Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: De baas in huis

Ongelezen bericht door Moos »

blondie schreef:[
En als ik hoor dat eigenaren van puppies ook zeggen.. laag he... dan ga ik ook niet enthousiast als ze toch tegen me opspringen aaien.. maar dan ga ik op mijn hurken en zeg neee... laag en als ze op de vier pootjes staan of op de zij liggen uit zichzelf :tongue: dat belonen met een aai..
Ja, dat doe ik dan uiteraard ook :wink:
Maar alles maar accepteren.. ik heb nog een litteken over mijn wenkbrouw omdat in een onbewaakt ogenblik Bluf toch omhoog kwam toen ik de bal wilde gooien... dan is er natuurlijk opspringen en tegen je aanspringen.. maar zij komt gewoon echt met vier poten de lucht in bijvoorbeeld.. dan schrik je je zeker als buitenstaander je de blubber en sommigen vinden het geweldig... tot ze je inderdaad in je gezicht halen of in je nek springen of kinderen omver rennen... of dat nu in huis gebeurt of buitenshuis... ik vind dat niet acceptabel.. en als ik te ver ben om dat te corrigeren/beletten en wel het juiste gedrag kan belonen.. dan zie ik daar echt geen kwaad in .. liever op een normale manier dan dat iemand zo'n hond met een vooruitgestoken voet op staat te wachten toch..
Dat voor je neus langs komen vliegen deed Vera dus ook als echt jonge hond, en dat is dus hetgene waar ik wel 'van wakker gelegen heb' (niet letterlijk natuurlijk :wink: ). Bij mij deed ze dat dus niet, want ik kon haar natuurlijk meteen corrigeren de eerste keer, maar bij vreemden (met hond, anders mocht ze er nooit heen) in losloopgebied soms wel (gelukkig uit zichzelf al absoluut nooit bij kinderen). En dat kon dus echt niet, wat jij ook zegt. Ik was ook als de dood dat ze eens een neus zou breken ofzo. Want ze sprong wel VOOR die mensen omhoog, maar 1 pasje naar voren tegelijkertijd en ze zat wel op hun neus :N: :N:
Maar dat doet ze dus al vrij lang niet meer, en zo'n hupsje bij mijn ouders of bezoek wat haar duidelijk ook veel begroetingen en aandacht geeft vind ik dan niet zo erg meer. Ik corrigeer het wel met 'nee' en haar laag zetten, maar het is niet iets waar ik echt een beetje van schrik (in de zin van, dit wordt gevaarlijk), zoals dat met 4 poten voor iemands neus langs komen vliegen :roll:

Het is wel schattig nu trouwens. Soms voelt ze dat ze gewoon even MOET springen (vaak als ze gedomineerd is door een vreemde hond, dan moet ze die spanning kwijt), en tegenwoordig komt ze dan heel kort bij mij stuiteren (netjes op afstand), om daarna voor te komen zitten zo van "baas, doe ietssss met me, ik moet evennn energie kwijt! :Q: ". Dus dan mag ze even de bal, of ik ga even met haar bezig, en dan is het weer goed. Zonder springen bij vreemden :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jip schreef:ach kom nou toch Frenk jij geeft met dit bericht toch duidelijk aan hoe je erover denkt of niet dan?

Het is geen 'bemoeien'
Nogmaals, het is niet eens iets waar ik ooit een vraagteken bij heb gezet. Het gaat gewoon zo. Zou een kind in de weg staan, dan zou iemand ook gewoon zeggen "ga even aan de kant", zonder dat daar raar van op gekeken zou worden

Ok er staat niet letterlijk in dat jij "ga even aan de kant"tegen een kind zou zeggen maar er staat wel dat als dat gebeurd dat je het heel normaal vind .........

nu kun je wel gaan draaien dat je het zelf niet hebt gezegd of dat je als je het zou zeggen het heel liefelijk zou doen maar als zou jij tegen mijn kind zingen:ga eens even aan de kant dan blijft het in mijn ogen toch altijd nog een bevel

wil je even aan de kant gaan is een vraag
Ga eens even aan de kant een bevel

snappie......
Mijn "ga even aan de kant" is geen bevel, maar wordt gewoon op een vriendelijke, normale toon gezegd. Wij gaan niet met elkaar om door commando's te blaffen, namelijk :wink: En verder heb ik de situatie heel uitgebreid, stap voor stap geschetst:
En heb je gelezen hoe ik zo'n scene in een deuropening of gangpad omschrijf? Dat het gewoon in de loop is, dat ik (zoals ik altijd tegen honden loop te kletsen) iets zeg van "ha jochie, ik ga even plassen" en dan doorloop.
Een hond die in zo'n geval niet ondertussen uit zichzelf aan de kant is gegaan, maar blijft staan is in alle (echt alle) gevallen die ik tot nu toe met honden heb meegemaakt een hond die het contact opzoekt (en niet de confrontatie) Bijvoorbeeld omdat 'ie liever geaaid wil worden of wil spelen dan mij te laten plassen. En ja, dan zou ik met een "sorry, maar ik ga er toch echt even langs" vriendelijk ruimte maken voor mezelf om te passeren.
Hieruit zou je toch volkomen duidelijk moeten zijn hoe ik het bedoel :19:
Dus nogmaals mijn vraag: wat is hier mis mee?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:ik heb al eerder gezegd dat er niks mis mee is maar jij zegt dat niemand er van op zou kijken.........nou verassing :cheer:

als jij tegen mijn dochter of hond zegt :ga eens even opzij........hoe vriendelijk dan ook dan kijk ik daar toch echt heel vreemd van op en denk pardon....?
Dus je kijkt ervan op en denkt "Pardon...?" maar er is niets mis mee? :19:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb er geen moeite mee als mijn visite tegen mijn hondjes zegt gaat eens opzij of hup ga van de bank af.
Met name Belle is nogal hardleers wat betreft het opspringen dus als iemand daar wat van zegt is dat oke.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jip schreef:ik heb al eerder gezegd dat er niks mis mee is maar jij zegt dat niemand er van op zou kijken.........nou verassing :cheer:

als jij tegen mijn dochter of hond zegt :ga eens even opzij........hoe vriendelijk dan ook dan kijk ik daar toch echt heel vreemd van op en denk pardon....?
Wat zeg jij dan????
Ik zeg zo vaak "ga eens even opzij/uit de weg".
Ik zeg dat tegen mijn kind/partner/hond/kat/collega...
Ik zie werkelijk niet in wat daar verkeert aan is :denken:
Zeggen hè...
Niet brullen, commanderen, kankeren.... :F:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ho stop wacht even.

gaat deze hele discussie tussen (vooral) jip en frenk over het feit dat jip graag "wil je even..." ipv "ga eens..." wil horen? :O:

als dat echt zo is snap ik het nu en als je een plof hoort dan ben ik dat die van mijn stoel pleurt....

ik zal zorgen dat daar geen hond onder ligt door even: sam, lola... wieberen! :ok: te roepen...
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Onze mechelaar is heel waaks, als wij er niet bij zijn kan er niemand het erf op komen.
Dat hebben wij de hond niet aangeleerd, maar zit in haar natuur.

Als wij thuis zijn en er staan mensen op de oprit waarschuwd de hond ons door aan te slaan.
De hond word door ons beloond voor de waarschuwing, maar moet vervolgens stil zijn.
Als we het bezoek het erf oplaten dan vertellen we de hond dat het "goed volk" is.

Wij verwachten niet van de hond dat ze commando's van het bezoek opvolgt.
Zelf zorgen we er voor dat de hond het bezoek niet in de weg loopt en dat het dus ook niet nodig is dat het bezoek zich met de hond bemoeid.

We laten zowel kinderen als volwassenen nooit alleen met de hond.
Situaties waarin de hond geplaagd wordt komen dus ook niet voor, dan hebben we allang ingegrepen.

