Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit kan toch niet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: Dit kan toch niet

Ongelezen bericht door Brigitte »

Miranda schreef:Kan door de AB komen, hij kan zijn maag wat van streek hebben, hij kan het virusje dat heerst opgelopen hebben. Kan van alles zijn.
Ik zou het in de gaten houden, en de DA bellen als hij blijft spugen, maar me voorlopig nog geen ernstige zorgen maken zolang hij fief blijft en de koorts wegblijft.
Ja, maar hij heeft een paar weken geleden dit dus al dagen gehad dat hij overgaf. En toen gingen de andere 2 honden mee doen met overgeven en stopten ze weer. Toen heb ik hem een week erna laten enten en begon deze ellende en nu is het bijna voorbij en gaat hij weer overgeven :19:
Brigitte
Zeer actief

Maylala schreef:Een tijd terug was er idd ook een ander forumhondje goed ziek geworden van (sterk verdunde) tea tree olie.
Baadt het niet dan schaadt het niet, gaat hiermee niet op. ;)

Heel veel sterkte met Bunker, Brigitte! Mijn duimen draaien heel hard, dat hij maar snel weer op mag knappen.
Arm ventje. :(
Oh ja, dat kan ik me herinneren, ja ik durf het niet te gebruiken en daarbij wil ik de wonden nog even laten voor wat ze zijn want mss gaan ze wel weer open voor de laatste troep.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Misschien is er nog niet alles uit. Kan het niet zo zoijn dat het beter is dat die gaatjes nog even opnieuw open worden gemaakt??

of zeg ik nu iets stoms
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
kayaenwodka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door kayaenwodka »

Miranda schreef:
kayaenwodka schreef:het is homopatische dus kan niet veel veroorzaken.
Etherische olie is absoluut NIET homeopatisch en kan bij verkeerd gebruik beslist WEL kwaad.
Wat mij betreft is etherische olie het tegenovergestelde van homeopatie, het is de essentiele olie van planten, en supergeconcentreerd (ipv superverdund zoals bij homeopatische middelen).
Ook hebben diverse etherische olieën contra-indicatie's en soms nare bijwerkingen, zoals brandwonden op de huid bij onverdunde toepassing.

Teatree olie kan wél puur op de huid gebruikt worden (als een van de weinige olieën), en is uitstekend bij wondbehandeling, dat klopt. Maar wat je verder zegt, daar klopt niet zoveel van.
je heb gelijk het is een essentiele olie. Maar ik dacht dat omdat het uit een plant komt dat het dan ook valt onder homeopatische middelen.
Ik heb het gelijk even op gezocht ik dacht echt dat het ook viel onder home... :ugh:

Dus heel goed van je.

ik vond dit / dus weer wat geleerd. Bedankt.
Homeopathie
In de klassieke homeopathie wordt gebruik gemaakt van grondstoffen van onder meer kruiden, planten, dieren en dierlijke stoffen zoals melk (lac's), chemische stoffen, gezonde weefsels en nosodes (homeopathische middelen gemaakt van ziekte-afscheidingen).

Essentiële olie bevat de kracht van de plant waaruit de olie gewonnen is en is sterk geconcentreerd. De oliën worden veelal ingezet bij fysieke en mentale aandoeningen maar ook bij energetische disbalansen kunnen ze worden gebruikt. Elke olie heeft zijn eigen specifieke kenmerken en werking.

Een als mensen het gebruiken goed de bijsluiter lezen.

Ik gebruik het echt al jaren ook voor mij zelf ( voorholteonstekking en tandvlees) en de honden ook voor teken en vlooien.
En wat ik al eerder zei kaya haar poot was zo ontstokken ( was een teen weg gehaald kanker)dat hij geamputeerd moest worden. Ik heb het toen 3 tot 4 keer per dag ( 3 dagen achter elkaar) gewassen met de schampoo en de pure olie. Van het merk courtin. Na die drie dagen ben ik het droog gaan houden. En die olie heeft wel zijn werk gedaan, want haar poot heeft ze nog steeds :D

Nou bedankt voor de uitleg, dacht echt alles van planten enzo is homepatische :ok: :ok:

Mo
ik hou van alle dieren zoals ze zijn
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

kayaenwodka schreef:Nou bedankt voor de uitleg, dacht echt alles van planten enzo is homepatische :ok: :ok:
'Alles van planten' is een wijds begrip. Maar ook dát is niet homeopatie. Dat valt onder de fytotherapie.
Homeopatie is een heel klein stukje alternatieve geneeswijze. En homeopatische middelen kunnen inderdaad geen kwaad. Wat dat over de werkzaamheid zegt, laat ik maar even in het midden.

Dat iets natuurlijk is wil ook niet zeggen dat het geen kwaad kan.
Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis :engel:

Voor degenen die teatree olie wel willen gebruiken, het is inderdaad een uitstekend middel. Maar je moet wel olie van een goed merk gebruiken. Dat is heel belangrijk. In Nederland zijn er drie goede merken: Chi, Volatile en Zwaantje. De rest kun je niet therapeutisch gebruiken. Je kan het wel in een oliebrandertje doen, maar dat is alleen voor het lekker ruiken (de teatree dus niet, die stinkt nogal). Ook Jacob Hooij heeft géén goede therapeutische etherische olie, in tegenstelling tot de rest van hun spullen.

Mijn excuses voor het offtopic gaan, maar ik wou even wat verkeerde (en potentieel gevaarlijke) informatie rechtzetten :roos:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef:
kayaenwodka schreef:Nou bedankt voor de uitleg, dacht echt alles van planten enzo is homepatische :ok: :ok:
'Alles van planten' is een wijds begrip. Maar ook dát is niet homeopatie. Dat valt onder de fytotherapie.
Homeopatie is een heel klein stukje alternatieve geneeswijze. En homeopatische middelen kunnen inderdaad geen kwaad. Wat dat over de werkzaamheid zegt, laat ik maar even in het midden.

Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis :engel:

Voor degenen die teatree olie wel willen gebruiken, het is inderdaad een uitstekend middel. Maar je moet wel olie van een goed merk gebruiken. Dat is heel belangrijk. In Nederland zijn er drie goede merken: Chi, Volatile en Zwaantje. De rest kun je niet therapeutisch gebruiken. Je kan het wel in een oliebrandertje doen, maar dat is alleen voor het lekker ruiken (de teatree dus niet, die stinkt nogal). Ook Jacob Hooij heeft géén goede therapeutische etherische olie, in tegenstelling tot de rest van hun spullen.

Mijn excuses voor het offtopic gaan, maar ik wou even wat verkeerde (en potentieel gevaarlijke) informatie rechtzetten :roos:
Ik heb van een bevriende homeopaat het volgende gehoord en heel goed in mijn oren geknoopt:
homeopathie is niet baat het niet dan schaadt het niet, homeopathie is baat het niet dan schaadt het wel!!
conclusie: je kunt niet maar lukraak aan de slag met homeopathie als je geen idee hebt wat je aan het doen bent!!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Miranda schreef: Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis :engel:
Ben je wel goed bij je hoofd :piew: dat is levensgevaarlijk spul.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

alm@ schreef:
Miranda schreef: Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis :engel:
Miranda schreef:

Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Bri als ie zo blijft spugen zou ik er toch nog een DA bezoekje aan wagen, maar misschien ben je al geweest?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator

Ariane schreef:
alm@ schreef:
Miranda schreef:

Voor degenen die dat niet geloven stel ik voor een lekker kopje vingerhoedskruidthee (digitalisthee) te proberen. Bij voorkeur op omvalafstand van de SEH van een ziekenhuis.
Ja, en je punt is?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Miranda schreef: Homeopatie is een heel klein stukje alternatieve geneeswijze. En homeopatische middelen kunnen inderdaad geen kwaad.
Dat zou ik niet te hard roepen.
"Baat het niet, dan schaadt het niet" gaat niet op bij homeopathie.
Ik heb een hond met epilepsie gehad die is gaan clusteren op een bepaald homeopatisch middel. En ja, ik was met haar onder behandeling bij een homeopatisch dierenarts, dus het is allemaal onder begeleiding gegaan.
Homeopathie dient op de individu afgestemd te worden, wat een middel wat voor de ene hond/mens prima werkt, kan voor de andere minder goede gevolgen hebben.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

alm@ schreef:
Ja, dat was mijn punt ook.
Daarom adviseerde ik ook om het op omvalafstand van een SEH (Spoedeisende Eerste Hulp afdeling) van een ziekenhuis te doen.

Voor wat betreft de homeopatische middelen: I stand corrected.
Ik dacht dat het enkel water was met enkele moleculen (if at all) werkzaam bestanddeel, maar dat heb ik dus verkeerd?

Ontopic verder: Ik bleef vandaag maar nadenken over dat overgeven en dat zijn elleboog dikker was. Het zit me niet lekker. Ik zou er denk ik toch een belletje naar de dierenarts aan wagen, ook al is het weekend. Wat zegt jouw eigen intuïtie? Meestal zit die wel goed.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
alm@
moderator

Miranda schreef:
alm@ schreef:
Ja, dat was mijn punt ook.
Daarom adviseerde ik ook om het op omvalafstand van een SEH (Spoedeisende Eerste Hulp afdeling) van een ziekenhuis te doen.
:oohja: :F:
Afbeelding
Ariane
Erelid

alm@ schreef: Ja, en je punt is?
Wederom :lees: :lees: voordat je op je achterste pootjes gaat staan.
:19:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Brigitte
Zeer actief

Zijn schouder is al weer zo goed als normaal. Het is nog maar iets dik maar al weer een stuk minder. Kwa spugen hebben we hem iets meer eten gegeven en later op de avond want ze eten hier op zich best vroeg. Ik kijk het nog even aan want verder is hij in opperbeste stemming :cheer:

:F: kiekeboe

Afbeelding

Afbeelding

uhm zo kunnen we natuurlijk niet als stoere man op het forum verschijnen dusse ff stoer kijken :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Goed zo Bunk, je kijkt alweer aardig stout :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

:cheer: :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De stoere man is terug :cheer:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Een heel verschil en stukken beter om te zien :E: fijn dat het weer beter gaat...

(had het topic wel gevolgd, volgens mij niet gereageerd eerder..)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
alm@
moderator

Fijn Bunkie :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat fijn :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:cheer: goed zo....ik vind je heel leuk met je roze dinkie hoor :engel: :ok:
Ariane
Erelid

Goed zo vent :cheer: :cheer:

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Heerlijk dat hij zich al zoveel beter voelt! :cheer:
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

gelukkig hij is weer beter(der)!!!!!

maar stoere vent, vind hem ook wel tikkie arrogant kijken hoor... :tongue:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gelukkig maar.
:cheer:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Go Bunker! :cheer:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Yeahhhhhh :cheer:
Afbeelding
kayaenwodka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer: