dat heb jij zelf gezegdsuza schreef:Nathalie had ws per ongeluk, Rex en Kaptan doorgegeven en daarna kreeg ik een mail dat het dus Dobby en Kaptan moest zijn. Toen heb ik nog een aanpassingsfout gemaakt en was de verwarring compleet maar nu is alles dus goed Dobby en Kaptan zijn de vrienden van leden van het Hondenforum.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Project Kral, Update en het jaar voorbij
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Een HF adoptie hond? *"Project Kral"*
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Project Kral, foto's Dobby en Rex pag 12
Wat een heerlijke hondjes zeg! Word er helemaal warm van in mijn hartje.

- suza
- Actief
- Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
- Contacteer:
yes maar daarna een mail van Nathalie dat het Dobby en Rex moest zijn:)
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Gooi maar in de groep hoor, dan doe ik ook wel iets extra als het nodig is. 
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, dat geld is al lang weg en zoveel was het niet.
En inderdaad is er toen door alle commotie toch iets misgegaan door mijn schuld. We hebben dus Dobby en Rex.
En inderdaad is er toen door alle commotie toch iets misgegaan door mijn schuld. We hebben dus Dobby en Rex.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Mit
- Zeer actief
Niks 'schuld'. Het is een enorme klus die je op je hebt genomen. En ik vind het niet zo belangrijk eigenlijk. We helpen 2 hondjes, dat is super.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Precies!Mit schreef:Niks 'schuld'. Het is een enorme klus die je op je hebt genomen. En ik vind het niet zo belangrijk eigenlijk. We helpen 2 hondjes, dat is super.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
luna2906 schreef:Precies!Mit schreef:Niks 'schuld'. Het is een enorme klus die je op je hebt genomen. En ik vind het niet zo belangrijk eigenlijk. We helpen 2 hondjes, dat is super.![]()
- JYBD
- Zeer actief
Maakt toch niets uit, we helpen samen toch 2 honden? Maakt het dan uit welke? 't Geld zal toch wel in de grote pot gaan neem ik aan? Als een hond geen donateurs heeft zou hij minder te eten krijgen? Geloof ik niets van.nathalie schreef:Nee, dat geld is al lang weg en zoveel was het niet.
Jij hebt je best gedaan toch?

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
En de nieuwsbrief:
SHKD update - voorjaar 2013
Het voorjaar is in Istanbul ingetreden. De temperatuur ligt rond de 200C en de natuur ontwaakt. Ons asiel ziet er al groen en mooi uit. Onze honden zijn rustig en tevreden en genieten van het warme weer en de zon.
Het dierenartsenteam van SHKD is in maart naar Cunda geweest, een klein eiland aan de westkust waar vooral de grote populatie zwerfkatten een probleem vormt. Zij hebben twee dagen fulltime gewerkt en presteerden het om 60 honden en 103 katten te steriliseren. Omdat er niet voldoende ruimte was voor opvang, hebben ze het werk tijdens de 2e dag moeten staken. Ze hebben bij de gemeente voldoende materialen en apparatuur achtergelaten om nog 50 dieren te steriliseren, wat de gemeente dan ook toegezegd heeft te doen. Deze campagne is volledig gefinancierd door ActieZwerfhonden. Meerdere steden/plaatsen hebben gevraagd om een sterilisatiecampagne, maar Turkije is een groot land en helaas kan ActieZwerfhonden het zwerfhondenprobleem niet alleen oplossen.
ActieZwerfhonden heeft de kliniek van de gemeente Tatvan ingericht. Tatvan ligt in het oosten van Turkije, de armste regio van het land. In deze regio bestaan ook nog religieuze vooroordelen over honden, omdat de Islamitische sekte Schism daar overheerst. Ondanks al deze moeilijkheden heeft de gemeente Tatvan een grote stap gemaakt door Neuter and Release (steriliseren en vrijlaten) toe te gaan passen. Ze hadden alleen niet genoeg geld om een kliniek in te richten. ActieZwerfhonden bood hulp aan en kocht alle noodzakelijke apparatuur aan voor de kliniek. Het sterilisatieteam van Tatvan kan zo een voorbeeld stellen voor het hele land. Ze begonnen met steriliseren, het verzorgen van gewonde dieren en brengen zelfs voedsel naar de zwerfdieren. Tevens steriliseren ze dieren uit omliggende plaatsen. Wij geloven dan ook dat Tatvan de basis zal vormen voor Neuter and Release in het oosten van Turkije. Dit alles was nooit mogelijk geweest zonder de hulp van ActieZwerfhonden.
Helaas hebben we ook slecht nieuws. Twee van onze honden, Felix en Eylemgul, zijn plotseling overleden. Felix leed aan diaree toen haar lichaamstemperatuur ineens drastisch daalde. De volgende dag is zij overleden. Eylemgul werd ook onverwacht ziek en stierf na een paar dagen. We zijn erg geschrokken van deze sterfgevallen, daar het zo onverwacht gebeurde en beide honden nog jong waren. Het spijt ons dan ook heel erg dit nieuws te moeten brengen.
Angel was te zwak om in het asiel te verblijven en daarom heeft Banu haar in huis genomen voor speciale verzorging. Helaas is Angel via de tuin ontsnapt en hebben we haar, ondanks vele pogingen, nog niet terug kunnen vinden.
Eén van de honden van onze vrienden, Conan, besloot ook de vrijheid tegemoet te gaan en “sloot zich aan” bij een roedel van drie honden buiten het asiel. Het is een medewerker een keer gelukt om hem te vangen, maar snel daarna is hij weer ontsnapt. Zo nu en dan zien we hem maar hij vlucht steeds weg als we proberen dichterbij te komen, bang om weer gevangen te worden. We voeren hem, zowel als andere honden rondom het asiel, buiten.
We zijn immens dankbaar aan onze vrienden en de vrienden van onze honden en ook aan ActieZwerfhonden voor alle steun. Dit maakt het mogelijk voor onze honden om een gelukkig leven te leiden en voor ons om nog meer dieren in Turkije te helpen.
SHKD update - voorjaar 2013
Het voorjaar is in Istanbul ingetreden. De temperatuur ligt rond de 200C en de natuur ontwaakt. Ons asiel ziet er al groen en mooi uit. Onze honden zijn rustig en tevreden en genieten van het warme weer en de zon.
Het dierenartsenteam van SHKD is in maart naar Cunda geweest, een klein eiland aan de westkust waar vooral de grote populatie zwerfkatten een probleem vormt. Zij hebben twee dagen fulltime gewerkt en presteerden het om 60 honden en 103 katten te steriliseren. Omdat er niet voldoende ruimte was voor opvang, hebben ze het werk tijdens de 2e dag moeten staken. Ze hebben bij de gemeente voldoende materialen en apparatuur achtergelaten om nog 50 dieren te steriliseren, wat de gemeente dan ook toegezegd heeft te doen. Deze campagne is volledig gefinancierd door ActieZwerfhonden. Meerdere steden/plaatsen hebben gevraagd om een sterilisatiecampagne, maar Turkije is een groot land en helaas kan ActieZwerfhonden het zwerfhondenprobleem niet alleen oplossen.
ActieZwerfhonden heeft de kliniek van de gemeente Tatvan ingericht. Tatvan ligt in het oosten van Turkije, de armste regio van het land. In deze regio bestaan ook nog religieuze vooroordelen over honden, omdat de Islamitische sekte Schism daar overheerst. Ondanks al deze moeilijkheden heeft de gemeente Tatvan een grote stap gemaakt door Neuter and Release (steriliseren en vrijlaten) toe te gaan passen. Ze hadden alleen niet genoeg geld om een kliniek in te richten. ActieZwerfhonden bood hulp aan en kocht alle noodzakelijke apparatuur aan voor de kliniek. Het sterilisatieteam van Tatvan kan zo een voorbeeld stellen voor het hele land. Ze begonnen met steriliseren, het verzorgen van gewonde dieren en brengen zelfs voedsel naar de zwerfdieren. Tevens steriliseren ze dieren uit omliggende plaatsen. Wij geloven dan ook dat Tatvan de basis zal vormen voor Neuter and Release in het oosten van Turkije. Dit alles was nooit mogelijk geweest zonder de hulp van ActieZwerfhonden.
Helaas hebben we ook slecht nieuws. Twee van onze honden, Felix en Eylemgul, zijn plotseling overleden. Felix leed aan diaree toen haar lichaamstemperatuur ineens drastisch daalde. De volgende dag is zij overleden. Eylemgul werd ook onverwacht ziek en stierf na een paar dagen. We zijn erg geschrokken van deze sterfgevallen, daar het zo onverwacht gebeurde en beide honden nog jong waren. Het spijt ons dan ook heel erg dit nieuws te moeten brengen.
Angel was te zwak om in het asiel te verblijven en daarom heeft Banu haar in huis genomen voor speciale verzorging. Helaas is Angel via de tuin ontsnapt en hebben we haar, ondanks vele pogingen, nog niet terug kunnen vinden.
Eén van de honden van onze vrienden, Conan, besloot ook de vrijheid tegemoet te gaan en “sloot zich aan” bij een roedel van drie honden buiten het asiel. Het is een medewerker een keer gelukt om hem te vangen, maar snel daarna is hij weer ontsnapt. Zo nu en dan zien we hem maar hij vlucht steeds weg als we proberen dichterbij te komen, bang om weer gevangen te worden. We voeren hem, zowel als andere honden rondom het asiel, buiten.
We zijn immens dankbaar aan onze vrienden en de vrienden van onze honden en ook aan ActieZwerfhonden voor alle steun. Dit maakt het mogelijk voor onze honden om een gelukkig leven te leiden en voor ons om nog meer dieren in Turkije te helpen.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh, mij maakt het ook niet uit hoor, ik vind Rex ook een leukerd

En mooi project met die dierenartsen!
En mooi project met die dierenartsen!

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
O wat een dropjes
Rexje toch
Rexje toch
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik krijg net een heel verdrietig mailtje over Rex..
Ik krijg net een vervelend bericht uit het bos asiel.
Rex heeft een gezwel tussen zijn achterbeen en zijn maag.
Murat heeft een snelle weefsel test gedaan er daar kwam uit dat het gaat om Adenocarcinoom; een carcionoom (kanker) ontstaan in klierweefsel.
Een biopt is naar een patholoog gestuurd om helemaal zeker te zijn.
De uitslag komt uiterlijk maandag.
Mocht het echt om deze kankersoort gaan dan zit er niets anders op dan Rex in te laten slapen.
Ik krijg net een vervelend bericht uit het bos asiel.
Rex heeft een gezwel tussen zijn achterbeen en zijn maag.
Murat heeft een snelle weefsel test gedaan er daar kwam uit dat het gaat om Adenocarcinoom; een carcionoom (kanker) ontstaan in klierweefsel.
Een biopt is naar een patholoog gestuurd om helemaal zeker te zijn.
De uitslag komt uiterlijk maandag.
Mocht het echt om deze kankersoort gaan dan zit er niets anders op dan Rex in te laten slapen.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Re: Project Kral, slecht nieuws over Rex :-(
Arme Rex..
Duimen draaien dat het toch iets anders (onschuldigs) is, maar als ik dit zo hoor...
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Verdorie toch... 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ach, sneu!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ach nee toch. Arme Rex 
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ah nee
Ik zat gisteren nog te vertellen over Rex aan iemand
ons adoptiehondje
Ik duim dat het nog meevalt
Ik duim dat het nog meevalt
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ah Rexie toch...
Ik weet dat ze in het bosasiel hartstikke betrokken zijn en als er iets te doen is voor een hond gebeurt dat ook zeer zeker...ik ga duimen dat het meevalt en er wat gedaan kan worden.
Arme Rexie....
Ik weet dat ze in het bosasiel hartstikke betrokken zijn en als er iets te doen is voor een hond gebeurt dat ook zeer zeker...ik ga duimen dat het meevalt en er wat gedaan kan worden.
Arme Rexie....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ach arme Rex, mijn 'voorkeur' hondje met één oog, ga voor hem duimen 
- JYBD
- Zeer actief
Ach,...Rex,.... 

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising