Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Cody is een echte man geworden! *filmpje

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Heerlijk filmpje, wat lopen je honden lekker relaxt te keutelen :lol1: En Cody is gewoon om op te vreten, ik vind hem ontzettend leuk!
Het is wel duidelijk dat je geen labrador gewoon bent, jouw idee van 'Wat érg!' wijkt ietsje af van het mijne :engel:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Anja schreef:Wat een heerlijk filmpje om naar te kijken. Je hebt een heel leuk roedeltje zo :ok:
Dankjewel :D Ik ben ook wel heel erg blij met ze.
Feather__ schreef:Dat betekent dat je hond nu een vervelia is :lol1:
Snoopy kan om de 5 meter gaan piesen en dat is erg vervelend :engel:
Manu is ook heel fanatiek in het markeren :roll:
Ingrid48 schreef:wat een leuke speelfilm :wink: Echt leuk om met je mee te wandelen al is het dan vanachter de computer. Ze zijn alle 3 erg lief en lopen gezellig met je mee, mooi om te zien :ok:
:D Dankje!
*Skye* schreef:Wat een heerlijk relaxte wandeling zo en wat zijn je honden braaf! Alle drie. Toen jij bij de bunker even streng Manu hier riep kwam Skye ook meteen. Skye vindt jouw stem leuk.

Ik heb het al eerder gezegd, je moet echt gaan vloggen. Je praat ook als een echte vlogger als je vraagt wat wij er van denken. ;)

Om mijn eigen angsten te overwinnen zou ik gewoon eens met jou mee moeten lopen zonder honden. Ooit liep ik ook zo relaxed...

Super mooi om te zien. Van mij mag je vaker filmen!
Dat kan sowieso altijd! Met honden mag ook :D
Waar ik Manu streng roep ben ik voor mijn gevoel al aan het brullen maar als ik het terug hoor praat ik nog zachtjes :LOL: Hoi Skye :I:
Ik vind het leuk ze te filmen dus ik ga het vast nog vaker doen :mrgreen: Dankje!
Lemuria schreef:Ik hoor het al, wij hebben een héél verschillend idee over wat 'erg' is :LOL: :LOL: :LOL: Ik tel m'n zegeningen als alleen de onderkanten van de pootjes vies zijn :mrgreen: Als ik de bal per ongeluk in een modderpoel gooit, spreidt Izzy zowat d'r hele lijf om maar zoveel mogelijk contact te maken met de modder :Q:

Verder eens met Skye. Izzy reageerde ook toen je streng deed :lol1:
Hier hebben we voornamelijk duin of strand dus bagger komt hier nauwelijks voor. Wel dooie zeesterren enzo :schrik: Verder dan de poten gaan ze gelukkig niet :LOL: Manu kan nog wel in prutsloten springen maar bagger vermijden ze gelukkig :lol1:
Lieske_1977 schreef:Heerlijk filmpje, wat lopen je honden lekker relaxt te keutelen :lol1: En Cody is gewoon om op te vreten, ik vind hem ontzettend leuk!
Het is wel duidelijk dat je geen labrador gewoon bent, jouw idee van 'Wat érg!' wijkt ietsje af van het mijne :engel:
:LOL: Cody zit vastgeplakt aan Uma, ze zijn inderdaad heerlijk aan het keutelen :I:
Toch leuk om dat eens te filmen want als ik het terug zie heb ik eigenlijk best brave honden :lol1:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een leuk, vrolijk filmpje! Prachtige plek daar ook zeg. Wat heerlijk dat je daar zo met je roedel kunt wandelen.
Ik begrijp echt niet waarom er niemand komt voor Cody. Als ik Xavi niet had...
Het is toch zo'n leuke, vrolijke hond!
Afbeelding
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Als je het echt niet vervelend vindt kom ik misschien wel eens een keer die kant op gereden. Als ik met honden loop denk ik dat ik zo gespannen ben dat ik nog niet leer te relaxen. Als ik dan zie dat het gewoon ook echt goed kan gaan komt dat hopelijk wel weer eens terug. Ik kom echt nooit meer in het bos.

Haha nee je brult helemaal niet, maar voor jou doen is het wel heel streng denk ik idd ;) Het werkt in ieder geval wel. Ook bij Skye haha ;)
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Manuma schreef:Ik heb gisteravond een deel van onze wandeling gefilmd. Weer praat ik erdoorheen :engel:

Maar Cody plast met zijn poot omhoog :cheer: Wat een man hè :I: Hij markeert ook de laatste dagen. Heeft dat nog betekenis?
Hierbij het filmpje (6:23min) :
Wat een leuk filmpje zeg!
Ze zijn ook superbraaf! Murdock was allang wezen kijken bij de mesen bij de bunker én had al lekker in de modder gelegen :wink:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Wat een leuk filmpje!
En wat lopen jullie lekker relaxed zeg!
*jaloers!*
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Wat een leuk filmpje! Ik dacht nog, ik ga toch geen 8 minuten kijken hoe iemand met z'n honden wandelt, ik pik de hoofdpunten er wel uit :pffff: Maar die acht minuten waren zo om, haha. Echt ontspannend :mrgreen:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

*Skye* schreef:Als je het echt niet vervelend vindt kom ik misschien wel eens een keer die kant op gereden. Als ik met honden loop denk ik dat ik zo gespannen ben dat ik nog niet leer te relaxen. Als ik dan zie dat het gewoon ook echt goed kan gaan komt dat hopelijk wel weer eens terug. Ik kom echt nooit meer in het bos.

Haha nee je brult helemaal niet, maar voor jou doen is het wel heel streng denk ik idd ;) Het werkt in ieder geval wel. Ook bij Skye haha ;)
Nee natuurlijk niet! Je bent altijd welkom!
Lynnepien schreef:Wat een leuk filmpje! Ik dacht nog, ik ga toch geen 8 minuten kijken hoe iemand met z'n honden wandelt, ik pik de hoofdpunten er wel uit :pffff: Maar die acht minuten waren zo om, haha. Echt ontspannend :mrgreen:
Haha leuk om te horen!
Ri@nne schreef:Wat een leuk filmpje!
En wat lopen jullie lekker relaxed zeg!
*jaloers!*
Niet altijd hoor :engel: Die grote krulstaart wil nog wel eens klieren maar hij lijkt nu echt volwassen te zijn :F:
Hylos schreef:Wat een leuk, vrolijk filmpje! Prachtige plek daar ook zeg. Wat heerlijk dat je daar zo met je roedel kunt wandelen.
Ik begrijp echt niet waarom er niemand komt voor Cody. Als ik Xavi niet had...
Het is toch zo'n leuke, vrolijke hond!
Gek hè?

We hebben overigens onze cursus afgerond maar het zitten wil nog steeds niet. Hij ontwijkt het omhoog kijken, hij kijkt met een scheve kop omhoog. Zijn rug houdt hij vaak wat strak, ook tijdens het lopen, dus ik ga het na laten kijken bij onze dierenarts. Wie weet heeft hij pijn en kan het schelen als ik dat weg kan nemen.

Wat betreft Jonathan.. Ik weet niet precies wat er gebeurd is, Jonathan ook niet. En ik weet 100% zeker dat hij hem écht geen pijn doet, nooit bewust. En als het per ongeluk was geweest had hij dat gewoon gezegd. Jonathan kan in huis niet meer normaal van zijn stoel opstaan zonder dat Cody wég wil, hij kan hem nauwelijks meer uitlaten omdat Cody het uiteinde van de riem opzoekt en écht niet in zijn buurt wil komen. Zodra hij bukt om bijvoorbeeld poep op te ruimen schiet Cody weg. Een schoen uitdoen moet uitgedacht worden omdat hij ineens zo vreselijk schrikt van hem. Ik snap er niks van en ik vind het niet alleen erg voor Cody maar ook voor Jonathan. Hij doet zo zijn best voor hem maar zo is de lol er gauw vanaf natuurlijk. Nu is het ook nog zo dat hij veel van de honden persoonlijk opneemt dus dit is nogal pijnlijk voor hem.
Sinds kort heeft hij een kantoorruimte 5 minuten van huis en ik heb gezegd dat hij Cody niet meer mee hoeft te nemen. Die zit nu thuis met Manu en wordt hij opgepikt om uit te laten. Hij zit dan maximaal 4 uur alleen want na die wandeling blijft hij gewoon thuis en ben ik er even later weer. Het is beter zo, Cody heeft dan even rust thuis en hoeft niet bang te zijn en Jonathan hoeft niet op zijn tenen te lopen. Ik vraag me af hoe dit komt. Andere mannen vindt hij ook wel spannend hoor maar met Jonathan woont hij al 7 maanden samen?

Vanochtend kwam ik de woonkamer in en is er echt helemaal niets aan de hand. Ik sta altijd als eerste op dus ik was alleen en dan springt Cody tegen me aan en is hij heel blij.. Ik heb al gedacht dat er misschien rondom Jonathan iets gevallen is en een kabaal heeft gemaakt of dat hij misschien zijn stem had verheft of wat dan ook. Maar Jonathan kan zich niets herinneren dat hem zo aan het schrikken kan hebben gemaakt.
Laatst gewijzigd door Manuma op 11 jul 2016 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat jammer he? Ik kan me voorstellen dat voor Jonathan de lol eraf is als een hond steeds voor je wegschiet en bang voor je is. Blijkbaar heeft Cody toch iets met mannen en dan waarschijnlijk een man die op Jonathan lijkt qua postuur misschien, iets naars meegemaakt...we zullen het nooit weten, maar het zou zo fijn zijn als er binnenkort een superbaasje voor hem komt!

Hij wordt regelmatig als hond van de week bij Mirtos gepromoot en ook op facebook komen de filmpjes en foto's regelmatig langs...ik snap er niets van, hij heeft ook echt zijn looks mee vind ik :wink:

Blijf vooral foto's en filmpjes maken en ik zorg dat ze op de website en facebook worden gezet. Eens moet het toch lukken :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Manuma schreef: We hebben overigens onze cursus afgerond maar het zitten wil nog steeds niet. Hij ontwijkt het omhoog kijken, hij kijkt met een scheve kop omhoog. Zijn rug houdt hij vaak wat strak, ook tijdens het lopen, dus ik ga het na laten kijken bij onze dierenarts. Wie weet heeft hij pijn en kan het schelen als ik dat weg kan nemen.
Mocht de dierenarts niks kunnen vinden (en die kans is vrij groot), zou ik eens langs een fysiotherapeut of osteopaat gaan. Alfy deed een beetje hetzelfde en die bleek een blokkade te hebben. Dierenarts kon toen ook niks vinden.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

neem eens contact op met brenda ooms. zij doet acupunctuur en chiropractie bij dieren en is ook "gewoon" dierenarts. zij woont in den haag.

ellen
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Re: Cody is geadopteerd!

:cheer: Cody is geadopteerd! :cheer:

Afgelopen vrijdag heb ik mijn vriendje weggegeven aan zijn nieuwe baasjes. Het stond al een tijdje vast dat hij geadopteerd was en dus weg zou gaan. Ik heb de beste mensen twee keer mogen ontmoeten samen met de Co en het klikte zo goed tussen hen maar ook tussen ons. Ik had er een fijn gevoel bij en ik zou vanwege hun vakantie nog twee maanden lang van mijn maatje mogen genieten.

Wat eerder als veel tijd voelde is zo snel gegaan. Ik wilde niet aftellen, ik wilde afstrepen. Ik had namelijk nog een lijst met dingen die ik nog met Cody wilde ondernemen. Zo wilde ik altijd al eens een zorgeloze wandeling in de duinen maken. Mijn lieve Co, mijn trouwe volger, die mij altijd even blij aankijkt alsof hij me bedankt dat hij mee mocht. Als we naar de auto liepen werd hij al zo ontzettend blij. Alle vrienden die hij heeft gemaakt waar hij zo dol op was. Zodra hij een bekend loopje of een stem hoorde werd hij helemaal dol met die idioot lange tong uit zijn bek en die donkere pretogen. Alle poten die verschillende kanten opgegooid werden waardoor hij vaak weer omviel :Q:

Ook besloot Cody mij nog eens goed aan het schrikken te maken door plots te verdwijnen. Waar hij mij normaal altijd op de voet volgt was hij nu de bosjes in geschoten en na ontzettend veel zoeken en zorgen stapte ik 's ochtends vroeg weer naar buiten met Manu. We zouden naar de auto lopen om terug te gaan naar de plek waar Cody was verdwenen. In het donker zie ik een verschijning naast mijn auto staan. Ik ben halfblind en te eigenwijs een bril te dragen dus ik nam direct aan dat het een kat was en pakte Manu vast zodat hij er niet achteraan zou gaan. Terwijl ik dat deed voelde ik de ogen in mijn rug prikken. Het was geen kat, wat is het? Is het... en ik zeg hardop terwijl ik me naar hem omdraai: Cody?!
Hij maakte een huppeltje waarop ik opgelucht Cody!!! riep en mijn armen spreidde. Blij kwam hij op me af gerend en hebben we geknuffeld, mijn tranen over zijn vacht rollend. De gek had zelf de weg naar huis gevonden :lief:

Cody heeft het weekend voordat hij zou vertrekken met mij een survival training gedaan waar we samen gezwommen hebben, hindernissen genomen die hij normaal gesproken heel eng zou vinden en jeetje, wat is hij toch gegroeid. Het filmpje kun je hier bekijken:

Lieve Cody, veel geluk in je nieuwe huis met je enorm lieve bazen :I:
Bedankt voor alle tijd die ik met je mocht doorbrengen en dat je me zoveel geleerd hebt over mezelf. Ik beloof je dat je nog gelukkiger wordt dan je je bij ons ooit gevoeld hebt en dat ik je ooit nog eens zie.

Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat een leuke film. Veel geluk Cody.
Afbeelding
Neeltje
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Slik..
Brok in mijn keel weer.

Lieve schat, wat ben ik zo ongelofelijk trots op jou. Wat jij voor Cootje hebt gedaan, wauw gewoon. Angsten overwonnen, nooit opgegeven, cursussen gedaan en hem geleerd wat liefde is. Hij mag écht heel blij zijn met jou. Jij hebt hem de wereld laten zien en hem geholpen de wereld te laten ontdekken. Blij en onbezorgd te kunnen zijn.
Daarna heb je gezocht naar een goede mand.. Wat zeg ik, een gouden mand!

Dankzij jou krijgt hij nu een nieuwe kans op een goed en onbezorgd leven. Allemaal dankzij jou. Je bent een geweldig mens.

:lief:

Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik ben een sentimentele trut, maar heb de tranen in mijn ogen bij het lezen van je verhaal. Wat hebben jullie het (tijdelijk) met elkaar getroffen en wat heb je hem veel kunnen bieden! Mooi!
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Heel mooie dat je dit voor Cody hebt kunnen doen. :flower:
En je verhaal maakt ook mijn ogen wat nat.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zat ten tijde van Cody natuurlijk niet op het forum en heb net het hele topic doorgelezen... brok in mn keel. Chapeau voor jou hoe je dat geweldige dier zo liefdevol hebt opgevangen, de tijd en moeite die je er in hebt gestoken en dan de beloning dat hij geadopteerd wordt door iemand waar je volledig vertrouwen in hebt! Echt een prachtig verhaal. Ik kan hier niets dan bewondering voor hebben.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gefeliciteerd :flower: , je hebt van een onzekere, bange asielhond naar een SUPER Cody gemaakt :E:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat mooi geschreven. Je hebt het beste uit hem gehaald en had geen betere start kunnen wensen voor hij naar zijn nieuwe baasjes zou gaan.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik reageer niet, maar lees wel (veel)
Nik, love you :J:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hoe moeilijk ook, je mag heel trots op jezelf zijn dat je van hem een vrolijke hond met veel vertrouwen hebt kunnen maken, klaar voor zijn nieuwe leven! Alle energie en liefde die je erin gestopt hebt, daar zal hij de rest van zijn leven profijt van hebben. Veel succes Cody! :D
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

:cheer:

en voor jou/jullie :flower:
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

...slik....

wat een prachtig verhaal! Heel erg bedankt voor het opvangen en gelukkig gaat het met het ventje heel goed bij Karin :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Goed voor Cody maar zeker ook voor jullie denk ik. Hartstikke goed gedaan!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

wat mooi Nikki. Cody had geen beter opvangadres kunnen treffen dan bij jou.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een mooi verhaal en lieve foto van jou met Cody. Petje af wat je met hem bereikt hebt. En wat een leuk filmpje.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een prachtverhaal. Hulde voor je inzet :flower:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Blij dat ik niet de enige huilebalk ben hier. Nogmaals, ben trots op je :flower:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Prachtig!
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een mooi verhaal :I: en wat een geluk dat hij jou getroffen heeft en jij hem ook zo te horen :I:

Hopelijk went hij snel bij zijn nieuwe baasjes en zet hij zijn gelukkige leven nog heel lang voort :ok: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”