Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Mojuan »

laeken schreef:
De uitslag stond al vast bij de raskeuze :engel: AmbullxAmstaffxrednose pitbull. Ik vraag me af hoe je een grotere kans op een dier-agressief hondje kan fokken dan door deze combi te maken? :ugh: En als je 1 hond niet in een roedel met teefjes moet zetten is het een pittige teef-hondje uit zo'n nest. En daarom ook mijn kanttekening bij de aankoop. Alleen werd die nogal slecht ontvangen door medeforummers die vonden dat ik het plezier in de pup vergalde en ze wist echt wel wat ze deed blablabla :blah: :blah: :blah: . Wel vreemd want diezelfde mensen schreeuwen hier nu moord en brand op haar. Dat is dan voor mij weer mosterd na de maaltijd. :ok:

.
En daar heb je een heel goed punt, en dat is eigenlijk vooral waarom ik zo extreem geirriteerd raakte.
Niet om de mensen die het toch al niet eens waren met mijn keuze (zoals jij, en ik vond het prima dat je dat aangaf), maar wel om de mensen die eerst 'oeh en ahh' riepen, en nu zo tekeer gaan.
:zweep:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb het een en ander met verbazing gelezen. Een geweldige aanpak moet ik zeggen, weliswaar afwijkend van de meest gangbare methodes maar zeer doeltreffend.

Persoonlijk vind ik je heel uniek. Opvoeden van honden kan nu eenmaal niet iedereen. Deze methode zal veel mensen enorm aanspreken. Derhalve zie ik jouw methode dan ook als een gave. Mijn advies is dan ook om alles wat je doet schriftelijk goed vast te leggen om er successievelijk een boek over te schrijven. Daar is ongetwijfeld veel vraag naar. Geboren talenten mag je niet verloren laten gaan.

Veel succes en een bloemetje van mij.

Afbeelding

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Mojuan
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
Maar mensen zoals hier nu maken het toch wel dat je denkt, zo slecht nog niet.......
Als ik kijk hoe vaak ik mijn wandelroute moet veranderen omdat er weer zo'n gezellig hondje los loopt :hmmm:
Wil je mij daar nu mee gaan vergelijken? Ik zal haar nooit zomaar los laten lopen, en al helemaal niet op plekken waar ik weet dat er andere honden kunnen lopen.
Ik ga de problemen niet opzoeken, ik weet wat voor hond zij is, en wat zij aan kan richten als ze groot is.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mojuan ik begin je te snappen.
niet alles wat opvoeding betreft ''maar daar heeft niemand wat mee te maken, jou honden''
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Mojuan
Zeer actief

Kimmie schreef:
Mojuan schreef:Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull :pffff:
:

:U: dat is toch vast zitten??
Dat ze uit zichzelf niet losliet, betekent toch niet dat ik haar moest 'los wrikken'
Ik heb al eerder gezegd dat ik dit topic een beetje overdreven had geschreven, en met een knipoog.
Mojuan
Zeer actief

Belle schreef:Het is niet alleen op de rug leggen, maar ik las ook al over prikken in de zij. Ik vind dat geen leuke manier van pups opvoeden. Je geeft de hond de kans in de fout te gaan en vervolgens wordt ze daarvoor (op een fysieke manier) gestraft. Ik probeer liever ongewenst gedrag te voorkomen, zodat het ook niet geoefend wordt.
Ja ik vind dat daar een beetje twee kanten aan zitten.
Want als pupje gewoon wil spelen met de andere honden, en nog niet snapt dat zij dat niet leuk vinden dan kan ik haar moeilijk elke poging tot spelen verbieden.
Dus ik laat haar wel gecontroleerd 'haar gang' gaan, en als ze dan niet reageert op een grom van de andere honden, dan geef ik dat prikje. Ik doe het niet hard, het is gewoon alleen even om haar af te leiden.

Hoe zou jij dit dan aanpakken? Want ik vind het persoonlijk ook niet handig om haar continu dan maar weg te houden (voorkomen dus) zo leert ze naar mijn idee niets.
Mojuan
Zeer actief

Jion schreef:Hahaha, Mojuan is back with a vengeance. :E:

Ik vind klapkaken eng en jouw opvoedmethodes zijn de mijne niet, maar respect dat je gewoon blijft schrijven. :ok:
Dankje.
Ja ik sta wel achter mijn keuzes, maar wil heus wel gewoon lezen en reageren, eens of niet eens.
En het is fijn dat er heel af en toe ook nog een paar mensen tussen zitten die gewoon een adviesje neergooien.
Erover nadenken doe ik sowieso altijd, en mocht er iets voorbij komen waar ik iets in zie, zal ik het niet laten om er gebruik van te maken.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mojuan schreef:
Belle schreef:Het is niet alleen op de rug leggen, maar ik las ook al over prikken in de zij. Ik vind dat geen leuke manier van pups opvoeden. Je geeft de hond de kans in de fout te gaan en vervolgens wordt ze daarvoor (op een fysieke manier) gestraft. Ik probeer liever ongewenst gedrag te voorkomen, zodat het ook niet geoefend wordt.
Ja ik vind dat daar een beetje twee kanten aan zitten.
Want als pupje gewoon wil spelen met de andere honden, en nog niet snapt dat zij dat niet leuk vinden dan kan ik haar moeilijk elke poging tot spelen verbieden.
Dus ik laat haar wel gecontroleerd 'haar gang' gaan, en als ze dan niet reageert op een grom van de andere honden, dan geef ik dat prikje. Ik doe het niet hard, het is gewoon alleen even om haar af te leiden.

Hoe zou jij dit dan aanpakken? Want ik vind het persoonlijk ook niet handig om haar continu dan maar weg te houden (voorkomen dus) zo leert ze naar mijn idee niets.
Ik haal Suusje van andere honden weg door een voertje onder haar neus te houden en achteruit te lopen en haar vervolgens op afstand te belonen. Ook laat ik haar niet met alle honden spelen, ze heeft twee 'zussen' en nog wat andere bekende honden waar ze genoeg mee kan spelen. Daarnaast wil ik haar vooral leren dat andere honden er gewoon zijn, maar dat ze daar niet perse iets mee hoeft. Dit probeer ik te bereiken door elke blik op mij te belonen op het moment dat er andere honden zijn, zodat andere honden gaan betekenen dat er bij mij wat te halen valt. Als ze wel met honden speelt, houd ik het kort (ook met onze eigen honden), voordat ze te opgewonden raakt.
Nu is Suus een golden en die zijn over het algemeen niet zo moeilijk met andere honden, dus ik doe daar niet al te streng in. Als ik een pup zou hebben van een ras waarbij de kans op hondagressie vrij groot is, zou ik haar vooral leren honden te negeren. Ik denk dat je daar meer mee bereikt dan met laten spelen. Temeer omdat je toch al zegt dat het geen hondje wordt waar je straks gezellig mee naar het hondenpark wil.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Mojuan
Zeer actief

Belle schreef: Ik haal Suusje van andere honden weg door een voertje onder haar neus te houden en achteruit te lopen en haar vervolgens op afstand te belonen. Ook laat ik haar niet met alle honden spelen, ze heeft twee 'zussen' en nog wat andere bekende honden waar ze genoeg mee kan spelen. Daarnaast wil ik haar vooral leren dat andere honden er gewoon zijn, maar dat ze daar niet perse iets mee hoeft. Dit probeer ik te bereiken door elke blik op mij te belonen op het moment dat er andere honden zijn, zodat andere honden gaan betekenen dat er bij mij wat te halen valt. Als ze wel met honden speelt, houd ik het kort (ook met onze eigen honden), voordat ze te opgewonden raakt.
Nu is Suus een golden en die zijn over het algemeen niet zo moeilijk met andere honden, dus ik doe daar niet al te streng in. Als ik een pup zou hebben van een ras waarbij de kans op hondagressie vrij groot is, zou ik haar vooral leren honden te negeren. Ik denk dat je daar meer mee bereikt dan met laten spelen. Temeer omdat je toch al zegt dat het geen hondje wordt waar je straks gezellig mee naar het hondenpark wil.
Oh ik doelde op mijn eigen andere honden eigenlijk.
Niet op straat, daar laat ik haar momenteel niet mee spelen, omdat ze langharige honden niet goed snapt.
Als een langharige hond wild wordt met spelen, pakt ze de vacht vast, het lijkt echt of ze denkt dat het speelgoed is.
Maar goed, ik kan dit ook toepassen bij mijn eigen honden, voertjes bij de hand houden terwijl ze speels aan het worden is. Anders vindt het nml vervelend als Tselfde met haar wil spelen.
En ik merk dat ze correcties van Anders niet echt serieus neemt, wat me overigens niets verbaast, omdat Anders daarin niet duidelijk is en dan met name richting pups.
Ik ga het eens proberen om haar af te leiden met lekkers. Op het moment ga ik met speeltjes gooien zodat ze daar achteraan kan rennen ipv Anders steeds te 'plagen' door haar aan het spelen te willen krijgen.
Anders heeft daar echt geen behoefte aan, nooit gehad ook, ze speelt zelden met een hond. Wel heel af en toe met Blits, en met Julia speelde ze ook wel eens. Tselfde is nog een pup en hoort nog niet helemaal bij de roedel, dus spelen is er echt niet bij.

