Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Outcross nest Tamaskan (update Thyri)
Moderator: moderatorteam
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Outcross nest Tamaskan (twee weken oud)
Top! Fokken zou nooit het hoogste belang moeten zijn uiteraard maar zou zonde zijn om zo'n hondje bij voorbaat al te verliezen 

-
- Vaste gebruiker
Heb net het hele topic doorgenomen. Ik heb wel een vraagje, louter uit interesse en zeker niet als kritiek ofzo: als je een schijnbaar perfect pupje moet afgeven, laat je dat dan onderzoeken waarom?
Wat het teefje betreft: kan je niet met iemand een regeling treffen van mede-eigenaar? Dus voor een nestje bij jou laten terugkomen? Is natuurlijk nog verre toekomst maar dat moet je nu wel op papier zetten. Ik ken toch een aantal fokkers die dat zo regelen met een teefje dat ze liever zelf zouden houden maar mits de nodige afspraken iets kunnen regelen.
Wat het teefje betreft: kan je niet met iemand een regeling treffen van mede-eigenaar? Dus voor een nestje bij jou laten terugkomen? Is natuurlijk nog verre toekomst maar dat moet je nu wel op papier zetten. Ik ken toch een aantal fokkers die dat zo regelen met een teefje dat ze liever zelf zouden houden maar mits de nodige afspraken iets kunnen regelen.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Gaby, wat een prachtige puppen!
Verder niks zinnigs te melden, maar dat heeft Mila toch mooi geflikt zeg
.
Verder niks zinnigs te melden, maar dat heeft Mila toch mooi geflikt zeg

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Zeker! Ik heb het ook meteen voorgelegd. Ben blij dat ze het wil en heel benieuwd hoe hij uitgroeit.Van schreef:Top! Fokken zou nooit het hoogste belang moeten zijn uiteraard maar zou zonde zijn om zo'n hondje bij voorbaat al te verliezen

Komt ook niet over als kritiek.Cockermans schreef:Heb net het hele topic doorgenomen. Ik heb wel een vraagje, louter uit interesse en zeker niet als kritiek ofzo: als je een schijnbaar perfect pupje moet afgeven, laat je dat dan onderzoeken waarom?

Bij de geboorte van het dode pupje bleek het vruchtvlies reeds stuk gegaan te zijn in het geboortekanaal en de pup lag in stuit. Ik vermoed dat die combinatie er voor heeft gezorgd dat de pup is overleden. We hebben nog vanalles geprobeerd, maar het was echt te laat. Er kwam ook allemaal vruchtwater uit het bekje toen ik haar later oppakte.

En wat betreft haar plaatsen, ben nu de mogelijkheden aan het onderzoeken om haar onder fokkersvoorwaarden te plaatsen ergens, onder de voorwaarden die jij ook noemt, hoop dat dat lukt.

Lang niet gesproken! Hoe is het? En met Hades? En bedankt voor het compliment!Frederiek schreef:Gaby, wat een prachtige puppen!
Verder niks zinnigs te melden, maar dat heeft Mila toch mooi geflikt zeg.

- -Gaby-
- Zeer actief
Gisteren drie weken oud alweer! De pups doen het super goed.
En ik ben er ook uit waar het teefje naar toe gaat, ze gaat bij mijn zus, zwager en de kinderen wonen onder fokkersvoorwaarden.
(Fenneke, je voorgevoel was goed, haha.) Haar roepnaam blijft op dezelfde wijze geschreven, maar wij spraken het uit op z'n Noors en m'n zus en zwager gaan dit op z'n Engels doen. Ik vind het allemaal best en dit zelfs wel een eer! Super leuk dat de allereerste hond die ik ooit gefokt hebt, zo dichtbij blijft. Is wel heel speciaal vind ik. We zullen een dag in de week op haar passen en ik mag haar zo vaak meenemen op de wandelingen als ik wil. Ik ben helemaal in mijn nopjes.
En de foto's, Faelan's Thyri (bijna 2,5 kilo inmiddels):

En Faelan's Ragnar (roepnaam Baku) die de 3 kilo net is gepasseerd (Mila woog slechts 3,5 kilo toen we haar kregen met 8 weken
):

(En ik moet mijn vriend even instrueren dat hij ze de volgende keer op een andere manier vasthoudt..
)
En ik ben er ook uit waar het teefje naar toe gaat, ze gaat bij mijn zus, zwager en de kinderen wonen onder fokkersvoorwaarden.

En de foto's, Faelan's Thyri (bijna 2,5 kilo inmiddels):

En Faelan's Ragnar (roepnaam Baku) die de 3 kilo net is gepasseerd (Mila woog slechts 3,5 kilo toen we haar kregen met 8 weken

(En ik moet mijn vriend even instrueren dat hij ze de volgende keer op een andere manier vasthoudt..

