Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Mojuan »

smoekie schreef:En wat hebben we hier nu van geleerd Mojuan? :LOL:
:LOL:
Van dit topic niets hahah, maar wel van elke dag met mijn hondjes, ze leren me genoeg :tongue:
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
Marion. schreef:[

Wat mij betreft ben je hèt voorbeeld van gepeupel dat CM wil zijn. Door etensbakken roeren, en pupjes op hun rug leggen. Ja. Waus :piew:
Wil zijn maar niet snapt waar hij het over heeft... :wink: want ik heb toch heel veel van hem gezien en gelezen en dit zou hij dus werkelijk niet doen. Gewoon niet. Een pup voedt hij toch heel anders op als een ontspoorde hond die jaren heeft kunnen groeien en zijn gang heeft kunnen gaan. Met haar kennis had ze dat toch wel op moeten pikken ergens halverwege.

Nogmaals, ik kies zelf mijn eigen manier.
Ik haal veel uit wat CM zegt ja, maar dat betekent niet dat ik compleet doe wat hij doet, ik ben geen persoon die anderen kopieerd.
Het is niet zo dat ik te pas en te onpas mijn pup op haar rug gooi.
Ik legde haar heel rustig op haar rug, ze accepteerde het ook vrijwel direct, ik zie het probleem niet.
Ik draaide haar rustig weer terug, en liet haar gewoon los. Zonder zware dwang.
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:Ik ben overigens zeker van het feit dat dit gedrag niet af te leren is tenzij je de hond afbreekt en opbouwt. Zelfs dan geef ik je geen kans. Ik zou je hondjes maar vast flink wat benchtraining gaan geven want dan wennen ze vast aan hun leven straks als je pitbull toch ineens echt een pitbull blijkt en ze om en om met de poedels de bechendans moet gaan doen.

En dat is naar. Zowel voor jou als je honden. Leuk hè? Terugkomen op een zeer wijs besluit om je roedel gezellig te houden. Dat kan jij de komende 14 jaar wel weer vergeten. Maargoed, er gaan vast wel honden weg met rara verhalen.

Wij hebben nog nooit een hond weggedaan, en zullen dat ook nooit doen.
Hier blijven alle honden tot hun dood. Als wij voor een hond kiezen, dan is dat heel bewust.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat vliegt de tijd toch, 3 jaar is voorbij voor je het weet. :F:
Mojuan
Zeer actief

lunaquinty schreef:
Marion. schreef:
lunaquinty schreef:
Mojuan schreef: En voordat je hierop weer gaat zeggen dat het nu gevaarlijk is omdat Anders niet spoort, dat komt goed. Ik weet wat ik doe. Lekker voorspelbaar he.
Ik zie mijn eigen roedeltje elke dag, ik zie deze momenten, ik grijp in, ik ben erbij, en ik begeleid het.
blijkbaar niet, anders had je het gevecht kunnen voorkomen. ik hoop dat je elke maand wat opzij zet voor de da, want die ga je zeker nog nodig hebben.
ik weet heel zeker dat ik heel wat meer molossers heb gehad dan jij, met de raarste gedragsproblemen, en ik voorzie zeer zeker grote problemen, maar jij niet, want jij weet wat je doet.
inmiddels is het mij geheel duidelijk dat dit grootspraak is, en je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
succes!
Haar poedel is degene met de gedragsproblemen (zij heet Anders), en tZelfde is het pit-pupje van 9 weken die uit een gevecht gehaald moest worden. Maar die heeft geen gedragsproblemen.

