Hahahaha, wat ergBishy schreef:Je neemt een stoere herder, die zijn mannetje staat. Denk je. Want die gaat al huilen als z'n bal te ver weg drijft![]()

Moderator: moderatorteam
Hahahaha, wat ergBishy schreef:Je neemt een stoere herder, die zijn mannetje staat. Denk je. Want die gaat al huilen als z'n bal te ver weg drijft![]()
Dat viel mij ook al opHeavy schreef:
Het is een gouden hond als de zon op hem schijntmooi zeg .
Is hij na zijn avontuur terug gevallen in wat angstiger gedrag?
Krijgt hij ook ondersteuning in de vorm van medicatie ?
Ja das hier echt dagelijkse kost. Nu had ik Pom aan de lijn maar die is nog erger, die gaat er echt op haar zij doorheenBishy schreef:Oh dacht al wanneer gaat hij de sloot inwolvster schreef:Een kort filmpje van het p&p rondje van net. We kwamen een oud Markiesje achtig hondje tegen.
Ik heb even staan kletsen met de eigenaresse en het filmen gepauzeerd.
Oh deze sloot gaat Murdock niet in omdat hij de kant te hoog vindt.
![]()
Charlie en z'n modderbadtelkens als ik weer denk dat ik een lab wil denk ik na zoiets laat maar zitten.
Wat lopen ze netjes mee sjm! En je loopt zelf ook gewoon stevig door.
Inderdaad, Amy zou ook direct in jachtmodus gaan (helaas).Manuma schreef:Op dat tweede stukje kan ik me wel voorstellen dat honden hen aanzien voor konijnensjm schreef:Hier een stukje dat ze netjes bij ons moeten lopen. Normaal lopen ze voor ons uit en hier willen ze steeds op het schelpenpadje naast ons gaan lopen, maar dat is een fietspad dus we hebben ze de vorige keer "op het zand" aangeleerd en nu lopen ze zo netjes bij ons.Wat zijn het ook knappe mormels.
En daarna lekker racen! Fietspad is weg dus ze kunnen weer. Man ging ff "Kijken of er wat aankomt" dan racen de hondjes altijd keihard heen en weer tussen ons.![]()
En een stukje gewoon wandelen, toen was m'n telefoon leeg. Klote Apple.En op het laatst zie je Isa nog weer lekker met d'r poot omhoog markeren. Je ziet geen verschil tussen beide, ze markeren allebei de hele tijd.
![]()
![]()
Ik denk dat Uma gelijk in de jachtstand zou schieten tot ze dichterbij zou komen. Die witte pluisbilletjes als ze zo racen
![]()
Wat een fijn stuk om met de honden te fietsen! Ik zou willen dat ik hier in de buurt ook zoiets had, ik denk dat Amoz het ook leuk zou vinden om los naast de fiets mee te rennen. Maar dan moet ik echt de fiets eerst in de auto gooien, ik woon zo'n beetje midden in de stad.mirriejj schreef:Vanmorgen vroeg een rondje gaan fietsen, Juna wil altijd lekker vaart maken, die vind het heerlijk om te trekken. Sem mag heel sporadisch dan ook eens een keertje mee![]()
Ik had vandaag nog wel een oeps-moment, maar natuurlijk net geen camera aan. Amy was los op het strand aan het rennen, ging in één rechte lijn door de bosjes in (had ik niet aan zien komen), luisterde niet toen ik haar riep en kwam zo'n 15 seconden later met een konijn eruit. Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen_Jules_ schreef:Eigenlijk heeft iedereen gewoon best brave hondjes..de slechte stukjes worden er zeker uitgeknipt
DeDiana schreef:Ik had vandaag nog wel een oeps-moment, maar natuurlijk net geen camera aan. Amy was los op het strand aan het rennen, ging in één rechte lijn door de bosjes in (had ik niet aan zien komen), luisterde niet toen ik haar riep en kwam zo'n 15 seconden later met een konijn eruit. Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen_Jules_ schreef:Eigenlijk heeft iedereen gewoon best brave hondjes..de slechte stukjes worden er zeker uitgeknipt![]()
Mila en Amoz zijn inderdaad meestal heel braaf, maar als ik een hele dag een camera op Amy had...
Ja het is een fijn stukje, niet zo heel lang fietsen, totale ronde is een kwartiertje van deur tot deur. Maar ze kan dan wel heeeerlijk de pootjes strekken, dat heeft ze ook wel nodig. Ik had de camera gewoon in de hand, Juna zit aan de springer vast.DeDiana schreef:Wat een fijn stuk om met de honden te fietsen! Ik zou willen dat ik hier in de buurt ook zoiets had, ik denk dat Amoz het ook leuk zou vinden om los naast de fiets mee te rennen. Maar dan moet ik echt de fiets eerst in de auto gooien, ik woon zo'n beetje midden in de stad.mirriejj schreef:Vanmorgen vroeg een rondje gaan fietsen, Juna wil altijd lekker vaart maken, die vind het heerlijk om te trekken. Sem mag heel sporadisch dan ook eens een keertje mee![]()
Hoe heb je dit gefilmd? Heb je de telefoon/camera in je hand?
Dat gebeurd ze maar een keer haha, nee ze weten goed hoe ze er snel voorbij moeten schieten. Haha ik moest wel lachen om de lantaarnpaalHeavy schreef:ik zit met mijn adem ingehouden jouw filmpje te bekijken . Die honden telkens voor de fiets ik zou een hartverzakking krijgen en wat gebeurde er nou met die lantaarnpaal
![]()
Juna heeft echt veel snelheid wat is ze voor ras / kruising?
Manuma schreef:
Hij krijgt geen ondersteuning qua medicatie omdat ik het eigenlijk met gedrag op wil lossen, hij beweegt nu (nog) meer en dan zoek ik vooral de prikkelarme gebieden op waar hij veel ruimte kan nemen. Wel denk ik dat hij last van zijn rug heeft dus ik heb een fysiotherapeut benaderd.
Ja nou ja. Izzy gaat sinds dat ik d'r een week had mee daarheen. En vanaf toen komen we ze zeker 3-4x per week tegen, voor haar is het net zo interessant als een kolonne mieren die langslooptManuma schreef: Ik ben net weer op adem gekomen van je filmpje met de koeienIk krijg er helemaal de bibbers van haha. Manu zat daar dus allang tussen
![]()
Wat een heerlijk duo heb je! Dat bekkie van Sofi, echt zoet
Heavy schreef:Ze zijn nog snel zegsjm schreef:Hier een stukje dat ze netjes bij ons moeten lopen. Normaal lopen ze voor ons uit en hier willen ze steeds op het schelpenpadje naast ons gaan lopen, maar dat is een fietspad dus we hebben ze de vorige keer "op het zand" aangeleerd en nu lopen ze zo netjes bij ons.Wat zijn het ook knappe mormels.
En daarna lekker racen! Fietspad is weg dus ze kunnen weer. Man ging ff "Kijken of er wat aankomt" dan racen de hondjes altijd keihard heen en weer tussen ons.![]()
En een stukje gewoon wandelen, toen was m'n telefoon leeg. Klote Apple.En op het laatst zie je Isa nog weer lekker met d'r poot omhoog markeren. Je ziet geen verschil tussen beide, ze markeren allebei de hele tijd.
![]()
![]()
wat een mooi gebied waar is dit?
Haha, grappig dat jullie verbaasd zijn dat ze best snel zijn.Lemuria schreef:Bedankt voor de leuke reactiesIk babbel echt veel ja, maar zowel Izzy als Sofi vinden dat volgens mij wel gezellig
@Manuma: Wat eeuwig zonde dat Cody zo achteruit gehold isIk had even de gedachte "Hadden ze hem maar nooit naar Nederland gehaald, volgens mij hoort hij gewoon wijd en zijd lekker rond te rennen. Zo'n typische zwerver. Maar goed, hoe lang heb je hem nou helemaal. Nog geen jaar. Wie weet komen jullie hier wel sterker uit.
@SJM: Wat zijn ze nog snelEn wat lopen ze nétjes mee, kunnen ze hier nog wat van leren
![]()
@Bishy: Jij staat nu gewoon voor schut
Ik denk dat het inderdaad vooral aan het jachtinstinct ligt, Manu liep namelijk maandenlang tussen de konijnen zonder wat uit te vreten maar inmiddels wil hij alles grijpenLemuria schreef: Ja nou ja. Izzy gaat sinds dat ik d'r een week had mee daarheen. En vanaf toen komen we ze zeker 3-4x per week tegen, voor haar is het net zo interessant als een kolonne mieren die langslooptMoet wel zeggen dat ze sofiso niet bijster veel jachtinstinct heeft, dus of dat aan de gewenning ligt, kan ik eigenlijk niet zeggen.
En Sofi is nu nog te jong en klein om te bedenken dat ze erachter aan kan rennen, dus die maak ik er ook zo snel mogelijk bekend mee; koeien = niet tegenaan bemoeien.
