Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'De vechthond verdient geen leven'
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: 'De vechthond verdient geen leven'
Misschien komt het ook door de ruimte? Als er veel ruimte is dan is omkeren niet echt nodig, een ruime bocht (indien SPA aangelijnd is) is dan voldoende.Tineke schreef:Dat zal het dan wellicht zíjn want ik kom inderdaad niet veel spa' s tegen zowel hier in de buurt of waar ik elders loop. Maar goed als ik ze hier weleens in het hondenbos zie lopen de mensen er ook niet voor om voor zover ik kan beoordelen.mijke schreef:De meeste baasjes hier in het park doen het in ieder geval ook, dus ik geloof niet dat het puur een forumding is. Maargoed, de populatie onbetrouwbare honden met onbetrouwbare baasjes is hier ook behoorlijk groot dus ik denk dat dat zeker meespeelt.Tineke schreef:Inderdaad , volgens mij is dat echt een forumdingetje dat op de vlucht slaan voor iedere spa die er aan komt.
En voor mijzelf merk ik ook dat ik écht wel onderscheid maak tussen de ene en de andere SPA. Er loopt hier een engelse staff, die loopt los, in principe vind ik dat niet ok maar die hond gaat nooit verder dan 2 meter bij haar baasje vandaan, kijkt nergens naar, is superontspannen, reageert niet eens op andere honden. Ik weet van mijn hond dat als ze los is ze ook niet op die hond af loopt dus die kan ik gewoon passeren op een paar meter zonder dat ik de billen samenknijp. Terwijl het achterbuurmeisjes 2 stafs heeft die ik een keer vanuit mijn raam enorm met elkaar heb zien knokken, waar zij en de buren er schreeuwend in paniek omheen stonden en het uiteindelijk pas stopte toen ze een van die honden als een vaatdoek naar binnen kon dragen. Als ik haar tegen kom op straat draai ik om, of ik steek over en zorg dat Oor achter een auto staat zodat ze ons niet opmerken.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3

Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Gimmick schreef:Een ADBA pitbull zijn er volgens mij maar 400 van in nederland.
En het grootste gedeelte daarvan laat ze echt niet los lopen.
Mijn zus heeft er 2 en is veel in "het wereldje" van de adba pitbulls maar de echte liefhebbers weten heel goed wat ze in handen hebben en zijn daar trots op dus gaan dat echt niet verspelen door ze los te laten lopen.
Dit dus. Lijkt soms wel 2 verschillende "werelden". Niks geen roze bril bij de 1e groep. Althans, ik heb daar nooit iets van gemerkt. Vroeger niet, en nu nog steeds niet.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Gimmick
- Zeer actief
He?! Lees je m wel goed?Cleva schreef:
Alles wat rastypisch is is genetisch en wie met droge ogen beweert dat er niet zoiets als rastypische aanleg voor gedrag is een uilskuiken.
Ondertussen gelooft iedereen dat een mechelaar aangeboren talent heeft voor waken en verdedigen. Niemand vraagt zich af of het wel waar is dat een bloedhond zo goed kan speuren omdat het een bloedhond is maar als het een (in dit tijdsgewricht) onwenselijke eigenschap betreft is het ineens allemaal niet meer waar. Dan bestaat rastype ineens niet meer. Oh nee, toch wel want het zijn wel allemaal nanny dogs die goed met kinderen kunnen.
Schei toch uit met je onzinnige gewauwel.
Er staat toch de vraag als het wel de kleur uiterlijk en temperament bepaald waarom zou het dan niet de agressie bepalen.
Niet dat het niet de agressie bepaald...
En jij mag dan wel ophouden met je gewauwel want ik zal nooit mijn stafford een nannydog noemen.
