Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door LongFields »

Mensenkinderen, wat een gezeur weer allemaal, er blijven tegenwoordig wel heel veel platen hangen geloof ik.
Ik heb het filmpje gezien en dat was natuurlijk veel te kort om er conclusies aan te kunnen verbinden, maar Paula is er zelf al die tijd bij geweest en zal ongetwijfeld prima kunnen inschatten of het wel of niet zou gaan met het poedeltje als nieuwe huisgenoot. Hoewel ik eerder in dit topic ook een wat sceptische post heb geplaatst denk ik inmiddels dat het best wel eens kan gaan werken met Romeo, Julia en Sissi/Anders, gezien de verhalen en het filmpje. Ik hoop dat de kennismaking met Romeo net zo positief verloopt, én natuurlijk dat je vriend het poedeltje ook ziet zitten.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door De3staffies »

Paula ten eerste hoop ik serieus dat je heel gelukkig word met je poedeltje erbij, en dat een fantastische roedel zal hebben in de toekomst.
Ik heb het filmpje gezien en idd Julia reageert heel relaxed :ok: Ik vind dat je nu nog niks kan zeggen of het goed gaat in de toekomst ja of nee, het hoeft nl niet jou julia of romeo te zijn die aanleiding geeft tot een opstootje!! De tijd zal het leren, maar jij kan idd je honden het beste.. En ik weet dat je de juiste keuze zal maken.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Toen ik hier bijna 6 jaar geleden aankondigde dat ik een 3e teef (en ook nog een herder) in mijn roedeltje zou zetten was dat voor een deel van het forum de trigger om helemaal los te gaan. Ik wist niet wat ik deed, ik hield niet van mijn honden anders zou ik nooit zo'n risico nemen, ik zette de sport boven mijn honden...kortom, ik was knettergek.
Dat er een back-up geregeld was voor het geval het écht niet zou gaan (Biène zou teruggaan naar haar fokker/eigenaar) deed niet ter zake. :pffff:

Inmiddels ben ik bijna 6 jaar verder. Ja, er zijn aanvaringen geweest tussen Marouck en Biène en ja, ze zitten gescheiden als ik niet thuis ben.
Maar wanneer ik thuis ben zijn ze gewoon samen in huis, liggen ze samen bij mij, liggen ze samen op de bank, lopen ze samen in het bos....
Die paar (best heftige) confrontaties waren vervelend, maar niet onoverkomelijk.
2 teven bij elkaar ís een risico, maar hoeft niet altijd tot een enorme oorlog te leiden.

Dat er nu een reutje bij zal komen zal gegarandeerd ook weer spanningen met zich meebrengen. Vandaar ook dat ik me goed voorbereid heb, de honden langzaam de tijd krijgen om te wennen (en niet gelijk los worden gelaten in huis/tuin met de aanstaande pup ertussen) en ik de boel rustig zal begeleiden.

Wat ik wil zeggen is dat de forumleden kunnen roepen wat ze willen, maar dat, wanneer ze de hond(en) in kwestie niet persoonlijk kennen, ze niet kunnen weten wat er zal gebeuren. Je hebt meer aan adviezen van mensen die jou en je honden persoonlijk goed kennen dan aan de adviezen van vreemden online.
Ik neem aan dat Paula weet wat wel en niet kan met haar honden én ze heeft een back-up voor het geval het niet gaat lukken. Wat wil je nog meer???
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge: :ok:
Ik heb natuurlijk zelf ook 3 teven, maar het gekke is dat daar volgens mij nooit of in ieder geval nauwelijks kritiek op geweest is. Nu moet ik zeggen dat dat tot op heden ook gewoon supergoed gaat, ze zitten altijd gewoon bij elkaar en er is nog nooit gevochten, hooguit wat grommen en grauwen aan het begin van een wandeling.
Ik zal absoluut niet bestrijden dat er risico's zijn bij het houden van meerdere teven bij elkaar, maar er zijn legio voorbeelden van situaties waar dat gewoon prima bij gaat, net zo goed als er legio voorbeelden zijn van situaties waar dat niet het geval is.
Ik denk dat in dit geval Paula prima weet wat ze al in huis heeft en zelf heel goed kan inschatten of die kleine zwarte krullenbol bij de andere honden van haar roedeltje zal passen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Aimee schreef:
smoekie schreef:[..]

Welk goed "advies" behalve kritiek die nergens op gebasseerd is heb jij gegeven dan?

En waarin is zij "eigenwijs" en wie "kotst" zij uit? :scratch:
Ik weet wel dat lezen vaak lastig voor je is Smoek, maar toch handig om eens te doen ;)

och meisje, trek je het weer eens niet?

de enige reen waarom jij zo door blijft bashen is niet omdat paula geen antwoord geeft want dat doet ze wel. de enige reden is dat JIJ geen antwoord krijgt. en dat is gewoon te lastig. waarom zou iemand aimee toch geen antwoord willen geven! dus vind ik het bijna logisch dat je blijft en blijft en blijft vragen om een reactie die allang gegeven is, alleen niet aan jou
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, ik begrijp de keuze ook niet. Wat ik vooral niet begrijp is hoe je denkt te weten dat alles goed gaat. Ik dacht ook dat ik wist dat hier alles goed zou gaan met de teven. Gaat het ook wel maar dat betekent niet dat ze elkaar niet al een keer flink gepakt hebben. Dat was echt uit elkaar trek werk. Als een van hen een stafford was geweest en de ander een toypoedel dan hadden we een serieus probleem gehad. En laten we wel wezen, mijn honden hebben nog nooit gevochten met andere honden. Alleen 1 keer met elkaar en dat was meteen flink hard ook nog. Dus dat je alles kan weten en voorspellen is echte onzin. Dat weet je zelf ook best.

Neem je echter je maatregelen en let je heel goed op, ach, wie weet gaat het dan wel prima. Alleen vind ik persoonlijk wel dat je je wat bewuster moet zijn van de risico's. Dus niet roepen dat je weet hoe het zal gaan en hoe je honden zijn. Mijn honden hebben ook nog nooit laten zien dat ze kunnen bijten in een andere hond. Maar ineens tijdens een wandeling begonnen ze in elkaar te bijten en te schudden en moesten wij ze wel met twee man uit elkaar gaan trekken. Zo leuk is dat niet. Zeker niet als 1 van hen een toy-hondje is en de andere een stafford. Maar of dat gebeurd weet je nooit.

Dat is wel waar mensen over vallen. Je weet niet of dat ooit zal gebeuren en je kan ook niet net doen alsof je wel weet dat dat nooit gaat gebeuren. Ik had nl ook geen indicatie dat dat zou gaan gebeuren. Nooit verwacht ook en nu al weer 2,5 jaar niks meer voorgevallen tussen die twee honden. Maar ik weet wel dat ze zo weer in elkaar kunnen gaan hangen. Want dat hebben ze nu wel al een keer eerder gedaan.

Als je de hond perse wil hebben moet je haar nemen. Maar ga niet al te zelfverzekerd om met de risico's. Alle risico is wel voor je dwergpoedel en verder voor niemand. En zij heeft niks te zeggen in waar ze naar toe gaat. :wink:

En ik gun je dit hondje van harte, wil je er ook mee feliciteren en denk ook dat het vast prima gaat. Maar de naïviteit straalt helaas wel een beetje uit je berichten. Twee teefjes kun je nooit inschatten. Het kan ook de toy zijn die het op de spits gaat drijven. Ik zag persoonlijk liever dat de toypoedel respectvol naar Julia was en niet wat jij nu ziet en wat jij zo grappig vindt. Dat de toypoedel Julia weg kan snauwen en snappen. Want juist daar schuilt het grootste risico. De toypoedel loopt juist doordat ze praatjes heeft bij staffords het grote risico. Was ze maar onderdanig. Blijkbaar zie jij dat anders en ik ken je honden niet. Hier zou die toy er weken of zelfs maanden mee weg komen totdat het belang van een van mijn honden te groot werd of de mond van de Toy te groot werd. Dan zou ze dus afgestraft worden en op haar plaats gezet worden. En daar wordt het eng bij deze rascombinatie. :N:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik doe helemaal niet naief, lees aub eerst nog eens alles opnieuw.
Of moet ik alweer gaan herhalen dat ik het risico klein genoeg vind, en dat ik weet dat het hele leven uit risico's bestaat?
Sjongejonge.... ik en naief? Nee dus, dat past totaal niet bij wie ik ben en bij hoe ik mijn leven leef.

Maar goed, je moest het natuurlijk toch even gezegd hebben :19:

Ik laat mijn twee Staffies ook met z'n tweetjes samen los in huis als ze alleen zijn.
Je wilt niet weten hoeveel kritiek me dat al heeft opgeleverd.
Toch blijf ik dat doen, en neem ik dat risico al bijna 7 jaar lang.

Poedeltje zal trouwens niet bij de groterds alleen blijven, die zet ik apart.
:zweep:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik weet 110 % zeker dat paula wel weet wat de risico's zijn.
Maar het gedram en gezanik van het forum een beetje zat is.. En dat kan ik ook heeel goed begrijpen.
Ik had mn verhalen niet eens meer neer gezet.

Mij hebben ze ook al meerdere malen voor gek uitgemaakt.
3 staff's op een flat.
En dan 2 teven dat gaat nooooit goed.
Ik zal niet zeggen dat het altijd goed blijft gaan maar mijn roedel is heel stabiel.
En als ik er hier een sociale hond tussen zou zetten weet ik voor 99,9 % zeker dat het ook goed gaat.

Ik zeg altijd maar zo..

Mijn huis , Ik betaal de rekeningen.
Wanneer een ander voor mij de rekeningen betaald dan hebben ze het recht om zich met mij en mijn honden te bemoeien.Zolang ze dat niet doen.. Haal ik in huis wat ik zelf wil en heb een ander niks mee te maken.

De eerste ontmoeting met juul ging heel goed. Als juul het snauwen niet gepikt had dan had ze meteen er wel op in gegaan.. En tuurlijk het kan altijd nog wel een keer mis gaan.
Maar dat kan tussen 2 honden ook.
Mijn reu heeft in zn leven 1 keer gevochten en dat was met een teef.. Zn eigen nestzusje nota bene.

Dus conclussie.. Paula weet heus wel waar ze aan begint.
Ze zal als sissi er is er ook heus wel met dr neus bovenop zitten en hun echt geen seconde alleen laten.
Dus paula Nogmaals veel succes ik hoop dat het allemaal lukt zoals je het hoopt :E: :E:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ook ik heb mijn bedenkingen,ik zou er geen hond bij gooien veels te bang dat er onrust zou komen,maar ik vertrouw er dan op dat jij je eigen honden het beste ken,veel geluk en plezier met het poedeltje :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Pepie schreef:Ook ik heb mijn bedenkingen,ik zou er geen hond bij gooien veels te bang dat er onrust zou komen,maar ik vertrouw er dan op dat jij je eigen honden het beste ken,veel geluk en plezier met het poedeltje :ok:
Dan is het maar goed dat ik er geen andere hond bij gooi :piew:
Voor onrust ben ik niet bang nee, natuurlijk kan er onrust komen, maar ik ben er dan altijd nog zelf bij om dat in goede banen te leiden zodat de rust wederkeert.

En bedankt, plezier zullen we zeker wel hebben.
Geluk zal de tijd uitwijzen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

wanneer gaat poedel kennismaken met Romeo?

want dat is de volgende stap, neem ik aan?

leuke poedel trouwens, en Juul lijkt me ook een schat.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hen vier teven in huis en drie van de vier zijn geen lieverdjes, er zijn weleens schermutselingen vooral rond de loopsheden maar het blijft bij oppervlakkige verwondingen.
Gevochten hebben ze eigenlijk nog nooit degene die aangevallen wordt schrikt zich een ongeluk en doet nooit wat terug.

Ik heb het filmpje gezien het was een beetje kort, maar ik vind dat Julia erg relaxt is met het poedeltje, mijn honden hadden al met haar in de knok gegaan als ze gras stonden te eten en er kwam een vreemd hondje bij, trouwens ook een hondje van mijn trainster die ze elke dag zien hoeft er niet bij te komen als ze gras staan te eten.

Paulala, ik wens je veel plezier als je het hondje binnenkort in huis hebt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind dat er heel goed over nagedacht word en niet in de emotie gehandeld word.
Jullie doen net of dat beest al bij haar gevaarlijke honden thuis loopt.!! :19:
Ze gaat volgende week nog een aantal keren wandelen en kennis maken onderling en praten met het baasje.
Tot die tijd is er nog helemaal niets besloten dan alleen maar hevig verliefd en geinterresseert.
En hoeveel kleine hondjes lopen er wel niet rond samen met grotere honden hier op het forum.??

Honden houden is nu eenmaal niet zonder risico.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een dotje :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pepie
Zeer actief

Paulala schreef:
Pepie schreef:Ook ik heb mijn bedenkingen,ik zou er geen hond bij gooien veels te bang dat er onrust zou komen,maar ik vertrouw er dan op dat jij je eigen honden het beste ken,veel geluk en plezier met het poedeltje :ok:
Dan is het maar goed dat ik er geen andere hond bij gooi :piew:
Voor onrust ben ik niet bang nee, natuurlijk kan er onrust komen, maar ik ben er dan altijd nog zelf bij om dat in goede banen te leiden zodat de rust wederkeert.

En bedankt, plezier zullen we zeker wel hebben.
Geluk zal de tijd uitwijzen.
Ik begrijp dat je het niet leuk vind dat ik het woord gooi gebruik,maar zo zie ik het wel
en dat je alles zal doen om het in goede banen te leiden daar ben ik ook wel van overtuigt,alleen ik zou het risico niet nemen ik zou mijn handen dichtknijpen met wat ik nu heb en daar geen andere hond bijzetten,maar gelukkig zit niet iedereen hetzelfde inelkaar :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou wel eens de reacties willen horen/zien van de mensen die je zal tegenkomen met een roedel van staffies en een poedeltje. die geloven hun ogen niet. :tongue:

zelfs bij ons tweetal zie je de mensen wel eens denken. zo`n grote enge hond met blauwe ogen, en dan zo`n schattig klein hondje erbij. ha,ha.

schijn bedriegt soms.
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

ach dan zou ik ook maar niet reageren met mijn combi naakthond, bull terrier.... :smile:

Maar ben indd ook heel benieuwd hoe Romeo op het poedeltje reageerd.. Wanneer gaat dat gebeuren?
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Paulala schreef:Ik doe helemaal niet naief, lees aub eerst nog eens alles opnieuw.
Of moet ik alweer gaan herhalen dat ik het risico klein genoeg vind, en dat ik weet dat het hele leven uit risico's bestaat?
Sjongejonge.... ik en naief? Nee dus, dat past totaal niet bij wie ik ben en bij hoe ik mijn leven leef.

Maar goed, je moest het natuurlijk toch even gezegd hebben :19:

Ik laat mijn twee Staffies ook met z'n tweetjes samen los in huis als ze alleen zijn.
Je wilt niet weten hoeveel kritiek me dat al heeft opgeleverd.
Toch blijf ik dat doen, en neem ik dat risico al bijna 7 jaar lang.

Poedeltje zal trouwens niet bij de groterds alleen blijven, die zet ik apart.
Ik moest het inderdaad even gezegd hebben en je doet wel degelijk naief. Dat weet je zelf ook best. Ik vind het prima dat je dat hondje neemt. Ik denk dat het ook heel goed kan gaan als je het goed aanpakt en altijd op gaat letten. Wat ik echter ook weet uit ervaring is dat je helemaal niet kan weten hoe je honden gaan reageren op termijn. En daarom zou ik het persoonlijk eng vinden.

Mijn honden vechten nooit. Nooit iets bij een andere hond gedaan. Zit er ook niet in. En toch zou ik het niet in mijn hoofd halen om zo'n klein teefje bij mijn honden te zetten. Niet omdat het niet kan hoor. Maar gewoon omdat ik het veel te ingewikkeld vind omdat ik weet dat er dingen kunnen gebeuren die je niet voorzien hebt. Ik heb dat mogen zien. Ik heb gezien hoe Dapper die nooit een teef 1 haar dwars zat of zou krenken ineens aan de knok ging met Eva omdat zij haar eten in de kamer uitspuugde. Eva was 4 maanden en vocht als een leeuw. Als Eva op dat moment een toypoedel was geweest.....brrrrr.

Daarmee wil ik helemaal je plezier niet bederven. Ik wil alleen wel zeggen dat jij niet kan weten hoe je honden gaan reageren en dat je nooit de veiligheid van die poedel kan garanderen en dat je dus wel bewust dat aan het nemen bent. En dat mag. Ik gun je nogmaals die 3e hond van harte. Maar ik vind je wel naief klinken. Het spijt me. Je zegt nl te weten hoe de toekomst zal gaan. Dat weet niemand.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Joh stop toch met jezelf verdedigen :piew: Is duidelijk genoeg dat je alles goed overwogen hebt en wel degelijk ziet dat er idd een risico is wanneer je een dergelijke hond bij die van jou plaatst en verre van naïef bent, maar zoals je zelf al zegt risico's zijn er overal. Als men op basis van het risicogehalte wel of geen een hond zou mogen nemen of ergens bij zou mogen plaatsen mogen veel leden hier wel hun (2e/3e hond) gaan herplaatsen want meer dan genoeg leden met zogenaamde "risicokoppels" :roll:

Het hele leven is een risico en toch stappen we nog dagelijks in de auto, toch worden er nog dagelijks kinderen geboren waarmee wat kan gebeuren. Meeste ongelukken gebeuren immers thuis bij paps en mams :wink: Wat een gedoe weer zeg :roll: Niemand kan de veiligheid van wie dan ook voor 100% garanderen. Dus daarin hoef jij nu niet ineens de koploper te zijn. :hmmm:

Je hebt er goed over nagedacht, gaat niet over 1 nacht ijs. Grote kans dat het goed zal gaan en waar je al voor hebt laten blijken je best voor te zullen doen, dus goed zo toch. Zelfs voor het geval het niet mocht lukken is er al een oplossing. Dus wat de rest er dan verder nog van vind lekker aan je reet laten roesten :cool2:

Edit:
bouvierpoedel schreef:En hoeveel kleine hondjes lopen er wel niet rond samen met grotere honden hier op het forum.??

Honden houden is nu eenmaal niet zonder risico.
Dit dus :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pepie
Zeer actief

smoekie schreef:Joh stop toch met jezelf verdedigen :piew: Is duidelijk genoeg dat je alles goed overwogen hebt en wel degelijk ziet dat er idd een risico is wanneer je een dergelijke hond bij die van jou plaatst en verre van naïef bent, maar zoals je zelf al zegt risico's zijn er overal. Als men op basis van het risicogehalte wel of geen een hond zou mogen nemen of ergens bij zou mogen plaatsen mogen veel leden hier wel hun (2e/3e hond) gaan herplaatsen want meer dan genoeg leden met zogenaamde "risicokoppels" :roll:

Het hele leven is een risico en toch stappen we nog dagelijks in de auto, toch worden er nog dagelijks kinderen geboren waarmee wat kan gebeuren. Meeste ongelukken gebeuren immers thuis bij paps en mams :wink: Wat een gedoe weer zeg :roll: Niemand kan de veiligheid van wie dan ook voor 100% garanderen. Dus daarin hoef jij nu niet ineens de koploper te zijn. :hmmm:

Je hebt er goed over nagedacht, gaat niet over 1 nacht ijs. Grote kans dat het goed zal gaan en waar je al voor hebt laten blijken je best voor te zullen doen, dus goed zo toch. Zelfs voor het geval het niet mocht lukken is er al een oplossing. Dus wat de rest er dan verder nog van vind lekker aan je reet laten roesten :cool2:
Je neemt wel een risico die nu nog niet aanwezig is,dus je kiest voor dat risico,ze heeft nu twee honden waar het goed tussen gaat,waarom zou je dat risico dan willen nemen dat begrijp ik niet omdat jezelf zo graag een poedel wil? Wacht dan tot je andere honden er niet meer zijn en neem er dan 1. :klaar:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ben het eens met Laeken/Marc en Pepie. En daarmee wil ik niet zeggen dat TS het niet moet doen. Er wordt goed voorbereid door de aparte kennismakingen, en als dat goed gaat eerst samen wandelen etc., maar dat zegt niet dat het altijd goed zal blijven gaan. Er is geen zekerheid, maar goed wat is wel zeker in het leven. :wink:

Zolang je je er maar van bewust bent dat de verstandhouding die er nu is tussen de honden Julia en Romeo onderling is (en tussen jou en Julia en Romeo) best even op losse schroeven zal komen te staan. Je weet ook dat je voor een kwetsbare (want kleine) hond hebt gekozen en dat is nu eenmaal een risico. Een risico dat je moet willen nemen. En dat doe je, omdat je graag een kleine hond wilt hebben (zoals je zelf schrijft om mee te 'tutten', in een mandje op de fiets meenemen etc.).
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief

Nogmaals.. Bij elke hond waar je een hond bij zet is een risico!!..
Moet paula nu dan maar zeggen van Okeeeee omdat jullie allemaal zeggen niet doen ach laat ook maar ik doe het wel niet.
Belachelijk zeg.
Net alsof zij wakker moet liggen van de meningen die hier gegeven worden.. Zou nog eff mooier moeten worden zeg.
Dat door gedram bah.. Ze weet nou heus wel hoe jullie er over denken hoor.
Geloof toch wel dat zij haar honden het beste kent.
Het is geen breekbaar porseleinen beeldje hoor die ze ertussen zet.

En het ..ja maar als dat hebben we nu ook wel genoeg gehoord.
Je kan geen toekomst voorspellen en het kan goed blijven gaan.. en het kan mis gaan .. en het kan en kan en kan en kan dit en dat..
Als ik de toekomst kon voorspellen was ik nu rijk geweest.
Met dieren neem je nou eenmaal een risico.
Als je geen risico wilt nemen moet je het lekker bij 1 hond houden .
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk filmpje :ok:

Tjonge wat word hier super overdreven gereageerd zeg. Sommige mensen doen net of Paula aan het shoppen is voor een lekkere snack voor Julia :piew:
Ze heeft al 100 keer (respect Paula) uitgelegd dat Julia rustig is, correcties van andere honden respecteerd en mocht ze ooit zelf een correctie uitdelen dat dit dan bij een grom en een snauw blijft en ze dus niet hapt
Wat willen mensen nog meer dan? bewijs van goed gedrag? Waarom gaan mensen er toch altijd van uit dat je je eigen honden niet kent of dat je dingen onderschat?

Paula ik heb veel respect voor de manier waarop je dit aanpakt, je zou de mensen de kost moeten geven die gewoon het poedeltje gehaald hadden en thuis neergezet bij de andere honden :scratch: Jij neemt er echt de tijd voor, laat de honden goed aan elkaar wennen en zo te lezen ging dit prima :ok:
Ik hoop dat het volgende week met Romeo ook zo goed klikt en dat je aan Sisi een leuk en lief maatje gaat krijgen de komende jaren :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Pepie
Zeer actief

wenmart20 schreef:Nogmaals.. Bij elke hond waar je een hond bij zet is een risico!!..
Moet paula nu dan maar zeggen van Okeeeee omdat jullie allemaal zeggen niet doen ach laat ook maar ik doe het wel niet.
Belachelijk zeg.
Net alsof zij wakker moet liggen van de meningen die hier gegeven worden.. Zou nog eff mooier moeten worden zeg.
Dat door gedram bah.. Ze weet nou heus wel hoe jullie er over denken hoor.
Geloof toch wel dat zij haar honden het beste kent.
Het is geen breekbaar porseleinen beeldje hoor die ze ertussen zet.

En het ..ja maar als dat hebben we nu ook wel genoeg gehoord.
Je kan geen toekomst voorspellen en het kan goed blijven gaan.. en het kan mis gaan .. en het kan en kan en kan en kan dit en dat..
Als ik de toekomst kon voorspellen was ik nu rijk geweest.
Met dieren neem je nou eenmaal een risico.
Als je geen risico wilt nemen moet je het lekker bij 1 hond houden .
Nee hoor dat hoeft ze niet te zeggen,maar daarom mag ik nog wel mijn bedenkingen hier neerzetten,ik volg paulala niet altijd op het forum maar ik heb weleens wat over Julia gelezen en hoe blij ze nu is dat alles goed gaat,daar zet ik dan mijn vraagtekens bij waarom je dat dan zou willen gaan verstoren door er een poedel bij te zetten,ik begrijp dat gewoon niet ik vind dat je dan een risico neemt die je niet hoeft te nemen en doe je het dan toch dan vind ik het een egoistische keuze want de andere honden moeten het er maar mee doen,omdat jij een poedel wil ik vind het geen verrijking voor de andere en zo kijk ik er tegen aan.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief

Wij zijn allemaal egoïstisch..
Als wij 1 leuk hondje hebben en perse een 2e 3e of 4e of 5e of 6e erbij willen.
Allemaal onnodig risico's nemen..
Met meerdere dieren loop je nou eenmaal een risico.
Maar jullie reageren net alsof ze dat poedeltje in het holletje van de leeuw gooit.
Echt je kan niks zeggen op fora's want alles wordt tegen je gebruikt.
Al ben je 5 jaar lid ze spitten al je berichten door om iets tegen je te gebruiken wat je 5 jaar terug heb gezegd..
Om te :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

wenmart20 schreef:Wij zijn allemaal egoïstisch..
Maar jullie reageren net alsof ze dat poedeltje in het holletje van de leeuw gooit.
Al ben je 5 jaar lid ze spitten al je berichten door om iets tegen je te gebruiken wat je 5 jaar terug heb gezegd..
Nou nou, ietsje meer respect mag wel hoor. Ik heb de mensen die -heel voorzichtig en zonder het plezier van TS te willen vergallen, zie mijn eigen reactie bijv.- toch iets willen zeggen of raad geven, dat met veel egards en waardigheid zien doen. Het zou fijn zijn als het topic zo zou blijven, zonder kots-smiley's.
Laatst gewijzigd door Rami op 05 mei 2011 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Grote goden wat een gezeur zeg.
Paula weet vast en zeker wel wat ze doet en in de toekomst kan niemand kijken, ook degenen niet die nu allerlei doemscenario's verzinnen.

Ja er kan best iets fout gaan, dat kan immers altijd als er levende wezen bij elkaar zijn, maar wil dat zeggen dat niemand meer dan 1 hond mag hebben dan?
Als Paula zonder ergens over na te denken dit hondje in haar bestaande roedeltje had gegooid zou ik al dit commentaar nog kunnen begrijpen, maar zo gaat het helemaal niet.
Ze neemt alle tijd en bekijkt stukje bij beetje de reacties van haar honden en alleen als alles goed gaat zal Anders inderdaad bij hen in huis komen.
Je kunt toch aannemen dat ze haar eigen honden kent en ook dat ze dat hondje dat ze zo graag wil hebben niet in huis neemt als ze ook maar vermoedt dat het mis kan gaan.

Ik vind dat ze het prima aanpakt.
Garanties krijg je nou eenmaal niet in het leven, niet in menselijke relaties en ook niet als er dieren in het spel zijn.
Paula kennende zal ze er heus wel met haar neus bovenop zitten en het gauw genoeg merken als er spanningen ontstaan en het toch niet gaat en dan kan poedelmeisje naar Kees.
Ik zie het probleem niet hoor :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
wenmart20
Zeer actief

Rami schreef:
wenmart20 schreef:Wij zijn allemaal egoïstisch..
Nou nou, ietsje meer respect mag wel hoor. Ik heb de mensen die -heel voorzichtig en zonder het plezier van TS te willen vergallen, zie mijn eigen reactie bijv.- toch iets willen zeggen of raad geven, dat met veel egards en waardigheid zien doen. Het zou fijn zijn als het topic zo zou blijven, zonder kots-smiley's.

Owja sorry..
Er zijn natuurlijk mensen op dit forum die wel hun mening mogen geven en mensen die geen mening mogen geven he.
En raad geven is altijd goed.
Maar het gaat een beetje verder dan raad geven..
Sorry hoor maar dat vind ik echt wel om van te walgen.
:klaar:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Maar Renee, als iemand een derde hond (of een tweede of een vierde :wink: ) in huis wil halen en daarover een topic begint, is het toch niet zo heel verwonderlijk dat er dan ook reacties komen van mensen die het anders zouden doen, of mensen die (in hun ogen goed bedoelde) raad geven?
Zolang dat gaat zonder beledigingen, kwetsende opmerkingen, onwaarheden, of wat dan ook gaat, is dat toch niet zo erg? Dat hoort toch een beetje bij het forum. Zo veel mensen zo veel meningen.
Wil je dat niet, open gewoon geen topic. Haal je derde (of tweede, of vierde :wink: ) hond in huis, neem al je voorzorg-maatregelen (zoals TS dat doet en zoals iedere weldenkende hondenbezitter zou doen) en plaats t.z.t. een leuke foto-serie. :mrgreen:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nonsy schreef:ach dan zou ik ook maar niet reageren met mijn combi naakthond, bull terrier.... :smile:

Maar ben indd ook heel benieuwd hoe Romeo op het poedeltje reageerd.. Wanneer gaat dat gebeuren?
Dinsdag gaat Romeo kennis maken met haar.
Maar ik weet bijna zeker dat hij haar heel charmant zal behandelen.
Doet hij eigenlijk bij alle kleine teefjes.

En jouw combi is ook levensgevaarlijk, dat weet je toch wel? :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”