Daar ga jíj vanuit ja. Ik denk het niet. Je hebt nu eenmaal honden die daar niet zoveel mee hebben, het blijft in mijn ogen het maken van de juiste combinatie. Bono en Sun hebben nog nooit herrie gehad, en zullen dat ook niet krijgen. Bono heeft laatst wél de griffon van mijn zus, in zijn eigen huis welteverstaan, even op zijn plek gezet. Even in de kladden gegrepen door de visite dus. Heel eerlijk en volkomen terecht, ook al was hij te gast. Dus ja, het zit er in, dat zit het bij elke hond en is ook niet meer dan normaal. Aan de baas to be uit te zoeken wat wel en niet bij elkaar gaat. Zo zie ik het.Nanna schreef:Het lijkt mij toe dat Beike volkomen normaal én terecht heeft gereageerd. Het is nogal niet niks als er zomaar even een intacte Shar Pei voor je neus in je eigen huis wordt gezet met de woorden "wen er maar an".*Linda* schreef:Oh ja, en voor de mensen die zo hard riepen dat een Sharpei niet makkelijk is, het lag in deze aan Beike he. De Stabij welteverstaan. Had Beike anders gereageerd, had het best kunnen slagen.
De Shar Pei was niet op eigen territorium, die had dus helemaal niks te vechten. Ik had best willen zien wat er gebeurd was als Beike in het huis van Beauty neergeplempt werdDenk dat de zaken dan fiks omgedraaid waren...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje erbij. Update pagina 19.
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
Re: Hondje erbij

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Tjonge jonge jonge. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. De honden moeten pak m beet 48 uur gescheiden leven en dan komt maandag de oude eigenaar de hond weer ophalen. Daar gaan ze niet dood van. Ze moeten hier ook weleens gescheiden leven als we even weg gaan of als we loops teven hebben. En ik meen toch niet dat ze daarvan wegkwijnen
Kreten als asiel en dierenambulance vind ik dan ook werkelijk ronduit absurd.
Ja Anneke is dom geweest, maar ik vermoed toch wel dat ze dat inmiddels beseft. Ze heeft nu een verstandige keuze gemaakt om de hond terug te doen naar de oude eigenaar. Prima beslissing. En die 2 honden zullen er verder echt niets aan over houden.
Ja Anneke is dom geweest, maar ik vermoed toch wel dat ze dat inmiddels beseft. Ze heeft nu een verstandige keuze gemaakt om de hond terug te doen naar de oude eigenaar. Prima beslissing. En die 2 honden zullen er verder echt niets aan over houden.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik pik dit er even uit

en dat ze gewoon niet over 1 nacht ijs gaat,
( en ja daar ben ik ook wel eens schuldig aan
sorry)
Ik help het je hopen en wat ik ook hoop is dat mocht ze toch voor een 2 de hondje gaan dat het een heul leuke gecastreerde teef is die Beike ook leuk vind en dat, dat dan zwaar gaat meewegen in de beslissing.ladybird schreef: Ja Anneke is dom geweest, maar ik vermoed toch wel dat ze dat inmiddels beseft. Ze heeft nu een verstandige keuze gemaakt om de hond terug te doen naar de oude eigenaar. Prima beslissing. En die 2 honden zullen er verder echt niets aan over houden.
en dat ze gewoon niet over 1 nacht ijs gaat,
( en ja daar ben ik ook wel eens schuldig aan
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Eensladybird schreef:Tjonge jonge jonge. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. De honden moeten pak m beet 48 uur gescheiden leven en dan komt maandag de oude eigenaar de hond weer ophalen. Daar gaan ze niet dood van. Ze moeten hier ook weleens gescheiden leven als we even weg gaan of als we loops teven hebben. En ik meen toch niet dat ze daarvan wegkwijnenKreten als asiel en dierenambulance vind ik dan ook werkelijk ronduit absurd.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Helemaal mee eens.Cash schreef:Jammer dat het is misgegaan.
We zijn er allemaal niet bij geweest dus weten helemaal niet hoe of wat er gebeurd is. Zelf ben ik niet zo snel onder de indruk en wellicht is Anneke dat wel. Voorlopig is er nog geen druppeltje bloed gezien.
Ik blijf de reacties echt overdreven vinden: over naar het asiel brengen, aan de deur knopen, NU in de trein stappen, naar een pension etc etc.
Tjezus mina zeg.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
waarom persee gecastreerd?S@ndr@ schreef: mocht ze toch voor een 2 de hondje gaan dat het een heul leuke gecastreerde teef is

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- dagmar88
- Zeer actief
ladybird schreef:Tjonge jonge jonge. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. De honden moeten pak m beet 48 uur gescheiden leven en dan komt maandag de oude eigenaar de hond weer ophalen. Daar gaan ze niet dood van. Ze moeten hier ook weleens gescheiden leven als we even weg gaan of als we loops teven hebben. En ik meen toch niet dat ze daarvan wegkwijnenKreten als asiel en dierenambulance vind ik dan ook werkelijk ronduit absurd.
Alles leeft nog, t is allemaal geen ramp en het komt wel goed (hoop alleen dat die prachtige pei een goed huisje krijgt!); alleen nu jezelf en je hond even rust gunnen. Ik denk dat er al meer dan genoeg gebeurd is, en zou je in de situatie van Anneke ook niet uit evenwicht zijn?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb het idee dat dat het meest veilig is,Leanne schreef:waarom persee gecastreerd?S@ndr@ schreef: mocht ze toch voor een 2 de hondje gaan dat het een heul leuke gecastreerde teef is
Ze heeft Beike toen laten castreren omdat hij achter loopse teven aanging ,( dacht ik me zo te herinneren) als ik me vergis mag je het zeggen)
kan me voorstellen dat als een teef van haar achtervolgd word 2 keer in het jaar,dat ze niet blij is
Hoeft ze er ook geen rekening mee te houden met wandelen,
Bij heel veel mensen zou dat best goed gaan, het in de gaten houden,
bij anderen ben ik iets sceptischer.
misschien wil Beike er toch nog wel op ondanks dat hij gecastreerd is, , geloof niet dat ze dat leuk zou vinden als ik het zo goed inschat.
Ik kan er helemaal naast zitten hoor
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou het hoeft niet eens een gecastreerde teef te zijn. Een leuk klein reutje kan ook best. Er zijn zat mensen met 2 reuen in huis immers en dat is vaak een prima combinatie. Ze onderschat alleen een Pei (en Beike blijkbaar)S@ndr@ schreef:ik pik dit er even uitIk help het je hopen en wat ik ook hoop is dat mocht ze toch voor een 2 de hondje gaan dat het een heul leuke gecastreerde teef is die Beike ook leuk vind en dat, dat dan zwaar gaat meewegen in de beslissing.ladybird schreef: Ja Anneke is dom geweest, maar ik vermoed toch wel dat ze dat inmiddels beseft. Ze heeft nu een verstandige keuze gemaakt om de hond terug te doen naar de oude eigenaar. Prima beslissing. En die 2 honden zullen er verder echt niets aan over houden.
en dat ze gewoon niet over 1 nacht ijs gaat,![]()
( en ja daar ben ik ook wel eens schuldig aansorry)

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat zou ook kunnen, als ze maar gaat voor de klik tussen de honden ,
dan kan ze rustig te werk gaan, als die klik er is,
dan hebben de honden het samen ook leuk thuis, en dat lijkt me te prefereren
dan kan ze rustig te werk gaan, als die klik er is,
dan hebben de honden het samen ook leuk thuis, en dat lijkt me te prefereren
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nog geen bericht gehad en wij moeten nu weg, geen idee hoelaat we er vanavond weer zijn,
mar mocht je nog de bench willen lenen brengen we hem vanavond nog langs, ook al is het voor 1 nacht.
Je weet dat beike ook best kan aanvallen, zoals toen met kane, die ook nog een aantal cm's groter en breder is.
Maar maakt niet uit, het is heel rot dat alles zo gegaan is, snap ook best dat je een hondje erbij wou,
alleen zou ik iets meer ontmoetingen hebben gedaan op neutraal terrein voor ik de hond naar huis had gebracht.
Waarom niet eens bij het asiel kijken, vrijwilliger worden met hondjes uitlaten en dan kijken of je een leuk
hondje tegen komt en dan beike ook mee wandelen nemen enz
Maar eerst de rust in huis maar eens vinden!
mar mocht je nog de bench willen lenen brengen we hem vanavond nog langs, ook al is het voor 1 nacht.
Je weet dat beike ook best kan aanvallen, zoals toen met kane, die ook nog een aantal cm's groter en breder is.
Maar maakt niet uit, het is heel rot dat alles zo gegaan is, snap ook best dat je een hondje erbij wou,
alleen zou ik iets meer ontmoetingen hebben gedaan op neutraal terrein voor ik de hond naar huis had gebracht.
Waarom niet eens bij het asiel kijken, vrijwilliger worden met hondjes uitlaten en dan kijken of je een leuk
hondje tegen komt en dan beike ook mee wandelen nemen enz
Maar eerst de rust in huis maar eens vinden!

http://www.Adebowale.nl
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik snapte dat deel ook niet zo moet ik eerlijk zeggen. Objectief gezien zou dat toch gewoon goed kunnen gaan, een gecastreerde Stabij met een intacte Sharpei? Hoe fout het is gegaan, weet ik ook niet. Beike vliegt hem aan begrijp ik uit het verhaal. Wat Inge al eerder schreef, het staat mij bij dat hij sowieso niet zo goed met Sharpeis samen kan. En dan snap ik niet waarom je dan perse dat ras in huis neemt. Met de intacte terrier reu ging het toch prima qua vechten? De terrier reed op Beike, dat was volgens mij een van de redenen voor de castratie. Dus terwijl ik dit schrijf, zou ik de volgende keer geloof ik toch voor een teef of een castraat gaan.MARC_S schreef:Een reu bij een gecastreerde reu gezet? Volgens mij heeft een kwart van het forum twee reuen. En dan van soms heel wat minder milde rassen dan een pei. :N:
O ja, en het verschil tussen mensen die een keer een vechtpartij hebben tussen de honden (dat heb ik hier ook wel gehad) en Anneke, is dat zij het breed uitmeet op het forum. Eerlijk is eerlijk, wat je niet schrijft, daar krijg je ook geen commentaar op.

Linda, Izzie en Bram
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat Anneke Beike onderschat.ladybird schreef:Ze onderschat alleen een Pei (en Beike blijkbaar)
Ik ken hem, een erg leuke hond maar bepaald geen watje.
Hij heeft wel eens vaker mot. Niet dat dat nou erg is, maar hij is geen hond die over zich laat lopen, niet voor wat ik van hem gezien heb.
Hij is vriendelijk, maar hij gaat niet zo snel opzij.
Dat is echt wel iets om rekening mee te houden als je een tweede hond wilt, lijkt me.
Een wat ouder en onderdanig teefje lijkt me een veel betere match.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik dacht aan het begin van het topic dat beike niet gecastreerd was. daarom vroeg ik me af of het wel goed zou gaan, mede juist doordat ik zelf problemen heb gehad met mijn twee reuen.
en idd wat je niet op het forum schrijft.. ik heb het idee dat er wel meer mensen zijn waar er wel eens mot is met de honden, zonder dat ze mekaar nou direct opvreten. maar dat lees je dan meer tussen neus en lippen door ofzo.
ik hoop voor anneke dat ze snel de rust weer in huis heeft en dat de sharpei een fijn tehuis vindt!
en idd wat je niet op het forum schrijft.. ik heb het idee dat er wel meer mensen zijn waar er wel eens mot is met de honden, zonder dat ze mekaar nou direct opvreten. maar dat lees je dan meer tussen neus en lippen door ofzo.
ik hoop voor anneke dat ze snel de rust weer in huis heeft en dat de sharpei een fijn tehuis vindt!
- Zoek stok!
- Zeer actief
PreciesRagyo schreef:ik heb het idee dat er wel meer mensen zijn waar er wel eens mot is met de honden, zonder dat ze mekaar nou direct opvreten. maar dat lees je dan meer tussen neus en lippen door ofzo.

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Het is alsof je mijn Billy beschrijft.Marjoleine schreef: Ik ken hem, een erg leuke hond maar bepaald geen watje.
Hij heeft wel eens vaker mot. Niet dat dat nou erg is, maar hij is geen hond die over zich laat lopen, niet voor wat ik van hem gezien heb.
Dat is echt wel iets om rekening mee te houden als je een tweede hond wilt, lijkt me.
Dat is ook het enige wat ik bedoeld heb met mijn vragen/opmerkingen in dit topic: waarom niet (ook!) uitgaan van de hond die al in huis is, als je kiest voor een tweede hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Jammeer trouwens; had ze even op de asielsite gekeken ipv marktplaats; dan had ze daar een hele lieve en sociale geholpen teef pei gevonden.
Voor mij al genoeg reden om te denken dat hier totaal niet over nagedacht is...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat was ook mijn uitgangspunt hoor. Ik had bij Bram best een reu kunnen zetten, maar een teef vindt hij toch leuker. Maar het is natuurlijk wel zo dat er heel wat mensen hier zijn die niet voor de reu-teef combi gaan en die krijgen ook niet zoveel gedoe als ze hun hond voorstellenRami schreef: Dat is ook het enige wat ik bedoeld heb met mijn vragen/opmerkingen in dit topic: waarom niet (ook!) uitgaan van de hond die al in huis is, als je kiest voor een tweede hond.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Anneke wil geen teef. De keuze voor een reu is dus wel degelijk een bewuste.dagmar88 schreef:Jammeer trouwens; had ze even op de asielsite gekeken ipv marktplaats; dan had ze daar een hele lieve en sociale geholpen teef pei gevonden.

Linda, Izzie en Bram
- dagmar88
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dat en het ras dat zijn dan gelijk de enige motivaties , waar ze over na gedacht heeft.Zoek stok! schreef:Anneke wil geen teef. De keuze voor een reu is dus wel degelijk een bewuste.dagmar88 schreef:Jammeer trouwens; had ze even op de asielsite gekeken ipv marktplaats; dan had ze daar een hele lieve en sociale geholpen teef pei gevonden.
- Rami
- Zeer actief
Is ook zo. Er zijn natuurlijk mensen met (volle) reuen duo's waar het wel goed gaat.Zoek stok! schreef:Dat was ook mijn uitgangspunt hoor. Ik had bij Bram best een reu kunnen zetten, maar een teef vindt hij toch leuker. Maar het is natuurlijk wel zo dat er heel wat mensen hier zijn die niet voor de reu-teef combi gaan en die krijgen ook niet zoveel gedoe als ze hun hond voorstellenRami schreef: Dat is ook het enige wat ik bedoeld heb met mijn vragen/opmerkingen in dit topic: waarom niet (ook!) uitgaan van de hond die al in huis is, als je kiest voor een tweede hond.Mijn vrees zat meer in het ondergesneeuwd raken van Beike, maar hij blijkt daar bepaald geen type voor.
Maar ik ben erg van het harmonie-model (of ik ben een schijtluis, kan ook
Maar goed, dus ook wel geredeneerd vanuit mijn eigen situatie.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik meen mij te herinneren dat dat niet om Sharpeis ging maar om engelse bulldogjes.Zoek stok! schreef:Wat Inge al eerder schreef, het staat mij bij dat hij sowieso niet zo goed met Sharpeis samen kan. En dan snap ik niet waarom je dan perse dat ras in huis neemt.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar jouw duo is dan ook wel heel harmonieus he, als ik dat zo lees. Mijn duo kan behoorlijk met elkaar in de clinch liggen. En dat is dan toch een ongecastreerde reu-teef combiRami schreef:Is ook zo. Er zijn natuurlijk mensen met (volle) reuen duo's waar het wel goed gaat.Zoek stok! schreef:Dat was ook mijn uitgangspunt hoor. Ik had bij Bram best een reu kunnen zetten, maar een teef vindt hij toch leuker. Maar het is natuurlijk wel zo dat er heel wat mensen hier zijn die niet voor de reu-teef combi gaan en die krijgen ook niet zoveel gedoe als ze hun hond voorstellenRami schreef: Dat is ook het enige wat ik bedoeld heb met mijn vragen/opmerkingen in dit topic: waarom niet (ook!) uitgaan van de hond die al in huis is, als je kiest voor een tweede hond.Mijn vrees zat meer in het ondergesneeuwd raken van Beike, maar hij blijkt daar bepaald geen type voor.
Maar ik ben erg van het harmonie-model (of ik ben een schijtluis, kan ook) en ik vind het echt heel fijn dat er helemaal geen spanning is tussen mijn honden. Integendeel. Vandaar dat ik het bij elkaar plaatsen van twee volwassen reuen van dezelfde leeftijd mijn vraagtekens zette. Vooral als blijkt dat de hoofdreden is dat het baasje meer met reuen heeft dan met teven.
Maar goed, dus ook wel geredeneerd vanuit mijn eigen situatie.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden, excuus.EstherK schreef:Ik meen mij te herinneren dat dat niet om Sharpeis ging maar om engelse bulldogjes.Zoek stok! schreef:Wat Inge al eerder schreef, het staat mij bij dat hij sowieso niet zo goed met Sharpeis samen kan. En dan snap ik niet waarom je dan perse dat ras in huis neemt.

Linda, Izzie en Bram
-
Fin
- Zeer actief
Ik kan me daar alleen S@ndra en Brigitte bij voorstellen. S@ndra had eerder twee reuen, en Brigitte heeft voor Bunker en Buffel geregeld dat als er problemen komen, Buffel bij haar ouders kan gaan wonen. Beiden komen op mij over alsof ze zich wel degelijk bewust zijn van het risico en er ook mee om kunnen gaan.Zoek stok! schreef:Dat was ook mijn uitgangspunt hoor. Ik had bij Bram best een reu kunnen zetten, maar een teef vindt hij toch leuker. Maar het is natuurlijk wel zo dat er heel wat mensen hier zijn die niet voor de reu-teef combi gaan en die krijgen ook niet zoveel gedoe als ze hun hond voorstellenRami schreef: Dat is ook het enige wat ik bedoeld heb met mijn vragen/opmerkingen in dit topic: waarom niet (ook!) uitgaan van de hond die al in huis is, als je kiest voor een tweede hond.Mijn vrees zat meer in het ondergesneeuwd raken van Beike, maar hij blijkt daar bepaald geen type voor.
Niet bij elk ras zijn er dezelfde problemen tussen reuen, maar over het algemeen zijn er wel rassen waarbij het gewoon vaker wel misgaat dan dat het goed gaat. Overigens heb ik bij de combinatie met twee teven vaak dezelfde reserveringen maar er zitten hier veel hondenliefhebbers met meer dan twee honden, en zodra je er meer dan twee hebt, heb je altijd wel een reu/reu of teef/teef combi bij zitten.
Waar het mij om ging is dat de ontmoeting en de eerste dagen meteen al niet goed gingen, maar ja, het moest en het zou goed gaan, want mevrouw moest en zou een volwassen Sharpei reu erbij zetten. Nu zal ik het Anneke echt niet jarenlang nadragen, maar ik had medelijden met Beike en ben gewoon blij dat hij voor zichzelf opgekomen is.
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Beike ook gezien en hij weet ddl wat hij wel en niet accepteertMarjoleine schreef:Ik denk inderdaad dat Anneke Beike onderschat.ladybird schreef:Ze onderschat alleen een Pei (en Beike blijkbaar)
Ik ken hem, een erg leuke hond maar bepaald geen watje.
Maar goed, ze zou het verstandigste zijn om voorlopig even niets te doen tot ze minimaal in haar nieuwe huisje zit en daar alles aan kant heeft en Beike weer zijn rust heeft gevonden.

- Rami
- Zeer actief
Ja, klopt hoor. Ik ben verwend qua harmonie.Zoek stok! schreef: Maar jouw duo is dan ook wel heel harmonieus he, als ik dat zo lees. Mijn duo kan behoorlijk met elkaar in de clinch liggen. En dat is dan toch een ongecastreerde reu-teef combiHet duo van Marloes is volgens mij ook zo harmonieus en dat zijn dan twee teven.
En idd Vera en Saar zijn ook zo'n harmonisch stel. Karakter speelt natuurlijk ook mee, niet alleen sexe. Jouw stel is trouwens ook wat jonger. Dat zal ook schelen. Billy is natuurlijk al 11 en Silka alweer 8!
-
chrico
- Zeer actief
Nee gelukkig nietZoek stok! schreef:Maar het is natuurlijk wel zo dat er heel wat mensen hier zijn die niet voor de reu-teef combi gaan en die krijgen ook niet zoveel gedoe als ze hun hond voorstellen
Wat ik niet begrijp is dat mensen die het nu over afslachten hebben dat niet doen als zij het zelf ergens niet mee eens zijn en doorgaan.
Dit was bij voorbaat verdoemd te mislukken en hopelijk is nu duidelijk geworden dat er verder gedacht moet worden bij het in huis halen van een hond. Dat het twee reuen zijn is tot daar aan toe mits je je keuze gebasseerd heb op de hond die er al was en rekening houd of je de mogelijkheid heb om te scheiden en of je dat wel wil als he fout gaat. Niet svan dat is gebeurd, lijkt mij vrij logisch dat daarop gereageerd word
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan