Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moniek B. schreef:Ik had nog niet gereageerd maar wel alles gevolgd.. Mijn hemel, wat gaan jullie door een hel zeg! Pfff.. ik ben blij dat ze vandaag iets beter lijkt te zijn, in elk geval wat minder pijn als ik je goed begrijp?
Demi schreef:Als ze zou herstellen is het een heel lang proces. Mochten er zenuwen beschadigd zijn kan dit zichzelf wel herstellen, maar daar gaan maanden overheen. Dit geld ook voor haar ruggenwervels, het duurt gewoon erg lang wil je daar wat verbetering in zien.
Nog niet iets voor nu hoor, want er moeten eerst hele andere dingen gebeuren lijkt me zo. Maar misschien kun je straks als alle pijn is iets met hydrotherapie? Ik heb stage gelopen bij Momodogs in Aalten en heb daar ook een Greyhound gezien met waarschijnlijk beschadiging en ontsteking van een zenuw van een achterpoot. Die werd helemaal niet meer gebruikt. Na een aantal sessies ging de Greyhound de achterpoot weer gebruiken! Hoe het uiteindelijke resultaat is geweest weet ik eigenlijk niet, zou ik na moeten vragen. Maar ik heb nog wel meer voorbeelden gezien van honden met problemen met zenuwen (na ongeluk bijv.) die veel gehad hebben aan de hydrotherapie.
Demi schreef:Dus ik blijf twijfelen wat te doen, ik wil iig iets vinden waardoor ik haar goed kan onderteunen buiten, zodat ze normaal naar buiten kan, maar wat
Een grote handdoek onder haar buik, zo breed mogelijk zodat je de druk goed verdeeld over haar buik? Is dat een optie?
We hebben zeker al aan hydrotherapie oid gedacht mocht haar dat straks kunnen helpen. We willen er alles aan doen om haar te helpen. Ze heeft als ze loopt lijkt het geen pijn, ze zwabbert alleen heel erg en is echt de controle over haar spieren kwijt. Als ze door haar poten zakt en op dr kont neerkomt lijkt het verder ook geen pijn te doen, ze staat weer op en gaat weer verder.
We hebben dat met een doek onder haar buik al geprobeerd, maar dat is helaas geen succes, dan weigert ze echt te lopen, want dat is vreemd vindt ze Verder is ze haar hele leven al heel gevoelig op haar buik geweest (na haar castratie en als we haar aan haar buik aanraken (ook voordat ze ziek werd) gaat ze meteen heel overdreven haar buik wassen.Dus iets onder haar buik werkt niet echt helaas.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ik hoor net dat Michael al iets besteld heeft gisteren om haar aa nde achterkant te ondersteunen en aan de voorkant ondersteunen we haar al dankzij Caroline haar tuigje
Dus ik hoop dat het vandaag binnen komt.
Verder gaan we de hele vloer met kleden neerleggen zodat ze echt geen kans meer heeft om uit te glijden (is nog niet gebeurd maar je weet maar nooit..)
cloris schreef:Allereerst vind ik ik het een fijn bericht dat ze er meer bij lijkt te zijn!
Zou zo een zak (waar alleen de poten doorheen steken) niet iets zijn? dan wordt ze over haar hele lengte "gedragen" zeg maar
*edit: Of het tilharnas bij het tabblad 'honden zwem/reddingsvesten'
Dank je wel voor het meedenken Het probleem met het takeltuig en tilharnas is dat het over haar hele rug loopt en ze kan van wervel 6 t/m 12 niks op haar rug hebben helaas.
Demi schreef:Ik hoor net dat Michael al iets besteld heeft gisteren om haar aa nde achterkant te ondersteunen en aan de voorkant ondersteunen we haar al dankzij Caroline haar tuigje
Dus ik hoop dat het vandaag binnen komt.
Verder gaan we de hele vloer met kleden neerleggen zodat ze echt geen kans meer heeft om uit te glijden (is nog niet gebeurd maar je weet maar nooit..)
Okej hoop dat het lukt!! en ik blijf volop meeduimen voor je meisje!
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*edit: Of het tilharnas bij het tabblad 'honden zwem/reddingsvesten'
Dank je wel voor het meedenken Het probleem met het takeltuig en tilharnas is dat het over haar hele rug loopt en ze kan van wervel 6 t/m 12 niks op haar rug hebben helaas.
misschien tot die tijd even een handdoek onder de buik doorhalen. die kan je van de achterpoten tot de voorpoten alles laten ondersteunen. fijn dat ze zich iets beter voelt
Dat heeft ze al geprobeerd.
Maar Demi ik ben blij dat je ietsje enthousiaster bent nu er een iets in aantocht is om kel te ondersteunen.
Ik hoop dat het werkt, en ik begrijp als het goed is dat de medicijnen nu ook aanslaan toppie.
Succes verder en we blijven gewoon doorduimen.
gaat dus al een heel klein beetje beter met haar,ik hoop echt voor jullie en haar natuurlijk dat het nu de goede kant op blijft gaan,en me duimen blijven natuurlijk draaien
Eindelijk een kleine verbetering, fijn dat te lezen.
Ik hoop dat datgene wat Michael besteld heeft ook wat voor haar kan doen.
Ik blijf ondertussen gewoon doorduimen voor haar hoor.
Sterkte ermee, hou je haaks meis.
Demi schreef:Ze is vannacht 2 keer opgestaan, ik voelde ineens iets boven mn hoofd en daar stond ze! Ze ging wel vrij vlot weer liggen maar toch!
Verder is ze vandaag wel veel meer bij, ligt op een botje te kauwen, reageert vlot, alleen haar poten doen het gewoon niet goed.
Gisteren ook nog over gehad met mijn DA.
Als ze zou herstellen is het een heel lang proces. Mochten er zenuwen beschadigd zijn kan dit zichzelf wel herstellen, maar daar gaan maanden overheen. Dit geld ook voor haar ruggenwervels, het duurt gewoon erg lang wil je daar wat verbetering in zien.
Mijn Da en de DA uit Antwerpen hebben nog nooit meegemaakt dat er een hond aan overleden is
Dus ik blijf twijfelen wat te doen, ik wil iig iets vinden waardoor ik haar goed kan onderteunen buiten, zodat ze normaal naar buiten kan, maar wat
ik hoop zo dat ze stukje bij beetje vooruit gaat. In ieder geval heel fijn om te lezen dat er toch een beetje vooruitgang in zit.
Toch weer een lichtpuntje ook al is het klein, het is er eentje die we allemaal omhelzen
Een bolderkar is dat wat voor haar en haar buiten dan eruit zetten?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan schreef:Toch weer een lichtpuntje ook al is het klein, het is er eentje die we allemaal omhelzen
Een bolderkar is dat wat voor haar en haar buiten dan eruit zetten?
Als ze er eenmaal inzit denk ik wel, alleen ze is niet te tillen, want dan doen we haar wel pijn. Het is allemaal heel broos van binnen en elke verkeerde beweging kan voor nog grotere problemen zorgen
Ik ben trouwens gebeld door de DA uit Antwerpen. Ze heeft ook geen lyme, wist niet eens dat ze daarop gestest was maar goed, en het algehele bloedbeeld ziet er uit alsof er een ontsteking inzit. Dus dat klopt wel met haar klachten.
Vrijdag krijg ik de uitslag van de kweek en dan hoor ik of het misschien een schimmel is.
Kreeg net dat ding binnen wat Michael besteld had en het is een hulpmiddel push up lijn. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ga het vanavond proberen of dat gaat lukken, maar ik ben bang van niet..
Heb het net even bij Lila geprobeerd en die was er niet echt blij mee
Demi schreef:Ze is vannacht 2 keer opgestaan, ik voelde ineens iets boven mn hoofd en daar stond ze! Ze ging wel vrij vlot weer liggen maar toch!
Verder is ze vandaag wel veel meer bij, ligt op een botje te kauwen, reageert vlot, alleen haar poten doen het gewoon niet goed.
Gisteren ook nog over gehad met mijn DA.
Als ze zou herstellen is het een heel lang proces. Mochten er zenuwen beschadigd zijn kan dit zichzelf wel herstellen, maar daar gaan maanden overheen. Dit geld ook voor haar ruggenwervels, het duurt gewoon erg lang wil je daar wat verbetering in zien.
Mijn Da en de DA uit Antwerpen hebben nog nooit meegemaakt dat er een hond aan overleden is
Dus ik blijf twijfelen wat te doen, ik wil iig iets vinden waardoor ik haar goed kan onderteunen buiten, zodat ze normaal naar buiten kan, maar wat
Heej Allison, het klinkt iets hoopvoller dan gister.........heb je het idee dat de pijn minder is? Ik vraag me af of acupunctuur haar zou kunnen helpen tegen de pijn? Ik heb hier met mijn hondje wel positieve ervaringen mee, de vrouw die het deed kwam aan huis. Mijn hondje werd er heel relaxed van..............
Ik weet 't niet, probeer mee te denken..........
sterke met Kel!
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Met kippenvel het hele verhaal gelezen, weet helaas uit ervaring hoe moeilijk dit is en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen (mag ik vragen hoe oud Kel is)
cobij schreef:Met kippenvel het hele verhaal gelezen, weet helaas uit ervaring hoe moeilijk dit is en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen (mag ik vragen hoe oud Kel is)
Calsey is vandaag 4 jaar geworden!
Heb je ervaring met deze ziekte bedoel je? Of ervaring met een hele zieke hond?