Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

dre schreef:[Hoewel, die zwarte dan waarschijnlijk thuis blijft bij de baas (ja logisch, laat je meest waakse hond lekker thuis als je midden in het donkere bos gaat kamperen :hmmm: )
Voor het gevoel is een waakse hond misschien fijn in een tent, maar in praktijk niet echt hoor. Elk ritseltje, takje wat kraakt, blaadje wat op de boom waait, mensen die 100 meter verderop lopen: enorm alert en hij laat het horen ook. Doe nou eens ff relaxed en ga slapen denk ik dan... :piew:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind je heel stoer, Persistence! Wel een verslag posten hoor! Ik ben echt heel benieuwd hoe je het ervaart :D

Ik wil dat eigenlijk ook gewoon doen.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Persistence schreef:
ps. Walk of Wisdom gaat door vanaf komend weekend, heb alle campings gereserveerd. Gister 17km met 10kg rugzak gelopen. Dat wordt straks ruim 20km per dag met 16kg rugzak :Q:
Mocht er nog iemand aan willen haken op een wandeling rondom Nijmegen: ik loop (of kruip) 7 dagen.
Argh, we zouden zo graag een etappe mee willen lopen! Maar zo lang treinen voor een nachtje en dan Loulou die denkt dat WO3 is uitgebroken elke keer als de deuren sluiten... is niet echt wijs :engel: Heb je nog eetbaars in je rugtas? Dan wordt dat natuurlijke elke dag minder. Lekker op de 15kg gaan zitten en naar beneden toe werken. Houd je het bij op http://www.lighterpack.com ?

Hier mijn meest recente; https://lighterpack.com/r/9zcipe *zonder een blik hondenvoer van gister
Persistence schreef: Huh, je nieuwe matje frisser dan je oude? Nu was je oude ook wel net zo dik (en net zo zwaar) als een gewoon matras... :mrgreen:
Ik merkte juist een positief verschil met m'n nieuwe matje! Maar jij was afgelopen weekend zeker? Toen was het ook echt heul koud.
Wat gaaf trouwens dat je met beide honden was!!
Yep. Flink frisser ook. Mijn basecamp large heeft een R waarde van 5, en mijn nieuwe prolite een 2,2. De oude weegt dan wel 1,2 kg en de nieuwe 640 gram :mrgreen: En ik had mijn isolatiemat aan de honden gegeven gisteren :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind je heel stoer, Persistence! Wel een verslag posten hoor! Ik ben echt heel benieuwd hoe je het ervaart :D

Ik wil dat eigenlijk ook gewoon doen.
Gewoon doen! Je kan altijd nog naar huis als je het niet leuk vind, toch?
Crescent schreef:
Persistence schreef:
ps. Walk of Wisdom gaat door vanaf komend weekend, heb alle campings gereserveerd. Gister 17km met 10kg rugzak gelopen. Dat wordt straks ruim 20km per dag met 16kg rugzak :Q:
Mocht er nog iemand aan willen haken op een wandeling rondom Nijmegen: ik loop (of kruip) 7 dagen.
Argh, we zouden zo graag een etappe mee willen lopen! Maar zo lang treinen voor een nachtje en dan Loulou die denkt dat WO3 is uitgebroken elke keer als de deuren sluiten... is niet echt wijs :engel: Heb je nog eetbaars in je rugtas? Dan wordt dat natuurlijke elke dag minder. Lekker op de 15kg gaan zitten en naar beneden toe werken. Houd je het bij op http://www.lighterpack.com ?

Hier mijn meest recente; https://lighterpack.com/r/9zcipe *zonder een blik hondenvoer van gister
Persistence schreef: Huh, je nieuwe matje frisser dan je oude? Nu was je oude ook wel net zo dik (en net zo zwaar) als een gewoon matras... :mrgreen:
Ik merkte juist een positief verschil met m'n nieuwe matje! Maar jij was afgelopen weekend zeker? Toen was het ook echt heul koud.
Wat gaaf trouwens dat je met beide honden was!!
Yep. Flink frisser ook. Mijn basecamp large heeft een R waarde van 5, en mijn nieuwe prolite een 2,2. De oude weegt dan wel 1,2 kg en de nieuwe 640 gram :mrgreen: En ik had mijn isolatiemat aan de honden gegeven gisteren :mrgreen:
Dat scheelt de helft in gewicht maar ook in R-waarde, dan snap ik het wel dat je het koud had! Heb je een speciaal isomatje of gewoon dat yogamatje in stukken gesneden?

Ik heb geen fancy app maar alles in een Excel-bestandje gezet, heb ik een hele avond op m'n knietjes met een keukenweegschaal gezeten haha! Tabelletje met: Noodzakelijk en Handig, maar niet noodzakelijk gemaakt.
Zal je mijn lijst even sturen. Bij die 16kg zit ook 1,5 liter water en mijn tent is bijna 1kg zwaarder dan de jouwe.
Voor mezelf leef ik als ontbijt op een Trek-reep, als lunch van die gortdroger legerbiscuits, en als avondeten gevriesdroogd zakjesvoer.
Vic moet qua brokjes best veel eten bij zo'n actieve tocht, 400gram x 7 dagen = 2,8kg!! Daarvan heb ik dus een groot deel vervangen voor lichter, gevriesdroogd voer (á €15 per dag :oeps: ). De helft van het eten ga ik vooruit sturen naar een camping, zodat ik het daar op kan pikken, dat scheelt ook weer.

Wel super leuk om jouw voorbereidingen voor Ierland te zien, het is bijna dezelfde afstand. In mei ga je, toch?
Als de trein niks is, kun je ook wandelend komen? :engel:

Dit is trouwens het gewichtsschema: https://1drv.ms/x/s!Ak-ETFLi1-mOiDGmsBOV5OtZVP6q
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Persistence schreef:
dre schreef:[Hoewel, die zwarte dan waarschijnlijk thuis blijft bij de baas (ja logisch, laat je meest waakse hond lekker thuis als je midden in het donkere bos gaat kamperen :hmmm: )
Voor het gevoel is een waakse hond misschien fijn in een tent, maar in praktijk niet echt hoor. Elk ritseltje, takje wat kraakt, blaadje wat op de boom waait, mensen die 100 meter verderop lopen: enorm alert en hij laat het horen ook. Doe nou eens ff relaxed en ga slapen denk ik dan... :piew:
Nee dat doet ze niet, maar er is ooit een vriendin midden in de nacht de tent in gekomen en daar vloog ze schuimbekkend de halve tent voor door :wink:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Geen echte trektocht, maar ik slaap vannacht volkomen onverwacht bij de paalplek in Austerlitz.

Kreeg telefoontje van een goede vriend dat hij zijn tent daar had neergezet, en dat er plek over was voor een hond en een mens...

Why not hè... :F:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Habibi schreef:Geen echte trektocht, maar ik slaap vannacht volkomen onverwacht bij de paalplek in Austerlitz.

Kreeg telefoontje van een goede vriend dat hij zijn tent daar had neergezet, en dat er plek over was voor een hond en een mens...

Why not hè... :F:
Dan is het óf een hele grote tent óf een hele goede vriend ;)

Veel plezier, het is perfect weer! Ben benieuwd of het nu al druk is daar.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Haha, ik las dit voor en kreeg een fikse lach als antwoord.

'Gewoon' heel goede vriend... Wel even iets meer dan standaard.
Met fiets en tweepersoonstent....

Wel ook plannen om samen in de zomer op vakantie te gaan. Gaat bijzondere vakantie worden waarschijnlijk.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Heb even geteld net.
Best druk ja, drukker dan eigenlijk mag...

8 tenten, 10 mensen.

Maar heel rustig, ieder redelijk op zichzelf.
Wat rustige gesprekken het en der, prima.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Het is ook wel heerlijk kampeerweer! Geniet ervan :D
Persistence
Zeer actief

Habibi schreef:Heb even geteld net.
Best druk ja, drukker dan eigenlijk mag...

8 tenten, 10 mensen.

Maar heel rustig, ieder redelijk op zichzelf.
Wat rustige gesprekken het en der, prima.
Das veel ja, zal van het weekend nog wel drukker worden. Ben je ook wel eens naar die andere paalkampeerplek daar geweest, Kaapweg ofzo?
Persistence
Zeer actief

Afbeelding

Heeft iemand nog een bolderwagen te leen?Afbeelding

Afbeelding

Het lijken drollen in een zakje, maar het is hondenvoer... je kunt wel zien wie het meest gaat afzien (afvallen?) de komende dagen.
dre
Zeer actief

Persistence schreef: je kunt wel zien wie het meest gaat afzien (afvallen?) de komende dagen.
Hoe was het???
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

dre schreef:
Persistence schreef: je kunt wel zien wie het meest gaat afzien (afvallen?) de komende dagen.
Hoe was het???
Nou, we hebben hem niet af kunnen maken :(:

De eerste 2 dagen was het zo warm en hadden we flink eind gelopen (32km en 28km, dit was volgens de kaartjes korter eigenlijk...) en 's avonds liep Vic ineens wat moeilijk op verhard pad, maar niet op gras. Ik denk dat het hete asfalt zijn voetkussentjes geen goed had gedaan. Had het ingesmeerd met nivea (had niks anders bij me) maar de volgende ochtend was het nog niet over, en we hadden die (warme) dag weer 26km voor de boeg.
Het eten voor ons had ik in 2en gesplitst en de 2e helft naar de volgende camping gestuurd, een dagje hier rusten ging dus ook niet want dan hadden we geen eten voor de volgende dag :oohja:
Dus uiteindelijk de beslissing moeten nemen om met de bus weer terug naar Nijmegen te gaan, waar ik de auto geparkeerd had.

Nu na 3 dagen en wat honingzalf loopt hij weer prima eigenlijk, ik zit nog te dubben om morgen weer die kant af te reizen en dan 100km in 4 dagen te lopen. Het vervelende (logistieke) probleem is, stel dat Vic het niet red, dan kost het minimaal 2 uur tijd (en 3 bussen) om met OV weer terug bij de auto te komen. En met koningsnacht en koningsdag in het vooruitzicht, vind ik dat niet zo'n fijn idee.

Ik baal er ontzettend van, maanden voorbereiding en dan lukt het niet. Natuurlijk, we kunnen het later weer oppakken, maar voelt als 'mislukt'. :blauwoog: Mezelf kan nog een schop onder m'n kont geven bij een pijntje, maar voor Victor was dit de beste beslissing denk ik.
Het positieve is, ik heb wel met zware backpack (14kg) kunnen oefenen en dat was te doen. Vic vermaakt zich ook prima tijdens de tocht, en doet het ook best goed op een camping. Het is een supermooie omgeving met veel afwisseling, de route is heel goed aangegeven, zelfs in het Reichswald waar geen markering hing ben ik niet eens verdwaald :mrgreen:

Dus... wie weet heb ik morgen een ander plan bedacht en struinen we ineens op de Utrechtse Heuvelrug ofzo.
Persistence
Zeer actief

Afbeelding

De eerste dag liep een vriend mee en kon ik gelukkig met een dagrugzak lopen i.p.v. zware tas :)

Afbeelding

Pontje met de hand naar de overkant krijgen, zwaar werk!

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vic viel meteen in slaap toen we op de camping kwamen.

Afbeelding

Mooi plekje gevonden

Afbeelding

De buren vonden vast dat ik er hongerig uitzag want ze boden me hun overgebleven eten aan, veel lekkerder dan zo’n zakje! Ze waren super aardig en hadden een grijze Ierse terriër, een pittig beestje vergeleken met de rottweiler, cane corso en mastiff die ze eerder hadden gehad, vertelden ze.
Ze hadden ook even op Vic gepast zodat ik even snel kon douchen.

Afbeelding

Vics eerste busritje. Ik dacht dat hij ging overgeven maar gelukkig niet!
dre
Zeer actief

Wat een heerlijke foto's :I:
Balen dat je het niet kon afmaken :(: maar je hond over de kling jagen is inderdaad anders dan jezelf over de kling jagen, voor Victor was dit beter.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Wat een leuke foto's Persistence. Jammer dat de omstandigheden zo waren dat jullie voortijdig afbraken, maar absoluut een verstandige keuze. Het was ook zo warm toen jullie gingen. Misschien kan je hem aan schoenen laten wennen voor een volgende keer? En blijft hilarisch hè, met je trekkerstentje op een grote standplaats.
-Nothing but the rain…
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:En blijft hilarisch hè, met je trekkerstentje op een grote standplaats.
Vooral als mensen je gaan voeren
AfbeeldingAfbeelding
Manuma
Zeer actief

Ik heb nog aan jullie gedacht met het warme weer. Jammer dat je het niet af kon maken, maar geheel begrijpelijk en ook de beste keuze voor Victor.
En inderdaad, je kunt het altijd nog afmaken :D Leuke foto's!
Persistence
Zeer actief

dre schreef:Wat een heerlijke foto's :I:
Balen dat je het niet kon afmaken :(: maar je hond over de kling jagen is inderdaad anders dan jezelf over de kling jagen, voor Victor was dit beter.
Dankje, ik denk het ook.
Crescent schreef:Wat een leuke foto's Persistence. Jammer dat de omstandigheden zo waren dat jullie voortijdig afbraken, maar absoluut een verstandige keuze. Het was ook zo warm toen jullie gingen. Misschien kan je hem aan schoenen laten wennen voor een volgende keer? En blijft hilarisch hè, met je trekkerstentje op een grote standplaats.
Schoentjes heb ik gehaald, al denk ik dat hij er in 'normale' omstandigheden geen last van zou hebben gehad. Voor gaat redelijk, al loopt hij steppen als een paard, maar achter niet, hij houdt steeds 1 been in de lucht en wil niet lopen haha.
bram en thijs schreef:
Crescent schreef:En blijft hilarisch hè, met je trekkerstentje op een grote standplaats.
Vooral als mensen je gaan voeren
Daar kan ik best aan wennen :engel:
Manuma schreef:Ik heb nog aan jullie gedacht met het warme weer. Jammer dat je het niet af kon maken, maar geheel begrijpelijk en ook de beste keuze voor Victor.
En inderdaad, je kunt het altijd nog afmaken :D Leuke foto's!
Dat is het idiote met april soms, een week ervoor nog natte sneeuw en ineens vielen de mussen van het dak.

Ik WIL gewoon nog even kamperen voordat ik weer moet werken maandag.
Iemand zin om morgen een koningsnachtfeestje bij een kampvuur te houden? :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Persistence schreef:Iemand zin om morgen een koningsnachtfeestje bij een kampvuur te houden? :mrgreen:
Nee. Ik wil je wel voeren
AfbeeldingAfbeelding
Persistence
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Persistence schreef:Iemand zin om morgen een koningsnachtfeestje bij een kampvuur te houden? :mrgreen:
Nee. Ik wil je wel voeren
Dan ga ik vast inslaan. Lust je zelf ook nog wat?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Persistence schreef:Ik WIL gewoon nog even kamperen voordat ik weer moet werken maandag.
Iemand zin om morgen een koningsnachtfeestje bij een kampvuur te houden? :mrgreen:
Ik zit het nog serieus te overwegen ook :mrgreen:
Persistence
Zeer actief

veertje schreef:
Persistence schreef:Ik WIL gewoon nog even kamperen voordat ik weer moet werken maandag.
Doen! Doen! :cheer:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Persistence schreef:
veertje schreef:
Doen! Doen! :cheer:
Een andere keer lijkt het me heel leuk! Het past nu niet zo goed helaas.
Manuma
Zeer actief

Morgen heb ik helaas al plannen maar anders was ik graag meegegaan hoor :D
Persistence
Zeer actief

Misschien is het dan toch eens leuk een datum te prikken zodat het niet zo last-minute is? Wie zin heeft kan dan gewoon aansluiten?

Een zaterdag ergens in mei?
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:Misschien is het dan toch eens leuk een datum te prikken zodat het niet zo last-minute is? Wie zin heeft kan dan gewoon aansluiten?

Vrijdag op zaterdag? Ik kan zaterdag ook wel hoor, alleen moet ik dan zondagochtend weer vroeg weg ivm. werk deze maand.
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Crescent schreef:
Persistence schreef:Misschien is het dan toch eens leuk een datum te prikken zodat het niet zo last-minute is? Wie zin heeft kan dan gewoon aansluiten?

Vrijdag op zaterdag? Ik kan zaterdag ook wel hoor, alleen moet ik dan zondagochtend weer vroeg weg ivm. werk deze maand.
Das ook niet relaxed, vrijdag op zaterdag kan ook!
dre
Zeer actief

Ik heb morgen wedstrijd, anders was het wel leuk geweest ja!

Mei komt mij ook totaal niet uit zie ik net, Hemelvaartweekend wel :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”