Ik ga van de week ook starten met het leren loslaten op commando. Maar niet alles tegelijk, ze moet ook de tijd krijgen om alles te verwerken.
'Los' ga ik haar weer gewoon leren met een snoepje. Speeltje vasthouden, snoepje voor de neus, en 'los' zeggen zodra ze loslaat.
Werkt over het algemeen prima op die manier.

In September ga ik beginnen met een basis gehoorzaamheid bij de KC Dordrecht. Grootendeels voor de fun, maar vooral om haar in het bijzijn van andere honden wat meer op mij te leren focussen.
Ik krijg daar niet veel kans voor, want echt veel honden kom ik momenteel niet tegen, het is vrij rustig op straat. Ik vermoed doordat ik nu een beetje andere tijden wandel.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Mojuan schreef: In September ga ik beginnen met een basis gehoorzaamheid bij de KC Dordrecht. Grootendeels voor de fun, maar vooral om haar in het bijzijn van andere honden wat meer op mij te leren focussen.
Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om op cursus te gaan: leren andere honden te negeren.

Wat ik ook vanaf dag 1 doe is een keer of vier, vijf per dag, een handje voertjes pakken (stuk of 10) en de hele tijd haar naam zeggen: Suus - voertje, Suus - voertje. Als je dit de hele puppyperiode (en daarna ook nog) volhoudt en voor de rest haar naam zo spaarzaam mogelijk gebruikt, krijg je een hond die heel goed op haar naam reageert en je d.m.v. de naam bij dingen weg kunt roepen. Bij Suus werkt het al heel goed als ze aanstalten maakt ergens op te gaan knagen. Ze krijgt dan wel meteen een voertje als ze naar me toe komt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mojuan schreef:Niet op straat, daar laat ik haar momenteel niet mee spelen, omdat ze langharige honden niet goed snapt.
Ach allemachtig. Nu dat weer. Weer een gebrekkig hondje?
Mojuan
Zeer actief

Belle schreef:
Wat ik ook vanaf dag 1 doe is een keer of vier, vijf per dag, een handje voertjes pakken (stuk of 10) en de hele tijd haar naam zeggen: Suus - voertje, Suus - voertje. Als je dit de hele puppyperiode (en daarna ook nog) volhoudt en voor de rest haar naam zo spaarzaam mogelijk gebruikt, krijg je een hond die heel goed op haar naam reageert en je d.m.v. de naam bij dingen weg kunt roepen. Bij Suus werkt het al heel goed als ze aanstalten maakt ergens op te gaan knagen. Ze krijgt dan wel meteen een voertje als ze naar me toe komt.
Ja dat merk ik bij Tselfde ook heel goed. Ik doe het nu niet elke dag, maar wel een paar keer in de week.
Dan ga ik alleen met haar wandelen, en neem voertjes mee, en roep steeds haar naam en geef haar dan iets lekkers.
Ze reageert daar idd zeer goed op :ok:
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Mojuan schreef:Niet op straat, daar laat ik haar momenteel niet mee spelen, omdat ze langharige honden niet goed snapt.
Dat schreef ik toch al meteen in de beginpost :U:
Ze pakt die vacht vast.
Ze is een pup hoor, en die zien nou eenmaal snel speelgoed in van alles en nog wat, alsof dat zo raar is.
Stel je niet zo aan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mojuan schreef:
ranetje schreef: Ben trouwens benieuwd HOE "tandenloos" dat poedeltje is.
Er zijn wat tanden uit ja, maar dat is iets anders dan tandenloos. :19:
Ze heeft nog een paar kiezen, en al haar hoektanden zitten er nog in.
Daar kan je dus lekker mee bijten.
Is toch iets anders dan poedeltje een "tandenloos bekkie" toe te schrijven zoals door sommigen werd gedaan.
Mojuan schreef:Nogmaals, ik kies zelf mijn eigen manier.
Ik haal veel uit wat CM zegt ja, maar dat betekent niet dat ik compleet doe wat hij doet, ik ben geen persoon die anderen kopieerd.
Het is niet zo dat ik te pas en te onpas mijn pup op haar rug gooi.
Ik legde haar heel rustig op haar rug, ze accepteerde het ook vrijwel direct, ik zie het probleem niet.
Ik draaide haar rustig weer terug, en liet haar gewoon los. Zonder zware dwang.
Als ze daar geen probleem mee heeft zie ik het probleem ook niet.
Maar ik snap het waarom gewoon niet :U:
Voor mij slaat het gewoon helemaal nergens op.
Als een langharige hond wild wordt met spelen, pakt ze de vacht vast, het lijkt echt of ze denkt dat het speelgoed is.
Vergelijkbaar met wapperende broekspijpen denk ik.
Voor een pup erg leuk om vast te pakken.
Langharige honden moet ze dus nog leren kennen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:
Mojuan schreef:
ranetje schreef: Ben trouwens benieuwd HOE "tandenloos" dat poedeltje is.
Er zijn wat tanden uit ja, maar dat is iets anders dan tandenloos. :19:
Ze heeft nog een paar kiezen, en al haar hoektanden zitten er nog in.
Daar kan je dus lekker mee bijten.
Is toch iets anders dan poedeltje een "tandenloos bekkie" toe te schrijven zoals door sommigen werd gedaan.
Mojuan schreef:Nogmaals, ik kies zelf mijn eigen manier.
Ik haal veel uit wat CM zegt ja, maar dat betekent niet dat ik compleet doe wat hij doet, ik ben geen persoon die anderen kopieerd.
Het is niet zo dat ik te pas en te onpas mijn pup op haar rug gooi.
Ik legde haar heel rustig op haar rug, ze accepteerde het ook vrijwel direct, ik zie het probleem niet.
Ik draaide haar rustig weer terug, en liet haar gewoon los. Zonder zware dwang.
Als ze daar geen probleem mee heeft zie ik het probleem ook niet.
Maar ik snap het waarom gewoon niet :U:
Voor mij slaat het gewoon helemaal nergens op.
Vergelijkbaar met wapperende broekspijpen denk ik.
Voor een pup erg leuk om vast te pakken.
Langharige honden moet ze dus nog leren kennen.
Ja misschien heb je ook wel gelijk, en is het niet nodig om haar op haar rug te leggen.
Hoe dan ook, ik heb het na die ene keer niet meer gedaan :W:
Met de langharige honden vind ik het aan de ene kant lastig, en aan de andere kant handig dat ik er zelf twee heb, en mijn zusjes hondje is ook langharig.
We krijgen nu wel ruimschoots de kans om haar te laten weten dat we dat niet willen (happen in die haren). Maar het gaat wel een tijdje duren denk ik om dat eruit te krijgen.
Want ook als de poedels gaan rennen, zijn hun oren en staarten wel érg boeiend.
Ik hou haar dan tegen, en zeg duidelijk 'nee', alleen ik krijg de indruk dat ze nu nog zoiets heeft van 'euh.. oke... wat bedoel je dan'
Nog even wat meer tijd in steken, gaat wel goed komen, ze is nog jong.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geef haar een alternatief (naast dat tegenhouden en 'nee' zeggen)?
Kan ze in de toekomst steeds meer dat alternatief pakken (flosje bijv.) in plaats van in die haren hangen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Neeltje schreef:
lunaquinty schreef:
Tara schreef:
lunaquinty schreef:de staffies die hier loslopen zijn sociaal. als ze dat niet zijn, komen ze niet in het losloopbos.
Utopie vrees ik. Ook in een losloopbos lopen honden los die daar eigenlijk niet zouden mogen lopen.
Hier liep ook een kangal die in het losloopbos een puppie doodbeet en meerdere andere honden had gegrepen.
Mijn oude reu is om niets door een Duitse Dog gegrepen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Allemaal losloopgebied hoor, maar toch liepen daar mensen met hondagressieve loeders die vonden dat se er auwk reg op hadde om daar hun hond los te laten lopen.
ik had het erover hoe het hier in mierlo gaat, en daar komen de agressieve staffies niet in het losloopbos, omdat de eigenaren verantwoordelijk genoeg zijn om geen risico's te nemen.
zo te lezen woon ik nog niet zo slecht. :LOL:
Ik zou daar toch maar niet zo maar vanuit gaan.
mierlo is een klein dorp, waar iedereen elkaar kent, en zeker de hondenbezitters elkaar kennen. iedereen weet precies welke honden sociaal zijn en welke niet.
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:Geef haar een alternatief (naast dat tegenhouden en 'nee' zeggen)?
Kan ze in de toekomst steeds meer dat alternatief pakken (flosje bijv.) in plaats van in die haren hangen.
Ja als ik een speeltje bij de hand heb (liggen er genoeg) dan geef ik die in de plaats.
Gewoon volhouden is mijn motto nu maar :lol1:
Ze gaat het het vanzelf begrijpen, zeker ook in combinatie met het beter op haar naam trainen met voertjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is ook vaak wel de manier van spelen van de rassen die in haar zitten, wanghappen. Charlie deed met haar bulldog vriendjes niet anders.
Daar zit dan toevallig haar en dat zal vast lolliger zijn om aan te trekken dan kale wangen.
Mojuan
Zeer actief

Heavy schreef:
Mojuan schreef:
Marion. schreef:
Ze pakt die vacht vast.
Ze is een pup hoor, en die zien nou eenmaal snel speelgoed in van alles en nog wat, alsof dat zo raar is.
Stel je niet zo aan.
Als eigenaar van een langharige hond kan ik je vertellen dat ik nog maar 1 pup ben tegen gekomen die zijn haar als flos gebruikte en niet los liet.
En dat is geen leuke hond geworden :wink:
En die pup woonde nog wel bij mij in huis samen met de langharige hond.

Heb het wel af kunnen leren hoor maar het feit dat hij zo getriggerd werd door dat wapperende haar zegt wel iets over het temperament.
En je leert haar nu door correctie dat ze andere honden niet mag uitdagen tot spelen maar wat gebeurt er als jij niet thuis bent?

Ze wordt groter sterker en krijgt steeds meer energie en als ze samen alleen thuis zijn en ze wil spelen wat dan? Dan ben jij er niet om in te grijpen en Anders kan het niet volgens jou.
Ze is nooit los bij de anderen, dat vond ik sowieso niet handig gezien haar karakter.
Momenteel is ze altijd bij een oppas als ik er niet ben (mijn zusje) en later is het de bedoeling (we zijn al bezig met benchtraining) dat zij in de bench gaat, of boven in de slaapkamer zodat ze wat meer ruimte heeft.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Heavy schreef: Heb het wel af kunnen leren hoor maar het feit dat hij zo getriggerd werd door dat wapperende haar zegt wel iets over het temperament.
Och hemel dat valt ook wel een beetje mee hoor. Scott was als pup de grootste broekspijpenbijter die ik heb meegemaakt, jaagde op de staart van Ashley en vond alles met beweging erin leuk om achterna te stiefelen.
Scott is de braafste goedzak die ik ooit ga meemaken :19:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:Is ook vaak wel de manier van spelen van de rassen die in haar zitten, wanghappen. Charlie deed met haar bulldog vriendjes niet anders.
Daar zit dan toevallig haar en dat zal vast lolliger zijn om aan te trekken dan kale wangen.
Ja klopt, Room en Juul deden het ook, veel happen en beuken.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mojuan schreef: Natuurlijk was dit topic een beetje provocerend, maar de reacties vond ik wel heel extreem.
En ja, eerlijk gezegd schrok ik van de overdrevenheid waarmee werd gereageerd, terwijl ik zelf nog geen woord aan uitleg (had kunnen) heb willen geven.
je was bewust aan het provoceren, en dan nu weer janken? bah.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

ik heb onze STBT nooit anders opgevoed dan eender welke hond. Hij is als pup gewoon heel veel los geweest bij heeeel veel verschillende honden. Cursussen gedaan g&g en Agility ( wat overigens wel vaak lachen was ) en echt overal mee naar toe. Het centrum in, op bezoek bij familie, naar school etc
Ook heb ik nog nooit een muilkorf in huis gehad, maakt mij dat naïef? Ik weet het niet.

Wij leren onze honden altijd andere honden te negeren, en dat als ze terug komen ze flink beloond worden,dus hij kwam vaak genoeg los, ook op speelveldjes, maar had nooit de behoefte om echt te dollen met andere honden. Maar helaas zijn dat nog de enige plekken in NL waar de hond los mag. Als het te druk werd gingen we meestal weg, gewoon omdat ik hem er geen plezier mee deed.
Aan het strand had hij altijd zijn tennisbal bij, hij is meerdere keren gehapt door andere honden, maar denk maar niet dat hij zijn tennisbal los liet. Hij kwam dan altijd meteen naar ons terug. En dan konden wij de schade opnemen,......
Ik ben ook niet in de illusie dat ik zeker weten nog eens zo een sociale staff zal hebben En hoeveel we ook van hem hielden, een nieuwe zal altijd tegenvallen ben ik bang. Dus die komt er ook niet.
Wij hebben nu Riva, een Cane Corso van 5 jaar, maar hierna wordt het wat gemakkelijkers. Daar bedoel ik een minder krachtige hond mee.

Dus ervaringen die je hebt, goede of slechte, zijn zeker geen garantie voor de toekomst. Ik denk dat dat een illusie is... Ik hoop dat het allemaal uitwerkt zoals je hoopt. Ik ben er in elk geval van overtuigd dat ook een pittige pitbull pup met de juiste opvoeding prima in een roedel kan functioneren.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Heavy schreef:
Sanchis schreef:
Heavy schreef: Heb het wel af kunnen leren hoor maar het feit dat hij zo getriggerd werd door dat wapperende haar zegt wel iets over het temperament.
Och hemel dat valt ook wel een beetje mee hoor. Scott was als pup de grootste broekspijpenbijter die ik heb meegemaakt, jaagde op de staart van Ashley en vond alles met beweging erin leuk om achterna te stiefelen.
Scott is de braafste goedzak die ik ooit ga meemaken :19:
Temperament hoeft ook niet meteen negatief te zijn hoor :wink:
Nee ik zou het wel leuk vinden. Maar nee, Scott is een brave goedzak mèt weinig temperament :wink: Hij was als pup heel lollig maar hij is zoveel rustiger geworden na een jaar en is gewoon een ultiem voorbeeld van een hond met erg weinig temperament.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mojuan schreef:
Marion. schreef:
Ze pakt die vacht vast.
Stel je niet zo aan.
Ik vind het helemaal niet zo raar. :denken:
Ik heb een langharige hond en heel veel honden doen dat met spelen, haar vacht vastpakken. Als het echt te ruig wordt, zegt Mila er wel wat van. Maar als er af en toe een pluk haar sneuvelt, geeft ze daar helemaal niks om.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lunaquinty schreef:
Neeltje schreef:
lunaquinty schreef:
Tara schreef:
Utopie vrees ik. Ook in een losloopbos lopen honden los die daar eigenlijk niet zouden mogen lopen.
Hier liep ook een kangal die in het losloopbos een puppie doodbeet en meerdere andere honden had gegrepen.
Mijn oude reu is om niets door een Duitse Dog gegrepen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Allemaal losloopgebied hoor, maar toch liepen daar mensen met hondagressieve loeders die vonden dat se er auwk reg op hadde om daar hun hond los te laten lopen.
ik had het erover hoe het hier in mierlo gaat, en daar komen de agressieve staffies niet in het losloopbos, omdat de eigenaren verantwoordelijk genoeg zijn om geen risico's te nemen.
zo te lezen woon ik nog niet zo slecht. :LOL:
Ik zou daar toch maar niet zo maar vanuit gaan.
mierlo is een klein dorp, waar iedereen elkaar kent, en zeker de hondenbezitters elkaar kennen. iedereen weet precies welke honden sociaal zijn en welke niet.
Ik woon in Acht, een klein dorp bij Eindhoven, en ken hier ook de meeste hondenbezitters, maar zeker niet alle hondenbezitters, omdat niet iedereen op exact dezelfde tijd loopt. En soms kom je ineens iemand tegen die je niet kent en de hond ook niet en staat er ineens een stafford voor je neus. En dan heeft Mierlo nog zo'n 10.000 inwoners, Acht had vorig jaar toch wel helemaal 3531 inwoners......
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mojuan schreef:
Kimmie schreef:
Mojuan schreef:Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull :pffff:
:

:U: dat is toch vast zitten??
Dat ze uit zichzelf niet losliet, betekent toch niet dat ik haar moest 'los wrikken'
Ik heb al eerder gezegd dat ik dit topic een beetje overdreven had geschreven, en met een knipoog.
Maar hoe je het dan ook draait of keert, je hebt iets moeten doen om haar los te krijgen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hutsje schreef:
Mojuan schreef: Natuurlijk was dit topic een beetje provocerend, maar de reacties vond ik wel heel extreem.
En ja, eerlijk gezegd schrok ik van de overdrevenheid waarmee werd gereageerd, terwijl ik zelf nog geen woord aan uitleg (had kunnen) heb willen geven.
je was bewust aan het provoceren, en dan nu weer janken? bah.
Nou. Dit dus.
Kláár.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

laeken schreef:
Asterix schreef:Hier geen gedoe met voerbakken bij elkaar nadat het vervolg was, van 2 vechtende DD-reuen.
Het was er uiteindelijk, denk ik toch wel tot gekomen. (Vanaf dat moment gescheiden eten gegeven)

Ella, als Spaanse zwerver, is zwaar de baas over Maatje. Echter eet ze niets in zijn bijzijn. :19: En laat ze haar eten kapen door Maatje als hij de gelegenheid krijgt.
Nouja, vanaf het gedoe met die 2 DD-reuen, geven we iedere hond z/h eigen plaatst om te eten en ook zodat ze elkaar niet kunnen zien.

Baknijd staat ook echt los van rangorde. Cleo kon niet eten als Dapper naast haar stond en dat terwijl Cleo in alles Dapper de baas was verder :wink: Ze wist echter dat Dapper sterker was en ze wist ook dat hij zijn eten belangrijker vond dan dat zij het vond. :engel: Eva was als pup niet de baas over Dapper en Cleo en toch liepen die met een boog om haar bench heen als ze zat te kauwen of te eten. En zij kon dan grommen als een leeuw vanuit haar bench. Dapper mocht ook overdag niet in die bench. Dus als hij naar de ingang kwam dan rende pup Eva er op af en blokte hem. Hij respecteerde dat. :piew:
Vetgedrukte weet ik. Het was destijds wel die ene druppel helaas. Helaas? Wij willen tot op de dag van vandaag erg op save spelen. Nu een kleine k*tkeffer-teef en een behoorlijk reu. We houden evenveel van beiden hoor :ok: Stiekem reuze leuk na al die doggen :schrik: waar wij niet minder van gehouden hebben uiteraard :mrgreen:
Thx voor je ervaringsdeel wat we, wat betreft zeker mijn naamgenoot, zo goed herkennen. Ook wat Eva betreft wat betreft combinatie samen met Dapper.
Die sul van een Maatje accepteert ook alles aangaande Ella. Ligt zij in de deuropening, no way dat hij langs haar gaat b.v.
Nouja, sul, buiten niet naar andere reuen. Lokt wel uit maar als het erop aankomt, is hij ineens erg snel verdwenen :F: En daar ben ik maar wat blij mee aangezien hij een halve A.bulldog is.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”