen geweldig gedaan, en ook al meermaals aangeschoten en gevallen wild gevonden, heeft verluid over een gevonden geschoten varken, luistert goed, is niet geslagen of geblesseerd geraakt, en blijkt enorm hard te kunnen lopen en dit over grote afstand. Wasabi heeft 4 zulke seizoenen erop zitten, inclusief bouwjacht op roofwild met contact. De honden gaan bij dit werk, regelmatig tot op (en in mijn idee ook makkelijk over) de grens. Als een hond dat kan, en daarbij fit blijft en lenig van gangwerk, en niet afvalt bij heel veel jachtdagen, en zich snel herstelt van uitputting/ verwondingen, is hij gezond!
Mijn terrier lijn, fok ik al 20 jaar, en ik heb 7 of 8 generaties voorouders waarmee ik gewerkt heb of nog werk, en die ik dus uit en te na ken. Als er een erfelijke kwaal in die lijn zit, zal ik het wel gemerkt hebben.
Ik heb idd een wachtlijst voor pups, al kan ik natuurlijk niet zeggen of iedereen die daarop staat, ook daadwerkelijk een pup neemt nadat ze geboren zijn, want dat fenomeen kennen we onderhand: 2 jaar op de lijst, bel ik op: teef gedekt, andere kant enthousiast, bel ik op: pups geboren, helemaal blij, bel ik op: de pups mogen weg. Ze hebben een andere gekocht, ze zijn getrouwd/ gescheiden/ verhuisd/ gestopt met jagen etc. etc. en ze hoeven geen pup meer. Maar dan verkoop ik de overgebleven pups maar per advertentie.
Van elk nest wat ik zelf fok, is het bewijs dat ik achter de combinatie sta, nl. ik houd er een pup zelf van, anders wil ik niet dat ze geboren worden. En dan worden ze ook niet geboren.
En ik herplaats ook mijn eigen honden en doe dat zo goed als ik kan, dat lukt vrij aardig. Als dat betekent dat ik een herplaatshond die ik gefokt heb, en teruggenomen/ gekregen, een half jaar of langer, bij mij heb voor ik er iemand voor vind, dan is dat maar zo.
Dus de terrihoula's zijn geen snelle opwelling, er is over nagedacht. Ik geloof er echt in, voor het jachtgebruik dan toch, maar denk ook wel als sporthond, zeker canicross maar bv. ook behendigheid.
De terriers willen alleen maar jagen, en ja s- zomers mee naar evenementen (vooral racen) en door iedereen geaaid worden is een goede tweede tijdsbesteding; de catahoula vindt daarnaast nog veel meer dingen leuk, eigenlijk vrijwel alles.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
terrierjunk schreef:Terrihoula's
Moosje,
ik fok heel bewust.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 1
Moet zeggen dat ik echt nog 0 weet over beide rassen hoor, het is echt verre toekomst muziek. Ik kijk tegen die tijd wel of ze bij ons passen of niet.Madelief schreef:moosje schreef:Madelief van t forum heeft nog een Beauceronpup in de aanbieding volgens mij.Woezel schreef:Eigenlijk loop ik hier heel erg op de zaken vooruit aangezien ik mijn eerste pup nog niet eens heb (sheltie). Als het aan mij ligt en het ras bevalt me, dan komt er nog een sheltie. Of misschien een langhaar collie. Als het aan mijn vriend ligt, dan komt er hierna een dobermann, maar stiekem vind ik beaucerons mooier (en ik hoor ook vaak slechte dingen over de gezondheid van dobermanns). Hopelijk kan ik hem overhalen. Heeft iemand nog beaucerons ter bezichtiging?
De gezondheid van de Dobers (vooral hartproblemen) is idd niet om over naar huis te schrijven nee.Niks niet aanbieding.
![]()
Honden koop je niet in opwelling of aanbieding of omdat ze mooier zijn (zijn ze natuurlijk ook). Moosje toch. Weet jij toch wel.

Zo niet, dan wordt het gewoon weer een sheltie

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier komt hopelijk volgend jaar nog een hond er bij. Welk ras zijn we nog niet uit. Ik wil zelf een Bordercollie of een Australian Shepherd er bij, en dan uit "sportlijnen". Ik heb me nauwelijks nog georienteerd op nesten of plannen. We moeten eerst een ander huis hebben voor er een tweede hond bij komt. Mijn vriend wil graag een stabij of wetterhoun er bij, omdat hij het karakter van de honden die hij kent zo leuk vindt. Maar ook hij is nog steeds wel van de Bordercollies (en Aussies
). Waarschijnlijk komt er dus eerst nog een Border/Aussie bij, en over een paar jaar nog een Stabijtje.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik heb niet voor niets een topic geopend laatst.. we twijfelen soms nog een beetje aan het 2e ras
Het wordt voor 95% zeker een tweede Ridgeback.. maar eigenlijk vinden we te veel rassen leuk.
Het zou ook zomaar een leuke kruising pup uit het asiel kunnen worden of een ander passend ras bij Mitch.

