Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Moderator: moderatorteam
misschien wel een tip, om als je een fokker op het oog hebt, deze om de stambomen van de ouders te vragen. Dan kan je gelijk zien of het een en ander verwant is, ofwel of er op de stamboom geen dubbelingen staan. (Hoe minder hoe beter uiteraard )Dreesje schreef:Fijn, zoveel reacties trouwens! Thanks!
Is dit mijn favorietje Marjolein ?Marjoleine schreef:Dat doen we samen.Dreesje schreef:Lijkt me lastig om ze aan iemand mee te geven. Ik snap dat je daar dan echt wel een goed gevoel over moet hebben. Kies je zelf een hondje uit of laat je de nieuwe baasjes kiezen?
Reutjes en teefjes maakt niet heel veel verschil, maar de een is knuffelig, de ander wat stoerder Dus het hangt ook best af van wat mensen willen en zoeken.
Ze zijn wel übercute
Dit is Molly.Marie-Josée schreef:Is dit mijn favorietje Marjolein ?
Marjoleine schreef:Een goede fokker vertelt dat gewoon uit zichzelf. Ik doe dat in elk geval wel.
Marie-Josée schreef:Is dit mijn favorietje Marjolein ?Marjoleine schreef:Dat doen we samen.Dreesje schreef:Lijkt me lastig om ze aan iemand mee te geven. Ik snap dat je daar dan echt wel een goed gevoel over moet hebben. Kies je zelf een hondje uit of laat je de nieuwe baasjes kiezen?
Reutjes en teefjes maakt niet heel veel verschil, maar de een is knuffelig, de ander wat stoerder Dus het hangt ook best af van wat mensen willen en zoeken.
Ze zijn wel übercute
Maar die voorwaarden stellen niet zoveel voor. Dat is mijn punt.esenhazel schreef:Aan het papiertje zelf niet nee.
Maar aan de voorwaarden waar je dan aan moet voldoen wel.
Precies wat Xtine zegt dus
bijna broer en zuspatricia schreef:Marjoleine,
ik zeg normaal niet veel hier maar zit me dood te ergeren aan je.
Sancho is erg onverwant?
ik heb het even nagevraagd.
Achter Fien zit in de 2-de en 3-de generatie Mr. Victim of Love Sweet Honesty.
Achter Sancho zit dezelfde Mr. Victim of Love SH in de 3-de generatie.
Het ergste daarvan is dat achter Mr. Victim 3 voorouders (binnen 4 generaties) zitten die officieel (ECVO!) gediagnosticeerd zijn met jeugdcataract,
te weten A Maiden Effort's Jazz-Up, A Maiden Effort's Angelito en Macho's Toddy's Son.
Deze drie honden hebben op hun beurt allemaal nakomelingen met jeugd cataract gegeven.
Macho's Toddy's Son komt ook nog een keer terug in de 7-de genaratie achter Sancho.
Kortom: achter deze pups zit 3 keer A Maiden Effort's Jazz-Up, 3 keer A Maiden Effort's Angelito en 4 keer Macho's Toddy's Son.
En dat alles binnen 8 generaties!
Bovendien komt achter Sancho 3 keer Mucho Bravo Wild Willy voor en ook achter Fien komt 3 keer Willy voor. Dat is dus zes!!! keer achter deze pups!
Hoezo? "vrij onverwant"?
Ach, klets toch niet.esenhazel schreef:bijna broer en zus
1/0 is niet zo erg,Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
Marjoleine schreef:Ach, klets toch niet.esenhazel schreef:bijna broer en zus
Weet er zat die heel wat verwanter zijn.
Maar dat boeit niet want in de ogen van sommige mensen kan ik het toch niet goed doen.
Dacht niet dat het momenteel over Hazel ging.Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
Hoezo? Dat is toch waar het hier om gaat? Om gezondheid? En om het aanspreken daarop? Er mag toch ook geopperd worden dat Sancho en Fien bijna broer en zus zijn?Xtine schreef:Dacht niet dat het momenteel over Hazel ging.Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
Dit is echt wel even persoonlijk aanvallen hoor.
Neen,Marie-Josée schreef:Hoezo? Dat is toch waar het hier om gaat? Om gezondheid? En om het aanspreken daarop?Xtine schreef:Dacht niet dat het momenteel over Hazel ging.Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
O.Fokken gaat toch over het zoeken naar gezonde dieren?Xtine schreef:Neen,Marie-Josée schreef:Hoezo? Dat is toch waar het hier om gaat? Om gezondheid? En om het aanspreken daarop?Xtine schreef:Dacht niet dat het momenteel over Hazel ging.Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
het ging over fokken.