Juist 2 pagina's teruf zeg ik dat een stafford en 2 kleine kinderen een forse opgave is. En als ik het nog een keer moet doen zou ik er nooit weer voor kiezen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Aah zo vatte ik m niet opCleva schreef:Ja, ik bedoelde het aanvullend, zeg maar. Maakt niet uit, laat maar.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar waar t een probleem hoor je t dus wel .. en dat worden steeds meer plaatsenGimmick schreef:Ik hoor er werkelijk buiten het forum om helemaal niks van. En spreek toch heel wat mensen hier in de buurt.malinois schreef:Aangezien veel mensen t zat zijn gok ik maar zo dat buurtbewoners er maar wat graag aan meewerken. Ik hoor t nl ook van niet hondenbezitters. Laten ze er maar duidelijk regels van bekendmaken dus via radio en tv en daarnaast via huis aan huisbladen etc.Kimmie schreef:atypisch of niet,maar dit is niet de eerste labrador die zó agressief reageerde,mijn argentijnse dog reu zijn kop is nog eens vol gaten gebeten door een labrador,en toen ik tegen de eigenaar zei zijn hond weg te halen bij de mijne ( waar deze hoe a typisch lachend toe stond te kijken,en niets eraan deed) zou deze mijn hond wel dood trappen als hij iets terug deed.
tja,ik ben wel genezen hoor van de wijzende vingers naar bepaalde rassen,en ja tuurlijk begrijp ik dat mensen zich zorgen maken om de hoeveelheid incidenten met SPA's en van mij mag er zeker het een en ander aan gedaan worden,maar verheerlijking van alle andere rassen dat deze áltijd zo geweldig leuk en lief zijn..![]()
wat betreft het duitse systeem,het werd al eerder genoemd,dan moet óók de nederlander de duitse mentaliteit krijgen,en dat is wat Nederlanders wel missen,toen wij hier kwamen wonen kregen wij binnen 1 week!! een brief van de gemeente dat ze GEHOORD hadden dat wij honden hadden en dat we deze moesten aangeven,laten we maar zeggen dat op de site staat dat je binnen 3 maanden!! je honden moet aangeven als je deze hebt..
gelukkig hoefde we die moeite dan maar niet zelf te doen,maar hadden de buren dat vast gedaan![]()
zo vind ik bullterriers echt geweldig en zou er graag 1 hebben,maar... 600 euro hondenbelasting per jaar,het gevaar dat ik het niet aangeef maar wél de buren is dat ik echt niet zo'n hond neem..
systeem werkt dus goed,hoge honden belasting,hoog burencontrole met daarbij verlinken aan instanties,en dan regels als aanlijnen + muilkorfen,denk ik dat je al een heel eind komt om bepaalde rassen minder populair te maken..
ik wens nederland daarbij succes,ik woon in een land waar dit heel goed bij werkt,ik vrees voor vele burenruzies in nederland,maar ach...
Nu ben ik dan ook maar 1 van de 5 stafford eigenaren in de wijk.
En alle 5 de staffords lopen 95% vn de tijd aangelijnd.
Op 1 na die mag wel een los rennen maar staat zeer goed onder appèl en wordt terug geroepen als er een andere hond aan komt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Lees net dat er hier ook weer een eigenaar van een stafford gezocht wordt, een jonge hond aangevallen bij de watering hier op strand. 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zelfs mijn fysio vanmorgen begon erover.
Heeft geen hond maar had een client die een enorme smak gemaakt had omdat zijn hond werd aangevallen door een SPA.
Het is geen forumdingetje dat mensen omlopen trouwens, ik ken er zat hier die dat doen.
Heeft geen hond maar had een client die een enorme smak gemaakt had omdat zijn hond werd aangevallen door een SPA.
Het is geen forumdingetje dat mensen omlopen trouwens, ik ken er zat hier die dat doen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb in Amsterdam-Zuidoost gewoond, alle mensen met honden waren bang om in het bijlmerpark te lopen. Ik had nog mazzel dat er voornamelijk reuen in de buurt liepen en ik alleen aantrekkelijke teef Gollum had. Mijn toenmalige buurman met zijn Weimeraner is door drie SPA's te grazen genomen, buurman ging op zijn hond liggen om hem te beschermen en is net zo hard te grazen genomen als zijn hond. Met scheurwonden en al
Waa ik nu woon is het heel anders, hier wonen meer kleine etters
Die zijn ook wel irritant maar niet zo eng als de honden in Zuidoost.
Waa ik nu woon is het heel anders, hier wonen meer kleine etters
-
blondie
- Zeer actief
Ik loop niet voor specifieke honden om, combi eigenaar met hond, klein of groot. Als ik geen zin heb in lief blijven lachen omdat een andere hond uit zijn stekker gaat gaan dan ben ik het ook al liever voor en maak ik een kleine omweg. Ook al negeren die van mij het eerlijk gezegd, ik wil dat ook wel zo houden.Marjoleine schreef:Zelfs mijn fysio vanmorgen begon erover.
Het baart me alleen steeds meer zorgen dat her en der in losloopgebieden zoals o.a. hier strand ook, dit soort aanvallen ook meer en meer gebeuren.
Een aanvaring, kan gebeuren, niet alle honden reageren leuk op elkaar. Maar aanvallen waarbij bazen blijkbaar niet in de hand hebben of zelf op tijd zien dat hun eigen hond dusdanig reageert dat ingrijpen moet gebeuren om dingen te voorkomen vind ik gewoon link worden.
En het maakt dat niemand straks meer zijn hond los mag hebben lopen. Want men kan zich nu wel focussen op bepaalde type honden, dat is veels te ingewikkeld voor de wet, dan maar een verbod voor alles. Dat is veel makkelijker nietwaar.
En daar maak ik me een beetje zorgen over.
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik denk wel dat het er een beetje aan ligt waar je woont hoor. Ik woon ook in Duitsland en we hebben vier Cane Corso's (en paarden), maar hier is nog nooit iemand geweest om wat dan ook te controleren. Bij ons is het allemaal heel gemoedelijk en eigenlijk spreekt iedereen hier met bewondering over onze honden, ik herken dat klikgedrag dus helemaal niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik eigenlijk, want ik loop niet of zelden in de wijk en wel in losloopgebieden.blondie schreef:Het baart me alleen steeds meer zorgen dat her en der in losloopgebieden zoals o.a. hier strand ook, dit soort aanvallen ook meer en meer gebeuren.
En daar kom ik ze dus ook tegen, soms los, soms niet.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Daar ben ik ook bang voor ja.blondie schreef:Het baart me alleen steeds meer zorgen dat her en der in losloopgebieden zoals o.a. hier strand ook, dit soort aanvallen ook meer en meer gebeuren.
Een aanvaring, kan gebeuren, niet alle honden reageren leuk op elkaar. Maar aanvallen waarbij bazen blijkbaar niet in de hand hebben of zelf op tijd zien dat hun eigen hond dusdanig reageert dat ingrijpen moet gebeuren om dingen te voorkomen vind ik gewoon link worden.
En het maakt dat niemand straks meer zijn hond los mag hebben lopen. Want men kan zich nu wel focussen op bepaalde type honden, dat is veels te ingewikkeld voor de wet, dan maar een verbod voor alles. Dat is veel makkelijker nietwaar.
En daar maak ik me een beetje zorgen over.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
blondie schreef:Lees net dat er hier ook weer een eigenaar van een stafford gezocht wordt, een jonge hond aangevallen bij de watering hier op strand.
Dit incident of is er alweer 1 gebeurd?
-
blondie
- Zeer actief
Ja die. Ik heb gisteren gelezen of er wat meer info over de eigenaar stond, want deze omschrijvingen zijn erg summier. Daarom heb ik het zelf ook niet gedeeld op fb.Domor schreef:blondie schreef:Lees net dat er hier ook weer een eigenaar van een stafford gezocht wordt, een jonge hond aangevallen bij de watering hier op strand.
Dit incident of is er alweer 1 gebeurd?
De eigenaresse schrijft ergens dat toen de honden uit elkaar waren de eigenaar geen medeleven toonde, ze is verder niet blijven staan voor gegevens omdat haar hond behoorlijk bloedde en ze niet goed kon zien waar het bloeden vandaan kwam en ze wilde zo snel mogelijk naar de dierenarts met haar hond, wat ik ook wel logisch vind.
Maar een goed signalement is niet gegeven, ze wist wel zeker dat het een stafford was.
Maar de vorige burgemeester heeft al behoorlijk wat plaatselijke verordeningen gewijzigd ten aanzien van het hondenbeleid, mede door het incident met de labrador die door die groep (x)staffords toen uit elkaar is gescheurd.
Straks wordt het allemaal nog strenger ben ik bang voor
Laatst gewijzigd door blondie op 03 feb 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en hierom zal het duitse systeem hier nooit gaan werken. dit verlink-model is een belangrijk onderdeel van het succes van dat beleidAlfilillo schreef:
Ik moet er niet aan denken om in een verlink-maatschappij te leven. Prima als je me vriendelijk komt vertellen dat het daar regel is om je hond in te schrijven, maar achter mijn rug naar de gemeente stappen...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zou het daarom hier niet werken?M@scha schreef:en hierom zal het duitse systeem hier nooit gaan werken. dit verlink-model is een belangrijk onderdeel van het succes van dat beleidAlfilillo schreef:Ik moet er niet aan denken om in een verlink-maatschappij te leven. Prima als je me vriendelijk komt vertellen dat het daar regel is om je hond in te schrijven, maar achter mijn rug naar de gemeente stappen...
De geschiedenis leert dat Nederlanders best goed kunnen verlinken, hoor.
En eigenlijk denk ik dat mensen het in dit geval, uit angst vanwege hun eigen honden, ook zouden doen.
- M@scha
- Zeer actief
omdat diezelfde geschiedenis leert dat over het algemeen Nederlanders heel hard klagen, maar niet handelen.Marjoleine schreef:Waarom zou het daarom hier niet werken?M@scha schreef:en hierom zal het duitse systeem hier nooit gaan werken. dit verlink-model is een belangrijk onderdeel van het succes van dat beleidAlfilillo schreef:Ik moet er niet aan denken om in een verlink-maatschappij te leven. Prima als je me vriendelijk komt vertellen dat het daar regel is om je hond in te schrijven, maar achter mijn rug naar de gemeente stappen...
De geschiedenis leert dat Nederlanders best goed kunnen verlinken, hoor.
En eigenlijk denk ik dat mensen het in dit geval, uit angst vanwege hun eigen honden, ook zouden doen.
het zou een goede test zijn omdat het, in mijn ogen, de enige werkbare oplossing zou kunnen zijn van alle opties die overal besproken worden.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar wel verlinken.M@scha schreef:omdat diezelfde geschiedenis leert dat over het algemeen Nederlanders heel hard klagen, maar niet handelen.
Heel veel mensen zien dit hondentype als "de vijand".
En met al die vrijwel per definitie onverantwoordelijke bazen snap ik dat ook.
Dit zou zeker werken hoor. Mensen zijn bang.
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
En daarbij, Nederlanders zijn niet heilig hoor, die kunnen prima verlinken. We zijn allemaal mensen.Marjoleine schreef:Maar wel verlinken.M@scha schreef:omdat diezelfde geschiedenis leert dat over het algemeen Nederlanders heel hard klagen, maar niet handelen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies.tbeast schreef:En daarbij, Nederlanders zijn niet heilig hoor, die kunnen prima verlinken. We zijn allemaal mensen.Marjoleine schreef:Maar wel verlinken.M@scha schreef:omdat diezelfde geschiedenis leert dat over het algemeen Nederlanders heel hard klagen, maar niet handelen.
Bovendien, de motivatie is hier niet dat ze ervoor beloond worden, de motivatie is hier dat het gaat om honden waar mensen bang voor zijn.
- M@scha
- Zeer actief
we zullen zien. eerst moet de politiek nog even het wiel uitvinden helaas.
ik ben sceptisch over dat verlink/actiegehalte in NL.
ik vergelijk het voor het gemak even met de staak actiebereidheid in NL tegenover bijvoorbeeld Frankrijk.
ik vergelijk het voor het gemak even met de staak actiebereidheid in NL tegenover bijvoorbeeld Frankrijk.

- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
De honden hier in de buurt waar ik het meest voor vrees omdat ze aggressief reageren op mijn hond zijn een border collie, mechelse herder en een bouvier. Iaw aggressie (en dat is voor jullie geen verrassing) kan in ieder ras zitten. En je gaat daarom aanvallen van aggressieve honden op mensen of andere honden echt niet volledig oplossen door enkele rassen te verbieden.
