Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pedigree puppybrok...
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Pedigree puppybrok...
In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???[/quote]
Dit is dus een teken dat je niet veel van voeding afweet. Die kip in het hondenvoer heeft granen gegeten dus kan het niet graanvrij zijn. Het is alleen vrij van Toegevoegde granen. meer en minder niet.
Dit is dus een teken dat je niet veel van voeding afweet. Die kip in het hondenvoer heeft granen gegeten dus kan het niet graanvrij zijn. Het is alleen vrij van Toegevoegde granen. meer en minder niet.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
dagmar88 schreef:wat jammer.
Kom op Smoek, jij kunt zo heerlijk je hengeltje uit hangen; doe er nog eens een dikke wurm aan, dan blijf ik wachten tot ie weer hapt
Nah, misschien later
massam schreef:ik mistte je al smoek :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja ik lees het wel, wolven zijn nog steeds hetzelfde van binnen als honden vwb het spijsverteringsstelsel....yuri36 schreef:
Wie heeft het nu over "al jaren" ? Minstens 15.000 jaar. Al eens van evolutie gehoord?
De huidige gezelschapshond is van nature vleeseter, met een spijsverteringsstelsel dat bijna identiek is aan dat van wilde honden en wolven
Genetisch onderzoek naar verschillen in het mitochondriaal DNA van de hond toont een nagenoeg identieke (0.2% verschil) basenvolgorde met die van de grijze wolf, wijzend op een directe afstamming in het (evolutionair gezien) recente verleden. Het verschil tussen wolven en coyotes was met 4% veel groter[1][2].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hond" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Dianavdberkt schreef:In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???
Dit is dus een teken dat je niet veel van voeding afweet. Die kip in het hondenvoer heeft granen gegeten dus kan het niet graanvrij zijn. Het is alleen vrij van Toegevoegde granen. meer en minder niet.[/quote]
Nee, JIJ weet er weinig vanaf. Jij merkte op dat Orijen niet geschikt is voor honden met een allergie voor granen. En dat zou kunnen kloppen. Maar Orijen beweert ook nergens dat hun voer geschikt is voor honden met allergieën.
Orijen beweert alleen dat zij geen granen in het voer verwerken. Op de Nederlandse website schrijft Orijen zelf dat de kippen graangevoerd zijn.
Wat is dan het probleem?
Volgens mij is de filosofie van Orijen dat granen niet in hondenbrokken horen. Dat is alles.
Nogmaals, ze beweren niet dat het geschikt is voor honden met een granenallergie. Of lees ik ergens overheen?
- yuri36
- Zeer actief
Lol, nu wordt jouwq verhaal steeds verwarrender.... tot nu toe beweerde je dat honden nog steeds hetzelfde van binnen zijn als wolven...nu draai je het opeens om....snap je zelf je eigen verhaal nog?malinois schreef:ja ik lees het wel, wolven zijn nog steeds hetzelfde van binnen als honden vwb het spijsverteringsstelsel....yuri36 schreef:
Wie heeft het nu over "al jaren" ? Minstens 15.000 jaar. Al eens van evolutie gehoord?
Mensen die menen dat er op 15.000 jaar (of misschien zelfs 100.000 jaar dat honden bij ons zijn) niet veel kan veranderen evolutioneel gezien, die weten bar weinig van evolutie af. Om te beginnen, hoe dacht je dat al die verschillende hondensoorten er zijn gekomen? Zijn jullie echt zo eenvoudig van geest (ik probeer me voorzichtig uit te drukken!) dat jullie denken dat er alleen veranderingen van buiten plaatsgevonden hebben en inwendig niet? Zien jullie alleen de grote structuren, dat is de tanden, het spijsverteringsstelsel ed zonder te bedenken dat op celniveau wel degelijk sprake zou kunnen zijn van een omnivoor?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
moet ik het voor je spellen, snij een wolf open en een hond en je ziet hetzelfde... zo duidelijk voor je?yuri36 schreef:Lol, nu wordt jouwq verhaal steeds verwarrender.... tot nu toe beweerde je dat honden nog steeds hetzelfde van binnen zijn als wolven...nu draai je het opeens om....snap je zelf je eigen verhaal nog?malinois schreef:ja ik lees het wel, wolven zijn nog steeds hetzelfde van binnen als honden vwb het spijsverteringsstelsel....yuri36 schreef:
Wie heeft het nu over "al jaren" ? Minstens 15.000 jaar. Al eens van evolutie gehoord?![]()
Mensen die menen dat er op 15.000 jaar (of misschien zelfs 100.000 jaar dat honden bij ons zijn) niet veel kan veranderen evolutioneel gezien, die weten bar weinig van evolutie af. Om te beginnen, hoe dacht je dat al die verschillende hondensoorten er zijn gekomen? Zijn jullie echt zo eenvoudig van geest (ik probeer me voorzichtig uit te drukken!) dat jullie denken dat er alleen veranderingen van buiten plaatsgevonden hebben en inwendig niet? Zien jullie alleen de grote structuren, dat is de tanden, het spijsverteringsstelsel ed zonder te bedenken dat op celniveau wel degelijk sprake zou kunnen zijn van een omnivoor?
Ik heb wat tekst toegevoegd overigens aan mn vorige post ter uwe info.
En ik ben niet zo simpel hoor, dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik simpel ben, misschien jij?
Hoeveel ik ook google overigens, ik kom alleen maar op hits uit die zeggen dat het zo goed als identiek is als de wolf... geen enkele andere!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Nee, JIJ weet er weinig vanaf. Jij merkte op dat Orijen niet geschikt is voor honden met een allergie voor granen. En dat zou kunnen kloppen. Maar Orijen beweert ook nergens dat hun voer geschikt is voor honden met allergieën.yuri36 schreef:Dianavdberkt schreef:In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???
Orijen beweert alleen dat zij geen granen in het voer verwerken. Op de Nederlandse website schrijft Orijen zelf dat de kippen graangevoerd zijn.
Wat is dan het probleem?
Volgens mij is de filosofie van Orijen dat granen niet in hondenbrokken horen. Dat is alles.
Nogmaals, ze beweren niet dat het geschikt is voor honden met een granenallergie. Of lees ik ergens overheen?[/quote]
waar het mij om gaat is dat ze beweren dat het GRANEN VRIJ is. Dat is het dus niet. iemand, een leek op voedings gebied met een hond die allergisch is voor granen en niet verder spit op de toeleveranciers en niet verder spit op de site van orijen trapt daar dus in. Maar het voer is helemaal niet gluten vrij. Daar gaat het mij om.
maakt mij verder niet uit want elk voer is goed ongeacht de prijs als het maar compleet is. Als je vers vlees voert weet je in ieder geval heel zeker wat je voert. bij een gluten allergie dus geen magen, strotten enzovoorts van dieren die granen gevoed groot gebracht zijn. Als de filosofie van Orijen is dat het voer granenvrij is moet je ook geen graan gevoerde dieren er in proppen.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 11 mar 2011 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
buiten dat gebruiken vele diervoeder fabrikanten de Agriculture voor de groenten verwerking in de brok. Denk jij nu heus dat Agriculture geen toevoegingen heeft mee gegeven aan en in hun gewassen.
- yuri36
- Zeer actief
LOL, wat jij kan, kan ik ook!!malinois schreef:ja ik lees het wel, wolven zijn nog steeds hetzelfde van binnen als honden vwb het spijsverteringsstelsel....yuri36 schreef:
De huidige gezelschapshond is van nature vleeseter, met een spijsverteringsstelsel dat bijna identiek is aan dat van wilde honden en wolven
Genetisch onderzoek naar verschillen in het mitochondriaal DNA van de hond toont een nagenoeg identieke (0.2% verschil) basenvolgorde met die van de grijze wolf, wijzend op een directe afstamming in het (evolutionair gezien) recente verleden. Het verschil tussen wolven en coyotes was met 4% veel groter[1][2].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hond" onclick="window.open(this.href);return false;
"Despite their descent from wolves and classification as Carnivora, dogs are variously described in scholarly and other writings as carnivores[133][134] or omnivores.[3][135][136][137] Unlike obligate carnivores, such as the cat family with its shorter small intestine, dogs can adapt to a wide-ranging diet, and are not dependent on meat-specific protein nor a very high level of protein in order to fulfill their basic dietary requirements. Dogs will healthily digest a variety of foods, including vegetables and grains, and can consume a large proportion of these in their diet.[3]"
(http://en.wikipedia.org/wiki/Dog#Diet" onclick="window.open(this.href);return false;)
Alleen is dit de Engelse Wikipedia
Als je alleen Nederlands kan lezen.....sorry......maar in het Engels staat dat honden zowel als carnivoor en omnivoor worden omschreven in studieboeken en andere teksten....
- yuri36
- Zeer actief
En nog wat, wat zegt me die grote overeenkomst tussen wolf en hond wat betreft het mitochondriaal DNA?
Zelfs wij mensen hebben met de fruitvlieg al 60 % gemeen.
- yuri36
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:Nee, JIJ weet er weinig vanaf. Jij merkte op dat Orijen niet geschikt is voor honden met een allergie voor granen. En dat zou kunnen kloppen. Maar Orijen beweert ook nergens dat hun voer geschikt is voor honden met allergieën.yuri36 schreef:Dianavdberkt schreef:In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???
Wat is dan het probleem?
Nogmaals, ze beweren niet dat het geschikt is voor honden met een granenallergie. Of lees ik ergens overheen?
waar het mij om gaat is dat ze beweren dat het GRANEN VRIJ is. Dat is het dus niet. iemand, een leek op voedings gebied met een hond die allergisch is voor granen en niet verder spit op de toeleveranciers en niet verder spit op de site van orijen trapt daar dus in. Maar het voer is helemaal niet gluten vrij. Daar gaat het mij om.
maakt mij verder niet uit want elk voer is goed ongeacht de prijs als het maar compleet is. Als je vers vlees voert weet je in ieder geval heel zeker wat je voert. bij een gluten allergie dus geen magen, strotten enzovoorts van dieren die granen gevoed groot gebracht zijn. Als de filosofie van Orijen is dat het voer granenvrij is moet je ook geen graan gevoerde dieren er in proppen.[/quote]
In Orijen zitten geen granen in die zin dat ze geen granen gebruiken om de brokken mee te maken.
Dat er kip in zit die met graan gevoerd is, dat staat ook gewoon op hun site, dat verbergen ze niet.
Je verwijt mij dat ik weinig van voeding afweet, maar ik moet zeggen dat ik als allergie-patiënt die al van kinds-af-aan op zijn voeding moet letten, er toch vrij veel vanaf weet.
Nogmaals, Orijen beweert niet dat hun voer hypo-allergeen is of geschikt zou zijn voor honden met een granen-allergie, noch dat het gluten-vrij is.
Ik ben het ook niet met je eens dat elk voer, ongeacht de prijs, goed is, zolang het maar "compleet" is.
In Orijen zitten bijvoorbeeld veel meer gezonde ingredienten dan in de meeste Hill's of Royal Canin voeren, om maar twee voorbeelden te noemen.
Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een verschil van 0.2 in zo minimaal dat is iets anders dan 40yuri36 schreef:En nog wat, wat zegt me die grote overeenkomst tussen wolf en hond wat betreft het mitochondriaal DNA?

- yuri36
- Zeer actief
Maar nee, 0.2 is niet minimaal, dat denk jij maar. Ander voorbeeldje dan: De mens en de chimpansee komen voor 98,5 % overeen wat dna betreft. Die 1,5 % verschil lijkt ook minimaal voor wie alleen maar naar dat getal kijkt, maar het is toch echt een wereld van verschil!malinois schreef:een verschil van 0.2 in zo minimaal dat is iets anders dan 40yuri36 schreef:En nog wat, wat zegt me die grote overeenkomst tussen wolf en hond wat betreft het mitochondriaal DNA?
Maar intussen al iets minder zeker of honden wel echte carnivoren zijn?
Typisch dat je nu juist daar niet op reageert...
- yuri36
- Zeer actief
Voor wie gelooft dat wolven en honden zo op elkaar lijken, moet dit filmpje in het Engels eens bekijken:
Are dogs and wolves really that similar?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Je wordt snel uit je droom geholpen.
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
yuri36 schreef:Voor wie gelooft dat wolven en honden zo op elkaar lijken, moet dit filmpje in het Engels eens bekijken:
waarom reageer je hier zo fel op mensen die vers voeren, en probeer je constant de brokken naar voren te duwen, terwijl je in mijn topic advies wil gaan geven over vers voer?
Ik snap je niet,
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- dagmar88
- Zeer actief
Nogmaals, leg dan eens uit waarom wolven en honden zich onderling op een natuurlijke manier kunnen voortplanten zonder verlies van vruchtbaarheid bij de nazaten?
Dat is namelijk niet mogelijk bij totaal verschillende, onafhankelijke diersoorten.
Verder geeft deze meneer veel foute informatie; de huid van wolven is niet dikker en daarom parasiet bestending, de PH waarde van honden die brok eten verschilt inderdaad van de honden die vers vlees eten, maar past zich vanzelf aan, uit onderzoek blijkt dat de inhoud van de maag van grotere prooidieren door de wolf wordt leeg geschud en niet gegeten; onverteerbare stoffen komen vooral van haar en hoeven van de prooi, hij heeft zijn procentuele DNA verschil fout, én 3 weken terug geeft hij toe dat hij fout zat met de quote hierboven
@ Meg, hij dient hier gewoon ter vermaak
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
dagmar88 schreef:
@ Meg, hij dient hier gewoon ter vermaak![]()
ik eet nog een hapje mee
Wat te drinken erbij?? *zoekt leuke smiley maar vind niets*
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
[/quote]Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.[/quote]
volgens mij zit dit zelfde vlees ook in de hondenbrokken.
Er mag geen vlees voor honden gebruikt worden wat niet is gekeurd volgens een bepaalde wetgeving. Het zijn meestal de resten vlees die niet meer gebruikt worden voor de consument. zoals kippen die niet goed ontveld zijn en daardoor gebroken poten hebben die onverkoopbaar zijn. Lammeren (rammetjes) die geslacht worden op verzoek van de schapen fokker omdat deze niet bruikbaar zijn als melkschaap en ga zo maar door.
Als versvoerder weet je in ieder geval waar die vlees vandaan komt. zeker als je het zelf haalt bij de slachterijen in nederland. Hoezo is dit dan besmet vlees
Als versvoerder weet je in ieder geval waar die vlees vandaan komt. zeker als je het zelf haalt bij de slachterijen in nederland. Hoezo is dit dan besmet vlees
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 12 mar 2011 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- yuri36
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.
Als versvoerder weet je in ieder geval waar die vlees vandaan komt. zeker als je het zelf haalt bij de slachterijen in nederland. Hoezo is dit dan besmet vlees[/quote]
In rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
yuri36 schreef:Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.
volgens mij zit dit zelfde vlees ook in de hondenbrokken.Er mag geen vlees voor honden gebruikt worden wat niet is gekeurd volgens een bepaalde wetgeving. Het zijn meestal de resten vlees die niet meer gebruikt worden voor de consument. zoals kippen die niet goed ontveld zijn en daardoor gebroken poten hebben die onverkoopbaar zijn. Lammeren (rammetjes) die geslacht worden op verzoek van de schapen fokker omdat deze niet bruikbaar zijn als melkschaap en ga zo maar door.
In rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen.
maar ook in de brokken. Je hebt toch dat stuk gelezen dt ik gepost heb over verhitting etc.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 12 mar 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjonge.. is dat zo? Hier begraven ze hun boutje zo nu en dan ook nog in de tuin om het een dag later op te smikkelen.... maar als jij dit zo stelt :N: dan maar brok voeren voortaanyuri36 schreef: In rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen.
- dagmar88
- Zeer actief
yuri 36 schreef: Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.
Dianavdberkt schreef:volgens mij zit dit zelfde vlees ook in de hondenbrokken.Er mag geen vlees voor honden gebruikt worden wat niet is gekeurd volgens een bepaalde wetgeving. Het zijn meestal de resten vlees die niet meer gebruikt worden voor de consument. zoals kippen die niet goed ontveld zijn en daardoor gebroken poten hebben die onverkoopbaar zijn. Lammeren (rammetjes) die geslacht worden op verzoek van de schapen fokker omdat deze niet bruikbaar zijn als melkschaap en ga zo maar door.
Daarbij is het inderdaad vlees waarvan de rest van het dier goedgekeurd is (ook voor de hoeveelheid salmonella worden strenge eisen gesteld) voor menselijke consumptie.
Van het hazen spul dat ik heb liggen is alles wat bruikbaar is naar de groothandel gegaan en wat dan overblijft zijn oneetbare snijdsels (taai), karkas met wat bevlezing en de kop. Betekent echt niet dat er iets slecht aan is maar wij eten het niet
Ik weet dat ik mijn honden geen graanafval, bedorven/beschimmelde ingrediënten, afval van colgate, heinz, nestle & mars, oneetbaar slachtafval (tumoren, foetussen, hoeven, horens, oormerken) en andere onzin voorzet als hoofdvoer.
Daarbij hoeft de producent alleen op de zak te zetten wat zij er in stoppen; dat het 'vlees' al voordat het hun dieren bereikt geconserveerd is met onnatuurlijke (kan ook niet anders) conserveermiddelen hoeft niet op de zak.
Nee, ik kan de kwaliteit van wat ik mijn honden geef voelen, zien en ruiken. Daar kan ik 1000x meer mee dan met een samengeperst brokje.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
yuri36 schreef:In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???
YURI GA EENS GOED QUOTEN WANT NU ZEG IK DINGEN DIE JIJ HEBT GEZEGD. IK BLIJF NIET WIJZIGEN WAT JIJ QUOTE EN IK QUOTE.Nee, JIJ weet er weinig vanaf. Jij merkte op dat Orijen niet geschikt is voor honden met een allergie voor granen. En dat zou kunnen kloppen. Maar Orijen beweert ook nergens dat hun voer geschikt is voor honden met allergieën.
Wat is dan het probleem?
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
yuri36 schreef:Als je vers vlees voert, weet je lang niet altijd zeker wat je voert. Ok, je weet welk vlees je voert, maar in vlees kan ook heel wat troep in zitten, evenals ziekteverwekkers waar je geen flauw idee van hebt.
volgens mij zit dit zelfde vlees ook in de hondenbrokken.Er mag geen vlees voor honden gebruikt worden wat niet is gekeurd volgens een bepaalde wetgeving. Het zijn meestal de resten vlees die niet meer gebruikt worden voor de consument. zoals kippen die niet goed ontveld zijn en daardoor gebroken poten hebben die onverkoopbaar zijn. Lammeren (rammetjes) die geslacht worden op verzoek van de schapen fokker omdat deze niet bruikbaar zijn als melkschaap en ga zo maar door.
Als versvoerder weet je in ieder geval waar die vlees vandaan komt. zeker als je het zelf haalt bij de slachterijen in nederland. Hoezo is dit dan besmet vlees[/quote Diana ]
antwoord Yuri :IIn rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen
- yuri36
- Zeer actief
Bij brokken, waarbij het vlees verhit is, is die kans vele malen kleiner.Dianavdberkt schreef:In rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen.
maar ook in de brokken. Je hebt toch dat stuk gelezen dt ik gepost heb over verhitting etc.
Als je in een restaurant gaat eten, kunnen er ook onhygienische omstandigheden zijn. Ook al is je eten verhit, dan kun je nog ziek worden als de hygiene niet ok is. Maar daarom ga je dan toch niet maar alles weer rauw eten?
Zo van, ach ja, als ik al eens een keertje van verhit voedsel ziek kan worden, waarom dan maar niet gelijk alles rauw...
Ik kan die redenering van jou niet volgen (dat als antwoord op het stukje over verhitting wat je gepost hebt)
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
yuri36 schreef:Bij brokken, waarbij het vlees verhit is, is die kans vele malen kleiner.Dianavdberkt schreef:In rauw vlees kunnen altijd ziekteverwekkers voorkomen.
Als je in een restaurant gaat eten, kunnen er ook onhygienische omstandigheden zijn. Ook al is je eten verhit, dan kun je nog ziek worden als de hygiene niet ok is. Maar daarom ga je dan toch niet maar alles weer rauw eten?Zo van, ach ja, als ik al eens een keertje van verhit voedsel ziek kan worden, waarom dan maar niet gelijk alles rauw...
Ik kan die redenering van jou niet volgen (dat als antwoord op het stukje over verhitting wat je gepost hebt)
- dagmar88
- Zeer actief
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
dagmar88 schreef:hihi, ik dacht ook al, hij kan ándermans redenering niet volgen
Dat bedoel ik Dagmar. alles wat je schrijft over rauw voer heeft ie een antwoord op in de vorm van citaten, maar als je een tikkie terug geeft over bacterieen en brokken snapt ie opeens mijn "beredenering" niet meer. volgens mij heb ik geen beredenering neergeschreven maar een stuk op feiten gebaseerd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Volgens mij ga je dan hooguit niet meer bij dat restaurant eten, lijkt me toch een stuk logischerBadu schreef:yuri36 schreef:Als je in een restaurant gaat eten, kunnen er ook onhygienische omstandigheden zijn. Ook al is je eten verhit, dan kun je nog ziek worden als de hygiene niet ok is. Maar daarom ga je dan toch niet maar alles weer rauw eten?Zo van, ach ja, als ik al eens een keertje van verhit voedsel ziek kan worden, waarom dan maar niet gelijk alles rauw...

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yuri36
- Zeer actief
PRECIES!!!! Renee, jij snapt merenee-uk schreef:Volgens mij ga je dan hooguit niet meer bij dat restaurant eten, lijkt me toch een stuk logischerBadu schreef:yuri36 schreef:Als je in een restaurant gaat eten, kunnen er ook onhygienische omstandigheden zijn. Ook al is je eten verhit, dan kun je nog ziek worden als de hygiene niet ok is. Maar daarom ga je dan toch niet maar alles weer rauw eten?Zo van, ach ja, als ik al eens een keertje van verhit voedsel ziek kan worden, waarom dan maar niet gelijk alles rauw...
Diana haalt een citaat uit een boek aan (zonder enige verdere bronvermelding van de beweringen die daarin gedaan worden) waaruit zou blijken dat ook brokken met allerlei bacteriën besmet zouden kunnen worden.
Natuurlijk kan dat, en het zal ook weleens gebeuren, maar net zoals je naar een ander restaurant gaat, koop je dan ook andere brokken, als je weet dat er iets mis is met een merk brokken. De stap om dan rauw te gaan voeren en je hond bloot te stellen aan nog meer bacteriên, is niet logisch.