Het bezoek kan en mag de hond met een gerust hart knuffelen en aaien als wij er bij zijn.
Onze hond kan daar geen genoeg van krijgen, maar als ik zou zien dat ze het zat zou zijn dan zou ik tegen het bezoek zeggen dat ze de hond met rust moeten laten.

Andersom, dus als wij met de hond ergens op bezoek zijn gaat het eigenlijk net zo.
De hond ligt naast ons en als ze rondloopt houden wij haar altijd in het oog.

Op je vraag weet ik niet echt een antwoord.
Je kan het de hond niet echt kwalijk nemen zowel op eigen als op andermans terrein dat ze zich verweert als ze geplaagd word.

Ik denk dat je als hondeneigenaar altijd je hond in de gaten moet houden om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
Je kunt er nu eenmaal niet van op aan dat andere mensen weten wat ze wel en niet kunnen doen met jouw hond.
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Dat onze hond niemand op het erf laat als wij er niet bij zijn hebben we geen moeite mee.
Daar hoort immers toch niemand te komen als wij er niet zijn.
Uiteraard worden mensen duidelijk gewaarschuwd dmv bordjes en kan de hond het erf niet afkomen. Verder kunnen mensen veilig de bel en de brievenbus bereiken zonder in aanraking te komen met de hond.

Iedereen die om wat voor reden dan ook wel het erf oploopt heeft een groot probleem.
Dan vindt ik het "eigen schuld, dikke bult"

Mijn hond valt niet zomaar uit naar mensen, dus ik kan veilig met haar over straat.
Ik kan gerust een praatje maken of iemand een hand schudden.

Als er iemand boos op mij is en bv de stem verheft dan moet ik er voor zorgen dat ik de hond goed in de gaten hou en laat merken dat ik het alleen wel af kan.
Ze wil mij namelijk graag helpen door diegene aan te vallen en dat mag natuurlijk niet.

Als iemand mij fysiek zou aanvallen dan zou de hond uit zichzelf inbijten.
Daar zou ik geen moeite mee hebben, er hoort niemand op zo'n manier aan mij te komen.

Ik heb al wel vernomen dat er situaties bestaan waarin het niet zo handig is om zo'n type hond te hebben.

Heb laatst een heftig auto ongeluk meegemaakt waarbij ik er door de brandweer uitgehaald moest worden.
Alleen kon er in 1e instantie niemand de auto in komen omdat de hond de zaak niet vertrouwde.
Gelukkig vielen mijn verwondingen mee waardoor het niet erg was dat er wat tijd overheen ging.
Toen ik zelf een beetje van de schrik bekomen was kon ik met mijn stem ook de hond kalmeren.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ik heb liever niet dat anderen commando´s geven aan mijn honden. Ik wil niet dat iemand anders mijn hond corrigeert of tegen mijn hond schreeuwt. Ik zorg ervoor dat mijn honden niemand tot last zijn, maar in mijn huis bepaal ik wat last is. Mijn honden mogen best ff kijken wat voor een lekkers er bv op tafel staat bezoek heeft dan vaak de neiging om....af, zit en niet doen te gillen alleen omdat er gekeken wordt naar al het lekkers op tafel.
Als iemand iets vervelend vind dan wil ik graag dat men het tegen mij zegt zodat ik het kan oplossen. Verder schreeuw ik nooit (bijna nooit :D ) tegen mijn honden ik vraag ze om aan de kant te gaan.
Ik bemoei me niet met andermans honden of kinderen als ik ergens last van heb dan vraag ik de eigenaar of ouders of er iets aan te doen. Moet wel zeggen dat ik het ook vaak laat gaan vooral met kinderen omdat ouders toch vaak chagerijnig reageren als je ergens last van hebt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Jip schreef:
Rhiannon schreef:Ik heb er geen moeite mee als mijn visite tegen mijn hondjes zegt gaat eens opzij of hup ga van de bank af.
Met name Belle is nogal hardleers wat betreft het opspringen dus als iemand daar wat van zegt is dat oke.
als mijn honden op de bank springen zeg ik daar liever zelf iets van maar dan zeg ik ook niet:Jippie wil je alsjeblief even van de bank afgaan.... :wink:

Het gaat erom dat als mijn honden rustig liggen en iemand wil er langs dat ik niet wil dat er gezegd word....ga eens opzij waarom dan comanderen als mijn hond niks verkeerds doet?
Als mijn hond me voor de voeten loopt in huis zeg ik ook: ga eens opzij.......waarschijnlijk pas na 3 keer struikelen want ik heb nu eenmaal een lang lontje denk ik....

