Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Budkes schreef:Dan zul je wel een iets te vriendelijke uitstraling hebben of zo, mij gebeurd dat nooit dat wildvreemde mensen mijn honden zomaar vanuit het niets knuffelen.
Toen ik nog in de stad woonde had ik daar ook nooit/zelden last van, maar goed, blaf alles wat ongevraagd in de buurt wil komen ook bij voorbaat flink af, ook kinderen die onvoorspelbaar kunnen reageren, dan maar een jankend kind omwille van mijn reactie, beter dan een jankend kind om een beet.
dit dus, ik blaf bij voorbaat ook alles al weg... opsouten wegwezen... :ok:
en ja zulke rare dingen na 1 incident gebeuren vaker...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Het gebeurde...ik tilde het meisje op..wilde haar naar huis brengen..ouders waren niet thuis...omstanders begonnen vervelend te doen en namen het meisje mee naar de moeder een aantal straten verderop...ik bracht de hond thuis...en rende richting de plek waar de moeder en het meisje nu waren...toen was de politie al gebeld...die nam een verklaring op...agente liep mee naar huis...ging in de auto voor mijn huis zitten...bleef daar bijna 2 uur staan...toen kwam de dierenambulance en de politie om de hond op te halen.
Ik stond even op het balkon omdat ik dus niet wist dat ze daar stonden voor mij(de agente had namelijk gezegd dat ik waarschijnlijk gevaar zou kunnen lopen).
Tsja en gelukkig weet ik zelf wel wat de waarheid is, en ik ben ook zeker niet onbekend met honden met probleemgedrag gezien de vele honden die ik opgevangen en vaak heropgevoed heb.
Ik had ook zeker niet zoveel mensen achter mij en de hond staan als hij zo'n valse hond zou zijn.
Tsja het struikelen kwam omdat ik op gras liep en dat ongelijk was, ik ben ook niet zwaar op mijn *** gegaan ofzo maar ik was op dat moment wel even niet zo alert als normaal en zodoende was ik dus ook fysiek niet direct bij de hond en het meisje.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

aman.en.don schreef:
macho-hayley schreef:Tsja een hoektand van een mechel in je gezicht is natuurlijk al wel snel een wond he en ook wel wat dieper dan een schamp ik wil het ook niet minder maken dan het is..maar ook zeker niet meer want hij had in principe ook heel haar gezicht kunnen openscheuren.
Ze heeft er ook een oplosbare hechting in.
Vandaag hoorde ik ook van de buurman dat zij veel te vroeg geboren is en een achterstand in motoriek heeft.
ik weet niet bij welke arts zij dan geweest is maar bijtwonden worden niet gehecht. kans op ontsteking is te groot. wond(je) moet open blijven en dagelijks gespoeld worden. ook wanneer het in het gezicht is en de littekens dus erger zijn als wanneer die bijvoorbeeld op een been zit. antibiotica kuur is zeer gewenst en vrijwel altijd voorgeschreven.
De bijtwond in mijn lip werd wel degelijk gehecht hoor.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge O schreef:
Budkes schreef:
Inge O schreef:
Budkes schreef: Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan. Ook honden die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan de jouwe.
want dan eigenlijk ook weer nog duidelijker aangeeft dat het het niet waard is om én hond én baas zoveel stress en verdriet te bezorgen én de gemeenschap zo voor op kosten te jagen.

blijkbaar dus een totaal misplaatste of fout toegepaste maatregel.
Waar blijkt jou dat uit dan Inge. Je kent de ins en outs toch helemaal niet?
nee, ik kijk gewoon naar de percentages en blijkbaar gaan de meeste honden gewoon terug naar huis dus waarin zit dan de meerwaarde van een stressvolle uithuisplaatsing en een dito gedragstest?

ik had pas in je volgende post gelezen dat het maar om 9 honden ging, tja, daar kan je natuurlijk weinig uit concluderen, geen enkele kant op :wink: .
Maar dat komt juist omdat er na alle overwegingen vooraf, heel weinig honden in beslag worden genomen, afgezet tegen het aantal bijtincidenten. Hier dus.

Het antwoord was ook om tegenwicht te bieden aan het horrorscenario van Iones. Niet als wetenschappelijk onderbouwde statistiek. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Maar van zo'n 80 bijtincidenten, in mijn werkgebied alleen, door de jaren heen waar actie op is ondernomen, zijn er dus maar zo'n 9 honden in beslag genomen. En dan laat ik de ongeveer evenzoveel incidenten waar het bij slechts een melding is gebleven er buiten.
Van die 9 waren er 4 afkomstig van 1 eigenaar.
Dus zoals je ziet is de kans niet groot dat je hond inbeslag wordt genomen, dat kun je trouwens hier op het forum ook lezen in al die topics waarbij de eigen honden of TS-ers zelf zijn gebeten en er dan dus weer niets of te weinig wordt gedaan. :U:

Uiteraard is het logisch dat dit soort zaken bij ons op het hondenforum uitvergroot worden, daar is het een hondenforum voor. TS zit er nu natuurlijk, helaas voor haar, middenin, maar in de praktijk valt het allemaal nogal mee.
En ik moet eerlijk zijn dat ik soms heel erg blij ben dat er een aantal honden in beslag worden genomen, als je ziet wat sommigen aanrichtten, verschrikkelijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Budkes schreef:Maar van zo'n 80 bijtincidenten, in mijn werkgebied alleen, door de jaren heen waar actie op is ondernomen, zijn er dus maar zo'n 9 honden in beslag genomen. En dan laat ik de ongeveer evenzoveel incidenten waar het bij slechts een melding is gebleven er buiten.
Dus zoals je ziet is de kans niet groot dat je hond inbeslag wordt genomen, dat kun je trouwens hier op het forum ook lezen in al die topics waarbij de eigen honden of TS-ers zelf zijn gebeten en er dan dus weer niets of te weinig wordt gedaan. :U:

Uiteraard is het logisch dat dit soort zaken bij ons op het hondenforum uitvergroot worden, daar is het een hondenforum voor. TS zit er nu natuurlijk, helaas voor haar, middenin, maar in de praktijk valt het allemaal nogal mee.
En ik moet eerlijk zijn dat ik soms heel erg blij ben dat er een aantal honden in beslag worden genomen, als je ziet wat sommigen aanrichtten, verschrikkelijk.
Dus dat zijn 80 aangiftes voor bijtincidenten? Want jij houd de meldingen erbuiten? En dan 9 in beslag genomen waarvan 2 herplaatst en geen enkele ingeslapen?
Dat vind ik heel erg meevallen inderdaad.
Het lijkt mij alleen wel goed dat er gekeken wordt wat er gebeurd nadat een hond in beslag wordt genomen. Ik mag hopen dat daar al veel is verbeterd sinds de RAD, maar het mag ook wat sneller gaan dan een aantal maanden.
Frida van der Hoek

Ongelezen bericht door Frida van der Hoek »

Jip schreef:
Ariane schreef:
Jip schreef: maar ik lees dat hij ook al eens een buurman te pakken heeft gehad?
Waar lees je dat?
viewtopic.php?f=1&t=227858&p=5073320#p5073320
Oeps... dit geeft toch wel een andere smaak in mijn mond.. ik weet trouwens dat bij 1 bijtincident je hond niet in beslag genomen wordt tenzij hij of zij echt een bloedbad heeft aangericht. Vreemd verhaal :ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het vervelende is ook nog dat er honden zijn die in handen van een goede baas nooit iets zullen aanrichten en in handen van de verkeerde baas wel. En daar wordt niets aan gedaan en daardoor pak je bepaalde problemen ook niet bij de bron.

Een goede reden om een hond in beslag te nemen, zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de baas niet deugt, i.p.v. de hond. En daarmee zou de hond en de omgeving mee gebaat zijn, als de hond herplaatst wordt bij een geschikte baas.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:
iones schreef: Een goede reden om een hond in beslag te nemen, zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de baas niet deugt, i.p.v. de hond. En daarmee zou de hond en de omgeving mee gebaat zijn, als de hond herplaatst wordt bij een geschikte baas.
Definieer "de baas deugt niet" :denken:
:idea: Je black en deckertje stug los blijven laten lopen.
Budkes
Zeer actief

Valerie schreef:
Budkes schreef:Maar van zo'n 80 bijtincidenten, in mijn werkgebied alleen, door de jaren heen waar actie op is ondernomen, zijn er dus maar zo'n 9 honden in beslag genomen. En dan laat ik de ongeveer evenzoveel incidenten waar het bij slechts een melding is gebleven er buiten.

Dus dat zijn 80 aangiftes voor bijtincidenten? Want jij houd de meldingen erbuiten? En dan 9 in beslag genomen waarvan 2 herplaatst en geen enkele ingeslapen?
Dat vind ik heel erg meevallen inderdaad.
Het lijkt mij alleen wel goed dat er gekeken wordt wat er gebeurd nadat een hond in beslag wordt genomen. Ik mag hopen dat daar al veel is verbeterd sinds de RAD, maar het mag ook wat sneller gaan dan een aantal maanden.

Het zijn geen 80 aangiftes hoor, maar 80 incidenten waar actie op is ondernomen, dat zijn een paar aangiftes, maar meest bestuursrechterlijke maatregelen, van aanlijn en/of muilkorfgebod tot officieële waarschuwingen. De rest, de meldingen dus, wordt in een mutatie vastgelegd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Cleva schreef:
Budkes schreef: En ik moet eerlijk zijn dat ik soms heel erg blij ben dat er een aantal honden in beslag worden genomen, als je ziet wat sommigen aanrichtten, verschrikkelijk.
Kinderen zijn een stuk gevaarlijker. Gaan die dan ook naar tuchtschool als ze door gebrek aan leiding het huis in de fik steken of een ongeluk veroorzaken?
Ja, dat gaan ze, al heeft het tegenwoordig een andere benaming

Veiligheid in de openbare zone is niet maakbaar. Je kunt in beslag nemen tot je een ons weegt maar het effect op de veiligheid is minimaal.

Ben ik met je eens, echter kleinschalig heeft het wel veel effect. Een buurt leeft enorm op als een hond, die absoluut niet onder controle is en om zich heen loopt te bijten, uit de buurt verdwijnt. Die mensen voel zich een stuk veiliger

Het is moreel gezien prietpraat om van alles te doen in het kader van veiligheid om vervolgens die veiligheid niet te willen garanderen. Van staatswege ingrijpen creëert de verantwoordelijkheid om ook daadwerkelijk iets te verbeteren. Anders moet je het niet willen doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
iones schreef: Een goede reden om een hond in beslag te nemen, zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de baas niet deugt, i.p.v. de hond. En daarmee zou de hond en de omgeving mee gebaat zijn, als de hond herplaatst wordt bij een geschikte baas.
Dat is niet zo moeilijk. Een eigenaar die heel onverantwoord met zijn honden omgaat en waar niemand (ook de agenten niet) hem of haar op durft aan te spreken omdat het een aso is. Daar hebben wij er in de wijk ook een van rondlopen. Zulke aso's blijven vaak buiten schot, omdat niemand die durft aan te spreken / pakken, terwijl de doorsnee brave burger wel aangesproken wordt.

En dat zie je al bij hele simpele en kleine dingen, zoals het niet opruimen van hondenpoep van hun hond. Iemand die er "beschaafder" uitziet wordt makkelijker op niet opgeruimde drollen aangesproken dan iemand die er wat minder benaderbaar uitziet.
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:
Budkes schreef: En ik moet eerlijk zijn dat ik soms heel erg blij ben dat er een aantal honden in beslag worden genomen, als je ziet wat sommigen aanrichtten, verschrikkelijk.
die gevallen zullen er zeker zijn en dat het principe inbeslagname er moet zijn kan ik me voorstellen maar ergens komt het gebruik ervan ervan in een ongezonde stroomversnelling heb ik het idee - wat is nu het nut van het inbeslagnemen van honden die een geit hebben gebeten? wat is er fout met die honden (behalve dat ze een baas hebben die hen niet onder controle houdt) en wat gaat zo'n inbeslagname en/of wat voor test ook toevoegen aan wat dan ook?
Weet niet of het in een stroomversnelling komt, hier bij ons iig niet. Is al jaren op hetzelfde niveau terwijl we hier behoorlijk veel doen met bijtincidenten.
Ik weet ook niet wat het nut is van inbeslagname bij die geit, maar voor hetzelfde geld zijn die honden al weer bij de baas en zijn die honden alleen maar meegenomen, zo'n krantenartikel wil nog wel eens ietwat afwijken van de werkelijke gebeurtenissen. Maar misschien waren ze wel bekend. Ik weet het ook niet, op dit soort sumiere gegevens kun je slecht een oordeel vellen.
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
Een baas die zijn hond overal laat rondlopen zodat deze andere honden aanvalt, of een baas die zijn hond gebruikt als dreigement naar andere mensen toe. Of een baas die dat niet doet, maar zijn hond laat rondlopen ondanks dat mensen er bang voor zijn omdat er al verschillende personen door de hond gebeten zijn. Of zelfs een baas die een groot dominant ras in huis neemt zonder overwicht of inzicht te hebben, zodat de hond wegens gebruik aan duidelijkheid en rangorde andere mensen bijt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

iones schreef:
Nanna schreef:
Een baas die zijn hond overal laat rondlopen zodat deze andere honden aanvalt, of een baas die zijn hond gebruikt als dreigement naar andere mensen toe. Of een baas die dat niet doet, maar zijn hond laat rondlopen ondanks dat mensen er bang voor zijn omdat er al verschillende personen door de hond gebeten zijn. Of zelfs een baas die een groot dominant ras in huis neemt zonder overwicht of inzicht te hebben, zodat de hond wegens gebruik aan duidelijkheid en rangorde andere mensen bijt.
Maar dat is hier toch helemaal niet aan de orde :U:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
iones
Zeer actief

Ariane schreef:Maar dat is hier toch helemaal niet aan de orde :U:
Nee precies. Maar nu nemen ze WEL de hond in beslag. Terwijl deze zaken inderdaad niet aan de orde zijn.
Laatst gewijzigd door iones op 03 dec 2011 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

laten ze mij dan maar een test afnemen..geen probleem...
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

macho-hayley schreef:laten ze mij dan maar een test afnemen..geen probleem...
Weet je nog helemaal niets meer?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

nee helaas niet...mijn advocaat dient bezwaar in tegen de inbeslagname. En ik moet als verdachte gehoord worden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
Nanna schreef:
Zo'n baas als jezelf bedoel je dus :denken:

iones schreef:[Onze Polleke had ook ene hekel aan kinderen. Maar ik had haar los lopen in dezelfde ruimte als waar ik in zat (kleine kantine). En daar was zo'n koter die ook niet met haar tengels van Polleke af kon blijven. polle deed echter haar best om het kind te ontwijken en liep er voor weg. Ik waarschuwde maar de koter luisterde niet. En toen hapte Polleke. Beetje bloed in het vingertje maar niet veel. Dat kind jengelen en huilen en de moeder boos op mij. Tsja... ze moet haar kind wel bij zich houden. Polleke beet kinderen, aangelijnd of niet. Alleen als ze los liep kon ze de kids nog ontwijken en aangelijnd niet.
En wat moet ik dan? Zo'n kind eens stevig bij het armpje grijpen met "AFBLIJVEN!? Dan heb je het OOK weer gedaan en dan krijg je de moeder net zo goed op je dak.

.
iones schreef:Mijn hond bijt geen kinderen, ze ontwijkt ze. Pas als die kinderen zich opdringen, dan bijt ze.
vind jij het ook normaal dat criminelen los lopen en onschuldige mensen maar vast moeten omdat die criminelen misschien iets zouden doen? Dat is de omgedraaide wereld. En dat is dit ook. Het is niet de hond die het kind benadert. Het is het kind dat de hond benadert.

Jij laat je hond gewoon bijten onder het mom je moet maar een lesje leren als je aan mijn hond zit.
Ook als je die los laat lopen in een openbare ruimte terwijl je weet dat ze niet altijd goed is met vreemde :piew:
tineke

macho-hayley schreef:nee helaas niet...mijn advocaat dient bezwaar in tegen de inbeslagname. En ik moet als verdachte gehoord worden.
Hebben ze geen enig idee hoe lang het kan gaan duren ?
Frida van der Hoek

tineke schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:
Zo'n baas als jezelf bedoel je dus :denken:

iones schreef:[Onze Polleke had ook ene hekel aan kinderen. Maar ik had haar los lopen in dezelfde ruimte als waar ik in zat (kleine kantine). En daar was zo'n koter die ook niet met haar tengels van Polleke af kon blijven. polle deed echter haar best om het kind te ontwijken en liep er voor weg. Ik waarschuwde maar de koter luisterde niet. En toen hapte Polleke. Beetje bloed in het vingertje maar niet veel. Dat kind jengelen en huilen en de moeder boos op mij. Tsja... ze moet haar kind wel bij zich houden. Polleke beet kinderen, aangelijnd of niet. Alleen als ze los liep kon ze de kids nog ontwijken en aangelijnd niet.
En wat moet ik dan? Zo'n kind eens stevig bij het armpje grijpen met "AFBLIJVEN!? Dan heb je het OOK weer gedaan en dan krijg je de moeder net zo goed op je dak.

.
iones schreef:Mijn hond bijt geen kinderen, ze ontwijkt ze. Pas als die kinderen zich opdringen, dan bijt ze.
vind jij het ook normaal dat criminelen los lopen en onschuldige mensen maar vast moeten omdat die criminelen misschien iets zouden doen? Dat is de omgedraaide wereld. En dat is dit ook. Het is niet de hond die het kind benadert. Het is het kind dat de hond benadert.

Jij laat je hond gewoon bijten onder het mom je moet maar een lesje leren als je aan mijn hond zit.
Ook als je die los laat lopen in een openbare ruimte terwijl je weet dat ze niet altijd goed is met vreemde :piew:
Nee, je moet met je vingers van kleine kinderen afblijven, als je mijn zoontje vroeger had beetgepakt had ik jou ff beetgepakt; even hard want ik hou er niet van als er mensen aan mijn kind zitten. En je gedragsgestoorde hond muilkorven of thuislaten. Als dit met mijn zoontje zou gebeuren had ik de hond (en baas!!!) wel ff geleerd om héél bang voor kantines, kinderen en hun moeders te worden. :S:
Zo bang dat hij niet meer naar binnen zou durven daar. Je moet je doodschamen, ik vraag me af of je soms zelf geen kinderen kan krijgen en ze daarom eigenlijk haat. Dit soort hondjes mag van mij, door het ontkennende gedrag van de baas en de weigering er ook maar iets aan te doen direct mee met de hondenbrigade, naar een asiel en nooit meer terug. Mss herplaatsen bij een ouder iemand, op een boerderij maar dit is wachten op ongelukken.
Je praat nl als iemand met het verantwoordelijkheidsgevoel van een 2-jarige... Eng! :piew:
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Ook mijn gedachte toen ik 't las... zoiets zeg je niet, ook al wens je iemand naar 't andere eind van de wereld, dit vind ik zo laag en makkelijk ... erg triest :(
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Muk

Frida van der Hoek schreef:Je moet je doodschamen, ik vraag me af of je soms zelf geen kinderen kan krijgen en ze daarom eigenlijk haat.
Dit is laag, erg laag. Ik mag graag een sneer uitdelen en van een rel ben ik ook niet vies, maar zoiets zeg je gewoon niet.

Ik ben het met je eens dat je als hondenbezitter je hond geen kinderen of anderen laat bijten, maar ik mis (hier in de wijk) ook wel de opvoedkundige inbreng van de ouders. Want daar zit de verantwoordelijkheid om kinderen niet zomaar op honden af te laten stieren. En mocht dat toch gebeuren, dán moet je als hondenbezitter er alles aan doen dat de hond niet bijt. Als je dat wel doet, tsja, dan ben je niet goed bezig.
Frida van der Hoek

Nanna schreef:
Frida van der Hoek schreef: ik vraag me af of je soms zelf geen kinderen kan krijgen en ze daarom eigenlijk haat.
Is dat nou nodig?
Ja. Dat is nodig omdat ze goed moet nagaan waarom ze zo achterlijk doet. Vóór haar hond een kind verminkt voor de rest van zijn leven. Lees eens even hoe ze schrijft over een kind wat gebeten was... :kotz: geen greintje medeleven of symphatie; zelfs geen begrip voor de schrik en terechte boosheid van de moeder want nogmaals: ze WEET dat die hond bijt.
Geen medelijden met zulke tokkies, wel met de kinderen die nietsvermoedend in die kantine lopen.
Eigenlijk moet ze eens goed gebeten worden en ook als zeikwijf afgewimpeld worden als je gaat jengelen bij de EHBO. Ik zou het wel leuk vinden als juist zo iemand een oog verliest door een doorgedraaide hond, kinderachtig ja maar dat mag toch?? Ze moet gewoon normaal doen voor er ongelukken gebeuren, en zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik hoop dat ik haar iig aan het denken heb gezet..
:pffff:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Frida van der Hoek schreef:
Nanna schreef:
Frida van der Hoek schreef: ik vraag me af of je soms zelf geen kinderen kan krijgen en ze daarom eigenlijk haat.
Is dat nou nodig?
Ja. Dat is nodig omdat ze goed moet nagaan waarom ze zo achterlijk doet. Vóór haar hond een kind verminkt voor de rest van zijn leven. Lees eens even hoe ze schrijft over een kind wat gebeten was... :kotz: geen greintje medeleven of symphatie; zelfs geen begrip voor de schrik en terechte boosheid van de moeder want nogmaals: ze WEET dat die hond bijt.
Geen medelijden met zulke tokkies, wel met de kinderen die nietsvermoedend in die kantine lopen.
Eigenlijk moet ze eens goed gebeten worden en ook als zeikwijf afgewimpeld worden als je gaat jengelen bij de EHBO. Ik zou het wel leuk vinden als juist zo iemand een oog verliest door een doorgedraaide hond, kinderachtig ja maar dat mag toch?? Ze moet gewoon normaal doen voor er ongelukken gebeuren, en zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik hoop dat ik haar iig aan het denken heb gezet..
Verder alles goed met je?
Afbeelding
tineke

Muk schreef:
Frida van der Hoek schreef:Je moet je doodschamen, ik vraag me af of je soms zelf geen kinderen kan krijgen en ze daarom eigenlijk haat.
Dit is laag, erg laag. Ik mag graag een sneer uitdelen en van een rel ben ik ook niet vies, maar zoiets zeg je gewoon niet.

Ik ben het met je eens dat je als hondenbezitter je hond geen kinderen of anderen laat bijten, maar ik mis (hier in de wijk) ook wel de opvoedkundige inbreng van de ouders. Want daar zit de verantwoordelijkheid om kinderen niet zomaar op honden af te laten stieren. En mocht dat toch gebeuren, dán moet je als hondenbezitter er alles aan doen dat de hond niet bijt. Als je dat wel doet, tsja, dan ben je niet goed bezig.
Ja dat moet je ook ,niet alleen wat kinderen betreft ook volwassene en andere dieren imo.
Dat dat weleens mis gaat dat is iets wat gewoon zal blijven gebeuren net als auto ongelukken.
In geval van ts is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden die ons allemaal kan overkomen.
Ach en die opvoedkundige inbreng die ontbreekt bij hondenbaasjes ook vaak zat hoor :mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Nanna schreef:
Is dat nou nodig?

Frida, ook al zou ik het eens zijn met je dan wens je ongewenste kinderloosheid niemand toe :neenee:
En de groeten van de mannen :zwaai
tineke

Nanna schreef:
Nanna schreef:
Is dat nou nodig?

En dát moet psycholoog zijn, dat heb je tenminste ook hier rondgeblabberd. :roll:
Sorry dat ik je daarin niet erg serieus kan nemen. Je raaskalt als een kip zonder kop. Een hele domme kip.

Volgens mij moet het psychopaat zijn ipv psycholoog :engel:
Muk

tineke schreef:
Muk schreef:

Ja dat moet je ook ,niet alleen wat kinderen betreft ook volwassene en andere dieren imo.
Dat dat weleens mis gaat dat is iets wat gewoon zal blijven gebeuren net als auto ongelukken.
In geval van ts is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden die ons allemaal kan overkomen.
Ach en die opvoedkundige inbreng die ontbreekt bij hondenbaasjes ook vaak zat hoor :mrgreen:
Oja, helaas wel. De perfecte wereld bestaat niet. Daarvoor heeft iedereen dan een eigen planeet nodig, want mijn perfecte wereld verschilt behoorlijk met die van Frida om maar wat te noemen. Bovendien komt Frida ook niet in mijn wereld voor. En omgekeerd zal dat ook wel gelden, gok ik zo. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”