ja, ik had begrepen dat mojuan het zo ziet. ik zie het anders. hier gaat bloed vloeien, dat kan niet anders(of tzelfde?)
als je denkt dat je genoeg ervaring hebt om een halve pitbull op te voeden, zou je dat toch met een poedel zeker moeten kunnen, lijkt me.
als je inderdaad "erbij" bent, "ingrijpt" en begeleid, kun je de voortekenen van een gevecht al lang van tevoren zien. dat is nu dus duidelijk niet gebeurd.
Dat is dus het mooie aan dat zij nog pup is, en ik haar alles nog kan leren.
Anders is niet door mij opgevoed, die heeft de eerste twee jaar van haar leven in een bench moeten leven bij een broodfokker.
En dat hondje kan gewoon niet normaal corrigeren bij een pup.
Volwassen honden gaat overigens perfect, daar geeft ze netjes een kleine grauw of snauw en loopt dan weg.
Gedragsproblemen vind ik wel erg overtrokken, want behalve dat ze pups niet normaal weet te corrigeren, is het een geweldig dier zonder rare gedragingen.
Daarnaast, Anders accepteert het wel van de andere honden in de roedel dat die komen snuffelen op de vloer na het eten. Ze accepteerde dit ook van Julia.
Het heeft gewoon wat tijd nodig, die honden moeten ook aan elkaar wennen, ze is nieuw in de roedel en hoort er nog niet bij.
Inmiddels is er alweer veel veranderd.
Tselfde wil steeds graag spelen met Anders, maar daar heeft Anders nog niet echt zin in. Ze snauwt dan, en aanvallen is er niet meer bij. Ik hou Tselfde netjes op afstand bij het voeren, en ook daarna.
Tegen de tijd dat zij volwassen is, zijn alle regeltjes duidelijk, en zijn de honden een roedel geworden en zal Anders ook veel meer accepteren.
Ze was ook hele dikke maatjes met Juul.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 20 jun 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Het is wel de toon die de muziek maakt en jouw toon is uhhh niet zo prettig zeg maar, zelden iemand meegemaakt die zo vol is van zichzelf :roll:
Mojuan
Zeer actief

Jokkebrok schreef:

Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
:LOL:
Hahaha :ok:
Waarom is dit een grappig cq treffend voorbeeld? Ik dacht dat we honden niet met mensen mochten/konden vergelijken. Of mag dat wel als-'t-zo-uitkomt :denken:
Ik was er al op aan het wachten tot iemand dit zou zeggen :ok:
Volledig met je eens nml.
Honden zijn honden, en geen mensen. Ik wil nml ook niet dat mijn honden hun mandjes en speelgoed tegenover mij gaan verdedigen. Als ik ze een speelgoedje geef, moet ik dat ook gewoon af kunnen nemen. Net zoals met het eten.
Ik moet eraan kunnen zitten, het weg mogen halen, en terug mogen geven omdat ik dat wil, alles is nml van mij, en niets is van de honden.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Dinos schreef: En er is niets wat ik liever wil dan na 3 jaar onder mijn steen vandaan kruipen en jou een pluim in je achterste te steken.Ik voel me daar niet te groot voor
Ik ook niet hoor. En ik hoop ook echt dat het TS gaat lukken. Ik denk alleen wel dat ze zich wat bescheidener op mag stellen; als je zó overtuigd bent van je eigen kwaliteiten kan dat nog wel eens mislopen. Zelfs CM zegt dat hij dagelijks bijleert.
Ik heb helemaal geen hekel aan Mojuan en vind het zelfs een aardige meid. Ik hoop dan ook dat ze blijft én dat ze verslag doet van de verdere gebeurtenissen, goed of fout, want op zich wil ik het best volgen.
Natuurlijk blijf ik.
En ja, ik heb in dit topic vreselijk overdreven gereageerd als reactie op de heftige reacties.

Ik leer ook absoluut nog dagelijks bij. Het zou wel erg zijn als ik van dit voorval tussen Anders en Tselfde niets zou zou leren.
Dan zou het serieus een gevaarlijke situatie worden ja, helemaal mee eens.
Mojuan
Zeer actief

EstherK schreef:
Mojuan schreef:
Rebble schreef:Wat heb je nou aan dit topic? Het starten met de intentie dat je negatieve reacties krijgt door de toedracht weg te laten en dan gaan lopen mekkeren over die reacties.

Ik snap je niet helemaal (helemaal niet, eigenlijk).
Eerlijk gezegd was ik gewoon benieuwd of mensen nou laatst alleen maar aan het hielenlikken waren met mijn vorige topic.
En dat blijkt maar weer. Het kwam veel te kontekusserig over, het klopte niet.

Natuurlijk kon ik het verwachten, maar toch snap ik het niet. Het is echt niet moeilijk om een topic wat luchtiger op te vatten hoor.
Met al mijn smilies etc.
Het was een topic met een knipoog, en toch duikt men er bovenop, als een stel vliegen op een dikke plakkaat stront.
Ik geloof hier geen bal van. :LOL:

Ik denk dat het je echt best tegenvalt en dat je ook wel twijfelt. Je voelt je helemaal niet zo zelfverzekerd. Ik denk dat je met dit topic hoopte op reacties als "wat een ontzettend pittige hond! Gelukkig ben jij haar baas Paula, want je pakt het heel goed aan"

