Ja dat heb ik , en je moet lezen ik zeg dat iedereen gelukkig de vrije keuze heeft.toots schreef:Honden kunnen zelf de keuze niet maken en pups die mogelijk hd of wat voor erfelijke aandoening dan ook kun je niet verkopen is mijn mening. Echter hebben we het hier over mensen en dan wel over mensen die zelf de keuze maken om een kind te krijgen en die de risico's kennelijk overwegen en ervan op de hoogte zijn en er ondanks de zware risico's toch voor willen gaan ''mogelijk'' Dat vind ik nog anders dan maar raak fokken. Of er een kans zou zijn dat het kind in deze ook een aandoening krijgt dat heb ik nergens gelezen en ik noem wat jij doet maar raak gokken eerlijk gezegt.Dinos schreef:Nee 100% zekerheid heb je nooit , dus om in hondenwereld te blijven fok maar raak met zware H/D honden, immers 100% zekerheid heb je niet dat pups dit ook hebben. Ergens gaat er hier iets mank heb ik het gevoel?S@ndr@ schreef:er is geen 100% zekerheid en als je bang bent dan kun je niets .Dinos schreef:Als je bewust het risico neemt, en dus alle consequentie's weet is het een vrije keuze die je als mens mag maken.
Wel vindt ik dat je daar de maatschappij niet mee mag opzadelen, het is immers jou bewuste keuze.
Maar dat geld ook voor kinderbijslag , roken en longkanker etc etc.
Iemand die een bewuste keuze maakt zou zijn eigen broek op moeten houden.
ik ben altijd blij dat we nog niet in een samenleving wonen die mensen laat stikken - hoewel t wel heel hard die kant op gaat
Heb jij enig inlevingsvermogen?
Het gedeelte van maar raak fokken was echt een voorbeeld en sloeg niet dubbelzinnig op dagmar haar situatie. Dit zou zeer ongevoelig zijn en als het zo opgevangen of gelezen is mijn excuus.