Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het "in" tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marie-Josée schreef:
Marjoleine schreef:Vandaag:
fiets en scootmobiel, ik roep honden bij me, Ora gaat er toch achteraan :boos:
Ik roep honden, meneer roept dank u terug.

Vervolgens drie wielrenners, ik roep honden, eerste renner zegt dat ze rustig erlangs gaan, dus geen zorgen.
Ik zeg dank u wel, laatste renner zegt: en ook dank U wel.

Groepje mensen, CC stuitert en blaft, meneer bukt zich en aait CC over bol met de woorden: Niks aan de hand, hoor hondje...
Ik zeg dank u wel, hij zegt: Ach, nog jong zeker, he?

Het leven kan zo simpel zijn :19:
Och jé, nog zo'n sociaal mens. Pas je wel op? :mrgreen:
Ja, het is link, ik weet het :LOL:
Ze doen het meteen ook terug he. Hartstikke besmettelijk :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Marjoleine schreef:
Marie-Josée schreef:
Marjoleine schreef:Vandaag:
fiets en scootmobiel, ik roep honden bij me, Ora gaat er toch achteraan :boos:
Ik roep honden, meneer roept dank u terug.

Vervolgens drie wielrenners, ik roep honden, eerste renner zegt dat ze rustig erlangs gaan, dus geen zorgen.
Ik zeg dank u wel, laatste renner zegt: en ook dank U wel.

Groepje mensen, CC stuitert en blaft, meneer bukt zich en aait CC over bol met de woorden: Niks aan de hand, hoor hondje...
Ik zeg dank u wel, hij zegt: Ach, nog jong zeker, he?

Het leven kan zo simpel zijn :19:
Och jé, nog zo'n sociaal mens. Pas je wel op? :mrgreen:
Ja, het is link, ik weet het :LOL:
Ze doen het meteen ook terug he. Hartstikke besmettelijk :mrgreen:
Ik herken het helaas. Doen ze hier ook. Soms blauw van de inspanning en dan nog dank je wel roepen. Eng hoor.
En er zijn er zelfs bij.....ik durf het bijna niet te zeggen....van boven de 50 :80:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Fin schreef:
Budkes schreef:
Fin schreef:
Budkes schreef: Voor wat betreft het niet accepteren van asociaal gedrag...dan schiet mij wat jou betreft toch wel het spreekwoord over splinters en balken te binnen....Ik weet niet of asociaal gedrag goed gedefinieerd kan worden door iemand die zonder problemen overweegt een elleboog in iemands ribben te planten die al dan niet bewust in haar persoonlijke zone komt.
En ik heb het weer over sociale regels en sociale omgangsvormen. Waar iedereen zich dan aan houdt. We zijn sociale wezens, we hebben dat en sociale controle gewoon nodig. Ook, en dat komt maar al te goed in de verhalen hier zoal op het forum naar voren, als je ergens redelijk anoniem - want dat schept de gelegenheid - in een recreatiegebied loopt. En vergis je niet, maar als het niet bij sommige een forse douw, stomp o.i.d. op zou leveren, zou het veel vaker voorkomen dat iemand je terwijl je in de rij staat gewoon maar wegduwt.

Heel wat mensen zouden maar wat graag leven met het recht van de sterkste.

En voor wat betreft 'elleboog in de maag', ik zeg dat ik die neiging ertoe heb, ik zeg dat nummer tien daar wel eens bij mij het risico op zou lopen, ik zeg niet dat ik het ooit heb gedaan. Bij joggers. :mrgreen: In het gedrang en als iemand zich wat dat betreft niet gedraagt, deel ik gerust een elleboogje uit. En dan bedoel ik: oeps, och, liep u tegen mijn elleboog aan? En nee, ik vind daar niets mis mee. Ze leren ervan, en ik laat me niet opzij dringen.

Elkaars persoonlijke ruimte respecteren, en dan heb ik het over die cirkel van nog geen anderhalve meter om je lichaam heen, is overigens een vrij algemene sociale regel.

Tsja het zal wel Fin. Voor mij vallen de termen sociale wezens, sociale regels en omgangsvormen niet te rijmen met het recht van de sterkste. Dus wat je hier allemaal neer zet valt voor mij niet meer te volgen.
Klaarblijkelijk gelden voor jou vooral rechten en voor een ander vooral plichten.
Er gelden voor mij regels waar ik me zelf ook aan houd. Ik zou me doodschamen als ik iemand op nog geen halve meter afstand voorbij stuif, en het gebeurt ook niet. En gek genoeg, de meeste mensen doen dat niet.

Goh, zou dat zijn omdat het een algemeen geaccepteerde sociale omgangsvorm is?
En ik zou werkelijk doodschamen als mijn hond andere ,mensen achterna rent, ik als een gek sta te roepen en de hond nog minder dan niet op mij reageert. De enige reactie die dan volgens mij gepast is, is sorry. Als ik dan ook nog ipv excuses te maken vind dat het de schuld van de jogger is omdat die eigenlijk niet mag rennen in een losloop gebied, of niet snel genoeg stopte of te dicht langsloopt dan zou dat echt zorgen voor het schaamrood op de kaken. Maar anderzijds zou ik dan zo'n andere normen en waarden hebben dan dat ik nu heb, dat me dat dan waarschijnlijk weer niets kan schelen.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Budkes schreef:Tsja we zulken wel andere waarden en normen hebben. En andere leeskwaliteiten.

Ik haal het uit je eigen uitspraak.

Verder ben ik overal op ingegaan. Op het googlen en waarom, op het feit dat ik je niet persoonlijk ken en er daarom bij heb gezet uitgaande van je reacties in dit topic. Op je personal space verhaal etc. etc.

Nu mag jij me uitleggen wat er niet netjes was aan die reactie.
Ik denk zo dat er een stelsel algemeen geaccepteerde sociale omgangsvormen en regels zijn waar iedereen zich aan houdt.

Tenzij men ergens anoniem is, niet te maken heeft met hoe onze buren, vrienden, familie, geliefden enzovoort over ons gedrag zouden denken, zoals in de auto, of in een recreatiegebied, en dan wordt een jonge spelende hond die iemand op een pad voor de voeten komt weggeschopt, of een oudere hond die wat op een pad loopt te snuffelen en niet op tijd opzij gaat, daar wordt dwars met de fiets overheen gereden. En jij pleit dan voor het zo iemand vriendelijk benaderen, en ik pleit voor het dusdanig iemand op zijn of haar gedrag, en zijn of haar verwachtingen aanspreken ('een hond mag mij nooit overlast geven' - het is een jong dier, het heeft behoefte om te spelen, het heeft u niet eens gezien) dat je met z'n allen die algemeen geaccepteerde sociale omgangsvormen en regels hoog houdt. Mensen voelen zich in een auto anoniem, en er wordt dan door een bepaald soort mensen gebumperkleefd bij het leven. Mensen voelen zich in een recreatiegebied anoniem, en een jonge hond die je dan voor de voeten komt, die geef je dan een rotschop. En dan kom je thuis en maak je een praatje met de buren voor je naar binnengaat, en die buren, die vertel je daar wijselijk niets over.

Jij vindt dat de wereld er beter van wordt om die mensen maar met begrip tegemoet te treden, ik denk niet dat het daarvan beter wordt, ik zie er meer in om elkaar ook eens ergens op aan te spreken. Ook als het gaat om een meneer die dreigt met een doodschop, dat dat wel wat minder kan.

Dan voor wat er niet netjes aan is: tot zover hebben wij hier gewoon een algemene discussie over een algemeen onderwerp. En jij maakt het persoonlijk. Heb ik het ergens naar jou toe persoonlijk op de man gespeeld?
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef: En er zijn er zelfs bij.....ik durf het bijna niet te zeggen....van boven de 50 :80:
NEE! :O: :O: :O:
:oops: Waar moet het heen :ugh:
Fin
Zeer actief

Miezemuis schreef: En ik zou werkelijk doodschamen als mijn hond andere ,mensen achterna rent, ik als een gek sta te roepen en de hond nog minder dan niet op mij reageert. De enige reactie die dan volgens mij gepast is, is sorry. Als ik dan ook nog ipv excuses te maken vind dat het de schuld van de jogger is omdat die eigenlijk niet mag rennen in een losloop gebied, of niet snel genoeg stopte of te dicht langsloopt dan zou dat echt zorgen voor het schaamrood op de kaken. Maar anderzijds zou ik dan zo'n andere normen en waarden hebben dan dat ik nu heb, dat me dat dan waarschijnlijk weer niets kan schelen.
Je hebt geen overlast te geven. Heel simpel. En dat geldt ook voor joggers. En als ik tweehonderd meter achter jou aan moet rennen om mijn hond bij jouw been vandaan te halen, terwijl ik je dan al meerdere keren gevraagd heb om even te stoppen, dan vind ik dat inderdaad onbeschoft. Ik heb namelijk dan tegen die tijd mijn best gedaan om alleen nog daar te lopen en op die tijden waar ik jou met je gejog nog geen eens één keer in de drie weken tegen kom, van elke dag dagelijks op die plekken met hem lopen. En van die één keer in de drie weken heb ik hem dan verreweg de meeste keren ook nog eens op tijd vast. Maar voor die één keer in de drie weken dat ik je tegenkom, en dat het me dan daarbij ook nog eens niet op tijd lukt hem aan te lijnen, omdat jij net een bocht om komt, moet ik hem volgens jouw logica, omdat het zo verschrikkelijk te veel moeite is om even die nog geen halve minuut stil te staan die ik nodig heb om hem vast te pakken, dan zeker alle dagen, dag in dag uit, continu aan de lijn houden.

Dat er tegenover die halve minuut 'overlast' die jij dan ervaart, voor hem vele uren staan aan toch blij rondrennen en zijn energie kwijtraken, uren waarbij hij dan nul komma nul aan overlast veroorzaakt, daar heb jij dan geen boodschap aan. En ik ben dan egocentrisch? En je kunt proberen om daar begrip voor te kweken, maar het soort dat nog niet eens die halve minuut even stil willen staan zodat je je hond vast kan lijnen is dan allang doorgerend. Want 'ik loop hier voor mezelf' en 'geen boodschap aan'.

Nou het spijt me wel maar ik baal soms van die mentaliteit van 'op het moment dat ik mijn sportschoenen aandoe, verandert de hele wereld in een sportveld'. Ook in die paar postzegeltjes aan losloopgebied waar ik hem dan toch nog wel eens los liet. En ik werd daar wel eens dwars van. So sue me.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Fin schreef:
Je hebt geen overlast te geven. Heel simpel. En dat geldt ook voor joggers. En als ik tweehonderd meter achter jou aan moet rennen om mijn hond bij jouw been vandaan te halen, terwijl ik je dan al meerdere keren gevraagd heb om even te stoppen, dan vind ik dat inderdaad onbeschoft.
Als jij 200 meter achter een jogger aan moet rennen om jouw hond bij zijn been weg te halen, ren je niet hard genoeg. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe je zo naar die situatie kunt kijken als jij doet. Jij en jouw hond zijn overlastveroorzaker, niet de jogger. En je hebt nou eenmaal geen overlast te veroorzaken.
S@ndr@
Zeer actief

Re: is het

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

luna2906 schreef:
Fin schreef:
Je hebt geen overlast te geven. Heel simpel. En dat geldt ook voor joggers. En als ik tweehonderd meter achter jou aan moet rennen om mijn hond bij jouw been vandaan te halen, terwijl ik je dan al meerdere keren gevraagd heb om even te stoppen, dan vind ik dat inderdaad onbeschoft.
Als jij 200 meter achter een jogger aan moet rennen om jouw hond bij zijn been weg te halen, ren je niet hard genoeg. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe je zo naar die situatie kunt kijken als jij doet. Jij en jouw hond zijn overlastveroorzaker, niet de jogger. En je hebt nou eenmaal geen overlast te veroorzaken.
nou ik heb en een hond en ik jog en ik skeeler, maar als ik sport en een hond vind het nodig om in de achtervolging te gaan dan stop ik even, kans ik aardig aanwezig dat de belangstelling gelijk weg is.op skeelers is het linker( zitten geen remmen op) dus ik minder al vaart als ik een hond zie, beetje rekening houden met elkaar, t is niet zo lastig.
geen overlast veroorzaken in een vol land als Nederland is bijna niet meer te doen, een beetje tolerantie en aan elkaar aanpassen kan ook geen kwaad :wink:
luna2906
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
luna2906 schreef:
Fin schreef:
nou ik heb en een hond en ik jog en ik skeeler, maar als ik sport en een hond vind het nodig om in de achtervolging te gaan dan stop ik even, kans ik aardig aanwezig dat de belangstelling gelijk weg is.op skeelers is het linker( zitten geen remmen op) dus ik minder al vaart als ik een hond zie, beetje rekening houden met elkaar, t is niet zo lastig.
geen overlast veroorzaken in een vol land als Nederland is bijna niet meer te doen, een beetje tolerantie en aan elkaar aanpassen kan ook geen kwaad :wink:
Dat is niet mijn punt :19: Ik zou ook stoppen, maar ik vind dat Fin de verantwoordelijkheid bij de verkeerde legt en de eigen verantwoordelijkheid voor het gemak maar even vergeet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik ben meer van de twee klammen, twee schuld kamp.
Mijn hond is gedrild in het negeren van mensen , maar als ik hem van een halve kilometer op zou moet halen, dan wil dat zeggen dat er iemand willens en wetens is doorgerend :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 okt 2012 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Niemand heeft het 'alleenrecht'. :wink:
Je houdt rekening met elkaar.
En zorgt dat je je loslopende hond onder controle hebt.
En kijkt om je heen of er wielrenners, joggers, oudjes, klapkaken :Q: , of wat dan ook aankomen..
En daar anticipeer je dan op :U:
Zo doe ik het, en heb nooit problemen.
Ik claim dan ook niet het losloopgebied, want het is er óok heerlijk om te joggen en te wandelen.
En dat kan met een beetje begrip naar elkaar prima samen gaan. :wink:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marie-Josée schreef:
mercedes2803 schreef:
nee hoor, ik zat je niet te bespotten - ik word een beetje onpasselijk van die misplaatste "netjes-doenerij" van jou hier op het forum en je continue geblaat over opvoeding -beschaving en referentiekadertjes terwijl je zelf dus hoogstwaarschijnlijk met van die zuur afhangende mondhoekjes zit te pruimen als er iemand op een terras naast je komt zitten.
Dat ik daar iets over gezegd heb staat niet gelijk aan bespotten. :wink:
Aha, dus jij wordt onpasselijk van mij? Uitgerekend jij? :lol1:
Misschien kun je je dat niet voorstellen, zuur mens dat je bent, dat er mensen zijn die gewoon netjes zijn en daarbij toch heel veel plezier in het leven hebben.
Ik heb in elk geval nooit problemen met mensen en hoef niet als een viswijf mijn persoonlijke ruimte te claimen. Ieder zijn manier van leven toch?
tut tut tut ...
Niet van die rare aannames doen he?...dat staat zo raar als je POOGT over te komen als een nette mevrouw
Ik hoef niets te claimen, ik heb ook nooit problemen met mensen en ik viswijf zelden
Daarnaast kun jij het je vast onmogelijk voorstellen maar ik ben EN netjes, dol op omgangsvormen zoals ze horen, dol op etiquette EN oh ja oh ja ...ik heb ook onwijs veel plezier in het leven... :cheer:
Wel allemaal op mijn tijd want mijn eigen geluk staat voorop als je het niet erg vindt :wink:

We hebben meer gemeen dan je denkt :engel:
Eng he?
We zijn net allemaal maar mensen
Fin
Zeer actief

Ik zou ook stoppen, maar ik vind dat Fin de verantwoordelijkheid bij de verkeerde legt en de eigen verantwoordelijkheid voor het gemak maar even vergeet.
Ach, ik ben net terug van de supermarkt en heb er zo eens even over nagedacht. Ik loop met mijn hond in een losloopgebied, en als je even die halve minuut stilstaat heb ik geen probleem en heeft niemand een probleem. En dat is dan teveel moeite? Joh, ròt op.

En dan nog iets: zoveel honden die achter joggers aan rennen, en de meeste mensen zeggen sorry maar kan het eigenlijk niet zo veel schelen. En ik maar mijn best doen.

Het is een stuk gemakkelijker als je gewoon echt een aso-mentaliteit hebt.

Voor de rest ben ik bij deze uit deze discussie. Ik heb nog het één en ander te doen.
Fin
Zeer actief

labje schreef:Niemand heeft het 'alleenrecht'. :wink:
En kijkt om je heen of er wielrenners, joggers, oudjes, klapkaken :Q: , of wat dan ook aankomen..
Ik claim dan ook niet het losloopgebied, want het is er óok heerlijk om te joggen en te wandelen.
Zo doe je het met een labje die graag bij je komt voor koekjes. En zo deed ik het met zijn broer die graag achter tennisballen aanjoeg.

Probeer het nu maar eens met een hond die zodra er een jogger in het zicht komt om beide niets geeft. :ok: En heb dan maar het hart om hem continu, 24/7 aan de lijn te laten - en hem die vele uurtjes te misgunnen dat het, met een heel klein beetje zo minimaal mogelijk risico, wel kan om hem los te laten.

Zullen we het zo afspreken: zodra jij uit ervaring spreekt, spreken wij verder. :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
Fin schreef: Ik heb nog het één en ander te doen.
Je hond HIER aanleren? ;-)
Dat dus. Als een ander niet stopt, dan is dat gewoon jouw probleem, niet die van de ander. En om dat de doorloper kwalijk te nemen vind ik nogal raar.
Fin
Zeer actief

Nanna schreef:
Wie wil er hier geen moeilijke honden waar ze niet mee om kan gaan? Dus voor alles heb jij een oplossing?
luna2906
Zeer actief

Nanna schreef:
:neenee: Joggers leren te blijven staan, dan heeft Fin namelijk geen probleem meer.
Fin schreef:
luna2906 schreef:Ik zou ook stoppen, maar ik vind dat Fin de verantwoordelijkheid bij de verkeerde legt en de eigen verantwoordelijkheid voor het gemak maar even vergeet.
Ach, ik ben net terug van de supermarkt en heb er zo eens even over nagedacht. Ik loop met mijn hond in een losloopgebied, en als je even die halve minuut stilstaat heb ik geen probleem en heeft niemand een probleem. En dat is dan teveel moeite? Joh, ròt op.
Joh, lezen is ook niet je sterkste kant he? Ik heb al aangegeven dat ik ook zou stoppen, maar ik vind gewoon mijn hond in de eerste plaats mijn verantwoordelijkheid. Rent mijn hond achter joggers aan, ben ik daar als eerste verantwoordelijk voor. Dat het fijn en sociaal zou zijn als de jogger dan even stopt, zeker en dat zou ik zelf ook zeker doen, maar dat ontslaat mij als hondeneigenaar natuurlijk niet van de verantwoordelijkheid om mijn hond bij me te houden :19:
Muk

Fin schreef:
Nanna schreef:
Wie wil er hier geen moeilijke honden waar ze niet mee om kan gaan? Dus voor alles heb jij een oplossing?
:neenee:

Je kan ook gewoon een ras kiezen dat hier wel in de maatschappij / buurt past. Ik zou in mijn kinderrijke, drukbevolkte buurt ook geen komondor nemen. Daar doe je de hond en jezelf geen plezier mee.
Fin
Zeer actief

Nanna schreef:
Fin schreef: Zo doe je het met een labje die graag bij je komt voor koekjes. En zo deed ik het met zijn broer die graag achter tennisballen aanjoeg.
Probeer het nu maar eens met een hond die zodra er een jogger in het zicht komt om beide niets geeft.
Waarom zou je je hond om moeten kopen met koekjes of tennisballen?
Mijn honden hebben gewoon naar me toe te lopen als ik HIER zeg, ja, óók als daar niets tegenover staat. Erg hè ;-)
Kreeg jij het jachtinstinct eruit? Bij elk van je honden?
Fin
Zeer actief

Nanna schreef:Topsi kan ik altijd bij me roepen :pffff: Behalve als ze het konijn al gespot heeft.
En aangezien een jogger belangrijk groter en kleurrijker is dan een konijn zou het me geen probleem lijken haar bij me te roepen als ik in de verte die jogger aan zie komen :lol1:
Ik hou niet zo van op de man spelen, maar je vergeet er één. En die kwam volgens mij toch echt ook niet HIER. :wink:

Achter joggers aangaan, al even zelfbelonend als achter de kat aanjagen. Dat krijg je bij sommige honden er ook niet of maar heel moeilijk uit.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Fin schreef:
labje schreef:Niemand heeft het 'alleenrecht'. :wink:
Zo doe je het met een labje die graag bij je komt voor koekjes. En zo deed ik het met zijn broer die graag achter tennisballen aanjoeg.

Probeer het nu maar eens met een hond die zodra er een jogger in het zicht komt om beide niets geeft. :ok: En heb dan maar het hart om hem continu, 24/7 aan de lijn te laten - en hem die vele uurtjes te misgunnen dat het, met een heel klein beetje zo minimaal mogelijk risico, wel kan om hem los te laten.

Zullen we het zo afspreken: zodra jij uit ervaring spreekt, spreken wij verder. :ok:
Ik spreek uit ervaring, heb immers een labrador :lol1:
En ja, ik heb hem dingen geleerd o.a.door middel van beloning/clicker/koekjes.
Maar hij blijft een labrador, gék op mensen en al helemaal als ze ineens langs komen rennen.
Àl dan niet binnen de zone van 50 cm. :wink:
Is het mij gemakkelijk afgegaan?
Nee.
Ik heb er doelbewust op getraind en dat heeft wat tijd gekost ja.
Ík ben de baas en wil lekker met mijn hond kunnen wandelen, zijn gedrag is míjn verantwoordelijkheid.
En als ik dan soms even aan moet lijnen, een stapje opzij doen voor wat voor recreant dan ook, maakt mijn wandeling niet minder prettig.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

mercedes2803 schreef:
Marie-Josée schreef:
mercedes2803 schreef:
nee hoor, ik zat je niet te bespotten - ik word een beetje onpasselijk van die misplaatste "netjes-doenerij" van jou hier op het forum en je continue geblaat over opvoeding -beschaving en referentiekadertjes terwijl je zelf dus hoogstwaarschijnlijk met van die zuur afhangende mondhoekjes zit te pruimen als er iemand op een terras naast je komt zitten.
Dat ik daar iets over gezegd heb staat niet gelijk aan bespotten. :wink:
Aha, dus jij wordt onpasselijk van mij? Uitgerekend jij? :lol1:
Misschien kun je je dat niet voorstellen, zuur mens dat je bent, dat er mensen zijn die gewoon netjes zijn en daarbij toch heel veel plezier in het leven hebben.
Ik heb in elk geval nooit problemen met mensen en hoef niet als een viswijf mijn persoonlijke ruimte te claimen. Ieder zijn manier van leven toch?
tut tut tut ...
Niet van die rare aannames doen he?...dat staat zo raar als je POOGT over te komen als een nette mevrouw
Ik hoef niets te claimen, ik heb ook nooit problemen met mensen en ik viswijf zelden
Daarnaast kun jij het je vast onmogelijk voorstellen maar ik ben EN netjes, dol op omgangsvormen zoals ze horen, dol op etiquette EN oh ja oh ja ...ik heb ook onwijs veel plezier in het leven... :cheer:
Wel allemaal op mijn tijd want mijn eigen geluk staat voorop als je het niet erg vindt :wink:

We hebben meer gemeen dan je denkt :engel:
Eng he?
We zijn net allemaal maar mensen
Ik poog niets, ik ben wie ik ben en ik geloof niet dat we veel gemeen hebben of het moet het doen van verkeerde aannames zijn. Dus als JIj het niet erg vind ga ik gewoon door met posten op MIJN manier.
Marie-Josée
Erelid

Miss_Liz schreef:
Kit schreef:
Podenji schreef:sja, ik zeg toch ook dat ik dat blaffen van astro niet goedkeur en het aan het afleren ben. Ik snap ook dat die mensen het niet waardeerden. Maar om nou maar meteen te gaan dreigen met doodschoppen ????
ik dacht dat ouderen nog fatsoen hadden, maar die gedachte verdwijnt ook langzaam maar zeker als ik zie hoe mensen zich tegenwoordig gedragen en dat is niet leeftijdsgebonden.
ik doe mijn uiterste best dat mijn honden anderen niet tot last zijn, soms lukt dat niet, mijn fout, maar is het dan nodig om met doodschoppen te gaan dreigen?
ik snap dat echt niet hoor. Het kan ook anders lijkt mij.

Ik merk zelf zeker de laatste tijd dat de ouderen gewoon echt ronduit asociaal zijn hoor... En dan niet alleen in gebieden waar ik met de honden kom, ook in winkels, op parkeerplaatsen en het verkeer algemeen, waar dat vandaan komt? Geen idee, maar het valt wel op :ugh:

Ze kijken volgens mij teveel naar die benidorm bastards.. Volk draait een beetje door hier word je tegenwoordig zelfs op de markt al omver gereden door ouwevandagen op scootmobiels
O jé :O: Ouwevandalen in de bocht. De eerste generatie HF's zeker? :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jezus wat een geouwehoer zeg
als je hond niet betrouwbaar terugkomt en daarbij mensen of andere honden lastigvalt hou je hem vast en laat je hem alleen los als je zeker weet dat je geen mensen of andere honden tegenkomt.
omheind terrein of zo.
hoe moeilijk kan het zijn :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

renee-uk schreef:jezus wat een geouwehoer zeg
als je hond niet betrouwbaar terugkomt en daarbij mensen of andere honden lastigvalt hou je hem vast en laat je hem alleen los als je zeker weet dat je geen mensen of andere honden tegenkomt.
omheind terrein of zo.
:ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Soms is het ook best lastig. Mijn hond gaat niet achter fietsers of joggers aan, maar ik roep haar wel altijd even bij me, zodat ze niet in de weg loopt.
Ik hoor echter met één oor heel slecht en hoor daardoor geluid dat achter mij vandaan komt niet altijd op tijd. Sommige mountainbikers en wielrenners fietsen heel hard, ook op de gewone wandelpaden. Ze bellen dan niet of pas als ze vlak achter je zijn. Of joggers komen net uit een paadje gerend dat achter je is. En ook al kijk ik regelmatig om, ik zie ze niet altijd aankomen. Dan ben ik dus te laat met mijn hond bij me roepen, en staat ze soms wat in de weg (of ikzelf).
De meeste mensen maken daar overigens geen punt van (dat heb je in een druk bos met veel wandelaars en fietsers), maar sommige mensen worden direct heel grof of onaardig. Ik snap dat het vervelend is, en het is waarschijnlijk al de zoveelste hond die in de weg loopt. Maar ik vind dat je in zo'n geval (in een losloopgebied) niet kan spreken van overlast en dat ook de andere partij zich dan best wat toleranter en fatsoenlijker mag opstellen.
Muk

renee-uk schreef:jezus wat een geouwehoer zeg
omheind terrein of zo.
Inderdaad. Mijn hond luistert ook slecht en dan heeft de hond gewoon pech. Daar waar hij niet los kan, blijft hij aangelijnd en als hij losloopt en er komen mensen aan, dan hou ik Lobbes gewoon bij mij. Hoe simpel kan het zijn?
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:[quote="Miss_Liz]Ze kijken volgens mij teveel naar die benidorm bastards.. Volk draait een beetje door hier word je tegenwoordig zelfs op de markt al omver gereden door ouwevandagen op scootmobiels
O jé :O: Ouwevandalen in de bocht. De eerste generatie HF's zeker? :engel:
[/quote]
Ik ben juist dól op Benidorm Bastards ;-) Ouwetjes met pít.
Beter dan die tandeloze omaatjes in hun bloemetjesjurken die alleen maar lief bij elkaar op de koffie gaan, als ze daar tenminste tijd voor hebben naast hun baan want ik ga er van uit dat je op je 50e nog niet uitgerangeerd bent op dat gebied ;-)[/quote][/quote][/quote]
Volgens sommigen hier anders wel :mrgreen:
Wat zou mijn 92-jarige vader lachen als hij dit las :cool2:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wat heerlijk dat ik voor een makkelijk en simpel ras heb gekozen. :pffff: :cheer:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nanna schreef:
Wilm@ schreef:Wat heerlijk dat ik voor een makkelijk en simpel ras heb gekozen. :pffff: :cheer:
Nadeel is dan weer wel dat je niet voor vol wordt aangezien :mrgreen:
Neem ik op de koop toe. :hmmm: :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”