En als dat tegenvalt, ga je net als anders wild om je heen schoppen en slaan.
Het valt totaal niet tegen, in tegendeel zelfs, ik geniet elke dag van haar en vind het prachtig om haar te zien ontwikkelen.
En hoe kom je erbij dat ik ooit zou verwachten dat men op dit forum zo zou reageren? Whahaha, dat is echt té lollig.
Ik weet natuurlijk prima hoe men op dit forum over het algemeen reageert.
Mojuan
Zeer actief

Kimmie schreef:heel eerlijk gezegd,áls ik hier een pupje in de roedel erbij zou nemen welke met 9 weken met 1 van mijn volwassen honden vecht en zelfs "vastzit"...

dan zou ik het pupje of terug brengen naar de fokker als dat zou kunnen,of een nieuw huis voor zoeken,als dat met 9 weken al zó bijt/vecht of dominant gedrag vertoond,dan zou ik geen enkel risico willen nemen voor 'later' ,dat kan gewoon niet als je een roedel honden hebt die je als roedel in huis wilt houden...

Hoe kom je er nou bij dat ze vast zat?
Dat heb ik nergens geschreven.
Beide honden wilden niet ophouden (achteraf denk ik zelfs dat Tselfde niet stopte omdat Anders zo lelijk bleef doen).
Ik pakte Anders vast (ertussenuit) en het was over. Tselfde liep weg.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als jij overal zgn lering uit trekt:
dan had je ook kunnen weten hoe er gereageerd zou worden op zo'n topic.
Dan had je ook niet hysterisch hoeven gillen dat je over 3 jaar wel eens terug zou komen, en dan had je ook niet na 3 dagen weer teruggekomen om gewoon weer verder te gaan.
Dan was je niet eens aan dit topic begonnen.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Mojuan
Zeer actief

duitse herder schreef:
duitse herder schreef:
Irisz schreef:
Luna87 schreef:Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic :denken:
Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).
Maar als het een 'grapje' is, kan ik de humor er ook niet helemaal in vinden?
Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.
Had ik nog gelijk ook. Ergens geloof ik nog ook dat het goed blijft gaan ook. Meestal mensen die willen bewijzen dat staffords/pitjes lieve sociale honden zijn loopt het goed af. Althans, ze zien vaak niet het ongewenste gedrag maar komen overal mee weg. Geloof dat Paula er ook zo eentje is.

Ergens vind ik dit wel heel bijzonder om te lezen hoor.
Want ik hoef niet te bewijzen dat het lieve sociale honden zijn. Ik weet heel goed dat ze vrijwel nooit sociale honden zullen worden, en dan vooral niet buiten op straat met andere honden.
Binnen de eigen roedel is het heel goed te leren, en al helemaal van pup af aan.
Het is niet zo dat ik nooit eerder dit type hond heb gehad, en ik weet erg goed wat ze aan kunnen richten.
In het verleden met Romeo heb ik fout op fout gemaakt, en was ik heel onzeker en deed alles wat me verteld werd. Helaas was dat erg stom. Dat gaat me niet meer gebeuren. Ik heb ook niet de illusie dat Tselfde over een jaartje nog leuk in het park kan spelen met andere hondjes. Sterker nog, ze mag nu al niet zomaar vrij en blij met andere honden rondrennen, want ik wil dat lompe gehap niet hebben.
Want eens is de eerste keer, en die eerste keer wil ik al niet, dus als er al gespeeld wordt, zal dat heel gecontroleerd zijn, met een hond waarvan ik weet dat de klik goed zit, en ze elkaars energielevel niet in de weg zitten.
Romeo kon ook alleen maar met bepaalde honden spelen, alleen was ik toen nog jong en heb heel veel idiote capriolen uitgehaald.

Ik heb een muilkorf klaarliggen hier in huis, als ze groter is ga ik haar deze aanwennen, zodat mocht het zover komen dat ze deze nodig heeft, dat alvast geen probleem op gaat leveren.
Ik hou de honden in de buurt graag heel.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Mojuan schreef:Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull :pffff:
:

:U: dat is toch vast zitten??
Mojuan
Zeer actief

semmyboy schreef:Ik ben benieuwd hoelang je hond lief blijft tegen je, wanneer je m steeds op de rug legt.
Op de rug leggen brengt honden zoveel stress, dat ze zich gaan verstijven wanneer je ze op de rug legt.
Bovendien begrijpen ze echt niet waarom je dat doet.

