Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Addy schreef:
tineke schreef:Ik zou in ieder geval not amused zijn als een hond van mij een rotschop kreeg als hij enkel en alleen maar ging kijken bij een andere hond.
En ja ik weet hoe hinderlijk dat kan zijn maar als het niet om agressie gaat zal ik zelf nooit een hond wegschoppen maar wegbrullen.
De eerste die het waagt om een van mijn honden weg te schoppen die heeft echt een levensgroot probleem, kom je aan mijn honden dan ga ik door roeien en ruiten
Stel een van jouw honden komt grommend op Buffy af. Wij brullen, maar hij probeert haar nog steeds te grijpen. Jij bent meters verderop. Wat moeten wij dan doen? Wachten tot jouw hond een gat in die van ons bijt?

Anne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Essy schreef:
malinois schreef:
Essy schreef:
malinois schreef: wat heb je eraan gedaan om hem wel aan het apporteren te krijgen dan? Ik denk niet overdreven veel of wel?
Hij apporteert niet. De andere twee wel, tot ze het beu zijn.
Hij kijkt alleen naar die bal of het een vies ding is. Wil ook geen stokken of wat dan ook. Overigens is hij degene die geen moer om loopse teven gaf (nu is hij gecastreerd).
dus wat heb je er aan gedaan? :19:
Niks, omdat ik er het nut niet van in zie een hond die niet wil apporteren, te leren apporteren.
Dat was jou overigens ook nooit gelukt bij Joep.
dat zeg ik ook helemaal niet, maar ik zou daar wel uren mee bezig zijn.. zowel binnen als buiten, overal waar ik ben... en dan niet op een dwingende manier... maar gewoon op een speelse manier... als ik tv zit te kijken met iets wat ze leuk vinden, etc.
Nogmaals ik heb daar een reden voor en daarom wil ik ze gek hebben op een balletje... Mijn teef vond er ook niks aan, stond er ook naar te kijken of het een alien ding was... maar kom nu niet meer aan haar balletje hoor... :wink: Ja het heeft maanden geduurd... maar het resultaat is er dan ook naar. Daarom zeg ik ook... het ligt eraan wat je eraan doet en of je zelf de wil hebt om het te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
natuurlijk is dat zo... maar ik heb dus nooit verschil gemaakt in luisteren tussen mijn sporthonden en mijn huishond..Allemaal moesten ze luisteren, dus hier was ook hier etc. Ik kon van haar niet verwachten dat ze IPO zou gaan draaien, zeker met haar achtergrond van mishandeling... maar je kent toch ook het filmpje wel wat hier ergens gestaan heeft van een JR die pakwerk deed... het kan dus wel... :wink:
Maar dan nog kan je niet met alle rassen hetzelfde bereiken. Het zijn toch niet voor niks verschillende rassen :19:
Een JR die pakwerk doet kan natuurlijk (deze specifieke JR dan), een Shih-tzu of Cavalier die pakwerk doet? Ik zie het niet gebeuren hoor.
Net zoals je ook geen mopshond op heel hoog niveau (of laag niveau volgens mij :mrgreen: ) jachttraining ziet doen.
Dat lig natuurlijk ook aan het feit dat niemand een mopshond aanschaft met het idee "gaan we eens lekker jachttraining doen later", maar het zit er toch ook qua ras niet ingebakken.

Gewone basisgehoorzaamheid, zoals hier is hier, is wat anders (zoals ik al zei :wink: ).
Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
Laatst gewijzigd door Moos op 30 apr 2008 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

malinois schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:
Valerie schreef:Ik geloof niet dat je hetzelfde mag eisen van een jack russel als van een mechelaar.
dat is dus fout vind ik... mijn x kees is net zo opgevoed als mijn dobers en mechelaars...ik ken ook een JR die net zo als de duitsers en mechelaars van die mensen zijn opgevoed, dus nee is nee en hier is hier... en niet nog eerst wat snuffelen... het kan dus best is gewoon wat je zelf wil... ik wil dit dus wel, van al mijn honden.
Maar helemaal exact hetzelfde kan je niet eisen van hele verschillende rassen denk ik.
Anders zouden er ook niet zoveel verschillende rassen (hoeven te) zijn, als ze allemaal precies hetzelfde qua gehoorzaamheid e.d kunnen bereiken.
Al zullen er binnen rassen natuurlijk ook wel weer heel veel verschillen zijn, en de bepaalde basis gehoorzaamheid denk ik ook dat je bij elke hond wel hetzelfde kan eisen, maar op (veel) hoger niveau kom je dan toch op verschillen in rassen uit denk ik?
natuurlijk is dat zo... maar ik heb dus nooit verschil gemaakt in luisteren tussen mijn sporthonden en mijn huishond..Allemaal moesten ze luisteren, dus hier was ook hier etc. Ik kon van haar niet verwachten dat ze IPO zou gaan draaien, zeker met haar achtergrond van mishandeling... maar je kent toch ook het filmpje wel wat hier ergens gestaan heeft van een JR die pakwerk deed... het kan dus wel... :wink:
van mij 3 doggen zou ik Isis waarschijnlijk wel pakwerk kunnen leren. Die is daar fel en gemotiveerd genoeg voor. Maar Joep en Gijs echt niet.
Dat er in een ras toevallig eentje zit, die ook kan doen waar een ander ras speciaal op gefokt is, wil niet zeggen dat de rest het ook zou kunnen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef: Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
nee dat zal niet lukken denk ik... maar het gaat om het principe dat het wel aan te leren is om te komen :wink: ondanks dat vele zullen ontkennen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef: Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
nee dat zal niet lukken denk ik... maar het gaat om het principe dat het wel aan te leren is om te komen :wink: ondanks dat vele zullen ontkennen :wink:
Dan zijn we het eens :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Essy

malinois schreef:
Essy schreef:
malinois schreef:
Essy schreef: Hij apporteert niet. De andere twee wel, tot ze het beu zijn.
Hij kijkt alleen naar die bal of het een vies ding is. Wil ook geen stokken of wat dan ook. Overigens is hij degene die geen moer om loopse teven gaf (nu is hij gecastreerd).
dus wat heb je er aan gedaan? :19:[/quote

Niks, omdat ik er het nut niet van in zie een hond die niet wil apporteren, te leren apporteren.
dat zeg ik ook helemaal niet, maar ik zou daar wel uren mee bezig zijn.. zowel binnen als buiten, overal waar ik ben... en dan niet op een dwingende manier... maar gewoon op een speelse manier... als ik tv zit te kijken met iets wat ze leuk vinden, etc.
Nogmaals ik heb daar een reden voor en daarom wil ik ze gek hebben op een balletje... Mijn teef vond er ook niks aan, stond er ook naar te kijken of het een alien ding was... maar kom nu niet meer aan haar balletje hoor... :wink: Ja het heeft maanden geduurd... maar het resultaat is er dan ook naar. Daarom zeg ik ook... het ligt eraan wat je eraan doet en of je zelf de wil hebt om het te doen.
Ik vind dat sneu. Die hond wil dat echt niet. Dan ga ik dat niet afdwingen.
Dat is net zoiets als een JR uren dwingen op zijn plaats te blijven liggen.
Misschien is het uiteindelijk te leren. Maar ik kies er voor om het karakter waar die hond specifiek op gefokt is te respecteren.
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

malinois schreef:
Essy schreef:als jouw hond dat niet voor elkaar krijgt, waarom is het dan zo raar dat ik een dog niet 100% onder appèl krijg als er een loopse teef loopt?
om de waarde die je er zelf aan hecht denk ik?
Mijn honden moeten buiten luisteren.. ongeacht hoe waar en waarom... er rijden auto's, lopen vreemde honden, vreemde mensen etc.
Hier ben ik het ook wel mee eens.Dalton is een dog maar luisteren zal ie :pffff: Hij heeft af en toe ook een plaat voor z'n kop en echt doggenstreken maar hij staat wel goed onder appél en als ik wat met hem aan het trainen ben dan vindt ie dat ook echt leuk.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

starfleet schreef:
Addy schreef:
tineke schreef:Ik zou in ieder geval not amused zijn als een hond van mij een rotschop kreeg als hij enkel en alleen maar ging kijken bij een andere hond.
En ja ik weet hoe hinderlijk dat kan zijn maar als het niet om agressie gaat zal ik zelf nooit een hond wegschoppen maar wegbrullen.
De eerste die het waagt om een van mijn honden weg te schoppen die heeft echt een levensgroot probleem, kom je aan mijn honden dan ga ik door roeien en ruiten
Stel een van jouw honden komt grommend op Buffy af. Wij brullen, maar hij probeert haar nog steeds te grijpen. Jij bent meters verderop. Wat moeten wij dan doen? Wachten tot jouw hond een gat in die van ons bijt?

Anne
Dan zou ik het niet slim vinden om te gaan schoppen gezien het ras :mrgreen:
We hebben het hier niet over een grijpende hond maar over een hond die gewoon gezellig maar hinderlijk komt buurten :wink:
Bij agressie grijp ik ook in maar het regelmatig terugkomende teckelepupje die ik enkele keren per week tegen kom en iedere keer weer enthousiast ons komt begroeten krijgt geen schop van mij nog een snauw van Orson die dat maar gewoon heeft te slikken dat zoiets weleens gebeurt.
Natuurlijk is het hinderlijk ,nog hinderlijker dat de baas weigert er iets aan te doen maar zo gaat het soms in het leven.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat beestje nou eens een flinke schop te verkopen
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martijn schreef:
Essy schreef: Als ze er niks aan vinden doen ze het domweg niet als ze ermee weg kunnen komen.
Dat is bij alle honden zo.
De kunst is zorgen dat ze er wel wat aan vinden toch?
Ik dacht al. :denken:
Mijn honden vinden ook weleens ergens niets aan maar dan hebben ze het wel gewoon te doen.
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Ik denk dat het ene een gevolg is van het andere. Hondensporters kiezen niet voor een Kooiker omdat die niet voldoende drive heeft. De honden worden ook niet geselecteerd op werkeigenschappen en zo neemt de drive alleen nog maar af.

Die laatste conclusie deel ik niet. Ik zie het niet als een neerwaartse spiraal. Waarom zou de drive afnemen als er niet op werkeigenschappen gelet wordt. Er is niet zoiets als een showlijn en een werklijn toch? Er zijn kooikers met meer drive dan andere maar heeft dat iets te maken met hun uiterlijk? Sommige kooikers hebben meer werkreigenschappen dan andere , maar dat is niet veranderd t.o.v. vroeger naar mijn idee. Er zit nog steeds in wat er in zit en er wordt heel vaak niet uitgehaald wat er inzit. De potentie blijft gelijk. Het enige wat er nu uitgefokt wordt is de terughoudendheid. Het kan zijn dat daarmee ook andere eigenschappen (wellicht werkeigenschappen???) worden weggefokt, maar dat is nu dan nog niet echt duidelijk.
En ja, Buffy zou leuk doggy dance kunnen doen, maar mist net zo goed de drive om er echt voor te gaan als ik een inschatting mag maken.
Ze zal het afleggen tegen Borders, dat neem ik direct aan, maar dat zijn van meet af aan andere honden. Kooikers zijn nooit zo geweest. Ze heeft wel degelijk een flinke drive, die zit in eten en daar kun je met haar behoorlijk wat mee bereiken. Door omstandigheden hebben wij daar weinig mee gedaan, maar het zit beslist wel in haar. Ik show wel een keer ;-)
Ik denk dat jij en ik van mening verschillen omdat ik veel honden zie met een echte werkdrift en enorme potentie. Honden die afgestopt moeten worden in plaats van aangemoedigd. Die ogen staan gewoon zo anders dan die van de 'pomtiedom' Kooikertjes die ik aan het werk zie :wink:
We praten geloof ik langs elkaar heen. Ik ken die blik en dat soort honden wel. Ik zeg juist dat een Kooiker als geheel nooit zo'n enorm werkras is geweest als een bijvoorbeeld Border. Ze zijn uiteindelijk teruggefokt op hun uiterlijk van meet af aan, het karakter kwam mee. Neemt niet weg dat je als je zou zoeken op drive en bouw dat je best wel een pup zou kunnen krijgen die veel potentie heeft.
Daar moet je geen honden met een enorme drive voor hebben, dan jaag je de eenden alleen maar weg :wink:
Psies. Daarom wilde jij ook een kooiker. Je kon er mee werken, maar het moest allemaal niet per se elke dag. Maar stel je had een hondje getroffen dat wat minder zelfstandig was als Bram ranker gebouwd en meer belust op voer + als je vanaf het begin echt getraind had op later werken in die agility en gewerkt met clicker etc. etc. , dan zou je nu heel waarschijnlijk geen "pomtiedom" kooiker hebben.

Ten overvloede: ik wil absoluut niet zeggen dat ik denk dat je niet heel tevreden bent met Bram. :ok:

Anne
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

wat voel ik me gezegend met een reu die geen interesse toont voor loopse teven en erg goed onder appel staat (paar weken geleden zijn BH gehaald binnen de duitse SV :pffff: ) en het is een vreselijk monsterlijke, voorheen bijzonder koppig en totaal niet baasgerichte stafford :eek:
Binnen een jaar trainen veranderd in een baasgerichte, nog altijd redelijk koppige maar zeer gehoorzame en werkwillige staff :mrgreen:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Martijn schreef:
Essy schreef: Als ze er niks aan vinden doen ze het domweg niet als ze ermee weg kunnen komen.
Mijn honden vinden ook weleens ergens niets aan maar dan hebben ze het wel gewoon te doen.
ja hier ook... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DogDalton schreef:
malinois schreef:
Essy schreef:als jouw hond dat niet voor elkaar krijgt, waarom is het dan zo raar dat ik een dog niet 100% onder appèl krijg als er een loopse teef loopt?
Mijn honden moeten buiten luisteren.. ongeacht hoe waar en waarom... er rijden auto's, lopen vreemde honden, vreemde mensen etc.
Hier ben ik het ook wel mee eens.Dalton is een dog maar luisteren zal ie :pffff: Hij heeft af en toe ook een plaat voor z'n kop en echt doggenstreken maar hij staat wel goed onder appél en als ik wat met hem aan het trainen ben dan vindt ie dat ook echt leuk.
kijk dat bedoel ik... :ok: Het kan dus wel...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef:
Maar helemaal exact hetzelfde kan je niet eisen van hele verschillende rassen denk ik.
Anders zouden er ook niet zoveel verschillende rassen (hoeven te) zijn, als ze allemaal precies hetzelfde qua gehoorzaamheid e.d kunnen bereiken.
Al zullen er binnen rassen natuurlijk ook wel weer heel veel verschillen zijn, en de bepaalde basis gehoorzaamheid denk ik ook dat je bij elke hond wel hetzelfde kan eisen, maar op (veel) hoger niveau kom je dan toch op verschillen in rassen uit denk ik?
Het versterkt elkaar ook een beetje. Iemand die dolgraag op hoog niveau wil trainen met een hond zal geen Teckel nemen. Mensen met een Teckel zullen over het algemeen minder moeite doen om de hond van alles te leren, gewoon omdat het daar de mensen ook niet voor zijn.

Anne
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
estelle schreef:
Martijn schreef:
Maar dan ligt het toch ook maar aan wat je van de hond wilt in hoeverre hij/zij dingen moet doen waar ze niks aan vinden?

Saar vindt apporteren ook niks. Balletje ook niet. Dennenappeltje en een klein stokje dat vind ze onwijs leuk om achteraan te rennen. Terug brengen doet ze niet uit zichzelf.
Nou, dan niet :19: Trainen vindt ze ook heel snel niet leuk meer, dus waarom zou ze van mij dan per se moeten leren apporteren?

Hierkomen moet ze wel goed, vanwege veiligheid, en dat doet ze (uit zichzelf trouwens) ook bijna 100%. (ze is namelijk wel een heeeeeeeel braaf gehoorzaam hondje) Ze moet dus ook hierkomen als ze net een spoor mensenpoep in haar neus heeft. Zal ze ook niet leuk vinden, maar dat is dan dus een gevalletje "jammer dan". :mrgreen:

Maar los volgen, apporteren, blijven uit zicht e.d hoeft ze niet van me. Zou ze lol hebben in het trainen zou het een heel ander verhaal worden; ik vind het namelijk zelf wel leuk om een beetje te trainen met een hond. Maar Saars ding is dat niet. En de wereld vergaat niet als ze niet kan apporteren en los volgen :wink:

Moos was een eigenwijs ventje, maar had flink wat zelfvertrouwen en genoot ook van trainen met de baas (hij was niet zo bang iets fout te doen als Saar :mrgreen: ). Moos kon dus wel apporteren, en nog meer dingetjes en trucjes. Als hij iets niet zo leuk vind kon ik het wel leuk voor hem maken puur door met hem bezig te zijn. En dat deed ik dan dus ook.
Laatst gewijzigd door Moos op 30 apr 2008 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

malinois schreef:
's ochtends, 's middags, 's avonds, met alles wat je uit de kast kunt halen om het te proberen om het leuk te maken... :19: en niet een uurtje op een hondenschool... maar als je al gaat met het idee van: hij vind er toch niks aan... dan wordt het ook niets.
Met als resultaat dat er dus geen enkele hond in de buurt van dat balletje kan komen :N: Ik moet er niet aan denken dat ik Buffy zo gek op een bal had gemaakt. Ik snap dat jij het zo doet, waarom je het doet en dat dat voor jou werkt, maar het is een advies dat ik niet snel aan anderen zou geven.

Anne
Essy

malinois schreef:
DogDalton schreef:
malinois schreef:
kijk dat bedoel ik... :ok: Het kan dus wel...
hij vind trainen ook leuk. Dat is wel een verschil.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Zo, even wat luchtigs er tussendoor. Bram zat zojuist op een loopse teven spoor en ik heb eens wat anders geprobeerd. Mannetje had neus aan de grond en draafde als een debiel voor me uit, al hijgend. Ik heb hem 1 keer teruggeroepen (dat was niet nieuw, normaal had ik hem dan aan de lijn gedaan) en toen weer vrij gegeven. Elke keer als hij meer dan 20 meter voor me uit draafde, heb ik hem op afstand laten zitten en blijven. Als ik bij hem was, beloonde ik hem. Dat heb ik ongeveer vijf keer moeten doen en daarna bleef hij binnen de 20 meter van me. Knappe hond he :ok:
(ik ben er moe van geworden haha)
:ok: dat op afstand laten zitten (in mijn geval liggen) doe ik heel vaak... hond blijft altijd allert tijdens een wandeling en het is makkelijker en sneller dan hierkomen indien nodig... :ok:
Ik raad die oefening iedereen altijd van harte aan. Ik gebruik het best vaak namelijk en ik heb hem daarmee sneller onder appel dan met bij me laten komen. Ik weet niet waarom dat is, maar als ik heel hard ZIT brul en daarna blijf, denkt hij daar niet eens bij na, maar doet hij het. Terwijl hij met hierrrrrrr in een spannende situatie (bij Bram is dat een hond waar hij naar toe wil) een afweging maakt. Ik zou willen dat hij die afweging niet maakt, maar net zo automatisch komt als dat hij gaat zitten bij ZIT, maar dat heb ik nog steeds niet bereikt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: In dat kader (hond mag absoluut niet met andere honden in contact komen) heb ik nog een grappige anekdote over een man met een Mechelaar. Hij kwam de Soesterduinen op, hond kort aangelijnd. Ik roep Bram bij me en lijn ook aan. Boos kijkend liep hij voor me langs, hond steeds een lijncorrectie gevend als ze naar Bram keek. Toen hij een flink eind bij me weg was, liet ik Bram weer los. Man laat de Mechelaar middenin de Soesterduinen los en ze trekt meteen een enorme sprint naar Bram toe. Ik denk nog 'kut' als dit maar goed gaat en wil al naar Bram rennen. Maar voor ik het weet zijn Bram en de teef (zo bleek) flink aan het spelen. Mechelaar ging helemaal uit haar dak, ze had zo'n lol. Man roepen, maar mooi niet dat ze kwam, ze had het veel te leuk. Bram was na een tijdje weer met andere dingen bezig en toen ging ze terug naar de eigenaar waar ze direct aan de korte lijn ging. Je had die kop van die man moeten zien, zoooooo.
tuurlijk is dat lachwekkend, ik had denk ik ook gelachen als ik het gezien had... maar ik snap die man ook wel... ik wil het niet aangezien ik daar ook qua trainen mn redenen voor heb natuurlijk... dan zou ik ook niet happy zijn als het mij zou gebeuren want dan kun je weer overnieuw beginnen. :wink:
Toch denk ik dat je wel onderscheid kunt maken tussen trainen en gewoon wandelen. Een hond die gewoon goed met andere honden samen gaat, hoef je toch niet zo angstvallig weg te houden bij andere honden tijdens het wandelen? Ik denk dat honden heel goed kunnen leren dat het op het trainingsveld niet de bedoeling is om te gaan spelen terwijl het tijdens het wandelen wel mag. Denk je niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Essy schreef:Niks, omdat ik er het nut niet van in zie een hond die niet wil apporteren, te leren apporteren.
Ik denk ook dat dat heel moeilijk is hoor. Bram heeft apporteren nooit leuk gevonden. Zo heel af en toe gaat hij drie keer achter een balletje aan en dat is het dan wel. Achteraf had ik er eerder mee moeten beginnen, gewoon wat spelenderwijs apporteren. Maar wat ik van trainers begrijp, is dat het toch lang niet zeker is dat het dan wel was gelukt.

Overigens brengt hij inmiddels een airkong op commando naar mij toe, maar daar ben ik dan wel een jaar mee bezig geweest om te trainen. Ik kan me goed voorstellen dat andere mensen daar geen zin in hebben :wink:

Een hond die niet gek is op ballen e.d. heeft overigens ook voordelen vind ik. Hij heeft bijv. nooit problemen met honden die heel fel op hun bal zijn om maar wat te noemen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Essy schreef:Niks, omdat ik er het nut niet van in zie een hond die niet wil apporteren, te leren apporteren.
Ik denk ook dat dat heel moeilijk is hoor. Bram heeft apporteren nooit leuk gevonden. Zo heel af en toe gaat hij drie keer achter een balletje aan en dat is het dan wel. Achteraf had ik er eerder mee moeten beginnen, gewoon wat spelenderwijs apporteren. Maar wat ik van trainers begrijp, is dat het toch lang niet zeker is dat het dan wel was gelukt.

Overigens brengt hij inmiddels een airkong op commando naar mij toe, maar daar ben ik dan wel een jaar mee bezig geweest om te trainen. Ik kan me goed voorstellen dat andere mensen daar geen zin in hebben :wink:

Een hond die niet gek is op ballen e.d. heeft overigens ook voordelen vind ik. Hij heeft bijv. nooit problemen met honden die heel fel op hun bal zijn om maar wat te noemen :wink:
Ik vraag het me ook een beetje af of het echt aan te leren is die totale gekte op ballen.

Kaya is echt idolaat van ballen (en stokken), de wereld om haar heen kan vergaan en zij heeft het niet door zolang ze een bal heeft. Ze heeft ook een hoge buitdrift.
Perfect om te trainen maar inderdaad zeer lastig als een andere hond het waagt dat af te pakken :N:

Puchu kan het niet minder interesseren. Hoe gek ik ook doe met een bal (of ander speeltje), hoe interessant ik het ook maak, na hooguit een minuut is hij zijn interesse totaal verloren.
Apporteren? what the fuck...... doe het lekker zelf :pffff: Eén keer, twee keer misschien en dan is de interesse totaal verloren.

Het apporteren zou ik hem ongetwijfeld aan kunnen leren, maar die totale gekte van ballen zoals Kaya heeft? Nee, ik denk het eigenlijk niet :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Het apporteren zou ik hem ongetwijfeld aan kunnen leren, maar die totale gekte van ballen zoals Kaya heeft? Nee, ik denk het eigenlijk niet :denken:
Ik kan me met de beste wil van de wereld ook niet voorstellen dat dat Saar aan te leren is :19:
Moos wel. Hij vond ballen wel leuk, maar niet super interessant. Maar daar kan je dan op voortborduren natuurlijk.
Maar Saar, ik moet bijna lachen als ik eraan denk dat ik ga proberen haar gek te maken van een bal. Ik zie me al op het veld op en neer hupsen met een bal, en Saar met de staart uit de krul toe staan kijken "baasje doet raarrrrrr :jank: "

:smile:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Baco keek als pup al, als ik wat gooide zo van, ga hem zelf maar halen, of keek helemaal niet. :mrgreen:
Vind het ook helemaal niet belangrijk, en zou geen hond willen die gek is van balletjes, en niemand heeft last van mijn honden.

Groetjes Els
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn Baco kijkt ook van , je gooit hem weg, dus je gaat hem ook maar weer halen doei :blah: .
Ducain is wel ballen gek, dus wel even rekening meehouden :wink:
maar als het er niet inzit, denk niet dat het er echt in te trainen valt
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:maar als het er niet inzit, denk niet dat het er echt in te trainen valt
Tot een bepaalde hoogte kan het wel. Toen ik begon bij een nieuwe trainer wilde Bram absoluut niet spelen in de trainingshal. Hij keek me heel ongelukkig aan als ik hem ging uitdagen tot spel. Maar uiteindelijk is hij het wel gaan doen daar door veel aan te moedigen en te belonen met voer voor spelen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat hij 'gek' is van zo'n speeltje in de zin dat hij als hij moet kiezen tussen naar een hond gaan of met het speeltje spelen voor het laatste kiest. Daar vindt hij het niet belangrijk genoeg voor en ik vraag me inderdaad af of je dat voor elkaar krijgt bij een hond waar het niet 'in' zit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

billy schreef:Baco keek als pup al, als ik wat gooide zo van, ga hem zelf maar halen, of keek helemaal niet. :mrgreen:
Vind het ook helemaal niet belangrijk, en zou geen hond willen die gek is van balletjes, en niemand heeft last van mijn honden.

Groetjes Els
Hier idem,ook zonder balletje weet ik ze wel bij me te houden en ze zijn er sowieso maar matig in geinteresseerd.
Rio vind het wel eluk om er mee te sjouwen en kan een bal wel ene hele wandeling mee slepen amar gaat hem echt niet oeverloos halen voor je ,dat mag je vast zelf doen.
Orson is er ook maar kort in geinteresseerd en soms rennen ze samen achter een bal aan maar ze zijn er niet echt op gefixeerd.
starfleet
Erelid

Buffy joeg als kleine pup al gelijk achter alles aan wat klein en vlug was. Apporteren heeft ze heel lang vertikt, maar je weet dan dat het wel in het hondje zit. Vreemd genoeg bracht ze wel allerlei voorwerpen die ze op de grond vond en waar ze wat lekkers voor dacht te scoren. Een hond die niet met plezier al jaagt, die die buitdrift niet heeft, die wordt toch niet zo gauw echt ballengek lijkt me?

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
Martijn schreef: Dat is bij alle honden zo.
Maar dan ligt het toch ook maar aan wat je van de hond wilt in hoeverre hij/zij dingen moet doen waar ze niks aan vinden?
Ik heb het dus gewoon over luisteren. Dus ook als mijn reu een loopse teef ruikt. Dan wil ik ook dat hij luisterd en daar zal ik ook alles aan doen. En mijn reu vind het op dat moment ook in zijn ogen niet zo nodig om te luisteren maar achter die teef aan te gaan.

Ik ga ook een hond geen spelletjes leren waar die niks aan vind. Woopy vind apporteren ook niks, doet ie ook niet....nou lekker niet dan.
tineke

starfleet schreef:Buffy joeg als kleine pup al gelijk achter alles aan wat klein en vlug was. Apporteren heeft ze heel lang vertikt, maar je weet dan dat het wel in het hondje zit. Vreemd genoeg bracht ze wel allerlei voorwerpen die ze op de grond vond en waar ze wat lekkers voor dacht te scoren. Een hond die niet met plezier al jaagt, die die buitdrift niet heeft, die wordt toch niet zo gauw echt ballengek lijkt me?

Anne
Orson en Rio houden wel van jagen ,Micron trouwens ook maar oeverloos achter een bal aanlopen doen ze geen van alle.
Sien daarentegen krijgt er geen genoeg van en ook zij is dol op jagen.
Mijn honden zijn er waarschijnlijk te slim voor :pffff: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”