Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het een moeilijk onderwerp, vooral het gedeelte 'wel of niet in laten slapen'.
Vanuit het gedrag van honden, zeg ik nee.
Maar ga ik verder denken, dan zou ik dus echt niet weten hoe hiermee om te gaan: er lopen hier in de buurt meerdere Maltezers, waaronder een zeer schattig mini-Maltezertje.
Kaya is op zich lief tegen kleine honden, maar ik neem geen enkel risico hiermee, want het beestje weegt denk ik zo'n 4 kg.
Puchu mag wel, Maltezer is een teefje en van een teefje pikt hij alles, zelfs enorme snauwen (wat dit hondje overigens niet doet).

Maar stel nu dat Kaya losbreekt, vanuit het niets bovenop dit schattige hondje duikt en aan gort scheurt (allemaal 'stel', want ze loopt doodkalm langs het hondje).
Ik vind dat ultiem drama, voor de eigenaresse van het hondje, maar zeker ook voor mezelf. Ik zou de ogen uit mijn kop janken en eerlijk..... niet weten hoe ik daarna Kaya nog aan zou kunnen kijken. Het bloed op d'r bek, idiote ogen, een aan gort gescheurd hondje.....
Hoe kan ik haar nog ooit lief vinden?

Het zal allemaal best dat een hond onder bepaalde omstandigheden getriggerd wordt. En het mag best 'goedgepraat' worden met 'het kan gebeuren'.
Maar de emotionele menselijke kant.... ik weet echt niet hoe ik nog met zo'n hond om zou moeten gaan :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een hond is niet lief of niet lief, een hond is gewoon hond, een compleet pakketje, we kunnen ze lief vinden, of juist niet(in mijn ogen dan).
en zelfs daarna zou ik gewoon van mijn hond kunnen houden, want hij is niet wezelijk veranderd, hij heeft dan alleen een onvermoedde kant van zichzelf laten zien.

Wat ik wel vind is dat zo`n hond niet iedere keer voor de snufferd van de eigenaar, van het slachtoffetje zou moeten verschijnen. dus daar zit een dilemma.
je wilt zo iemand er natuurlijk niet aldoor mee confronteren denk ik.
Ik zou mezelf helemaal kapot schamen :N: , en het leed van de tegenpartij, zou me echt aan het hart gaan :jank: .
Jeetje wat zou ik me schuldig voelen, maar hoe ga je dat goed oplossen :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef: Maar de emotionele menselijke kant.... ik weet echt niet hoe ik nog met zo'n hond om zou moeten gaan :19:
Ik denk er hetzelfde over, en 'mis' dat ook altijd een beetje in de discussies van "ik waarschuw dat mijn hond niet lief is, en als er dan toch iets gebeurt is het de schuld van de andere eigenaar".
Dat kan allemaal wel zo wezen, maar net als jij vraag ik me (naast alle andere dingen) daarbij dan ook af dat het enormmm moeilijk moet zijn in mijn ogen om verder te gaan met een hond die een ander hondje doodgebeten heeft.
Ik weet ook niet goed hoe, en of, ik daarmee om zou kunnen gaan denk ik.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Moos schreef:
Caro. schreef: Maar de emotionele menselijke kant.... ik weet echt niet hoe ik nog met zo'n hond om zou moeten gaan :19:
Ik denk er hetzelfde over, en 'mis' dat ook altijd een beetje in de discussies van "ik waarschuw dat mijn hond niet lief is, en als er dan toch iets gebeurt is het de schuld van de andere eigenaar".
Dat kan allemaal wel zo wezen, maar net als jij vraag ik me (naast alle andere dingen) daarbij dan ook af dat het enormmm moeilijk moet zijn in mijn ogen om verder te gaan met een hond die een ander hondje doodgebeten heeft.
Hoe het met een ander hondje zit weet ik niet.

Ik ben een enorme kattenliefhebber en heb altijd gedacht dat als ik zou meemaken dat mijn hond een kat grijpt, ik compleet hysterisch zou worden.
Nu is dat dus onlangs gebeurd. Okee, ik was niet blij, stond wel ff te shaken. Heb Quasar ook heel even niet aangekeken (zelfbescherming, als ik dat had gedaan was ik misschien wel onredelijk pissig geworden op een hond die het dan niet meer snapt).

Maar daarna, tja. Het blijft mijn hond. Dus dezelfde avond heeft hij ook wel weer een knuffel gehad. Het is zo moeilijk in te schatten...
Als hij overigens Tsuki ineens zou grijpen dan zou ik het niet kunnen opbrengen om hem nog leuk te vinden denk ik...Geen idee wat ik dan zou moeten.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zoie schreef:
MARC_S schreef:[ Of de kangal van die dame uit Duitsland uit de opvangsituatie. Een kangal sloopt een hond die aan zijn roedel komt, een indringer en ieder vreemd dier dat over zijn grens gaat. Letterlijk sloopt, zie de vele filmpjes van Kangalfan. Ik mocht daar niks van zeggen herinner ik me nog maar die mevrouw was toch ook niet zo flink dat ze die hond fysiek de baas kon. Hoe kon ik dat nou zeggen, wat een lul was ik toen.

Nou dan kiezen we er dus met zijn allen voor om op de gratie van de eigenaars te leven. :wink:
Is er een incident geweest dan met Mozes dat je dit naar voren haalt ? Aangenomen dat je het over hem hebt. Kan het me nauwelijks voorstellen, ik kom hem met enige regelmaat tegen, en ik heb hem leren kennen als een mens - en hond-vriendelijke hond; zeker geen sloper.

Maar wat zeg je hier nu verder eigenlijk over de kangal, dat iedereen of iedere hond die over zijn grens gaat per defenitie gesloopt wordt ? Impliceert dat dan dat deze honden b.v. niet gewoon kunnen corrigeren ?Of een rotop-snauw kunnen geven ?

Ik geloof daar niet zomaar in hoor.
Ik kom hier (niet zover bij jou uit de buurt) met enige regelmaat een Turkse meneer tegen met 2 kangals en een kangalkruising. Niks aan de hand terwijl ik de eerste keer toch via een scherpe bocht (geen overzicht door struiken) met mijn herders recht op zijn roedel inliep. Het enige wat gebeurde was dat 2 reuen heel even met hoge houding om elkaar heen draaiden, daarna liepen alle honden weer gewoon door. Als ik hem nu tegenkom negeren alle honden elkaar.
Ik heb niet het gevoel dat ik op mijn hoede moet zijn voor een plotselinge 'kangal-uitbarsting'.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Jinx schreef:
Moos schreef:

Ik ben een enorme kattenliefhebber en heb altijd gedacht dat als ik zou meemaken dat mijn hond een kat grijpt, ik compleet hysterisch zou worden.
Nu is dat dus onlangs gebeurd. Okee, ik was niet blij, stond wel ff te shaken. Heb Quasar ook heel even niet aangekeken (zelfbescherming, als ik dat had gedaan was ik misschien wel onredelijk pissig geworden op een hond die het dan niet meer snapt).

Maar daarna, tja. Het blijft mijn hond. Dus dezelfde avond heeft hij ook wel weer een knuffel gehad. Het is zo moeilijk in te schatten...
Als hij overigens Tsuki ineens zou grijpen dan zou ik het niet kunnen opbrengen om hem nog leuk te vinden denk ik...Geen idee wat ik dan zou moeten.
Kende je de eigenaar van de poes?,en heb je die dan verwittigd? :wink:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Nanna schreef:Als één van mijn honden een vechtersbaas zou zijn zou ik daarmee kunnen leven. Kwestie van goed uitkijken waar je hem loslaat.
Maar als ie een killer (en dan bedoel ik niet "per ongeluk" een hondje doodbijten) zou zijn zou dat voor mij einde verhaal zijn.
Ik zou mezelf nooit kunnen verantwoorden naar de getroffen swifferbezitter, uiteindelijk WIST ik wat ik aan de riem had. Bovendien zou ik nooit ontspannen met zo'n hond kunnen wandelen, en daar hèb ik hem toch voor.
Maar goed, daar kan een ander heel anders over denken. Voorlopig ben ik blij met mijn übersociale mutsen ;-)
In dit geval was het niet de eigenaar die ermee wandelde. :wink:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Martijn schreef:
Nanna schreef:Als één van mijn honden een vechtersbaas zou zijn zou ik daarmee kunnen leven. Kwestie van goed uitkijken waar je hem loslaat.
Maar als ie een killer (en dan bedoel ik niet "per ongeluk" een hondje doodbijten) zou zijn zou dat voor mij einde verhaal zijn.
Maar jij neemt ook niet dergelijke honden.
Als je wel aan zo'n ras begint dan moet je je verantwoordelijkheid nemen en als je dat niet doet niet je hond verjudassen.

Hang dan zelf aan een zolderbalk als je vindt dat er schuldig bloed moet vloeien.

Ik wordt het stinkzat dat mensen hun hond in laten slapen om een rastypische eigenschap die je 20 kilometer van te voren aan ziet komen.
gebeurd niet vaak
maar ik ben het helemaal met je eens
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

gotcha schreef:
Jinx schreef:
Moos schreef:

Kende je de eigenaar van de poes?,en heb je die dan verwittigd? :wink:
Kat kwam onze tuin inlopen, waar onze hond nota bene vast lag.
Ben er nog achteraan gegaan maar niks gevonden. Rondgevraagd, maar geen idee wie de eigenaar is. Dus ja, ik heb naar mijn idee gedaan wat nodig was, meer kan ik niet doen.
Afbeelding
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Ik ben bang dat de oppas niet wist wat ie in handen had...
Dat is dus wel een fout van de eigenaar, je moet je hond
niet uitbesteden aan "zomaar iemand."
En ik begrijp dat het loslopende malthezertje naar de aangelijnde hond toeliep.
Veel mensen snappen niet dat je je hond niet voor niets aan de lijn hebt.
Fout op fout, maar in en intriest... :(:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Jennie schreef:Ik ben bang dat de oppas niet wist wat ie in handen had...
Dat is dus wel een fout van de eigenaar, je moet je hond
niet uitbesteden aan "zomaar iemand."
En ik begrijp dat het loslopende malthezertje naar de aangelijnde hond toeliep.
Veel mensen snappen niet dat je je hond niet voor niets aan de lijn hebt.
Fout op fout, maar in en intriest... :(:
of de oppas was wel gewaarschuwd dat die niet met andere honden kan.
Maar ze dachten dat het allemaal wel mee zou vallen
gebeurd ook
maar dit is speculeren
je weet het gewoon niet
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zou mezelf nooit kunnen verantwoorden naar de getroffen swifferbezitter, uiteindelijk WIST ik wat ik aan de riem had. Bovendien zou ik nooit ontspannen met zo'n hond kunnen wandelen, en daar hèb ik hem toch voor.
Maar goed, daar kan een ander heel anders over denken. Voorlopig ben ik blij met mijn übersociale mutsen ;-)
Hebben ze daar b.v. dan geen muilkorven voor uitgevonden :denken: Ik zou er geen moeite mee hebben om mijn hond te muilkorven hoor zodat hij niets kan doodbijten als hij echt zo vreselijk gevaarlijk was :wink:
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:nee, dat is geen hondentaal !
kan jij me nou eens uitleggen wat hondentaal is dan :denken:
Wil je dat echt :N: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:

nee, dat is geen hondentaal !
laten we het maar niet hebben over jouw kennis van hondentaal :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Hoe dan ook .. gewoon in en in triest voor alle partijen

En dan altijd en eeuwig de discussie van dat keffende bolletje en die misdadige pitbull :roll:
Het zijn honden.. persoonlijkheden.. individuen het had net zo goed een maltezer kunnen zijn die een chihuahua uit elkaar scheurt :19:

Wij zijn toch zelf verantwoordelijk voor de daden van onze honden
Lekker makkelijk om het steeds op het ras af te schuiven....
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ze er anders erg veel kaas van gegeten hoor :pffff:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:een hond is niet lief of niet lief, een hond is gewoon hond, een compleet pakketje, we kunnen ze lief vinden, of juist niet(in mijn ogen dan).
Tuurlijk, dat snap ik verstandelijk gezien :wink:
Ik heb het over de emotionele kant, dat ik vermoed dat ik verrot moeilijk (zo niet, niet) het beeld van een bloedbad niet uit kan wissen en er dus zeer waarschijnlijk moeite mee zou hebben om nog onbevangen met mijn hond om te gaan. Dat is menselijke emotie, kan de hond verder niks aan doen, maar een mens is dan ook maar een mens.

Verder weet ik dus niet wat ik zou doen hoor. Muilkorven dat sowieso, maar verder weet ik het stomweg niet, alleen wel dat ik het echt afschuwelijk zou vinden en er heel veel moeite mee zou hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Brigitte
Zeer actief

Jinx schreef:
Nanna schreef:
Jinx schreef: Dus omdat De Grote Bauke, De Heilige Bauke, De Bauke Die Altijd Perfect Is er niets aan vindt zijn al die honden maar kut?
Jezus wat een tunnelvisie....
* kuch* Nu begin je een beetje te klinken als een Dogo-eigenaar :smile:
Gauw terug naar de kuttelikker-modus ;-)
Ik heb een kuttelikker en een Grote Enge Vechthond, dus ik mag een beetje van beiden zijn :mrgreen: :mrgreen:
In welke categorie val je dan :denken: is dat een leuke om bij te horen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

:eek: Jenna jij durft zeg :eek: :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
sorry maar het houdt een keer op.
Hier loopt diezelfde JR waar ik het eerder over had nog steeds alleen over straat, zonder eigenaar, wordt gewoon buiten gezet en nog steeds valt hij alle honden aan die voorbij komen. Ik hang nog steeds mn honden op net als andere mensen hier.. maar ooit gaat dat een keer verkeerd... ben ik niet op tijd of schiet er idd. ketting los... niet dat ik dat niet vreselijk zou vinden en mn honden er op alle manieren die ik kon verzinnen er vanaf zou schoppen maar 1 hapje is in principe genoeg voor zo'n klein hondje t.o.v. een dober of herder.
Moet dan de hele buurt maar binnen blijven omdat iemand zonodig niet op zn hond wil letten? daar pas ik dus voor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik wordt het stinkzat dat mensen hun hond in laten slapen om een rastypische eigenschap die je 20 kilometer van te voren aan ziet komen.
precies
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Moos schreef:
Hier loopt diezelfde JR waar ik het eerder over had nog steeds alleen over straat, zonder eigenaar, wordt gewoon buiten gezet en nog steeds valt hij alle honden aan die voorbij komen. Ik hang nog steeds mn honden op net als andere mensen hier.. maar ooit gaat dat een keer verkeerd... ben ik niet op tijd of schiet er idd. ketting los... niet dat ik dat niet vreselijk zou vinden en mn honden er op alle manieren die ik kon verzinnen er vanaf zou schoppen maar 1 hapje is in principe genoeg voor zo'n klein hondje t.o.v. een dober of herder.
Moet dan de hele buurt maar binnen blijven omdat iemand zonodig niet op zn hond wil letten? daar pas ik dus voor.
Nee, maar jij denkt ook niet wat ik hierboven schreef :19:
Ik heb het over de types die vinden dat ze hebben gewaarschuwd en verder risico dan voor de andere hondenbaas is.
Daarbij snap ik nooit dat ze zelf dus niet alles op alles zetten om een ongeluk te voorkomen, mede ook omdat ik denk dat het emotioneel heel zwaar moet zijn als jouw hond een ander hondje dood heeft gebeten.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb dus zo'n hond die voor de kill zou kunnen gaan als ze de kans kreeg. Ik ben dus altijd op mijn hoede, heb ik geen overzicht dan gaat ze niet los maar blijft ze aan de flexi. Zodra ik een andere hond spot gaat ze direct aan de lijn. Gelukkig staat ze erg goed onder apel en rent ze ook niet op andere honden af die 20 meter verderop lopen.
Maar komt er een klein hondje leuk snuffelen dan moet ik haar toch echt in de lucht hangen of dr kop zodanig vast houden dat ze geen schade kan aanrichten.

Maar ik weet echt niet wat ik zou doen mocht ze ooit een andere hond dood bijten. Ik zou het vreselijk vinden, het mezelf nooit kunnen vergeven maar ik zou geloof ik echt mijn hond niet in kunnen laten slapen.
Ondanks dat het verschrikkelijk is hou ik wel enorm veel van mijn hond, en is het wel mijn allerbeste maatje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ze er anders erg veel kaas van gegeten hoor :pffff:
misschien dat ze van kaas verstand heeft maar van hondengedrag heb ik toch mn ernstige bedenkingen :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef:
Nee, maar jij denkt ook niet wat ik hierboven schreef :19:
Ik heb het over de types die vinden dat ze hebben gewaarschuwd en verder risico dan voor de andere hondenbaas is.
Daarbij snap ik nooit dat ze zelf dus niet alles op alles zetten om een ongeluk te voorkomen, mede ook omdat ik denk dat het emotioneel heel zwaar moet zijn als jouw hond een ander hondje dood heeft gebeten.
nee daar heb je gelijk in.. Ik zou het overigens ook vreselijk vinden ... moet er niet aan denken...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Ondanks dat het verschrikkelijk is hou ik wel enorm veel van mijn hond, en is het wel mijn allerbeste maatje.
en dat heb ik dus ook... ik zou het dus ook niet kunnen hoe erg ik het ook vind voor de andere partij.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

malinois schreef:
Moos schreef:

Toch vind ik dat wat anders. In jouw voorbeeld wordt een hond - zonder toezicht - op straat gezet. Als er dan een ongeluk gebeurt waar jouw honden bij betrokken zijn - terwijl je alles gedaan om te voorkomen dat er wat gebeurt - is het heel erg jammer (en bovendien erg triest voor het hondje in kwestie) maar het is, in mijn ogen, niet te vergelijken met de situatie van de maltezers en de staff in het nieuwsbericht van TS.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Caro. schreef:Het bloed op d'r bek, idiote ogen, een aan gort gescheurd hondje.....
Hoe kan ik haar nog ooit lief vinden?

Maar de emotionele menselijke kant.... ik weet echt niet hoe ik nog met zo'n hond om zou moeten gaan :19:
Nu heb ik dit 2 x met m'n eigen honden meegemaakt...
Niet meteen doodgebeten maar wel zoals je weet zodanig gewond dat ze ingeslapen moesten worden

Eerst Yûnio die Venom beet....toen Bulles die Yûnio heeft aangevallen

En het slijt...de boosheid
Dat kost tijd...al was ik bozer op Bulles dan op yûnio toen die Venom beet...dat was gewoon heel ongelukkig net in z'n ruggenmerg
Ik heb toen ook gezegd dat ik Bulles in zou laten slapen...maar kreeg het toch niet over m'n hart
Mijn verdriet zou er niet minder op zijn geworden als we Bulles ook dood zouden hebben gemaakt
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

mo schreef:Het zijn honden.. persoonlijkheden.. individuen het had net zo goed een maltezer kunnen zijn die een chihuahua uit elkaar scheurt :19:
Net zoals de kans dat een jachthond achter de konijnen aangaat groter is dan dat een vlinderhondje dat doet, is de kans dat een staff een chi doodt groter dan dat een maltezer dat doet. Of mag dat nou ook al niet meer gezegd worden? Wij hebben ongeveer een half jaar twee engelse staffs in de buurt gehad en in die tijd hebben ze een drentse patrijs aan gort gebeten en hebben ze een stabij pup ernstig verwond. De honden braken regelmatig uit en dan zag ik de eigenaar weer in de buurt rondfietsen om ze te zoeken. En juist de combinatie van hondagressieve honden en onverantwoordelijke bazen, is een hele vervelende voor andere honden plus hondeneigenaren. Niet te vergelijken met uitvallende witjes die vast ook heel vervelend zijn voor andere honden. Als ik die tegenkom, hoef ik namelijk niet voor het leven van Bram te vrezen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Niet te vergelijken met uitvallende witjes die vast ook heel vervelend zijn voor andere honden. Als ik die tegenkom, hoef ik namelijk niet voor het leven van Bram te vrezen.
nee als dat vaakt voorkomt wellicht voor het leven van die uitvallende witjes... want niet elke hond zal dit zich altijd laten welgevallen.
En nu geloof ik niet dat Bram direct hiertoe zou behoren maar ik kan het me zeer goed voorstellen. Zie het zelf met mijn hond die door die jr aangevallen is... die kan hem niet meer luchten of zien. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”