Wees maar gerust, dat is niet iets dat ik vaak doe.
Dit was een uitzondering, en ik deed het heel rustig, ze ontspande ook vrij snel, en ik heb haar rustig op haar zij gedraaid en gewoon op laten staan.
Zelf geloof ik ook niet dat het goed is voor de relatie met mijn hond om haar bij elk dingetje op haar rug te draaien.
Ik krijg een beetje het idee dat mensen inmiddels voor zich zien hoe ik haar meerdere keren per dag op haar rug aan het smijten ben :schrik: arm diertje.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Dinos schreef: Nee klopt maar waarom zou poedel niet met deze pup kunnen, ik geef alleen heel variabel v.b. aan
Omdat Mojuan aangeeft dat die Poedel niet helemaal in orde is en raar uit de hoek kan komen. Een Pitbull die dat wil gaan corrigeren en een Poedel die dan voorts niet van ophouden weet lijkt, mij tenminste, een recept voor ellende....
Ehm ja, als je het zo stelt dan lijkt me dat ook ellende.
Die poedel is raar ja, en ze kan pups echt niet corrigeren, daar is ze gewoon totaal niet geschikt voor.
Met volwassen honden gaat dat verder prima.

Voor de rest is het een prima hondje, die heel sociaal is.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:
Als Anders zich echt niet gedraagt, zoals een hond dat zou moeten doen in een roedel, en de roedel functioneert verder goed, wordt Anders er straks gewoon uitgewerkt. De fokker van Tirsa had ook zo'n hond, beetje getikt noemden we haar. Die is uiteindelijk net op tijd herplaatst, anders had de roedel verder met haar afgerekend.

Zó erg is het allemaal niet hoor.
Het gaat niet voor niets al jaren heel fijn met alle honden hier.
Met Romeo ging het goed samen, met Julia ging het goed samen (heeft ook even tijd gekost en wat werk, maar het kwam goed), met Moos gaat het goed samen, met Diva gaat het goed.
Met alle honden buiten op straat kan ze goed samen, ze is erg sociaal. Alleen pups corrigeren kan ze gewoonweg niet.
En natuurlijk was het mijn fout dat Anders Tselfde aanviel, ik had niet verwacht dat ze dit zou doen bij het rondsnuffelen ná het eten.
Nu weet ik dat ze dat doet, en nu let ik daarop, en het gaat nu allemaal heel goed.
Ik leer er echt wel van, maar ik was zwaar geirriteerd omdat de reacties meteen zeer veroordelend waren, met nogal wat aannames.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat gaat de tijd akelig snel.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Hutsje schreef:
Neeltje schreef: Als Anders zich echt niet gedraagt, zoals een hond dat zou moeten doen in een roedel, en de roedel functioneert verder goed, wordt Anders er straks gewoon uitgewerkt. De fokker van Tirsa had ook zo'n hond, beetje getikt noemden we haar. Die is uiteindelijk net op tijd herplaatst, anders had de roedel verder met haar afgerekend.
tot nu toe was er kennelijk geen probleem binnen de roedel. moet je daar dan zo'n pup bij zetten? ik denk het niet. ik zou het heel raar vinden als anders herplaatst zou worden.
Dat zou ik ook heel raar vinden, en dat gaat ook écht niet gebeuren!
Zou wel te gek voor woorden zijn zeg, zij is er immers het langst van allemaal.
Zij was er al samen met Room en Juul.
Mojuan
Zeer actief

Dinos schreef: Ik ben niet van mening dat poedel gedragsgestoord is, en denk dat er meer aan vooraf is gegaan ,maar dat is i.d.d een aanname.
Achteraf gezien wilde zij waarschijnlijk haar 'eetplek' verdedigen.
En aangezien pups corrigeren niet haar sterkste kant is, en pup zich de tyfus schrok (letterlijk) .. 1 en 1 is 2.

Tselfde mag inmiddels niet meer direct na het eten daarheen, eerst laat ik Anders rustig haar routine volgen zoals ze die gewend is (rondsnuffelen of er nog kruimels liggen, en naar de waterbak om te drinken) en daarna mag pup vrij de keuken in.
En sinds ik dat doe (na het vooral) gaat het perfect.
Heus, ik wil echt overal van leren, het is niet zo dat ik alles hetzelfde blijf doen en keer op keer de vlam in de pijp laat slaan.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:
toots schreef:
Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup , wel snauwen, op de rug leggen duidelijk maken dat hij iets niet wil. Dan kan de pup een draak zijn en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.
Maar op dit punt vind ik dat ts de pup had moeten beschermen voordat dit uit de hand liep.

Daarbij vind ik het gek dat je bij een hond die niet helemaal ok is ''even grof geoordeeld'' een pup plaatst.
Om te kunnen zeggen dat Anders het gevecht begon, denk ik echt dat je het goed gezien moet hebben, maar als je het goed gezien had, had je het in de kiem kunnen smoren.

Er is een aflevering van de Dog Whisperer, waar Cesar gevechten tussen twee Jack Russels helemaal haarfijn uitpluist en shot voor shot laat zien waar je op moest letten, maar ook wat hij zelf had gemist. Een van de beste afleveringen:

https://www.youtube.com/watch?v=mcWtFBDupro
Dankje, ik ga het eens rustig bekijken.
Altijd interessant :ok:
En hier heb ik meer aan dan mensen die alleen maar gillen.
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Geloof dat TS heel erg uit moet gaan kijken dat het goed blijft gaan of eigenlijk wanneer het fout gaat.
Want geloof dat dit er heel snel aan zit te komen en dat zal niet alleen aan pup of poedeltje liggen maar daar gaan de andere honden ook een rol in spelen.
Ik neem je advies ter harte, en ik kijk absoluut uit, ik kijk naar alle honden in onze roedel, en hun reacties op de pup en vice versa.
Toch even een lief plaatje laten zien hoor, want het pupje begint langzaam onderdeel te worden van het roedeltje.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef: Ben trouwens benieuwd HOE "tandenloos" dat poedeltje is.
Er zijn wat tanden uit ja, maar dat is iets anders dan tandenloos. :19:
Ze heeft nog een paar kiezen, en al haar hoektanden zitten er nog in.
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
dit is dus ook t enige storende in t topic dat ik kan vinden , en dat is dus niet t gedrag van de pup, maar t gedrag van de " zo geheten" opvoeder :wink:, hele felle pupjes kunnen hele leuke baasgerichte hondjes worden, maar de manier van aanpak zal dus echt even aangepast moeten worden( tenminste dat lijkt mij wijs) :wink:
Oh maar daar ben ik het wel mee eens hoor, want ik heb haar ook maar eenmalig op haar rug gelegd.
Het is niet zo dat ik dat nu elke keer doe.
Maar ik ben wel verder gegaan met oefenen dat ik aan haar eten kan komen, door er meer rust in te brengen bij het eten, en haar eerst rustig te laten wachten op afstand, de bak neer te zetten, haar nog steeds te laten wachten, eerst wat uit de hand te voeren etc etc.
Inmiddels mag ik overal aankomen, ook aan haar kop, nek, bek.
Ze vertrouwt me nu met haar eten, en is niet meer bang dat ik het afpak.

Dus idd, het op haar rug leggen is achteraf wat overdreven geweest. Dat ontken ik absoluut niet.
Mojuan
Zeer actief

lunaquinty schreef:
het gaat er mij om dat ts beweert er bovenop te zitten en alles te begeleiden, maar dat er toch voedselresten liggen, en de honden kans zien om daarom te gaan vechten. iemand met ervaring, die ECHT weet waar ze mee bezig is, weet dat haar pup voedselnijd heeft en laat het niet zo ver komen dat er een gevecht ontstaat.
ik begrijp haar liefde voor het ras, maar als je weet dat hond-agressie in het ras zit, zet zo'n hond dan niet in een roedel, maar houd hem uit de buurt van andere honden.
het pupje heeft nu al een slechte ervaring opgedaan, en de kans is heel erg groot dat anders tenslotte dood gebeten gaat worden door tzelfde. dat is dan niet de schuld van de hond(en), maar van de ts die met haar roze bril denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft.
Er lagen geen voedselresten, vandaar ook dat ik het tussen haakjes schreef.
Anders heeft gewoon altijd al de tik gehad om nog even rond te zoeken of er nog iets ligt, en pup kwam ook rondsnuffelen of er iets te vinden was. En ja, dat was idd even onoplettend van mij, nergens ontken ik dat.

Dat Anders doodgebeten zou worden heb ik vaker gehoord, dat zou Julia nml ook al gaan doen, en Romeo ook.
Vind het nogal overdreven hoor.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het is niet alleen op de rug leggen, maar ik las ook al over prikken in de zij. Ik vind dat geen leuke manier van pups opvoeden. Je geeft de hond de kans in de fout te gaan en vervolgens wordt ze daarvoor (op een fysieke manier) gestraft. Ik probeer liever ongewenst gedrag te voorkomen, zodat het ook niet geoefend wordt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Het betekent naar mijn idee niet dat er dan maar onjuiste dingen verkondigd moeten gaan worden (zoals o.a. pup spoort niet, "want een pup vecht nooit terug") die je op basis van deze info niet kunt bepalen en die algemeen gesproken ook niet waar zijn.
Goed. Hypothetische situatie. Pitbullpup van 9 weken scharrelt rond om te kijken waar gevallen of gemorst eten ligt. Poedel doet dat ook.
Poedel mot die concurrentie niet en grijpt die pup.
In mijn kynologisch boekje gaat zo'n pup dan moord en brand gillen en blaast geschrokken en een ervaring rijker de aftocht. Maar gaat zéker niet terugknokken en potverdomme nog vasthouden ook.
In een wolvenroedel zou dat zeker het einde van de pup betekenen want dergelijk idioot gedrag wordt niet getolereerd. En terecht.
Waar haal je vandaan dat ze vasthield? Dat deed ze helemaal niet.
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Pup 2 x moeten loswrikken. :80: oh daar heb ik overheen gelezen dan.
Dat is ook helemaal niet zo, mensen lezen wat ze willen lezen.
Ten eerste, ik haalde Anders eruit, en Tselfde liep meteen weg, dus niets loswrikken.
Ten tweede, ze had de lange vacht van een ander pupje vast bij het drukke gedrag, en ik ben er inmiddels ook achter waar dat vandaan komt. Want dit doet ze alleen bij de lange vacht, ze lijkt te denken dat dit speelgoed is.
Dit deed ze dus ook bij de poedels en bij Diva in het begin, nu begint ze door te krijgen dat dat niet hoort, en dat het onderdeel van een hond is, en geen speeltje.
Mojuan
Zeer actief

Asterix schreef: Eerst maar even afwachten hoe het verder verloopt? Neem aan dat TS daarvan het HF wel op de hoogte stelt.

Zelf loop ik niet in een losloopgebied waarvan mij bekend is dat er veel Staff-achtigen lopen. Ik vertrouw het domweg niet. "Hij/zij" doet niets hoor".
1 Meiske van begin 20 schat ik, was bang dat haar staffachtige vermoord zou worden door enthousiaste maar erg vriendelijke DD, van 9-maand jong :denken: Ook heb ik gemerkt dat het woord:"sexegenoten" meestal niet in het vocabulair rijtje thuis hoort. Daar kom ik dus niet meer. Ik moet dan echt doorvragen eerdat ze mijn vraag begrijpen. En 9 van de 10 x als antwoord: "Jahoor"
Allemaal leuk en aardig maar mijn honden stel ik niet ter beschikking als proefkonijn wanneer voornoemde honden, tegen de volwassenheid aan zitten.

p.s. Middels dat gebeuren met onze laatste DD, paar jaar geleden, liepen zeker een stuk of 6 staff-achtigen. Allemaal rond dezelfde leeftijd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat verder is verlopen in het groepje. Tja, zo ben ik dan ook weer :engel:

Ja hoor, ik blijf hier gewoon posten over mijn hondjes.
En zelfs als het mis zou gaan hier, dan nog zou ik dat gewoon vertellen, want ik ben niet iemand die net doet of alles koek en ei is terwijl er iets mis gaat.
Tot op heden heb ik altijd allers verteld ook dingen waar ik tegenaan liep.

Het is mijn bedoeling niet om met Tselfde gezellig rondjes park te gaan doen. Daar is ze het ras domweg niet voor.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Teun hier is ook totaal niet onder de indruk van een correctie van Jamie, daar trekt hij zich niks van aan, vanaf begin af aan al niet. Die twee hadden laatst ook onenigheid om voer, Teun is dan erg fel. Jamie kan met iedereen delen maar die pikt dat dan ook niet als hij zo doet.
Voor Kiwi heeft Teun heel veel respect, hij is heel onderdanig naar haar toe.
Dacht altijd dat Kiwi de laagste in rang was, maar dat zal dan toch niet zo zijn..
Mojuan
Zeer actief

Fafo schreef:
Nanna schreef:
EstherK schreef:Benthor en Iarik eten samen uit een statief met twee bakken. Mukkie staat er naast en eet uit een bak op de grond.
Geen enkel probleem. We hoeven er niet eens bij te blijven.
Nou, inderdaad. Hier staat alles na het eten gezamenlijk de pannen uit te likken en dan worden er soms drie neuzen in één pan tegelijk gestoken. Ze grommen niet eens.
Het is fantastisch :mrgreen:

Ik vind het ook fantastisch.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”