Het wordt voor 95% zeker een tweede Ridgeback.. maar eigenlijk vinden we te veel rassen leuk.
Het zou ook zomaar een leuke kruising pup uit het asiel kunnen worden of een ander passend ras bij Mitch.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij ons komt over 5 dagen een border collie bij. Eerste rashond na 3x een onherleidbare kruising uit het asiel/buitenland.
Gezien het karakter en de looks sluit ik het niet uit dat ik in de bordersferen blijf hangen... alhoewel 3 honden voorlopig echt genoeg is!
Gezien het karakter en de looks sluit ik het niet uit dat ik in de bordersferen blijf hangen... alhoewel 3 honden voorlopig echt genoeg is!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Weer een poedel, of een collie, of een ijslander of een Najla

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ik weet nog niet wat er hier bij gaat komen, sowieso moet dan eerst onze oudste overlijden. Maar oriënteren mag
Ik wil dan in ieder geval een reu, een ras dat erom bekend staat goed met andere honden te kunnen. En ik wil graag sportieve honden waar ik mee kan werken. Geen aussie/border ofzoiets. Daar heb ik op de een of andere manier niets mee.
Het zou een herplaatser of een pup kunnen zijn een rashond of kruising.. Dat maakt niet uit.

Ik wil dan in ieder geval een reu, een ras dat erom bekend staat goed met andere honden te kunnen. En ik wil graag sportieve honden waar ik mee kan werken. Geen aussie/border ofzoiets. Daar heb ik op de een of andere manier niets mee.
Het zou een herplaatser of een pup kunnen zijn een rashond of kruising.. Dat maakt niet uit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Zal wel hetzelfde blijven : Dogo Argentino en Lagotto Romagnolo 

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier komt er in de toekomst een Shiloh bij en/of een Dober. En misschien toch weer een CC'tje.

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Haha ben je om Monique. CC?!
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er weer eentje aangeboden gekregen haha.vosse schreef:Haha ben je om Monique. CC?!
Ze zijn zo leuk!

.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Haha kijk maar uit straks heb je een huis vol van die krengenmoosje schreef:Ik heb er weer eentje aangeboden gekregen haha.vosse schreef:Haha ben je om Monique. CC?!
Ze zijn zo leuk!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Een Australian Shepherd, een Border Collie, een Schapendoes, een Pumi, een Mudi of een Pyreneese Herder ... of iets anders 

Linda, Izzie en Bram
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Een chi, cairn terrier of klein teefje uit het asiel of een maine coon kater. Ik ben er nog niet over uit, en hoop nog lang geen keuze te maken.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriër & Noorse Lundehund
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 1 kruising kooiker X stabij
1 kooiker - Aantal honden: 2
Een kooikerhondje. Morgen gaan we puppie kijken 

- BuddyLeiden
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Siberishe Husky
- Contacteer:
-
- Zeer actief
ik weiger erover na te denken. 

Mij lijkt een wetter wel erg leuk 

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Waar ga je kijken?Dalanjo schreef:Een kooikerhondje. Morgen gaan we puppie kijken
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ja, sowieso een xHH, maar ik zou ook heel graag nog andere rassen nemen. Welke precies verschilt nog wel eens, maar natuurlijk vind ik de stamboom hollanders ook geweldig leuk (met name kort- en ruwhaar). En ik ben al een hele tijd fan van ACD's, maar dan wil ik eerst ruimer wonen. Corgi Cardigan's vind ik ook leuk, voor erbij
Dat is wel een ras wat ik in mijn huidige woning zou nemen. Een leuke kruising maakt ook een goede kans. Als het maar een lekker zelfverzekerd, pittig ding is met heel natuurlijk gedrag, daar hou ik wel van. Dat heeft Dee ook en daar geniet ik enorm van!
Voorlopig komt er echter niks bij. Zelf zou ik wel willen maar daar heb ik de ruimte niet voor helaas, en ook de hond niet trouwens.

Voorlopig komt er echter niks bij. Zelf zou ik wel willen maar daar heb ik de ruimte niet voor helaas, en ook de hond niet trouwens.