En voor Cody; wil je hem ook geen Adaptil-band omdoen? Misschien dat dat net een klein beetje meer geruststelling geeft voor hem.
Ach ja, ze hebben lolHeavy schreef:_Jules_ schreef:En zo gaat dat in het bos![]()
![]()
Zo leuk modder
Zie je ook gelijk wat een trut Jules kan zijn;p
wat erg
Haha, die piepjes van Finnveertje schreef:Laatste stuk van de wandeling nog een stukje tussen de voetbalvelden door. En daar zitten konijnen zoals te horen is![]()
https://youtu.be/SSATJrjuDLA
Ja het is heerlijk wandelen hier, maar wel met Finn vast. Iets te veel wild hier en ik ben bang dat hij ook zo een dassenhol in zou gaan.DeDiana schreef:Haha, die piepjes van Finnveertje schreef:Laatste stuk van de wandeling nog een stukje tussen de voetbalvelden door. En daar zitten konijnen zoals te horen is![]()
https://youtu.be/SSATJrjuDLAFijne omgeving voor een een relaxte wandeling, afgezien van het konijnenstukje
Ik heb haar al anderhalf jaarHeavy schreef:Je hebt haar ook nog niet zolang toch ? Als ik je een tip mag geven , ik hoor in jouw stem niet wanneer je boos bent , wanneer ze iets fouts doet of goeds doet dat klinkt allemaal hetzelfdeSabi85 schreef:Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.
Ik heb vanochtend wat filmpjes gemaakt tijdens het loslopen in het bos:
stoute hond en goed zo in 1 zin
misschien kan je daar wat duidelijker in zijn?
Bijna iedereen schat haar kleiner in van foto's. We waren zelf ook een beetje geschokt toen we haar voor het eerst in het echt zagenwolvster schreef: Wat is Wilma eigenlijk een grote hond, op de één of andere manier zie ik haar altijd als formaatje beagle ofzo![]()
Sabi85 schreef:Ik heb haar al anderhalf jaarHeavy schreef:Je hebt haar ook nog niet zolang toch ? Als ik je een tip mag geven , ik hoor in jouw stem niet wanneer je boos bent , wanneer ze iets fouts doet of goeds doet dat klinkt allemaal hetzelfdeSabi85 schreef:Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.
.
Maar ze is mijn eerste hond en ik ben niet zo'n snelle leerling.
Eens.dagmar88 schreef:Sabi85 schreef:Ik heb haar al anderhalf jaarHeavy schreef:Je hebt haar ook nog niet zolang toch ? Als ik je een tip mag geven , ik hoor in jouw stem niet wanneer je boos bent , wanneer ze iets fouts doet of goeds doet dat klinkt allemaal hetzelfdeSabi85 schreef:Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.
.
Maar ze is mijn eerste hond en ik ben niet zo'n snelle leerling.
Nou, ik vind haar geweldig gehoorzaam, ze reageert sneller dan het licht![]()
Ik denk dat je je er te veel mee bemoeit. Ze doet toch niets als ze een beetje ruimte neemt? En je roept al met bozige stem en wanneer je weet dat ze niet gaat komen.
Dan maak je eigenlijk je eigen commando stuk, terwijl het er in principe heel goed in zit.
Ik zou haar leren op de fluit te komen, zodat ze geen emotie in jouw stem hoort. En minder micro managen. Ze is echt heel braaf.
Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werkDeDiana schreef:_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen![]()
Ik zou ook zeker geen medicatie doen, daar leren ze niets van. Maar wel iets als Bach bloesems. Goed samengesteld kunnen die echt goede ondersteuning geven tijdens het leerproces. Of iets anders, homeopathisch.Manuma schreef:
Een Adaptil band heeft hij lang gehad maar heeft niet zichtbaar geholpen. Ik probeer het nog eens een week op de oude manier en daarna ga ik over supplementen o.i.d. nadenken. Van medicatie ben ik geen fan omdat je vaak het lichaam verdooft of verslapt maar de zintuigen en hersenen niet. Ik wil dat hij dingen gaat verwerken, er over nadenkt en ziet dat er niets engs gebeurt. Het is ons eerder gelukt dus ik houd goede hoop. Anders kunnen we altijd nog iets anders proberen. Het is ook een heel gevoelige hond voor mijn emoties en ik vermoed dat het vooral daarmee te maken heeft voor nu.
Hmmm*Wolf* schreef:Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werkDeDiana schreef:_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen![]()