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ze worden leuker en leuker
Kijken zo wijs de wereld in

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Super goede oplossing! Wat zijn ze leuk. Heerlijke mollige pups 

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ze wordt mijn buurmeisje

Jammer dat het niet het reutje is geworden

Die vind ik het leukst

Fenneke en Baloe

- -Gaby-
- Zeer actief
Dankjewel! Dat teefje is ook een slim ding, qua karakter volgens mij heel goed passend bij het huisje waar ze nu naar toe gaat. Niet snel onder de indruk en dat staartje gaat kwispelen zodra ze iets nieuws of iets moeilijks doet en probeert dan voorzichtig uit wat de beste manier is. Dat reutje is erg ondernemend, veel meer dan zijn zusje, maar rent zichzelf sneller voorbij en zet het dan op een schreeuwen. Bijvoorbeeld als de vloer gladder is dan gedacht.mosquito1980 schreef:Ze worden leuker en leuker![]()

Haha, ja, ben er zelf ook zeer tevreden mee.Yara schreef:Super goede oplossing! Wat zijn ze leuk. Heerlijke mollige pups
Ik denk dat Buster daar heel anders over denkt.fenneke schreef:![]()
![]()
![]()
Ze wordt mijn buurmeisje
![]()
![]()
![]()
Jammer dat het niet het reutje is geworden![]()
Die vind ik het leukst![]()

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: Outcross nest Tamaskan (drie weken oud)
Wat leuk dat ze naar je zus gaat!
Een prima oplossing lijkt mij.
Wat een heerlijke bolletjes allebei!
Een prima oplossing lijkt mij.
Wat een heerlijke bolletjes allebei!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het wordt al wat!
Leuk hoor

Leuk hoor

Welnee, volgende keer staan ze gewoon op hun vier poten-Gaby- schreef:(En ik moet mijn vriend even instrueren dat hij ze de volgende keer op een andere manier vasthoudt..)

- Eilfy
- Zeer actief
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat zijn ze mooi! Reutje is toch wel mijn favoriet al denk ik dat het teefje mooier uit gaat groeien (nergens op gebaseerd overigens
)
En die oplossing zo met je zus is helemaal top

En die oplossing zo met je zus is helemaal top

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou ik vind dat zoiets best voorop mag staan , ze heeft tenslotte die combi ook niet alleen voor de leuk gemaakt maar als toevoeging in meerwaarde voor het ras.Van schreef:Top! Fokken zou nooit het hoogste belang moeten zijn uiteraard maar zou zonde zijn om zo'n hondje bij voorbaat al te verliezen
Als er verder niets met de pups word gedaan terwijl ze een mooie bijdrage kunnen leveren is dat toch ook eeuwig zonde .
Ziet er goed uit TS , ach zulke vette proppen die lopen/spelen het er zo wel af maar kan ook dat ze een stuk groter worden dan pa en ma.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
Zeker! Wat ik bedoel is dat het het belangrijkst is dat de honden een goed leven krijgen bij een familie die bij ze past niet dat ze bij de eerste de beste geplaatst worden omdat die er toevallig mee willen fokken.bouvierpoedel schreef:Nou ik vind dat zoiets best voorop mag staan , ze heeft tenslotte die combi ook niet alleen voor de leuk gemaakt maar als toevoeging in meerwaarde voor het ras.Van schreef:Top! Fokken zou nooit het hoogste belang moeten zijn uiteraard maar zou zonde zijn om zo'n hondje bij voorbaat al te verliezen
Als er verder niets met de pups word gedaan terwijl ze een mooie bijdrage kunnen leveren is dat toch ook eeuwig zonde
Wat een super oplossing zo! En leuk dat ze dan toch in het noorden blijft

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat leuk zeg die foto's, echt een stel knapperds 

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan goed samengaan een goed tehuis en fokken. TS zal niet voor de eerste beste gaan lijkt mij.Van schreef:Zeker! Wat ik bedoel is dat het het belangrijkst is dat de honden een goed leven krijgen bij een familie die bij ze past niet dat ze bij de eerste de beste geplaatst worden omdat die er toevallig mee willen fokken.bouvierpoedel schreef:Nou ik vind dat zoiets best voorop mag staan , ze heeft tenslotte die combi ook niet alleen voor de leuk gemaakt maar als toevoeging in meerwaarde voor het ras.Van schreef:Top! Fokken zou nooit het hoogste belang moeten zijn uiteraard maar zou zonde zijn om zo'n hondje bij voorbaat al te verliezen
Als er verder niets met de pups word gedaan terwijl ze een mooie bijdrage kunnen leveren is dat toch ook eeuwig zonde
Wat een super oplossing zo! En leuk dat ze dan toch in het noorden blijft

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
ik ben het geheel met nanna eens

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
- Zeer actief
Wat fijn dat ze naar jouw zus gaat! Ze is een beauty en heeft een hele mooie wijze uitstraling
Reutje is natuurlijk ook een pracht om te zien! Ben benieuwd wat zijn bouw straks wordt! Heeft hij ook al een baasje?

Reutje is natuurlijk ook een pracht om te zien! Ben benieuwd wat zijn bouw straks wordt! Heeft hij ook al een baasje?
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
fenneke schreef:![]()
![]()
![]()
Ze wordt mijn buurmeisje
![]()
![]()
![]()
Jammer dat het niet het reutje is geworden![]()
Die vind ik het leukst![]()
Dat weet ik wel zekerIk denk dat Buster daar heel anders over denkt.![]()

En ik ook, super leuk!!
- -Gaby-
- Zeer actief
Bedankt voor alle complimenten! Het zijn enorm geinige beestjes en ze ontwikkelen zich goed. Het sjouwt hier al op rap tempo door de kamer, eigenlijk deze hele week al en dat terwijl ze nog maar net drie weken oud zijn. Ook de individuele karakters ga je steeds meer zien. Super proces om mee te maken. 
Vind het wel geinig om voor de groei te kunnen zien hoe ze groter worden in dezelfde handen. Ach, beide opties kunnen ook. 
Ik vermoed dat hij daar qua liefde, activiteit en training niets tekort komt. Met als bonus dat ze erg ervaren is in vers voeren. Ze waren allemaal meteen al weg, ik had 16 aanvragen voor pups (en dan tel ik die van na de geboorte niet mee), waarvan ook een aantal uit het buitenland, twee uit Amerika en één uit Slowakije.
@ Sanne, Dankjewel! Ik ken Buster dan wel niet zo goed, maar zoiets vermoedde ik ook al.

Haha, ja, nu je het zegt. Maar dan wordt een goede foto maken vast ingewikkeld, maar ik heb de standfoto's met wat lekkers ook al voorbij zien komen dus dan wordt het vast zo'n constructie.Marjoleine schreef:Het wordt al wat!
Leuk hoor
Welnee, volgende keer staan ze gewoon op hun vier poten-Gaby- schreef:(En ik moet mijn vriend even instrueren dat hij ze de volgende keer op een andere manier vasthoudt..)

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen! Ja, reutje krijgt een heel fijn plekje. Hij gaat samenwonen met een West Siberische Laika, bij iemand waarvan haar leven om honden draait, voor zo ver ik dat in kan schatten.blondie schreef:Wat fijn dat ze naar jouw zus gaat! Ze is een beauty en heeft een hele mooie wijze uitstraling![]()

@ Sanne, Dankjewel! Ik ken Buster dan wel niet zo goed, maar zoiets vermoedde ik ook al.

- Aelynn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- -Gaby-
- Zeer actief
Dankjewel Aelynn! Zal zo nog eens wat meer foto's van ze plaatsen.Aelynn schreef:Ze zijn echt heel leuk!

- -Gaby-
- Zeer actief
En vier weken oud alweer vandaag! Ragnar (Baku) is inmiddels al zwaarder dan zijn moeder toen we haar kregen met 8 weken.
Mila was overigens wel klein van stuk (3,5 kilo), maar ik ben toch onder de indruk.
Ze doen het goed, speels en lekker stevig. De werpkist is de kamer al uit en ze hebben nu een stuk om te rennen en te spelen. Ze gaan ook al keurig naar een hoekje van de ren om daar op de kranten te plassen en poepen. Helemaal vanzelf! Ook de eerste hapjes vlees zitten er al in. Al met al, gaat het heel voorspoedig. 
Maar de weekfoto's! Standfoto's moet ik nog even proberen, nog niet aan toe gekomen.
Faelan's Thyri, zij gaat naar mijn zus, zwager en kinderen en blijft Thyri heten.

En Faelan's Ragnar. Hij gaat Baku heten bij zijn nieuwe baasje.

Maar de weekfoto's! Standfoto's moet ik nog even proberen, nog niet aan toe gekomen.
Faelan's Thyri, zij gaat naar mijn zus, zwager en kinderen en blijft Thyri heten.

En Faelan's Ragnar. Hij gaat Baku heten bij zijn nieuwe baasje.

- Eilfy
- Zeer actief
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Outcross nest Tamaskan (4 weken oud)
Owww Thyri wordt met de week mooier 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- -Gaby-
- Zeer actief
Re: Outcross nest Tamaskan (4 weken oud)
Dank jullie wel! Ze zijn echt onwijs leuk. 

- Aelynn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder