Moos schreef:Maar goed, zoals ik eerder ook al zei, ik ben daar erg zeikerig in, en heb ook helemaal geen zin om dat soort dingen in goede banen te gaan leiden. Heb je dat wel, en vind je het niet erg om toch iets oplettender te moeten worden omdat er een klein teefje ook rondhuppelt tussen de twee groterds, prima. En dan gun ik Paula dat hondje ook van harte hoor

Ik vind dat idd niet erg om te moeten doen.
Bijvoorbeeld met speelgoed, ik zou nooit zomaar speelgoed laten rondslingeren.
Als ik boven in huis bezig ben, dan laat ik ze niet met z'n drietjes bij elkaar in de woonkamer.
En zo nog meer dingen, het is een beetje net zoals bij mijn nichtje, daar moet ik ook continu op blijven letten dat ik haar niet alleen laat bij de honden als ik iets in huis moet doen.
Ik denk niet dat de honden haar ooit iets zullen aandoen, ze zijn altijd heel lief en voorzichtig bij haar.
Maar je kunt het nooit zeker weten, en ik hou dat altijd goed in de gaten en ook hoe mijn nichtje met de honden omgaat, op alle fronten hou ik dat elke keer weer in de gaten en blijf ik haar alles uitleggen en de honden begeleiden waar nodig.
Dit zit in mijn natuur om daarmee bezig te zijn, en dat is iets dat ik prettig vind om te doen, ik zorg heel graag.
Dus misschien dat daarom mensen wel het idee hebben dat ik naief ben, omdat veel dingen voor mij heel logisch en vanzelf lijken te gaan/zijn.
Maar van nature ben ik altijd al heel veel bezig met overal op te letten, ook in combinatie met de konijnen/cavia's/ratten etc.
Heel het leven van onze honden (al 10 jaar dus) ben ik altijd bezig met begeleiden en in de gaten houden en onder controle houden van situaties.
Voor mij hoort dat bij het leven, en ik heb daar absoluut geen problemen mee, ik zie er ook geen probleem in.
Een ander zou er misschien wel helemaal horensdol van worden, zou heel goed kunnen.