christo schreef:malinois schreef:jij ziet het als dwangmiddelen, dan moet je de clicker ook niet toestaan, want dat is net als een TT een hulpmiddel ...
Een clicker is geen dwangmiddel, want die doet geen pijn. Maar om het verschil te kunnen zien moet je dan eerst aan jezelf toe kunnen geven dat een prikband en TT wèl pijn doen. Dat heb ik je tot nu toe niet zien doen.
dat ga ik ook niet doen, want het is niet altijd zo... een TT die gebruikt wordt als irritatiemiddel doet GEEN pijn... dus valt er weinig toe te geven...
Nogmaals TT niet, clicker niet= beiden zijn hulpmiddelen.
Zonder prikker of mèt prikker?
met prikker omdat ik dat wilde... Ik kon niet op het juiste moment corrigeren met een gewone band of slipketting.
Dierenmishandeling = dierenmishandeling. We controleren ook op hondengevechten, wat mij betreft mag het mishandelen van honden op een sportveldje in de naam van hondensport daar zó bij.
maar jij verstaat iets heel anders onder mishandeling dan ik, wie van ons heeft dan gelijk?
Zoals ik al eerder had opgemerkt - een opmerking die jij verkoos om overheen te lezen - je zegt aan de ene kant dat jij geen misstanden hebt gezien in de africhting en je bent bij meerdere verenigingen geweest. En tegelijkertijd zeg je nu in dit topic dat er zóveel hondenverenigingen zijn dat dat allemaal niet te controleren valt. Als dat laatste opgaat, dan heb jij dus net zomin een overzicht van wat er allemaal met honden uitgevroten wordt in de naam van africhting.
wat dat met mijn quote te maken had snap ik niet maar goed, want die ging over deze discussie hier...
Maar nee natuurlijk kom ik niet op alle verenigingen maar wel op heel veel en nogmaals heb je mij ooit horen zeggen dat het niet voorkomt? Ik zeg notabene dat ik de vereniging van Marc ken!
Leg me niks in mn mond wat ik niet gezegd heb