Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door sjm »

Bishy schreef:Je neemt een stoere herder, die zijn mannetje staat. Denk je. Want die gaat al huilen als z'n bal te ver weg drijft :jank:

Hahahaha, wat erg :LOL: :LOL: :LOL: Geweldig!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef:
Het is een gouden hond als de zon op hem schijnt :wink: mooi zeg .
Is hij na zijn avontuur terug gevallen in wat angstiger gedrag?
Krijgt hij ook ondersteuning in de vorm van medicatie ?
Dat viel mij ook al op :D

Hij is sinds zijn avontuur banger voor fietsers maar dat blijf ik oefenen en dat gaat gelukkig al een stuk beter. Hij is nu sinds een week ongeveer zoveel angstiger en we kunnen niet bedenken waarom. Ik denk toch dat hij iets voelt of dat er iets gebeurd is toen wij er niet waren, geen idee. Zelfs met de andere honden erbij is hij schuwer.
Hij krijgt geen ondersteuning qua medicatie omdat ik het eigenlijk met gedrag op wil lossen, hij beweegt nu (nog) meer en dan zoek ik vooral de prikkelarme gebieden op waar hij veel ruimte kan nemen. Wel denk ik dat hij last van zijn rug heeft dus ik heb een fysiotherapeut benaderd.

Toen hij net bij ons was deed hij ook zo angstig en dat heb ik opgelost door veel rust en vooral geduld. Maar de tijd dat hij geen snoep aannam door teveel spanning lag al ver achter ons. Daar zijn we dus nu wel weer beland :( Morgenochtend vroeg ga ik weer met hem naar het strand voor werk, dan is er vrijwel niemand. Af en toe ga ik ook even zitten omdat hij dan in elk geval de omgeving even in zich opneemt, anders blijft hij in die vluchtstand zitten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Bishy schreef:
wolvster schreef:Een kort filmpje van het p&p rondje van net. We kwamen een oud Markiesje achtig hondje tegen.
Ik heb even staan kletsen met de eigenaresse en het filmen gepauzeerd.

Oh deze sloot gaat Murdock niet in omdat hij de kant te hoog vindt.

Oh dacht al wanneer gaat hij de sloot in :LOL:

Charlie en z'n modderbad :80: telkens als ik weer denk dat ik een lab wil denk ik na zoiets laat maar zitten. :mrgreen:

Wat lopen ze netjes mee sjm! En je loopt zelf ook gewoon stevig door.
Ja das hier echt dagelijkse kost. Nu had ik Pom aan de lijn maar die is nog erger, die gaat er echt op haar zij doorheen :D Varkens zijn het. Gelukkig kunnen ze meestal wel schoonzwemmen. Ze zijn wel iedere dag nat als ze thuiskomen van de lange wandeling, als ik dat eens een dag niet wil moet ik echt een geschikt gebied opzoeken want iedere sloot duiken ze in (en ik ben een watje want ik verbied het ze ook nooit :D)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:
sjm schreef:Hier een stukje dat ze netjes bij ons moeten lopen. Normaal lopen ze voor ons uit en hier willen ze steeds op het schelpenpadje naast ons gaan lopen, maar dat is een fietspad dus we hebben ze de vorige keer "op het zand" aangeleerd en nu lopen ze zo netjes bij ons. :I: Wat zijn het ook knappe mormels.

En daarna lekker racen! Fietspad is weg dus ze kunnen weer. Man ging ff "Kijken of er wat aankomt" dan racen de hondjes altijd keihard heen en weer tussen ons. :LOL:

En een stukje gewoon wandelen, toen was m'n telefoon leeg. Klote Apple. :jank: En op het laatst zie je Isa nog weer lekker met d'r poot omhoog markeren. Je ziet geen verschil tussen beide, ze markeren allebei de hele tijd. :blauwoog: :hmmm:
Op dat tweede stukje kan ik me wel voorstellen dat honden hen aanzien voor konijnen :schrik: Ik denk dat Uma gelijk in de jachtstand zou schieten tot ze dichterbij zou komen. Die witte pluisbilletjes als ze zo racen :lol1:
Inderdaad, Amy zou ook direct in jachtmodus gaan (helaas).

Leuk om te zien, wat een brave, vrolijke hondjes zijn het! :-)
DeDiana
Zeer actief

mirriejj schreef:Vanmorgen vroeg een rondje gaan fietsen, Juna wil altijd lekker vaart maken, die vind het heerlijk om te trekken. Sem mag heel sporadisch dan ook eens een keertje mee :mrgreen:

Wat een fijn stuk om met de honden te fietsen! Ik zou willen dat ik hier in de buurt ook zoiets had, ik denk dat Amoz het ook leuk zou vinden om los naast de fiets mee te rennen. Maar dan moet ik echt de fiets eerst in de auto gooien, ik woon zo'n beetje midden in de stad.
Hoe heb je dit gefilmd? Heb je de telefoon/camera in je hand?
DeDiana
Zeer actief

_Jules_ schreef:Eigenlijk heeft iedereen gewoon best brave hondjes..de slechte stukjes worden er zeker uitgeknipt :engel:
Ik had vandaag nog wel een oeps-moment, maar natuurlijk net geen camera aan. Amy was los op het strand aan het rennen, ging in één rechte lijn door de bosjes in (had ik niet aan zien komen), luisterde niet toen ik haar riep en kwam zo'n 15 seconden later met een konijn eruit. Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen :hmmm:

Mila en Amoz zijn inderdaad meestal heel braaf, maar als ik een hele dag een camera op Amy had... :oeps:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Bedankt voor de leuke reacties :D Ik babbel echt veel ja, maar zowel Izzy als Sofi vinden dat volgens mij wel gezellig ;)

@Manuma: Wat eeuwig zonde dat Cody zo achteruit gehold is :( Ik had even de gedachte "Hadden ze hem maar nooit naar Nederland gehaald, volgens mij hoort hij gewoon wijd en zijd lekker rond te rennen. Zo'n typische zwerver. Maar goed, hoe lang heb je hem nou helemaal. Nog geen jaar. Wie weet komen jullie hier wel sterker uit.

@SJM: Wat zijn ze nog snel :80: En wat lopen ze nétjes mee, kunnen ze hier nog wat van leren :hmmm:

@Bishy: Jij staat nu gewoon voor schut :lol1:
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:Eigenlijk heeft iedereen gewoon best brave hondjes..de slechte stukjes worden er zeker uitgeknipt :engel:
Ik had vandaag nog wel een oeps-moment, maar natuurlijk net geen camera aan. Amy was los op het strand aan het rennen, ging in één rechte lijn door de bosjes in (had ik niet aan zien komen), luisterde niet toen ik haar riep en kwam zo'n 15 seconden later met een konijn eruit. Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen :hmmm:

Mila en Amoz zijn inderdaad meestal heel braaf, maar als ik een hele dag een camera op Amy had... :oeps:
:LOL: :LOL: Dat is wel oepsie ja.
Ivy heeft in die 3 jaar misschien 2 dode beesten gebracht. Als het er al even ligt vind ze het vies...en ik heb natuurlijk een apport gezegd :LOL: :LOL: brave kind
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

DeDiana schreef:
mirriejj schreef:Vanmorgen vroeg een rondje gaan fietsen, Juna wil altijd lekker vaart maken, die vind het heerlijk om te trekken. Sem mag heel sporadisch dan ook eens een keertje mee :mrgreen:

Wat een fijn stuk om met de honden te fietsen! Ik zou willen dat ik hier in de buurt ook zoiets had, ik denk dat Amoz het ook leuk zou vinden om los naast de fiets mee te rennen. Maar dan moet ik echt de fiets eerst in de auto gooien, ik woon zo'n beetje midden in de stad.
Hoe heb je dit gefilmd? Heb je de telefoon/camera in je hand?
Ja het is een fijn stukje, niet zo heel lang fietsen, totale ronde is een kwartiertje van deur tot deur. Maar ze kan dan wel heeeerlijk de pootjes strekken, dat heeft ze ook wel nodig. Ik had de camera gewoon in de hand, Juna zit aan de springer vast.
Heavy schreef: :LOL: ik zit met mijn adem ingehouden jouw filmpje te bekijken . Die honden telkens voor de fiets ik zou een hartverzakking krijgen en wat gebeurde er nou met die lantaarnpaal :80:
Juna heeft echt veel snelheid wat is ze voor ras / kruising?
Dat gebeurd ze maar een keer haha, nee ze weten goed hoe ze er snel voorbij moeten schieten. Haha ik moest wel lachen om de lantaarnpaal :LOL: Youtube had mijn beeld gestabiliseerd en blijkbaar gebeurd er dan het volgende met lantaarnpalen :LOL:

Juna is een rasechte straathond :mrgreen: We hebben een DNA test laten doen en er zit veel jacht in. Dat is ook goed te merken helaas. Ik sta er nog altijd van versteld dat er geen windhondachtige is uitgekomen :U:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Manuma schreef:
Hij krijgt geen ondersteuning qua medicatie omdat ik het eigenlijk met gedrag op wil lossen, hij beweegt nu (nog) meer en dan zoek ik vooral de prikkelarme gebieden op waar hij veel ruimte kan nemen. Wel denk ik dat hij last van zijn rug heeft dus ik heb een fysiotherapeut benaderd.

Ik heb dat met Juna ook heel lang gewild, maar het ging steeds een beetje op en af. Zij staat nu ruim een half jaar op een onderhoudsdosis zylkene en ze is zo enorm veel vooruit gegaan! Het haalde voor haar de scherpe kantjes van haar angst af, waardoor ze zich weer open kon stellen en juist ook weer kon leren.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Manuma schreef: Ik ben net weer op adem gekomen van je filmpje met de koeien :LOL: Ik krijg er helemaal de bibbers van haha. Manu zat daar dus allang tussen :schrik:
Wat een heerlijk duo heb je! Dat bekkie van Sofi, echt zoet :I:
Ja nou ja. Izzy gaat sinds dat ik d'r een week had mee daarheen. En vanaf toen komen we ze zeker 3-4x per week tegen, voor haar is het net zo interessant als een kolonne mieren die langsloopt ;) Moet wel zeggen dat ze sofiso niet bijster veel jachtinstinct heeft, dus of dat aan de gewenning ligt, kan ik eigenlijk niet zeggen.
En Sofi is nu nog te jong en klein om te bedenken dat ze erachter aan kan rennen, dus die maak ik er ook zo snel mogelijk bekend mee; koeien = niet tegenaan bemoeien.

En voor Cody; wil je hem ook geen Adaptil-band omdoen? Misschien dat dat net een klein beetje meer geruststelling geeft voor hem.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Heavy schreef:
sjm schreef:Hier een stukje dat ze netjes bij ons moeten lopen. Normaal lopen ze voor ons uit en hier willen ze steeds op het schelpenpadje naast ons gaan lopen, maar dat is een fietspad dus we hebben ze de vorige keer "op het zand" aangeleerd en nu lopen ze zo netjes bij ons. :I: Wat zijn het ook knappe mormels.

En daarna lekker racen! Fietspad is weg dus ze kunnen weer. Man ging ff "Kijken of er wat aankomt" dan racen de hondjes altijd keihard heen en weer tussen ons. :LOL:

En een stukje gewoon wandelen, toen was m'n telefoon leeg. Klote Apple. :jank: En op het laatst zie je Isa nog weer lekker met d'r poot omhoog markeren. Je ziet geen verschil tussen beide, ze markeren allebei de hele tijd. :blauwoog: :hmmm:
Ze zijn nog snel zeg :wink: wat een mooi gebied waar is dit?
Lemuria schreef:Bedankt voor de leuke reacties :D Ik babbel echt veel ja, maar zowel Izzy als Sofi vinden dat volgens mij wel gezellig ;)

@Manuma: Wat eeuwig zonde dat Cody zo achteruit gehold is :( Ik had even de gedachte "Hadden ze hem maar nooit naar Nederland gehaald, volgens mij hoort hij gewoon wijd en zijd lekker rond te rennen. Zo'n typische zwerver. Maar goed, hoe lang heb je hem nou helemaal. Nog geen jaar. Wie weet komen jullie hier wel sterker uit.

@SJM: Wat zijn ze nog snel :80: En wat lopen ze nétjes mee, kunnen ze hier nog wat van leren :hmmm:

@Bishy: Jij staat nu gewoon voor schut :lol1:
Haha, grappig dat jullie verbaasd zijn dat ze best snel zijn. :mrgreen: Het zijn driftige racemonstertjes haha.

@ Heavy: Dit is het Ballooërveld. Mooi he? :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Lemuria schreef: Ja nou ja. Izzy gaat sinds dat ik d'r een week had mee daarheen. En vanaf toen komen we ze zeker 3-4x per week tegen, voor haar is het net zo interessant als een kolonne mieren die langsloopt ;) Moet wel zeggen dat ze sofiso niet bijster veel jachtinstinct heeft, dus of dat aan de gewenning ligt, kan ik eigenlijk niet zeggen.
En Sofi is nu nog te jong en klein om te bedenken dat ze erachter aan kan rennen, dus die maak ik er ook zo snel mogelijk bekend mee; koeien = niet tegenaan bemoeien.

En voor Cody; wil je hem ook geen Adaptil-band omdoen? Misschien dat dat net een klein beetje meer geruststelling geeft voor hem.
Ik denk dat het inderdaad vooral aan het jachtinstinct ligt, Manu liep namelijk maandenlang tussen de konijnen zonder wat uit te vreten maar inmiddels wil hij alles grijpen :mrgreen:

Een Adaptil band heeft hij lang gehad maar heeft niet zichtbaar geholpen. Ik probeer het nog eens een week op de oude manier en daarna ga ik over supplementen o.i.d. nadenken. Van medicatie ben ik geen fan omdat je vaak het lichaam verdooft of verslapt maar de zintuigen en hersenen niet. Ik wil dat hij dingen gaat verwerken, er over nadenkt en ziet dat er niets engs gebeurt. Het is ons eerder gelukt dus ik houd goede hoop. Anders kunnen we altijd nog iets anders proberen. Het is ook een heel gevoelige hond voor mijn emoties en ik vermoed dat het vooral daarmee te maken heeft voor nu.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Leuke filmpjes allemaal. Als ik tegen Kiek zoveel zou kletsen als Lemuria zou ze me aankijken alsof ik getikt was denk ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een heerlijk topic! Zo leuk om allemaal forumhondjes tot leven te zien komen :lol1: Ik zal binnenkort ook eens filmen.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

_Jules_
Zeer actief

En zo gaat dat in het bos :blauwoog: :hmmm: :hmmm: Zo leuk modder

Zie je ook gelijk wat een trut Jules kan zijn;p
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Heavy schreef:
_Jules_ schreef:En zo gaat dat in het bos :blauwoog: :hmmm: :hmmm: Zo leuk modder

Zie je ook gelijk wat een trut Jules kan zijn;p
:LOL: wat erg
Ach ja, ze hebben lol :engel: Gelukkig hebben ze geen enorme vacht, dan zou ik er vast wat minder blij mee zijn.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.

Ik heb vanochtend wat filmpjes gemaakt tijdens het loslopen in het bos :D :

Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Leuke filmpjes weer!

Wat is Wilma eigenlijk een grote hond, op de één of andere manier zie ik haar altijd als formaatje beagle ofzo :lol1:

Sanne, jouw wawa's zijn echt leuk! Net echte Pokémon :wink:

Vanmiddag zijn we even bij de Spijkvijver geweest met Murdock. Lekker apporteren met zijn nieuwe bal/speeltje. Tot groot verdriet van de baas :engel:

Laatst gewijzigd door wolvster op 16 jul 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb ook eens wat filmpjes gemaakt. Eigenlijk zijn ze helemaal niet zo spannend en ik moet duidelijk nog oefenen met het stilhouden van de camera tijdens het lopen :LOL:
Ik ben bij mijn ouders, dus Joris staat ook op de film.

Stukje van de (losloop)wandeling
https://youtu.be/uXHJSPwYOwI

Laatste stuk van de wandeling nog een stukje tussen de voetbalvelden door. En daar zitten konijnen zoals te horen is :oeps:
https://youtu.be/SSATJrjuDLA
DeDiana
Zeer actief

veertje schreef:Laatste stuk van de wandeling nog een stukje tussen de voetbalvelden door. En daar zitten konijnen zoals te horen is :oeps:
Haha, die piepjes van Finn :D Fijne omgeving voor een een relaxte wandeling, afgezien van het konijnenstukje ;-)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

5 Jaar lang moest ze grond onder haar poten hebben en durfde ze niet ver het water in te gaan, maar na heel veel oefenen is het kwartje gevallen. Perfect zwemmen doet ze nog lang niet maar dat is de afgelopen week al heel erg verbeterd.
Mijn toppertje!
Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

DeDiana schreef:
veertje schreef:Laatste stuk van de wandeling nog een stukje tussen de voetbalvelden door. En daar zitten konijnen zoals te horen is :oeps:
Haha, die piepjes van Finn :D Fijne omgeving voor een een relaxte wandeling, afgezien van het konijnenstukje ;-)
Ja het is heerlijk wandelen hier, maar wel met Finn vast. Iets te veel wild hier en ik ben bang dat hij ook zo een dassenhol in zou gaan.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Heavy schreef:
Sabi85 schreef:Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.

Je hebt haar ook nog niet zolang toch ? Als ik je een tip mag geven , ik hoor in jouw stem niet wanneer je boos bent , wanneer ze iets fouts doet of goeds doet dat klinkt allemaal hetzelfde :wink: stoute hond en goed zo in 1 zin :wink: misschien kan je daar wat duidelijker in zijn?
Ik heb haar al anderhalf jaar :oops:.
Maar ze is mijn eerste hond en ik ben niet zo'n snelle leerling :wink:.

wolvster schreef: Wat is Wilma eigenlijk een grote hond, op de één of andere manier zie ik haar altijd als formaatje beagle ofzo :lol1:
Bijna iedereen schat haar kleiner in van foto's. We waren zelf ook een beetje geschokt toen we haar voor het eerst in het echt zagen :80: :lol1:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sabi85 schreef:
Heavy schreef:
Sabi85 schreef:Erg leuk om te zien, al die verschillende filmpjes. Jullie honden luisteren allemaal goed! Wilma luistert steeds beter, maar nog niet zo goed als de honden op de meeste filmpjes.

Je hebt haar ook nog niet zolang toch ? Als ik je een tip mag geven , ik hoor in jouw stem niet wanneer je boos bent , wanneer ze iets fouts doet of goeds doet dat klinkt allemaal hetzelfde :wink: stoute hond en goed zo in 1 zin :wink: misschien kan je daar wat duidelijker in zijn?

Nou, ik vind haar geweldig gehoorzaam, ze reageert sneller dan het licht :mrgreen:
Ik denk dat je je er te veel mee bemoeit. Ze doet toch niets als ze een beetje ruimte neemt? En je roept al met bozige stem en wanneer je weet dat ze niet gaat komen.
Dan maak je eigenlijk je eigen commando stuk, terwijl het er in principe heel goed in zit.
Ik zou haar leren op de fluit te komen, zodat ze geen emotie in jouw stem hoort. En minder micro managen. Ze is echt heel braaf.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:
Sabi85 schreef:
Heavy schreef:

Nou, ik vind haar geweldig gehoorzaam, ze reageert sneller dan het licht :mrgreen:
Ik denk dat je je er te veel mee bemoeit. Ze doet toch niets als ze een beetje ruimte neemt? En je roept al met bozige stem en wanneer je weet dat ze niet gaat komen.
Dan maak je eigenlijk je eigen commando stuk, terwijl het er in principe heel goed in zit.
Ik zou haar leren op de fluit te komen, zodat ze geen emotie in jouw stem hoort. En minder micro managen. Ze is echt heel braaf.
Eens.
Wilma doet het echt goed hoor. Aura is hier even lang en reageert vergelijkbaar en wij vinden Aura superbraaf.
Aura neemt ook geregeld zoveel ruimte, ik laat haar gaan en roep pas als ik zie dat ze al mijn kant op neigt en dan roep ik langgerekt en met hogere stem: "Aaaaaaaaaaaauuuuraaa" . Daar reageert ze vrijwel altijd direct op.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen :hmmm:
Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werk :ugh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Manuma schreef:
Een Adaptil band heeft hij lang gehad maar heeft niet zichtbaar geholpen. Ik probeer het nog eens een week op de oude manier en daarna ga ik over supplementen o.i.d. nadenken. Van medicatie ben ik geen fan omdat je vaak het lichaam verdooft of verslapt maar de zintuigen en hersenen niet. Ik wil dat hij dingen gaat verwerken, er over nadenkt en ziet dat er niets engs gebeurt. Het is ons eerder gelukt dus ik houd goede hoop. Anders kunnen we altijd nog iets anders proberen. Het is ook een heel gevoelige hond voor mijn emoties en ik vermoed dat het vooral daarmee te maken heeft voor nu.
Ik zou ook zeker geen medicatie doen, daar leren ze niets van. Maar wel iets als Bach bloesems. Goed samengesteld kunnen die echt goede ondersteuning geven tijdens het leerproces. Of iets anders, homeopathisch.
DeDiana
Zeer actief

*Wolf* schreef:
DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:Ik denk dat het konijn al dood was, ik kan me niet voorstellen dat ze zó snel een konijn weet te vangen :hmmm:
Echt wel dat ze dat kunnen. Ze weten al lang voordat jij ook maar iets doorhebt dat precies dáár een konijn zit. En gaan heel doelgericht te werk :ugh:
Hmmm :hmmm: Het was wel een heel doelgerichte actie ja, zoals ze ook recht naar die bosjes toe rende. Ze had het konijn misschien al gehoord.
Je ziet het: op het gebied van jagende honden ben ik echt een dummy :mrgreen: Maar weer wat geleerd dus.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”