Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond heb je nooit gehad, maar zou je dolgraag willen?
Moderator: moderatorteam
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Re: Welke hond heb je nooit gehad, maar zou je dolgraag will
Bij gebrek aan de Bart Smit catalogus heeft kind van negen ook een kleine selectie gemaakt...

-
- Zeer actief
Gorgie?
Ahhh wel lief, uit exact hetzelfde boek maakte ik vroeger ook lijstjes.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik ook. En uit de ToepoelPersistence schreef:Gorgie?![]()
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben stikgelukkig met de honden die ik heb (twee goldens, een kruising labrador x sint bernard en een kruising leonberger x newfoundlander) en heb dan ook geen lijstje met wat ik ooit nog zou willen hebben (ja, ongeveer hetzelfde als nu).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Die was alleen in zwart-wit. 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Een gezonde Franse bul, met snuit en staart.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Een Amerikaanse Akita. Gelukkig heeft mijn tante er een stuk of 6, zodat ik wel van ze kan genieten.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een Cocker (werklijn)! Een grote Poedel... Misschien een keer een Labrador als jachthond. Wie weet. 

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Een Engelse Springer Spanieltje uit werklijn of een Field Trail Labardor 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Een deense dog en een berner senner...zoooo mooi maar veel te groot voor een normaal huis zoals wij hebben.
Ik blijf gewoon dromen hahahha.....
Ik blijf gewoon dromen hahahha.....
- dagmar88
- Zeer actief
Ik snap dat nooit. Moet die hond opgehokt aan z'n trekken komen?ruudstofferboa schreef:Een deense dog en een berner senner...zoooo mooi maar veel te groot voor een normaal huis zoals wij hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Je auto past gemakkelijker aan dan je huis
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan had Gait ook nooit kunnen komen. Z'n fokker heeft een vrij klein 2-kamer-appartement (het geheel past bijna in onze woonkamer) en had op dat moment 3 katten, 3 eigen markiesjes (2 dames en een reu), een nest pups, en dan nog wat oppashonden: Berner sennen, ruwharige teckel, whippet en Griekse mix van ruime middelmaat. Dat kan natuurlijk nooit op zo'n klein appartement als een Duitse dog niet in een normaal appartement past
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Tsjechslowaakse wolfhond ultieme droom
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- kipo
- Zeer actief
Ier plus bordercollie achterin een Ford fiesta en die was kleiner dan de huidige mini'sNanna schreef:Ik heb een Deerhound van 80 kilo in een eengezinswoninkje gehad. 'Nuff said.
Het enige dat je aan dient te passen is je auto. Want in een Mini past ie niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Zeer actief
Ik snap de gedachten wel. Niet dat ik het er mee eens ben hoor, ik vind ook dat je prima een grote hond (of meerdere) in een kleine woning kunt houden als je er buitenshuis voldoende mee onderneemt. Maar ik snap wel dat het wonen in een klein huis veel mensen er van weerhoudt om een grote hond aan te schaffen. Ik vond onze vorige woning ook te klein worden met Jip en Abel. We hadden geen salontafel omdat anders de loopruimte wel erg krap werd. Ook de tuin was ieniemienie. Ze konden lekker buiten liggen, maar daar was het ook direct mee gezegd. We maakten voldoende lange wandelingen en er werd met ze getraind, dus ze kwamen echt niets te kort. Maar oh wat is het fijn dat we nu ruimte hebben. We struikelen niet meer over de honden in huis, en buiten kunnen ze zelfs rondjes rennen als ze willen. Met name Abel geniet daar onwijs van. Beide honden zijn nu relaxter. Heel soms sla ik zelfs een wandeling over, omdat ze in de tuin al heel actief zijn geweest. Dan willen ze niet eens meer mee op pad.
Dus is een ruime woning een vereiste? Nee, zeker niet. Maar ik begrijp wel dat een kleine woning beperkend kan zijn (of als beperkend wordt ervaren) in de keuze van je hond.
Bij mij is de auto nu de beperkende factor. Twee grote honden op de achterbank van een Opel Karl is echt wel de max.
Dus is een ruime woning een vereiste? Nee, zeker niet. Maar ik begrijp wel dat een kleine woning beperkend kan zijn (of als beperkend wordt ervaren) in de keuze van je hond.
Bij mij is de auto nu de beperkende factor. Twee grote honden op de achterbank van een Opel Karl is echt wel de max.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, vind ik ook. Amoz is mijn grootste hond, maar is ook zo lui en relaxt in huis. Amy is het kleinst, maar véél meer aanwezig en kan af en toe een drukke stuiterbal zijn. Dat voelt veel sneller druk en vol dan drie Amozzen.Nanna schreef:Voor mij hangt het niet eens van de grootte van de hond af of het 'vol' is in huis.
Mijn Deerhounds waren luie varkens en lagen de godganse dag op hun bank te stinken.
Op het moment heb ik een dwergteckeltje te logeren dat me op iedere pas volgt en ik moet constant uitkijken dat ik mijn tere nekje niet over hem breek![]()
Dat vind ik veel lastiger dan zo'n paard dat op de bank ligt.
Voor mij hangt de volfactor dus echt wel af van hoe druk de hond is. Niet van hoe groot hij is.
Mijn huisje is overigens ook maar klein en als we eens een dagje binnen zitten omdat het regent, voelt dat ook wel echt vol met vier middelgrote honden en twee (nu tijdelijk vier) katten. Maar normaal als de deur de hele dag openstaat en ik buiten op het terras zit, maakt dat geen fluit uit, dan gaan we alleen naar binnen om te slapen.
-
- Zeer actief
Moest er nog eens bijkomen dat Jip en Abel ook 'druk' gaan doen in huisNanna schreef:Voor mij hangt het niet eens van de grootte van de hond af of het 'vol' is in huis.
Mijn Deerhounds waren luie varkens en lagen de godganse dag op hun bank te stinken.
Op het moment heb ik een dwergteckeltje te logeren dat me op iedere pas volgt en ik moet constant uitkijken dat ik mijn tere nekje niet over hem breek![]()
Dat vind ik veel lastiger dan zo'n paard dat op de bank ligt.
Voor mij hangt de volfactor dus echt wel af van hoe druk de hond is. Niet van hoe groot hij is.

En een grotere hond heeft doorgaans toch een grotere mand of slaapplek dan een klein hondje. In ons vorige huis konden ze wel samen op de bank slapen, maar dan pasten wijzelf er niet meer bij. In onze huidige woning staat daarom een veel grotere bank, dat kan nu. We hebben nu naast die grote bank zelfs nog plek voor twee manden. En het staat allemaal niet in de weg.
Maar heeft mij er toen ook niet van weerhouden om er toch een tweede (middel)grote hond bij te nemen. Dus het kan wel