De hond ligt te slapen of rusten doet niks verkeerds........het is een ander verhaal als de hond het bezoek grommend aan ligt te staren......dan ga ik niet vragen of hij opzij wil........ :19:
Natuurlijk zeg ik er zelf ook wat van maar het kan zomaar eens voorkomen dat ik even op het toilet ben .
Als ze voor de deur liggen ( iedere dag dus ) dan hoeft er niemand te commanderen dan zorg ik wel dat madam opschuift :lol1:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Jip schreef: Neeeee het gaat niet om wat ik wil horen het gaat erom dat ik me verbaas over de verbazing van Frenk maar blijkbaar mag Frenk zich alleen verbazen....... :cheer:
Dat ben ik volledig met je eens :wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 29 jul 2009 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

nana schreef:Ik heb liever niet dat anderen commando´s geven aan mijn honden. Ik wil niet dat iemand anders mijn hond corrigeert of tegen mijn hond schreeuwt. Ik zorg ervoor dat mijn honden niemand tot last zijn, maar in mijn huis bepaal ik wat last is. Mijn honden mogen best ff kijken wat voor een lekkers er bv op tafel staat bezoek heeft dan vaak de neiging om....af, zit en niet doen te gillen alleen omdat er gekeken wordt naar al het lekkers op tafel.
Als iemand iets vervelend vind dan wil ik graag dat men het tegen mij zegt zodat ik het kan oplossen. Verder schreeuw ik nooit (bijna nooit :D ) tegen mijn honden ik vraag ze om aan de kant te gaan.
Ik bemoei me niet met andermans honden of kinderen als ik ergens last van heb dan vraag ik de eigenaar of ouders of er iets aan te doen. Moet wel zeggen dat ik het ook vaak laat gaan vooral met kinderen omdat ouders toch vaak chagerijnig reageren als je ergens last van hebt.
Maar wat zijn commando’s??? :scratch:

Ik heb hier niemand zien schrijven dat zij andere honden dusdanig commanderen dat het een bevel moet opvolgen? Enige wat ik lees is, en daar ben ik het volledig mee eens, dat als jij het als eigenaar nalaat ervoor te zorgen dat jouw honden andere niet “lastig”vallen in die zin dat ze bij andere op schoot, in de nek springen etc dat zij de hond dan op de grond mogen zetten of tegen de hond mogen zeggen dat dat niet mag of dat ze zeggen dat ze dat niet willen. Nee, dat mag niet” - “Nee, op de grond” – “Nee, niet doen”

Als je dat niet wilt, moet je zorgen dat het niet kan gebeuren. Jij zegt dat jij bepaalt wat last is? :scratch: Dat jij het niet erg vindt dat andere honden op je schoot springen of in je nek liggen te hijgen wil niet zeggen dat dat voor andere geen last is. Ik blijf me daar echt over verbazen.

Ik zal nooit tegen een andere hond schreeuwen hoor (tenzij ie me naar mijn gezicht snipt,of zou bijten maar dan hoor je je hond wel) maar denk je nou echt dat als jouw hond bij mij op schoot springt of lekker achter mijn nek in de kussens van de bank gaat liggen hijgen ik eerst aan jou ga vragen of ik alsjeblieft de hond weg mag halen, of dat jij dat alsjeblieft zou willen doen. Nee sorry. Ik pak de hond dan gewoon netjes vast en zet hem of haar met een aai op de grond.

Ik zorg er simpelweg voor dat jij geen last hebt van mijn hond, ik zorg er simpelweg voor dat jij geen last hebt van mijn kinderen, en mocht dat onverhoopt wel gebeuren staat het je vrij om daar naar te handelen mits het op een normale manier gebeurt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nana
Zeer actief

smoekie schreef:
nana schreef:Ik heb liever niet dat anderen commando´s geven aan mijn honden. Ik wil niet dat iemand anders mijn hond corrigeert of tegen mijn hond schreeuwt. Ik zorg ervoor dat mijn honden niemand tot last zijn, maar in mijn huis bepaal ik wat last is. Mijn honden mogen best ff kijken wat voor een lekkers er bv op tafel staat bezoek heeft dan vaak de neiging om....af, zit en niet doen te gillen alleen omdat er gekeken wordt naar al het lekkers op tafel.
Maar wat zijn commando’s??? :scratch:

Ik heb hier niemand zien schrijven dat zij andere honden dusdanig commanderen dat het een bevel moet opvolgen? Enige wat ik lees is, en daar ben ik het volledig mee eens, dat als jij het als eigenaar nalaat ervoor te zorgen dat jouw honden andere niet “lastig”vallen in die zin dat ze bij andere op schoot, in de nek springen etc dat zij de hond dan op de grond mogen zetten of tegen de hond mogen zeggen dat dat niet mag of dat ze zeggen dat ze dat niet willen. Nee, dat mag niet” - “Nee, op de grond” – “Nee, niet doen”

Als je dat niet wilt, moet je zorgen dat het niet kan gebeuren. Jij zegt dat jij bepaalt wat last is? :scratch: Dat jij het niet erg vindt dat andere honden op je schoot springen of in je nek liggen te hijgen wil niet zeggen dat dat voor andere geen last is. Ik blijf me daar echt over verbazen.

Ik zal nooit tegen een andere hond schreeuwen hoor (tenzij ie me naar mijn gezicht snipt,of zou bijten maar dan hoor je je hond wel) maar denk je nou echt dat als jouw hond bij mij op schoot springt of lekker achter mijn nek in de kussens van de bank gaat liggen hijgen ik eerst aan jou ga vragen of ik alsjeblieft de hond weg mag halen, of dat jij dat alsjeblieft zou willen doen. Nee sorry. Ik pak de hond dan gewoon netjes vast en zet hem of haar met een aai op de grond.

Ik zorg er simpelweg voor dat jij geen last hebt van mijn hond, ik zorg er simpelweg voor dat jij geen last hebt van mijn kinderen, en mocht dat onverhoopt wel gebeuren staat het je vrij om daar naar te handelen mits het op een normale manier gebeurt.
Commando bedoel ik mee af, zit, blijf, op de plaats,down en wat mensen nog meer kunnen verzinnen.
Ik heb het er niet over wat anderen schrijven maar wat ik zelf niet wil.

Ik weet niet waar jij het op baseert dat ik mijn honden op mensen laat springen op de bank of bij iemand op schoot of bij iemand in de nek :lol1: mijn honden wegen bijna 70 kilo. Lijkt me logisch dat bezoek dat niet leuk vind. Dat ik bepaal wat last is daar bedoel ik mee dat ik bepaal wat mijn honden mogen in mijn huis en niet andere mensen. bv Mijn honden mogen best komen kijken wat er te eten is sommige mensen vinden dat vervelend. Als ik bij iemand anders in huis ben dan hou ik me aan de regels van anderen. Mijn honden mogen als er bezoek is vrij in huis lopen en hoeven niet door anderen op de plek gestuurt te worden.

Het probleem zit em erin dat ergens last van hebben per persoon verschillend is. De ene vind het vervelend als de hond naar hem kijkt als hij iets eet, terwijl een ander het niet erg vind om helemaal afgelikt te worden. Ik bemoei me zeer zelden met honden en kinderen van een ander, als het kan vraag ik altijd de ouders of de eigenaar het op te lossen.

Buiten je eigen huis ben je toch afhankelijk van wat anderen normaal vinden of niet.

lydia
smoekie
Zeer actief

Ik bedoel ook niet jij als in jij persoonlijk, maar gewoon jij als baas zijnde in het algemeen.

Ik zeg dus ook niet dat jij je honden op mensen laat springen, of op de bank bij iemand op schoot laat gaan cq in de nek. Dat beteft de honden die dat wel doen, en van wie de baas het klaarblijkelijk goed vinden, maar als dat zo is, ben ik gewoon van mening dat ze niet vreemd op moeten kijken of beledigd zij of wat dan ook als de persoon in kwestie de hond op de grond zet, of zegt dat ze dat niet willen om de hond vervolgens met beleid weg te duwen. :wink:

Voor wat betreft dat jij bepaalt wat last is, dat begreep ik dan wel verkeerd, het kwam op mij even zo over alsof jij voor andere bepaalde wat zij als “last” mochten ondervinden. Een ander hoeft hier ook niet te zeggen dat de hond niet met zijn voorpoten op de tafel mag omdat er een bord met worst staat, dat zijn dingen die kan ik heel goed zelf. Voor mij is het gewoon meer dat als ik niet zou willen dat jij mijn hond wegduwt op de grond zet of wat dan ook omdat jij er last van hebt, ik er voor moet zorgen dat je er geen last van hebt, dat lijkt me gewoon heel logisch. Net zo goed als dat het voor mij logisch is dat de hond niet de weg verspert bij mensen die bij mij op visite komen. Gelukkig heb ik geen hond die gewoon in de deuropening zou blijven liggen of wat dan ook. Die van mij gaat gewoon netjes zoals ik het wil hebben aan de kant voor andere (volwassenen-kinderen)

Mijn hond mag dus net als die van jou gewoon los in huis lopen hoor, tenzij er mensen bij zijn die zich in het zwart hebben gekleed en ergens heen moeten , of kinderen die bang voor de hond zijn of wat dan ook,kortom als ik weet dat er iemand is die liever niet heeft dat de hond de hond op schoot gaat of wat, zorg ik dat dat niet gebeurt.

Ik bemoei me verder ook niet met andere honden hoor,en het zal mij een worst zijn of ik een hond op schoot krijg die wat aandacht wil, maar gaat mij er gewoon om op het moment dat ik er geen zin in heb of wat dan ook moet ik de hond gewoon op de grond kunnen zetten zonder dat de baas daar verontwaardigd over is.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dan snap ik er nog steeds helemaal niks van :U:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

:F:

Ik zorg er gewoon voor dat jij geen last hebt van mijn hond. Ik zorg er gewoon voor dat de hond je niet in de weg ligt bij de deuropening. En mocht het onverhoopt wel gebeuren dat de hond bij je op schoot springt heb jij van mij gewoon toestemming om de hond op een vriendelijke manier van je schoot te bonjouren :wink:
nana
Zeer actief

Wat vinden jullie van buitenshuis wat doe je als iemand last heeft van je hond??
Voorbeeld ik was met beide honden op terschelling net een strandwandeling gemaakt en de honden waren vochtig en zanderig. Ik ging in een strandtent wat eten, de honden lagen onder de tafel, wat later komen er aan de tafel naast ons 2 dames die ook gingen lunchen, 1 van de dames keek een beetje geirriteerd mijn kant op (er was toen nog geen rookverbod) dus ik dacht dat het door mijn sigaret kwam. Toen de ober kwam hoorde ik haar vragen of mijn honden niet wegkonden omdat ze stonken :hmmm:
De ober wilde mij niet wegsturen omdat honden daar geoorloofd waren maar die bood de dames een andere tafel aan (goed opgelost).

lydia
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Als mijn honden een vieze natte hondenlucht bij zich hebben ga ik niet binnen zitten met ze, dan blijf ik wel op het terras.
Als ze droog zijn stinken ze niet en dan neem ik ze wel mee naar binnen als dat geoorloofd is.
Mensen die dan zeuren hebben pech, die zoeken dan maar een ander tafeltje of een restaurant waar geen honden mogen komen.
Ik wil niet dat mijn honden last veroorzaken, dus moeten ze uit de loop gaan liggen; wat in de praktijk neerkomt op onder mijn stoel of onder de tafel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

nana schreef:Wat vinden jullie van buitenshuis wat doe je als iemand last heeft van je hond??
Voorbeeld ik was met beide honden op terschelling net een strandwandeling gemaakt en de honden waren vochtig en zanderig. Ik ging in een strandtent wat eten, de honden lagen onder de tafel, wat later komen er aan de tafel naast ons 2 dames die ook gingen lunchen, 1 van de dames keek een beetje geirriteerd mijn kant op (er was toen nog geen rookverbod) dus ik dacht dat het door mijn sigaret kwam. Toen de ober kwam hoorde ik haar vragen of mijn honden niet wegkonden omdat ze stonken :hmmm:
De ober wilde mij niet wegsturen omdat honden daar geoorloofd waren maar die bood de dames een andere tafel aan (goed opgelost).
Kweet niet. Kan me wel voorstellen dat mensenhet niet zo "fris" vinden als ze ergens wat drinken en eten terwijl er een smerige lucht van naastgelegen honden afkomt :denken:

Honden kunnen echt wel vreselijk stinken. Wat ik zelf altijd zo smerkig vind is als men met natte langharige honden in een lift van 2x2 hebben gestaan :kotz: maar ja, andere kant, als het geoorloofd is :scratch: Ik weet niet wat ik zelf zou doen, denk niet dat ik zou verkassen met de hond(en)??? Denk dat je het eigenlijk het beste kunt vergelijken met roken (behalve dat het de gezondheid niet aan kan tasten) iedereen die niet rookt kan last hebben van andermans rook, en jij gaat als rokende ook niet elders met je peukie zitten omdat andere er last van hebben(horeca) nu is het nagenoeg overal "verboden" te roken, maar tis in principe een beetje hetzelfde.
nana
Zeer actief

In dit geval heeft de ober het goed op gelost, maar denk dat ik niet weg was gegaan, de dames hadden ook ergens anders kunnen gaan zitten, misschien als ze het aan mij hadden gevraagd, vaak is het ook de toon waarop...

lydia
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

smoekie schreef:Ik bemoei me verder ook niet met andere honden hoor,en het zal mij een worst zijn of ik een hond op schoot krijg die wat aandacht wil, maar gaat mij er gewoon om op het moment dat ik er geen zin in heb of wat dan ook moet ik de hond gewoon op de grond kunnen zetten zonder dat de baas daar verontwaardigd over is.
Ik lees van jouw lange lellen alleen nog maar de laatste alinea, en met deze ben ik het helemaal eens :wink:

Dat van de schoot af tillen mogen mijn bezoekers ook doen met mijn hond, hoor. Zolang ze het handig doen en niet onaardig. Kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft in een opdringerig tekkeltje als ik even niet oplet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Re:

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Jaap* schreef:Och, in een deuropening gaat hij wel aan de kant als je doorloopt denk ik. Maar als hij voor de tv gaat staan als die aanstaat doet hij dat met opzet, en dan gaat hij echt niet weg omdat bijvoorbeeld de buurman dat graag wil :mrgreen:
Die gaat hij dan wat onnozel aan staan kijken op een "waar heb je het over" manier.
:smile: ik denk dat Nilsson dan zou gaan zitten voor de tv met dezelfde onnozele blik.

Ze hoeven hem ook echt niet aan de kant te sturen daar reageert hij echt niet op maar zouden ze hem roepen met een lief stemmetje om hem een aai te geven dan is hij vast wel bereid om voor de tv weg te gaan.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Goede vrienden/ andere mensen die veel bij mij binnen komen mogen mijn honden corrigeren. Van andere wil ik dat liever niet hebben.
Beide honden zijn gelukkig aan kinderen gewend en zullen niet snel uitvallen. Willen ze rust van de kinderen dan hebben ze de mand of kunnen ze naar boven.
Mensen hebben wel eens gevraagd of ik mijn honden naar buiten wilde doen omdat ze met hun kinderen langs wilde komen.
Nou niet dus. Mijn huis, mijn regels en anders weet je het gat van de deur. Klinkt erg bot maar het heeft nog nooit problemen opgeleverd. (kinderen vinden het erg leuk bij mij, heb veel dieren)

Beide honden zijn wel redelijk waaks. De oudste zal waarschijnlijk wel echt bijten als er iemand binnekomt als wij er niet zijn of liggen te slapen.
Ook wanneer ik buiten loop in het donker zal de oudste hond waarschuwen en daarna uitvallen als er een vreemde man te dicht bij mij in de buurt komt en ik niet zeg dat het goed is. Zodra ik zeg 'goed zo' is het voor haar ook prima. (heb het tot nu 1x niet gezegd dat het goed is, en die man heeft ze gebeten)

Ik en mijn vriend zijn de baas in huis en dat weten beide honden. Alleen de jongste wil nog wel eens uitproberen maar die is pas 5 weken bij ons en nog een echte puber.

Honden mogen niet op schoot of op de bank als er 'echte' visite is.
Wanneer de honden de mensen heel goed kennen (en wij die mensen dus ook heel goed kennen) is het geen visite meer en mogen ze op schoot en op de bank. Mits die mensen dat zelf ook leuk vinden.
Hondjes mogen geen andere mensen 'kussen' dan mijzelf en mijn vriend.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

vaddie schreef:Hondjes mogen geen andere mensen 'kussen' dan mijzelf en mijn vriend.
:smile:
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Re:

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Janetje schreef:Geen enkele diersoort gaat een rangorde aan met een andere diersoort. Kinderen of visite staan dus niet onder of boven de hond in huis. Ook is er geen rangorde tussen dieren die niet samenleven. Dus het verhaal van rangorde gaat hier echt helemaal niet op. (...)
hier ben ik het pertinent niet mee eens, er bestaant WEL een rangorde tussen veschillende diersoorten. Zo accepteert mijn hond mij als ranghogere en ijn dochter (tjes) als ranglagere. Visite is per definitie ranglagere zelfs nog minder van betekenis als " die stoelpoot waar de hond zo graag aan knaagt"
als roedelleider kun je aangeven welke positie bezoek inneemt maar met hele kleine kinderen blijft dat lastig, al helemaal als jezelf niet als roedelleider niet anwezig bent.
Janetje schreef: Ik ben het er niet mee eens dat de hond de baas in huis is. Wij hebben de verantwoording over de hond en geven grenzen aan. Het uitvallen naar visite is naar mijn idee niet acceptabel. Kinderen zijn soms heel lastig, maar dan nodig je ze of niet uit of je zorgt dat kind en hond niet bij elkaar kunnen. Grenzen aangeven bij dit soort gedrag zou ik zeggen (ook bij kinderen overigens) en heeft je hond er problemen mee dan gaan oefenen of een andere oplossing gaan bedenken. Bij daadwerkelijk gevaar is het misschien wat anders en zal je hond op dat moment inschatten of hij anders zal reageren dan hij normaal doet, maar dat is voor zeer grote uitzonderingen als inbrekers en mishandeling.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Re: Re:

Janetje schreef:Geen enkele diersoort gaat een rangorde aan met een andere diersoort. Kinderen of visite staan dus niet onder of boven de hond in huis.
Wat zijn wij (baasjes) dan? :U:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
Janetje schreef:Geen enkele diersoort gaat een rangorde aan met een andere diersoort. Kinderen of visite staan dus niet onder of boven de hond in huis.
De baas :smile:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef:
De baas :smile:
Zonder rangorde? :engel:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Je hebt altijd baas boven baas he :smile:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:Je hebt altijd baas boven baas he :smile:
Jammer trouwens dat Janetje geen antwoord meer geeft. Want nou weet ik niet hoe dat nou zit dan... De baas zijn, zonder rangorde :19: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”