Maar ook ik ben zeker voor om deze rassen flink aan banden te leggen. Want het gevaarlijke aan deze rassen is dat ze onvoorspelbaar zijn en bij eenmaal bijten niet loslaten. Onze hond had ook eens een bijtincident maar die snapte, liet los en wist meteen dat hij fout zat en ging met staart tussen de benen snel weg. Dat doen die pitbulls en staffs over het algemeen niet/minder.
Maargoed. Wat moet er gebeuren voordat er op nationaal niveau écht wat wordt gedaan?
Maar ook ik ben zeker voor om deze rassen flink aan banden te leggen. Want het gevaarlijke aan deze rassen is dat ze onvoorspelbaar zijn en bij eenmaal bijten niet loslaten. Onze hond had ook eens een bijtincident maar die snapte, liet los en wist meteen dat hij fout zat en ging met staart tussen de benen snel weg. Dat doen die pitbulls en staffs over het algemeen niet/minder.
Maargoed. Wat moet er gebeuren voordat er op nationaal niveau écht wat wordt gedaan?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Komop Mas, je bent instructeur.M@scha schreef:we zullen zien. eerst moet de politiek nog even het wiel uitvinden helaas.
Het gaat om de motivatie en de beloning. Die kun je echt niet vergelijken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Op het moment dat een klacht zichtbaar snel reactie van de overheid c.q. politie oplevert, gaan mensen echt wel sneller verlinken, zeker als ze bang zijn voor de veiligheid van zichzelf of hun hond.
Probleem is dat klagen nu toch niet werkt, want er gebeurt toch niets mee
- M@scha
- Zeer actief
komop mar, ik wil ook een oplossing, maar dit is het risico dat ik zie bij het duitse systeem in nederland. meer niet. en dat geef ik aan.Marjoleine schreef:Komop Mas, je bent instructeur.M@scha schreef:we zullen zien. eerst moet de politiek nog even het wiel uitvinden helaas.
Het gaat om de motivatie en de beloning. Die kun je echt niet vergelijken.
ik hoop dat ik het mis heb en dat het wel gaat werken als zoiets hier komt. in duitsland (en ja, echt meteen 500 meter bij mij vandaan net over de grens) spreekt men elkaar aan op ongewenst gedrag/rommel in de tuin etc zoals wij elkaar goedendag wensen. véél meer dan dat dat in NL gebeurt. daarom maak ik die opmerking. ik hoop een overdreven beer op de weg en dat jij gelijk hebt.
waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren.

-
blondie
- Zeer actief
Breek me daar de bek niet over open, dat kan ook heel averechts gaan werken. Er zijn best veel mensen met een bepaalde angst voor diverse soorten honden, en voor je het weet gaat er in een roddelcircuit een praatje en maken diverse mensen meldingen over gevaarlijke honden die gebaseerd zijn op angst, en niet op daadwerkelijke escalaties.Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat een klacht zichtbaar snel reactie van de overheid c.q. politie oplevert, gaan mensen echt wel sneller verlinken, zeker als ze bang zijn voor de veiligheid van zichzelf of hun hond.
Persoonlijk vind ik dat je daar voorzichtig mee moet zijn om dat te willen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja preceis, buurman vind mijn honnd heel erg eng, en het beest heeft nog nooit iemand kwaad gedaan, maar door dat soort dingen zou ik zomaar de lul kunnen zijn zonder dat er ook maar iets echt aan de hand is, alleen een angst ergens tussen de oren 
-
blondie
- Zeer actief
+1 ik merk dat lokaal al dat er allerlei regels zijn, die volgens mij nu nog niet op het scherpst van de snede worden gehanteerd. Maar als dingen escaleren zullen we er behoorlijk wat meer last van krijgen, met name toch wel de mensen met honden die door veel mensen "eng" gevonden worden, en dan trek ik het dus even breder dan de zogenaamde vechthonden rassen.M@scha schreef:
waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren.